'Straf voor Ajax dreigt na rellen tussen fans en politie: UEFA stelt onderzoek in'

'Straf voor Ajax dreigt na rellen tussen fans en politie: UEFA stelt onderzoek in'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 17:25vr 09-11-2018 om 17:25

Het uitduel met Benfica gaat mogelijk nog een staartje krijgen voor Ajax. De UEFA heeft een onderzoek ingesteld naar de vechtpartijen tussen de meegereisde Amsterdamse fans en de Portugese ME in het uitvak.

De agenten drongen voorafgaand aan de wedstrijd het uitvak binnen, omdat ze de eerste rijen vrij wilden houden. Eén Ajax-fan die zijn plaats al had ingenomen, werd geslagen met een wapenstok. Een deel van de aanhang keerde zich tegen de politie en gooide met stoeltjes naar de agenten.

Volgens Het Parool kan Ajax door de UEFA bestraft worden voor deze incidenten: de club wordt ordeverstoring en veroorzaakte schade ten laste gelegd. De Europese voetbalbond heeft een disciplinair onderzoek aangekondigd en zal vermoedelijk over enkele weken uitspraak doen. Ook Benfica hangt een boete boven het hoofd vanwege het gedrag van de supporters: deze zouden diverse trappen in het Estadio Da Luz geblokkeerd hebben.

Plaats een reactie

vrijdag 9 november 2018 om 17:27
Wat lief
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:29
Die supporters van tegenwoordig ook...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:46
Nou. Je moet ze niet over 1 kam scheren. Heb ook een filmpje gezien waarin een ajaxied rustig van zijn pringles zat te genieten en ineens met een stok op zn borst word geslagen. Ik zou als psvfan dit ook niet leuk vinden. Dus wat mij betreft mogen die agenten ook op hun vingers worden getikt.
Vind ik leuk
companen +2366
vrijdag 9 november 2018 om 18:04
Wie niet wilt luisteren moet voelen, was wel zielig tikje trouwens.
Vind ik leuk
Quareck +7584
vrijdag 9 november 2018 om 18:08
Dat was dus de bewuste supporter die volgens verschillende bronnen de aanwijzingen negeerde en met moeite op een plaats kwam waar hij duidelijk niet mocht zitten. Waarom denk je dat hij “toevallig” gefilmd werd? Om op YouTube een filmpje te kunnen zetten hoe hij pringles eet? Of om te laten zien hoe stoer hij is en omdat ze weten dat er iets gaat gebeuren..
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:18
Oke. Ik wist de context niet dus beetje makkelijk conclusies trekken van mij. Dus bedankt voor de context.
Vind ik leuk
J Kiprich +18662
vrijdag 9 november 2018 om 17:29
Kan niet waar zijn, Ajacieden doen nooit niet wat niet!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:51
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 17:55]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:06
Zegt een Feyenoorder hahahaahahaha
Bedankt pik, doen we helemaal niks mee
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:29
hoe laat speelt feyenoord midweeks ook alweer ?
Vind ik leuk
J Kiprich +18662
vrijdag 9 november 2018 om 19:56
Donderdag 6 december om 20:00!
Vind ik leuk
Pimman +11552
vrijdag 9 november 2018 om 20:27
Lol! ..mits het licht in orde is ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:28]
Vind ik leuk
J Kiprich +18662
vrijdag 9 november 2018 om 22:00
Ik denk dat je daar zelfs op kunt gokken....
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 09:19
Whaha klopt indd ;)
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:34
Als blijkt dat de Ajax supporters fout waren, dan gewoon straffen!
Lijkt mij niet meer dan logisch..
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 17:43
kut uefa gaan ze die brave ajax supporters straffen slaat nergens op en ze zijn ook al overal niet meer welkom door de haat van anderen het is allemaal niet eerlijk hoor
Vind ik leuk
markie +3202
vrijdag 9 november 2018 om 20:28
Ga jij eerst maar terug naar school en leren wat punten, hoofdletters en wat een komma is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:28]
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 20:58
oh oke en als ik dat nou niet gaat doen wat dan?
Vind ik leuk
karnisse +607
vrijdag 9 november 2018 om 22:59
Wat zijn jullie Utrecht supporters een stelletje zielige vogels. Altijd trollen op Ajax artikelen
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:44
Onbegrijpelijk dat de politie en Benfica dit gewoon maar kunnen doen wat willen . Die supporter zat al op zijn plaats wie is er dan fout . Als was het een feyenoord fan of een psv fan geweest dit is belachelijk dat er maar meteen op los geslagen mag worden toch.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 17:47
die supporter wist dondersgoed dat hij daar niet mocht zitten.
Vind ik leuk
elmagico070 +23689
vrijdag 9 november 2018 om 17:58
Die wou stoer doen en dan kan je stokslagen verwachten...wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:21
Er staat toch dat hij al op zijn plaats was gaan zitten en dat de politie hem begon te slaan met een wapenstok ,wat zou jij doen als dat gebeurd? Waarom meteen gaan slaan met wapenstokken waarom niet praten en uitleggen dat de eerste rijen vrij moeten blijven?
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 18:31
misschien omdat hij over een hekje was gegaan en was gaan zitten waar het niet mocht
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:41
Het is jammer dat het zo moet laten we het daar maar op houden . De fans trekken aan het kortste end en daarna blijft de club met de narigheid zitten en de tegenstander is de lachende derde. Maar welke straf krijgt Benfica voor wat hun fans de Ajax fans hebben aan gedaan in het hotel?
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 21:00
geen idee ik hoop beide eigenlijk niets want die clubs kunner er ook niets aan doen dat die leeghoofden op de tribunnes zitten
Vind ik leuk
Gizmo +3704
vrijdag 9 november 2018 om 19:50
Misschien had die meneer wel een kaartje voor rij 1, stoel 14
Vind ik leuk
pietprecies +12552
vrijdag 9 november 2018 om 19:38
Net als dat semi-bunnyside bij Uu altijd op zoek gaat naar toegang tot het uitvak als Ajax in Utrecht speelt
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1488
vrijdag 9 november 2018 om 17:45
Jaaa de UEFA is anders dan de knvb en behandeld ajax niet als haar zoon
Vind ik leuk
aphex twin +1547
vrijdag 9 november 2018 om 18:07
UEFA is corrupt. Mannen in pakken die alleen aan geld denken.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:52
Dan zouden ze toch vriendjes moeten zijn met ajax?
Vind ik leuk
Farmer +15018
vrijdag 9 november 2018 om 17:48
En zoals verwacht veegt de UEFA het weer onder een politiek correct deurmatje.

Er zullen vást wel een paar individuen tussen hebben gezeten, maar als de ME, net voor de wedstrijd nog moet ingrijpen om een paar rijen in het uitvak vrij te maken(wat het nut daarvan is snap ik ook even niet... Puur autoritair gedrag, en provoceren als je t mij vraagt).

Dat filmpje van die rustige supporter met zn beker drinken die achteloos een flik met een wapenstok krijgt, zet de toon wel, helemaal zo voor de wedstrijd: Niks aan de hand, en dan gaat de ME ineens zomaar onschuldige mensen lopen slaan?
Logisch dat de uitfans van Ajax zich dan ook proberen te verdedigen toch?

"Nee, de regels zijn zo opgesteld, dat je in geval van calamiteiten, je gewoon wezenloos moet laten slaan door zo'n ME-er, en dan achteraf maar een klacht moet indienen"... Blablabla, regel-de-regeln**k....

Ik zie ergens niet hoe de club-Ajax dit dan beter moet begeleiden? In Lissabon ging het fout, niet in Amsterdam. Glasbakken omver en met stukken glas bekogeld worden. Door een kroeg heen gejaagd worden... Maar de UEFA kijkt vooral naar hoe ze Ajax dus een boete kunnen opleggen ipv dat ze naar de bron van de problemen kijkt?

Als 'rechtspraak en regelgeving' louter commerciële doelen hebben, wordt het tijd dat men die zogenaamde 'autoriteit' eens flink herziet, en desnoods her-installeert!

Dat de UEFA gewoon een corrupte zakkenvullersbende is geworden, blijkt zo toch ook wel weer?
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
vrijdag 9 november 2018 om 19:41
Logisch niet natuurlijk hoe de ajax fans reageren. Maar vanuit het standpunt van de ME is zo reageren nog dommer.
Vind ik leuk
Farmer +15018
vrijdag 9 november 2018 om 20:48
En laat dát nu de kern van het probleem zijn: "Dat standpunt van de ME". Of beter gezegd, de organisatie van het geheel!

Moet je je dan maar zomaar laten slaan? Als individu, of als groep?
Gewoon omdat die opgefokte ME oid, daar even zin in heeft?

De hele escalatie in Lissabon zelf is al duidelijk een teken van slechte organisatie bv. En de manier waarop er even 'autoriteit wordt opgetreden zo voor de wedstrijd', sloeg al helemaal nergens op. Als er al 5 rijen vrij moeten worden gehouden, dan dient dit ook aangegeven te worden, door bv een doek over die stoelen te spannen, of vt voren al een paar stewards/agenten daar te plaatsen en die aanwijzing te geven.
Niks daarvan was hier gebeurd, men komt gewoon zonder enige aankondiging het vak binnen, en de eerste de beste in de buurt krijgt gewoon een fleer met de wapenstok.

T is pure mishandeling, en de autoriteiten die hun invloed ernstig misbruiken om het te rectificeren.
Vind ik leuk
Budazonen +475
vrijdag 9 november 2018 om 17:51
Verhaal heeft altijd 2 kanten. Geweld is altijd zinloos.
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
vrijdag 9 november 2018 om 17:51
Kunnen beter alle uitwedstrijden uitbannen voor die gasten.
Vind ik leuk
G.Kopf +5794
vrijdag 9 november 2018 om 17:54
Sukkels
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:58
Terecht een onderzoek, maarrrrrr onderzoek dan alles dus ook het handelen van de portugese politie. Of wordt het weer makkelijk geld opstrijken voor de uefa? Zal wel weer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 17:59]
Vind ik leuk
Sonneillon +964
vrijdag 9 november 2018 om 18:07
Het eeuwenoude verhaal van buitenlandse politie en Nederlandse supporters, politie voert onnodig charges uit, Nederlanders met een beetje karakter pikken het niet, en de media schrijft dat de supporters rellen hebben veroorzaakt
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
vrijdag 9 november 2018 om 18:08
Als Ajacied zeg ik: Helemaal terecht !! Zwaar straffen en dan hoop ik dat Ajax zelf deze gasten ook verband uit de club... Interesseert mij ook helemaal niet wat volgens hun de aanleiding is geweest.. ik heb nog nooit met stoeltjes gegooid.. snap al helemaal niet hoe je die dingen zonder gereedschap "ontmanteld"... Ajax moet naar het systeem straks als het nieuwe clubhuis gereed is dat een x bedrag per jaar wordt beschikbaar gesteld door de club en bij dit of andere soort malversaties "gekort" gaat worden op dit bedrag om daarvan de boetes te betalen en daarnaast bij grotere misdragingen het clubgebouw voor x periode te sluiten... Pas dan zal er een vorm van sociale controle ontstaan... die zware jongens in de harde kern.. die doorgesnoven idioten die nu waarschijnlijk ook weer negatief op gaan reageren hebben gewoon teveel macht.. die moeten van binnen uit worden aangepakt... dat moet gewoon een gezamenlijke verantwoordelijkheid worden. En dat zou voor iedere club moeten gelden.. niet alleen bij Ajax heb je deze criminelen lopen, want dat zijn het....
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
vrijdag 9 november 2018 om 18:46
Er kregen ook mensen klappen die niet met stoeltjes gegooid hebben omdat ze er toevallig stonden en geen kant op konden. En het traangas was door het hele vak te voelen. De eerste stoeltjes werden overigens pas gegooid na de eerste klappen van de me.
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
vrijdag 9 november 2018 om 19:29
Kijk dat bedoel ik nou.... altijd maar weer opkomen voor die raddraaiers... wordt hier zo moe van.. natuurlijk weet ik wel dat niet iedereen een rotte appel is, maar verwacht je dan van de politie, ME en weet ik wie nog meer dat ze eventjes netjes vragen of ze wel of niet iets hebben gedaan.. die is een groepsproces, die een gezamenlijke verantwoordelijkheid dragen... net zoals ik en velen met mij, dit jaar en ook in het verleden regelmatig echt genoten heb van diezelfde supportersgroep die fantastische sfeer hebben gemaakt .... maar altijd maar weer die schuldvraag en wie er begonnen is... kap GVD nou eens met dit soort hooligans gedrag... ging net juist bijna 2 jaar goed... en diegene die niet kappen gewoon met de rest het vak uitslaan en verbannen uit de club.. je gaat mij niet vertellen dat men bij Ajax niet de jongens bij naam kent die dit gedraag keer op keer vertonen... dit zijn nl vaak echt zware jongens
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
vrijdag 9 november 2018 om 19:34
Ik kom niet op voor raddraaiers. Ik veroordeel het optreden van de me op basis van hoe ik het hele gebeuren zelf ervaren heb vanaf een paar rijen hoger in het vak.
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
vrijdag 9 november 2018 om 19:39
Maar wat vindt jij dan van mijn optie om van binnenuit dit soort raddraaiers aan te pakken? Ik, en met mij de rest van de supporters, willen weer gewoon trots zijn op de uitsupporters .. zonder dit soort eindeloos gedoe... heb jij een andere oplossing.. we kunnen niet blijven wijzen naar anderen, politie, ME, Ajaxbestuur of wat dan ook.. de bron is het probleem.. en daar moet in mijn ogen ook de oplossing gezocht worden. respecet trouwens voor alle gasten die er waren en die niet de oorzaak waren van dit gezeik weer
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
vrijdag 9 november 2018 om 19:50
Met van binnenuit bedoel je dan vanuit de club zelf of vanuit de supporters? Ik denk niet dat je andere supporters verantwoordelijk moet maken voor het gedrag van anderen. Dan komt er uiteindelijk helemaal niemand meer.
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
vrijdag 9 november 2018 om 20:04
Maar dan even een gewetensvraag voor jou als supporter die dus ook in dat vak zat woensdag: waarom tolereer en veroordeel jij wel dat de ME in dat vak onschuldige jongens sloeg met een wapenstok en ageer jij daar tegen en tegelijkertijd accepteer jij en velen anderen in dat vak wel dat wangedrag van die doorgesnoven Ajax 'supporters"... ? is dat gewoon gevaarlijk als jullie als andere supporters die gasten ter verantwoording roepen of hoe zit dat? Zijn dat de echte zware jongens waar je liever geen ruzie mee wilt hebben? Ik probeer een beeld te krijgen wat voor soort gasten dat zijn
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
vrijdag 9 november 2018 om 20:12
Ik denk dat je het antwoord daar zelf ook wel op weet. In iedere supportersgroep zitten gasten waar je liever geen ruzie mee wil. In deze situatie was er naar mijn idee gewoon geen leiding om zo in te grijpen zoals de me deed. Waar ik mij aan stoor is dat politiegeweld tegen voetbalsupporters door veel mensen getolereerd word omdat er hooligans tussen zitten. Als je naar een concert gaat van een band waar je fan van bent en er is een groep die begint te vechten is het dan ook geoorloofd om de hele zaal plat te slaan?
Vind ik leuk
Mari +13377
vrijdag 9 november 2018 om 18:10
Benfica wil koste wat het kost CL spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:13
Belachelijk als ze hiervoor straf kijken!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:49
Want je mag een stadion slopen?
Vind ik leuk
pietprecies +12552
vrijdag 9 november 2018 om 19:36
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/851394/opvallende-beelden-nietsvermoedende-ajax-fan-krijgt-klap-met-wapenstok-in-uitvak.html

Daarbij steken jullie je eigen rondeel in de fik dus serieus kan ik je niet nemen
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:39
En dus is het normaal dat jullie met stoeltjes gaan gooien,?


En direct weer wijzen naar een andere club. Sneu sneu sneu

Die link ga ik niet kijken want is pro ajax propaganda en is zonder enige twijfel nep.
Vind ik leuk
pietprecies +12552
vrijdag 9 november 2018 om 19:43
Net als dat psvers alleen Teletekst kijken, beelden liegen niet maar als rechtgesnaarde psver kijk je niet daadwerkelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:48
Haaha successuporters zijn de meelopende snaveltjes he..

Beelden liegen niet?? Het witte huis heeft nog beelden de wereld in geslingerd vandaag die niet zouden kloppen. Dus niet te snel liegen he.

stoeltjes gooien is dus niet gebeurt??
Vind ik leuk
pietprecies +12552
vrijdag 9 november 2018 om 20:20
Ik moet wel om jou lachen.

Muntjes gooien en je eigen stadion in de fik zetten is ook niet gebeurd zeker? Of liegen die beelden ook?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:26
Muntjes gooien heeft de levensstandaard van die zigeuners verhoogd. Ben ik het daar mee eens nee.

Rookpotten in eigen stadion afsteken ben ik het ook niet mee eens.

Maar ga ik dan wijzen naar dst smerige tuig dat een kroeg in Ierland kort en klein slaat waarbij de eigenaar het amper kan navertellen? Of ga ik dan die randdebiel erbij halen die een pop aan een touw op hangt? Of ga ik er spandoeken bij halen waar onze rook is rooier dan rooije marck opstaat bij halen??

Nee dat doe ik niet.

Wijzen wijzen wijzen, terwijl je eigen achterban geen haar beter is.

Sneu volk ben je dan.
Vind ik leuk
pietprecies +12552
vrijdag 9 november 2018 om 20:28
Je hebt zeker gier in je ogen want in eerste instantie wijs ik naar niemand, ik geef alleen een tegengeluid op basis van beelden..

De enige die wijst ben jij, in een topic waar je geen reet mee te maken hebt.

Ga dan ook niet de calimero spelen als iemand je van repliek dient.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:33
Jij begint over een iemand slaan en eige. Stadion in fik steken wijzen dus...

Zorg jij dat elke snavel voortaan weg blijft op een psv topic?
Vind ik leuk
pietprecies +12552
vrijdag 9 november 2018 om 20:45
Dit is een Ajax topic knul..

En nu snel naar bed voor je mama thuis komt van de buurman en er achter komt dat je op internet zit zonder toestemming.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:51
Ja op bommel topic, zie ik alleen maar haat reacties vanuit het sneue ajax kamp.

Wil je ze daar dan even weg sturen?? Of is het daar niet nodig.

#hypocriet volk.

Edit: beetje jammer dat je er direct familie bij moet halen en op de man gaat spelen. Maar ja zo zijn de hypocriete snavels.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:52]
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1750
vrijdag 9 november 2018 om 22:18
Opzouten nu van deze site PSV Eindhoven, hier hoor jij niet.
Jij moet op jullie eigen janksite van PSV gaan zitten typen, gefrustreerde Calimero.
Vind ik leuk
Iggy +4645
zaterdag 10 november 2018 om 01:30
Kroeg in Ierland? Waar heb je het over joh? Als er hier iemand wijst ben jij het wel, Calimero pur sang.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1065
vrijdag 9 november 2018 om 20:20
Wijzen naar andere om het walgelijke gedrag van eigen supporters goed te praten, typisch Ajax.
Vind ik leuk
pietprecies +12552
vrijdag 9 november 2018 om 20:21
Net als matjes die huilen over hun supportershome terwijl ze die van Ajax in de fik hebben gestoken... right..
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:28
Hier ga je ook weer wijzen.. Dit bedoel ik nu.

Hypocriet....

Wees een vent en zeg gewoon dst ajax elke straf als een volwasman zal accepteren.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1065
vrijdag 9 november 2018 om 20:28
Dat zijn ook wousen die een levenslang SV zouden moeten hebben (als dit al waar is dan), want in tegenstelling tot geweld verheerlijkende pantoffeldiertjes zoals jij heb ik er geen enkele moeite als DH supporters die zich misdragen worden opgepakt en keihard aangepakt.

Je kunt mij discussies met die dorpsidioot van een Midden Noord er op na slaan, deze maniakale idioten verzieken nu al jaren het voetbal en wie het ook is, van welke club dan ook aanpakken en het verdedigen en goedpraten en maar constant naar andere wijzen zoals jij dat doet, maar ook je eigen verantwoording nemen, maar dat doen Ajacieden niet, die wijzen liever naar andere, typisch Ajax.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:29]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:53
Dank je wel!
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1750
vrijdag 9 november 2018 om 22:20
Hier word jij blij van?
Typeert de frustratie waar je mee rondloopt.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:59
Die Ajax fan werd zomaar geslagen terwijl hij gewoon op zijn plaats zat! Dat is excessief geweld van de politie
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 22:02
Als die niet luisterd en uitdaagt zal het meevallen he.

Stoeltjes gooien was om dat de me ze eerst los gemaakt had en een cirkel op de muur getekend had?
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1750
vrijdag 9 november 2018 om 22:22
Wat bedoel je nou Calimero met; was om dat de me ze eerst los gemaakt had...…….
Kleuterschooltaal is beter.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:14
Kan niet hard genoeg geslagen zijn
Vind ik leuk
Roffel1998 +3610
vrijdag 9 november 2018 om 18:27
Genoeg Portugezen die ik heb zien zeggen dat dit vaker bij Benfica gebeurt. Als je als onschuldige opeens tikken krijgt, lijkt het mij ook dat je dr iets tegen gaat doen, maar meesten van jullie zijn waarschijnlijk van die zielige figuurtjes die zichzelf in elkaar zouden laten timmeren.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:29
Ongelooflijk politie begon als eerste 😒
Vind ik leuk
Roffel1998 +3610
vrijdag 9 november 2018 om 18:58
Verkeerde reactie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 19:08]
Vind ik leuk
Robert8592 +211
vrijdag 9 november 2018 om 18:33
De ME spoort daar niet. Zonder aanleiding word er geslagen. Zo gek is het niet dat de supporters dan met zijn allen in opstand komen.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3610
vrijdag 9 november 2018 om 19:08
Die politie in die landen is compleet gestoord, mensen op een scooter die gewoon netjes rijden waar ze horen te rijden, gaan ze klemrijden en stil laten staan, dreigen met hun wapenstok en daarna zeggen dat ie snel weg moet? Je kan die politie van daar echt niet vergelijken met die van hier. Wanneer je het filmpje van die gozer ziet die een tik krijgt van zo'n gast, merk je ook wel dat het op dat moment opvallend rustig was en zo rustig krijg je t niet opeens als er daarvoor al gefuck was van die supporters.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1065
vrijdag 9 november 2018 om 18:38
Ja zijn ze niet gewend hé een agent waarnaar je moet luisteren of anders krijg je tikken? Moeten we in NL ook meer hebben
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1750
vrijdag 9 november 2018 om 22:23
Dat ben ik 100% met je eens.
Onze politie mag niets en wordt daarom nog amper serieus genomen.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1065
vrijdag 9 november 2018 om 18:44
Opvallend hoeveel Ajaxtuig dit walgelijke gedrag probeert goed te te praten, en zich maar afvragen waarom ze nergens welkom zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:54
En maar wijzen naar anderen om de aandacht van het probleem af te halen. Misselijk volk!!
Vind ik leuk
pietprecies +12552
vrijdag 9 november 2018 om 19:34
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/851394/opvallende-beelden-nietsvermoedende-ajax-fan-krijgt-klap-met-wapenstok-in-uitvak.html
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1750
vrijdag 9 november 2018 om 22:27
Nog 2 wedstijdjes CL voor spek en bonen PSV Eindhoven, en dan zit het Europese avontuur er al weer op voor jullie.
Twee maanden geleden hoopte ik echt dat zowel Ajax als PSV ver zouden komen, maar door dit soort gezuig van PSV trollen ben ik blij dat jullie met 1 punt afdruipen.
Ik gun het je echt.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 22:52
Hahaha wat ben jij een smerige sneue snavel zeg.

Stoeltjes gooien is normaal volgens jouw volk. Bah bah bah.


En dan zeg je nog 2 maanden terug hoopte ik nog..... En dan ga je nu als een hypocriete snavel wijzen.. Kijk eerst naar je eigen volk voordat je weer gaat wijzen.. Knulletje knulletje knulletje toch.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5835
vrijdag 9 november 2018 om 18:53
De internethelden zijn weer in grote getale aanwezig hier
Vind ik leuk
Retweet +847
vrijdag 9 november 2018 om 19:03
Achtste finale thuis zonder publiek....
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:23
Zou zo maar kunnen, want UEFA wil alleen maar de echte topploegen in knock out fase. Zonder gekheid, denk niet dat dat kan omdat voorval uit gebeurd is.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:05
Als je in een uitvak zit en je mag niet op de eerste rijen zitten hadden ze daar beter op in moeten spelen door middel van een afzetting maar niet met machtsvertoon gaan lopen zwaaien met een knuppel
Vind ik leuk
Gizmo +3704
vrijdag 9 november 2018 om 20:03
Of door de stoelen te verwijderen.

Het gegooi met de andere stoeltjes komt vast doordat lieve Amsterdammers probeerden verdere misverstanden te voorkomen en ook wat stoeltjes verwijderden.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:21
Zo te lezen, kreeg eerst een Ajaxsupporter die op zijn plaats zat (conform plaatsbewijs) en kreeg gewoon met de wapenstok. Goed dat er mensen waren die dit niet pikte. Ben tegen geweld, maar in dit geval hulde voor de Ajaxsupporters die opkomen voor medesupporter. En Zuid Europese ME kennende hebben die niet het Engels aan die supporter 'gevraagd' om even plaats te maken, maar wat onverstaanbaars in Portugees geschreeuwd en meteen er op geklapt.
Vind ik leuk
pietprecies +12552
vrijdag 9 november 2018 om 19:34
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/851394/opvallende-beelden-nietsvermoedende-ajax-fan-krijgt-klap-met-wapenstok-in-uitvak.html

Dus het lag allemaal aan de Ajax supporters aldus half Eindhoven hier..
Vind ik leuk
JoeyC +4441
vrijdag 9 november 2018 om 19:37
Hopelijk blijft het bij een boete voor Ajax, maar het zou me niet verbazen als Ajax het toernooi uitgeknikkerd wordt. Is Feyenoord ook overkomen destijds na rellende supporters. Daarbij is dit niet het eerste gewelddadige incident met Ajax-supporters. Het zou zonde zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:44
Eerst alles afbreken in het stadion en dan huilen als ze aangevallen worden op het terras
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
vrijdag 9 november 2018 om 19:52
Fans?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:26
De uefa zou beter de politie moeten bestraffen vanwege slaan met de wapenstok.
Vind ik leuk
Muscles +2092
vrijdag 9 november 2018 om 21:56
Goed onderzoeken en schuldigen straffen of er blijkt dat Benfica hooligans de zaak hebben getraineerd zoals later ook bij de bestorming van een hotel met Ajax supporters.......
Vind ik leuk
wattenstaafje +24010
zaterdag 10 november 2018 om 00:33
Boeie
Vind ik leuk
fr1963 +4719
zaterdag 10 november 2018 om 01:05
Ajax direct uit de beker halen voor minimaal 3 seizoenen...zoals Feyenoord destijds in frankrijk bij Nantes.
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 01:31
Zij deden niets

Gekke
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws