Elia: 'Nooit iemand gezien die speelt als De Jong, ook Seedorf en Sneijder niet'

    Elia: 'Nooit iemand gezien die speelt als De Jong, ook Seedorf en Sneijder niet'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 12:54wo 14-11-2018 om 12:54

    Eljero Elia heeft de ambitie om in de toekomst als jeugdtrainer aan de slag te gaan. De aanvaller van Basaksehir vindt dat er in de voetballerij gebrek is aan spelers die een mannetje kunnen passeren. Frenkie de Jong is volgens hem een uitzondering.

    "Ik denk zelf dat ik jeugdspelers wel wat kan leren", vertelt Elia in gesprek met Voetbal International. "Als ik nu voetbal zit te kijken, wie kan er nou nog een tegenstander passeren? Dat zie je toch bijna niet meer? Daarom geniet ik zo van Frenkie de Jong."

    Elia legt uit waarom hij de Ajax-middenvelder zo'n fijne speler vindt. "Hij doet dingen die een linksbuiten doet, maar dan op het middenveld: dribbelen, op tijd voor zijn tegenstander langs snijden, net zo lang die bal aan zijn voeten om op die manier overtalsituaties te creëren. (...) Ik heb nog nooit iemand gezien die zo speelt als Frenkie de Jong. Seedorf niet, Sneijder niet, niemand. Ik hoor dat Cruijff het vroeger zo deed, maar hem heb ik nooit live in actie gezien."

    Plaats een reactie

    woensdag 14 november 2018 om 12:57
    Iedereen ziet het ongelooflijke talent van onze Frenkie.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:59
    Frenkie is op zeker een groot talent en gaat denk ik ook erg ver komen, maar af en toe wordt het wel erg overdreven allemaal. Dat hypen gaat af en toe een grens te ver, alsof Frenkie een wereldwonder is.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 13:10
    Wereldwonder is misschien niet helemaal het juiste woord, maar Frenkie is een wereldwonder.

    Het is gewoon een kwestie van youtupe filmpjes bekijken (en die zijn er in overvloed) en je ziet precies wat Elia zegt. Frenkie creeert door zijn spel 'overtal' situaties.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5199
    woensdag 14 november 2018 om 17:29
    Geweldig om hem te zien spelen! Zit ook zeker potentie in, ik maak me alleen wel eens zorgen over zijn blessure gevoeligheid. Als je een lange reeks wedstrijden moet spelen mist hij er bijvoorbeeld meer dan Lasse, en laat die nou dik 30 zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    14forever +8657
    woensdag 14 november 2018 om 13:18
    Voor.Ned begrippen....
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 14:35
    Dat maak jij ervan. Engelse en Spaanse kranten stellen iets anders.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:48
    Stop dan maar met voetbal kijken..
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    woensdag 14 november 2018 om 19:27
    Ohja, er zijn talenten waar de Europese top 200miljoen voor wilt betalen? +- miljoen is niks natuurlijk
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:24
    Waarom moet het altijd over dat hypen gaan? Als je ziet hoe Frenkie een bal aanneemt zie je al dat het een wereldtopper is! Geniet er van en stop met dat gezeik dat hij teveel wordt opgehemeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:37
    Ajax spelers worden altijd gehyped. Kluivert is daar een voorbeeld van. Frenkie doet het goed in NL. Maar zodra ajax tegen een club speelt die hun onder druk zet dan is t enige wat Frenkie kan, balletje breed en balletje terug. Dus je kan wel goed zijn in de eredivisie. Maar ga dat maar bewijzen in een grotere competitie. Dat ie potentie heeft daar twijfelt niemand over. Maar om nu al te zeggen dat het de toekomst van Oranje is, is een beetje teveel gehyped, vind je niet?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    woensdag 14 november 2018 om 13:46
    'Maar zodra ajax tegen een club speelt die hun onder druk zet dan is t enige wat Frenkie kan, balletje breed en balletje terug.'

    Huh? Juist in de CL wedstrijden en tegen Frankrijk en Duitsland was hij weergaloos en werd ie internationaal geprezen...
    Waar heb jij het überhaupt over?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:46
    Heb je de wedstrijd tegen Benfica gezien?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:55
    Jij kan beter hockey gaan kijken, want van voetbal snap je he-le-maal niets!
    Vind ik leuk
    Cantona88 +169
    woensdag 14 november 2018 om 13:57
    Heb jij de wedstrijden tegen Bayern en Frankrijk + Duitsland gezien?
    Vind ik leuk
    robertus +2032
    woensdag 14 november 2018 om 14:19
    Tegen Bayern deed ie niet mee. Neemt niet weg dat je wel gelijk hebt. In die interlands hing iedereen alles aan hem op. Sinds hij meedoet bij Oranje, lijkt Wijnaldum opeens ook te renderen. Grote toekomst voor die jongen!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    woensdag 14 november 2018 om 14:00
    Wat denk je zelf?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:00
    Als niemand zich aanbied kan Frenkie z'n ballen ook niet zo heel makkelijk kwijt. Maar als je er weinig verstand van hebt zie je dat niet.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1279
    woensdag 14 november 2018 om 14:14
    Frankrijk Nederland vorige maand niet gezien?....die Fransen hadden geen vat op onze Frenk.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 14 november 2018 om 14:18
    Harryvermegen,ben jij nu ook al aan het hypen
    Frenkie heeft al wedstrijden tegen grote voetballers gestaan,en ieder keer was hij n uitblinker, jij lult zonder kop
    Als hij een balletje breed legt dan is dat,dat de voorspelers gedekt staan,en dan kan hij de bal niet aan hen geven'.
    Begrijp dat toch. De voorspelers moeten meer bewegen stommeling.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:21
    Pieter. Waarom zegt men dat dan niet als Daley blind of schone telkens balletje breed of balletje terug afleggen. Dan ligt het aan hun eigen kwaliteiten. Maar bij Frenkie ligt het aan de aanvallers?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 18:01
    Blind speelt bijna alles vooruit man, hoe komen mensen toch hierbij?
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 13:56
    Een bal aannemen en dan is het een wereldtopper wat een lachertje ben jij zeg. Kom op man, een Busquets of Iniesta draait zn hand nog niet om voor het aannemen van een bal.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    woensdag 14 november 2018 om 14:01
    Frenkie dus ook niet :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:02
    Bij wijs van spreken dan, maar als je hem ziet voetballen dam kan je toch alleen maar genieten? Hoe hij weg draait, mannetjes passeert, passes geeft etc etc...
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 14 november 2018 om 14:22
    psvfan Die zijn wereld top en Onze Frenkie is daar bij. punt uit en ga slapen. en dromen dat Onze Frenkie naar PSV gaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:25
    Je bedoelt Frenkie van Willem II, of komt hij ineens ook van de jeugdopleiding.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1285
    woensdag 14 november 2018 om 16:07
    Niet uit de jeugdopleiding, staat nu wel onder contract bij Ajax en dus 'onze Frenkie'.
    Vind ik leuk
    Emnu +4828
    woensdag 14 november 2018 om 17:56
    Vraagje, van wie is Lozano?

    Strikvraag trouwens, want volgens mij weet Toon niet eens zeker hoeveel procent hij straks overhoudt aan n verkoop.
    Vind ik leuk
    michelhx +3769
    woensdag 14 november 2018 om 15:12
    Meestal draai je je voet als je de bal aanneemt. :)

    Als je dat niet doet, is het lastig om een bal aan te nemen.

    Dat gezegd hebbende: Frenkie heeft talent en kan goed voetballen. Maar of hij de absolute top gaat halen? Ik vind dat hij vooral qua assists en goals echt meer moet brengen en fysiek nog wat moet groeien. De bedragen die voor hem genoemd worden vind ik ook zwaar overdreven, maar ja, dat is nu eenmaal de markt in combinatie met z'n jonge leeftijd. Ik denk niet dat hij deze zomer nog bij Ajax blijft.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 14 november 2018 om 14:12
    AFC Ajax en Anderlecht,
    Jij komt ook tot inzien. Sommige mensen hebben er iets langer voor nodig om iets te zien,maakt niets uit,het komt wel!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:58
    Eigenlijk zegt hij: Frankie is net zo goed als ik
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:59
    Nee, dat zegt die niet.
    Vind ik leuk
    kcim +2940
    woensdag 14 november 2018 om 13:02
    Idd. Maar ach ja, niet iedereen beheerst begrijpend lezen. Of ze negeren bewust de boodschap zodat ze kunnen frustraties kunnen uiten ;-)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17197
    woensdag 14 november 2018 om 12:59
    *bijna
    Vind ik leuk
    The Iceman +11443
    woensdag 14 november 2018 om 13:00
    De enige waarmee hij Frenkie enigszins gelijkstelt is Cruijff.
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    woensdag 14 november 2018 om 13:06
    Hoezo? Omdat hij zegt dat bijna niemand meer een mannetje kan passeren? En hij denkt dat hij jeugdspelers wel wat kan bijbrengen? Daaruit ontneem jij dan dat hij zegt dat Frenkie bijna net zo goed is als hij? Wat een onzin zeg...
    Als je een beetje had opgelet had je gezien dat hij Frenkie zelfs beter vind dan hemzelf
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:08
    Niet serieus op reageren op een uitlokker ;-)
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    woensdag 14 november 2018 om 13:27
    En vervolgens ook op hem reageren, prachtig :D
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:29
    Je hebt helemaal gelijk maar ik vond in zijn tweede reactie een mooi haakje.
    😁
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    woensdag 14 november 2018 om 13:39
    Dat gevoel ken ik ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:17
    Nou nee hoor. Hij zegt: hij doet wat een linksbuiten doet. Als je een beetje opgelet had, wist je dat zelfs een linksbuiten is. Dus als je een beetje tussen de lijntjes kan lezen is dat hetgeen wat Elia zegt...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:23
    Kwestie van perspectief. Je kunt het ook zo lezen: bij een buitenspeler hóórt kunnen dribbelen en een man passeren. Middenvelders hebben andere kwaliteiten, voor hen is dribbelen en passeren 'added value'. Zelfs geweldige middenvelders als Seedorf en Snijder hadden dit niet zo onder de knie als Frankie de Jong.

    En hoe je iets wílt lezen speelt een belangrijke rol in de perspectief keuze. Die lijkt me in jouw geval op dit punt vooringenomen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:24]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:13
    Ik vraag het me af. Elis vindt zichzelf namelijk helemaal geweldig.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:15
    Twijfel is een goede zaak. Zet in het beste geval aan tot denken 😏
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    woensdag 14 november 2018 om 18:13
    Da's nou iets wat alle voetballers gemeen hebben...
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    woensdag 14 november 2018 om 13:11
    Ik zie een aantal facetten van Johan Cruijff bij hem terug, nu nog de Cruijff shuffle aanleren, achter het standbeen om de bal mee nemen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    woensdag 14 november 2018 om 13:13
    Iedereen geniet van onze Frenkie. Nu al de beste voetballer op het middenveld van Oranje.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:26
    Idd dat wordt een grootheid!. Ik heb in mijn leven nog nooit een Nederlander gezien met zoveel balgevoel.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1890
    woensdag 14 november 2018 om 15:46
    Van Persie en Robben hebben een beter balgevoel dan Frenkie sorry. Dit zijn zomaar de eerste 2 die in me opkomen! Verder is het het grootste talent wat er in nederland doorbreekt op het middenveld sinds Sneijder!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:44
    Oneens die hebben echt minder balgevoel als Frenkie.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1890
    woensdag 14 november 2018 om 18:15
    Frenkie is te roemen om zijn timing, dribbels in de korte ruimte, inzicht en korte passes. Zijn balgevoel vind ik nou niet direct 1 van zijn allersterkste punten( ook zeker geen zwak punt hoor). Van Persie en Robben daarintegen kun je juist daarom roemen( ook logisch gezien hun positie) hun aannames ook uit de lucht zijn nagenoeg altijd perfect, Tevens zie je het aan de volleys die kunnen Robben en Van Persie super goed daar gaat alles echt om gevoel!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 18:21
    Hoe makkelijk Frenkie passes geeft en mannetjes uitspeelt is echt niet normaal. Frenkie en een bal is echt de gouden combinatie!

    Tuurlijk Van Persie en Robben zijn geweldigenaars, maar wat Frenkie met een bal komt niet vaak voor.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1890
    donderdag 15 november 2018 om 09:36
    Absoluut met je eens inderdaad zijn kortepasses en dribbels zijn grandioos! Ik vind hen trouwens zonder bal beter nog door zijn inzicht hij leest en ziet paaslijnen goed! Daar in tegen zijn aannames zijn lang niet altijd perfect, Dat heb je zeker kunnen zien toen hij achterin stond. Ik denk dat we Frenkie pas echt kunnen gaan vergelijken met jongens als Sneijder, Van Persie en Robben als hij dit ook laat zien in een top competities in de mandekking.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:45
    Daar heb je gelijk in. Alleen ik vind Frenkie zo lekker voetballen dat ik me niet kan voorstellen dat hij niet de absolute top haalt, want ik heb het idee dat hij dat al is.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1890
    donderdag 15 november 2018 om 10:03
    Absoluut hij speelt heerlijk hij heeft het in zich om het te halen. Ik vind hem persoonlijk nog geen wereldtop ik denk dat je wat dat betreft een iets gekleurd brilletje op heb. Logisch ook datzelfde merk ik ook bij mezef als het gaat om Feyenoord spelers. Frenkie moet de juiste keuzes maken clubs als Tottenham en Arsenal waar je de tijd krijgt je te ontwikkelen zijn goed voor hem. Clubs als Real, City en United is het gaan en staan daar hebben zoveel top talenten het niet gehaald!
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 14 november 2018 om 19:21
    @Johan Derksen
    Jij bent niet goed wijs, Beter balgevoel als van Persie en Robben
    Jij kent helemaal niets van discus werpen man.Ga een keer naar voetballen kijken.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1890
    donderdag 15 november 2018 om 09:38
    Goed verhaal Pietertje! Mooie mening heb je, ook goed onderbouwd trouwens! Ben het volledig met je eens door jou opmerking is mijn complete kijk op het spelletje veranderd dank hiervoor Pietertje!
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    woensdag 14 november 2018 om 13:58
    Die gasten zijn zo vreselijk overhyped, je zult zien dat als die straks naar het buitenland vertrekt dat het nog heel vies tegen gaat vallen, prima voetballers hoor maar de kwaliteiten die hun krijgen toegedicht bezitten ze beide niet.
    Vind ik leuk
    karnisse +257
    woensdag 14 november 2018 om 14:53
    Ach man. Ze speelde bijde gewoon goed in de CL en in Oranje.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 13:18
    Frenklie en de Ligt zijn van uitzonderlijke kwaliteit. Ajax 'moet' deze spelers koste wat het kost behouden!

    Ziyech, Tadic en Blind zijn misschien wel leuk, maar evengoed makkelijk vervangbaar. Frenkie en de Ligt zijn dat absoluut niet. Dan maar 3.5 miljoen salaris,
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:27
    Idd! Ik zoud Ziyech en Tadic verkopen en hun salarissen boven op die van De Ligt en Frenkie gooien. Dan willen ze miss wel blijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:43
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Denk ergens ook wel dat Overmars die optie nog ff achter de hand houdt. Wanneer clubs niet de gewenste transfersom willen betalen. Zie deze 2 dat ook wel doen nog even een jaartje of 2 bij ajax met een dik salaris. Nu nog een spits die de 3.5 miljoen salaris waardig is. Hopenlijk gaat Dolberg stappen maken. Dat is wat ik op dit moment mis bij ajax.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 13:47
    Ik schreef net in een reactie op een ander topic, de 18-jarige Arp van HSV halen voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:03
    Ik denk niet dat hij meer te halen is, Bayern zou 'm ook graag willen hebben. Schijnt wel een heel groot talent te zijn.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 14:19
    Ja, klopt, Bayern is ook zeer geinteresseerd. Maargoed, zou jij als 18-jarig talent voor Bayern of voor Ajax kiezen?

    Ik denk dat er genoeg talent is dat voor verschillende redenen Ajax de voorkeur zou geven . Daarnaast zou HSV hem waarschijnlijk ook makkelijker naar Ajax dan naar Bayern laten verhuizen.

    Met een stevig transfer-bedrag, goede bonusregelingen voor HSV en een degelijk aandeel in een eventuele verkoop moet deze speler voor dit ajax toch wel redelijk makkelijk te halen zijn.

    Als Ziyech vertrekt, dan kan Ajax volgens mij alleen voor dat bedrag al minimaal 2 a 3 van dit soort spelers aantrekken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 18:04
    Ja dan zou Ajax de betere keus zijn, maar de meeste Duitsers blijven toch in eigen land.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:30
    Oke die kende ik nog niet zal hem dan ff een tijdje volgen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 14:34
    Bayern wilde hem afgelopen zomer, HSV liet hem niet (naar Bayern) vertrekken.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 14 november 2018 om 13:47
    Reality check, De Ligt en Frenkie zijn pleite aan het eind van dit seizoen. Waar haal jij jouw illusie vandaan dat beide nog een jaartje of twee bij Ajax blijven?

    Van nog twee jaar Eredivisie worden ze echt niet beter, iets met te weinig weerstand...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 13:54
    Ik weet niet. Zeg nooit nooit, want weerstand in de CL hebben ze gnoeg en banken bij Barca kan ook helemaal fout gaan. Vraag dat maar aan Affelay bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 14 november 2018 om 13:59
    Het gaat niet alleen om de weerstand in de CL, de weerstand in de Premier League, Premiera Division of Bundesliga is elke week zoveel hoger dan in de Eredivisie.

    En Affelay, tsja, die is helaas altijd geblesseerd geweest. Speelt hij nog, ergens?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 14:09
    Ook in de competities die jij noemt zitten mindere goden. Natuurlijk is de werstand daar groter. Maar de kans is ook groter dat je daar een rotschop krijgt en jongens van 20 zijn fysiek lang nog niet zo sterk als dat ze op hun 23e zouden zijn. Daarnaast is het moeilijk voor jonge jongens om een basis-plaats bij de top-clubs te veroveren en te behouden. Er zijn tig van voorbeelden te noemen waarbij Nederlandse 'giganten' bij Lyon etc. terrecht kwamen.

    Natuurlijk is de kans gigantisch groot dat Frenkie en de Ligt vertrekken. Maar als Ajax overwinterd, doorselecteerd en zowel Frenkie als de Ligt een giga salaris bieden, dan is ook Ajax echt geen slechte optie voor deze jongens gezien hun leeftijd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:10]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 14 november 2018 om 14:37
    Natuurlijk zitten daar ook mindere Goden in, maar denk jij dat de Ligt of Frenkie naar dat soort clubs gaan? Die gaan naar de Europese top en zullen daar genoeg aan spelen toekomen.

    In de Eredivisie stagneren zij in hun ontwikkeling, een miljoenen salaris maakt dan geen moer uit. Stilstand in de ontwikkeling is achteruitgang, ongeacht de miljoenen aan salaris.

    Het is maar wat je belangrijker vindt..
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 14:42
    Verlopig stagneert Kluivert ook bij AS Roma (alhoewel ik zijn doorbraak snel verwacht), en Depay stagneerde jaren.

    Het is niet zo zwart/wit als jij stelt. Zeker niet voor twee 'piepjonge' jongens.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 14 november 2018 om 14:50
    Zo zwart/wit als ik het stel?

    Ik zeg gewoon dat Matthijs en Frenkie na dit seizoen beter pleite kunnen gaan omdat ze in de Eredivisie te weinig weerstand ondervinden.

    En wat doen Kluivert en Memphis er toe? Gaat over twee andere spelers die je totaal niet met elkaar kan vergelijken.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 14:56
    Moet ik ze dan met Bazoer en Tete gaan vergelijken ofzo?

    De Ligt en Frenkie hebben nergens (en zeker niet bij barca of bayern) een gegarandeerde basis-plaats. 1 of 2 slechte wedstrijden en ze zitten zonder enige weerstand op de bank.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 14 november 2018 om 15:14
    Je moet ze helemaal met niemand vergelijken, sjezus. En ik zeg toch ook niet dat beide een basisplaats zouden hebben, even goed lezen wat ik schrijf.

    Nogmaals, in de Eredivisie krijgen ze te weinig weerstand om echt verder te kunnen groeien.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 15:29
    Ajax heeft genoeg in huis om wel verder te groeien. Vraag maar aan Neres, Onana, Tagliafigo etc.

    Noem mij maar spelers die zoveel zijn gegroeid nadat ze Ajax hebben verlaten. Voor iedere speler die jij noemt, noem ik er 5 die niet verder zijn gegroeid.

    Je hebt gewoon een zwart/wit beeld als je zegt dat een speler die bij ajax nauwelijks een jaar in de basis staat niet meer bij ajax kan groeien.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 14 november 2018 om 19:25
    Hij speelt cafe voetbal heb ik gehoord
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:34
    Uiteraad te weinig weerstand. Maar komt er geen goeie club voorbij dan heb je nog CL volgend jaar met voorrondes. Daar heb je je weerstand en podium om jezelf te laten zien. Plus als Overmars wel hun salaris flink verhoogt lijkt mij dat zo gek nog niet.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 14 november 2018 om 14:40
    En jij denkt dat er geen goede club voorbij komt?

    Ik heb zie de Ligt en Frenkie liefst nog jaren bij Ajax blijven hoor, maar wees realistisch, we mogen blij zijn als ze niet al in de winterstop pleite gaan!

    En CL voorrondes? Stel ze overleven die niet, weg weerstand en hallo Eredivisie!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:42]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:03
    Klopt weg weerstand met die uitkomst. Ergens hoop ik dat ze blijven acht het niet heel waarschijnlijk maar lonen omhoog flinke investeringen in de selectie en je maakt de kans groter dat ze nog 1 a 2 jaar blijven. Hoop ik
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 14 november 2018 om 15:18
    Ik hoop ook dat ze blijven hoor, maar de Eredivisie maakt hen niet beter. Investeringen in de selectie en hogere lonen veranderen daar niks aan. Dat maakt de Eredivisie niet beter, dat maakt alleen Ajax misschien beter, en dus de weerstand nog minder..
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    woensdag 14 november 2018 om 14:38
    Denk je dat? De ligt geeft nu al aan dat hij prikkels must in de eredivisie als ze tegen de kleinere clubs spelen en dan gaat ie nog even 2 jaar bijtekenen? ... Ik hoor de wekker ergens afgaan, vlug! Wakker worden ^^
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:57
    Prima jij weet zeker dat die pleite is van de winter of einde van het seizoen. Ik geef aan dat het mogelijk is dat ze blijven. Het zijn niet de enigste 2 voetballers die begeerd worden door grote clubs. Als al gevestigde namen van club switchen en dus topclubs op safe spelen zijn de posities bezet.
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    vrijdag 16 november 2018 om 15:12
    Wat weet ik zeker? Waar zeg ik dat dan?

    Alles is mogelijk als je zou willen. Ik denk (lees! Weet niet zeker) dat hij niet in de eredivisie wil blijven en uit is op een hoger niveau. Ik denk (lees, weet niet zeker) dat hij een transfer gaat maken aan het eind van het seizoen, maar dat weet ik niet zeker...

    Iemand die al zo goed is op die leeftijd daar zitten de clubs wel voor in de rij hoor zoals nu al aan de gang is ^^
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:49
    Jah excusses ik lees nergens dat je dat typt verwarm het met andere reacties. Ik acht het mogelijk dat ze bijtekenen wat niet per defenitie betekent dat ze hun contract tot het einde uitdienen. Met een opwaarderig van het salaris en investering in de selectie zouden ze nog 1 seizoen kunnen blijven. Bijtekenen is gunstig voor ajax want dan kunnen ze meer vragen voor hun spelers. En ik zie deze 2 niet een kluivertje doen. Maar ik weet het ook niet zeker...
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    vrijdag 16 november 2018 om 19:29
    Dat zou heel mooi zijn voor Ajax inderdaad maar denk je dat het haalbaar is? Je kan er een miljoenen tegen aan smijten maar ik denk dat met name de ligt en frenkie liever meer weerstand hebben dan VVV, NAC en noem ze maar op.. daarom denk ik niet dat het haalbaar is voor Ajax tenzij ze voor het geld willen blijven maar dan kunnen ze beter bij man city gaan voetballen. Hoe dan ook ik zie ze vertrekken aan het einde van het seizoen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 14 november 2018 om 13:20
    Eens, Frenkie is een klasse apart.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:47
    Hahahaha. Voetbalprimeur kon het niet laten. Over 10 jaar hekelen ze zijn arrogantie,of niet! Want dat zijn ze gewend in het prachtige amsterdam
    Vind ik leuk
    The Iceman +11443
    woensdag 14 november 2018 om 13:58
    Ja, die dekselse arrogante Ajacied Elia.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 13:54
    Ik kreeg al stress. Er komt toch wel een Frenkie topic vandaag op Frenkieprimeur.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:54
    Frenkie, de supervoetballer waarbij ik 1 van de weinigen vind dat ik niet begrijp dat hij zo gehypt wordt. Een doorsnee middenvelder die de bal het liefst naar voren schiet & verdedigend niet zo geweldig is.

    Maar ik heb het al eerder gezegd ik begrijp er niks van natuurlijk & hoop dan ook maar dat Frenkie niet op de bank komt te zitten bij een volgende club.

    Het is de naam Frenkie, en zijn open reacties, die het heel goed doen echter voetballend heeft hij nu circa 30(?) ED wedstrijden gespeeld en een aantal CL wedstrijden, ik vraag me af of er dan 50+ miljoen voor hem wordt betaald door zijn geliefde Barca of een andere topclub?

    Waarom heeft geen club hem dan nu alvast niet "gehaald" als ze Frenkie als 1ste op de 86 scouting lijstjes hebben staan?

    Let op het gaat me niet om de club waar hij nu voetbalt het gaat me erom dat hij regelmatig in de ED tegenvalt, en waarschijnlijk klopt dat gezien hij bijna nooit in het elftal van de week staat behalve bij de Telegraaf welicht.

    Frenkie kan door de hype straks bijna alleen nog maar tegenvallen en dat gun ik hem niet, hopelijk kiest hij voor een extra jaar Ajax en dan de stap zetten, waarbij ik hoop dat hij niet steeds geblesseerd is, dat gun ik NL geen speler/speelster.

    Maar goed wellicht zie ik het (nog) niet en zit ik er enorm naast.

    Een icoon zei toch ooit, als je het ziet dan begrijp je het...nou haha ik zie het dus (nog) niet.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 13:59
    Ik ben het compleet met je eens. Je krijgt zometeen wss weer bakken met haat over je heen. Maar waarin is Frenkie nou zo uitmuntend. Hij heeft een goede dribbel waarmee die naar voren kan lopen that's it. Zet daar een fysieke speler tegenover en hij is de hele wedstrijd onzichtbaar. De enige reden waarom hij zo makkelijk en goed kan dribbelen is omdat het niveau in de eredivisie vooral verdedigend belachelijk laag is. Ik vind zelf alleen de Ligt een uitmuntend talent.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    woensdag 14 november 2018 om 14:08
    Geniaal.

    1. Welke middenvelder in de ED dribbelt er nog meer zo makkelijk en vaak dan? Moet een eitje zijn als jouw verhaal lees...

    2. Waarom denk je dat de hele internationale voetbalwereld over hem schrijft denk je? Omdat ie in de ED zo makkelijk dribbelt?

    3. Was het niveau in de CL en tegen de wereldkampioen + Duitslandook steeds zo laag dan? Juist daar werd ie zo bewierookt door de pers, nationaal en internationaal.

    Zoals ik hier al eens eerder schreef; de hele wereld vindt Frenkie de Jong een fenomeen. Behalve wat eindhovenaren. Opvallend genoeg...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:25
    @ Dank je beste Arie.

    Nogmaals wellicht zie ik het nog niet. Ik vind Hendrix ook geen geweldenaar en/of Rosario.

    Als Frenkie zo goed is dan begrijp ik gewoon niet dat er niet 1 club al schakelt, al is het Ajax zelf om hem te behouden.

    De Ligt kreeg salarisverhoging laatst, waarom Frenkie (nog) niet?

    Beste Ajax fans, het gaat mij niet omdat hij bij Ajax voetbalt, ik ben gewoon van mening dat hij (nog) niet zo goed is als dagelijks wordt geschreven.

    @ Beste Ajax Bluf.
    M.b.t. Bulgarije was geen fout van de Ligt, de hele kwalificatie ging al fout, een gezamelijk falen.


    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    woensdag 14 november 2018 om 15:32
    'Als Frenkie zo goed is dan begrijp ik gewoon niet dat er niet 1 club al schakelt, al is het Ajax zelf om hem te behouden.'
    Eh? Ajax heeft toch gewoon 'geschakeld' hem te behouden?
    Je kan toch iemand niet 'niet goed' vinden omdat hij blijft bij zijn club en dan aankomen met het argument dat zijn club had moeten schakelen om hem te houden?

    ' De Ligt kreeg salarisverhoging laatst, waarom Frenkie (nog) niet? '
    Die gast heeft nog geen jaar geleden een nieuw contract getekend...

    Verder erg opvallend dat je niet op mijn verschillende vragen ingaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 17:40
    @ Dag Arie.

    Ik denk (nu nog) anders over Frenkie zijn kwaliteiten dan jij. Niet erg en ik zal jou als eerste noemen als het anders is en hij het gaat maken bij een topclub.
    Nogmaals het heeft niks met Ajax te maken, het gaat me dat de hype zo groot is en wordt vergelijken met de iconen van weleer en dat zie ik gewoon niet.

    We houden contact als je dat goed vind?
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 14 november 2018 om 14:34
    voetbal@com
    Hier geef ik geen reactie op Domme gans,,, jij leest geen voetbalbladen anders zou je niet met zo een domme praat komen.Ik denk dat je een domme PSVer bent.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:20
    dank je wel Pieter14.

    Ik kan een Pietertje voetbal grapje maken maar daar ben ik te dom voor....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:52
    Dat kan dat jij het "nog" niet ziet en psvfan1913. En dat geeft ook niet ga je ook niet op andere gedachten proberen te krijgen. Vergelijk Frenkie nu es met andere middenvelders om te beginnen met de ED. Hendrix/Vilhena vergelijk hem desnoods met middenvelders uit buitenlandse competities. Frenkie brengt rust aan de bal zonder de wedstrijd te vertragen daarbij is zijn spelinzicht ook goed. Hij bezit nu al kwaliteiten die anderen nog niet machtig zijn. Zijn zwakkere punten kan op getraint worden en komt gaande weg met zijn ontwikkeling. Vandaar dat gehype.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 17:43
    dank je goed onderbouwd en je hebt net als Arie zeker een punt.

    Ik zie het (nog) niet, maar zal zeker melden dat ik er compleet naast zat al slaagt hij na dit jaar bij Ajax bij een (andere) topclub.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    woensdag 14 november 2018 om 13:55
    Hey AP, mijn groenteboer had het net ook over de kwaliteiten Frenky, zal ik jullie zijn nummer geven, dan kunnen jullie nog een inhoudsloos Frenky/Ajax stukje schrijven.

    Jullie weten toch wel dat er nog 17 andere clubs in eredivisie bestaan, toch?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    woensdag 14 november 2018 om 14:08
    Clubs, clubs.
    Dat zijn vriendenteams vergeleken bij ons alles Ajax.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    woensdag 14 november 2018 om 19:59
    Ja hoor knul...
    Vind ik leuk
    Cultonly +18
    woensdag 14 november 2018 om 13:55
    Toen Clarence zo oud was als Frenkie speelde hij al bij de grootste club ter wereld: Real Madrid. Frenkie speelt bij ajax. De nr 2 van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    woensdag 14 november 2018 om 14:10
    Johan Cruijff bleef t/m zijn 26e bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Cultonly +18
    woensdag 14 november 2018 om 14:23
    Klopt. Maar probeer als ajacied nu eens te erkennen dat het verleden niets zegt over het heden. Toen Cruijff bij ajax speelde was het nog europese top. Nu is het al hosanna en een topprestatie als er in een B-poule een volgende ronde wordt gehaald. Zie je het verschil?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    woensdag 14 november 2018 om 14:36
    Dus jij mag het over het verleden hebben en de vergelijking tussen Seedorf en Frenkie maken, maar als Ajacied moet ik erkennen dat het verleden niets zegt over het heden?
    Erg hypocriet wel.

    Jouw punt hier, probeerde ik dus precies te maken.
    Jouw hele Seedorf verhaal slaat echt nergens op. Net als mijn Cruijff verhaal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:37]
    Vind ik leuk
    Cultonly +18
    woensdag 14 november 2018 om 15:38
    Wilde slechts aangeven dat Seedorf een stuk verder in zijn ontwikkeling was op dezelfde leeftijd. Frenkie moet het eerst nog maar eens duurzaam laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:56
    Johan Cruijff zou ook in het hedendaagse voetbal niet mee kunnen komen. Te traag en fysiek te zwak.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    woensdag 14 november 2018 om 15:02
    Hihi.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 14 november 2018 om 14:09
    Volkomen gelijk heb je.Dat heb ik al een jaar geleden gezegd. Het doet me iets om dat van een goede voetballer te lezen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2398
    woensdag 14 november 2018 om 15:23
    Verbeterde versie van Cruijff is het.
    Vind ik leuk
    James655 +913
    woensdag 14 november 2018 om 22:38
    Wees voorzichtig met wat je zegt. Frenkie is "mijn" Ajacied op dit moment. Maar Cruyff is iets anders. Heeft, waar hij ook maar speelde, de ploeg naar het kampioenschap geleid. De beste voetballer die Nederland ooit heeft gehad. Hij heeft het voetbal veranderd.
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    woensdag 14 november 2018 om 16:54
    Hij is bijvoorbeeld Zizu al vergeten, Christian Eriksen kan het ook en zo zijn er nog wel een paar.

    Neemt niet weg, dat Frenky een lekker joch is en over uitzonderlijke kwaliteit beschikt, maar goed hij moet het nog een paar jaar laten zien.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 16:58]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 17:27
    Is hij ook... Een wonder voor het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    Werne +27
    woensdag 14 november 2018 om 18:04
    Frankie de Jongh sliep onder een Feyenoorddekbedje.
    De hele familie de Jongh had een seizoenskaart van Feyenoord.

    Maar goed bij Feyenoord herkenen ze toch geen talent want anders had hij wel in de Kuip gespeeld.

    En weet je wat nou zo mooi is aan Frankie ,hij is zo mooi zichzelf..
    Eindelijk weer eens een Ajacied die ik als Feyenoorder kan waarderen.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1154
    woensdag 14 november 2018 om 23:25
    Grappig, Frenkie had laatst nog een interview gegeven dat daar NIKS VAN KLOPTE dat zijn familie zogenaams voor Feyenoord was.. ouch
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    Werne +27
    donderdag 15 november 2018 om 00:08
    Alsjeblieft een interview van je eigen clubsite..

    https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/95582/het-verhaal-achter-frenkie-de-jong
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1154
    donderdag 15 november 2018 om 23:38
    Vreemd, kijk eens naar een interview van paar weken terug op youtube (weet niet meer precies welke). Werd toch echt duidelijk gezegd "daar is niks van waar". Raar dat het op showtime staat maar die zouden het ook wel zomaar hebben overgenomen van andere bronnen.
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    woensdag 14 november 2018 om 21:05
    Wat ten Hag al zei je kunt hem bijna niet onder druk zetten en dat heeft alles te maken met zijn techniek en uitstekende lichaamsschijnbeweging kwaliteiten die Cruijff ook bezat.
    Vind ik leuk
    James655 +913
    woensdag 14 november 2018 om 22:28
    Dat vind ik een heel mooi en zuiver commentaar van Elia. Naar mijn mening geeft hij het goed weer. Frenkie is bijzonder.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1154
    woensdag 14 november 2018 om 23:23
    Nieuw type Cruijff speler, blij dat we dit met z'n allen kunnen meemaken.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 19:09
    Het enige wat ze doen is ajax promoten en zijn waarde proberen op te krikken. Zwaar overtroffen allemaal
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws