Elia: 'Nooit iemand gezien die speelt als De Jong, ook Seedorf en Sneijder niet'

Elia: 'Nooit iemand gezien die speelt als De Jong, ook Seedorf en Sneijder niet'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 12:54wo 14-11-2018 om 12:54

Eljero Elia heeft de ambitie om in de toekomst als jeugdtrainer aan de slag te gaan. De aanvaller van Basaksehir vindt dat er in de voetballerij gebrek is aan spelers die een mannetje kunnen passeren. Frenkie de Jong is volgens hem een uitzondering.

"Ik denk zelf dat ik jeugdspelers wel wat kan leren", vertelt Elia in gesprek met Voetbal International. "Als ik nu voetbal zit te kijken, wie kan er nou nog een tegenstander passeren? Dat zie je toch bijna niet meer? Daarom geniet ik zo van Frenkie de Jong."

Elia legt uit waarom hij de Ajax-middenvelder zo'n fijne speler vindt. "Hij doet dingen die een linksbuiten doet, maar dan op het middenveld: dribbelen, op tijd voor zijn tegenstander langs snijden, net zo lang die bal aan zijn voeten om op die manier overtalsituaties te creëren. (...) Ik heb nog nooit iemand gezien die zo speelt als Frenkie de Jong. Seedorf niet, Sneijder niet, niemand. Ik hoor dat Cruijff het vroeger zo deed, maar hem heb ik nooit live in actie gezien."

Plaats een reactie

woensdag 14 november 2018 om 12:57
Iedereen ziet het ongelooflijke talent van onze Frenkie.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 12:58
Eigenlijk zegt hij: Frankie is net zo goed als ik
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 12:59
Nee, dat zegt die niet.
Vind ik leuk
kcim +3050
woensdag 14 november 2018 om 13:02
Idd. Maar ach ja, niet iedereen beheerst begrijpend lezen. Of ze negeren bewust de boodschap zodat ze kunnen frustraties kunnen uiten ;-)
Vind ik leuk
J Kiprich +18756
woensdag 14 november 2018 om 12:59
*bijna
Vind ik leuk
The Iceman +14876
woensdag 14 november 2018 om 13:00
De enige waarmee hij Frenkie enigszins gelijkstelt is Cruijff.
Vind ik leuk
abraksas +1901
woensdag 14 november 2018 om 13:06
Hoezo? Omdat hij zegt dat bijna niemand meer een mannetje kan passeren? En hij denkt dat hij jeugdspelers wel wat kan bijbrengen? Daaruit ontneem jij dan dat hij zegt dat Frenkie bijna net zo goed is als hij? Wat een onzin zeg...
Als je een beetje had opgelet had je gezien dat hij Frenkie zelfs beter vind dan hemzelf
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:07]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:08
Niet serieus op reageren op een uitlokker ;-)
Vind ik leuk
abraksas +1901
woensdag 14 november 2018 om 13:27
En vervolgens ook op hem reageren, prachtig :D
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:29
Je hebt helemaal gelijk maar ik vond in zijn tweede reactie een mooi haakje.
😁
Vind ik leuk
abraksas +1901
woensdag 14 november 2018 om 13:39
Dat gevoel ken ik ;)
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:17
Nou nee hoor. Hij zegt: hij doet wat een linksbuiten doet. Als je een beetje opgelet had, wist je dat zelfs een linksbuiten is. Dus als je een beetje tussen de lijntjes kan lezen is dat hetgeen wat Elia zegt...
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:23
Kwestie van perspectief. Je kunt het ook zo lezen: bij een buitenspeler hóórt kunnen dribbelen en een man passeren. Middenvelders hebben andere kwaliteiten, voor hen is dribbelen en passeren 'added value'. Zelfs geweldige middenvelders als Seedorf en Snijder hadden dit niet zo onder de knie als Frankie de Jong.

En hoe je iets wílt lezen speelt een belangrijke rol in de perspectief keuze. Die lijkt me in jouw geval op dit punt vooringenomen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:24]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 14:13
Ik vraag het me af. Elis vindt zichzelf namelijk helemaal geweldig.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 14:15
Twijfel is een goede zaak. Zet in het beste geval aan tot denken 😏
Vind ik leuk
mba4u2c +3593
woensdag 14 november 2018 om 18:13
Da's nou iets wat alle voetballers gemeen hebben...
Vind ik leuk
El Cazador +8671
woensdag 14 november 2018 om 13:11
Ik zie een aantal facetten van Johan Cruijff bij hem terug, nu nog de Cruijff shuffle aanleren, achter het standbeen om de bal mee nemen.
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 14 november 2018 om 13:18
Frenklie en de Ligt zijn van uitzonderlijke kwaliteit. Ajax 'moet' deze spelers koste wat het kost behouden!

Ziyech, Tadic en Blind zijn misschien wel leuk, maar evengoed makkelijk vervangbaar. Frenkie en de Ligt zijn dat absoluut niet. Dan maar 3.5 miljoen salaris,
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:27
Idd! Ik zoud Ziyech en Tadic verkopen en hun salarissen boven op die van De Ligt en Frenkie gooien. Dan willen ze miss wel blijven.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:43
Daar ben ik het helemaal mee eens. Denk ergens ook wel dat Overmars die optie nog ff achter de hand houdt. Wanneer clubs niet de gewenste transfersom willen betalen. Zie deze 2 dat ook wel doen nog even een jaartje of 2 bij ajax met een dik salaris. Nu nog een spits die de 3.5 miljoen salaris waardig is. Hopenlijk gaat Dolberg stappen maken. Dat is wat ik op dit moment mis bij ajax.
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 14 november 2018 om 13:47
Ik schreef net in een reactie op een ander topic, de 18-jarige Arp van HSV halen voor de toekomst.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 14:03
Ik denk niet dat hij meer te halen is, Bayern zou 'm ook graag willen hebben. Schijnt wel een heel groot talent te zijn.
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 14 november 2018 om 14:19
Ja, klopt, Bayern is ook zeer geinteresseerd. Maargoed, zou jij als 18-jarig talent voor Bayern of voor Ajax kiezen?

Ik denk dat er genoeg talent is dat voor verschillende redenen Ajax de voorkeur zou geven . Daarnaast zou HSV hem waarschijnlijk ook makkelijker naar Ajax dan naar Bayern laten verhuizen.

Met een stevig transfer-bedrag, goede bonusregelingen voor HSV en een degelijk aandeel in een eventuele verkoop moet deze speler voor dit ajax toch wel redelijk makkelijk te halen zijn.

Als Ziyech vertrekt, dan kan Ajax volgens mij alleen voor dat bedrag al minimaal 2 a 3 van dit soort spelers aantrekken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:22]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:04
Ja dan zou Ajax de betere keus zijn, maar de meeste Duitsers blijven toch in eigen land.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 14:30
Oke die kende ik nog niet zal hem dan ff een tijdje volgen.
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 14 november 2018 om 14:34
Bayern wilde hem afgelopen zomer, HSV liet hem niet (naar Bayern) vertrekken.
Vind ik leuk
AllAdIn +22528
woensdag 14 november 2018 om 13:47
Reality check, De Ligt en Frenkie zijn pleite aan het eind van dit seizoen. Waar haal jij jouw illusie vandaan dat beide nog een jaartje of twee bij Ajax blijven?

Van nog twee jaar Eredivisie worden ze echt niet beter, iets met te weinig weerstand...
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:49]
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 14 november 2018 om 13:54
Ik weet niet. Zeg nooit nooit, want weerstand in de CL hebben ze gnoeg en banken bij Barca kan ook helemaal fout gaan. Vraag dat maar aan Affelay bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
AllAdIn +22528
woensdag 14 november 2018 om 13:59
Het gaat niet alleen om de weerstand in de CL, de weerstand in de Premier League, Premiera Division of Bundesliga is elke week zoveel hoger dan in de Eredivisie.

En Affelay, tsja, die is helaas altijd geblesseerd geweest. Speelt hij nog, ergens?
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 14 november 2018 om 14:09
Ook in de competities die jij noemt zitten mindere goden. Natuurlijk is de werstand daar groter. Maar de kans is ook groter dat je daar een rotschop krijgt en jongens van 20 zijn fysiek lang nog niet zo sterk als dat ze op hun 23e zouden zijn. Daarnaast is het moeilijk voor jonge jongens om een basis-plaats bij de top-clubs te veroveren en te behouden. Er zijn tig van voorbeelden te noemen waarbij Nederlandse 'giganten' bij Lyon etc. terrecht kwamen.

Natuurlijk is de kans gigantisch groot dat Frenkie en de Ligt vertrekken. Maar als Ajax overwinterd, doorselecteerd en zowel Frenkie als de Ligt een giga salaris bieden, dan is ook Ajax echt geen slechte optie voor deze jongens gezien hun leeftijd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:10]
Vind ik leuk
AllAdIn +22528
woensdag 14 november 2018 om 14:37
Natuurlijk zitten daar ook mindere Goden in, maar denk jij dat de Ligt of Frenkie naar dat soort clubs gaan? Die gaan naar de Europese top en zullen daar genoeg aan spelen toekomen.

In de Eredivisie stagneren zij in hun ontwikkeling, een miljoenen salaris maakt dan geen moer uit. Stilstand in de ontwikkeling is achteruitgang, ongeacht de miljoenen aan salaris.

Het is maar wat je belangrijker vindt..
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 14 november 2018 om 14:42
Verlopig stagneert Kluivert ook bij AS Roma (alhoewel ik zijn doorbraak snel verwacht), en Depay stagneerde jaren.

Het is niet zo zwart/wit als jij stelt. Zeker niet voor twee 'piepjonge' jongens.
Vind ik leuk
AllAdIn +22528
woensdag 14 november 2018 om 14:50
Zo zwart/wit als ik het stel?

Ik zeg gewoon dat Matthijs en Frenkie na dit seizoen beter pleite kunnen gaan omdat ze in de Eredivisie te weinig weerstand ondervinden.

En wat doen Kluivert en Memphis er toe? Gaat over twee andere spelers die je totaal niet met elkaar kan vergelijken.
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 14 november 2018 om 14:56
Moet ik ze dan met Bazoer en Tete gaan vergelijken ofzo?

De Ligt en Frenkie hebben nergens (en zeker niet bij barca of bayern) een gegarandeerde basis-plaats. 1 of 2 slechte wedstrijden en ze zitten zonder enige weerstand op de bank.
Vind ik leuk
AllAdIn +22528
woensdag 14 november 2018 om 15:14
Je moet ze helemaal met niemand vergelijken, sjezus. En ik zeg toch ook niet dat beide een basisplaats zouden hebben, even goed lezen wat ik schrijf.

Nogmaals, in de Eredivisie krijgen ze te weinig weerstand om echt verder te kunnen groeien.
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 14 november 2018 om 15:29
Ajax heeft genoeg in huis om wel verder te groeien. Vraag maar aan Neres, Onana, Tagliafigo etc.

Noem mij maar spelers die zoveel zijn gegroeid nadat ze Ajax hebben verlaten. Voor iedere speler die jij noemt, noem ik er 5 die niet verder zijn gegroeid.

Je hebt gewoon een zwart/wit beeld als je zegt dat een speler die bij ajax nauwelijks een jaar in de basis staat niet meer bij ajax kan groeien.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 14:34
Uiteraad te weinig weerstand. Maar komt er geen goeie club voorbij dan heb je nog CL volgend jaar met voorrondes. Daar heb je je weerstand en podium om jezelf te laten zien. Plus als Overmars wel hun salaris flink verhoogt lijkt mij dat zo gek nog niet.
Vind ik leuk
AllAdIn +22528
woensdag 14 november 2018 om 14:40
En jij denkt dat er geen goede club voorbij komt?

Ik heb zie de Ligt en Frenkie liefst nog jaren bij Ajax blijven hoor, maar wees realistisch, we mogen blij zijn als ze niet al in de winterstop pleite gaan!

En CL voorrondes? Stel ze overleven die niet, weg weerstand en hallo Eredivisie!
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:42]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 15:03
Klopt weg weerstand met die uitkomst. Ergens hoop ik dat ze blijven acht het niet heel waarschijnlijk maar lonen omhoog flinke investeringen in de selectie en je maakt de kans groter dat ze nog 1 a 2 jaar blijven. Hoop ik
Vind ik leuk
AllAdIn +22528
woensdag 14 november 2018 om 15:18
Ik hoop ook dat ze blijven hoor, maar de Eredivisie maakt hen niet beter. Investeringen in de selectie en hogere lonen veranderen daar niks aan. Dat maakt de Eredivisie niet beter, dat maakt alleen Ajax misschien beter, en dus de weerstand nog minder..
Vind ik leuk
Te ligt +297
woensdag 14 november 2018 om 14:38
Denk je dat? De ligt geeft nu al aan dat hij prikkels must in de eredivisie als ze tegen de kleinere clubs spelen en dan gaat ie nog even 2 jaar bijtekenen? ... Ik hoor de wekker ergens afgaan, vlug! Wakker worden ^^
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 14:57
Prima jij weet zeker dat die pleite is van de winter of einde van het seizoen. Ik geef aan dat het mogelijk is dat ze blijven. Het zijn niet de enigste 2 voetballers die begeerd worden door grote clubs. Als al gevestigde namen van club switchen en dus topclubs op safe spelen zijn de posities bezet.
Vind ik leuk
Te ligt +297
vrijdag 16 november 2018 om 15:12
Wat weet ik zeker? Waar zeg ik dat dan?

Alles is mogelijk als je zou willen. Ik denk (lees! Weet niet zeker) dat hij niet in de eredivisie wil blijven en uit is op een hoger niveau. Ik denk (lees, weet niet zeker) dat hij een transfer gaat maken aan het eind van het seizoen, maar dat weet ik niet zeker...

Iemand die al zo goed is op die leeftijd daar zitten de clubs wel voor in de rij hoor zoals nu al aan de gang is ^^
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:49
Jah excusses ik lees nergens dat je dat typt verwarm het met andere reacties. Ik acht het mogelijk dat ze bijtekenen wat niet per defenitie betekent dat ze hun contract tot het einde uitdienen. Met een opwaarderig van het salaris en investering in de selectie zouden ze nog 1 seizoen kunnen blijven. Bijtekenen is gunstig voor ajax want dan kunnen ze meer vragen voor hun spelers. En ik zie deze 2 niet een kluivertje doen. Maar ik weet het ook niet zeker...
Vind ik leuk
Te ligt +297
vrijdag 16 november 2018 om 19:29
Dat zou heel mooi zijn voor Ajax inderdaad maar denk je dat het haalbaar is? Je kan er een miljoenen tegen aan smijten maar ik denk dat met name de ligt en frenkie liever meer weerstand hebben dan VVV, NAC en noem ze maar op.. daarom denk ik niet dat het haalbaar is voor Ajax tenzij ze voor het geld willen blijven maar dan kunnen ze beter bij man city gaan voetballen. Hoe dan ook ik zie ze vertrekken aan het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
AllAdIn +22528
woensdag 14 november 2018 om 13:20
Eens, Frenkie is een klasse apart.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:47
Hahahaha. Voetbalprimeur kon het niet laten. Over 10 jaar hekelen ze zijn arrogantie,of niet! Want dat zijn ze gewend in het prachtige amsterdam
Vind ik leuk
The Iceman +14876
woensdag 14 november 2018 om 13:58
Ja, die dekselse arrogante Ajacied Elia.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:58]
Vind ik leuk
psvfan1913 +6207
woensdag 14 november 2018 om 13:54
Ik kreeg al stress. Er komt toch wel een Frenkie topic vandaag op Frenkieprimeur.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2509
woensdag 14 november 2018 om 13:54
Frenkie, de supervoetballer waarbij ik 1 van de weinigen vind dat ik niet begrijp dat hij zo gehypt wordt. Een doorsnee middenvelder die de bal het liefst naar voren schiet & verdedigend niet zo geweldig is.

Maar ik heb het al eerder gezegd ik begrijp er niks van natuurlijk & hoop dan ook maar dat Frenkie niet op de bank komt te zitten bij een volgende club.

Het is de naam Frenkie, en zijn open reacties, die het heel goed doen echter voetballend heeft hij nu circa 30(?) ED wedstrijden gespeeld en een aantal CL wedstrijden, ik vraag me af of er dan 50+ miljoen voor hem wordt betaald door zijn geliefde Barca of een andere topclub?

Waarom heeft geen club hem dan nu alvast niet "gehaald" als ze Frenkie als 1ste op de 86 scouting lijstjes hebben staan?

Let op het gaat me niet om de club waar hij nu voetbalt het gaat me erom dat hij regelmatig in de ED tegenvalt, en waarschijnlijk klopt dat gezien hij bijna nooit in het elftal van de week staat behalve bij de Telegraaf welicht.

Frenkie kan door de hype straks bijna alleen nog maar tegenvallen en dat gun ik hem niet, hopelijk kiest hij voor een extra jaar Ajax en dan de stap zetten, waarbij ik hoop dat hij niet steeds geblesseerd is, dat gun ik NL geen speler/speelster.

Maar goed wellicht zie ik het (nog) niet en zit ik er enorm naast.

Een icoon zei toch ooit, als je het ziet dan begrijp je het...nou haha ik zie het dus (nog) niet.

[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:58]
Vind ik leuk
psvfan1913 +6207
woensdag 14 november 2018 om 13:59
Ik ben het compleet met je eens. Je krijgt zometeen wss weer bakken met haat over je heen. Maar waarin is Frenkie nou zo uitmuntend. Hij heeft een goede dribbel waarmee die naar voren kan lopen that's it. Zet daar een fysieke speler tegenover en hij is de hele wedstrijd onzichtbaar. De enige reden waarom hij zo makkelijk en goed kan dribbelen is omdat het niveau in de eredivisie vooral verdedigend belachelijk laag is. Ik vind zelf alleen de Ligt een uitmuntend talent.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42275
woensdag 14 november 2018 om 14:08
Geniaal.

1. Welke middenvelder in de ED dribbelt er nog meer zo makkelijk en vaak dan? Moet een eitje zijn als jouw verhaal lees...

2. Waarom denk je dat de hele internationale voetbalwereld over hem schrijft denk je? Omdat ie in de ED zo makkelijk dribbelt?

3. Was het niveau in de CL en tegen de wereldkampioen + Duitslandook steeds zo laag dan? Juist daar werd ie zo bewierookt door de pers, nationaal en internationaal.

Zoals ik hier al eens eerder schreef; de hele wereld vindt Frenkie de Jong een fenomeen. Behalve wat eindhovenaren. Opvallend genoeg...
Vind ik leuk
Voetbal@com +2509
woensdag 14 november 2018 om 15:25
@ Dank je beste Arie.

Nogmaals wellicht zie ik het nog niet. Ik vind Hendrix ook geen geweldenaar en/of Rosario.

Als Frenkie zo goed is dan begrijp ik gewoon niet dat er niet 1 club al schakelt, al is het Ajax zelf om hem te behouden.

De Ligt kreeg salarisverhoging laatst, waarom Frenkie (nog) niet?

Beste Ajax fans, het gaat mij niet omdat hij bij Ajax voetbalt, ik ben gewoon van mening dat hij (nog) niet zo goed is als dagelijks wordt geschreven.

@ Beste Ajax Bluf.
M.b.t. Bulgarije was geen fout van de Ligt, de hele kwalificatie ging al fout, een gezamelijk falen.


[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 15:27]
Vind ik leuk
ArieBombarie +42275
woensdag 14 november 2018 om 15:32
'Als Frenkie zo goed is dan begrijp ik gewoon niet dat er niet 1 club al schakelt, al is het Ajax zelf om hem te behouden.'
Eh? Ajax heeft toch gewoon 'geschakeld' hem te behouden?
Je kan toch iemand niet 'niet goed' vinden omdat hij blijft bij zijn club en dan aankomen met het argument dat zijn club had moeten schakelen om hem te houden?

' De Ligt kreeg salarisverhoging laatst, waarom Frenkie (nog) niet? '
Die gast heeft nog geen jaar geleden een nieuw contract getekend...

Verder erg opvallend dat je niet op mijn verschillende vragen ingaat.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2509
woensdag 14 november 2018 om 17:40
@ Dag Arie.

Ik denk (nu nog) anders over Frenkie zijn kwaliteiten dan jij. Niet erg en ik zal jou als eerste noemen als het anders is en hij het gaat maken bij een topclub.
Nogmaals het heeft niks met Ajax te maken, het gaat me dat de hype zo groot is en wordt vergelijken met de iconen van weleer en dat zie ik gewoon niet.

We houden contact als je dat goed vind?
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 14:52
Dat kan dat jij het "nog" niet ziet en psvfan1913. En dat geeft ook niet ga je ook niet op andere gedachten proberen te krijgen. Vergelijk Frenkie nu es met andere middenvelders om te beginnen met de ED. Hendrix/Vilhena vergelijk hem desnoods met middenvelders uit buitenlandse competities. Frenkie brengt rust aan de bal zonder de wedstrijd te vertragen daarbij is zijn spelinzicht ook goed. Hij bezit nu al kwaliteiten die anderen nog niet machtig zijn. Zijn zwakkere punten kan op getraint worden en komt gaande weg met zijn ontwikkeling. Vandaar dat gehype.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2509
woensdag 14 november 2018 om 17:43
dank je goed onderbouwd en je hebt net als Arie zeker een punt.

Ik zie het (nog) niet, maar zal zeker melden dat ik er compleet naast zat al slaagt hij na dit jaar bij Ajax bij een (andere) topclub.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
woensdag 14 november 2018 om 13:55
Hey AP, mijn groenteboer had het net ook over de kwaliteiten Frenky, zal ik jullie zijn nummer geven, dan kunnen jullie nog een inhoudsloos Frenky/Ajax stukje schrijven.

Jullie weten toch wel dat er nog 17 andere clubs in eredivisie bestaan, toch?
Vind ik leuk
ArieBombarie +42275
woensdag 14 november 2018 om 14:08
Clubs, clubs.
Dat zijn vriendenteams vergeleken bij ons alles Ajax.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
woensdag 14 november 2018 om 19:59
Ja hoor knul...
Vind ik leuk
Cultonly +17
woensdag 14 november 2018 om 13:55
Toen Clarence zo oud was als Frenkie speelde hij al bij de grootste club ter wereld: Real Madrid. Frenkie speelt bij ajax. De nr 2 van de eredivisie.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42275
woensdag 14 november 2018 om 14:10
Johan Cruijff bleef t/m zijn 26e bij Ajax.
Vind ik leuk
Cultonly +17
woensdag 14 november 2018 om 14:23
Klopt. Maar probeer als ajacied nu eens te erkennen dat het verleden niets zegt over het heden. Toen Cruijff bij ajax speelde was het nog europese top. Nu is het al hosanna en een topprestatie als er in een B-poule een volgende ronde wordt gehaald. Zie je het verschil?
Vind ik leuk
ArieBombarie +42275
woensdag 14 november 2018 om 14:36
Dus jij mag het over het verleden hebben en de vergelijking tussen Seedorf en Frenkie maken, maar als Ajacied moet ik erkennen dat het verleden niets zegt over het heden?
Erg hypocriet wel.

Jouw punt hier, probeerde ik dus precies te maken.
Jouw hele Seedorf verhaal slaat echt nergens op. Net als mijn Cruijff verhaal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:37]
Vind ik leuk
Cultonly +17
woensdag 14 november 2018 om 15:38
Wilde slechts aangeven dat Seedorf een stuk verder in zijn ontwikkeling was op dezelfde leeftijd. Frenkie moet het eerst nog maar eens duurzaam laten zien.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 14:56
Johan Cruijff zou ook in het hedendaagse voetbal niet mee kunnen komen. Te traag en fysiek te zwak.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42275
woensdag 14 november 2018 om 15:02
Hihi.
Vind ik leuk
G.Kopf +4371
woensdag 14 november 2018 om 15:23
Verbeterde versie van Cruijff is het.
Vind ik leuk
James655 +898
woensdag 14 november 2018 om 22:38
Wees voorzichtig met wat je zegt. Frenkie is "mijn" Ajacied op dit moment. Maar Cruyff is iets anders. Heeft, waar hij ook maar speelde, de ploeg naar het kampioenschap geleid. De beste voetballer die Nederland ooit heeft gehad. Hij heeft het voetbal veranderd.
Vind ik leuk
Bhj +2057
woensdag 14 november 2018 om 16:54
Hij is bijvoorbeeld Zizu al vergeten, Christian Eriksen kan het ook en zo zijn er nog wel een paar.

Neemt niet weg, dat Frenky een lekker joch is en over uitzonderlijke kwaliteit beschikt, maar goed hij moet het nog een paar jaar laten zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 16:58]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 17:27
Is hij ook... Een wonder voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Werne +27
woensdag 14 november 2018 om 18:04
Frankie de Jongh sliep onder een Feyenoorddekbedje.
De hele familie de Jongh had een seizoenskaart van Feyenoord.

Maar goed bij Feyenoord herkenen ze toch geen talent want anders had hij wel in de Kuip gespeeld.

En weet je wat nou zo mooi is aan Frankie ,hij is zo mooi zichzelf..
Eindelijk weer eens een Ajacied die ik als Feyenoorder kan waarderen.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1779
woensdag 14 november 2018 om 23:25
Grappig, Frenkie had laatst nog een interview gegeven dat daar NIKS VAN KLOPTE dat zijn familie zogenaams voor Feyenoord was.. ouch
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 23:26]
Vind ik leuk
Werne +27
donderdag 15 november 2018 om 00:08
Alsjeblieft een interview van je eigen clubsite..

https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/95582/het-verhaal-achter-frenkie-de-jong
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1779
donderdag 15 november 2018 om 23:38
Vreemd, kijk eens naar een interview van paar weken terug op youtube (weet niet meer precies welke). Werd toch echt duidelijk gezegd "daar is niks van waar". Raar dat het op showtime staat maar die zouden het ook wel zomaar hebben overgenomen van andere bronnen.
Vind ik leuk
Gerro +8491
woensdag 14 november 2018 om 21:05
Wat ten Hag al zei je kunt hem bijna niet onder druk zetten en dat heeft alles te maken met zijn techniek en uitstekende lichaamsschijnbeweging kwaliteiten die Cruijff ook bezat.
Vind ik leuk
James655 +898
woensdag 14 november 2018 om 22:28
Dat vind ik een heel mooi en zuiver commentaar van Elia. Naar mijn mening geeft hij het goed weer. Frenkie is bijzonder.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1779
woensdag 14 november 2018 om 23:23
Nieuw type Cruijff speler, blij dat we dit met z'n allen kunnen meemaken.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 19:09
Het enige wat ze doen is ajax promoten en zijn waarde proberen op te krikken. Zwaar overtroffen allemaal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws