Geen ontzag bij De Jong: 'Neem Memphis bijvoorbeeld. Of Virgil van Dijk'

    Geen ontzag bij De Jong: 'Neem Memphis bijvoorbeeld. Of Virgil van Dijk'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 13:21vr 16-11-2018 om 13:21

    Van ontzag in het Oranje-kamp is geen sprake voor de Nations League-wedstrijd tegen Frankrijk. Dat stelt Frenkie de Jong, die vrijdagavond een 'bevestiging' hoopt te krijgen.

    "Vanavond tegen Frankrijk moet een bevestiging worden van de groei die we denken door te maken", zegt De Jong in het Algemeen Dagblad. "Aan die 3-0 tegen Duitsland heeft iedereen een goed gevoel overgehouden. En eerder tegen Frankrijk zag je dat we in de tweede helft kansen konden creëren en konden scoren tegen de wereldkampioen."

    De Ajacied is vol bravoure, maar dat kent een grens. "Ik zal niet snel zeggen dat pak 'm beet Toni Kroos maar achter mij aan moet. Maar: we moeten ook niet doen alsof we minder zijn met Oranje. Wij hebben een team waarin spelers beseffen dat ze kwaliteiten hebben, neem Memphis bijvoorbeeld. Of Virgil van Dijk. We hebben 'niet te weinig zelfvertrouwen', om het zo te zeggen. We gaan het veld op met een houding van: kom maar op."

    Het Nederlands elftal trapt vrijdagavond om 20.45 uur af tegen Frankrijk in De Kuip. Bij een zege is de ploeg van bondscoach Ronald Koeman zeker van handhaving in de elitegroep van de Nations League.

    Poll

    Wat wordt Nederland - Frankrijk?

    (1442 stemmen)

    Plaats een reactie

    Lekkere pot! +1061
    vrijdag 16 november 2018 om 13:24
    3-0
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:25
    0-3
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:26
    3-0
    Vind ik leuk
    John M. +4882
    vrijdag 16 november 2018 om 13:28
    3-3
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:07
    3x3
    Vind ik leuk
    John M. +4882
    vrijdag 16 november 2018 om 15:50
    =9
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:08
    8-1
    Vind ik leuk
    Mo +11813
    vrijdag 16 november 2018 om 16:01
    7-0
    Vind ik leuk
    Youri99 +9779
    zaterdag 17 november 2018 om 12:04
    2-0 hoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:28
    5-5
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1789
    vrijdag 16 november 2018 om 13:30
    Met blindje in de basis verlies je gewoon.
    Vind ik leuk
    Itsese +5337
    vrijdag 16 november 2018 om 13:32
    Staat die in de basis dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:34
    Ik hoop het niet.
    Vind ik leuk
    Itsese +5337
    vrijdag 16 november 2018 om 13:37
    Nee, dan is het wel even vrijspel voor Mbappe en Griezmann!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:36
    Goeie man, origineel ook.
    Anders ben jij gewoon voor Frankrijk vanavond, hoef je ook niet ongesteld te worden over de opstelling van NL.
    Vind ik leuk
    Gerro +7487
    vrijdag 16 november 2018 om 13:42
    Met Blind in de basis wonnen we dacht ik van Duitsland.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19346
    vrijdag 16 november 2018 om 13:57
    Nederland - Duitsland 3-0.
    Of was Duitsland ook opeens slecht?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:07
    In ieder geval niet goed. Mark Uth is ook niet het niveau dat Duitsland na moet streven.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19346
    vrijdag 16 november 2018 om 14:35
    Heb je wel een punt, maar ik vind het te makkelijk om te zeggen dat Oranje met Blind gewoon verliest.
    Vind ik leuk
    Stranger +5573
    vrijdag 16 november 2018 om 15:02
    Dat is omdat mensen elkaar napraten. Ik persoonlijk vind Blind geen slechte voetballer,alleen ik denk dat hij niet als linksback hoort te spelen.
    Alleen dat is mijn bescheiden mening.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19346
    vrijdag 16 november 2018 om 19:08
    Eens, Blind zou eigenlijk moeten banken bij Oranje. Op de plekken waar hij kan spelen staan betere spelers.
    Is mijn bescheiden mening..
    Vind ik leuk
    Stranger +5573
    vrijdag 16 november 2018 om 19:21
    Oke
    Vind ik leuk
    Stranger +5573
    vrijdag 16 november 2018 om 15:00
    Wat ik gehoord had was Duitsland niet slecht.
    En ze hadden zelfs hele grote kansen.
    Maar ..........ik heb het maar van horen zeggen.

    Ik heb wel Frankrijk-Nederland gezien.
    En wat de Jong zegt klopt .Ze konden kansen creeren ,totdat Frankrijk het genoeg vond en weer aanzetten;-)
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    vrijdag 16 november 2018 om 14:28
    Hoop echt dat Blindje niet speelt! Blindje heeft een draaicirkel van een vrachtwagen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:04
    Altijd alleen maar reacties waar je Daley afkraakt.
    En als klap op de vuurpijl nog wel gekozen voor een profielfoto van, jawel hoor, Daley Blind.
    Mafklapper.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    Ik pak de lelijkst en slechtse speler en daar neem ik een profielfoto van. Mooi he?😜
    Maar ben niet de enige hier, die Blind een zeer matige speler vind, behalve de Ajax supporters natuurlijk😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:11
    Nou ik schaar me achter de meer objectieve supporters onder ons.
    Voor het geld wat er voor hem betaald is ben ik ervan overtuigd dat er betere spelers rondlopen, maar wie?
    En voor de multi-inzetbaarheid is het me meer te doen om het een goeie aankoop te noemen.
    In het Nederlands elftal zie ik het liefst ook liever een pure linksback in de vorm van vAanholt.
    Maar Blind mag wel wat meer krediet krijgen voor zijn carriere want als hij ook maar een beetje had geluisterd naar de buitenwereld zat hij nu nog steeds bij Groningen te voetballen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:45
    Blind is gewoon een heel matige verdediger, helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 22:57
    Hahaha......2-0 loser
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7249
    vrijdag 16 november 2018 om 13:31
    Wij Zijn Oranje Wij ZIjn De Beste
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:33
    In ieder geval niet in spelling 😉
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 13:33]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7249
    vrijdag 16 november 2018 om 13:35
    Welke spelfout is er dan?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19346
    vrijdag 16 november 2018 om 13:59
    Ik zie het ook niet..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:08
    Ik denk de hoofdletter I. Dat is trouwens geen spelfout, maar een typfout.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19346
    vrijdag 16 november 2018 om 14:37
    Ik zie het ja, maar is idd een typefout..
    Vind ik leuk
    Stranger +5573
    vrijdag 16 november 2018 om 15:03
    Een fout is een fout! punt uit!
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7249
    vrijdag 16 november 2018 om 16:02
    Je 'p' moet een hoofdletter zijn.
    Vind ik leuk
    Stranger +5573
    vrijdag 16 november 2018 om 16:12
    Maar een fout blijft een fout! Wie hem ook maakt. Punt! ;-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19346
    vrijdag 16 november 2018 om 19:01
    Punt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:35
    Je maintaindrai
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:36
    Eendracht maakt macht
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:45
    Hand in hand nederlanders
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:11
    Haha ik weet niet of je het zo bedoelde, maar “Eendracht maakt macht” is niet per se iets Brambants, maar gewoon nationaal. Toen we weer een koninkrijk werden kreeg Willem van Oranje zijn motto “je maintaindrai” weer de voorkeur.
    Dis eendracht maakt macht is niet iets typisch Brabants of zo;)
    Vind ik leuk
    Stranger +5573
    vrijdag 16 november 2018 om 15:04
    Lijkt me meer iets van de NSB in de oorlogsjaren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:34
    3-0!
    Vind ik leuk
    guusje +1199
    vrijdag 16 november 2018 om 13:36
    "Ik zal niet snel zeggen dat pak 'm beet Toni Kroos maar achter mij aan moet" eehhhhhh, die speelt toch niet bij Frankrijk?.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1185
    vrijdag 16 november 2018 om 13:40
    Dit staat in principe ook nergens in dit artikel, dus doe alsjeblieft niet zo bijdehand en leg gewoon het verband tussen de 3-0 win tegen Duitsland vorige keer en de wedstrijd tegen de Duitsers volgende week, dan snap je hem wel
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:01]
    Vind ik leuk
    guusje +1199
    vrijdag 16 november 2018 om 14:16
    huh? volgende keer en volgende week 3-0 win?!? hoe moet ik dit nou snappen?!
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1185
    vrijdag 16 november 2018 om 15:01
    Ik zal het even verbeteren, sorry.
    Al denk ik dat je me best snapt
    Vind ik leuk
    Romarioo +288
    vrijdag 16 november 2018 om 13:36
    Geen gezag! zet blind op mbape en het komt goed
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:39
    Dan kunnen ze beter van dijk op mpabbee zette en blind eruit voor de Vrij
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    vrijdag 16 november 2018 om 14:29
    Blind op Mbape🤣🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1184
    vrijdag 16 november 2018 om 13:38
    Heb er gewoon zin in!
    Vind ik leuk
    Stranger +5573
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    Ik heb altijd zin. Alleen heeft dat dan weer niets met voetbal te maken;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:53
    Frankrijk bibbert. Ze doen het in hun broek voor de doorgewinterde profs van het Nederlands elftal. Na Duitsland, die we met dubbele cijfers hadden kunnen, nee moeten pakken, is het nu Frankrijk dat naar de slachtbank gaat.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +462
    vrijdag 16 november 2018 om 13:54
    Er zijn mensen die al uitgaan van twee nederlagen, onzin! Duitsland zou graag onze top centrale duo willen hebben, graag zouden ze een type De Jong willen hebben, Depay is in vorm dus uitgaan van nederlagen, onzin! Tegen Duitsland is weer veel te halen. Uit bij Frankrijk zagen we progressie. Thuis is er altijd wat mogelijk! Pogba is belangrijk voor Frankrijk die is er niet bij, ik zie gewoon mogelijkheden!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    Stranger +5573
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    Goed zo blijven kijken dan.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +462
    vrijdag 16 november 2018 om 15:13
    Tuurlijk blijf ik kijken 👁️👁️
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:40
    Zo is het Frenkie knallen vanavond .
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:22
    De Jong heeft gelijk ze zijn allemaal gelijk. Af en toe denk je dat ze van een een andere wereld komen. Kijk hoe onze jonge spelers zich nu ontwikkelen. Alleen beide beentjes op de grond!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5267
    vrijdag 16 november 2018 om 17:23
    Hopelijk is Gini ongrijpbaar positie die hem ligt.... Depay moet zo door blijven gaan was bang dat zijn carrière een deuk zou krijgen, maar hij heeft zich goed ontwikkeld is momenteel belangrijke speler voor Oranje...
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:42
    Thats the spirit! Voor niemand bang zijn en als TEAM spelen!
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +109
    vrijdag 16 november 2018 om 17:47
    Het wordt de eerste wedstrijd die Oranje zal verliezen in de Kuip. Ik heb mijn twijfels over de Ligt; ging tegen een laagvlieger als Excelcior volledig in de fout. Girout zal van Dijk ook weer te slim af zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:40
    16 clubs is waanzin, nergens op gebaseerd.
    20 clubs is beter, moeten ze meer wedstrijden spelen.
    En dan de tv gelden beter verdelen, meer naar de kleine clubs.
    Vind ik leuk
    basjje +19
    vrijdag 7 december 2018 om 11:17
    De Jong was toch voor 1 euro verkocht aan Ajax?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws