Zes conclusies: hulde voor koning Koeman en 'the future is Orange'

    Zes conclusies: hulde voor koning Koeman en 'the future is Orange'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 23:27vr 16-11-2018 om 23:27

    Het Nederlands elftal was vrijdagavond met 2-0 te sterk voor wereldkampioen Frankrijk. In een uitstekende wedstrijd gaf Oranje de 3-0 overwinning op Duitsland een uitstekend vervolg. VoetbalPrimeur trekt zes conclusies na deze prachtige voetbalavond in Rotterdam.

    De Kuip voelt als een warm bad
    Het Nederlands elftal speelde de vorige interland tegen Duitsland nog in de Johan Cruijff Arena, maar de wedstrijd tegen Frankrijk bewees waarom de interlands van Oranje zoveel mogelijk in de Kuip moeten worden gespeeld. Een heerlijke grasmat, een geweldige sfeer: de Kuip is veel meer een echte voetbaltempel. De overwinning op Frankrijk was de vijftiende (!) overwinning op rij in De Kuip. Slecht bereikbaar en verouderde faciliteiten? Jammer dan, want voor de rest is voetballen in Rotterdam-Zuid een feestje!

    Koning Koeman
    In februari van dit jaar werd Ronald Koeman aangesteld als bondscoach van het Nederlands elftal. Er heerste veel chagrijn: Oranje was niet aanwezig op het WK en was de aansluiting met de wereldtop volledig verloren. Hoe snel kan het verkeren: negen maanden later verslaat het Nederlands elftal wereldkampioen Frankrijk en het aandeel van de trainer mag absoluut niet onderschat worden. Petje af, Ronald!

    The future is Orange
    Matthijs de Ligt, Denzel Dumfries, Frenkie de Jong, Steven Bergwijn: allemaal niet ouder dan 22 jaar en nog lang niet uitgeleerd. Wanneer deze spelers de stap naar het buitenland maken, zullen ze nóg beter worden en zal het niveau bij Oranje alleen nog maar verder omhoog gaan. Het is weer een genot om naar Oranje te kijken en de toekomst is veelbelovend!

    Meesterlijke Memphis
    Onder het Oranje van Koeman heeft Memphis Depay zich ontwikkeld tot de absolute sterspeler van Oranje. Tegen Frankrijk was de sterspeler van Olympique Lyon andermaal fenomenaal en het mag een klein wonder heten dat hij niet al veel eerder trefzeker was. Frankrijk mocht daar Hugo Lloris, die een aantal goede reddingen in huis had, voor danken. In de slotfase pakte Memphis toch zijn moment. En hoe: met een panenka de 2-0 maken... dan zit je dus lekker in je vel.

    Groepswinst voor het grijpen, Deutschland 'zweitklassig'
    Door de fantastische overwinning op Frankrijk is het Nederlands elftal zeker van handhaving in Divisie A van de Nations League. Het Nederlands elftal kan met een gelijkspel in Duitsland zelfs groepswinnaar worden. Oranje is in ieder geval zeker van pot 1 bij de EK-loting. En Duitsland? Dat is door het resultaat van Oranje gedegradeerd naar Divisie B.

    Wereldkampioen onttroond
    Het moet eigenlijk alleen maar over het Nederlands elftal gaan, maar het moet gezegd dat wereldkampioen Frankrijk wel erg matig voor de dag kwam. Vooral dankzij het Nederlands elftal, dat wel. In Rusland werd Frankrijk ook geen wereldkampioen met oogstrelend voetbal, maar dat Les Bleus zelfs na de 1-0 het initiatief niet wist te grijpen, was opvallend. Uiteindelijk werd Oranje het eerste land dat erin slaagde om wereldkampioen Frankrijk te verslaan. Een historische avond!

    (Jurgen van der Hoeven / VoetbalPrimeur)

    Plaats een reactie

    vrijdag 16 november 2018 om 23:28
    Wie extra wilt genieten van deze overwinning: https://www.facebook.com/equipedefrance/
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29223
    vrijdag 16 november 2018 om 23:31
    Hahaha het is echt genieten hè!

    Wat een pot. Wat een dominantie. Wat een positiviteit.

    Dit nu vasthouden en hopelijk kunnen nog 3 -4 grote talenten zich komende tijd aanhaken.

    En vanavond mooi bewijs dat oranje altijd in De Kuip moet spelen. Wat een sfeer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:34
    Straks richting het EK als al die jongens wekelijks op hoog niveau in het buitenland spelen zal het echt hard gaan met hun ontwikkeling.

    Gaan leuke jaren worden :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:36
    Het veld was ook fantastisch zoals altijd! Ik heb echt genoten vanavond. Mijn hart is vandaag wel meerde keren getest. Ik dacht van het zal toch niet dat ze die 1-1 gaan maken in de laatste minuten.. maar goed! Een een fanatische avond om niet snel te vergeten. Ik begrijp nog steeds vrij weinig van de nations league maar ach! We staan er goed voor!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173995
    vrijdag 16 november 2018 om 23:28
    Onzen Tank 2.0 is unnen echten baas aan het worden
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:31
    Handjes boven de tafel. 😜
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:32
    Eerlijk is eerlijk ... hij speelde echt goed vandaag!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:33
    Knap hoor
    Talent ... en WILSKRACHT
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:32
    As-ie z'n donorcodicilleke het ingevuld wil ik z'n longen...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173995
    vrijdag 16 november 2018 om 23:33
    als ik maar nie zijn werklust krijg vind ik alles prima
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:34
    Eentje is genoeg, neem ik die andere 😉
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4225
    vrijdag 16 november 2018 om 23:44
    Tete zal hier niet blij van zijn geworden 😉
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29223
    zaterdag 17 november 2018 om 09:13
    Wie?
    Vind ik leuk
    WTSGD +1484
    vrijdag 16 november 2018 om 23:29
    SAVE OUR STADIUM
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:30
    Het publiek was sowieso ook de grote winnaar vandaag.
    Kan me niet voorstellen dat zelfs de Fransen zich, na samenloop van erbarmelijke omstandigheden (een vreselijk spelende Frankrijk) konden genieten van dit Oranje.
    Vind ik leuk
    Gudoeman +312
    vrijdag 16 november 2018 om 23:30
    Het ziet er heel goed uit voor oranje... die Belgen hebben ons lang genoeg uitgelachen... kom op oranje!!!!
    Vind ik leuk
    meee +49
    zaterdag 17 november 2018 om 00:30
    ja de belgen hadden kortgeleden de laatste kans om van ons te winnen. de verhoudingen zijn zoals ze horen te zijn.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10635
    vrijdag 16 november 2018 om 23:31
    "Slecht bereikbaar verouderde faciliteiten? Jammer dan, want voor de rest is voetballen in Rotterdam-Zuid een feestje!"

    Nee, je rijdt lekker die parkeergarages bij de Arena uit na een interland.... Ja, De Kuip is wat ouder maar slecht(er) bereikbaar? Neuh.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:35
    Wel reëel blijven he na al die euforie 😉
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10635
    vrijdag 16 november 2018 om 23:39
    Hehehe, dat ben ik ;-)

    Ben wel klaar met die kut Arena, na een interland of drie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:40
    Dat kan, maar je bent er echt wel zo weg ...
    en jij zeker denk ik 😉
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10635
    vrijdag 16 november 2018 om 23:42
    Nou.... als het aan mij lag was ik na Nederland - Engeland inderdaad zo weg. Maar dat duurde ff ;-)


    Of het kwam door die dekselse Britten!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:51
    Vandaar de Brexit
    Vind ik leuk
    McRobbos +876
    zaterdag 17 november 2018 om 00:05
    Slecht bereikbaar? Je rijdt er in 1x naartoe. Parkeerterreintje op en je bent er. Dikke prima. Met ov ook goed te doen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10635
    zaterdag 17 november 2018 om 08:34
    De Kuip? Ja, niets mis mee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:31
    Lul, maar Portugal (Europees kampioen 3-0 winst) Duitsland voormalig wereld kampioen 3-0
    Frankrijk (huidige wereld kampioen) 2-0!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:33
    En België had geluk dat 't 1-1 bleef.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13946
    vrijdag 16 november 2018 om 23:48
    Maar uiteindelijk is Nederland geen Europees kampioen, geen voormalig Wereldkampioen en al helemaal geen huidig Wereldkampioen.
    Sterker nog, 2 van de 3 toernooien deden we niet eens mee.
    Zie ze liever op een groot toernooi spelen en/of een prijs pakken dan dat ze deze 3 (oefen)potjes winnen.
    Vind ik leuk
    Basik013 +490
    zaterdag 17 november 2018 om 01:25
    Je hebt gewoon een EK ticket hoor alsje nog drie potjes wint?
    Vind ik leuk
    BassieN +11070
    vrijdag 16 november 2018 om 23:32
    Lees maar eens op Twitter wat buitenlanders zeggen over de Kuip. Maar speel hier vooral nooit hoor KNVB, dit stadion heeft zichzelf natuurlijk nooit bewezen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:36
    Wat zeggen
    Deze twitterloze man is nieuwsgierig
    Vind ik leuk
    BassieN +11070
    vrijdag 16 november 2018 om 23:41
    Not watched too many Feyenoord home games, but De Kuip’s got a golden reputation that needs to be preserved.

    De Kuip Rotterdam is one of the best grounds in the world. #NEDFRA

    Nederland should play all matches at de kuip- atmosphere incredible #nedfra #nederland

    Also 15 wins out of the last 15 now in De Kuip. Play every crucial Netherlands international in Rotterdam!!! Atmosphere looked excellent there tonight!

    Been De Kuip twice. One of the best grounds I've been too atmosphere wise

    Netherlands were outstanding there. Koeman doing a fine job it would appear.

    Love De Kuip too, one of the best-looking and best-sounding stadiums in Europe #NEDFRA

    Refreshing to see Netherlands playing at Feyenoord’s ‘De Kuip’ stadium, instead of the Ajax arena devoid of any atmosphere

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    vrijdag 16 november 2018 om 23:47
    Het veld geeft misschien wel de absolute doorslag.
    Vind ik leuk
    Henk3 +850
    vrijdag 16 november 2018 om 23:53
    Van binnen het mooiste stadion van Nederland. Zeker als het volgepakt is krijg je niet gauw elders een mooiere sfeer. Wat een graftakkenbende is het ondertussen vanaf de buitenkant.

    Renoveer dit stadion gewoon en laat de plannen voor een nieuwe Kuip varen..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:53]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:00
    Helemaal mee eens. Een renovatie moet toch ook lonend zijn zou je zeggen. Lijkt mij wat goedkoper ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:32
    Snel slopen die Kuip. Voordat we verliezen.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3978
    vrijdag 16 november 2018 om 23:34
    Het is nu eenmaal een buitensport....de Arena blijft een verkapte sporthal
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:37
    Jammer dit !

    Verkeerde avond voor uitgekozen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:37]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3978
    zaterdag 17 november 2018 om 10:55
    Nee hoor, de juiste avond want ze speelden in de Kuip.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173995
    vrijdag 16 november 2018 om 23:37
    Oranje hoort in de kuip , klaar.
    Geen discussie mogelijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:44
    Wat een flauwerietus, with all respect. Maar dat weet je wel.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173995
    vrijdag 16 november 2018 om 23:53
    lees die 2e zin van mijn reactie nog eens.......
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:58
    Ach jawohl. Ik vergeet ook wel eens iets met een biertje in mijn keel gietend. Vergeef me maar.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173995
    zaterdag 17 november 2018 om 00:01
    geeft niks met uitzondering van mezelf maken we allemaal wel eens een foutje.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:01
    Een pak van mijn hart. Ah, jij bent een soort van UberGod.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173995
    zaterdag 17 november 2018 om 00:03
    hoezo "een soort".....?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:05
    Tsja, je hebt schijnbaar vrouwelijke en mannelijke UberGods of UberGoden naargelang je wilt. Twee soorten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 00:06]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:05
    Uber Taxichauffeur. Überhaupt? Uber troll? Uber 🥚?😎
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:50
    San Stratum
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:40
    Frankrijk leek Feyenoord wel, van dit moment.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:46
    Dát móet pijn doen

    Beide trainers zijn iig te vergelijken, angsthazen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:52
    En Nederland, Wim?
    Vind ik leuk
    Farmer +12742
    vrijdag 16 november 2018 om 23:43
    /galmt in Twent's 'N'Kufo Olé"

    Koeman Ole!! - boem boem -
    Koeman Ole!! - boem boem -
    Ronald Koeman Ole!! - boem boem -

    /herhaal in canon
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:53
    *Plop* proost...
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:44
    Prachtige overwinning van onze leeuwen maar wat een slap gelul over dé kuip......
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    vrijdag 16 november 2018 om 23:45
    Je kan niet ontkennen dat het geen echte voetbaltempel is. Het is daar gewoon anders of is de haat naar R'dam groot?

    Edit: Plus het veld is van wereldklasse.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:50]
    Vind ik leuk
    stratumseind +173995
    zaterdag 17 november 2018 om 00:03
    jullie aanvoerder zegt in een interview na de wedstrijd zelf dat ie ervan genoten heeft , net zoals alle andere spelers.

    Vraag het ze zelf en ik denk dat 95 % in de kuip de interlands wil spelen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:54
    Toen de Arena werd gebouwd bleef het Olympisch Stadion ook staan. Je weet waar ik naar toe wil..?
    Vind ik leuk
    McRobbos +876
    zaterdag 17 november 2018 om 00:07
    Dat betonbakkie is natuurlijk veel mooier he ;) blijf vooral daar zou ik zeggen :)
    Vind ik leuk
    Dharmpie +702
    zaterdag 17 november 2018 om 00:39
    @Ajaxamsterdam1969 .Wat een zure L.l ben jij, lees wat de wereld schrijft ( dat zijn meer mensen dan jij alleen). En ja, ik ben voor een nieuw stadion waarin ik hoop ook de sfeer vd huidige kuip terug te zien. Cijfers spreken voor zich. Zelfs spelers van jouw ploegje vinden spelen in de kuip bijzonder.. grr zuurpruim
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    vrijdag 16 november 2018 om 23:45
    Het zou mooi zijn als de grootste criticasters terugkomen op het spel van Memphis. Maar dat doen ze niet, ze zoeken gewoon verder. Plaatsten oneliners en denken daarmee te winnen van mensen met voetbalverstand.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34257
    vrijdag 16 november 2018 om 23:45
    Altijd in de kuip spelen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:46
    Behalve dat het hele team fantastisch was, wil ik bij deze alle mongolen die al jaren als een kudde achter de media lopen.... Dalay blind was de beste man van het veld. Punt. Iedereen die altijd maar comentaar heeft over hem. Shame!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Henk3 +850
    vrijdag 16 november 2018 om 23:56
    Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Speelde vanavond een uitstekende wedstrijd zoals hij in het verleden wel vaker gedaan heeft. Maar meestal is het kommer en kwel met Balletje Breed.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:59
    Dank je wel voor de volwassen reactie. Staat je goed. Maar de “beste speler van de toekomst” had nul komma nul in te brengen tegen Daley. Nada!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:59]
    Vind ik leuk
    Farmer +12742
    zaterdag 17 november 2018 om 01:01
    Ook een teamprestatie, maar Daley Blind stond waar hij moest staan!

    Ik vond de Roon wel beter in het 'voorkomen dát men een Mbappe weg kon sturen'.
    En op de andere flank, Dumfries, veel agressiever tegenspelen.

    Maar dat is geen kritiek, integendeel, meer een benoeming van de kwaliteiten. Blind speelde een zeer sterke wedstrijd!
    Vind ik leuk
    Kaar +1349
    vrijdag 16 november 2018 om 23:59
    Ben je serieus nu?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3978
    zaterdag 17 november 2018 om 10:57
    Daley Blind was de eerste helft enorm slecht. Vertraagde het spel, zie liever Aké
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:47
    Gelukkig wierp mijn donderspeech haar vruchten af dit keer.
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    vrijdag 16 november 2018 om 23:48
    Kuip is gewoon het beste stadion dat zie je ook weer terug bij het nederlands
    elftal dat is vanavond maar ook eerder gebleken
    Vind ik leuk
    Oeb +203
    vrijdag 16 november 2018 om 23:57
    Ik wil gewoon alle clubs in nederland bedanken!!! Wat een spelers hebben we..ajax,psv,feyenoord,alle aanwas naar deze clubs toe...heerlijk!!! dr stond een team! Rivaliteit onderling is goed,sarren onderling ook...maar wat hebben we eindelijk weer een superlichting!!!! Was al overtuigt dat we een goede lichting hadden..vanavond is t bewijs geleverd! We doen weer mee!!! Tuurlijk is niet iedereen even goed...maar iedereen is wel even nuttig!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:00
    Waar blijven de credits voor Koeman? Of komen die pas maandag? Heeft het plaatje perfect ingevuld (Dumfries ipv Tete).
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:02
    Ps: Dumfries is een boven baas!!!!!!!
    Vind ik leuk
    derksen +8938
    zaterdag 17 november 2018 om 00:14
    De waan van de dag
    Ja ook ik was aangenaam verrast maar
    Ff sireneus dat Frankrijk was slecht niet normaal, mbapee deed hij ook mee? Griezelman?
    De enigste die mee deed was Lori's
    Als je dinsdag op jeklotekrijg van Duitsland wat de komende jaren 0,0 lichting en talent heb verlies is deze overwinning niks waard
    Oranje o21 kreeg gewoon voetbal les o. Danks onze talenten ahum
    Dus mensen ff rustig aan
    Vind ik leuk
    Basik013 +490
    zaterdag 17 november 2018 om 01:31
    Nee nederland was gewoon goed! , klaar .
    Vind ik leuk
    Farmer +12742
    zaterdag 17 november 2018 om 00:20
    Laat Rotterdam dan nu eens doordrukken voor een 'RotterDome'-stadion oid.

    Een GROOT stadion voor bijna 80.000 toeschouwers, in een exact-gelijk ontwerp naar het huidige stadion-De Kuip - alleen dan alles... "groter"....

    Blauwdrukken zijn er genoeg gepresenteerd, investeerders hebben zich genoeg gemeld, en Rotterdam zou zichzelf een geweldige prestige geven door middel van zo'n investering, zichzelf éigenlijk als 'Voetbalstad no1" te vestigen?

    De nostalgische waarde en historie zijn er, het is nu een kwestie van dit doorontwikkelen!

    Het zou ook een enorme boost betekenen voor dé grootste volksclub van Nederland(Nee helaas, Ajax, populair als jullie zijn, en ook PSV.... Feyenoord heeft deze titel verdiend in de jaren!), en wellicht juist hét middel zijn om Feyenoord ook weer de nodige middelen te geven om aan te haken op Europees niveau.
    Vind ik leuk
    meee +49
    zaterdag 17 november 2018 om 00:38
    een 3e en 4e ring voor de luxe supporters en de 1e en 2e ring voor de echte voetbal romantici. probleem opgelost.
    Vind ik leuk
    Doenorma +96
    zaterdag 17 november 2018 om 00:43
    Waar zijn de memphis bashers gebleven?
    Waar zijn de zuurpruimen gebleven die standaard negatief zijn over oranje?... Terug het riool in tot ze weer een schijt reden hebben om negatief te zijn 😂 😂 😂 😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:18
    Het was bijna onnederlands hoe gedecideerd,volwassen,compact en geduldig dit oranje speelde tegen Frankrijk! Het leek op een ploeg wat al 3 keer samen op een toernooi heeft gestaan.

    Ik ben vaak kritisch geweest over memphis, maar wat een drive en kracht heeft hij gegeven gedurende 94 minuten.
    Als hij "zijn spel" wat vaker weet te doseren zal hij nog productiever worden.
    De penalty nam die echt fenomenaal!

    Veder vond ik Denzel Dunfries echt geweldig! Wat een stappen blijft deze machine maken! Ik betrapte me zelf erop dat ik steeds enthousiaster werd als hij aan de bal kwam.
    Natuurlijk was de ligt ook weer van wereldklasse toen hij mbappé afstopte, en het balletje van Frenkie tussen de verdedigers gelegd op Wijnaldum..

    Meesterlijke overwinning!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 06:55
    Om niemand tekort te doen een unieke tegenprestatie die naar meer smaakt en vooral de gretigheid en teamspirit is nu een wapen waar menige landen jaloers op kunnen zijn, Nederland is weer terug aan de top en wie had dit verwacht nadat Koeman aan het roer is gekomen en er nieuwe spelers opstonden !
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:46
    Eerst maar eens presteren op een eindtoernooi..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws