Reactie Koeman: Frankrijk kwam hier niet om er een leuke wedstrijd van te maken

Reactie Koeman: "Frankrijk kwam hier niet om er een leuke wedstrijd van te maken"

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 23:48vr 16-11-2018 om 23:48

Het Nederlands elftal heeft Ronald Koeman in positieve zin verrast. De Oranjehemden waren in De Kuip superieur tegen wereldkampioen Frankrijk en wonnen met 2-0.

"Ik had niet verwacht dat we negentig minuten de betere ploeg zouden zijn", vertelt Koeman aan de NOS. "Ik had ook niet verwacht dat deze ploeg zo ver zou zijn om die negentig minuten de wedstrijd zo goed te kunnen lezen en zo volwassen te spelen tegen een ploeg als Frankrijk, dat niet kwam om druk te zetten."

Oranje maakte negentig minuten lang de dienst uit tegen Frankrijk. "Wij hadden twaalf doelpogingen en zij maar twee. We hebben meerdere kansen gehad om veel eerder de tweede goal te maken. De keeper (Lloris, red.)van hun was geweldig. Anders wordt het 3-0 of 4-0. Het is exceptioneel goed wat deze spelers vanavond hebben laten zien."

"Je ziet dat in heel veel terug: op trainingen en in hoe ze met elkaar omgaan. Ze zijn heel zelfbewust bezig met elkaar om beter te worden en succes te halen wat er een aantal jaren niet is geweest."

Nederland heeft na drie UEFA Nations League-duels zes punten en kan maandagavond zelfs groepswinnaar worden als er niet wordt verloren van Duitsland. "Dat had niemand verwacht. Ikzelf ook niet", zegt Koeman. "Je ziet nog steeds dat we veel beter kunnen. Beter dan vanavond is heel erg moeilijk. Dit geeft een ploeg zoveel vertrouwen. Frankrijk kwam hier niet om er een leuke wedstrijd van te maken. Dan is het zo moeilijk om je geduld te bewaren en momenten te kiezen. In de tweede helft hebben we goed verdedigd. Iedereen verdient een groot compliment."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

vrijdag 16 november 2018 om 23:49
Frankrijk had ook wel een off day.

Maar ... dan moet je nog maar zien te winnen.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
vrijdag 16 november 2018 om 23:50
Onder Blind was dat vast niet gelukt....
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:59
Ik wens niet meer aan Blind herinnerd te worden.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
zaterdag 17 november 2018 om 00:00
Wie?
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
zaterdag 17 november 2018 om 00:03
Maar serieus Hup Wim, ik denk hierbij ook dat er met een tactisch betere trainer bij de selectie van Feyenoord ook meer mogelijk is. In ieder geval beter veldspel. Al lijkt er heel voorzichtig progressie geboekt te worden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:06
De dalen zijn wel diep bij Gio, idd.
Vind ik leuk
pietprecies +10388
zaterdag 17 november 2018 om 00:11
Mét Blind juist wel
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
zaterdag 17 november 2018 om 00:12
Die ándere ja. Die had zijn dag niet want hij voetbalde gewoon goed!
; )
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 00:13]
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 17 november 2018 om 09:49
Blind had het voordeel dat iedereen hem uit de wind hield waardoor hij eigenlijk niks te doen had.

Is maar beter ook als hij wel z'n ding moet doen gaat hij weer fout op fout maken.
Vind ik leuk
pietprecies +10388
zaterdag 17 november 2018 om 11:24
Misschien is er hier iemand die jou uit de wind kan houden vanwege je domme opmerkingen?
Vind ik leuk
Oeb +277
zaterdag 17 november 2018 om 00:00
Ach hou toch op...Nederland speelde ze gewoon van de mat! Frankrijk had niks,maar dan ook niks in te brengen...wereldkampioen met offday...pffffff,hou aub op! Dan was t 1-1 geworden...dik en dik verdient gewonnen!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:09
Sterke reactie. Hou dit vol.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:19
Nee dat kwam omdat wij met druk naar voren speelden. De Fransen wisten daar geen raad mee en dan lijkt 't of ze een offday hebben.
Vind ik leuk
Vamos7 +9929
zaterdag 17 november 2018 om 00:29
Dan geven we veel Grote Landen een Off Day Wim 😅
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 00:30]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:07
In en tegen Frankrijk was het nog niet zo best anders. En tegen Duitsland zat het ook mee.
Tegen dit Frankrijk hebben ze het goed gedaan.

Hoop doet leven.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
vrijdag 16 november 2018 om 23:50
Een coach maakt dus wel het verschil! Vergelijk dit eens met het spel onder Hiddink en Blind.....
Vind ik leuk
Farmer +13359
zaterdag 17 november 2018 om 00:02
Koeman zet zichzelf al wel een beetje neer zo.

Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
zaterdag 17 november 2018 om 00:05
Hij groeit echt als coach!
Vind ik leuk
TheArena. +1101
zaterdag 17 november 2018 om 00:53
Niet alleen als coach.
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
zaterdag 17 november 2018 om 11:12
Moet je eens bij Everton vragen haha
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:50
Nee dat was al bekend vanaf moment 1.
Zij kwamen hier om op hun bek te gaan en met smerige overtredingen onze spelers uit de wedstrijd te schoppen.
Frenkie, Memphis en Dumfries konden heel lelijk geblesseerd raken door die croissantenbakkers.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
vrijdag 16 november 2018 om 23:52
Slechte scheids liet te veel toe. Digny had wel een extra gele en daarbovenop een directe rode verdiend. Waar is de VAR als je hem nodig hebt...
Vind ik leuk
Oeb +277
zaterdag 17 november 2018 om 00:03
Helemaal mee eens! Frankrijk kwam hier echt niet om te verliezen! Frustratie kwam wel boven op gegeven moment,ze zijn gewoon van de mat getikt,en dat hadden die arrogante Fransen écht niet verwacht!
Vind ik leuk
Farmer +13359
vrijdag 16 november 2018 om 23:50
Geweldig plusje voor 'Pluisje' :)
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:57
Ha Koeman maandag weer ff met een shirtje langs je billen vegen...heerlijk !
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:58
Giroud opstellen en een Benzema nog niet eens selecteren, onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:00
Goeie vent en trainer hoor die Koeman! Maar nu blijkt maar weer dat je als trainer toch ook gewoon mazzel moet hebben met de spelers die je tot je beschikking heb
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:51
Is ook een kunst om de juiste spelers weten te selecteren.
Vind ik leuk
Camacho +202
zaterdag 17 november 2018 om 00:05
Off day of niet...Het enige wat telt en herinnerd zal worden is dat Oranje gewonnen heeft!
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
zaterdag 17 november 2018 om 00:17
Ze zijn eigenlijk overdonderd.
Vind ik leuk
Vamos7 +9929
zaterdag 17 november 2018 om 00:35
Wisten niet wat hun overkwam.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:31
Iedere keer als een Nederlandse club of het Nederlands elftal een goede prestatie levert dan ligt het aan een off-day van de tegenstander?
Kan het niet gewoon zo zijn dat je kwaliteit op het veld hebt staan waardoor de tegenstander ook gewoon moeite heeft om goed te kunnen voetballen..

Dat naar beneden praten van Nederlandse prestaties is echt typisch gedrag in dit land.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws