FC Volendam al acht duels op rij ongeslagen, Cambuur laat zege liggen

    FC Volendam al acht duels op rij ongeslagen, Cambuur laat zege liggen

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 22:52za 17-11-2018 om 22:52

    Huseyin Dogan was zaterdagavond opnieuw de grote man bij TOP Oss. De 24-jarige aanvaller scoorde twee keer tegen Almere City FC, dat met 2-0 werd geklopt. De Brabanders houden de aansluiting met de top van de Keuken Kampioen Divisie.

    Dogan is bezig aan een uitstekend seizoen bij TOP. De ex-Spartaan opende na een klein uur de score met een schot door de benen van Almere-doelman Timo Plattel. Een kwartier voor tijd besliste hij het duel nadat hij Bram van Vlerken uitkapte en de korte hoek vond: 2-0. De teller van Dogan staat nu op twaalf goals dit seizoen. Alleen Sparta-spits Lars Veldwijk (13) scoorde vaker.

    Door de vierde zege op rij passeert Top Oss ook Almere City. De ploeg van trainer Klaas Wels staat vierde met 27 punten, één meer dan nummer zes Almere. Oss gaat bovendien aan kop in de tweede periode met negen punten uit drie wedstrijden.

    Jong PSV - Jong AZ 3-1
    Bij Jong PSV was Maximiliano Romero de grote man. De Argentijnse spits droeg met twee doelpunten bij aan een 3-1 zege op Jong AZ. Voor rust had Bart Ramselaar de score al geopend voor de Eindhovenaren. Thijs Oosting deed tussen de goals van Romero door iets terug voor de Alkmaarders. Jong PSV klimt door de zege in elk geval voor even naar de zevende plaats met 22 punten.

    Helmond Sport - RKC Waalwijk 0-2
    De gifbeker moet leeg voor Helmond Sport, dat op een troosteloze negentiende plaats in de Keuken Kampioen Divisie staat. De ploeg van trainer Robbie Alflen verloor zaterdagavond op eigen veld met 0-2 van RKC Waalwijk, dat nu vijftiende staat. De eindstand stond al voor rust op het scorebord. Na ruim een half uur scoorde Ezra Walian, waarna Darren Maatsen de score vijf minuten voor de rust verdubbelde.

    FC Dordrecht (20e), Helmond en Jong Utrecht hebben ieder zes punten. Jong AZ staat zeventiende met negen punten. Dordrecht is op doelsaldo hekkensluiter.

    FC Dordrecht - FC Eindhoven 0-3
    FC Eindhoven nam zaterdagavond afstand van de gevarenzone vna de Keuken Kampioen Divisie door een keurige 0-3 overwinning te boeken op Dordrecht. Elisha Sam zette Eindhoven na 24 minuten op het juiste spoor. De voorsprong werd verdubbeld door Karim Essikal.

    Dordrecht bleef lang in de wedstrijd en zocht naar de aansluitingstreffer die het duel weer spannend zou maken, maar na de 0-3 van Branco van den Boomen was het over en sluiten.

    FC Volendam - SC Cambuur 1-1
    FC Volendam heeft de indrukwekkende reeks in de Keuken Kampioen Divisie voortgezet tegen SC Cambuur. De ploeg speelde met 1-1 gelijk, maar is nu al acht duels op rij ongeslagen. Volendam kwam na iets meer dan een kwartier op voorsprong in Leeuwarden door Nick Doodeman, die doelman Xavier Mous verschalkte met een goede lob.

    Cambuur kwam vlak voor rust langszij. De ploeg van René Hake kreeg een strafschop na hands van Mohamed Betti, waarna Kevin van Kippersluis via de stip de 1-1 maakte. Cambuur had in de tweede helft een overwicht. Via Robbert Schilder en Matthew Steenvoorden werd twee keer de paal geraakt. Ook Justin Mathieu kreeg een grote kans om te scoren. Cambuur schiet weinig op met de remise en blijft op de tiende plek staan. Volendam staat dertiende.

    Plaats een reactie

    Mr bien +3784
    zaterdag 17 november 2018 om 20:28
    Jammer van Almere.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:39
    Volgend jaar top in de ED !!!!!
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 00:51
    Dat zou wat zijn.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10912
    zondag 18 november 2018 om 01:16
    Liever TOP Oss dan Almere, mee eens.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2777
    zaterdag 17 november 2018 om 21:12
    Nou wat jammer, willen toch niet weer een nietszeggend clubje in de Ere
    Vind ik leuk
    Counterattack +10912
    zondag 18 november 2018 om 01:15
    Klasse van TOP Oss, Dogan !!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:39
    Moeten de 'kleine' clubs niet mekkeren over het feit dat Ramselaar (ruim 4 miljoen) en Romero (10 miljoen) zorgen voor 'competitie vervalsing' ?

    Ik hoorde vorig seizoen namelijk niet anders over bijvoorbeeld Cassiera ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:43
    Doen ze alleen als ze zelf verliezen van Jong Ajax of Jong PSV
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:45
    Oh ja, 't was tegen jong AZ .... dan mag het wel ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:25
    blijft inderdaad belachelijk maar dat kan allemaal zomaar toch?
    Vind ik leuk
    HanV +4623
    zondag 18 november 2018 om 10:59
    Oke. Foei, een gemiste kans van het light-akkoord, zelfs het simpel eruit gooien van de jeugdteams is mislukt. Ramselaar (ruim 4 miljoen) en Romero (10 miljoen) zorgen voor competitievervalsing!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173927
    zaterdag 17 november 2018 om 20:43
    tis un echt dieseltje onzen argentijn......
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:46
    ComeOnAlmere volgende week 3 punten
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:23
    De Eagles achter tegen Volendam en dan morgen winnen van Sparta en NEC doet weer helemaal mee........

    Ach ik kan toch hoop blijven houden en de Affligem tripel houdt me positief
    Vind ik leuk
    stratumseind +173927
    zaterdag 17 november 2018 om 21:28
    blijven geloven in je clubke
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:32
    ach heb zelfs me drie meiden beloofd met ze naar Eindhoven te gaan wanneer PSV weer kampioen wordt dus kun je het voorstellen hoe ik me de laatste weken voel haha

    Kan het ze niet eens meer kwalijk nemen dat ze niet voor mijn geboortestad kiezen......
    Vind ik leuk
    stratumseind +173927
    zaterdag 17 november 2018 om 21:37
    Ook voor NEC komen er weer glorie tijden , keep the faith.
    Vind ik leuk
    ronniever +199
    zaterdag 17 november 2018 om 22:14
    HEMA past prima op dat shirt , goed leesbaar en spelersbudget vullend !
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    zaterdag 17 november 2018 om 21:38
    Top oss blijft t goed doen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:52
    Wie zei ook alweer dat het een miskoop was?
    Vind ik leuk
    Florian87 +11460
    zaterdag 17 november 2018 om 22:10
    Het is de nieuwe Diego Maradona, het talent spat ervan af, de hele wereld heeft dat vanavond gezien en door zijn 2 goals tegen jong AZ is zijn transferwaarde omhooggeschoten naar 100 miljoen euro en is Romero een gewilde speler waar de topclubs om gaan vechten de komende transferperiode!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:57
    Grappig. Ik weet niet wat je met deze reactie wilt bereiken?
    Vind ik leuk
    Florian87 +11460
    zondag 18 november 2018 om 00:39
    Je doet namelijk net als of Romero opeens laat zien dat het geen miskoop is, door zijn twee goals tegen jong AZ!
    Vind ik leuk
    Summit +604
    zondag 18 november 2018 om 12:04
    Hij is pas 19 he ;). Kan me nog herinneren dat spelers bij Ajax al snel afgeschreven werden, o.a Ziyech en Neres in hun eerste jaar, nu wordt met name Ziyech op handen gedragen.
    Vind ik leuk
    NvC +5192
    zaterdag 17 november 2018 om 22:07
    Jong PSV weer met Ramselaar in de KKD. De KNVB is zo triest.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws