Vermeulen windt zich op: Geweldige winst na twee jaar... Nee, natuurlijk niet!

Vermeulen windt zich op: "Geweldige winst na twee jaar... Nee, natuurlijk niet!"

Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 07:26ma 19-11-2018 om 07:26

Arno Vermeulen ergert zich aan de kleinere clubs in de Eredivisie, die volgens de NOS-commentator de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal tegenhouden. De Eredivisie CV (ECV, red.) probeerde onlangs tot een akkoord te komen over een verbod op kunstgras, maar kreeg dit niet voor elkaar.

Kees Jansma merkt zondagavond bij Studio Voetbal cynisch op dat dit resultaat 'zonde van de tijd is' na twee jaar vergaderen en krijgt bijval van tafelgenoot Vermeulen. "Het is een afgang, het failliet van de ECV", aldus de chef voetbal van de NOS. Dat vertegenwoordigers Jacco Swart en Hans Nijland trots waren op de uitkomst van de onderhandelingen, verbaast Vermeulen dan ook ten zeerste. "Geweldige winst na twee jaar... Nee, natuurlijk niet! Er is één belangrijk dossier in Nederland: gaan we op gewoon gras of op kunstgras voetballen? 99 procent wil gewoon gras."

Dit kunstgrasverbod is echter van de baan, omdat de kleinere Eredivisie-clubs in de ogen van Vermeulen alleen maar denken aan hun eigen belangen. "Ajax en PSV hebben één stem, maar FC Emmen ook. De top wil aanvallen, maar de clubs die onderin staan werken tegen. Je kunt met dit systeem nooit verdergaan. Wil je de competitie veranderen? Kansloos! Alle clubs die knokken tegen degradatie, stemmen nooit voor inkrimping van de Eredivisie. Die kleinere clubs hebben veel te veel te vertellen. Straks speelt de halve Eredivisie op kunstgras, terwijl niemand dit wil! Dat kan niet!"

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

Voetbal@com +2508
maandag 19 november 2018 om 07:31
Moet deze jan doedel niet objectief zijn vanuit zijn werk & waarden bij de NOS???

Laat hem chef boomstammen gooien worden in Schotland bij Eurosport.
Vind ik leuk
Zico Ali +485
maandag 19 november 2018 om 07:42
Ik ben het 100% met je eens, maar Arnotje zegt dit keer iets wat niet tenenkrommend is. Sterker nog, hij heeft gelijk! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 08:33
Naja, hij gebruikt emmen in een argument, terwijl dat geen hout snijd. Die waren namelijk wel bereid om van kunstgras af te stappen, maar vonden dat ze op andere punten niet konden besluiten omdat dat over de KKD ging. Wat wel een nobel streven is natuurlijk.
Vind ik leuk
Zico Ali +485
maandag 19 november 2018 om 08:49
Heb je toch nog een stukje onzin gevonden lol. Ik was zo verbaasd dat ik het een keer met hem eens was dat het me niet eens is opgevallen.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 10:03
Haha kan gebeuren toch. Ze proberen emmen een beetje de zwarte piet toe te spelen. Dat is niet echt eerlijk.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29106
maandag 19 november 2018 om 07:43
Tja, Vermeulen is geen Kieft of Gijp.. Als Vermeulen dan toch aan tafel zit, laat hem dan ook wat zeggen! In dit geval, een spaaezame keer, ben ik het net hem eens!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 08:23
Stuur Tom dan ook gelijk mee ....zo zwak ...zó ongelofelijk zwak 😯
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4615
maandag 19 november 2018 om 08:38
Op zich doet ie dat.
Arnootje werkt voor NOS
NOS zendt eredivisie uit.
Eredivisievoetbal op gras is vele malen aantrekkelijker dan op plastic = meer kijkers voor NOS = beter voor Arnoot.

Vind ik leuk
Orphen89 +3167
maandag 19 november 2018 om 07:34
Vermeulen heeft gewoon gelijk. Misschien moeten we het naar opbrengsten gaan doen die stemming. De clubs die het meeste geld in het laadje brengen hebben dan een zwaardere stem.
Dat zou dit gezeik oplossen.
Of anders op aantal fans?

Want dit is een scheve democratie waar minderheden het voor het zeggen hebben, maar dan verkapt.

Op andere plekken waar je minderheden juist moet beschermen geeft dit systeem niet thuis. (Zie de KKD met de wedstrijden tijdens interland-periodes). De clubs die presteren worden aan alle kanten tegen gewerkt, terwijl je die clubs juist moet stimuleren!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 07:41
Het is triest inderdaad. Er is een vrij uitzichtloze situatie ontstaan waarbij vooruitgang onmogelijk is geworden.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 08:15
Zullen we het ook zo in de landelijke politiek regelen, dat de rijken het voor het zeggen hebben en de armen kunnen stikken?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 08:22
Gebeurt dat dan nog niet ? 🤔
Vind ik leuk
Orphen89 +3167
maandag 19 november 2018 om 08:39
Maar hier maak je een misvatting. Clubs =/= Mensen.
De rijkere clubs hebben over het algemeen meer fans, en dus meer mensen. Vandaar dat ik dat voorstelde.
Ook noemde ik de optie van het op aantal fans bepalen.

Zoals het nu is, is het alsof je in de 2e kamer iedere partij evenveel stemrecht geeft. Dus Partij voor de dieren en de VVD allebij 1 stem. Denk en PvdA ook allebij 1 stem. Dat klopt niet. Toch is het bij de KNVB nu wel zo.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 10:02
Alleen zijn clubs er niet om de supporters te vertegenwoordigen, de clubs zijn bedrijven met hun supporters als 'klanten'. De clubs zijn als gelijken een competitie begonnen dus verdienen ze allemaal 1 stem, ongeacht begroting of supportersaantal.
Vind ik leuk
Orphen89 +3167
maandag 19 november 2018 om 10:51
Ben ik het niet mee eens. En dit is in het bedrijfsleven normaal ook niet zo bij vakbonden etc.
Grotere bedrijven hebben meer zeggenschap normaliter.

Daarbij wil je als voetballiefhebbers toch ook wat. En de grote clubs hebben veel meer voetballiefhebbers die een bepaald iets willen zien.
Vind ik leuk
HanV +5130
maandag 19 november 2018 om 09:57
Een scheve democratie is het dus volgens jou als iedereen één stem heeft? Jij verlangt terug naar de tijden van voor het algemeen kiesrecht toen alleen de mensen met geld mochten stemmen, als het mannen waren tenminste.
Vind ik leuk
Orphen89 +3167
maandag 19 november 2018 om 10:52
Als je verder leest dan je neus lang is, dan kan je zien dat ik hier al verder op in ben gegaan als reactie op alwaysfctwente. Ga mezelf nu dan ook niet herhalen.
Vind ik leuk
Korm +39587
maandag 19 november 2018 om 07:40
Arno moet van de TV, een verschillelijke zelfingenomen man is dat zeg, kots!!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 07:42
Misschien dat de macht van geld wél effectief zal zijn. Meedelen in de Europese gelden als je wél gras hebt. Soort clickertraining voor voetbalclubs.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 07:43
Eredivisie vergroten naar 20 ploegen en kunstgras eruit. Dan proberen goede TVdeal te krijgen met John de Mol bijvoorbeeld .
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4615
maandag 19 november 2018 om 08:40
Die Einsteins hebben nog niet zo lang gelden een tv contract voor 10 jaar afgesloten met Fox voor een bedrag wat de PL per jaar krijgt.
Zitten nu pas in het 3de jaar of zo. Je zit dus nog wel even aan Fox vast
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 07:44
Vervelende man maar heeft wel gelijk
Vind ik leuk
Voetbal@com +2508
maandag 19 november 2018 om 07:47
is ook een open deur die hij meld, de kranten stonden er vol van.

inderdaad eens met John de Mol gaan praten beste KNVB.
In Amerika & Mexico ook live wedstrijden laten zien van de ED.
Vind ik leuk
4everfcu +5133
maandag 19 november 2018 om 08:03
vermeulen is de grootste idioot uit de voetbalwereld.
en wij ergeren ons aan de topclubs
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:03]
Vind ik leuk
Werner1913 +10347
maandag 19 november 2018 om 08:13
En waarom erger je je aan de topclubs?

Het is toch volkomen belachelijk dat een club als FC Emmen, die nu voor het eerst in de Eredivisie speelt evenveel te vertellen heeft dan PSV, Ajax of FC Utrecht?

Misschien moet de stemverhouding maar eens bekeken worden. En moeten clubs die al sinds jaar en dag in de Eredivisie spelen wat meer te vertellen hebben. Voor elke 10 jaar Eredivisie één stem. Dan zijn we in ieder geval zo af van dat kunstgras.
Vind ik leuk
Koenbres +1889
maandag 19 november 2018 om 08:34
Je noemt constant fc Emmen maar dat is samen met Fortuna de enigste club die al lang of nog nooit eredivjsie heeft gespeeld. Al die andere clubs hebben toch gewoon net zoveel recht om te stemmen. Overgins hebben de meeste clubs tegen kunstgras gestemd hoor, ook van de 'kleinere' clubs
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 08:34
Nee, dat is helemaal niet belachelijk, dat heet democratie. Zoek het eens op zou ik zeggen. Verder veel respect voor emmen, dat ze weigeren te besluiten over de KKD omdat ze daar nu niet in zitten.
Vind ik leuk
4everfcu +5133
maandag 19 november 2018 om 10:47
nee dat is niet belachelijk iedereen hoort gewoon een stem te hebben en de tv gelden dienen eerlijk verdeeld te worden.
de eredivisie is van alle clubs niet alleen van de topclubs en we hebben elkaar allemaal nodig want zonder tegenstander kijkt er ook niemand na de topclubs dus gewoon eerlijk verdelen die tv gelden er is dan ook geen land ter wereld waar de tv gelden zo oneerlijk verdeeld worden als hier.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 10:53]
Vind ik leuk
Cookee +12187
maandag 19 november 2018 om 18:37
Je meent toch niet serieus dat Emmen niet mee mag stemmen?
De top pakt al 10x meer TV-geld. Das ook niet eerlijk.
Als je dat eerlijk verdeelt dan stemt Emmen vast anders.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 08:15
.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:15]
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 08:24
Arno Vermeulen begint zich nu pas boos te maken. Goh.
Dat had hij in 2010 ook al kunnen doen, vooral om Bert van Oostveen toen gelijk neer te sabelen.
Die grapjurk heeft het NLs voetbal miljoenen gekost en dat gaat nog steeds doordreunen, al die grappige beslissingen van hem.
Er loopt geen goede trainer meer rond in NL en de keepers zijn om te huilen. De opleiding in Zeist kunnen ze wel sluiten. Bestaan keeperstrainers nog wel?

Winnaars van morgen ... wanneer is het morgen? In 2030?

Als je als bestuur geen jeugdopleiding kunt opzetten, die geld oplevert, dan moet je als bestuur gewoon maar opstappen.

Er zijn bestuurders die stopten met opleiden, omdat het geld kost. Haha. Dan moet de KNVB toch ingrijpen? Of een waarschuwing uitdelen.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:31]
Vind ik leuk
Cookee +12187
maandag 19 november 2018 om 18:34
In de Roos mijn waarde.

Waar waren onze top-analisten idd toen de trainersopleiding de goot in gleed, waar waren ze toen Blind bc werd en toen 10 jr terug al voortekenen kwamen dat talent terugliep.

Idd, wi kan nog keepen en wie kan nog koppen, wie kan een man voorbij komen? Waar was Arno toen?
Vind ik leuk
Smithsonian +41478
maandag 19 november 2018 om 08:24
Arno, stop er gewoon mee vent.
Vind ik leuk
Koenbres +1889
maandag 19 november 2018 om 08:37
De meeste clubs hebben volgensmij allemaal tegen kunstgras gestemd dus dat is echt onzin. Verder moeten die 3 topclubs maar eens een eigen competitue beginnen dan hoeven ze met niemand rekening te houden en kunnen ze alles zelf bepalen
Vind ik leuk
Cookee +12187
maandag 19 november 2018 om 18:31
Laat die top-3 maar verdwijnen, dan wordt de ED pas echt spannend.
Ajax begroot 110 miljoen... Excels 3 --- slaat toch nergens op?
Vind ik leuk
4everfcu +5133
maandag 19 november 2018 om 19:48
en dan nog moeite hebben ook
Vind ik leuk
Cookee +12187
maandag 19 november 2018 om 20:08
Ze pikken alles in maar gunnen anderen niks.
En dan zeggen hun supporters dat hun club zo goed is ... mis ze hebben het meeste geld en dat helpt nogal.

Zet die 3 er maar uit, dan het ene jaar Vitesse kampioen en dan Utrecht en dan Heracles... is veel leuker toch?
Vind ik leuk
Koenbres +1889
maandag 19 november 2018 om 20:51
Als iedereen zo blijft zeiken mag dat gerust. Ze hebben veel meer geld en pakken de meeste grote talenten weg bij de kleine clubs. De enigste die dat kunnen veranderen zijn ze zelf
Vind ik leuk
Cookee +12187
dinsdag 20 november 2018 om 18:50
En met al dat geld wat die 3 clubs hebben is het frappant dat het voetbal niet overhoudt, ze zijn puur effectief maar mooi voetbal laten ze niet zien. Ze zeggen niet gemotiveerd te zijn in de ED, erger is dat kleine clubs nauwelijks nog proberen te winnen van de top-2.
Vind ik leuk
windforce11 +3446
maandag 19 november 2018 om 09:04
Iedereen denkt aan zijn eigen belangen. Jij ook Arno, wat is daar vreemd aan. Het is toch in het belang van de grote clubs dat het kunstgras er uit moet? Dat is eigen belang...
Vind ik leuk
Cookee +12187
maandag 19 november 2018 om 18:29
Nederland ergerde zich ook jaren aan de losse graspollen in de Arena, dat had ook niks met voetbal te maken, als je wilde schieten dan gleed je standbeen onderuit. Nou zo slecht is K-gras bij lange na niet.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 10:25
FC ten Cate heeft een hele GROTE stem..... Heracles, Jantje S. en Nico...
Vind ik leuk
Cookee +12187
maandag 19 november 2018 om 18:27
De top-3 pikt al het TV-geld maar nu wil Arno ook dat ze ook meer stemmen krijgen... vuilnisman... zorg voor een goede regeling en dan willen die kleine clubs best meedoen. Maar 3 ton koop je geen lap grond en acomodatie voor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws