Vermeulen windt zich op: Geweldige winst na twee jaar... Nee, natuurlijk niet!

    Vermeulen windt zich op: "Geweldige winst na twee jaar... Nee, natuurlijk niet!"

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 07:26ma 19-11-2018 om 07:26

    Arno Vermeulen ergert zich aan de kleinere clubs in de Eredivisie, die volgens de NOS-commentator de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal tegenhouden. De Eredivisie CV (ECV, red.) probeerde onlangs tot een akkoord te komen over een verbod op kunstgras, maar kreeg dit niet voor elkaar.

    Kees Jansma merkt zondagavond bij Studio Voetbal cynisch op dat dit resultaat 'zonde van de tijd is' na twee jaar vergaderen en krijgt bijval van tafelgenoot Vermeulen. "Het is een afgang, het failliet van de ECV", aldus de chef voetbal van de NOS. Dat vertegenwoordigers Jacco Swart en Hans Nijland trots waren op de uitkomst van de onderhandelingen, verbaast Vermeulen dan ook ten zeerste. "Geweldige winst na twee jaar... Nee, natuurlijk niet! Er is één belangrijk dossier in Nederland: gaan we op gewoon gras of op kunstgras voetballen? 99 procent wil gewoon gras."

    Dit kunstgrasverbod is echter van de baan, omdat de kleinere Eredivisie-clubs in de ogen van Vermeulen alleen maar denken aan hun eigen belangen. "Ajax en PSV hebben één stem, maar FC Emmen ook. De top wil aanvallen, maar de clubs die onderin staan werken tegen. Je kunt met dit systeem nooit verdergaan. Wil je de competitie veranderen? Kansloos! Alle clubs die knokken tegen degradatie, stemmen nooit voor inkrimping van de Eredivisie. Die kleinere clubs hebben veel te veel te vertellen. Straks speelt de halve Eredivisie op kunstgras, terwijl niemand dit wil! Dat kan niet!"

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    Andre As +3077
    maandag 19 november 2018 om 07:28
    Arno Vermeulen ergert zich aan de kleinere clubs in de Eredivisie. En ik erger mij enorm aan Arno Vermeulen. Ook al ben ik het nu met hem eens.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:20
    100% goed beschreven !
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 08:36
    Een kapotte klok geeft ook 2x per dag de juiste tijd aan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 08:44
    Ajax en PSV denken ook alleen maar aan hun eigen belangen. Dus om Emmen nou weg te zetten als egoïstisch is een beetje gek.
    Daarnaast hebben als ik me niet vergis 2 clubs tegen gestemd. Dus de meeste kleine clubs stemden voor.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 08:46
    Emmen omdat ze tegen KKD plannen waren en niet voor een andere afdeling wilden gaan beslissen en niet omdat ze tegen een kunstgras ban zijn.
    Althans, zo brachten ze het naar buiten.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 08:48
    Jawel, maar Ajax en PSV nemen ook vrij weinig beslissingen omdat dat voor iedereen of het Nederlandse voetbal in het algemeen beter is. Dus om Emmen nou te beschuldigen van denken aan hun eigen belangen vind ik een beetje kortzichtig.

    En zonder Emmen zijn er alsnog kennelijk genoeg kleine clubs die wel voor hebben gestemd. Dus dan is Emmen als voorbeeld nemen van de kleine clubs nogal onjuist.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 08:53
    Er is er natuurlijk maar 1 schuldig aan het niet verbannen van die troep.
    En de naam van die club begint met een H en eindigt op eracles.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 08:57
    Ja, ik vind dat te makkelijk. Als die club nee heeft gezegd, dan is dat met een goede reden. Laat dan de clubs maar iets meer compenseren. Daarnaast postte iemand een uitgebreidere reactie van Heracles onder het artikel hier. Vond ik een heel sterk verhaal als ik eerlijk ben.
    Daarnaast mocht het jarenlang gewoon, dat ze nu niet ineens willen degraderen omdat ze hun selectie moeten halveren snap ik wel. Lijkt me ook normaal. Geef ze maar meer geld.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 09:03
    Daar kan ik niet zoveel mee, met dat "geef maar meer geld". Ze zijn zo'n beetje het uithangbord van de kunstgrasmaffia. Als je 100% van de fox gelden aan ze over zou maken, gaan ze nog niet akkoord met een verbod, vrees ik.

    Die club had voor ze op die troep begonnen 2 jaar eredivisie in het hele bestaan van het professionele voetbal.
    Zeker de eerste 4 of 5 jaar dat ze op die rommel in de eredivisie liepen heeft ze dat een aantal keren in de eredivisie gehouden.
    Waar is de compensatie van Heracles naar de andere ploegen toe van het bespaarde geld?
    Ik heb waardering wat ze hebben bereikt in die jaren maar verafschuw de basis waarop dat is gedaan, dat typhusplastic.

    Ook dat mooie verhaal wat ze nu ophangen, zal allemaal wel.
    Zal wel ingefluisterd zijn door die kleedkamerbezoeker van de knvb
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 09:08
    Dat vind ik een beetje een vreemde gedachte. Ze zijn overgestapt op kunstgras omdat het financiële voordelen met zich meebracht. Daardoor spelen ze nu waar ze spelen. Als dat geld ergens anders vandaan komt hebben ze geen enkel belang in op kunstgras blijven spelen.

    Waarom zouden ze dat bespaarde geld moeten compenseren? Kunstgras mocht gewoon.

    Het kan best dat je dat verafschuwt, maar ik zou gewoon kijken naar of het was toegestaan of niet. De KNVB had het nooit toe moeten staan, hebben ze toch gedaan en nu ligt het er.
    Als je er van af wilt kun je het of oplossen, of zoals heel Nederland constant blijven janken dat iemand een euro meer wil.

    Leuk, een complottheorie. Maak er even een youtubefilmpje bij, die zijn altijd heel overtuigend.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 09:17
    Ik bedoelde dat die kleedkamerbezoeker dat statement heeft verzonnen. Wat je ook van hem vindt, het is wel een slimme man.
    Die zal ongetwijfeld nog wel op zijn minst een adviserende rol hebben bij heracles wat iets anders is dan dealtjes regelen voor heracles binnen de knvb

    De voorzitter van de rvc moet gewoon wegblijven uit de kleedkamers. Zeker uit die van de club waar hij zolang de scepter heeft gezwaaid.

    Niemand hoeft van mij compensatie van heracles te ontvangen. Maar er is ook geen enkele reden om kunstgras club te compenseren als ze overstappen.
    Jarenlang geld bespaart door die rommel. Snij maar in je selectie door wat minder matige buitenlanders te halen of volgevreten zgn vedettes en ga zelf wat op leiden.

    Ook een oplossing: Een maximum van plastic veldjes toestaan en dat maximum ieder jaar met 1 verminderen.
    Ben je er tenminste binnen afzienbare tijd vanaf.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 09:26
    Dat kan, of ze vinden het zelf. Ik zie niet in waarom Tukkers iemand anders nodig hebben om nuchter te zijn.

    Dat wel.

    Die reden is er wel hoor. Het was en is namelijk gewoon toegestaan. Dus zakelijk gezien is het gewoon een goede beslissing (geweest).
    Je kan wel roepen dat ze dat moeten doen, maar dat helpt gewoon niet zoveel en is dus in mijn ogen niet zo zinvol.

    Ja, vind ik ook een kutidee. Daarnaast vind ik het ook dom dat ze kennelijk niet nadenken over kunstgrasvelden een divisie lager die ook gewoon kunnen promoveren.

    Deze hele discussie mist net als de rest van het Nederlands voetbal iedere vorm van inzicht als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 09:55
    Die hele ellende is ontstaan omdat de knvb, toen zo'n beetje alleen dat rariteitenkabinet in Almelo op plastic speelde, het een goed idee vond om clubs verantwoordelijk te houden voor een bespeelbaar veld.
    Dus; veldverwarming werd verplicht in de eredivisie wat natuurlijk een flinke investering is voor een club die dat niet heeft maar wel "per ongeluk" promoveert.
    Dus wat deed zo'n club vervolgens... flikker er dan ook maar meteen plastic sprieten tegenaan. Met ene beetje mazzel nog soort van gesponsord (Sparta kan niet van gras af vanwege een contract met de leverancier, dat zal dus wel geld in het laatje brengen)ook, tel uit je winst.
    Dat was rond 2010. Ik heb geen lijst van wanneer clubs zijn overgestapt maar meneertje Kesler zijn plan uit 2008 heeft een hoop clubs toen de laatste zet in de rug gegeven.
    Dus ja.... ik zie niet zo erg in waarom clubs die daar niet zijn ingestapt, nu clubs moeten gaan compenseren om die dan weer terug te krijgen op echt gras.



    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 10:49
    Dit verhaal verklaart niet waarom zoveel KKD clubs ook op kunstgras spelen.
    In ieder geval komt het er in beide gevallen gewoon op neer dat je genoeg geld/meer geld overhoudt voor andere dingen.

    Dat is heel simpel, omdat 'iedereen' er nu van af wil. Die clubs willen dat op zich wel doen, maar denken net als alle andere clubs ook aan zichzelf. Wat heel normaal is. Elk bedrijf en elke club denkt aan zijn eigen voortbestaan.
    Dus als je wilt dat ze die velden vervangen voor echte velden kun je twee dingen doen.
    1 in een patstelling blijven schreeuwen dat het aan hun ligt of 2 meebetalen en dan is het opgelost. Ik weet niet waarom je bij optie 1 blijft hangen. Dat lost niks op.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 11:26
    Principekwestie.

    Het gaat gewoon tegen mijn gevoel en logica in om clubs te gaan compenseren voor iets waar ze zelf voor hebben gekozen en zwaar geld mee hebben bespaard.

    Plus dat ik er tamelijk van overtuigd ben dat Heracles nooit gaat instemmen met een verbod ondanks die verklaring dat ze best wel van die rommel af hadden gewild.
    Uiteraard heel toevallig dat dat pas naar buiten komt nadat er geen verbod door is gekomen.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 11:56
    Als dat niet legaal was geweest was ik het helemaal met je eens. Alleen het mocht gewoon. Die clubs hebben zakelijk gezien toen gewoon een verstandige beslissing genomen. Als we nu met z'n allen besluiten dat we er toch van af willen vind ik dat we dat ook met z'n allen kunnen betalen.
    Daarnaast promoveert er straks gewoon weer een kunstgrasclub uit de KKD, want die houden meer geld over voor spelers dan de grasclubs. Kun je de hele discussie opnieuw voeren.

    Oke, is daar enige aanleiding voor of is het onderbuikgevoel?
    Ja, heel toevallig dat ze na een vergadering over kunstgras reageren op hun standpunt over kunstgras.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 12:06
    Heracles = Ten Cate = kunstgrasleverancier\fabrikant.
    Ten Cate is voor Heracles wat Philips voor PSV is.
    En Jan Smit is dan weer grootaandeelhouder bij Ten Cate.

    Zolang die band er is, gaat Heracles niet instemmen.

    En als die band er niet was geweest, had ik ze het voordeel van de twijfel gegeven vwb de welwillendheid om inderdaad van plastic af te stappen.
    Nu?... neuh.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 12:13
    Op google vind ik alleen maar dingen over dat Jan Smit juist géén aandelen heeft.
    Het enige over belangenverstrengeling dat ik kan vinden gaat over Loek De Vries.

    Oke, dan weet ik in ieder geval dat er in dat opzicht weinig argumenten zijn :p
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 12:33


    Dus jij denkt dat die band er niet is? Ten Cate is na Philips het bedrijf wat het langs aan 1 specifieke voetbalclub is verbonden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 12:38
    De band tussen Ten Cate en Heracles is er sowieso. Ze spelen op hun veld en zijn daardoor het uithangbord.
    Alleen dat betekent niet dat de voormalige voorzitter die overigens sowieso al ontzettend rijk is, aandelen heeft in Ten Cate.
    Vind ik leuk
    HanV +4625
    maandag 19 november 2018 om 09:51
    Je kunt op de ADO-fansites ook de reactie van ADO lezen. Die stellen dat een omschakeling hun 6 miljoen zou kosten. Dat lijkt erg veel, maar als een club dan maar 2 jaar 3,5 ton krijgt dan is vast wel een fors gat.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 09:56
    Is het grootste deel daarvan voor een trainingsaccomodatie dan ofzo?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6128
    maandag 19 november 2018 om 09:08
    Soms erger ik mij ook aan Arno maar deze keer heeft hij gelijk. Het profvoetbal in de eredivisie word geregeerd door de kunstgras maffia.
    Vind ik leuk
    HanV +4625
    maandag 19 november 2018 om 09:43
    Zelfs als driekwart van de eredivisie op kunstgras speelt dan zal hij nog wel van mening zijn dat zijn meerderheid tegen is. Dat de top zo eigenwijs is om steeds commissies 'Trekken aan een dood paard' te maken is hun schuld.
    Het mooie is wel dat degene die de vorige commissie zo noemde als beloning in deze commissie was gekozen, en dan ook nog als vertegenwoordiger van de subtoppers en niet van het rechterrijtje. Dat is natuurlijk maar een momentopname, al wel voor het 2e jaar op rij.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:31
    Moet deze jan doedel niet objectief zijn vanuit zijn werk & waarden bij de NOS???

    Laat hem chef boomstammen gooien worden in Schotland bij Eurosport.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +481
    maandag 19 november 2018 om 07:42
    Ik ben het 100% met je eens, maar Arnotje zegt dit keer iets wat niet tenenkrommend is. Sterker nog, hij heeft gelijk! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:33
    Naja, hij gebruikt emmen in een argument, terwijl dat geen hout snijd. Die waren namelijk wel bereid om van kunstgras af te stappen, maar vonden dat ze op andere punten niet konden besluiten omdat dat over de KKD ging. Wat wel een nobel streven is natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +481
    maandag 19 november 2018 om 08:49
    Heb je toch nog een stukje onzin gevonden lol. Ik was zo verbaasd dat ik het een keer met hem eens was dat het me niet eens is opgevallen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:03
    Haha kan gebeuren toch. Ze proberen emmen een beetje de zwarte piet toe te spelen. Dat is niet echt eerlijk.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    maandag 19 november 2018 om 07:43
    Tja, Vermeulen is geen Kieft of Gijp.. Als Vermeulen dan toch aan tafel zit, laat hem dan ook wat zeggen! In dit geval, een spaaezame keer, ben ik het net hem eens!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:23
    Stuur Tom dan ook gelijk mee ....zo zwak ...zó ongelofelijk zwak 😯
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 08:38
    Op zich doet ie dat.
    Arnootje werkt voor NOS
    NOS zendt eredivisie uit.
    Eredivisievoetbal op gras is vele malen aantrekkelijker dan op plastic = meer kijkers voor NOS = beter voor Arnoot.

    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    maandag 19 november 2018 om 07:34
    Vermeulen heeft gewoon gelijk. Misschien moeten we het naar opbrengsten gaan doen die stemming. De clubs die het meeste geld in het laadje brengen hebben dan een zwaardere stem.
    Dat zou dit gezeik oplossen.
    Of anders op aantal fans?

    Want dit is een scheve democratie waar minderheden het voor het zeggen hebben, maar dan verkapt.

    Op andere plekken waar je minderheden juist moet beschermen geeft dit systeem niet thuis. (Zie de KKD met de wedstrijden tijdens interland-periodes). De clubs die presteren worden aan alle kanten tegen gewerkt, terwijl je die clubs juist moet stimuleren!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:41
    Het is triest inderdaad. Er is een vrij uitzichtloze situatie ontstaan waarbij vooruitgang onmogelijk is geworden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:15
    Zullen we het ook zo in de landelijke politiek regelen, dat de rijken het voor het zeggen hebben en de armen kunnen stikken?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:22
    Gebeurt dat dan nog niet ? 🤔
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    maandag 19 november 2018 om 08:39
    Maar hier maak je een misvatting. Clubs =/= Mensen.
    De rijkere clubs hebben over het algemeen meer fans, en dus meer mensen. Vandaar dat ik dat voorstelde.
    Ook noemde ik de optie van het op aantal fans bepalen.

    Zoals het nu is, is het alsof je in de 2e kamer iedere partij evenveel stemrecht geeft. Dus Partij voor de dieren en de VVD allebij 1 stem. Denk en PvdA ook allebij 1 stem. Dat klopt niet. Toch is het bij de KNVB nu wel zo.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:02
    Alleen zijn clubs er niet om de supporters te vertegenwoordigen, de clubs zijn bedrijven met hun supporters als 'klanten'. De clubs zijn als gelijken een competitie begonnen dus verdienen ze allemaal 1 stem, ongeacht begroting of supportersaantal.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    maandag 19 november 2018 om 10:51
    Ben ik het niet mee eens. En dit is in het bedrijfsleven normaal ook niet zo bij vakbonden etc.
    Grotere bedrijven hebben meer zeggenschap normaliter.

    Daarbij wil je als voetballiefhebbers toch ook wat. En de grote clubs hebben veel meer voetballiefhebbers die een bepaald iets willen zien.
    Vind ik leuk
    HanV +4625
    maandag 19 november 2018 om 09:57
    Een scheve democratie is het dus volgens jou als iedereen één stem heeft? Jij verlangt terug naar de tijden van voor het algemeen kiesrecht toen alleen de mensen met geld mochten stemmen, als het mannen waren tenminste.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    maandag 19 november 2018 om 10:52
    Als je verder leest dan je neus lang is, dan kan je zien dat ik hier al verder op in ben gegaan als reactie op alwaysfctwente. Ga mezelf nu dan ook niet herhalen.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    maandag 19 november 2018 om 07:40
    Arno moet van de TV, een verschillelijke zelfingenomen man is dat zeg, kots!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:42
    Misschien dat de macht van geld wél effectief zal zijn. Meedelen in de Europese gelden als je wél gras hebt. Soort clickertraining voor voetbalclubs.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:43
    Eredivisie vergroten naar 20 ploegen en kunstgras eruit. Dan proberen goede TVdeal te krijgen met John de Mol bijvoorbeeld .
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 08:40
    Die Einsteins hebben nog niet zo lang gelden een tv contract voor 10 jaar afgesloten met Fox voor een bedrag wat de PL per jaar krijgt.
    Zitten nu pas in het 3de jaar of zo. Je zit dus nog wel even aan Fox vast
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:07
    Dat was in 2012 voor 12 jaar jaar dus ze zijn op de helft.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 13:14
    Je hebt gelijk. Al 6 jaar onderweg. Tijd gaat hard als het gezellig is.

    https://www.goal.com/en/news/462/netherlands/2012/08/08/3295244/fox-buys-eredivisie-broadcasting-rights-in-1bn-deal
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:18
    JA zeker nu hopen dat er een nieuwe deal komt maar dan met een Sky,BT, BeIn sports. Zullen wat meer kunnen bieden dan Murdoch.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 13:22
    Sky en BT gaan niet eens bieden want die hebben hun nek al in de strop van de PL gestoken. Hebben geen geld voor wat anders. Die raken elk jaar weer een beetje meer kwijt.
    Spanje en italie (en eredivisie) zitten nu bij elevensports.com

    Mooi voor mij want ik kan die 3 competities voor €60 per jaar legaal via internet hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:33
    Lees net dat ze die dit jaar overgenomen hebben van Sky idd, vorig jaar Ajax nog redelijk vaak gekeken op Sky namelijk.

    Moet dan toch even kijken voor Elevensports.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 13:37
    Heeft Nederland geen last van maar Italiaanse potjes die op zaterdag om 1700 uur beginnen (UK tijd) worden met 15 minuten vertraging "live" uitgezonden.
    Juventus speelt opvallend vaak juist op dat moment.

    Ze hebben, meen ik, 1 week trial.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:51
    Oke dan zal ik die trail nemen komend weekend Ajax wordt uitgezonden zag ik samen PSV tegen Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 13:54
    Ik weet niet beter dan dat ze alles uitzenden.
    Maar dat kan jij me volgende week vertellen...

    Niet echt de noodzaak van proberen gezien omdat mijn ietwat minder legale streams voldeden.
    Maar die lopen de laatste tijd wat te veel te haperen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:03
    ik keek net op hun schema en zag Ajax en PSV maar niet een andere Nederlandse club op die lijst van live wedstrijden vandaar.

    Mij streams wisselen wel redelijk vaak van kwaliteit gedurende de wedstrijd zelf helaas, 2 weken geleden werd het Portugees na 5 minuten offline hahaha.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 14:53
    kan niet checken op elevensports.co.uk want ga via de VS het internet op. En dan is co.uk geo-restricted.
    heb je wel t/m zondag gekeken?
    PSV en Ajax spelen allebei zaterdag, Feyenoord zondag
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:57
    Ja Zondag wordt Ajax uitgezonden om 2 am PSV om 4 am en Feyenoord is 10 pm op Elevensports 1 op 2 en La Liga geen Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 14:59
    Waar de neuk zit jij dan dat je PSV en ajax midden in de nacht moet gaan zitten kijken?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:02
    ElevenSports zend het uit op die tijden Elevensports.uk Whats on en laat die tijden zien.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 15:15
    Zal later thuis eens kijken. €60 per jaar mag dan niet veel zijn, om nou 's nachts om 4 uur te gaan kijken naar een wedstrijd waar ik dan toch de uitslag al van weet, is ook zo wat
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:27
    Ja 60 pond en er nog uit moeten ook midden in de nacht is voor mij te veel geld ;)
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:44
    Vervelende man maar heeft wel gelijk
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:47
    is ook een open deur die hij meld, de kranten stonden er vol van.

    inderdaad eens met John de Mol gaan praten beste KNVB.
    In Amerika & Mexico ook live wedstrijden laten zien van de ED.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 19 november 2018 om 08:03
    vermeulen is de grootste idioot uit de voetbalwereld.
    en wij ergeren ons aan de topclubs
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    maandag 19 november 2018 om 08:13
    En waarom erger je je aan de topclubs?

    Het is toch volkomen belachelijk dat een club als FC Emmen, die nu voor het eerst in de Eredivisie speelt evenveel te vertellen heeft dan PSV, Ajax of FC Utrecht?

    Misschien moet de stemverhouding maar eens bekeken worden. En moeten clubs die al sinds jaar en dag in de Eredivisie spelen wat meer te vertellen hebben. Voor elke 10 jaar Eredivisie één stem. Dan zijn we in ieder geval zo af van dat kunstgras.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1099
    maandag 19 november 2018 om 08:34
    Je noemt constant fc Emmen maar dat is samen met Fortuna de enigste club die al lang of nog nooit eredivjsie heeft gespeeld. Al die andere clubs hebben toch gewoon net zoveel recht om te stemmen. Overgins hebben de meeste clubs tegen kunstgras gestemd hoor, ook van de 'kleinere' clubs
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:34
    Nee, dat is helemaal niet belachelijk, dat heet democratie. Zoek het eens op zou ik zeggen. Verder veel respect voor emmen, dat ze weigeren te besluiten over de KKD omdat ze daar nu niet in zitten.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 19 november 2018 om 10:47
    nee dat is niet belachelijk iedereen hoort gewoon een stem te hebben en de tv gelden dienen eerlijk verdeeld te worden.
    de eredivisie is van alle clubs niet alleen van de topclubs en we hebben elkaar allemaal nodig want zonder tegenstander kijkt er ook niemand na de topclubs dus gewoon eerlijk verdelen die tv gelden er is dan ook geen land ter wereld waar de tv gelden zo oneerlijk verdeeld worden als hier.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 10:53]
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 november 2018 om 18:37
    Je meent toch niet serieus dat Emmen niet mee mag stemmen?
    De top pakt al 10x meer TV-geld. Das ook niet eerlijk.
    Als je dat eerlijk verdeelt dan stemt Emmen vast anders.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:15
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:24
    Arno Vermeulen begint zich nu pas boos te maken. Goh.
    Dat had hij in 2010 ook al kunnen doen, vooral om Bert van Oostveen toen gelijk neer te sabelen.
    Die grapjurk heeft het NLs voetbal miljoenen gekost en dat gaat nog steeds doordreunen, al die grappige beslissingen van hem.
    Er loopt geen goede trainer meer rond in NL en de keepers zijn om te huilen. De opleiding in Zeist kunnen ze wel sluiten. Bestaan keeperstrainers nog wel?

    Winnaars van morgen ... wanneer is het morgen? In 2030?

    Als je als bestuur geen jeugdopleiding kunt opzetten, die geld oplevert, dan moet je als bestuur gewoon maar opstappen.

    Er zijn bestuurders die stopten met opleiden, omdat het geld kost. Haha. Dan moet de KNVB toch ingrijpen? Of een waarschuwing uitdelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 november 2018 om 18:34
    In de Roos mijn waarde.

    Waar waren onze top-analisten idd toen de trainersopleiding de goot in gleed, waar waren ze toen Blind bc werd en toen 10 jr terug al voortekenen kwamen dat talent terugliep.

    Idd, wi kan nog keepen en wie kan nog koppen, wie kan een man voorbij komen? Waar was Arno toen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33937
    maandag 19 november 2018 om 08:24
    Arno, stop er gewoon mee vent.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1099
    maandag 19 november 2018 om 08:37
    De meeste clubs hebben volgensmij allemaal tegen kunstgras gestemd dus dat is echt onzin. Verder moeten die 3 topclubs maar eens een eigen competitue beginnen dan hoeven ze met niemand rekening te houden en kunnen ze alles zelf bepalen
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 november 2018 om 18:31
    Laat die top-3 maar verdwijnen, dan wordt de ED pas echt spannend.
    Ajax begroot 110 miljoen... Excels 3 --- slaat toch nergens op?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 19 november 2018 om 19:48
    en dan nog moeite hebben ook
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 november 2018 om 20:08
    Ze pikken alles in maar gunnen anderen niks.
    En dan zeggen hun supporters dat hun club zo goed is ... mis ze hebben het meeste geld en dat helpt nogal.

    Zet die 3 er maar uit, dan het ene jaar Vitesse kampioen en dan Utrecht en dan Heracles... is veel leuker toch?
    Vind ik leuk
    Koenbres +1099
    maandag 19 november 2018 om 20:51
    Als iedereen zo blijft zeiken mag dat gerust. Ze hebben veel meer geld en pakken de meeste grote talenten weg bij de kleine clubs. De enigste die dat kunnen veranderen zijn ze zelf
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 20 november 2018 om 18:50
    En met al dat geld wat die 3 clubs hebben is het frappant dat het voetbal niet overhoudt, ze zijn puur effectief maar mooi voetbal laten ze niet zien. Ze zeggen niet gemotiveerd te zijn in de ED, erger is dat kleine clubs nauwelijks nog proberen te winnen van de top-2.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    maandag 19 november 2018 om 09:04
    Iedereen denkt aan zijn eigen belangen. Jij ook Arno, wat is daar vreemd aan. Het is toch in het belang van de grote clubs dat het kunstgras er uit moet? Dat is eigen belang...
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 november 2018 om 18:29
    Nederland ergerde zich ook jaren aan de losse graspollen in de Arena, dat had ook niks met voetbal te maken, als je wilde schieten dan gleed je standbeen onderuit. Nou zo slecht is K-gras bij lange na niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:25
    FC ten Cate heeft een hele GROTE stem..... Heracles, Jantje S. en Nico...
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 november 2018 om 18:27
    De top-3 pikt al het TV-geld maar nu wil Arno ook dat ze ook meer stemmen krijgen... vuilnisman... zorg voor een goede regeling en dan willen die kleine clubs best meedoen. Maar 3 ton koop je geen lap grond en acomodatie voor.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws