Van der Sar bevestigt: PSV, Ajax en Feyenoord wilden 15 miljoen verdelen

    Van der Sar bevestigt: PSV, Ajax en Feyenoord wilden 15 miljoen verdelen

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 10:41ma 19-11-2018 om 10:41

    PSV, Ajax en Feyenoord waren gezamenlijk bereid om liefst vijftien miljoen euro te betalen voor veranderingen in de Eredivisie. Dat blijkt uit een rondvraag van de NOS. 

    De drie topclubs van Nederland wilden een enorm bedrag beschikbaar stellen voor de andere ploegen uit de hoogste divisie van Nederland. Er lagen twee duidelijke eisen op tafel, weet de NOSer moest een verbod komen op kunstgras én inkrimping van de Eredivisie naar zestien clubs was een must. 

    Het voorstel van de grootmachten uit Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam kwam er afgelopen donderdag definitief niet doorheen. Er was geen meerderheid voor de rigoureuze veranderagenda. Onder meer Heracles Almelo en FC Emmen lagen dwars. 

    De NOS weet dat de genoemde vijftien miljoen was samengesteld uit televisiegelden en inkomsten uit Europees voetbal. Edwin van der Sar, Ajax-directeur en tijdens vergaderingen vertegenwoordiger van de Nederlandse topclubs, bevestigt het bedrag. Verder wil hij inhoudelijk niet reageren. 

    Plaats een reactie

    maandag 19 november 2018 om 10:44
    Dat is een flink bedrag. Te gek voor woorden dat clubs als Emmen, die bijna z'n hele leven al in de 1e divisie speelt, en Heracles dit eigenhandig kunnen tegenhouden.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 19 november 2018 om 10:51
    Je haalt me de woorden uit de vingers. Hoe durft een club als FC Emmen, dat dit jaar pas voor het eerst op het hoogste niveau speelt, hier tegen te zijn. Tuurlijk valt er wel een verklaring op los te laten, maar ik vind het schaamteloos om hier wat van te vinden
    Vind ik leuk
    Sanji +1164
    maandag 19 november 2018 om 11:00
    Als je het nieuws had gevolgd dan wist je waarom Emmen tegestemde.
    Zij waren voor kunstgrasverbod.
    Maar vonden dat ze niet konden stemmen over de inkrimping omdat dat ook eerste divisie clubs er door geraakt zouden worden. Plus dat een andere eis was dat 4 b elftallen in eerste divisie moeten mee doen.
    Emmen vond dat ze niet voor een eerste divisie kon beslissen.
    Dus ze onthielden een stem en dat word automatisch als tegen gezien.
    Vind ik leuk
    baku +903
    maandag 19 november 2018 om 11:09
    Amen! Lekker zeiken zonder zich er in verdiept te hebben, bizar.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 19 november 2018 om 11:29
    Ja bizar is dat he Baku, dat er mensen bestaan die niet van alle onderwerpen alle ins- en outs weten. Echt te belachelijk voor woorden. Hoe is het toch mogelijk het dat sommige dingen niet altijd onder de aandacht van iemand komen. Mijn welgemeende excuses naar jou en vele anderen dat mij dit ontglipt is. Ik schaam me dood...
    Vind ik leuk
    Sebasje +397
    maandag 19 november 2018 om 12:00
    Het is niet belachelijk als iemand iets niet weet omdat hij zich niet verdiept heeft. Maar tegenwoordig is dat blijkbaar geen reden om wel zware conclusies ('schaamteloos ') te trekken en zwaar verontwaardigd te zijn....
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 19 november 2018 om 12:32
    Nou kijk, als ik in dit geval de kennis had gehad die ik nu heb had ik mijn woorden anders gekozen, alleen wil ik ook niet zo'n 'lafbek' zijn die snel zijn reactie aanpast. Dus op het moment dat ik de reactie plaatste, zonder de juiste kennis dus, vond ik het ook schaamteloos dat een club die voor het eerst op het hoogste niveau acteert zo'n stem had. Dus nogmaals, had ik de juiste kennis gehad voordat ik mijn reactie plaatste, was mijn woordkeuze en reactie ook anders geweest.
    Vind ik leuk
    Sucrates +251
    maandag 19 november 2018 om 12:49
    Misschien is de boodschap dan dat je voortaan eerst begint met die kennis op te halen (is gewoon in het nieuws geweest, dus eenvoudig te vinden) voordat je iets post...

    En dat geldt overigens niet specifiek voor jou, maar is meer een opmerking in het algemeen. Roepen zonder onderbouwing moet geen gewoonte worden, anders krijg je dat dit normaal gevonden gaat worden op het niveau waar ECHTE beslissingen vallen. En dat veroorzaakt een hoop ellende. Zie Trump.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 19 november 2018 om 12:59
    Kijk, normaliter is het zo dat ik niet zomaar loop te roeptoeteren zonder enige kennis, maar goed, ook ik ben een mens en mij overkomt het ook wel eens dat ik iets roep. Als ik daar dan op gecorrigeerd word is dat terecht, want ik zou dat andersom net zo goed gedaan kunnen hebben.
    Vind ik leuk
    baku +903
    maandag 19 november 2018 om 13:16
    Het is je vergeven Kevin!
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 19 november 2018 om 13:19
    Thanks Baku!
    Vind ik leuk
    Sebasje +397
    maandag 19 november 2018 om 13:25
    .. het is inderdaad leuk om af en toe lekker te roeptoeteren, dat doet dit mens idd ook wel eens😉
    Vind ik leuk
    murmur27 +1612
    maandag 19 november 2018 om 13:13
    Ja, was te verwachten dat Amerika 3 maanden nadat Trump als president werd verkozen van de kaart is geveegd door zijn mismanagement... oh wacht... (Amerika kiest over het algemeen haar president die tegen oorlogen zijn) dus wat dat 'killery' Clinton of Donald "Drumpf'?

    Mensen zijn hypocriet en gebruiken alleen de informatie die ze voor hun doeleinden kunnen gebruiken, dit is niet een bewuste keuze maar slaat op het punt dat mensen inherent hypocriet zijn.

    Kijk alleen maar hoe de Engelsen de laatste F1 race hebben beleefd, grotendeels roepen ze dat max een 10 sec stop en go penalty had moeten hebben.

    Terwijl wij in Nederland weer het andere uiterste vinden.(black flag)
    Vind ik leuk
    Sebasje +397
    maandag 19 november 2018 om 13:22
    Ok prima hoor. Ik dacht eerlijk gezegd ook hetzelfde als jij toen ik het las. Gaat mij er meer om het algemeen, dat we dus snel reageren en er 'nare discussies ' ontstaan (niet nu met jou hoor), voordat we even aan elkaar gevraagd hebben hoe het nu eigenlijk zit. Het leuke van VP is dat er supporters zijn van alle clubs, die Je wat kunnen vertellen over het lokale gebeuren.

    Je ziet maar, uiteindelijk dacht ik hetzelfde als jij en vind jij uiteindelijk de positie van Emmen toch niet zo schaamteloos.

    Maar een goede dag verder.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:53
    Zie ook de pietendiscussie. Zelfde verhaal.
    Vind ik leuk
    Sebasje +397
    maandag 19 november 2018 om 13:26
    Precies, erg treurig allemaal. .
    Vind ik leuk
    Cappie +7390
    maandag 19 november 2018 om 13:54
    Hoho, Zwarte Pieten-discussie graag. :P
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5632
    maandag 19 november 2018 om 15:26
    Mi onzin. Door zich zogenaamd sociaal op te stellen tov de eerstedivisieclubs (alsof daar veel zou veranderen) brengen ze de eredivisie en dus het Nederlandse voetbal flinke schade toe.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 19 november 2018 om 11:28
    Kijk dit is dan inderdaad informatie die mij is ontglipt. Gelukkig zijn er dan oplettende mensen zoals jij die een uitleg geven.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    maandag 19 november 2018 om 11:45
    @sanji,

    Leuk en aardig hoor...

    Maar emmen wist verdomd goed dat geen stem werd beoordeeld als een tegenstem! En dat vind ik helemaal hypocriet!!
    Kijk, ik vind het van heracles ook belachelijk maar die komem er teminste gewoon voor uit.
    Maar emmen probeert zich goed te praten. Bah!
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    maandag 19 november 2018 om 12:43
    Ik lees nergens dat Emmen zich probeert goed te praten.
    Alleen dat ze niet voor de KKD wilde stemmen en daarom geen stem uitbracht.
    Dat de KNVB dan zegt: "Geen stem is tegenstem" zal Emmen een worst wezen.
    Zij zullen zeggen niet gestemd te hebben dus niet voor maar ook niet tegen
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    maandag 19 november 2018 om 12:46
    Je kon maar 2 kanten op. Voor of tegen. En dat wist emmen. Net zoals ze wisten dat niet stemmen tzelfde is als nee stemnen.

    Zeg dan gewoon dat je nee hebt gestemd ipv jezelf proberen goed te praten
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    maandag 19 november 2018 om 13:14
    Maar in het verhaal staat ook in dat onder meer Heracles en Emmen dwars lagen.
    Dus nog meer clubs.
    Staat niet in hoeveel nog meer.
    Kan 1 zijn maar ook nog 13 andere clubs.
    Ik vind alles zo gemanipuleerd, of niet duidelijk (willen) zijn.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3157
    maandag 19 november 2018 om 12:44
    Je stemt altijd voor jezelf en niet voor de goegemeente. Onzin dus van Emmen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    maandag 19 november 2018 om 13:16
    Als ze niet willen inkrimpen naar 16 clubs stemmen ze toch ook voor hun zelf?
    Ik denk dat oa De Graafschap, Fortuna en NAC dat ook niet zo snel willen.
    Wat dacht je van de KKD clubs?
    Die stemmen allemaal tegen en voor voor het verdwijnen van de jong teams.
    Maar helaas mogen zij niet stemmen toch?
    En ik heb het niet over kunstgras
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    Markus80 +2578
    maandag 19 november 2018 om 15:05
    Zit ook wat in. Je kunt niet zomaar 2 clubs schrappen uit de Eredivisie en ik zie daar het nut ook niet van in. Kunstgras moet eruit en daar wordt in mijn beleving meer dan voldoende voor gecompenseerd. Je zou zelfs een speler minder kunnen nemen. Hoe moeilijk is dat nou? Een grasveld bijhouden met vrijwilligers? Heracles heeft andere belangen, maar dat worden paria`s als andere clubs andersgezind zijn.
    Vind ik leuk
    primaaa +4
    dinsdag 20 november 2018 om 16:49
    Markus80. Heracles is absoluut niet tegen de overgang naar een andere grasmat. Waar het om gaat is dat ze jaarlijks een bedrag van ca. 1,2 miljoen euro moeten neerleggen. Dit zou op zich kunnen maar gaat wel ten koste van de sterkte van de spelersgroep. En dit geldt voor meerdere clubs die op kunstgras spelen.Dus de weerstand waar de top-3 het over heeft wordt dan alleen maar minder.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2578
    zondag 25 november 2018 om 05:31
    Dan betalen de clubs toch allemaal bij en niet te vergeten de KNVB. Die hebben geld genoeg. 1,2 miljoen vind ik overigens wel belachelijk duur voor het aanleggen en bijhouden van een grasmat door vrijwilligers. Er zijn natuurlijke grasmatten die wat minder kosten. Het is gras, geen edel tuin.


    Het verhaal van Heracles is wel bekend. Die hebben eigen belangen. Ik hoop dat ze degraderen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 25 november 2018 om 05:33]
    Vind ik leuk
    Markus80 +2578
    zondag 25 november 2018 om 05:35
    Dan betalen de clubs toch allemaal bij en niet te vergeten de KNVB. Die hebben geld genoeg. 1,2 miljoen vind ik overigens wel belachelijk duur voor het aanleggen en bijhouden van een grasmat door vrijwilligers. Er zijn natuurlijke grasmatten die wat minder kosten. Het is gras, geen edel tuin.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:07
    ‘Woorden uit de vingers’ ???
    Is dit serieus een betekenis in Nederland? Slaat nergens op en snap er niets van
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:15
    Ik kan me voorstellen dat voor jou, als Pool, de nuances van de Nederlandse taal soms lastig in te schatten zijn.

    Zelf kon ik er wel om grinniken. Leuke woordspeling in deze omgeving.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 11:54]
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 19 november 2018 om 11:34
    Nee het is geen bestaande uitdrukking, maar ik type mijn berichten hier op VP, ik spreek ze niet in. Dus vandaar de opmerking.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    maandag 19 november 2018 om 12:45
    Ken je die uitdrukking mond in de pap ook niet dan?
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +303
    maandag 19 november 2018 om 11:35
    Mond
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    maandag 19 november 2018 om 12:13
    Er zal een reden zijn die voor hun belangrijker is. Het lijkt ridicuul te zijn.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5525
    maandag 19 november 2018 om 12:18
    Gewoon terecht. Ik ben ook tegen kunstgras, maar de grootste competitievervalsing zijn de jong teams.

    De onderste ploegen krijgen ook nooit voor 350000 euro al hun velden etc op orde
    Vind ik leuk
    Cster +128
    maandag 19 november 2018 om 13:11
    Ik snap het wel. Als er maar 16 clubs zijn, is het voor een club als Emmen het nog moeilijker om ooit eredivisie te spelen.
    Vind ik leuk
    murmur27 +1612
    maandag 19 november 2018 om 13:18
    Dat is het punt. ;)
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    maandag 19 november 2018 om 14:27
    Emmen hoort niet thuis in de Eredivisie. Heb ik eind vorig seizoen al gezegd...
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5632
    maandag 19 november 2018 om 15:23
    Helemaal mee eens. Vraag me trouwens af waarom zo'n beslissing uberhaupt unaniem moet zijn. Op die manier geven ze dit soort egoistische clubjes wel erg veel macht.
    Vind ik leuk
    Pimman +6314
    maandag 19 november 2018 om 10:55
    Is óók te gek voor woorden maar wél volgens de door de KNVB gestelde regels dús kan je het Heracles en Emmen niet kwalijk nemen..die zijn gaan rekenen.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 19 november 2018 om 10:58
    Klopt Pimman, dus in dit geval moeten de wijzende vingertjes als eerste richting de KNVB gericht zijn.
    Vind ik leuk
    Pimman +6314
    maandag 19 november 2018 om 11:03
    Kevindo mee eens lijkt mij ook.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:08
    Het is natuurlijk te zot voor woorden dat deze clubs net zoveel recht hebben als een Ajax, PSV of Feyenoord. 80% van de voetballiefhebbers volgen deze clubs.
    Vind ik leuk
    Pimman +6314
    maandag 19 november 2018 om 11:27
    Ik ben het met je eens maar de KNVB heeft zelf deze regels bepaald dus ook wie voor en tegen is..zeg maar democratisch.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17896
    maandag 19 november 2018 om 11:52
    Regeltjes en KNVB is geen goed huwelijk zullen we maar zeggen.
    Vind ik leuk
    Toets +398
    maandag 19 november 2018 om 11:57
    @Pimman, dus slechte regels moeten we maar ten koste van alles continueren?
    Vind ik leuk
    Pimman +6314
    maandag 19 november 2018 om 12:52
    Toets nee zéker niet..wat mij betreft mag er wel wat veranderen bij de op het oog conservatieve KNVB.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:34
    Ik ben het niet met je eens is een beetje belachelijk redeneren omdat ons cluppie in een grote stad ligt en wij daarom meer toeschouwers hebben mogen wij meer zeggen.
    Even wakker worden het zijn maar 3 clubs ,die mogen voor mij rustig een eigen competitie beginnen en de rest ook. Kijken welke competitie interessanter is.
    Voor een competitie heb je alle clubs nodig en het maakt niet uit of de club in een dorp of een stad ligt. Daarom hebben ze ook het recht om evenveel mee te mogen beslissen.
    Maar als ik jullie goed begrijp vinden jullie het dus ook oké dat Duitsland en Frankrijk oa de regels mogen bepalen in europa zijn ja de grootste landen en Nederland dan alleen maar ja nee en amen mogen zeggen?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:50
    Ik heb er moeite mee dat een club als Emmen, die misschien 5% van 't aantal supporters van Ajax, Feyenoord en PSV hebben. En pas een half jaar op 't hoogste niveau acteert itt bolwerken als Ajax, PSV en Feyenoord, net zoveel stemrecht heeft.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    Toets +398
    maandag 19 november 2018 om 12:05
    Stel FC Emmen heeft 5.000 fans meer zullen het er niet zijn, Ajax heeft er ruim 4 miljoen dan is het minder dan 0,125%.
    Samen met Heracles maakt deze club de dienst uit in de ED. Dit is niet democratisch dit is achterlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:23
    Het staat jullie vrij om met ajax,psv en Feyenoord een eigen competitie te beginnen,veel plezier
    Vind ik leuk
    Toets +398
    maandag 19 november 2018 om 12:43
    tja,....als je het nog een paar keer herhaalt dan is er vast iemand die het met je eens gaat zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:50
    Als je onnozel klets in het belang van ajax heb je in ieder geval veel mensen die het met je eens zijn hoe dom je ook uit nek klets :)
    Vind ik leuk
    Toets +398
    maandag 19 november 2018 om 13:00
    Nou als er iemand onnozel kletsT........ Ik snap best dat je Roda JC wil behoeden voor de vergetelheid maar dan wel graag met goede argumenten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:51
    Ik weet niet wat Roda hier mee te maken heeft maar goed dat bevestigd wie hier uit zijn nek klets :)
    Vind ik leuk
    flater +41
    maandag 19 november 2018 om 22:43
    niet alleen de grote stad.
    meerdere clubs zijn voor die heel wat meer toeschouwers vertegenwoordigen
    zoals heerenveen groningen utrecht vitesse enz.
    de drie grote clubs betalen die 15 miljoen maar zijn niet de enigen die voorstander zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 22:48
    Ik weet niet of je weet waar deze discussie over ging. Naar De ajax fans vinden dat de grote clubs meer te zeggen hebben dan de kleine clubs en de meest idiote verzinsels komen voorbij. Ik vind dat elke club evenveel te zeggen hebben want samen ben je de ed niet 1, 2 of 3 clubs. Hier zegt nog een mafkees dat het moet gaan naar aantal supporters . Er zijn meer clubs voor en meer clubs tegen dan de 2 genoemd worden,maar dat is de discussie niet
    Vind ik leuk
    flater +41
    maandag 19 november 2018 om 23:32
    dat er meer clubs tegen zijn is helemaal niet zo zeker.
    gister bij studio voetbal werd gezegt dat 1 stem tegen al genoeg was.
    en voor aantal toeschouwers ben ik het ook niet eens .
    maar wel dat clubs die meer in de hoogste divisie spelen een grotere stem hebben.

    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5889
    maandag 19 november 2018 om 11:40
    En de historische nr.4 (Fc Twente) van de eredivisie mocht niet eens meepraten en beslissen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:49
    Historische nummer 4? Telt dat ook mee de kkd? Roda was ook eens goed maar ja verleden tijd he
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5889
    maandag 19 november 2018 om 11:50
    Als je de toekomst wil veranderen moet je naar de geschiedenis kijken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:24
    Je punt??
    Vind ik leuk
    murmur27 +1612
    maandag 19 november 2018 om 13:22
    Zal het uitkauwen voor je, de toekomst staat vol met onzekerheden, door terug te kijken naar het verleden met alle verschillende elementen die een situatie maakt zoals die maakt. Trek daaruit conclusies en pas die toe om vervolgens de toekomst naar jouw hand te zetten.

    Je had beter kunnen vragen of hij een voorbeeld kon benoemen wat invloed zou hebben op de situatie waar we nu inzitten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:49
    Nou als ik naar het verleden kijk zou ik in ieder geval niet Twente laten mee beslissen. Dus dat heeft de ed dan goed geleerd van het verleden als ik jullie goed begrijp
    Vind ik leuk
    primaaa +4
    dinsdag 20 november 2018 om 16:56
    Tja Staatsen dat is bij de fraudeurs en charlatans uit Enschede zeker nodig!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:45
    Emmen speelt volgend jaar weer keukenkastjes divisie dus snap niet waarom zulke clubs überhaupt een stem hierin hebben
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:52
    Precies, slaat nergens op. Je moet pas stemrecht krijgen als je een bepaalde periode achter elkaar in de Eredivisie speelt.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14754
    maandag 19 november 2018 om 15:05
    Die 15miljoen moet dan nog verdeeld worden over 15 clubs. Neemt niet weg dat het een aanzienlijk bedrag is dat door 3 clubs gedragen moet worden. Denk dat Ajax daar ook de grootste hap van zou betalen, zeker als het gekoppelt wordt aan Europese inkomsten...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:27
    Te gek dat emmen uberhaupt een stem heeft. Ik zou zeggen per vijf jaar eredivisie (in je volledige historie) een bepaald stemdeel verstrekken. Hoelanger aanwezig in eredivisie, hoe meer stemrecht.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:30
    Ja of indelen in categorieën. Een Ajax hoeft van mij echt niet meer re hten hebben. Dan een Heerenveen of Vitesse, dat zijn echte Eredivisieclubs, maar wel meer als Emmen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:40
    Nee idd, daarom ook mijn voorstel maar het mag ook anders. Als het er maar op neerkomt dat de vaste kern knopen kan doorhakken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:45
    Mosterd na de maaltijd. Kom dan gelijk met die poen. Dan hoeft de KNVB niet zo moeilijk te doen.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +258
    maandag 19 november 2018 om 10:49
    Waarom? Er moet een gedegen plan zijn. Je kunt toch niet zomaar even 15 miljoen weggeven?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:59
    Dat is nu juist het punt! De KNVB heeft helemaal geen plan, daarom nu deze poging tot chantage; vd Sar gaat het om die 16 clubs.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:43
    Gaat vooral om het spelen op petflessen denk ik
    Vind ik leuk
    Peter12345 +258
    maandag 19 november 2018 om 11:46
    Er was toch een plan ingediend door een aantal clubs? Niet de KNVB inderdaad. Die doen er maar weinig aan
    Vind ik leuk
    Aliassmits +253
    maandag 19 november 2018 om 10:45
    Met geld valt(in dit geval helaas) niet alles te kopen
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:45
    Emmen...net voor de eerste keer meedoen met de grote jongens en gelijk tegen stemmen. Heel slim. Degradeer aub weer en weer en weer tot de zaterdag competitie en blijf daar lekker op kunstgras ballen.
    Vind ik leuk
    Gearry +1079
    maandag 19 november 2018 om 10:51
    Ben anders blij dat ze tegen gestemd hebben, inkrimping naar 16 clubs vind ik een slechte zaak. Ook staat er onder meer Emmen en Heracles, er zijn dus meer clubs geweest die tegen gestemd hebben. Het is dus beetje onterecht om alleen maar die 2 clubs te bashen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:55
    Ik bash alleen Emmen. Ze hebben wel lef om openlijk tegen te stemmen maar het is in- en in triest dat hun stem 1/18e geldig is en daardoor beslissend omdat het unaniem is. Als alleen Heracles tegen had gestemd vanwege bijvoorbeeld hum belang dan snap ik dat. Emmen daarentegen. Geen enkel recht van spreken. Maar goed. Democratisch poldermodel.
    En die 16 is een goed idee. Creeer je meer kwaliteit en weerstand. Maar ik denk dat als ze zover kwamen om kunstgras eruit te halen en 18 erin dan had de top 3 meegestemd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33360
    maandag 19 november 2018 om 11:00
    Waarom dan 16 en niet 14? Dan creëer je nog meer kwaliteit en weerstand. Of 12.
    Vind ik leuk
    Gearry +1079
    maandag 19 november 2018 om 11:20
    Wat dacht je van een competitie met zijn 3en, dan heb je nog meer weerstand en kwaliteit. :-P
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33360
    maandag 19 november 2018 om 11:26
    Ja, dat lijkt mij ook prima. Ik kan gewoon vrij slecht tegen dat willekeurige geroep. Als we met 20 waren geweest moest het naar 18. Op basis van onderbuikgevoel wordt een soort arbitraire grens getrokken.
    Zorg gewoon dat het niveau in het algemeen omhoog gaat in beide divisies en je kunt uitbreiden naar 20 zonder niveau in te leveren.
    Vind ik leuk
    Gearry +1079
    maandag 19 november 2018 om 11:00
    Er hebben er minimaal 9 tegen gestemd. Dat je met 16 meer kwaliteit en weerstand creëert betwijfel ik. Sowieso of het helpt. Kijk naar de landen die competities hebben van 16 of minder, die presteren Europees niets beter dan wij presteren. Alle grote competities hebben 18 clubs of meer. Kunstgras verbannen lijkt me wel een goede zet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:38
    Waar baseer je dat op dat 16 clubs beter is? Omdat Portugal zo'n sterke competitie heeft,België, Schotland etc? Kom eens onder je steen vandaan,kijk eens naar Engeland,Spanje,Duitsland, Italië bv
    Zo kortzichtig dat inkrimping de kwaliteit van het voetbal verbeterd. Er zijn heel veel andere dingen die de kwaliteit doen verbeteren,maar niet inkrimping.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    maandag 19 november 2018 om 11:39
    Ze hebben niet tegen gestemd ze hebben zich onthouden van stemmen, big difference.
    Vind ik leuk
    Toets +398
    maandag 19 november 2018 om 12:09
    maar wordt geteld als tegenstem, beetje laf gedoe allemaal.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    maandag 19 november 2018 om 13:46
    Maakt niet uit, zij zijn niet de enige die niet of tegen hebben gestemd, zelfs met Heracles vormen zijn geen meerderheid maar het zijn die twee clubs die wel alle stront van de media over zich hun met dank aan kneusje van der Sar want die wijst expliciet naar deze clubs en de ajax geile media bobbelt daar lekker achteraan.
    Vind ik leuk
    Romarioo +287
    maandag 19 november 2018 om 10:46
    Kunstgras weg oke!
    16 clubs Nee
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    maandag 19 november 2018 om 10:47
    Als we het relativeren is dit niet zo'n groot bedrag. Ongeveer 1 voet van Neymar of 1 been van Dembele
    Vind ik leuk
    Lekkere pot! +1061
    maandag 19 november 2018 om 10:51
    Met alleen de rechtervoet van Neymar wordt zelfs Tommie Beugelfles een goede voetballer!
    Vind ik leuk
    Wilex +1479
    maandag 19 november 2018 om 10:53
    Wat dacht je van de kleine teen van Frenkie;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33360
    maandag 19 november 2018 om 11:01
    Als je het deelt door 15 ook niet. Of als je het niet bekijkt als 15 miljoen, maar een bedrag in het voetbal. Elke normale Nederlander is nu heel erg onder de indruk en vindt al die directeuren sukkels. Die hebben 15 miljoen geweigerd.
    Vind ik leuk
    flater +41
    maandag 19 november 2018 om 23:00
    als je ziet hoehoog de televisie gelden hier in nederland zijn.
    is dit toch wel een royaal voorstel van 15 miljoen.
    wat alleen door drie clubs word betaald.
    Ajax krijgt ook maar 9,5 miljoen dacht ik.
    niet dat ik nou voor 16 clubs ben.
    als het alleen bij 16 clubs blijft en verder alles hetzelfde vind ik het niet erg.
    maar ik sta ook niet tewachten op een kampioens poel.
    maar op kunstgras moet gewoon nu al een verbod op komen
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:47
    Heracles word nu wel vaak als boosdoener betiteld maar vraag me dan ook wel af wie er worden bedoeld met: “onder meer” Heracles en Emmen
    Vind ik leuk
    Gearry +1079
    maandag 19 november 2018 om 10:52
    Idd, er worden nu 2 clubs genoemd, maar er was geen meerderheid, dus dat betekent dat er nog 7 andere clubs tegengestemd hebben, minimaal.
    Vind ik leuk
    Toets +398
    maandag 19 november 2018 om 12:10
    De stemming binnen de ED werkt niet op meerderheid van stemmen.
    Vind ik leuk
    Gearry +1079
    maandag 19 november 2018 om 12:11
    In het artikel staat anders dat er niet de benodigde meerderheid was behaald voor de plannen.
    Vind ik leuk
    flater +41
    maandag 19 november 2018 om 23:03
    1 stem tegen is al genoeg daarom was deze stemming bij voorbaat al mislukt
    dus er is ook geen meerderheid tegen.
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    maandag 19 november 2018 om 10:47
    Sja, mooi speculatie verhaal. NOS heeft het over een éénmalig bedrag, maar het komt dan wel uit jaarlijkse inkomsten van Europa en TV-geld. Lijkt dus al niet te kloppen.

    En verder is het onduidelijk hoe het dan opgebouwd is. Waar komt dat geld precies vandaan? Voor wie is het bedoeld? Wat mogen andere clubs met het geld?

    Voor nu klinkt het gewoon als een omkooppoging om 2 clubs de afgrond in te duwen. Waarschijnlijk is de werkelijkheid het huidige aanbod + dat er potentieel meer tv-geld is voor clubs die aan de nieuw in te brengen play-offs zouden deelnemen.

    Grappig dat Van der Sar weer wordt gequote die al ernstig bezig was anderen in een kwaad daglicht te stellen. Ben wel eens benieuwd wat andere clubs te zeggen hadden over dit voorstel.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33360
    maandag 19 november 2018 om 10:56
    Onder het artikel over Heracles heeft iemand een meer inhoudelijke reactie van Heracles geplaatst.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:49
    @ van der Sar. Die 15 miljoen is zeker toch wel inclusief van Bronckhorst?
    Vind ik leuk
    bartjeee +1086
    maandag 19 november 2018 om 10:51
    Die zal wel maar 1 miljoen aan dat bedrag hebben toegevoegd
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1399
    maandag 19 november 2018 om 11:11
    Verwacht niet dat van Bronckhorst 1 miljoen waard is.
    Vind ik leuk
    bartjeee +1086
    maandag 19 november 2018 om 11:14
    Ja oké daar heb je n punt
    Vind ik leuk
    COYG +6866
    maandag 19 november 2018 om 11:39
    Op zijn rekening toch zeker wel.
    Vind ik leuk
    rexxo +2824
    maandag 19 november 2018 om 10:49
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    maandag 19 november 2018 om 10:50
    Tja, dan niet..
    Vind ik leuk
    isnake +2625
    maandag 19 november 2018 om 10:52
    Er was geen meerderheid voor... en dan wijzen naar 2 clubs ???
    Geen meerderheid betekend dat 9 clubs niet voor waren volgens mij ?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:52
    Gewoon verdelen onder de clubs en Emmen en Heracles krijgen dan niets.. en terug naar de derde divisie Kutgrascompetitie
    Vind ik leuk
    Gearry +1079
    maandag 19 november 2018 om 10:53
    En die minimaal 7 andere clubs die tegen gestemd hebben dan?
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2865
    maandag 19 november 2018 om 13:28
    Meerderheid bij stemmen over de eredivisie betekent niet 50%.
    2/3 moet voor zijn. Dan zijn de clubs nog onderverdeeld in 3*6 ploegen. En binnen die groep moet ook 2/3e meerderheid zijn
    Vind ik leuk
    Gearry +1079
    dinsdag 20 november 2018 om 17:37
    Zou best zo kunnen zijn, feit blijft wel dat er meer dan 2 clubs tegen hebben gestemd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33360
    maandag 19 november 2018 om 10:55
    Leuk, inhoudelijk niet willen reageren, maar wel even zeggen dat er 15 miljoen is geboden. Hou dan gewoon je mond.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10300
    maandag 19 november 2018 om 10:55
    Ik blijf het jammer vinden dat ze niet overèèn zijn gekomen dat het kunstgras nou eens verbannen moet worden .
    Win je toch niks mee maar wel andere clubs waar ze echt gras hanteren daar spelers van willen hebben.
    Kom gewoon Tot eenheid en maak er gewoon 1 heel echt mooi natuurgras van met zn alle.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +874
    maandag 19 november 2018 om 10:57
    80/20 regel zou hier toegepast moeten worden. Belachelijk dat twee clubs de macht hebben om dit tegen te houden
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    maandag 19 november 2018 om 11:08
    Werkt andersom ook hè. Dan kunnen ook alle andere clubs bepalen dat de TV-gelden herverdeeld moeten worden ten koste van de top 2/3. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!

    Iedereen gaat voor zijn eigen belangen en bescherming. Dat is het nadeel van clubs laten bepalen.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +874
    maandag 19 november 2018 om 11:12
    Er zijn 18 clubs en 2 waren tegen. Dan zijn er 16 clubs voor, dus niet alleen de top 3
    Vind ik leuk
    Pvm9 +874
    maandag 19 november 2018 om 11:14
    Je hebt gelijk. Ik las verkeerd. Dacht dat alleen die twee tegen waren maar er staat 'onder meer'
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    maandag 19 november 2018 om 11:19
    Ja, de media brengt alle info weer lekker selectief naar buiten :).
    Vind ik leuk
    Toets +398
    maandag 19 november 2018 om 12:12
    is het dan nu wel goed naar buiten gebracht? weten we dan nu wel hoeveel er tegen hebben gestemd?
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    maandag 19 november 2018 om 12:25
    Nee.
    - Er hebben meerdere clubs tegengestemd.
    - Alleen Heracles en Emmen zijn bekend.
    - Ajax, PSV en Feyenoord hebben een 'deal' aangeboden.
    - Hiermee zou 15 miljoen gemoeid zijn.
    - Waar het geld vandaan komt, hoe het verdeeld wordt en onder welke voorwaarden dat geld beschikbaar zou worden is onbekend.

    Conclusie volgens de media: Heracles en Emmen zijn kut want 'ze kiezen voor zichzelf'. Ajax, PSV en Feyenoord zijn heel genereus want ze wilden 'iets met 15 miljoen geven doen'.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    Toets +398
    maandag 19 november 2018 om 12:37
    ik bedoel, klopt de uitspraak dat er meer dan 2 clubs hebben tegengestemd,...iedereen lult namelijk maar wat
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33360
    maandag 19 november 2018 om 13:21
    Bedankt hiervoor.
    Vind ik leuk
    Gearry +1079
    maandag 19 november 2018 om 13:21
    Volgens het artikel waren er meer dan 2 clubs tegen, dus het waren niet 2 clubs, het waren er minimaal 9 die tegen waren, alleen deze 2 hebben bekend gemaakt dat ze tegen waren.
    Edit: Ik zie nu dat je dat in een later bericht ook zegt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 13:22]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:58
    16 clubs lijkt me goed nu het gat zo ontzettend groot is. Een andere logische afspraak zou kunnen zijn dat de Europese inkomsten voor een deel worden afgestaan aan de KNVB, die het naar rato verdeelt over de andere clubs. Ik denk dat Ajax en PSV (en een beetje Feyenoord, al haken die zelf ook af) inzien dat de rest afhaakt, en dat dat ook slecht is voor Ajax en PSV zelf. De toppers willen gewoon tegen betere teams spelen en gaan dan weg.
    Vind ik leuk
    Gearry +1079
    maandag 19 november 2018 om 13:24
    Ipv inkrimpen naar 16 clubs kan je ook de gelden beter verdelen idd, waardoor de andere teams ook sterker worden en je dus ook meer tegenstand krijgt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:01
    Bizar dat een club als Emmen net zoveel te zeggen heeft als een club die altijd eredivisie speelt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33360
    maandag 19 november 2018 om 11:03
    Als je als zo'n klein clubje de eredivisie haalt en mee kunt komen heb je wel verstandig beleid gevoerd. Ajax is met het meeste geld vier keer geen kampioen geworden. Dus ergens ging/gaat in Emmen iets beter dan in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:11
    Het is alleen niet de schuld van de kleine clubs. Bewijs:

    https://www.nu.nl/voetbal/3915878/fifa-gecharmeerd-van-wk-kunstgras.html
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33360
    maandag 19 november 2018 om 11:16
    Ik vraag me af of het ooit echt een plan was of een manier om van de klachten af te komen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:21
    Geen idee, maar het is volgens mij de hoofdreden waarom clubs op kunstgras zijn overgestapt. Waarom de KNVB met de handen in het haar zit. En dus nu even niet thuis is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33360
    maandag 19 november 2018 om 11:24
    Er leek wel meer toekomst in te zitten.
    Alleen volgens mij zijn ze internationaal positiever over kunstgras dan wij hier zijn.
    Koude landen zijn allemaal super enthousiast en er zijn ook grote clubs die het op hun trainings/jeugdcomplex hebben.
    Vind ik leuk
    pico323 +6703
    maandag 19 november 2018 om 11:17
    Emmen houd dit ook tegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    HanV +4661
    maandag 19 november 2018 om 11:22
    Slechte verliezers die topclubs, nu ligt het niet aan de scheidsrechters maar aan de stemverhouding.
    Vind ik leuk
    Muscles +968
    maandag 19 november 2018 om 11:22
    Dus nu niets voor de dwarsliggers en consequent afbouwen kunstgras met de willende clubs
    Vind ik leuk
    Dee79 +2389
    maandag 19 november 2018 om 11:23
    Word eens tijd dat knvb ballen toont, youre in or out klaar rot maar op met je kunstgras.
    Mooi gebaar van onze eeuwige top 3.
    Vind ik leuk
    rinirat +2937
    maandag 19 november 2018 om 11:25
    Heracles en Emmen bepalen
    Vind ik leuk
    Molletje +540
    maandag 19 november 2018 om 11:29
    Gewoon stempunten per club geven aan de hand van de eeuwige ranglijst.
    Dat zijn ongeveer 50 clubs. de nr. 1 krijgt 50 punten en de nummer laatst 1 punt. en alleen de clubs die op dit moment in de eredivisie spelen hebben een stem uiteraard.

    Het kunstgras moet er gewoon uit, maar inkrimping naar 16 clubs vind ik lastiger, want wat moet dan de keuze zijn waarop je 2 clubs extra laat degraderen? en dat werkt dan door in de KKD, maar ook in de klasses daaronder. Daarbij vraag ik me af of dat echt ten goede gaat komen aan het niveau.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:33
    Stempunten? Wat heeft het dan nog voor zin om te stemmen?
    Vind ik leuk
    Molletje +540
    maandag 19 november 2018 om 12:14
    maar vind jij het dan een goed systeem dat een club als Emmen even veel invloed heeft als een club als Ajax? Het is toch ook logisch dat clubs als Ajax, PSV, Feyenoord en Utrecht meer invloed zouden moeten hebben dan clubs als Emmen, De Graafschap, Excelsior, Zwolle, Heracles en VVV?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:34
    Nee naturlijk niet. Competitie wordt ook niet bepaald door te stemmen. Het is van den zotte.
    Vind ik leuk
    Jorg Vde +123
    maandag 19 november 2018 om 11:32
    League opzetten met andere landen. Spelen ze het hele jaar kutwedstrijden. Eens kijken hoe snel ze over de brug komen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:49
    Wel met zijn alleen trainen op kunstgras en/of in de winterstop in zomerse oorden i.p.v. in Nederland blijven & dan tegen kunstgras zijn en 16 clubs in de ED.

    Ik ben geen fan van kunstgras, echter op zand spelen zoals in Duitsland bij de amateurs jeugd ook niet.

    Het blijft natuurlijk competitievervalsing echter dan zijn er nog wel meer zaken te noemen.

    Ik wil het niet meer, echter alle wedstrijden om 14.30 uur beginnen lijkt mij ook eerlijker en zo kun je blijven doorgaan. Ben blij dat er we nog 18 ED clubs hebben en vind het belachelijk dat mijn clubke 5 miljoen zou geven om kunstgras te verbieden en naar 16 clubs.

    Investeer die 5 miljoen gewoon in je eigen club, voor supporters initiatieven en je jeugd afdeling bijvoorbeeld.

    De regels zijn eenmaal zo en helaas is 1 Europa een goed idee echter is moeilijk te realiseren, van kunstgras, breedte en lengte veld, wel soort licht en wattage van de stadionlampem tot en met de benzineprijzen & Sint en Piet.

    kort samengevat, kunstgras velden zijn verre van ideaal echter verander dan het Knvb reglement, en vergeet dan niet dat er veel amateurclubs failliet gaan.
    Vind ik leuk
    flater +41
    maandag 19 november 2018 om 23:13
    het gaat ook niet om de amateur velden maar over de eredivisievelden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:35
    eens...maar ja dan krijg je weer geklaag bij bekerwedstrijden.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4998
    maandag 19 november 2018 om 11:50
    Je kan als topclub met alle beste bedoelingen iets willen doen, als een simpel clubje als Heracles de boel continu kan blokkeren en daar reglementair de middelen toe heeft sta je machteloos.

    Nu had inkrimping van de Eredivisie van mij niet gehoeven maar dat kunstgras had al lang weg moeten zijn
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    maandag 19 november 2018 om 11:55
    Echt eeuwig zonde dit.
    Een kleinere competitie met meer wedstrijden zou een goeie boost zijn in vele opzichten.
    Net als het verdwijnen van de kunstgrasvelden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:13
    Feyenoord ? Hebben die nog geld dan ?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:19
    Een gemiste kans voor de K.N.V.B. om het verschil te maken...nu duurt het vast weer jaren om dat ku(ns)tgras eruit te krijgen
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    maandag 19 november 2018 om 12:24
    Iets te veel aan eisen neergelegd. Alleen Kunstgras er uit was al een enorme verbetering. vban 18 terug naar 16 clubs voorgesteld vanuit de Top3 komt neer op "Ok, en jullie 15 clubs moeten maar eventjes 2 schrappen, dan krijgt de rest daar anderhalf tonnetje extra voor".

    Van die 15 Mil, hadden ze ook de helft aan de 15 Eredivisieclubs kunnen schenken bv, en de andere helft om de Eerste en Tweede Divisie van ene nodige injectie te voorzien, nb dit zijn de competities die de Eredivisie omhoog moeten duwen! Dat is eenzelfde proces als Ajax, PSV en Feyenoord die die zgn kar zitten te trekken toch?

    Dan lijkt mij, een ton investeren op het lagere/minder dure niveau, meer rendement halen, dan een miljoen in de Eredivisie er tegenaan smijten bv.

    Iig op de lange termijn dan.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    maandag 19 november 2018 om 13:43
    Alleen kunstgras eruit werd overduidelijk ook geblokkeerd.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    maandag 19 november 2018 om 19:14
    Zoals ik elders las, zit Heracles in dat opzicht met en grote sponsor, ten Cate, in de maag: Die sponsoren dmv een grasmat te leveren voor de komende seizoenen. Kunstgras opheffen levert voor Heracles dus een 'juridisch probleem' op; contractbreuk.

    Ik vraag me wel af, waarom men daarom geen dispensatie-akkoord heeft gemaakt met Heracles dat die de huidige regeling met ten Cate dan bv gewoon niet verlegen bv? En Heracles dus overstapt op dát moment?

    Dan was men dr uiteindelijk ook geweest toch?

    Dat terug naar 16 clubs vind ik een zeer slecht plan. Men moet daarin andersom beredeneren. Niet de competitie verder uitdunnen, juist de onderliggende competities beter 'spekken'.

    Jeugdteams dr uit! om te beginnen, laat die snotkoters maar op hun sodemieter krijgen bij een Dordrecht, of MVV van een potentiéle kolenschop-coach ofzo, daar worden ze hard van! :) Beetje de 1e en 2e Divisie mee ondersteunen bv, bétere doorstroming op die manier, en betere sub-competities tov de Eredivisie.

    En als men toch die TV-pot aan het her-verdelen is: druk strúctureel even het dúbbele naar de eerste Divisie, en laat de 2e Divisie ook een grijpstuiver ontvangen, voor bv het stimuleren van de bouw van een (beter/groter)prof-stadion bv! De Eredivisie zou hier misschien een tonnetje, of twee op inleveren, per club, ja, dikke 'klap', maar dat is de korte termijn.. op de lange termijn zou je op die manier meer weerstand kunnen ontwikkelen in de lagere competities, wat weer doorwerkt op het niveau van de kampioen-1e-Div, etc... En dát werkt weer door op de marktwaarde van onze hoofdcompetitie. Ik noem het 'Duurzamer investeren'.

    Ajax PSV en Feyenoord komen nu met een gemoedelijk plan over de brug, ik zeg: schuif ze dit dan toe als tegenbod. Houdt het bedrag gelijk... misschien willen ze nóg wel een duit in het zakje doen hiervoor?

    Maar: terug naar boven: Laten ze eerst Heracles dan bv mijn voorgestelde dispensatie-regeling aanbieden, en dat akkoord maken, dan is de Eredivisie sowieso al een hele stap verder.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:39
    dit systeem klopt niet... het kan toch niet zo zijn dat een club als emmen een evengrote stem heeft als een club als ajax?

    indien het nederlands voetbal vooruit wilt, dienen dit soort besluiten op een andere manier genomen te worden. clubs als emmen hebben dan simpelweg minder in te brengen, zoals het hoort. vergelijk het met de politiek, daar heeft een partij van de dieren ook niet evenveel zeggenschap als een veel grotere partij, naar mijn mening heel logisch.

    het kan niet zo zijn dat emmen, met een totale achterban van in potentie max 20.000 supporters, het verpest voor alle andere clubs in nederland. want ja, dat doen ze nu, heel veel spelers kiezen voor een andere competitie vanwege het kunstgras, en terecht, gezien de veel hogere kans op carriere-beeindigende blessures op die rubbermatten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:51
    De grote clubs moeten uit de eredivisie stappen. Er zal altijd wel een club tegen stemmen, wat er ook voorgesteld wordt. Drastische maatregelen zijn nodig.
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    maandag 19 november 2018 om 13:08
    Lekker met zijn drieen verder zonder Europese tickets. Klinkt me als muziek in de oren.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 16:25
    Dan ga je andere opties onderzoeken en mogelijkheden verkennen óver de grens. Je gaat wat doen en laat je niet gijzelen zoals nu.
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    maandag 19 november 2018 om 16:41
    Denk dat er genoeg voorstellen gemaakt kunnen worden waar iedereen buiten de grote drie beter van wordt. Dat wordt ook afgeschoten. Is het dan ook gijzelen? Of is het dan logisch omdat het in het nadeel is van een club die je een warm hart toedraagt?

    Heracles wil iets wat volgens de regels gewoon mag... Dat is niet leuk, maar zeker legitiem.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    maandag 19 november 2018 om 19:21
    Volgens jouw theorie hebben we over 20 jaar alleen nog een kleine hegemonie van elite, en de overige 98-99% vd clubs die amper nog rond kunnen komen, en afhankelijk zijn van de aalmoezen..

    Een beetje precies zoals het met de Geldverdeling zit in de wereld nu....

    Juich er maar voor!

    (En al héb je een goede baan etc,,, denk aub niet dat je ergens bij hoort.
    Er zijn 2 types mensen op de wereld in dat geval:
    1: Zij die de belastingen betalen
    2: Zij die de belastingen bepálen!

    Welke vd 2 ben jij?

    Een ander opvattinkje, en die begint ook in de voetballerij al zijn 'gezag' te krijgen:
    "Zij die de absolute macht beheersen, beheersen dit ook absoluut, en zij délen dit niet!"

    En zie de feiten al: Super-rijke clubs als Real, Barca, City, PSG... kunnen éigenlijk doen en laten wat ze willen, smijten met de meest belachelijke bedragen in het rond, en dmv een zgn 'fair play' regelementje, wordt ze ook vaak nog een oogje toegeknepen, waar dezelfde regels, de kleine clubs wel klein houden, wánt : die mogen niet meer uitgeven als wat ze binnenhalen! foei!'.

    Drastische maatregelen zijn idd nodig makker, maar niet de maatregelen die jij denkt.... meer het tegenovergestelde daarvan :)
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 20:36
    Beste mensen, ik vind dat Heracles en Emmen te klein zijn om déze plannen tegen te houden(als het zo is gegaan). Dat is niet het soort democratie dat iets vooruit helpt.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    maandag 19 november 2018 om 21:09
    Heb je een goed punt in, maar hetgeen wat nu ook juist níet moet, is dat de grootste clubs alles gaan bepalen.. Dit is er nu niet doorgekomen... Ik zou zeggen; volgend seizoen weer.. de druk op kunstgras wordt steeds groter!

    Voor een Eredivisie-stemming moeten 12 vd 18 clubs akkoord zijn, dus naast Emmen en Heracles, moeten er dus nóg 5 clubs geweest zijn om die 12 stemmen voor iig niet te halen.

    Die 5 namen staan niet vermeld bv...

    Maar om net zo eerlijk te zijn... Kijkend ook nu naar een Twente dat nét geen Ere' speelt nu,, Sparta, maar oko Roda, en NEC, wat toch altijd wel Eredivisieclubs waren... Ik vind dat dérgelijke clubs, ook wel wat mogen aanschuiven en bv een 'gedeelde stem' zouden krijgen misschien.
    (En andersom net zo, clubs die bv meer dan 60% in 1 divisie hebben gespeeld in de laatste 15-20 jaar bv, krijgen een 'stoel aan die tafel', een een halve aan de andere?)

    Op die manier zou je het opportunisme van bv een Emmen nu, gelijktrekken tov een Twente, Sparta, of Roda, die naar waarschijnlijkheid binnen 2-3 jaar wel redelijk terug zullen zijn in de Ere'.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 21:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:05
    Ik heb het al vele malen gezegd en ik zeg het nog maar eens. Zelfstandig betaalde voetbal in Nederland kan eigenlijk niet meer. Niet als we *iets* willen blijven voorstellen in ieder geval. We moeten de grens wel over en ik zou het liefst aan willen sluiten bij Duitsland met onze clubs uit de ere -en eerstedivisie. Lukt dit niet dan moeten we gaan kijken naar een fusie met andere kleinere competities. Dat bedoel ik ook dat er clubs moeten zijn die zijn nekken durven uit te steken, die het voortouw nemen. En dat moeten de topclubs zijn.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 11:50
    Een fusie zie ik niet 1-2-3 zitten, vooral niet met een groot land als Duitsland, dan heb je over 5-10 jaar dat alleen Ajax en PSV nog een beetje in die subtop meedoen, de rest van onze competitie zit dan in de 2e en 3e bundesliga, dan kan je Betaald Voetbal in Nederland net zo goed gelijk opheffen.

    Een fusie met België zou nog wel werken, denk ik.

    Het beleid van de KNVB is eigenlijk geinverteerd: Ze gokken te veel op de top3, en hebben té weinig ook voro de rest van de competitie(s).

    De Jeugdteams van Ajax en PSV genieten al een voortrekkersrol, maar er is bv nog altijd geen fatsoenlijke doorstromingsregeling(competitie) van Amateur- naar (semi)Prof-voetbal bv. De regels die de KNVB hier voor heeft opgesteld zijn zga onoverbrugbaar voor zelfs een sterke amateurclub(zie Achilles '29 bv).

    Dat mankement zorgt ervoor dat er dus GEEN doorstroming is naar het Betaald Voetbal.
    De Eerste divisie is al een handvol clubs verloren dmv faillisementen, en uit wanhoop heeft de KNVB dat nu met Jeugdelftallen aangevuld, niet inziend hoe funest dat juist werkt voor het niveau van de 1e Div; Ja, Jong Ajax en Jong PSV doen het leuk, maar de rest van de competitie is zga 50% van zijn spelersmarkt 'kwijt', want die jonkies komen nooit meer over zo: die blijven lekker op hun vertrouwdje nestje zitten. Leren ook geen 'olifantenhuid' kweken, vb; Cassiéra nu bij Groningen, vorig jaar topscorer 1e Div, en 'relevatie van het seizoen', en dit jaar: Meneer'trapt-nog-geen-deuk-in-en-pak-boter'.

    Puur omdat hij in een andere omgeving zit?
    Puur omdat hij nu moet ploeteren ipv een ingespeeld jeugdgroepje?
    Puur omdat hij nu moet werken voor een bal ipv hem panklaar aangeleverd krijgt?

    Blijkbaar...

    Maar het zou al wat zijn als de gróte bedrijven van Nederland ook eens wat definitiever zouden sponsoren...

    Neem FC Groningen eens: die zoeken al tijden naar een echte hoofdsponsor met naam en uitstraling, maar de NAM hoef je niet te vragen hoor, ondanks de vele miljarden die ze hier uit de grond trekken, nee' die sponsoren de GIJS-Grizzlies al!, vinden ze sportief genoeg"....

    En zo zou je wat kunnen zeggen over de Shell(nevenbedrijf) of Unielever of...nog wel andere grote firma's.. Ziggo bv, ook een gigant geworden toch? KPN sponsorde vroeger de hele competitie bv...

    Waarom zijn die bedrijven allemaal afgehaakt bv?
    Is het zo onaantrekkelijk gemaakt in Nederland? (Doet de regering er bv niet verstandiger aan om een belastingvoordeeltje cq aftrekpost te maken voor BVO-sponsoring, puur ter stimulans bv?)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:14
    Ik denk dat een 2e of 3e Bundesliga vele clubs meer perspectief zal geven dan het gemorrel in de marge waar ze nu zitten. Grotere en vollere stadions, aansprekender tegenstanders, meer omzetgebieden voor sponsoren en daardoor ook interessanter voor ze, denk ik. Nederland is denk ik te klein, om antwoord te geven op jou laatste alinea.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:52
    Heracles is geen Heracles maar Ten Cate. Die bepaalt wat Heracles doet. En waar haalt Emmen het lef vandaan om ook maar wat te zeggen. Voor het eerst in de ED en dan al tegenwerken? Gewoon met alle andere clubs alles eraan gaan doen om die twee te laten degraderen en dan ervoor zorgen dat alleen gras clubs kunnen en mogen degraderen!
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    maandag 19 november 2018 om 13:09
    Of met zijn allen gezellig de topclubs tegenwerken die menen te moeten bepalen hoe het héle Nederlandse voetballandschap uit moet zien.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    maandag 19 november 2018 om 13:44
    Zij zijn het voetballandschap.
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    maandag 19 november 2018 om 14:13
    Ooit al een comedy-carrière overwogen?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:22
    Laat je nakijken......
    Vind ik leuk
    thierryer +1794
    maandag 19 november 2018 om 13:14
    Ik begrijp het nog steeds niet. Er was geen meerderheid omdat onder andere Emmen en Heracles dwars lagen? Dat zijn toch maar 2 clubs of laten ze voor het gemak de andere tegenstemmers weg???
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    maandag 19 november 2018 om 19:37
    Dat noemt men nu subjectief verslaggeven.

    18 Eredivisieclubs, en ik meen dat er een tweederde meerderheid, dus 12 vd 18 clubs, het eens moeten zijn. Dus zouden er minstens nóg 5 clubs zijn toch die tegen stemden?

    Ik heb eigenlijk alleen van Heracles een enigszins logische redenatie gelezen hier op het forum: ivm een doorlopende sponsorovereenkomst met ten Cate.
    Vind ik leuk
    Ben +142
    maandag 19 november 2018 om 13:15
    Ik stel voor dat we eerst gaan beginnen de Fox gelden eerlijk te verdelen. Moet ik verder gaan? Wat denk je van grootte van de selecties, etc., etc.l
    Overigens denk ik dat over enkele jaren Feyenoord PSV en ajax niet meer in de eredivisie spelen maar wellicht in de tweede divisie van d e UEFA. Met clubs als Celtic, Qpr, Anderlecht, celta de vigo...
    Vind ik leuk
    Ben +142
    maandag 19 november 2018 om 13:16
    Geen enkele zichzelf respecterende voetbalbond heeft een competitie met minder dan 18 clubs....
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    maandag 19 november 2018 om 17:44
    Ik zeg meer clubs... hoe meer kans dat ergens een nieuwe Cruyff opstaat.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    maandag 19 november 2018 om 19:43
    Liefst wel, maar daar moet de fundering ook voor zijn, en in de huidige opzet is het al rammelig genoeg. Laten ze Jeugd-tems aub snel weer naar hun eigen beloftencompetities terug verbannen, en de 'jeugd-spelers' die daar dus te goed voor zijn(aka, heel Jong Ajax, PSV, Utrecht, en AZ) verdelen/verhuren ze maar over de 2e Div, 1e Div, en de kont van de Ere.... Zie Cassiéra nu bv... 'verademing vorig seizoen, en topscorer', en nu? Geen schimmetje meer! 1x een andere omgeving en... 'hij verzuipt gewoon', lijkt het?

    die TV/Europese/Interland-gelden ook wat meer naar de 1e, en 2e Divisie laten stromen, Dan kun je bv eens een structurele zet doen door dan de 2e Div naar 16 clubs in te korten, de 1e Div naar 18, en de Ere naar 20 te zetten?

    Maar daarvoor moet het geheel, eerst van onderuit een stuw omhoog hebben,
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    maandag 19 november 2018 om 20:05
    Nou in de KKD zitten wel 5 clubs die de ED niet bepaald minder zouden maken, wie weet zou PSV tegen Twente of NEC of Roda nog eens een puntje laten liggen.

    Ik denk ook dat een Michael Mols en Fred Grim meer leerden bij Cambuur dan bij Ajax op een B-veld. Beloften in de competitie heb je niks aan.

    Cassierra zou ik nog even wachten met kritiek, die kan zomaar zijn draai nog gaan vinden.

    Als ik kijk naar top-amateurclubs, zoals Spakenburg en zo, die zouden een verrijking zijn voor de 1e div, maar die willen niet.
    Dan krijg je dus nooit een sterke competitie als er bij amateurs niet de wil is om hun te meten met de sterksten. RKC promoveerde als amateur ook ineens naar de ED toch?

    Dan zou je volgens mij die 'stuw omhoog' al te pakken hebben in dit land toch?
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 13:32
    In principe wel ja, Spakenburg etc zijn sterke verenigingen, en het is geen vreemdheid meer bv dat een (top)amateurteam, een Profteam weet te verassen in de beker, of zelfs gewoon béter is!

    Dat het nog altijd onmogelijk is dat dergelijke clubs gewoon dóórstromen, tja...

    En RKC, voor hoever ik weet is RKC gepromoveerd als Prof, in een tijd dat er nog lang niet zoveel papierwerk en eindeloze regels waren als tegenwoordig.

    Het zit hem vooral in de opzet. De KNVB zou(weer) eens serieus om tafel moeten met de top-amateurverenigingen, en 'koste wat kost' die doorstromings-competitie realiseren.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    dinsdag 20 november 2018 om 19:00
    Ja, top amateurclubs betalen vaak ook net zo goed als profs.

    RKC, dat klopt er was ook toen geen promotie-regeling.
    Maar ik wilde zeggen dat ook die vanuit de amateurs zomaar ineens de ED in struikelden en bleven er verrotte lang in.

    Ja, de KNVB moet een vangnet leveren dat als het misgaat dat ze dan niet failliet gaan, die clubs. En zorgen dat ze niet hele hoge stadion-eisen krijgen.

    Ik neem aan dat die amateurs ook graag eens zich meten met profs. En voor de KKD is het ook verfrissend om eens wat nieuwe clubs te zien.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34569
    maandag 19 november 2018 om 13:18
    Triest, emmen en heracles degraderen aub.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:26
    Het is jammer dat de stem van FC Twente hierin gepasseerd word. Een voetbalclub die op gras speelt, jaren lang goed voetbal gepresteerd heeft in Euopa, een traditie getrouwe club. Maar goed bij Twente is het momenteel een grote raadsel wie daar de directie is etc. Dus kan me er nu enigszins bij voorstellen dat Emmen hierin gevraagd is. Wellicht over een jaar Twente er gewoon bij betrekken in de besluitvorming, als we dan nog bestaan of onder welke vlag dan ook.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    maandag 19 november 2018 om 19:45
    Goed punt, op zich, ook clubs als Roda, Sparta, maar ook NEC zouden hier prima mogen aansluiten. Men zou iets verder moeten beredeneren en kijken naar de BVO's die de afgelopen 15 of 20 jaar bv minstens 50% vd tijd Eredivisie hebben gespeeld!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:32
    Emmen en Heracles. De carnavalsverenigingen zegevieren.
    Vind ik leuk
    Bhj +1908
    maandag 19 november 2018 om 13:36
    Irritante "kleinere" clubs, de helft ervan zal nooit wat bereiken of zelfs kapot gaan door het geweld van financiën in het voetbal. Korte termijn visie van die clubs.

    Wat mij het ergste tegen het been stoot, is dat blijkbaar die schijt directeuren geen voetbal liefhebbers zijn, anders had je wel voor gras gekozen.

    Hoe dan ook, ze lopen dus +/- 1 miljoen per club mis. Het is wat het is, ik hoop dat alle tegenstanders van de hervorming en de verantwoordelijke voor het behouden van de het kunstgras allemaal degraderen.
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    maandag 19 november 2018 om 14:16
    Als je geforceerd degradeert loop je wel meer geld mis. En het gaat Heracles wel wat meer kosten dan een miljoen om dat kunstgras eruit te halen. Veld vervangen, nieuwe sponsor, onderhoud en een nieuwe trainingsaccomodatie bouwen. Ga er maar aan staan.

    Het is juist korte termijn visie van de topclubs om nú een grijpstuiver meer te willen verdienen, maar wel er alles aan doen om het Nederlandse voetbal kapot te maken door zichzelf alles toe te eigenen. Alle talenten, tv-gelden en sponsoren moeten liefst naar hen stromen. Maar wel klagen dat er minder weerstand is dan ze willen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    maandag 19 november 2018 om 17:43
    Je moet ook nog grond aankopen voor zo'n acomodatie.

    Ik ben voor meer clubs... meer talenten die een kans krijgen... meer wedstrijden... meer publiek... en meer inkomsten als je 4 wedstrijden meer op je seizoenkaart krijgt.
    Terug naar 16 is waanzin... alle seizoenkaarten worden daarmee 1/8e duurder.
    In December kan er nog prima gespeeld worden. En dat de top-2 nu even CL spelen betekent niet dat ze volgend jaar weer meedoen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:44
    Heracles schaam je , voor je kunstgras .
    En voor de bedragen die jezelf uit Europa hebt verzameld . En welke bedragen hebben jullie zelf gedeeld met kleinere clubs ?????
    En Emmen . Hoe kan een club dat net uit de oertijd komt zo veel invloed uitoefenen.
    En Emmen , wat hebben jullie gedeeld ????
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    maandag 19 november 2018 om 17:38
    Elke club heeft evenveel stemmen, dat heet democratie.

    Ik vind overigens het bekend maken van de tegenstemmers een nare gewoonte... en dan lekker schoppen tegen de kleine clubs.
    Vind ik leuk
    Gerro +7482
    maandag 19 november 2018 om 14:12
    Er word inmiddels.ook weer gesproken over de Beneliga en liga waar ik niets in zien omdat je dan de helft van de clubs uit eigen land buitenspel zet maar wat wel zou kunnen is een gezamelijjke bekercompetitie met de belgen en met misschien nog een land erbij. De inzet vij winst zou dan eventueel ook een CL (voorronde) ticket kunnen zijn.dit toernooi dan wel met uit en thuis wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    maandag 19 november 2018 om 17:36
    Ik vind die Be-Ne-Schotse liga prima dan zijn we verlost van de top-3 en dan wordt de ED spannender, wie wordt dan kampioen? AZ, Vitesse?
    Lijkt me geweldig. We weten nu al welke 3 over 50 jaar om de schaal strijden... zet ze in de BNS liga, dan ben je er af.
    Vind ik leuk
    Gerro +7482
    maandag 19 november 2018 om 17:46
    Ja dan kun je zeggen we zijn kampioen geworden omdat die andere 2 of 3 niet meer mee doen en daarnaast zullen die ploegen dan never in de CL mee gaan doen dus wat heb je daaraan vraag ik.me af. Met een gemengd bekertoernooi met bijv een poulefase gaan de wat kleinere clubs wedstrijden spelen tegen clubs als Ajax,Celtic, Standaard luik, Anderlecht,Rangers etc en levert financieel ook veel voor ze op naast de weerstand die ze beter maakt.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    maandag 19 november 2018 om 17:53
    Je kunt 1x p jaar nog een wedstrijdje doen van de kampioen tegen de hoogst geeindigde van Aja, Fey e PSV.

    Het idee vind ik wel leuk ja, dat je wat andere clubs kunt treffen.
    Die CL kan mij niet veel schelen Ajax en PSV doen nu mee, maar een deuk in de boter schoppen ze niet.
    ik zou ook wel een opzet willen met Duitse liga-2 clubs tegen onze 1e div, maar ik vrees dat Nederland dan weggespeeld wordt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:20
    Je gaat me toch niet vertellen dat Feyenoord nog een topclub is?
    Misschien om het stadion of de toeschouwersaantallen.
    Niet om de prestaties.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:44
    De kleine clubs zeggen, 2,5 ton per club die meewerkt.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2578
    maandag 19 november 2018 om 15:01
    Dat is toch een absurd bedrag. Van 18 naar 16 zie ik niet gebeuren en ik denk ook niet dat dat het verschil zal maken. Maar een bijdrage om af te zien van het kunstgras is meer dan behoorlijk. Dan zit alleen Heracles dwars met hun kunstgrassponsor. Nou laat ze lekker. Paria`s.

    Gewoon de clubs met kunstgras omturnen zodat gewoon gras betaalbaar is en dat kutheracles de tering laten krijgen. Of zelfs als KNVB ingrijpen. Geen gras, geen Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    maandag 19 november 2018 om 17:33
    Waarom maak je de invloed van k-gras zo groot, het is gewoon een ondergrond, bij Heracles is het niet het slechtste. Je hebt goed en slecht kunstgras.
    Jaren riep men dat de neergang van Oranje kwam door k-gras.
    Komt nu de opleving ook dankzij k-gras?
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    maandag 19 november 2018 om 17:30
    En... wat wil men daarmee zeggen dat er geld te pakken was en dan kop houden? Die clubs zullen heus niet stemmen voor een kleinere ED, die zijn niet achterlijk?
    Ik vertrouw die top-3 totaal niet. Ze hebben zich altijd verrijkt ten koste van de kleintjes.
    Vind ik leuk
    torinofc +514
    maandag 19 november 2018 om 18:07
    Emmen lag dwars hahahhahaha
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 18:53
    Ongeloof bestaat nog niet normaal .
    Vind ik leuk
    HupHolland +2846
    maandag 19 november 2018 om 19:14
    Het is toch wel erg dat Heracles, een club van 10 keer niks, dit tegen kan houden. Heracles moet zich voor altijd blijven schamen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    maandag 19 november 2018 om 21:23
    15 miljoen en dat je daar ff twee clubs voor moet opdoeken is heel normaal blijkbaar bij die clubs.
    Vind ik leuk
    zekers +131
    dinsdag 20 november 2018 om 08:59
    Belachelijk plan van deze clubs ze willen 15 miljoen uitgeven wat niets meer is als een sigaar uit eigen koker ze heb altijd al vee te veel Tv gelden opgestreken die al eerder eerlijk verdeeld moesten worden
    En dan ook nog bepalen hoe de competitie ingedeeld moet worden
    dit is maar een schijntje en er moet ook niet op worden ingegaan.
    Ze hebben het er zelf naar gemaakt met hun inhaligheid van alles is voor ons en de rest kon stikken
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 20:51
    DE TOP 3 MOET OVERSTAPPEN NAAR DE BUNDESLIGA. IS BETER VOOR IEDEREEN. WE ZIJN TOCH VAN DUITSEN BLOED !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws