'Stille motor' van Oranje: Denk dat ieder team een jongen zoals ik nodig heeft

    'Stille motor' van Oranje: "Denk dat ieder team een jongen zoals ik nodig heeft"

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 07:58di 20-11-2018 om 07:58

    Marten de Roon beleefde maandag tegen een zware avond op het Oranje-middenveld. De controleur van Atalanta Bergamo moest met name voor rust alle zeilen bijzetten om de lopende mensen van Die Mannschaft bij te kunnen houden.

    "Ik ben nog steeds aan het zoeken waar ze allemaal liepen", toonde hij na afloop zijn zelfspot in gesprek met Voetbal Inside. "Sané dook steeds de hoek in, Gnabry kwam in de bal, Werner was snel..." Na een snelle 2-0 achterstand werden er wat omzettingen gedaan. "Ik ben blij dat we het veranderd hebben, dat we wat meer man op man gingen spelen."

    De Roon stond na afloop ook Voetbal International te woord, dat de controleur uit Zwijndrecht karakteriseerde als 'de stille motor van Oranje'. "Nou, dat laat ik aan jullie over. Maar ik probeer mijn steentje bij te dragen en ik denk dat ieder team een jongen zoals ik nodig heeft. Andere jongens vallen meer op, omdat ze vaker aan de bal zijn, maar ik denk dat ik zeker van waarde kan zijn voor Oranje."

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 november 2018 om 08:01
    Mijn opa ook
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:09
    Had eigenlijk verwacht dat Pröpper gemist zou worden op deze positie. Nu is duidelijk geworden dat de Roon hiervoor de ideale man is. Dus lekker altijd hem opstellen nu.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    dinsdag 20 november 2018 om 08:02
    De Roon is zeker belangrijk op het middenveld met Frenkie en Wijnaldum. Wel jammer dat Dumfries en Bergwijn niet gewoon in de basis speelde.
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1177
    dinsdag 20 november 2018 om 08:07
    Ook al is Dumfries niet constant, ik heb toch graag dat hij erbij is. Dumfries is zo belangrijk zelfs als hij een off-day heeft. We misten vooral Dumfries tegen de Duitsers.

    Het is inderdaad ook jammer dat Bergwijn weg viel, maar ik vond dat Promes toch niet echt slecht speelde. Je weet maar nooit hoe het gegaan was met Bergwijn voorin.

    Vooralsnog, waardeloze wedstrijd, geweldig resultaat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:53
    was Dumfries niet gewoon een beetje geblesseerd? Promes heb ik persoonlijk niets mee omdat ie veel te druistig is, Bergwijn is meer een teamspeler en past mijns inziens beter in deze voorhoede die toch vooral in dienst van Depay moet spelen. Ik begrijp dat Koeman een zwak heeft voor het type voetballer dat Tete is, want het is een vechtjas die de duels niet schuwt, maar die jongen komt (helaas) ritme te kort. Dumfries had dit beter gedaan, misschien niet tegen Mane, maar zeker tegen die rechtsbak die er elke keer bijkwam.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    dinsdag 20 november 2018 om 08:05
    Zowel tegen Frankrijk als tegen Duitsland overeind gebleven 👊
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:07
    Hele nuttige speler geworden, een type Nigel maar de ‘fair’ versie dan.
    Geen karatetrappen of grove charges.
    Het is je gegund hoor, goos.
    Wie had dat gedacht Sparta, Herenveen, Atalanta, Middlesbrough en dan gewoon nog het NL’s elftal halen.
    Knap staaltje, Marten.
    Vind ik leuk
    langeGek +887
    dinsdag 20 november 2018 om 08:12
    Slimme jongen, kent z'n plek en ziet het spelletje van de tegenstander.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:19
    Beter dan Strootman.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    dinsdag 20 november 2018 om 08:20
    speelt gewoon iedere pot een dikke voldoende , chapeau
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6277
    dinsdag 20 november 2018 om 08:25
    Mark. Misschien iets voor Ajax volgend jaar ipv schone
    Vind ik leuk
    Lee +426
    dinsdag 20 november 2018 om 09:15
    Denk niet dat hij van de Italiaanse competitie naar de Nederlandse wil, ook zal het salaris waarschijnlijk iets hoger zijn in Italië al betaald Ajax tegenwoordig ook niet slecht!
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6277
    dinsdag 20 november 2018 om 13:26
    Denk dat hij bij Ajax net zoveel kan verdienen als in Italië. Maar dan speel.je toch liever voor Ajax. Waar je meer kans hebt op Cl wedstrijden
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:15
    Topper die de Roon, gehaald door Marco van Basten, aanvoerder gemaakt door dezelfde man bij Heerenveen alvorens hij naar het buitenland ging en gedebuteerd onder Blind die iets in hem zag ondanks dat hij niet bij een grote club speelde, toch knap
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:37
    Martin de Roon = Willy vd Kerkhof 2.0 Was net zo'n onderschatte speler.
    Vind ik leuk
    allround +1685
    dinsdag 20 november 2018 om 11:57
    Wim Jansen, Jan Wouters de gebroeders vd Kerkhof, van Tiggelen. noem ze maar op. Allemaal goud waard voor het elftal. Ook bij mijn cluppie is het ontbreken van Danny Bakker duidelijk zichtbaar.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    dinsdag 20 november 2018 om 12:04
    De man die volgens bijna iedereen te licht was bevonden voor oranje na een paar potjes is nu ineens een topper.....
    Vind ik leuk
    timm0s +532
    dinsdag 20 november 2018 om 15:24
    Eerlijk is eerlijk hij doet het nu goed maar ik ben nog niet volledig overtuigd. Tegen Frankrijk was hij top en beide wedstrijden tegen Duitsland prima maar daarvoor was het een stuk minder, kwam vaak te laat en maakte daardoor veel overtredingen.
    Maar voorlopig gewoon dezelfde 11 als vrijdag opstellen lijkt me.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws