'Stille motor' van Oranje: Denk dat ieder team een jongen zoals ik nodig heeft

'Stille motor' van Oranje: "Denk dat ieder team een jongen zoals ik nodig heeft"

Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 07:58di 20-11-2018 om 07:58

Marten de Roon beleefde maandag tegen een zware avond op het Oranje-middenveld. De controleur van Atalanta Bergamo moest met name voor rust alle zeilen bijzetten om de lopende mensen van Die Mannschaft bij te kunnen houden.

"Ik ben nog steeds aan het zoeken waar ze allemaal liepen", toonde hij na afloop zijn zelfspot in gesprek met Voetbal Inside. "Sané dook steeds de hoek in, Gnabry kwam in de bal, Werner was snel..." Na een snelle 2-0 achterstand werden er wat omzettingen gedaan. "Ik ben blij dat we het veranderd hebben, dat we wat meer man op man gingen spelen."

De Roon stond na afloop ook Voetbal International te woord, dat de controleur uit Zwijndrecht karakteriseerde als 'de stille motor van Oranje'. "Nou, dat laat ik aan jullie over. Maar ik probeer mijn steentje bij te dragen en ik denk dat ieder team een jongen zoals ik nodig heeft. Andere jongens vallen meer op, omdat ze vaker aan de bal zijn, maar ik denk dat ik zeker van waarde kan zijn voor Oranje."

Plaats een reactie

dinsdag 20 november 2018 om 08:01
Mijn opa ook
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 09:09
Had eigenlijk verwacht dat Pröpper gemist zou worden op deze positie. Nu is duidelijk geworden dat de Roon hiervoor de ideale man is. Dus lekker altijd hem opstellen nu.
Vind ik leuk
Echt? +5257
dinsdag 20 november 2018 om 08:05
Zowel tegen Frankrijk als tegen Duitsland overeind gebleven 👊
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 08:07
Hele nuttige speler geworden, een type Nigel maar de ‘fair’ versie dan.
Geen karatetrappen of grove charges.
Het is je gegund hoor, goos.
Wie had dat gedacht Sparta, Herenveen, Atalanta, Middlesbrough en dan gewoon nog het NL’s elftal halen.
Knap staaltje, Marten.
Vind ik leuk
langeGek +1187
dinsdag 20 november 2018 om 08:12
Slimme jongen, kent z'n plek en ziet het spelletje van de tegenstander.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 08:19
Beter dan Strootman.
Vind ik leuk
stratumseind +191471
dinsdag 20 november 2018 om 08:20
speelt gewoon iedere pot een dikke voldoende , chapeau
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6101
dinsdag 20 november 2018 om 08:25
Mark. Misschien iets voor Ajax volgend jaar ipv schone
Vind ik leuk
Lee +765
dinsdag 20 november 2018 om 09:15
Denk niet dat hij van de Italiaanse competitie naar de Nederlandse wil, ook zal het salaris waarschijnlijk iets hoger zijn in Italië al betaald Ajax tegenwoordig ook niet slecht!
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6101
dinsdag 20 november 2018 om 13:26
Denk dat hij bij Ajax net zoveel kan verdienen als in Italië. Maar dan speel.je toch liever voor Ajax. Waar je meer kans hebt op Cl wedstrijden
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 09:15
Topper die de Roon, gehaald door Marco van Basten, aanvoerder gemaakt door dezelfde man bij Heerenveen alvorens hij naar het buitenland ging en gedebuteerd onder Blind die iets in hem zag ondanks dat hij niet bij een grote club speelde, toch knap
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 09:37
Martin de Roon = Willy vd Kerkhof 2.0 Was net zo'n onderschatte speler.
Vind ik leuk
allround +1761
dinsdag 20 november 2018 om 11:57
Wim Jansen, Jan Wouters de gebroeders vd Kerkhof, van Tiggelen. noem ze maar op. Allemaal goud waard voor het elftal. Ook bij mijn cluppie is het ontbreken van Danny Bakker duidelijk zichtbaar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws