Advocaat discussieert met Van Gelder: Ik heb hetzelfde probleem als Ten Hag

    Advocaat discussieert met Van Gelder: "Ik heb hetzelfde probleem als Ten Hag"

    Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 18:33ma 03-12-2018 om 18:33

    Dick Advocaat beschikt bij FC Utrecht over een luxeprobleem, laat hij zondagavond weten bij Rondo op Ziggo Sport. Hoewel de Utrechtse fans al wekenlang roepen om een basisplek voor Nick Venema, blijft De Kleine Generaal zijn spits gebruiken als pinchhitter.

    Advocaat wijst naar Ajax-collega Erik ten Hag, die elke week moet kiezen tussen Kasper Dolberg en Klaas-Jan Huntelaar. "Ik heb hetzelfde probleem als Ten Hag", vindt de 71-jarige Hagenaar. Rondo-presentator Jack van Gelder noemt Venema 'een fenomeen', maar Advocaat is terughoudend. "Nu al?", countert de voormalig bondscoach.

    De trainer wil dan ook niet toegeven aan de roep van de publieke opinie. "Als ik hem nou volgende week erin zet en hij speelt als een draak... Moet ik hem dan de week daarna weer opstellen? Ik moet punten halen." Advocaat ziet Venema dan ook als een speler voor de toekomst. "Het is een jongen die er zeker komt. Er zit een goed hoofd op en hij traint als een gek. Maar als hij erin komt, moet een ander eruit."

    Poll

    Is Venema al toe aan een basisplek?

    (1782 stemmen)

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9455
    maandag 3 december 2018 om 18:36
    Venema gewoon eens in de basis laten beginnen een paar wedstrijdjes. Die jongen komt er wel met wat vertrouwen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 18:36]
    Vind ik leuk
    Florian87 +11460
    maandag 3 december 2018 om 18:45
    Die jongen is talentvol en heeft nog maar een jaarcontract aan het einde van het seizoen. Overmars moet lekker toeslaan, die jongen overhalen om naar Ajax te komen, leuk salaris bieden en je haalt hem op voor niet al te veel geld!

    Altijd handig om die talenten weg te halen en naar Amsterdam te brengen, bij Ajax kan ie op een hoger niveau trainen met de betere spelers om hem heen, betere faciliteiten, dan kan je zomaar een spits in huis hebben voor de komende paar jaar :D
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    maandag 3 december 2018 om 18:49
    Hier maak je geen vrienden mee Florian. 😉
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:09
    hebben jullie gasten van daaro uberhoudt vrienden
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 19:10]
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    maandag 3 december 2018 om 19:16
    Hebben jullie Überhaupt scholen waar jij vandaan komt?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:23
    Dacht exact t zelfde😂
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    maandag 3 december 2018 om 19:27
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Whatevaa +358
    maandag 3 december 2018 om 20:28
    Uberhoudt whaaaaaaahahahahahahahhahaahhahahhahahahahahahahahahahhahahahahahahahaha. Hebben jullie scholen zegtie, wat een dijenkletser. 😁😁😁😁😁😁😂😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    maandag 3 december 2018 om 20:30
    😉
    Vind ik leuk
    rexxo +2150
    maandag 3 december 2018 om 21:18
    Heb jij je al opgegeven voor het groot Dictee der Nederlandse taal?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    maandag 3 december 2018 om 21:22
    Net als de kandidatuur van vele andere reaguurders is zijn aanvraag helaas niet in behandeling genomen....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27456
    maandag 3 december 2018 om 19:30
    Contract tm 2020..

    Venema is een verstandige jongen. Dick geeft precies aan waar hij aan moet werken. En Venema gaat daarmee aan de slag. Zo hoort het ook.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:54
    Contract tot 2020, effe bij de les blijven hé.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11460
    maandag 3 december 2018 om 19:00
    '' Die jongen is talentvol en heeft nog maar een jaarcontract aan het einde van het seizoen. ''

    Eind van het seizoen zitten we in 2019 en heeft daarna nog maar een contract voor een jaar. Ik ben meer bij de les dan jij, maar dat snap ik wel met dat dubbele account van je raak je natuurlijk vaak in de war dat je niet meer oplet wat je leest :D
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4732
    maandag 3 december 2018 om 19:03
    Aan het einde van het seizoen (2019) heeft hij nog een jaar?
    Dat is dan toch 2020 hoor!
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:04
    Dan zit je in 2020 slim,en utreg gaat om de tafel zitten met hem. En wilt echt niet naar ajax. Is die te goed voor
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9460
    maandag 3 december 2018 om 19:06
    Waar gaat hij dan heen maat? sorry voor jouw maar een Utrecht speler wil heel graag de springplank in Amsterdam gebruiken
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:52
    Die blijf gewoon nog een paar jaar bij utreg.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9460
    dinsdag 4 december 2018 om 09:12
    Droom fijn verder, die jongen tekent zo snel als hij kan bij de top 3. Net als iedere andere voetballer van zijn leeftijd wil hij naar Ajax of PSV en als het niet anders kan Feyenoord. Grote clubs houden geen Utrecht spelers in de gaten. Het spijt me ik vind het ook niet leuk, maar clubliefde is dood
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 09:43
    Droom lekker verder.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9460
    dinsdag 4 december 2018 om 09:50
    Volgens mij ben jij de enige die droomt, als deze jongen een buitengewoon talent zal blijken is hij niet te houden voor FC Utrecht. Maar goed dat weet jezelf ook wel
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:22
    Moeten ze toch flink in de buidel tasten.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11460
    maandag 3 december 2018 om 19:07
    Ja inderdaad dan zit je in 2020! 2019 tot 2020, hoeveel jaar is dat contract dan? Ik ben inderdaad slimmer in rekenen dan jij dat bent.

    Je kent hem persoonlijk dat je weet dat ie naar Ajax wil? Begin nou eerst eens te leren rekenen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:09
    Niet zo eng reageren floortje, hij wil niet naar ajax. Geloof mij nou maar. Blijf gewoon bij utreg, een club naar zijn hart.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11460
    maandag 3 december 2018 om 19:13
    Geloof maar iedere speler is te koop, salaris en een betere toekomst bij Ajax, kans op een mooie Buitenlandse club, Overmars moet die speler gewoon wegkopen, die zwicht echt wel voor een salaris wat ie bij dat clubje bij jou niet kan krijgen!

    Ik ben even eten, ik zie straks wel het commentaar van je '' tweelingzus '' utrecht alway,s '', moet je natuurlijk wel snel eerst uitloggen :D
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:19
    Floortje, je moet niet iedereen napraten. Dat betref zijn jullie net papagaaien. Heb je het al opgezocht optie van een jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:11
    ik hoop dat hij bij utreg blij daarn route kuit
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:17
    Dat heb ik dan liever.
    Vind ik leuk
    Denniss +6
    maandag 3 december 2018 om 19:04
    Heeft nog een jaarcontract na het einde van het seizoen,dat is toch ook in 2020
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:06
    Dat zeg ik 2020, en een optie van een jaar.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11460
    maandag 3 december 2018 om 19:08
    Net nagekeken, er is geen optie van een jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:14
    Doe niet zo eigenwijs, optie voor een jaar. Fox sports. Nl
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9460
    maandag 3 december 2018 om 19:05
    Ach wat kost dat nu helemaal, is enkel een talent en geen basis dus dat jaartje koop je zo af
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:07
    Utreg is toch te min voor jullie.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9460
    maandag 3 december 2018 om 19:10
    Wesley beviel ook heel goed hoor, die hekel die jullie fans aan ons hebben word niet door ons gedeeld, als suptoppertje zijn jullie dat niet waard. En soms halen we voor een paar knaken wat leuks bij jullie op
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 19:12]
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:16
    Paar knaken, die tijd is voorbij.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    maandag 3 december 2018 om 19:18
    Je realiseert je toch hopelijk wel dat deze jongen gewoon een PSV fan is en helemaal niks met “Utreg” heeft te maken?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:29
    Als ik de reacties hier mag geloven hebben Ajax supporters een grotere hekel aan Utrecht dan andersom, waarschijnlijk door frustraties van elke jaar weer puntverlies tegen dat “subtoppertje” haha.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 22:30]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:34
    Als ik de reacties hier mag geloven hebben Ajax een grotere hekel aan Utrecht dan andersom, waarschijnlijk door frustraties van elke jaar weer puntverlies tegen dat “subtoppertje” haha.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 20:13
    Klopt, voor mij wel. Kutstad, lelijk ook nog.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 20:15
    Niet te vaak in de spiegel kijken, zou eventueel een optie kunnen zijn. Zijn misschien altijd lelijke als jij ahhhh hoewel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 09:30
    Ik snap je laatste zin niet echt, hebben ze geen scholen in Flutrecht?
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 09:42
    Jij begrip zoveel niet blijkbaar.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 20:29
    utrecht is niet zo fout hoor
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 20:31
    Zeker niet mooiste club van nederland, John van Uden.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:02
    En daarna zeggen het is eigen jeugd
    Vind ik leuk
    Whatevaa +358
    maandag 3 december 2018 om 20:33
    Nee hoor niet meteen. Duurt altijd effies. Als hij volgens de knvb regeltjes eigen jeugd genoemd mag worden roep ik als eerste dat 't eigen jeugd is.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4732
    maandag 3 december 2018 om 19:02
    Paar jaar in Jong Ajax?
    Vind ik leuk
    KeesBman11 +562
    maandag 3 december 2018 om 19:48
    Dan kan hij beter bij Utrecht 1 voetballen daar leer je meer.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10973
    maandag 3 december 2018 om 19:04
    Dat is geen sympathieke reactie vriend.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27456
    maandag 3 december 2018 om 19:27
    Overmars kent de weg naar de Galgenwaard goed de laatste tijd!

    Vind ik leuk
    KeesBman11 +562
    maandag 3 december 2018 om 19:46
    Een Utrechtenaar naar Ajax zie jij het voor je.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:53
    Vanenburg, van Basten, Robbie de Wit, gingen 'm (graag) voor....
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    maandag 3 december 2018 om 21:20
    Sneijder, Bazoer ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 21:20]
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8613
    maandag 3 december 2018 om 19:50
    Dit is dan ook echt weer een pareltje uit de eigen opleiding van ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:54
    Hoe is het met jullie opleiding Jantje?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8613
    dinsdag 4 december 2018 om 06:50
    Malacia, vente, vilhena,bijlow. Vanaf hun 7e jaar...

    Niks mis mee. En bij jullie?

    Clasie, el hankouri
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 06:51]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    maandag 3 december 2018 om 21:20
    Als Marc dat doet dan krijgt ie 'm vanuit Utrecht overdwars....
    Vind ik leuk
    DjoDjo +198
    maandag 3 december 2018 om 21:40
    Dan wordt hij gehaald voor Jong Ajax, je weet wel die van jong FC Utrecht verloren hebben, dus hoe bedoel je betere spelers?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 23:21
    Ze hebben recent afgesproken van elkaars jeugd af te blijven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32950
    maandag 3 december 2018 om 18:56
    Hij komt er nu steeds in als de meeste spelers al moe zijn.
    Hij kan dit toch mooi uitbouwen tot hij sowieso klaar is voor de basis?
    Ik hoorde hem gisteren zeggen dat hij weinig druk voelt. Dat hij geen eerste spits is helpt daar wel bij denk ik.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    maandag 3 december 2018 om 18:57
    Ik denk dat hij al klaar is voor de basis. Met hem in de spits en Kerk op de vleugel ben je denk ik sterker.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 18:58]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32950
    maandag 3 december 2018 om 19:00
    Ik weet niet. Advocaat is ook niet gek. Als hij denkt dat Venema de beste is dan stelt hij hem op.
    Volgens mij is het prima om die jongen in de KKD te laten spelen en nu met invalbeurten aan het eerste te laten wennen.
    Als je hem nu opstelt en hij scoort drie weken niet is het halve land weer bezig met Nick 'toch geen Venomena?' en kan hij minder vrij voetballen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27456
    maandag 3 december 2018 om 19:36
    Dat denk ik ook. Advocaat wil alles winnen. En dat doet hij met de beste 11. Dick traint ook dagelijks met Venema dus hij kan het als de beste beoordelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32950
    maandag 3 december 2018 om 19:43
    Dat denk ik ook. Kennelijk is Dessers nog beter.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:47
    Dessers, is gewoon een miskoop geweest.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27456
    maandag 3 december 2018 om 20:39
    Die zit gelukkig ook op de bank. Dessers is al bewogen en te licht bevonden. Venema komt eraan. Hopelijk gaat hij zo door. Advocaat stelt hem wel op als hij zich zo blijft ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:59
    Zo is dat Keizer .
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32950
    maandag 3 december 2018 om 19:02
    Hij kan nu ook lekker scoren tegen het einde als iedereen al ruim een uur aan het voetballen is. Als hij dan zelf ook al een uur aan het rennen is is hij ook minder scherp voor de goal.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:06
    Technisch goed bekeken Keizer . Eens .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:37
    Kom op Dickie
    Geef die gozer een basisplaats tot aan de winterstop.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:40
    Misschien rustig brengen is geen gek idee
    Ik zie hem ook gelijk in de basis starten maar Dikkie heeft zeker een punt .
    Vind ik leuk
    Jajaja +364
    maandag 3 december 2018 om 19:01
    Dick heeft niet hetzelfde probleem... Hij moet kiezen uit een te dikke tannane, een uit vorm zijnde kerk en een ongemotiveerde Belg en dan kies je niet voor optie 4 een hongerige spits met inzet en werklust.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:07
    Jouw neem ik niet serieus .
    Sorry .
    Vind ik leuk
    torinofc +456
    maandag 3 december 2018 om 18:41
    Haal je kerk er uit, makkelijke keuze
    Vind ik leuk
    Piranha73 +16
    maandag 3 december 2018 om 18:43
    Of de keeper
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:44
    Hij krijg binnenkort echt zijn kans wel pakt hij die goed op.
    Dan zal Dikkie er niet meer omheen draaien en zal hij wel moeten .
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4928
    maandag 3 december 2018 om 18:43
    De beste moet gewoon spelen. Zo’n jongen moet je nu niet opbranden maar anderzijds als hij beter is dan zijn concurrent moet hij spelen. Die andere spitsen laten het ook zelden zien. Ik neem aan dat die Venema nu vast bij het eerste zit zodat Advocaat hem in ieder geval dagelijks ziet trainen. En laat hem op zijn minst regelmatig invallen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:45
    Gaat ook gebeuren Shelbourne
    Komt goed met Venema .
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    maandag 3 december 2018 om 18:47
    Dickie ga nou niet je gelijk halen met ten Hag als voorbeeld. Weerleg de kritiek, je hebt autoriteit zat denk ik.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:49
    Gelijk dick, rustig brengen. Venomenema komt er wel. Wordt een diamantje.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:54
    Dan zal Ajax hem wel weer weg pikken maat .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:58
    Moeten ze toch uit hun knip, hij heeft een contract tot 2020 met een optie van een jaar. Dus utreg moet gauw rond de tafel met die jongen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:59
    Ja zeker verlengen .
    Maat .
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 00:40
    2020 gaat hij transfervrij naar Ajax, voorcontract is al getekend aldus mijn zeer betrouwbare bron.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 06:37
    Dan is die bron van jou onbetrouwbaar.😜
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    maandag 3 december 2018 om 19:19
    Weer lekker in gesprek met je alter ego jochie?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:24
    Edit VP : hou het netjes
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 19:38]
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5496
    maandag 3 december 2018 om 19:27
    Dicky, je hebt het er over dat Venema volgende week als een draak kan spelen, maar in de miezerige tijd die je aan hem beschikbaar stelt om te spelen is hij al uitgegroeid tot de productiefste spits van Utrecht dit seizoen.
    Buiten Van der Streek, die eigenlijk een middenvelder is, kun je iedereen van de aanval voor Venema er uit halen en je gaat er op vooruit.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    maandag 3 december 2018 om 19:49
    Nick Venema is een basis plek waard, Dick Advocaat is een pensioen plek waard.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    maandag 3 december 2018 om 19:49
    @Florian87:

    Wij hebben Serhuis ook nog wat moeten we dan met Venema???
    Vind ik leuk
    Romarioo +235
    maandag 3 december 2018 om 20:26
    Als hij als een draak speelt tuurlijk op stellen, wanneer mag die jongen dan spelen? Alleen als hij slecht speelt, hij pakt z'n minuten en laat zien dat ie erin hoort dus opstellen die venema en vooral tegen Ajax
    Dus doen napoleon!!!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 20:36
    Dickie Conservatief ☺
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    maandag 3 december 2018 om 20:50
    Advocaat is een behoudend mannetje, hebben we bij Oranje ook al gezien.... "en daar komt Strootman weer" .
    Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, is bij Dick nog niet doorgedrongen, bij Ajax wel.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 3 december 2018 om 21:06
    Nick heeft nu een beetje die vorm die Dolberg ooit had, hij staat steeds goed en tikt ze erin, zijn ster stijgt zo enorm dat als hij een keer mag starten dat hij aan de verwachtingen nooit kan voldoen. Toch zal Dick langzaamaan niet anders kunnen.
    Er zijn vast betere voetballers dan hij maar hij staat er elke keer precies. Das ook een talent.
    Vind ik leuk
    Nummer8 +6
    dinsdag 4 december 2018 om 08:14
    Tip voor advocaatje.. stel gewoon stiekum 12 spelers op incl Venema..Wedden dat de scheids niets in de gaten heeft! ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws