Advocaat discussieert met Van Gelder: Ik heb hetzelfde probleem als Ten Hag

Advocaat discussieert met Van Gelder: "Ik heb hetzelfde probleem als Ten Hag"

Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 18:33ma 03-12-2018 om 18:33

Dick Advocaat beschikt bij FC Utrecht over een luxeprobleem, laat hij zondagavond weten bij Rondo op Ziggo Sport. Hoewel de Utrechtse fans al wekenlang roepen om een basisplek voor Nick Venema, blijft De Kleine Generaal zijn spits gebruiken als pinchhitter.

Advocaat wijst naar Ajax-collega Erik ten Hag, die elke week moet kiezen tussen Kasper Dolberg en Klaas-Jan Huntelaar. "Ik heb hetzelfde probleem als Ten Hag", vindt de 71-jarige Hagenaar. Rondo-presentator Jack van Gelder noemt Venema 'een fenomeen', maar Advocaat is terughoudend. "Nu al?", countert de voormalig bondscoach.

De trainer wil dan ook niet toegeven aan de roep van de publieke opinie. "Als ik hem nou volgende week erin zet en hij speelt als een draak... Moet ik hem dan de week daarna weer opstellen? Ik moet punten halen." Advocaat ziet Venema dan ook als een speler voor de toekomst. "Het is een jongen die er zeker komt. Er zit een goed hoofd op en hij traint als een gek. Maar als hij erin komt, moet een ander eruit."

Poll

Is Venema al toe aan een basisplek?

(2033 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 3 december 2018 om 18:37
Kom op Dickie
Geef die gozer een basisplaats tot aan de winterstop.
Vind ik leuk
torinofc +599
maandag 3 december 2018 om 18:41
Haal je kerk er uit, makkelijke keuze
Vind ik leuk
Piranha73 +328
maandag 3 december 2018 om 18:43
Of de keeper
Vind ik leuk
Shelbourne +6171
maandag 3 december 2018 om 18:43
De beste moet gewoon spelen. Zo’n jongen moet je nu niet opbranden maar anderzijds als hij beter is dan zijn concurrent moet hij spelen. Die andere spitsen laten het ook zelden zien. Ik neem aan dat die Venema nu vast bij het eerste zit zodat Advocaat hem in ieder geval dagelijks ziet trainen. En laat hem op zijn minst regelmatig invallen
Vind ik leuk
Hast57 +563
maandag 3 december 2018 om 18:47
Dickie ga nou niet je gelijk halen met ten Hag als voorbeeld. Weerleg de kritiek, je hebt autoriteit zat denk ik.
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
maandag 3 december 2018 om 19:27
Dicky, je hebt het er over dat Venema volgende week als een draak kan spelen, maar in de miezerige tijd die je aan hem beschikbaar stelt om te spelen is hij al uitgegroeid tot de productiefste spits van Utrecht dit seizoen.
Buiten Van der Streek, die eigenlijk een middenvelder is, kun je iedereen van de aanval voor Venema er uit halen en je gaat er op vooruit.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 3 december 2018 om 19:49
Nick Venema is een basis plek waard, Dick Advocaat is een pensioen plek waard.
Vind ik leuk
Romarioo +872
maandag 3 december 2018 om 20:26
Als hij als een draak speelt tuurlijk op stellen, wanneer mag die jongen dan spelen? Alleen als hij slecht speelt, hij pakt z'n minuten en laat zien dat ie erin hoort dus opstellen die venema en vooral tegen Ajax
Dus doen napoleon!!!
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 20:36
Dickie Conservatief ☺
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
maandag 3 december 2018 om 20:50
Advocaat is een behoudend mannetje, hebben we bij Oranje ook al gezien.... "en daar komt Strootman weer" .
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, is bij Dick nog niet doorgedrongen, bij Ajax wel.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 3 december 2018 om 21:06
Nick heeft nu een beetje die vorm die Dolberg ooit had, hij staat steeds goed en tikt ze erin, zijn ster stijgt zo enorm dat als hij een keer mag starten dat hij aan de verwachtingen nooit kan voldoen. Toch zal Dick langzaamaan niet anders kunnen.
Er zijn vast betere voetballers dan hij maar hij staat er elke keer precies. Das ook een talent.
Vind ik leuk
Nummer8 +6
dinsdag 4 december 2018 om 08:14
Tip voor advocaatje.. stel gewoon stiekum 12 spelers op incl Venema..Wedden dat de scheids niets in de gaten heeft! ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws