VP-voetbalkantine: 'Vilhena kan en moet in 2019 stap naar topcompetitie maken'

VP-voetbalkantine: 'Vilhena kan en moet in 2019 stap naar topcompetitie maken'

Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 17:00di 04-12-2018 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Niet Modric, maar Messi had Ballon d'Or 2018 moeten winnen'

Stelling 2: 'Van Bommel moet Gutiérrez de kans geven tegen Excelsior'

Stelling 3: 'Vilhena kan en moet in 2019 stap naar topcompetitie maken'

Plaats een reactie

ruud wubbers +21830
dinsdag 4 december 2018 om 11:03
Messi had hem niet perse moeten winnen, maar de 5e plek is natuurlijk ronduit belachelijk.
Vind ik leuk
Strijp +14117
dinsdag 4 december 2018 om 11:05
Messi was dit jaar niet het “rolmodel” van de perfecte prof. Dat speelt ook mee natuurlijk.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
dinsdag 4 december 2018 om 11:08
Hij blijft wel gewoon de beste voetballer van deze tijd, dus om dan te stellen dat er nog 4 beter waren gaat mij wat te ver.
Vind ik leuk
Objectief +3518
dinsdag 4 december 2018 om 11:24
Dat is een mening. Zo telt ook de mening van anderen die dat niet vinden.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 11:29
In het geval van Messi is het geen mening maar een feit!...
Vind ik leuk
Objectief +3518
dinsdag 4 december 2018 om 11:32
Sterk argument.
Messi was afgelopen seizoen zeker niet de beste voetballer. Was minder beslissend voor zijn club om niet te spreken voor zijn land. Messi was goed, maar Alan Shearer was ook goed.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
dinsdag 4 december 2018 om 13:41
Messi was dit seizoen ook de beste voetballer imo, maar Barca was in mijn ogen minder. Je ziet dus als het elftal minder is dan is een sterspeler automatisch ook minder. Ik kan eerlijk gezegd niet oordelen over Modric, heb hem daarvoor te weinig zien spelen, maar persoonlijk vind ik Messi op plek 5 te belachelijk voor woorden.
Vind ik leuk
Objectief +3518
dinsdag 4 december 2018 om 15:26
Ieder z'n mening inderdaad. Top5 is inderdaad belachelijk. Top3 was beter geweest.
Vergeet niet dat topvoetballers een (zwak) elftal vaak bij de hand nemen. Vooral in mindere fases nemen ze een team op sleeptouw. In andere jaren wist Messi dit telkens te doen; afgelopen seizoen was gewoon geen schim van zijn capaciteiten.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
dinsdag 4 december 2018 om 11:29
Je zou hooguit over Messi/Ronaldo kunnen twisten, maar die staan beide op een zeer eenzame hoogte. Dat is geen mening maar een feit gebaseerd op cijfers.
Vind ik leuk
Objectief +3518
dinsdag 4 december 2018 om 11:34
Dan mag je mij vertellen obv welke cijfers. Want als dat zo was geweest, hadden ze beide op nr. 1 en 2 gestaan.
Overigens ben ik het qua gevoel met je eens dat deze heren op 1 en 2 staan. Echter, mbt afgelopen seizoen maakt Messi geen aanspraak op de beste voetballer van de wereld.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 13:20
Haha wil je echt cijfers?

Messi: topscorer en assistkoning van Europa

Wat heb je nog meer nodig bij een INDIVIDUELE verkiezing?
Daarnaast, Messi is kampioen van Spanje en bekerwinnaar. Met hoeveel afstand van de Ballon d'Or winnaar ook alweer? 20 punten ofzo?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 13:22]
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
dinsdag 4 december 2018 om 13:43
Heb er niet zo heel veel moeite mee als je naar afgelopen jaar kijkt.
Barca was vroeg uitgeschakeld in de Champions League en Argentinië was dramatisch op het WK. Ik denk dat ze dat zwaar laten meewegen.

Alle spelers die boven hem geëindigd zijn, zijn sterspelers bij hun ploegen. En die ploegen hebben het beter gedaan dan de ploegen van Messi.
Ronaldo won de CL, Griezman het WK en de EL, Mbappe het WK, Modric won de CL en werd 2e op het WK.

Messi heeft, behalve op nationaal niveau, niet meegedaan om de prijzen met Barcelona, daardoor krijgt hij een lagere rating. 5e worden met die resultaten zegt ook natuurlijk heel veel over Messi zijn kwaliteiten.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 11:30
Dus? Is het de verkiezing van beste voetballer of grootste rolmodel?

Dan had Maradonna nooit de Ballon mogen winnen. Er komen steeds meer argumenten bij waarom Messi/Ronaldo niet meer de beste is. Al die argumenten hebben niks met voetbal te maken.
Vind ik leuk
Strijp +14117
dinsdag 4 december 2018 om 11:50
De beste professional word ieder jaar uitgeroepen.
Vind ik leuk
Tsubamba +3049
dinsdag 4 december 2018 om 11:07
Ik snap de keuze voor Modric ook niet helemaal, hij heeft met zijn teams natuurlijk geweldig gepresteerd, maar individueel vond ik hem niet de beste speler van het afgelopen jaar.
Vind ik leuk
JanTa48 +8110
dinsdag 4 december 2018 om 11:21
Heeft met het WK te maken waar hij 1 van de beste spelers was.
Vind ik leuk
jepo10 +736
dinsdag 4 december 2018 om 11:04
De beste speler moet hem altijd winnen, en Messi is al 12 jaar de beste
Vind ik leuk
Strijp +14117
dinsdag 4 december 2018 om 11:04
Die 2 opmerkingen staan haaks op elkaar aangezien Messi niet 12 gouden ballen thuis heeft.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
dinsdag 4 december 2018 om 11:05
Geen goed WK, geen goede CL dus waaruit blijkt dat vorig jaar? Ik vind dat Ronaldo hem nog eenmaal had moeten krijgen
Vind ik leuk
Korm +39911
dinsdag 4 december 2018 om 11:14
ondanks ik echt helemaal niks heb met Ronaldo ben ik het wel volledig met je eens :)
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
dinsdag 4 december 2018 om 11:16
Met zijn narcistische karakter heb ik ook niks, maar ik vind eigenlijk al die mannetjes naar
Vind ik leuk
jepo10 +736
dinsdag 4 december 2018 om 11:39
Dit is dus precies wat er mis is met de goude bal, het is de prijs voor de beste speler, niet de beste speler van het meest succesvolste team.....
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 13:22
Ronaldo geen goed WK en geen goede LaLiga?
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
dinsdag 4 december 2018 om 14:39
Was een antwoord waarom het Messi niet moest zijn
Vind ik leuk
Pagan1964 +3760
dinsdag 4 december 2018 om 12:29
Onzin
Vind ik leuk
Strijp +14117
dinsdag 4 december 2018 om 11:04
Wat een rare stelling, nr 1.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1416
dinsdag 4 december 2018 om 11:08
Eens. De vraag is natuurlijk of Frenkie hem niet had moeten winnen.
Vind ik leuk
Strijp +14117
dinsdag 4 december 2018 om 11:09
Je bedoeld Denzel Dumfries ? :-)
Vind ik leuk
Stuiter +749
woensdag 5 december 2018 om 08:47
Hahaha plus 1.
Vind ik leuk
JanTa48 +8110
dinsdag 4 december 2018 om 11:17
Volgens de zussen van Ronaldo is de wereld nu verrot. Het is maar in welk perspectief je dat wil gaan bekijken.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 11:22
Het mooie is dat de familie Ronaldo optimaal profiteert van die verrotte wereld , maar daar hoor je ze dan niet over .
Vind ik leuk
BWh1 +13
dinsdag 4 december 2018 om 11:45
Wie hem wint maakt mij niet veel uit maar om Messi op plek 5 te zetten is wel een beetje belachelijk. Maar dat is mijn mening
Vind ik leuk
Pagan1964 +3760
dinsdag 4 december 2018 om 12:03
1. Nee
Vind ik leuk
MojoRisin +15213
dinsdag 4 december 2018 om 12:23
1: Winnen niet per se, maar 5e is echt belachelijk..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 12:23]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 12:51
Modric in ieder geval niet. Messi echter ook niet. door het antivoetbal van Frankrijk heeft geen van de Fransen er ook aanspraak op kunnen maken en dan zou ik toch liever Ronaldo als nr. 1 zien
Vind ik leuk
linkspoot +703
dinsdag 4 december 2018 om 13:15
Messi moet niet alleen de beste zijn met Barca, daar zit 'm het probleem. Op het WK deed het soms pijn aan mijn ogen om te zien hoe kansloos hij was. Daarentegen, was Modric gewoon werkelijk geweldig, een echte baas! Als je dat zowel bij Madrid als op het WK laat zien, dan verdien je terecht een mooie prijs.

Ook bij Ronaldo zag je dat hij Portugal op sleeptouw nam, alleen niet was het niet voldoende. Maar Messi was gewoon tjah, zwak. Dat geeft dus aan dat hij best afhankelijk is met wie hij in de team speelt.
Vind ik leuk
broedkip +2222
dinsdag 4 december 2018 om 13:18
Modric heeft laatste half jaar gespeeld als een drol. Het is een grote aanfluiting stoppen met dit kinderachtige gedoe.
Vind ik leuk
windforce11 +3415
dinsdag 4 december 2018 om 13:37
Volgens mij heeft "die drol" gewoon de CL gewonnen en een WK-finale gespeeld
Vind ik leuk
broedkip +2222
dinsdag 4 december 2018 om 16:41
Probeer eerst even goed te lezen en kom dan weer met je commentaar, drolletje.
Vind ik leuk
windforce11 +3415
dinsdag 4 december 2018 om 16:46
Ik heb het gelezen soepkip en blijf bij mijn mening.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 13:18
Messi is al meer dan 10 jaar de allerbeste,

maar om deze prijs te krijgen moet je ook wel veel prijzen winnen,
en dat was bij Messi (Argentinie)niet ieder jaar het geval.

Messi, Iniesta en Xavi beter combinerend trio heb ik niet gezien.
en alleen Messi heeft deze prijs gewonnen.
Vind ik leuk
windforce11 +3415
dinsdag 4 december 2018 om 13:36
Laat ze in Barcelona maar een prijs verzinnen voor Messi. Als hij een ander shirt aan heeft presteert hij niets
Vind ik leuk
broedkip +2222
dinsdag 4 december 2018 om 16:43
Kan er niets van. Allemaal geluk. Welterusten en slaap lekker verder.
Vind ik leuk
windforce11 +3415
dinsdag 4 december 2018 om 16:47
Kan er heel veel van met de juiste spelers om hem heen, die van Barcelona namelijk en niet die van Argentinie.
Vind ik leuk
Smithsonian +43443
dinsdag 4 december 2018 om 14:13
Van bommel moet eens even met bert gaan zitten.

gedraagt zich heel apart de laatste tijd.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 14:13
Stelling 2: ja, ipv Pereiro of jorrit kennix
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 14:17]
Vind ik leuk
Leeds United +1434
dinsdag 4 december 2018 om 14:35
Volgens mij kan hij ook net zo goed Ramselaar een kans geven. Die zie ik liever dan Perreiro.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 15:05
2. Roep ik al het hele seizoen!
Wat aanpassen? Het liep pas toen Guti erin kwam afgelopen zondag...
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
dinsdag 4 december 2018 om 15:09
Hendrix is veel beter en schrikt ook meer af.
Vind ik leuk
Yesse +186
dinsdag 4 december 2018 om 15:16
Iedereen kan die troffee vanaf nu maar 1x winnen, zo krijg je meerdere verschillende winnaars en heb je niet het gezeik dat hij beter is maar dat een ander wint omdat al 10 jaar het om dezelfde 2 gaat.
Vind ik leuk
RR12 +739
dinsdag 4 december 2018 om 17:06
Misschien vind Vihena het gewoon prettig om te blijven spelen en wonen in en om Rotterdam. T zal best kunnen, maar moeten niet.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 17:19
Stelling 2 : Niet alleen tegen Excelsior Ook uit tegen die andere Rotterdamse club .... of is die wedstrijd al gespeeld ? 🤣😂🤣
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 17:19]
Vind ik leuk
chuckie88 +2459
dinsdag 4 december 2018 om 17:19
We hebben het hier over dezelfde Vilhena, die door eigen supporters wordt afgeschilderd als een postbode en die totaal geen scorend vermogen bezit... iemand die maar snel vervangen moest worden door Ayoub of Tapia??? Diezelfde Vilhena die na 1 gelukte voorzet in het Nederlands Elftal en 1 prima wedstrijd tegen PSV, is nu weer geschikt voor een topcompetitie... blijkbaar is er een vergadering geweest bij Feyenoord om vanaf nu alle jonge spelers te gaan hypen in de hoop de transfersommen op te krikken... we shall see.. lol
Vind ik leuk
JanTa48 +8110
dinsdag 4 december 2018 om 17:25
Als ik Duitsland ook tot een topcompetitie mag rekenen dan zou hij daar zeker passen. De meeste clubs uit de PL hebben geen visie en dan beland je snel op de bank.
Vind ik leuk
meloen87 +805
dinsdag 4 december 2018 om 17:26
1. Absoluut niet, Modric heeft die prijs eerlijk en terecht gewonnen. Dat Messi op de 5e plaats is geëindigd is eigenlijk ook wel terecht. Modric speelde gewoon fantastisch dit jaar, en dat hij het flikt om de finale te halen op het WK met Kroatië maakt het alleen nog maar mooier.
2. Zeker weten, 100%. Die jongen moet gewoon in de basis staan, Van Bommel kan gewoon niet meer om hem heen. De 3 huidige middenvelders (Hendrix, Rosario, Pereiro) vielen compleet door de mand tegen Feyenoord. Guti is mijn mening de beste middenvelder die PSV heeft op dit moment, dus het is gewoon pijnlijk om te zien dat hij niet wordt opgesteld.
3. Die jongen verdient die transfer. Hij heeft zich genoeg bewezen bij Feyenoord en in de Eredivisie. Ook voor Oranje is hij een aanwinst, want zijn doorzettingsvermogen en drive zijn zo ontzettend belangrijke factors die elk team nodig heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 17:45
Modric speelde in februari en maart echt geweldig slecht. Ook van augustus tot en met nu was hij heel heel slecht. Dan is een gouden bal zwaar onverdiend.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 17:27
Stelling 1: Modric heeft het gewoon goed gedaan met Kroatië en Real. Messi had wel op het podium moeten eindigen ipv die Griezmann.
Stelling 2: Alles beter als Pereiro
Stelling 3: Als hij nog naar het buitenland wil moet hij dat nu doen, anders gewoon lekker bij Feyenoord blijven daar kunnen ze hem goed gebruiken.
Vind ik leuk
Smithsonian +43443
dinsdag 4 december 2018 om 17:30
Stelling 1: Modric heeft hem terecht gewonnen

stelling 2: ja

Stelling 3: lekker naar de bundesliga toe
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 18:07
Stelling 1is nee. 2 is ja en 3 Last er eerst maar eens een Topploeg komen voor Vilhena zo geweldig is hij dit seizoen nog niet dat je voor hem op de bank / kuipstoel gaat staan. Als afjager en ballen veroveraar is hij nog lang niet van het niveau Davids, Wim Jansen of een Neeskens.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 18:13
Zonder te kijken naar de voormalige prestaties en met een puur objectieve kijk is de ballon d’or een individuele prijs voor de beste voetballer van het seizoen en als we dat doen en de statistieken en resultaten bekijken is Messi dé voetballer die de prijs in ontvangst had moeten nemen. Zelfs Ronaldo had meer recht op deze prijs..
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:54
Eens.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 18:14
Ik denk dat Vilhena 120 miljoen waard is. Minimaal...
Vind ik leuk
Kuip +10070
dinsdag 4 december 2018 om 18:24
Ja
Ja
Ja
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:54
Hij heb het talent imo.
Vind ik leuk
pietprecies +11836
dinsdag 4 december 2018 om 23:15
1. Nee niet echt.
2. Neejoh, laat Pereiro nog maar efkes staan ;-)
3. Zou wel kunnen, is een stuk effectiever geworden in z’n spel, het is geen technisch wonder maar qua kracht en inzet zie ik hem wel succesvol zijn bij een PL club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws