Oranje speelt kwalificatieduels EK 2020 in twee stadions: 'Goede herinneringen'

    Oranje speelt kwalificatieduels EK 2020 in twee stadions: 'Goede herinneringen'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 10:17vr 07-12-2018 om 10:17

    Het Nederlands elftal zal de kwalificatiewedstrijden richting het Europees kampioenschap van 2020 in twee stadions spelen: de Johan Cruijff Arena en De Kuip.

    Dat heeft de voetbalbond laten weten in een officiële verklaring. "We hebben besloten onze kwalificatiewedstrijden voor EURO2020 in de twee grote stadions van ons land te spelen. Op die manier kunnen zoveel mogelijk fans onze wedstrijden bezoeken", laat bondscoach Ronald Koeman weten.

    "We bewaren natuurlijk goede herinneringen aan het Nations Leagueduel met Duitsland in de uitverkochte Johan Cruijff ArenA en de zege op wereldkampioen Frankrijk in een volle Kuip. Ik hoop dat de Oranjesupporters opnieuw massaal naar het stadion komen om ons aan te moedigen. Wij kijken er in ieder geval naar uit", vervolgt hij.

    Oranje speelt op donderdag 21 maart in Rotterdam tegen Wit-Rusland. Op 24 maart is Duitsland de tegenstander in de Johan Cruijff Arena. De wedstrijd tegen Noord-Ierland (10 oktober) wordt dan weer in de Kuip gespeeld, de laatste thuiswedstrijd tegen Estland (19 november) wordt in de Johan Cruijff Arena afgewerkt.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Smithsonian +33647
    vrijdag 7 december 2018 om 10:19
    Je had ze beter alleen maar in de kuip moeten spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:27
    Allebei de stadions is toch mooi, niet zo zuur hoor.
    Al die tijd opmerkingen gehad dat t nooit in Kuip is, nu verdelen ze het is het weer niet goed
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:44
    Inderdaad is toch prima, weet alleen niet of de stadions vol gaan zitten tegen Estland en Wit-Rusland bijvoorbeeld???? Zal er wel aan liggen hoe goed Nederland op dat moment in vorm is en hoe het leeft. Anders kan er in zo'n "kleinere" wedstrijden misschien beter voor dat van PSV of Twente gekozen worden..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33647
    vrijdag 7 december 2018 om 10:53
    Niet zuur, maar voor de atmosfeer.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:00
    Ja joh? Het atmosfeer?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33647
    vrijdag 7 december 2018 om 13:33
    waar je blij van word vent
    Vind ik leuk
    grunnfan +325
    vrijdag 7 december 2018 om 12:58
    Ja een geweldige atmosfeer!!!! in de kuip. Mijn god wat een...….!
    Vind ik leuk
    Jackpot +2326
    vrijdag 7 december 2018 om 10:19
    Gelukkig is de kuip er ook weer bij. Daar speelt oranje altijd goed in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:19
    Alle wedstrijden moeten eigenlijk in de Kuip gespeeld worden, je bent dan verzekert van 12 punten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:46
    De sfeer is natuurlijk beter in de Kuip maar om te zeggen dat ze daar alles zullen winnen??
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:47
    Ik zeg van wel.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33647
    vrijdag 7 december 2018 om 10:53
    Ja.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:24
    Had toch echt liever gezien dat we tegen de Duitsers in de Kuip speelden..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:26
    Helaas is het Wit Rusland en Noord Ierland geworden, die KNVB ziet dat niet maar ziet alleen maar de financiele aspecten.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 10:26
    Gewoon lekker spelen in De Kuip. Veld in de Arena blijft dan gespaard voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1824
    vrijdag 7 december 2018 om 10:43
    precies, het veld in de JC Arena kan wel wat rust gebruiken met al die Europese potjes ;-P
    Vind ik leuk
    babbel1908 +245
    vrijdag 7 december 2018 om 10:29
    Ik ben tegen Frankrijk voor de eerste keer naar een interland toe geweest. Zit ik daar tussen Chinezen, autisten en een gek met een trommel zonder ritmegevoel. Dat doe ik dus nooit meer.
    Voortaan alleen nog maar naar de Kuip als Feyenoord speelt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 10:47
    Het soort mensen dat naar wedstrijden van oranje gaat zit met hetzelfde gemak in Thialf.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    vrijdag 7 december 2018 om 10:33
    Ik begrijp niet dat ze niet alle wedstrijden in de kuip afwerken aangezien de statistieken daar uitstekend zijn. Zal wel met contractuele zaken tussen de KNVB en de Arena zijn.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    vrijdag 7 december 2018 om 10:37
    Op deze manier kan wel het record ongeslagen wedstrijden voor Oranje in de Kuip worden aangescherpt.
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1190
    vrijdag 7 december 2018 om 10:50
    tsjongjonge..... weer in die betonnen bak zonder sfeer en zonder gras pfffff ... .
    Vind ik leuk
    HansVites +5225
    vrijdag 7 december 2018 om 11:13
    Je zou het ook kunnen verdelen over het land en niet alleen in het westen, als het alleen voor de sfeer zou zijn zou ik ze allemaal in de Kuip laten spelen.
    Vind ik leuk
    harrie v. +694
    vrijdag 7 december 2018 om 11:20
    Nooit meer in de klote Arena aub!
    Alles in de kuip.
    Vind ik leuk
    Farmer +12676
    vrijdag 7 december 2018 om 15:44
    Tussen de regels:

    PSV moet écht gaan nadenken om een gróter stadion te realiseren.
    Als je kijkt wat de gemiddelde europese middenmotter al staan heeft, begint het Philips-stadion wel behoorlijk achterop te geraken, net als de Kuip bv. In Rotterdam is men druk bezig met het plannen van een nieuwe Kuip maar in Eindhoven blijft het hier verassend stil over.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2068
    vrijdag 7 december 2018 om 17:24
    Ja he he die zijn nog aan het afbetalen met al die constructies van aan- en verkoop van grond enz. Ze zijn nu aan het onderzoeken of het stadion nu wel of niet van de gemeente is. ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws