Oranje speelt kwalificatieduels EK 2020 in twee stadions: 'Goede herinneringen'

Oranje speelt kwalificatieduels EK 2020 in twee stadions: 'Goede herinneringen'

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 10:17vr 07-12-2018 om 10:17

Het Nederlands elftal zal de kwalificatiewedstrijden richting het Europees kampioenschap van 2020 in twee stadions spelen: de Johan Cruijff Arena en De Kuip.

Dat heeft de voetbalbond laten weten in een officiële verklaring. "We hebben besloten onze kwalificatiewedstrijden voor EURO2020 in de twee grote stadions van ons land te spelen. Op die manier kunnen zoveel mogelijk fans onze wedstrijden bezoeken", laat bondscoach Ronald Koeman weten.

"We bewaren natuurlijk goede herinneringen aan het Nations Leagueduel met Duitsland in de uitverkochte Johan Cruijff ArenA en de zege op wereldkampioen Frankrijk in een volle Kuip. Ik hoop dat de Oranjesupporters opnieuw massaal naar het stadion komen om ons aan te moedigen. Wij kijken er in ieder geval naar uit", vervolgt hij.

Oranje speelt op donderdag 21 maart in Rotterdam tegen Wit-Rusland. Op 24 maart is Duitsland de tegenstander in de Johan Cruijff Arena. De wedstrijd tegen Noord-Ierland (10 oktober) wordt dan weer in de Kuip gespeeld, de laatste thuiswedstrijd tegen Estland (19 november) wordt in de Johan Cruijff Arena afgewerkt.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Smithsonian +41390
vrijdag 7 december 2018 om 10:19
Je had ze beter alleen maar in de kuip moeten spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:27
Allebei de stadions is toch mooi, niet zo zuur hoor.
Al die tijd opmerkingen gehad dat t nooit in Kuip is, nu verdelen ze het is het weer niet goed
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:28]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:44
Inderdaad is toch prima, weet alleen niet of de stadions vol gaan zitten tegen Estland en Wit-Rusland bijvoorbeeld???? Zal er wel aan liggen hoe goed Nederland op dat moment in vorm is en hoe het leeft. Anders kan er in zo'n "kleinere" wedstrijden misschien beter voor dat van PSV of Twente gekozen worden..
Vind ik leuk
Smithsonian +41390
vrijdag 7 december 2018 om 10:53
Niet zuur, maar voor de atmosfeer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:00
Ja joh? Het atmosfeer?
Vind ik leuk
Smithsonian +41390
vrijdag 7 december 2018 om 13:33
waar je blij van word vent
Vind ik leuk
grunnfan +370
vrijdag 7 december 2018 om 12:58
Ja een geweldige atmosfeer!!!! in de kuip. Mijn god wat een...….!
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:19
Alle wedstrijden moeten eigenlijk in de Kuip gespeeld worden, je bent dan verzekert van 12 punten.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:46
De sfeer is natuurlijk beter in de Kuip maar om te zeggen dat ze daar alles zullen winnen??
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:47
Ik zeg van wel.
Vind ik leuk
Smithsonian +41390
vrijdag 7 december 2018 om 10:53
Ja.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:24
Had toch echt liever gezien dat we tegen de Duitsers in de Kuip speelden..
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:26
Helaas is het Wit Rusland en Noord Ierland geworden, die KNVB ziet dat niet maar ziet alleen maar de financiele aspecten.
Vind ik leuk
Vak 129 +1060
vrijdag 7 december 2018 om 10:26
Gewoon lekker spelen in De Kuip. Veld in de Arena blijft dan gespaard voor Ajax.
Vind ik leuk
Orphen89 +3162
vrijdag 7 december 2018 om 10:43
precies, het veld in de JC Arena kan wel wat rust gebruiken met al die Europese potjes ;-P
Vind ik leuk
babbel1908 +280
vrijdag 7 december 2018 om 10:29
Ik ben tegen Frankrijk voor de eerste keer naar een interland toe geweest. Zit ik daar tussen Chinezen, autisten en een gek met een trommel zonder ritmegevoel. Dat doe ik dus nooit meer.
Voortaan alleen nog maar naar de Kuip als Feyenoord speelt.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21153
vrijdag 7 december 2018 om 10:47
Het soort mensen dat naar wedstrijden van oranje gaat zit met hetzelfde gemak in Thialf.
Vind ik leuk
FSCeara +8905
vrijdag 7 december 2018 om 10:33
Ik begrijp niet dat ze niet alle wedstrijden in de kuip afwerken aangezien de statistieken daar uitstekend zijn. Zal wel met contractuele zaken tussen de KNVB en de Arena zijn.
Vind ik leuk
soplul +3547
vrijdag 7 december 2018 om 10:37
Op deze manier kan wel het record ongeslagen wedstrijden voor Oranje in de Kuip worden aangescherpt.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
vrijdag 7 december 2018 om 10:50
tsjongjonge..... weer in die betonnen bak zonder sfeer en zonder gras pfffff ... .
Vind ik leuk
HansVites +6066
vrijdag 7 december 2018 om 11:13
Je zou het ook kunnen verdelen over het land en niet alleen in het westen, als het alleen voor de sfeer zou zijn zou ik ze allemaal in de Kuip laten spelen.
Vind ik leuk
harrie v. +733
vrijdag 7 december 2018 om 11:20
Nooit meer in de klote Arena aub!
Alles in de kuip.
Vind ik leuk
Farmer +13406
vrijdag 7 december 2018 om 15:44
Tussen de regels:

PSV moet écht gaan nadenken om een gróter stadion te realiseren.
Als je kijkt wat de gemiddelde europese middenmotter al staan heeft, begint het Philips-stadion wel behoorlijk achterop te geraken, net als de Kuip bv. In Rotterdam is men druk bezig met het plannen van een nieuwe Kuip maar in Eindhoven blijft het hier verassend stil over.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws