'Bergwijn staat echt op de radar bij Bayern München, in die categorie denken ze'

    'Bergwijn staat echt op de radar bij Bayern München, in die categorie denken ze'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 13:30vr 07-12-2018 om 13:30

    Bayern München werd al gelinkt aan Ajacieden Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong, maar ook PSV-aanvaller Steven Bergwijn is in beeld bij Der Rekordmeister. Dat weet journalist Maarten Wijffels te melden in een podcast van het Algemeen Dagblad.

    "Ze hebben gezien aan Van Bommel en Robben dat Nederlanders daar wel passen. Ze moeten natuurlijk wat met die vleugels na Ribéry en Robben. Ook Bergwijn staat daar echt wel op de radar, weet ik wel", zo vertelt Wijffels. "Het is niet gezegd dat ze hem halen, maar in die categorie denken ze wel. Het zou zomaar kunnen dat Bayern drie Nederlanders heeft volgend seizoen."

    Dat lijkt overigens al achterhaald, aangezien De Jong volgens De Telegraaf op weg is naar Paris Saint-Germain. Volgens Wijffels is het wel de categorie waarin Bayern zoekt. "Ze zoeken echt jongens met de potentie om door te groeien. Bayern kan wel zeggen: we halen iemand die al 26 is. Maar ze moeten echt weer wat gaan opbouwen."

    "Jongens als Schweinsteiger en Lahm kwamen ook op jonge leeftijd in het team", aldus Wijffels. "Tegelijkertijd moeten ze presteren, maar ze hebben nog wel een categorie spelers die dan de kar trekt."

    Poll

    Haalt Bergwijn de Europese top?

    (3496 stemmen)

    Plaats een reactie

    voetbalkneus +1770
    vrijdag 7 december 2018 om 13:32
    Goeie speler maar niet voor het niveau Bayern, ja en dat zeg ik als PSV-er
    Maar ze moeten wel 200 miljoen vragen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:34
    De Duitse competitie is een mooie competitie. Ik zou als speler liever naar Engeland gaan, maar goed...
    Vind ik leuk
    Josip Broz +512
    vrijdag 7 december 2018 om 13:38
    Das nie te zien aan uwe naam... 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:42
    Sorry, niemand zo gek op Engeland als ik. Nog een paar jaar goed sparen en ik vertrek, Jos...
    Vind ik leuk
    Josip Broz +512
    vrijdag 7 december 2018 om 13:43
    👍 Zegma Josje... 🤣
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:47
    Op z'n Engels:'Little Josh'.
    Is 'Josip Broz' een anagram..?
    Vind ik leuk
    Josip Broz +512
    vrijdag 7 december 2018 om 13:48
    Nein, dat is het niet.

    Als je de naam googled kom je al snel bij de juiste uit. Nooit van gehoord?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:55
    Tito!!!
    Waarom noem jij jezelf naar Tito???
    Tuurlijk is die naam bekend! Anti- Rusland of niet, hij heeft er ook een paar laten verdwijnen tijdens zijn bewind als dictator...
    Dus jij houdt van bier en Tito??
    Vind ik leuk
    Josip Broz +512
    vrijdag 7 december 2018 om 13:58
    Bier en Tito 😂

    Die zal ik onthouden.

    Tito was een grote leider en wordt door velen nu nog herinnerd als "vriend Tito". De man die Joegoslavie met een vrijwilligersleger terug heeft weten te veroveren van de Nazi's en met "dezelfde" vrijwilligers het land ook weer heeft heropgebouwd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:01
    Maarre, zijt gij Vlaams, Titeke?
    Weet je wat ik de mooiste stadion van Belgie vind? Dat stadion van de Gillekes, maar allee, Franstaligen hè, da's dan weer jammer...
    Vind ik leuk
    Josip Broz +512
    vrijdag 7 december 2018 om 14:06
    😂

    Ben niet Vlaams, gewoon een beetje een gekke bui.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:16
    Blijf van de drugs af, Titeke...
    Vind ik leuk
    Josip Broz +512
    vrijdag 7 december 2018 om 14:18
    Maak je maar geen zorgen. Geen drugs voor Den Tit!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28477
    vrijdag 7 december 2018 om 14:41
    Ja la la la la
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1662
    vrijdag 7 december 2018 om 13:57
    lekker man! Dadelijk bestaat het Nederlands elftal alleen maar uit spelers uit de Top 10 beste Europese clubs. Ik zie de beker van het EK al dicht bij komen want die gaan wij zeker winnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:16
    Scheelt dat dat bij Duitsland, Frankrijk en Spanje al jaren het geval is...
    Vind ik leuk
    Josip Broz +512
    vrijdag 7 december 2018 om 13:45
    Haha...

    Maar ben het wel met je eens de PL is echt wel het hoogst haalbare voor een voetballer maar om te wonen? Doe mij dan maar Spanje en anders Italie.

    Wat dat betreft heeft Straat het goed gezien... 😋
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:48
    Straat ligt de hele dag op de bank, komt alleen het huis uit voor z'n 'viske' en z'n 'bierke'...
    Vind ik leuk
    Josip Broz +512
    vrijdag 7 december 2018 om 13:55
    Das al meer dan zat!

    Kom nou toch, ge moet ook aan uw rust denken. 😂
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 14:12]
    Vind ik leuk
    stratumseind +173835
    vrijdag 7 december 2018 om 16:08
    bier word gewoon thuis in mijn koelkastje gelegd, veul te veul werk al da gesjouw .
    Ik drink het al op das toch ook al heel wa ofnie?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:14
    Als ik volgend jaar bij jou langs kom, moe'k dan alles zelf doen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173835
    vrijdag 7 december 2018 om 16:18
    ligt eraan wa ge wilt doen ..... ik hoef munnen errum mar uit te steken en ik heb wir unne kouwe klets dus....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:27
    De's zat...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173835
    vrijdag 7 december 2018 om 16:29
    da dacht ik ok
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:32
    Volgend jaar mailen, komt goed...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3540
    vrijdag 7 december 2018 om 13:46
    GeorgieWasTheBrexit ??
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:58
    Één jaartje en dan komt de UK op hangende pootjes terug want het Vierde Rijk, de EU laat zich niet kennen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:54
    Te laat makker. Als die Brexit er eenmaal door is zoals May het wil, dan kom jij het land niet meer in voor langer dan een weekje vakantie in The Lake District ;-)
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 15:47
    Vreemd dat je dan n Noord Ier uitzoekt... 😚
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:11
    Hij was nu eenmaal de beste speler in Engeland die uit Noord-Ierland kwam.. 😗
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 16:14
    Ik zou zeggen dat hij de beste Noord Ier was die ooit in Engeland heeft gespeeld. 😁
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:15
    Jij wint... 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:12
    Nou, München is echt wel een hele gave stad hoor. Oktoberfest.. wintersport on de hoek. In Engeland zijn alleen de pubs leuk 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:13
    Als je bovengemiddeld Engels kunt praten, dus niet van dat 'Allo 'Allo-Engels, dan Ijn de mensen ook aardig. Vind ze leuker dan Nederlanders...
    Vind ik leuk
    Dussss +355
    vrijdag 7 december 2018 om 13:48
    Als Spartaan vind ik Bergwijn in potentie wel goed genoeg!
    En ik denk dat psv nu eindelijk een technische staf heeft die spelers echt beter maakt. Kan zomaar zijn dat Bergwijn in augustus 2019 al zover gegroeid is dat hij een basisplaats bij Bayern krijgt. Wel jammer dat psv het komende halfjaar weinig wedstrijden op niveau heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:17
    Weet niet of Bergwijn wel bij Bayern past gelet op de manier van spelen dat geldt ook voor Frenkie, qua spelopvatting zou alleen de Ligt passen bij Bayern. Bergwijn zou meer bij een City passen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6581
    vrijdag 7 december 2018 om 14:18
    Ik wijffel nog een beetje
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    vrijdag 7 december 2018 om 15:34
    Veel te weinig.joh, super gespeeld in de CL. Nooit kleine blessures, altijd beschikbaar voor elk ned.team waar.hij nog voor mag uit komen.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1485
    zaterdag 8 december 2018 om 10:05
    Meer prijzen behaald dan Ziyech, Matthijs en Frankie bij elkaar 😂
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    zaterdag 8 december 2018 om 14:03
    Op nationaal mickey mouse niveau ja. Daar buiten is het gewoon een afgang.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:03
    Is dat voor de hele selectie inclusief stadion?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:45
    Nog niet van het niveau Bayern. Gaat hij wel worden. Uniek talent imo.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1596
    vrijdag 7 december 2018 om 13:33
    Het is vandaag nationale losgeslagen journalistendag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:35
    En norgen staan ze op radar bij City en Barcelona 😁
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:25
    Bayer heeft reeds in de zomer een bod van 65 miljoen op de Ligt in de prullenbak zien verdwijnen ☺
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:36
    Het is gewoon afwachten tot de zomertransfer.
    Het heeft geen zin om te speculeren en de media blaas ook alles op
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:42
    Weet dat het bod is gedaan en verder is het afwachten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:39
    Heerlijk hoe al onze veelal, Nederlandse spelers zo in trek zijn na die droogte de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:14
    Heerlijk voor Oranje maar niet voor de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1770
    vrijdag 7 december 2018 om 14:18
    de meeste mislukken hopeloos, helaas.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:48
    Wel met een grote bankrekening .
    Vind ik leuk
    Andre As +3027
    vrijdag 7 december 2018 om 13:41
    Is het mistig in München?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:43
    Zeker kan jij dat aan, wordt hij alleen maar beter van....
    Vind ik leuk
    Dj Storm +178
    vrijdag 7 december 2018 om 13:43
    Vind het wel fijn dat bv een Bild ( best geïnformeerde spirtmedium) hier niks over bericht. En ene heer... Van het AD dit zomaar even uit zijn mauw schudt 🤣🤣
    Vind ik leuk
    2cents +57837
    vrijdag 7 december 2018 om 14:27
    Zo heeft hij het ook opgeschreven, als nattevingerwerk:

    “Ook Bergwijn staat daar echt wel op de radar, weet ik wel", zo vertelt Wijffels. "Het is niet gezegd dat ze hem halen, maar in die categorie denken ze wel. “
    Vind ik leuk
    derksen +8912
    vrijdag 7 december 2018 om 13:45
    Potsijandosi gaat deze topic niet over frenki?
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1770
    vrijdag 7 december 2018 om 13:51
    Indirect wel, ze bedoelen dat Frenkie een Bergwijn gaat drinken in Frankrijk..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:49
    75,1 miljoen fur der Superstormer Stevie Bergwijn stond er in de Duitse kranten.

    Ook een mooi artikel van Sylvie Meis..je weet wel de ex van die frikandelle-esser.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5668
    vrijdag 7 december 2018 om 14:08
    Die lingerieshow van haar was een absoluut dieptepunt in de tv programma historie van rtl.
    La scheiss zal wel niet zoveel tv werk meer krijgen ben ik bang.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6776
    vrijdag 7 december 2018 om 13:49
    Hoe is zijn Duits? :D
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    vrijdag 7 december 2018 om 13:51
    Lekker joh straks bestaat oranje weer uit spelers uit allemaal europese topteams! Met vd dijk de jong de ligt bergwijn depay wijnaldum etc leuk om te zien. Hoop wel dat ze allemaal minuten blijven maken dan natuutlijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:10
    Bergwijn zou inderdaad een onderdeel kunnen uitmaken van de verjongingskuur bij Bayern München. Echter presteert hij nog niet constant genoeg bij PSV om daar aanspraak op te maken. Zijn houding is vaak nog wat nonchalant en Duitsers verwachten van hun spelers dat ze de hart uit het lijf dribbelen op het veld. Nog 1/2 seizoenen Eindhoven zou Bergwijn goed doen. Een tussenstap naar subtoppers als Internazionale/ Tottenham/Valencia zou het meest ideale zijn voor hem. Matthijs de Ligt acht ik wel ver genoeg om nu al de basis van Bayern te halen.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1770
    vrijdag 7 december 2018 om 15:37
    Ik helemaal niet, de Ligt wordt overschat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 11:16
    Dat komt denk ik een beetje omdat je een anti Ajax bril op hebt, niet eens een bril van je eigen club.
    Vind ik leuk
    michelhx +3754
    vrijdag 7 december 2018 om 14:23
    Minstens 50 miljoen.
    Vind ik leuk
    Chuckyy +0
    vrijdag 7 december 2018 om 14:27
    Natuurlijk Ja als die de top
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:38
    Eerste miskoop BM
    Vind ik leuk
    Mari +10101
    vrijdag 7 december 2018 om 15:00
    Zou een slimme zet zijn van Bayern. Bergwijn is top
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    vrijdag 7 december 2018 om 15:18
    Lyon van Memphis zou zo maar eens een heel goede club kunnen blijken te zijn voor Berghuis.
    Vind ik leuk
    John040 +2428
    vrijdag 7 december 2018 om 15:33
    Nog 15 maanden dan ben ik ook weg uit Nederland. Dan word het snachts voetbal kijken in Jomtien hahaha. Overmorgen weer 6 weken er naar toe. En jsa Bergwijn naar Bayern samen met chucky Robben terug.
    Vind ik leuk
    torinofc +439
    vrijdag 7 december 2018 om 15:55
    Jochie kan amper scoren en assists geven in de eredivisie, wat gaat hij daar doen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33679
    vrijdag 7 december 2018 om 15:56
    Bergwijn heeft zeker wel de potentie.
    Vind ik leuk
    Marco S +5627
    vrijdag 7 december 2018 om 19:21
    Bergwein naar Bayern.. vast..frenkie zou ik begrijpen maar dit is toch geen Makaay niveau
    Vind ik leuk
    myrthewit +1646
    zaterdag 8 december 2018 om 00:43
    Bergwijn gaat de Europese top echt niet halen omdat hij fysiek te kort komt....
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 11:11
    Ik hoop dat dit een grap is. De opvolger van Robben of Ribery zeker? Laat me niet lachen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws