'Bergwijn staat echt op de radar bij Bayern München, in die categorie denken ze'

'Bergwijn staat echt op de radar bij Bayern München, in die categorie denken ze'

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 13:30vr 07-12-2018 om 13:30

Bayern München werd al gelinkt aan Ajacieden Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong, maar ook PSV-aanvaller Steven Bergwijn is in beeld bij Der Rekordmeister. Dat weet journalist Maarten Wijffels te melden in een podcast van het Algemeen Dagblad.

"Ze hebben gezien aan Van Bommel en Robben dat Nederlanders daar wel passen. Ze moeten natuurlijk wat met die vleugels na Ribéry en Robben. Ook Bergwijn staat daar echt wel op de radar, weet ik wel", zo vertelt Wijffels. "Het is niet gezegd dat ze hem halen, maar in die categorie denken ze wel. Het zou zomaar kunnen dat Bayern drie Nederlanders heeft volgend seizoen."

Dat lijkt overigens al achterhaald, aangezien De Jong volgens De Telegraaf op weg is naar Paris Saint-Germain. Volgens Wijffels is het wel de categorie waarin Bayern zoekt. "Ze zoeken echt jongens met de potentie om door te groeien. Bayern kan wel zeggen: we halen iemand die al 26 is. Maar ze moeten echt weer wat gaan opbouwen."

"Jongens als Schweinsteiger en Lahm kwamen ook op jonge leeftijd in het team", aldus Wijffels. "Tegelijkertijd moeten ze presteren, maar ze hebben nog wel een categorie spelers die dan de kar trekt."

Poll

Haalt Bergwijn de Europese top?

(6934 stemmen)

Plaats een reactie

voetbalkneus +2342
vrijdag 7 december 2018 om 13:32
Goeie speler maar niet voor het niveau Bayern, ja en dat zeg ik als PSV-er
Maar ze moeten wel 200 miljoen vragen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:34
De Duitse competitie is een mooie competitie. Ik zou als speler liever naar Engeland gaan, maar goed...
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:12
Nou, München is echt wel een hele gave stad hoor. Oktoberfest.. wintersport on de hoek. In Engeland zijn alleen de pubs leuk 😉
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 16:13
Als je bovengemiddeld Engels kunt praten, dus niet van dat 'Allo 'Allo-Engels, dan Ijn de mensen ook aardig. Vind ze leuker dan Nederlanders...
Vind ik leuk
Dussss +776
vrijdag 7 december 2018 om 13:48
Als Spartaan vind ik Bergwijn in potentie wel goed genoeg!
En ik denk dat psv nu eindelijk een technische staf heeft die spelers echt beter maakt. Kan zomaar zijn dat Bergwijn in augustus 2019 al zover gegroeid is dat hij een basisplaats bij Bayern krijgt. Wel jammer dat psv het komende halfjaar weinig wedstrijden op niveau heeft.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6971
vrijdag 7 december 2018 om 14:18
Ik wijffel nog een beetje
Vind ik leuk
14forever +9231
vrijdag 7 december 2018 om 15:34
Veel te weinig.joh, super gespeeld in de CL. Nooit kleine blessures, altijd beschikbaar voor elk ned.team waar.hij nog voor mag uit komen.
Vind ik leuk
B. Alrond +1892
zaterdag 8 december 2018 om 10:05
Meer prijzen behaald dan Ziyech, Matthijs en Frankie bij elkaar 😂
Vind ik leuk
14forever +9231
zaterdag 8 december 2018 om 14:03
Op nationaal mickey mouse niveau ja. Daar buiten is het gewoon een afgang.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 23:45
Nog niet van het niveau Bayern. Gaat hij wel worden. Uniek talent imo.
Vind ik leuk
Corse996 +1669
vrijdag 7 december 2018 om 13:33
Het is vandaag nationale losgeslagen journalistendag.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:35
En norgen staan ze op radar bij City en Barcelona 😁
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:39
Heerlijk hoe al onze veelal, Nederlandse spelers zo in trek zijn na die droogte de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1899
vrijdag 7 december 2018 om 14:14
Heerlijk voor Oranje maar niet voor de Eredivisie.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
vrijdag 7 december 2018 om 14:18
de meeste mislukken hopeloos, helaas.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:48
Wel met een grote bankrekening .
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:43
Zeker kan jij dat aan, wordt hij alleen maar beter van....
Vind ik leuk
Dj Storm +498
vrijdag 7 december 2018 om 13:43
Vind het wel fijn dat bv een Bild ( best geïnformeerde spirtmedium) hier niks over bericht. En ene heer... Van het AD dit zomaar even uit zijn mauw schudt 🤣🤣
Vind ik leuk
2cents +64418
vrijdag 7 december 2018 om 14:27
Zo heeft hij het ook opgeschreven, als nattevingerwerk:

“Ook Bergwijn staat daar echt wel op de radar, weet ik wel", zo vertelt Wijffels. "Het is niet gezegd dat ze hem halen, maar in die categorie denken ze wel. “
Vind ik leuk
derksen +8897
vrijdag 7 december 2018 om 13:45
Potsijandosi gaat deze topic niet over frenki?
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
vrijdag 7 december 2018 om 13:51
Indirect wel, ze bedoelen dat Frenkie een Bergwijn gaat drinken in Frankrijk..
Vind ik leuk
ihvmmdk +7222
vrijdag 7 december 2018 om 13:49
Hoe is zijn Duits? :D
Vind ik leuk
Laliga +2799
vrijdag 7 december 2018 om 13:51
Lekker joh straks bestaat oranje weer uit spelers uit allemaal europese topteams! Met vd dijk de jong de ligt bergwijn depay wijnaldum etc leuk om te zien. Hoop wel dat ze allemaal minuten blijven maken dan natuutlijk
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:10
Bergwijn zou inderdaad een onderdeel kunnen uitmaken van de verjongingskuur bij Bayern München. Echter presteert hij nog niet constant genoeg bij PSV om daar aanspraak op te maken. Zijn houding is vaak nog wat nonchalant en Duitsers verwachten van hun spelers dat ze de hart uit het lijf dribbelen op het veld. Nog 1/2 seizoenen Eindhoven zou Bergwijn goed doen. Een tussenstap naar subtoppers als Internazionale/ Tottenham/Valencia zou het meest ideale zijn voor hem. Matthijs de Ligt acht ik wel ver genoeg om nu al de basis van Bayern te halen.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
vrijdag 7 december 2018 om 15:37
Ik helemaal niet, de Ligt wordt overschat.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:16
Dat komt denk ik een beetje omdat je een anti Ajax bril op hebt, niet eens een bril van je eigen club.
Vind ik leuk
michelhx +4692
vrijdag 7 december 2018 om 14:23
Minstens 50 miljoen.
Vind ik leuk
Chuckyy +0
vrijdag 7 december 2018 om 14:27
Natuurlijk Ja als die de top
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:38
Eerste miskoop BM
Vind ik leuk
Mari +13352
vrijdag 7 december 2018 om 15:00
Zou een slimme zet zijn van Bayern. Bergwijn is top
Vind ik leuk
repeP +2285
vrijdag 7 december 2018 om 15:18
Lyon van Memphis zou zo maar eens een heel goede club kunnen blijken te zijn voor Berghuis.
Vind ik leuk
John040 +2433
vrijdag 7 december 2018 om 15:33
Nog 15 maanden dan ben ik ook weg uit Nederland. Dan word het snachts voetbal kijken in Jomtien hahaha. Overmorgen weer 6 weken er naar toe. En jsa Bergwijn naar Bayern samen met chucky Robben terug.
Vind ik leuk
torinofc +599
vrijdag 7 december 2018 om 15:55
Jochie kan amper scoren en assists geven in de eredivisie, wat gaat hij daar doen
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
vrijdag 7 december 2018 om 15:56
Bergwijn heeft zeker wel de potentie.
Vind ik leuk
Marco S +7094
vrijdag 7 december 2018 om 19:21
Bergwein naar Bayern.. vast..frenkie zou ik begrijpen maar dit is toch geen Makaay niveau
Vind ik leuk
myrthewit +1697
zaterdag 8 december 2018 om 00:43
Bergwijn gaat de Europese top echt niet halen omdat hij fysiek te kort komt....
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:11
Ik hoop dat dit een grap is. De opvolger van Robben of Ribery zeker? Laat me niet lachen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws