'Ik werd zwartgemaakt omdat ik mijn contract bij PSV niet wilde verlengen'

'Ik werd zwartgemaakt omdat ik mijn contract bij PSV niet wilde verlengen'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 17:10za 08-12-2018 om 17:10

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 14:09wo 12-12-2018 om 14:09

Zakaria Bakkali vertelt in het Belgische Het Nieuwsblad over zijn periode bij PSV. De aanvaller van Anderlecht vertrok in Eindhoven via de achterdeur, na onenigheid over een nieuw contract.

"Op mijn 12de werd ik al verleid om naar PSV te gaan, maar de eerste twee maanden waren een ramp", vertelt Bakkali. "Alleen met de trein van Luik naar Eindhoven: daar was ik niet klaar voor. Ik stond snel terug bij Standard om weer samen te voetballen met David. Daarna organiseerde PSV zich beter en vertrok ik toch definitief naar Nederland."

PSV onderhandelde met Bakkali over een nieuw contract, maar een definitief akkoord kwam er nooit. PSV verweet de speler onder meer dat hij continu van voorwaarden veranderde. Bakkali kreeg het stempel 'lastige jongen'. "Bij mij dateert dat van toen ik als tiener mijn contract niet wilde verlengen bij PSV. Toen hebben ze mij zwartgemaakt. Toen ik bij Anderlecht arriveerde zei Vanhaezebrouck (trainer, red.) ook: Ik hoorde zoveel roddels over jou. Drie maanden later stelde hij zijn mening bij: Zak, in feite ben je een engeltje."

Bakkali verliet PSV in 2015 voor Valencia. "Het was altijd mijn ambitie om in Spanje te voetballen. Nog steeds, trouwens. En toen ik op mijn 18de van PSV naar Valencia ging, voelde dat goed aan. Ik had met trainer Nuno gepraat en hij rekende op mij. Mensen die zeggen dat wij alleen voor het geld naar het buitenland gingen, vergissen zich."

De aanvaller benadrukt dat geld niet zijn belangrijkste motivatie is. "Echt niet. Het is mijn pa die alles beheert van A tot Z. Mijn ouders hebben het beste met me voor en beslissen mee waaraan ik mijn centen best spendeer."

Poll

Zou Bakkali zijn doorgebroken bij PSV?

(6 stemmen)

Plaats een reactie

Head-Butt +297
zaterdag 8 december 2018 om 17:15
Sportman in hart en nieren.
Vind ik leuk
Arvin +6148
zaterdag 8 december 2018 om 17:20
Als hij zijn eigen tas maar niet hoeft te dragen 😂
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:46
Is dit nieuws 😊
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zondag 9 december 2018 om 05:06
Hij slaagt nergens.
Vind ik leuk
Maauwert +913
zaterdag 8 december 2018 om 17:17
En terecht
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:30
Waarom terecht? Laat me raden, omdat ie marokkaans is?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:35
Anders trekken we voor niets weer de racisme kaart......altijd maar weer in de slachtofferrol duiken...... hij is overigens Belg
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
HansVites +5637
zaterdag 8 december 2018 om 17:55
Belg ik dacht dat het een Marokkaan was.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:59
Dat is niet relevant. Een trotse Marokkaan noemen ze zich dan. Wolaaaa!
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 17:58
Iedereen die het woord racismekaart serieus gebruikt is af.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:03
Weer geen prijs....
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 18:04
Als je ophoudt dat woord te gebruiken wil ik je wel prijzen.
Vind ik leuk
Maan88 +5712
zaterdag 8 december 2018 om 23:43
Als buitenlanders zoals M Ait Aicha dan ook ophouden meteen over racisme te spreken!!
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 18:34
Tja soms zit het mee en soms zit het tegen.
Vind ik leuk
Maauwert +913
zaterdag 8 december 2018 om 19:04
Inderdaad Emiel. Ik vind het terecht omdat hij steeds harder begon te liegen tot hij vertrok. Als hij meteen bij de eerste vragen had aangegeven 'tja ik kan daar veel meer verdienen' was het andere koek geweest. Rot op met Mocro-opmerking Aidsa.
Vind ik leuk
Rodajc +17336
zaterdag 8 december 2018 om 18:05
Omdat het nogal ondankbaar is op zo'n manier een club te verlaten tot de voetballer die hij geworden was. Dan moet je ook een man zijn en alle kritiek accepteren, triest ventje dat hij dat allemaal goed probeert te praten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 18:06]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:19
Hadden we niet aangedacht maar wel een goede reden . We noteren hem
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 20:31]
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 18:32
Conclusie nooit meer terug komen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1250
zaterdag 8 december 2018 om 19:18
Waarom altijd maar in de richting van racisme denken? Omdat het over een Marokkaan gaat?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:52
En terecht riep hier iemand. Waarom zou diegene dat zeggen zonder te weten wat er is gespeeld. Hij zou eerder moeten zeggen en terecht dat zakaria niet heeft bijgetekend mocht hij weten wat er heeft gespeeld. Psv is haar afspraken niet nagekomen, dan is het terecht dat ie niet bijtekent. Men kijkt tegenwoordig niet eens naar de oorzaak, maar bij voorbaat als y gaat om marokkanen ligt het altijd aan de marokkaan. En als je dan iets roept over racisme, dan ben je een slachtoffer. Nee je moet in NL gwn je bakkes houden en ookal is iedereen racistisch, mag je daar niks over zeggen want dan ben je slachtofferrol aan t spelen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1250
zaterdag 8 december 2018 om 20:05
Het is maar hoe je het ziet. Als je verderop leest weet je waarom hij terecht zegt. Wordt er wel een beetje moe van. Nederland gaat naar de klote door racisten maar ook door mensen zoals jij die overal maar racisme in zien. Omdat een gedeelte racistisch is wil niet zeggen dat iedereen zo is. Stop eens met verwijten over en weer en iedereen zal het beter hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:42
Sorry maat maar ik noem niet iedereen racistisch. De enige reden dat ik dit zeg is omdat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Vooral als gaat om iemand met een marokkaans of islamitische achtergrond. Dan staan de vooroordelen al klaar of de conclusies. Zonder enig onderzoek.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:22
Wat is er mis met mensen met kleine neusjes?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:23]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:11
Hij zegt alleen: en terecht. Hoe kan je dat als racisme zien, er wordt door niemand over zijn afkomst gepraat behalve door jou... daarnaast weet niemand wat zich daar heeft afgespeeld, dus misschien is het terecht en misschien niet, het is iig een beetje zwak om nu dit soort uitspraken te doen
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:33
Mooi gesproken
Vind ik leuk
Maan88 +5712
zaterdag 8 december 2018 om 23:44
Je speelt idd slachtoffer! Nog even en PSV heeft jou ook slecht behandeld. Ben je nu ineens de neef van ofzo???
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:21
Je zoon die net 18 is naar Spanje laten verhuizen ipv lekker dicht bij huis, waar je natuurlijk niks meer ging verdienen. Gelukkig hadden ze het beste met je voor en een goed toekomst plan klaar!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:07
Spijker op de kop!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:25
Nou kom er maar in, al die jankerds die bij een soortgelijke topic over een (oud) speler van Ajax gaan lopen brallen: “ kille club, het is geen warme club enz.”
Overal is er wel eens tumult waar wij buitenstaanders nooit de echte ins en outs kennen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +47905
zaterdag 8 december 2018 om 17:25
Bakkali een engeltje?
Mwahahaha
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zaterdag 8 december 2018 om 18:56
Bakkali, Labyad... Wat een warme club, dat PSV.
Vind ik leuk
companen +1639
zaterdag 8 december 2018 om 19:37
Denk eerder dat het aan het 'soort' ligt, nee ik weet vrijwel zeker.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zaterdag 8 december 2018 om 19:50
Ik denk het niet.
Vind ik leuk
Maan88 +5712
zaterdag 8 december 2018 om 23:45
Aan de ‘Zakaria’ soort!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:28
Wees blij dat je profvoetballer benr geworden, dan ben je toch bevoorrecht, zeikerds.
Vind ik leuk
Mi amigo +173
zaterdag 8 december 2018 om 17:28
Het ligt altijd aan een ander, iedereen was blij dat ie opgeflikkerd was
Vind ik leuk
Knollie +443
zaterdag 8 december 2018 om 17:31
Bakkal trapt al enkele keren na de laatste maanden. Het zit hem toch hoog dat hij het bij zijn favoriete club en in de Nederlandse top niet heeft kunnen maken.
Bakkali is een leugenachtige boef.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:14
Als zijn ouders daadwerkelijk het beste met hem voor hadden en niet het geld niet een zwaarwegend issue was, zou men er een stuk verstandiger aan gedaan hebben om hun puberend kind met een stormachtige ontwikkeling op emotioneel, fysiek, sociaal én financieel vlak éérst eens DANKBAAR zijn draai te laten vinden in een professionele, gemoedelijke en vertrouwde, sportieve omgeving bij een EUROPEES SPELENDE topclub welke tot over de grenzen bekend staat om haar PERSOONLIJKE BEGELEIDING en jaarlijkse transfers naar diverse superclubs! Daarnaast is de rol van iedere ouder om zijn/haar kind te steunen, adviseren en helpen zijn/haar droom te verwezenlijken, en daarvoor is de MENING van het kind(wat dat ben je in wezen nog op 18-jarige leeftijd) van wezenlijk belang. Dus kom mij niet aan met "mijn ouders regelen alles", óók al ben je moslim!#omhooggevallenwannabester!!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 19:29]
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
zaterdag 8 december 2018 om 17:34
Vind ik leuk
Omam-Biyik +298
zaterdag 8 december 2018 om 17:42
Man man man, is 'ie daar alweer met dat jankverhaal.
Vind ik leuk
Johnny Cash +7942
zaterdag 8 december 2018 om 17:44
Heb bakkali toen hij 12 13 jaar een paar keer in de jeugd zien voetballen. Was toen altijd 1 van de beste van het veld.
Vind ik leuk
Only1nr7 +1450
zaterdag 8 december 2018 om 17:46
Je werd niet zwart gemaakt, er werd verteld hoe je bent...... Jij bent de enige die zo over Marcel Brands praat, verder hoor ik zelfs de spelers die vertrokken met respect over hem praten. Tja...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:48
Ouwe koeien niet doen dit .
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:50
Het ligt aan iedereen, behalve aan hem zelf of zijn familie.
Vind ik leuk
AFC AJAX. +40
zaterdag 8 december 2018 om 17:57
Warme Gluiperige achter de ellebogen vereniging dus dat psv.
Vind ik leuk
HansVites +5637
zaterdag 8 december 2018 om 17:57
Op je 18e naar Spanje maar nog steeds niet volwassen omdat je pa beslist wat er met je centen gebeurd.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 17:59
Vet erg als mensen met meer levenservaring met je meedenken.
Vind ik leuk
pico323 +7015
zaterdag 8 december 2018 om 18:06
PRIMa jongen niets mis mee. Belachelijk hoe PSV supporters hem behandelend hebben. En al die haat naar hem toe. Warme club PSV.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:08
Dit soort gasten moeten er voor zorgdragen dat de gehele familie financieel onderhouden wordt en niet meer hoeft te werken gedurende hun hele leven. Ook Bakkalieg, heeft net zoals vele andere voetballers (van dit soort) de verkeerde mensen om zich heen hangen die zogenaamd als zaakwaarnemer fungeren. Geld is de enige grote drijfveer van dit soort gastjes, zoals Bakkalieg. Ze kunnen beter hun mond dicht houden in de publiciteit want de ene is nog dommer dan de andere.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 18:09]
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 18:18
Wat goed dat je de hele familie van Bakkali in kaart hebt gebracht en uitgezocht wat iedereen verdient.
En van al 'dit soort gasten'. Tenminste, ik neem aan dat je dat hebt gedaan, anders dan kun je beter je mond dicht houden, anders komt het zo dom over.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:20
Dit term “dit soort gasten” heeft niets met afkomst of nationaliteit te maken, als je dat soms denkt. Maar wel fijn dat er nog mensen zijn die opkomen voor dit soort gastjes (en hun familie).
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 18:22
Wat goed. Wat bedoel je dan met dit soort gasten? Gasten die voor hun hele familie moeten zorgen?
Ik kom niet voor hem op, ik kan gewoon niet zo goed tegen dom gelul.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:29
Met dit soort gastjes bedoel ik zakkenvullers die zeggen dat ze voor hun voetbalcarrière op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken en doen voorkomen dat ze dit doen voor hun ontwikkeling. Dit terwijl het louter en alleen om de poen gaat. Vaak spelen hun zaakwaarnemers een erg dubieuze rol hierbij. Zeg dan gewoon dat je voor het grote geld kiest, wat ook mag, en maak niet je oudwerkgever zwart. Zeer, zeer slechte eigenschap is dat.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 18:30
Dus iedereen die op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekt om te voetballen en daar meer gaat verdienen doet het automatisch voor het geld?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:37
Niet allemaal. Maar in het geval van Bakkelieg was dit zeker wel het geval. Waarom moest Bakkalieg nog zolang onderhandelen met PSV terwijl hij niet wilde blijven bij PSV? Bakkalieg en ook zijn zaakwaarnemers wisten verdomd goed dat hij bij FC Valencia nooit aan veel spelen zou toekomen op 18 jarige leeftijd. Bakkalieg heeft niet voor niets reeds zoveel werkgevers gehad. Jophopper c.q. broodvoetballer puur en alleen om de financiën.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 18:39
ik vind het een slecht en onduidelijk verhaal
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:06
Dat kan en mag jij vinden. Net zoals ik, etc., etc.
Vind ik leuk
Bizzy +22367
zaterdag 8 december 2018 om 19:32
Zakaria is gek gemaakt door zijn vader, ooms, neven en wannabee gangster vriendjes.
Waarschijnlijk wilde de imam uit Vilvoorde ook een graantje meepikken dus heeft hij zijn zegen ook gekregen. Om zijn doel te bereiken was LIEGEN geoorloofd. Met zijn ad interim CV is ongeloofwaardig geworden.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zaterdag 8 december 2018 om 18:57
Bakkali, Labyad... Wat een warme club dat PSV.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:06
Waarom vertrok Kluivertje deze zomer dan bij Ajax? En dan zal ik die andere jeugdspelers van Ajax die vroegtijdig de Toekomst verlieten de laatste jaren er nog maar niet bij gaan zoeken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 19:07]
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zaterdag 8 december 2018 om 19:49
Echter zul je die jongens niet tot nauwelijks een slecht woord horen zeggen over Ajax. Dat was meer mijn punt over PSV.

(Jeugd)spelers zie je bij elke club wel vertrekken.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:14
Die spelers hebben blijkbaar dan meer verstand dan Bakkalieg die te pas en te onpas PSV zwart maakt. En jij had het over een warme club in je eerste reactie. Kluivertje had ook negatieve info over Ajax toen hij aankondigde dat hij zijn werkgever hij ging verlaten. Youness idem dito. Rancune is de drijfveer hierbij! En dat heeft niets met warme of koude club te maken waarover jij het hebt in je eerste reactie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:00]
Vind ik leuk
RenW +2063
zaterdag 8 december 2018 om 23:08
Gaat over PSV, Pong, laat je obsessie er buiten.
Vind ik leuk
Maan88 +5712
zaterdag 8 december 2018 om 23:47
Zeg dat ook even tegen die neuzenvriendjes van je dan!!!
Vind ik leuk
RenW +2063
zaterdag 8 december 2018 om 23:48
Wordt weer hoog tijd voor een lange maansverduistering!
Vind ik leuk
Maan88 +5712
zaterdag 8 december 2018 om 23:54
Whuahaha de leukste thuis. Ohnee wacht je hebt niemand! Niemand die bij je wil zijn en niemand die jou wil. Dus ook geen nakomelingen of iets dergelijks. Worden een hoop depresieve donkere dagen voor jou tijdens de kerst!! Ga maar gauw slapen in je ajax pyjamatje
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:19
Maar dan is hij dus wel de leukste thuis
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 03:27
Ik lees alleen maar weer aannames.
Je lijkt de Telegraaf wel met dat raden.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:10
wel leuk dat van een voetbal prostituee als dit ratje zijn verhaal door sommige ook nog serieus wordt genomen
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:32
Wel grappig dat iemand in de reacties, in zijn reactie klaagt over het feit dat er gereageerd word.
Vind ik leuk
Bizzy +22367
zaterdag 8 december 2018 om 19:34
Die eer heeft Monica Geuze nog altijd
Vind ik leuk
Dorzon +4428
zaterdag 8 december 2018 om 18:15
War een eikel
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:29
Hij verdraait het allemaal een beetje. Ik kan me herinneren dat hij de belofte deed om snel bij te gaan tekenen, en vervolgens kwam in de media dat hij steeds meer geld vroeg en uiteindelijk niet bij tekende. Als hij het zo vervelend vindt wat er over hem gezegd wordt, moet hij het hele verhaal een keer doen.
Vind ik leuk
Vak-T +1121
zaterdag 8 december 2018 om 18:48
Het 2e jank verhaal van een Zakaria vandaag.....eend kijken hoeveel reacties VP deze keer gaat verwijderen......of zou het meevallen omdat deze Zakaria niet bij Ajax speelt.
Vind ik leuk
Bizzy +22367
zaterdag 8 december 2018 om 19:26
'Ik werd zwartgemaakt omdat ik mijn contract bij PSV niet wilde verlengen' ??

Duh..... PSV is geen charitatieve instelling.
Van welke planeet komt deze gast ? Ook deze speler heeft niks van zijn loopbaan gebakken. Hard op weg om te eindigen als shoarmaboer in Molenbeek.
Vind ik leuk
johny +88
zaterdag 8 december 2018 om 19:34
Ja dat is nu PSV . Ontsportief .. ondankbaar en weinig respect voor spelers die voor PSV gespeeld hebben. Nu noem ik er 3 spelers die op een smerige manier behandeld zijn, BAKKALI - REISS en LABYAD .Het waren toch niet de allerminste spelers die niet op een nette manier behandeld zijn geworden door PSV met hun vertrek. PSV moet zich dan ook maar diep schamen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:07
Sarcastisch bedoeld neem ik aan?
Vind ik leuk
74ratje +173
zaterdag 8 december 2018 om 19:56
Waarschijnlijk is zn Nederlandse naam Pinokkio
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:05
Er zal van beide kanten een kern van waarheid inzitten. De club wil graag dat hij verlengd en dat wil hij niet omdat hij na alle waatschijnlijkheid de eis had om meer te spelen. De club en hij zijn er niet uitgekomen en hij heeft zich als een puber gedragen heeft. Dan daarbij hebben mensen met de zefde achtergrond vaak een andere manier van uiten die in een westerse prof voetbal club minder snel geaccepteerd word.
Het kan mij niet voorstellen dat psv hem zwart heeft gemaakt. Mogelijk dat de media de kern van het verhaal heeft aangedikt om het voor de gemiddelde lezer aantrekkelijk te maken. Helaas heeft dhr bakali niet het karakter om hier door heen te kijken of betrefende personen te contacteren om de waarheid te achterhalen.dhr bakali is nu degene die psv zwart aan het maken of dit is ook aangedikt door de media.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 20:05]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:12
Dat dit soort jongens van VP podium krijgen! Ook bij Anderlecht ter discussie. En overal er een potje van gemaakt. Bij PSV in de eerste periode onder Cocu enorm vee kansen gehad. Met één goede wedstrijd als gevolg in de eredivisie (NEC thuis). Daarna ook weken gefaald maar gewoon gehandhaafd met als dieptepunt een enorme wanprestatie in De Kuip bij Fey uit. En dan roepen slecht behandeld te zijn. Niets is minder waar. Verwend nest met se arbeidsmoraal van een luiaard!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws