Snoei over salarissen Telstar: 'Bij 2600 bruto praten we wel, maar kans is klein'

Snoei over salarissen Telstar: 'Bij 2600 bruto praten we wel, maar kans is klein'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 14:20wo 12-12-2018 om 14:20

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 15:51wo 12-12-2018 om 15:51

Spelen voor Keuken Kampioen Divisie-club SC Telstar is bepaald geen vetpot. Trainer Mike Snoei onthult dat spelers die bij Telstar komen niet hoeven te rekenen op een riant salaris.

"Je krijgt niet meer dan 2500 euro bruto. Dat kan ik je gelijk al vertellen", vertelt Snoei bij FC Afkicken. "Wil je 2600 praten we nog wel met je, maar de kans is klein."

Dat Terell Ondaan in oktober koos om voor Telstar te gaan voetballen, was dan ook geen keuze uit financieel oogpunt. "Dat was niet de insteek van Terell Ondaan. Terell wil het plezier weer terugvinden", aldus Snoei.

Volgens Snoei kan Telstar namelijk wel een mooie opstap betekenen. "Je moet goed kijken wat je nu zelf wilt. Ondaan heeft een doel. Als hij er aan het eind van de eerste seizoenshelft tien heeft gemaakt, komt er voor hem weer een leuke club om de hoek kijken. En daar doet hij het voor."

Plaats een reactie

ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 14:24
Nog steeds een prima salaris, het gros van Nederland werkt harder voor minder.
Vind ik leuk
3Bier +14323
woensdag 12 december 2018 om 14:33
Is opzich niks mis mee. Alleen een voetballer is op z'n 35e met voetbalpensioen.
Vind ik leuk
Always PSV +16971
woensdag 12 december 2018 om 14:38
Beste VP, zouden jullie die banners over de tekst weg willen halen. Alvast bedankt!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:47
Banners? Welke banners bedoel je? Neem anders een adblocker dan heb je nergens last van.
Vind ik leuk
Always PSV +16971
donderdag 13 december 2018 om 04:27
Ga ik doen, thx.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
woensdag 12 december 2018 om 14:41
Dat klopt 3Bier maar als je weet dat dit je niveau is dan is het niet onverstandig om er voor te zorgen dat je je voorbereid op een leven na het voetbal.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 14:47
En daarna is het volkomen onmogelijk om een baan te zoeken?
Vind ik leuk
Ero +571
woensdag 12 december 2018 om 15:59
Daarna heb je minimaal 10 jaar carriéremaken gemist en ben je voorbij gestreefd door elke 30-jarige.

Dus zul je op z'n minst een studie naast het voetbal moeten gaan doen. En wat denk je dan nog over te houden met 2500 bruto waar je naast een onderkomen voor een volwassen kerel ook nog een studie van moet betalen?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 16:12
Ik verdiende in mijn studententijd nog niet eens de helft van 2500€ en kon daar met gemak mijn huis en studie van betalen.
Als je voetballer bij Telstar bent moet je gewoon niet in een villa gaan wonen en geen Porsche kopen.
Je hebt als speler van Telstar ook nog zat tijd voor een bijbaan als je van mening bent dat je meer geld nodig hebt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:12
Maar na zijn 35ste houd het leven niet op , en kan ie nog gewoon een baan gaan zoeken , zoals iedereen eigenlijk .
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4448
woensdag 12 december 2018 om 14:36
Een prima salaris? 2500 euro bruto is beneden modaal. Ken er ook genoeg die meer voor minder krijgen.
Vind ik leuk
Stewie89 +658
woensdag 12 december 2018 om 14:39
Niks mis mee toch voor jongens van begin 20?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4448
woensdag 12 december 2018 om 15:16
Ik zou er niet mee willen ruilen in ieder geval.
Vind ik leuk
Stewie89 +658
woensdag 12 december 2018 om 15:31
Blijkbaar niemand op VP. Maar als ik de gemiddelde reactie lees komt de gemiddelde VP-er niet verder dan de sociale werkplaats.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:32
Applaus voor jezelf Einstein.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 14:49
Ik ken ook genoeg mensen die van 1200 netto rond moeten komen. 2500 is ruimschoots meer dan wat veel Nederlanders verdienen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
woensdag 12 december 2018 om 16:49
Je hebt ergens op mij gereageerd maar er is weer eens iemand wat overijverig geweest met de bordenwisser.
Dus ik heb je reactie niet gelezen en kan er dus ook niet op reageren....

Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 17:11
Ja alles is weer weg behalve de te verwijderen berichten over banners.

Ik had gereageerd (Maar dan uitgebreider) dat de meeste mensen niet voor de lol in de bijstand zitten en dat dat kleine groepje tokkies wat dat wel doet te verwaarlozen is.
Vind ik leuk
pietprecies +11746
woensdag 12 december 2018 om 14:59
Ik werk hard maar wel voor het dubbele.. voor de helft zit je in NL tegenwoordig redelijk aan de geelhonger..
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6061
donderdag 13 december 2018 om 04:01
Minder dan €2500 bruto?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:24
2500 of 2600 Bruto?????.......Niet te geloven, bij het UWV heb ik nog meer.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
woensdag 12 december 2018 om 14:31
Daarom werkt de helft van Nederland niet.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:44
Daarom zijn er ook zo weinig jonge mensen die gaan werken .
Uvw moet aan gepakt worden als je niet kan is wat anders 👍
Vind ik leuk
jamesquinn +4095
woensdag 12 december 2018 om 14:55
Het UWV bepaalt alleen niet die hoogte van de uitkeringen...
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4448
woensdag 12 december 2018 om 15:56
Zo dom he.. ongelooflijk
Vind ik leuk
RS0201 +129
woensdag 12 december 2018 om 15:47
en ik maar belasting betalen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:51
Heb ik ook gedaan vanaf mijn 16e, en nu betaal ik ook nog belasting dus je schrijven slaat nergens op.
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
woensdag 12 december 2018 om 19:18
Triest figuur
Vind ik leuk
BCHT9 +478
woensdag 12 december 2018 om 14:25
Voor een club als Telstar is dit salaris meer als voldoende!
Vind ik leuk
Broekie +619
woensdag 12 december 2018 om 14:28
Maak je studie af en zoek een baan! Ga lekker in de tweede of derde divisie voetballen en steek iedere maand € 1000,00 in je zak.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:31]
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 15:30
Alsof Telstar alleen maar studenten in dienst heeft.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
woensdag 12 december 2018 om 16:04
Nee dat niet, maar Broekie heeft hier wel een punt. Waarom moet het tegenwoordig zo zijn dat als je bij een club als Telstar voetbalt en voorheen ook FC Den Bosch dat je dan Fulltime uitbetaalt moet worden. Dit kan toch niet als je een gemiddeld aantal toeschouwers van ik schat zo'n 1500 a 2000 per thuiswedstrijd hebt. Het is niet voor niets dat deze clubs amper hun broek op kunnen houden.
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 16:42
Als Telstar en Den Bosch dat zelf aanbieden kun je dat toch gewoon doen?
Dat die clubs financieel niet goed rond kunnen komen zou ik eerder bij de directie dan bij de spelers neerleggen
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
woensdag 12 december 2018 om 16:47
Klopt maar ik heb het over het algemeen. Als je speelt bij dit soort clubs moet men gewoon een part time salaris aanbieden en als speler ook accepteren of op zoek haan naar iets anders.
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 16:49
Dat mogen ze helemaal zelf weten lijkt me.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
woensdag 12 december 2018 om 17:04
? Waar zeg ik dat ze dat niet zelf mogen weten. Denk dat we elkaar verkeerd begrijpen Ik zeg dat dit een van de onderdelen is waardoor clubs steeds maar weer in de problemen komen. Althans bij Den Bosch voorheen wel. Je kan niet uitgeven wat er niet is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:24]
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 17:06
Het klonk alsof je vertelde hoe ze het moesten doen.

Ik denk trouwens dat als je de spelers parttime betaalt je een hele matige selectie krijgt die ook maar langzaam beter wordt. En dan vraag ik me af of die spelers niet liever met andere semi's een divisie lager spelen. Ik zou denken van wel.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
donderdag 13 december 2018 om 08:39
Jij zegt : En dan vraag ik me af of die spelers niet liever met andere semi's een divisie lager spelen. Ik zou denken van wel.

Dat is nu dus wat Broekie bedoelt te zeggen, met dat salaris kunnen ze beter lager gaan voetballen, studie afmaken en/of werken en iedere maand 1000 zo extra in de zak steken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:42]
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
donderdag 13 december 2018 om 10:14
Als die jongens prof willen worden zijn ze beter af bij telstar
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
donderdag 13 december 2018 om 10:36
Ja vanuit dat oogpunt wel natuurlijk.
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
donderdag 13 december 2018 om 10:42
En als spelers anders voor de tweede divisie zouden kiezen lijkt het me vanuit Telstar ook logisch dat ze wel fulltime blijven betalen toch? Anders wil er echt niemand meer naar telstar
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
donderdag 13 december 2018 om 11:21
Denk als ze vast houden aan deze salarissen ze al niet echt meer mee kunnen en dat we dan weer uitkomen op het punt van Broekie. en zo kunnen we aan de gang blijven :)
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
donderdag 13 december 2018 om 11:30
Daarvoor weet ik niet genoeg van de financien van telstar. Ik hoor niks over failissement
Vind ik leuk
Friend +324
woensdag 12 december 2018 om 14:29
Messi laat nog geen scheet voor dit bedrag !
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 14:30
Mag je het dan nog wel BETAALD voetbal noemen?
Daar gaat natuurlijk nog wel de contributie vanaf!!!
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
woensdag 12 december 2018 om 14:34
Zat, meer verdienen ze allemaal eigenlijk niet.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
woensdag 12 december 2018 om 14:47
LOL dat is het salaris van de Ajax Vrouwen :D Niet dat die het wel verdienen want Telstar en de vrouwen bakken er beiden niets van.
Vind ik leuk
Waagplein +787
woensdag 12 december 2018 om 14:56
Nou, daar kom ik mijn bed niet voor uit. Moet ik ook zeggen dat ik dan 40 uur per week werk, dat doen de meeste voetballers dan weer niet.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:05
Iedereen doet in Nederland dat het normaal is dan je dat je 2500 bruto of meer per maand verdiend, maar zou ik je zo zeggen dat heel veel mensen onder die 2500 euro bruto zitten met 36 of 40 uur werken per week. Dus 2500 bruto een voetballer die per week 15 uur traint en een wedstrijd speelt is het een goede beloning toch.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:05]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws