Gerrard en co. verslaan Celtic voor het eerst sinds 2012 en mogen blijven dromen

Gerrard en co. verslaan Celtic voor het eerst sinds 2012 en mogen blijven dromen

Gepubliceerd: zaterdag 29 december 2018 om 15:51za 29-12-2018 om 15:51

Laatste update: zaterdag 29 december 2018 om 15:53za 29-12-2018 om 15:53

Glasgow Rangers heeft voor het eerst sinds maart 2012 in competitieverband gewonnen van Celtic. In het Ibrox Stadium eindigde een intense topper in 1-0 voor de ploeg van manager Steven Gerrard. 

Voor aanvang van de Schotse clash wist Rangers wat het te doen stond. Koploper Celtic begon met een voorsprong van drie punten en met een wedstrijd minder gespeeld aan de topper tegen de nummer twee. De Old Firm ging furieus van start. De thuisploeg opende ijzersterkt en oogde onverstoorbaar, waar Celtic eerder dit seizoen in eigen huis nog met 1-0 won.

Na een half uur spelen was het dan ook Glasgow Rangers dat terecht op voorsprong kwam. Een inzet van Ryan Jack belandde met wat fortuin in het net. Ondanks dat Glasgow nog mogelijkheden kreeg, stond het 1-0 bij rust. Craig Gordon, doelman van Celtic, blonk uit en voorkwam meermaals een verdubbeling van de score. De grensrechter vervulde in de tweede helft een heldenrol voor Gerrard en co., door de 1-1 van Celtic terecht af te keuren.

Door de spectaculaire 1-0 zege staan Glasgow Rangers en Celtic beide op 42 punten in de Schotse competitie. 

Plaats een reactie

zaterdag 29 december 2018 om 15:54
Voor mij was die scheidsrechter de beste man van het veld, geweldig hoe hij de wedstrijd aanvoelde.
Daar kunnen al die scheidsrechters in Nederland een voorbeeld aan nemen.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 15:58
Hij gaf gewoon geel voor doodschoppen die kerel.
Ongekend.
Zoals Sierd al zei, "het lijkt wel rugby".
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +533
zaterdag 29 december 2018 om 16:04
Feyenoord fan zal wel van dat voetbal houden. En ik begrijp wel waarom, puur vermaak.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 16:03
https://www.ziggosport.nl/fragment/7888-https-zst-cache-cdp-triple-it-nl-spoton-20181229_5c278320aec369039cc85687-mp4.html

Moet je dit zien. Het is nog een wonder dat die scheids geen rode kaarten heeft uitgedeeld.
Dit gaan we in Nederland nooit meemaken.
Vind ik leuk
markie +2768
zaterdag 29 december 2018 om 16:16
Ik denk dat die scheidsrechter een hoon over zich zou krijgen door geel te geven ipv rood
Vind ik leuk
Magni Ajax +277
zaterdag 29 december 2018 om 16:31
Nee, daar kunnen ze geen voorbeeld aan nemen. De manier waarop in Schotland gefloten wordt, en met name het negeren van overduidelijke overtredingen, is niet iets waar wij in Nederland naartoe moeten.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 15:55
Mooi man. Beide mooie clubs. Poggers dat Rangers weer terug zijn❤️ Nu nog Scottish Independence en het kan niet beter
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 15:56]
Vind ik leuk
Kayzer +3244
zaterdag 29 december 2018 om 18:20
Tjena svennebanan!

Vad gör du här på Voetbalprimeur?

Vind ik leuk
COYG +8144
zaterdag 29 december 2018 om 15:56
Mooi mooi mooi, zo wordt het daar toch weer eens spannend. Gerrard doet het toch erg goed dit seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 15:57
Het is Gerrard en zeker de fans wel gegund, jammer dat ze in de Europa League net wat tekort kwam om uiteindelijk te overwinteren, dat was helemaal geweldig geweest. Verder goed om je te realiseren dat Celtic 1 wedstrijd minder heeft gespeeld, waarsch. gaan ze het uiteindelijk toch wel redden.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 16:02
Ik zou als voetballer toch niet graag naar Schotland verkassen om vervolgens doormidden te worden gehakt door een debiel als die Scott Brown.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 16:09
Met een dergelijke instelling zou je er waarsch. ook doodongelukkig worden.
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zaterdag 29 december 2018 om 17:37
Dat is nou toch juist heerlijk voetbal? Ouderwets erop knallen, niks en niemand ontzien, erop en erover. Hier en daar was het nog best aardig voetbal ook van de Rangers. Wedstrijden als deze zijn uniek en schitterend, moet je alleen maar van genieten. Eigenlijk moet je er eens tussen gaan staan.. niemand zit op een gegeven moment meer en het lawaai is geweldig.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 19:43
Genot om naar te kijken, ben ik helemaal met je eens. Zou er graag eens bij zijn.
Er zitten alleen een aantal tackles bij waar je iemand blijvend letsel mee kunt bezorgen. Daar had ik nou niet zoveel zin in gehad.
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zaterdag 29 december 2018 om 20:05
Snap je punt, maar dat is nou net de old firm, dat hoort erbij. De dood of de gladiolen. Buiten de onderlinge wedstrijden wordt ook in Schotland minder toegestaan. Dit mag dus alleen tijdens Rangers Celtic. En je kan ze ook een schop terug verkopen hé, als je een kick krijgt ;-)
Vind ik leuk
rexxo +11724
zaterdag 29 december 2018 om 16:03
Als je een willekeurige wedstrijd in de vrouwen eredivisie versnelt afspeelt zie je hetzelfde voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 16:03
Tijdperk Rangers is weer aangebroken.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 11:21
Weer? Het is de eerste keer dat ze bovenin meedraaien.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 13:16
Geen idee of je het voetbal een beetje volgt maar was in het verleden merendeel Rangers wat kampioen is geworden.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 15:36
Volg je zelf het voetbal een beetje? De club waar je op doelt is in 2012 failliet verklaard.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 16:57
Dus jij denkt dat dit een totaal andere club is dan voorheen.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 16:15
Op dit moment is in Schotland the Cold Firm bezig. Prijsvraag, tussen welke 2 clubs wordt die gespeeld ?
Vind ik leuk
michelhx +4632
zaterdag 29 december 2018 om 16:35
Cold firm is in IJsland. Halafarnur - Dalvik.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 16:38
Ross County - Inverness CT
Vind ik leuk
markie +2768
zaterdag 29 december 2018 om 16:18
Het is toch the old firm? Rangers vs celtic
Vind ik leuk
FcG4Ever +1233
zaterdag 29 december 2018 om 16:30
LETS FUCKING GOOOO :D
Vind ik leuk
Smithsonian +43365
zaterdag 29 december 2018 om 16:34
Prima goal. Gun het gerrard van harte.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 16:43
Goede scheidsrechter ja alleen voortaan wel de kleding controleren...beide elftallen hadden witte broeken aan....
Vind ik leuk
schfan1920 +6367