RKC slaat twee keer toe op de transfermarkt: keeper en Utrecht-spits naar Waalwijk

RKC slaat twee keer toe op de transfermarkt: keeper en Utrecht-spits naar Waalwijk

Gepubliceerd: woensdag 2 januari 2019 om 11:33wo 02-01-2019 om 11:33

RKC Waalwijk heeft zich versterkt met FC Utrecht-speler Sylla Sow. De vleugelspeler heeft een contract getekend tot de zomer van 2020. Ook FC Den Bosch-keeper Kees Heemskerk heeft zich verbonden aan de club uit Waalwijk.

Sow kwam in de zomer van 2015 bij FC Utrecht, maar écht doorbreken lukte hem niet. Hij speelde 81 wedstrijden voor Jong FC Utrecht en maakte aan het eind van vorig seizoen zijn debuut in de hoofdmacht van de Domstedelingen, in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo.

"In goed overleg zijn we met Sylla tot de conclusie gekomen dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging in zijn sportieve loopbaan", aldus directeur voetbalzaken Jordy Zuidam van FC Utrecht op de website van de club. "Met RKC Waalwijk zijn we tot een overeenkomst gekomen waar beide partijen tevreden mee kunnen zijn. We bedanken Sylla voor zijn tijd bij FC Utrecht en wensen hem alle succes in zijn verdere loopbaan."

Ook Heemskerk heeft getekend bij RKC. De op dit moment 27-jarige keeper speelde de afgelopen vier seizoenen voor FC Den Bosch en heeft zijn handtekening gezet onder een contract tot het einde van dit seizoen.

Plaats een reactie

Roeptoeter +15989
woensdag 2 januari 2019 om 11:36
Leuk een transfer naar een club die beter bleek dan PSV.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 11:46
Snap dat mensen moe van jou worden
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 11:52
Volgens jou theorie is je eigen clubje nog veel slechter dus.Psv verloor van RKC en PSV won van jou clubje.Dus als ik jou theorie zou moeten volgen zeg je dus eigenlijk dat je clubje nog veel slechter is.Tja je moet er maar op komen
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
woensdag 2 januari 2019 om 11:57
Gelukkig blijken we ook beter dan Ajax.

Wat is je punt?
Vind ik leuk
Bdog +7144
woensdag 2 januari 2019 om 11:37
Sow, verwacht je niet!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3721
woensdag 2 januari 2019 om 11:57
Sow orgineel gevonden ook
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 14:07
Met zo'n naam kan je beter niet in Engeland gaan voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 11:45
Dacht effe dat het over dessers ging
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 11:51
Een contract tot einde seizoen? Daar spreekt enorm veel vertrouwen uit.
Vind ik leuk
Bixente +391
woensdag 2 januari 2019 om 11:57
Die kunnen ze nog goed gebruiken in de beker....O, wacht 😅
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 11:57
Syllaaaa!! Topper
Vind ik leuk
Justin Kees +2715
woensdag 2 januari 2019 om 12:17
Verrassend! Sow scoort best veel en was bij veel JFCU goals betrokken. Kon kennelijk die laatste stap niet zetten...
Vind ik leuk
TheMariner +4111
woensdag 2 januari 2019 om 12:32
Utrecht heeft vervanger inmiddels binnen. Keelan Lebon, een 22 jarige Fransman die overkomt uit de Franse 2e divisie.
Vind ik leuk
Stack5 +3204
woensdag 2 januari 2019 om 12:39
Dat is mooi. Weer eentje uit de koker van Martel?
Vind ik leuk
TheMariner +4111
woensdag 2 januari 2019 om 12:46
Alleen speelde deze nooit. Maarja, we gaan het zien.
Vind ik leuk
Stack5 +3204
woensdag 2 januari 2019 om 12:51
Haller speelde ook nooit bij Auxerre toch? Ik word altijd wel vrolijk als Martel iets deze kant op stuurt. Maar goed, blijft afwachten inderdaad.
Vind ik leuk
TheMariner +4111
woensdag 2 januari 2019 om 12:54
Anders kunnen we hem altijd nog aan Ajax kwijt.
Vind ik leuk
Shelbourne +5974
woensdag 2 januari 2019 om 12:36
Nu gaat RKC zeker voor promotie spelen. Zonde gekheid, maar dit zijn eerder twee gokjes dan echte versterkingen.
Vind ik leuk
Wemberly +604
woensdag 2 januari 2019 om 12:59
Daar moeten ze het helaas ook van hebben, zekerheidjes zijn te duur.
Vind ik leuk
Shelbourne +5974
woensdag 2 januari 2019 om 14:07
Daar heb je gelijk in. Lijkt me wel lastig voor een club als RKC om dan spelers te halen als het altijd maar gokjes zijn. Nu lees ik hierboven dat Sow bij JFCU wel vaak bij goals betrokken is, dat is wel positief.
Vind ik leuk
koosje +1006
woensdag 2 januari 2019 om 13:10
nou die Heemskerk is echt een goede keeper .
Vind ik leuk
Shelbourne +5974
woensdag 2 januari 2019 om 14:08
Dan ben ik wel benieuwd waarom hij dan een half jaar zonder club zat. Menig profclub kan een goede doelman gebruiken
Vind ik leuk
koosje +1006
woensdag 2 januari 2019 om 15:03
Ja is voor mij ook een raadsel ik vond het bij Den Bosch een goede keeper.
Vind ik leuk
Wemberly +604
woensdag 2 januari 2019 om 14:11
Dat komt dan goed uit, want Vaassen is dat zeker niet ;)
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 14:15
Ik denk dat ze het bij RKC ook moeten hebben van een gok aangezien daar weinig budget is!
Vind ik leuk
Filip_FCU +12070
woensdag 2 januari 2019 om 16:52
Sow is een uitstekende speler voor RKC, heeft de potentie om nog te groeien en is voor de KKD een prima speler, was een van de betere van jong FC Utrecht.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws