Den Bosch zet vol in op promotie: 'Eigenaar wil er alles aan doen om te helpen'

Den Bosch zet vol in op promotie: 'Eigenaar wil er alles aan doen om te helpen'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 18:52do 10-01-2019 om 18:52

FC Den Bosch zet alles op alles om dit seizoen promotie naar de Eredivisie te bewerkstelligen. De Bosschenaren zijn lijstaanvoerder in de Keuken Kampioen Divisie en trainer Wil Boessen vindt dat zijn club met een aantal versterkingen voor promotie moet gaan.

Den Bosch staat één punt voor op eerste achtervolger Go Ahead Eagles. Sparta en FC Twente, de nummer drie en vier, volgen op twee punten. "Natuurlijk is het woord promotie gevallen", zegt Boessen in gesprek met FOX Sports. "Je staat uiteindelijk op de eerste plek en de eigenaar zegt ook dat hij er alles aan wil doen om het team te ondersteunen nu we er zo dichtbij zijn. Dat gaat ook gebeuren, daar waar pijn is binnen de selectie gaan we ons versterken."

Zondag kan de ploeg van Boessen in en tegen Dordrecht de tweede periode winnen. "Ervaren jongens zoals Danny Verbeek, Danny Holla, Jens van Son en Nicolas Romat weten wat er verwacht wordt en wat er gebeurt als je wint of verliest. Jonge spelers hebben vaker een gevoel dat ze er al zijn, maar dan ben ik er wel om te zeggen dat dit pas het begin is. Ik moet alles temperen wat rondom de club gebeurt."

Plaats een reactie

koosje +1006
donderdag 10 januari 2019 om 18:56
Kampioenen .We are going up.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:57]
Vind ik leuk
fcdb 67 +2762
donderdag 10 januari 2019 om 19:23
Lekker nieuws!!
Vind ik leuk
Kuip +10060
donderdag 10 januari 2019 om 19:13
fcdb 67, kom er maar in...
Vind ik leuk
fcdb 67 +2762
donderdag 10 januari 2019 om 19:18
He kerel omdat je het vraagt. Voor jou het laatste gerucht: Den Bosch os bezig met Assaidi.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:33
hahaha mocht je willen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:24
Hey Kuip, de lampen branden nog. Nu nog jullie successen naar de Vliert.
Vind ik leuk
Malaga036 +489
donderdag 10 januari 2019 om 19:13
Almere City ja.. al zou Den Bosch toch leuk zijn als die kampioen worden.
Vind ik leuk
Beukenbv +393
donderdag 10 januari 2019 om 19:16
Ze mogen Vd Heijden ruilen tegen een lekkere Bossche bol.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2762
donderdag 10 januari 2019 om 19:20
Nee dank je heb liever een Bossche Bol
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:30
Ik weet niet of ze kampioen worden want Sparta Go Ahead en wij maken ook een goede kans maar ik geef ze wel een goede kans op promotie, nu het rechterrijtje van de eredivisie zo slecht is dit jaar.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2762
donderdag 10 januari 2019 om 19:35
Denk Sparta en jullie wel maar denk dat Eagles een te smalle selectie heeft om dit tot het einde vol te houden.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:40
Ja daar heb je een goed punt maar ik noemde ze puur omdat ze in de eerste helft van het seizoen zo goed gepresteerd hebben. Ik vind ook dat ze een prima trainer hebben.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2762
donderdag 10 januari 2019 om 19:43
Ben ik het mee eens. En naast een goede trainer is hij ook erg sympathiek.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 10 januari 2019 om 19:34
Het gaat spannend worden bovenin dat is het enige wat zeker is en niet wie er kampioen wordt
Vind ik leuk
Vb.twente +149
donderdag 10 januari 2019 om 19:37
ik dacht al wat heeft Derksen nu weer rond gebazuind maar dit komt van de club zelf .in de meeste gevallen wordt de winterkampioen niet, de , kampioen dus .
Vind ik leuk
fcdb 67 +2762
donderdag 10 januari 2019 om 19:51
De laatste keer dat we promoveerde waren we ook de winterkampioen. Dus als de geschiedenis zich herhaald staan we in mei na een hele lange en slechte tijd eindelijk weer op de markt.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:47
Fcdb wordt gewoon kampioen
Vind ik leuk
Cultheld +49
donderdag 10 januari 2019 om 19:49
Blijft denk ik tot het laatst spannend. onverwacht een hele leuke competitie daar in die KKD. Van mij mogen FC Twente en Sparta promoveren. Den Bosch gaat lang meedoen om de bovenste plaatsen, denk dat Go Ahead als eerste weg valt.
Vind ik leuk
Smithsonian +43398
donderdag 10 januari 2019 om 20:03
Hoop voor ze dat ze niet twente achterna gaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:08]
Vind ik leuk
Vb.twente +149
donderdag 10 januari 2019 om 20:06
vertel !!! .
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:19
niet op reageren
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 10 januari 2019 om 20:33
Op die Smithsonian moet je niet reageren die loopt alleen maar te zeiken dus lekker laten gaan
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:05
wat een hilarisch figuur is dat toch👆^
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:21
gelukkig zijn wij een ECHTE club , en niet van een of andere duistere oostblokker......
of we promoveren of niet het is een cultclub die dit seizoen buiten gewoon presteert met een vrijwel nieuwe selectie.
hulde mede aan john stegeman en bosvelt etc....dit seizoen is een heerlijk seizoen , en of we nou promoveren of niet....wij supporters vereren deze club......

eagle till i die.....
Vind ik leuk
Bromsnor +49
donderdag 10 januari 2019 om 23:00
Ze doen het goed idd.
Vind ik leuk
denman21 +165
donderdag 10 januari 2019 om 23:12
Stegeman heeft ook het geluk met een heel sterke selectie dit jaar. Precies op het goede moment in gestapt. Gae kon eig na vorig jaar alleen maar omhoog kijken. De selectie van vorig jaar was een drama. Dus misschien is het 10% stegeman en de rest heeft gewoon met zijn materiaal te maken.
Vind ik leuk
denman21 +165
donderdag 10 januari 2019 om 23:07
Ach ja .... zo lang het duurt.
Vind ik leuk
denman21 +165
donderdag 10 januari 2019 om 23:15
Kan me nog de oefenwedstrijd herinneren voor aanvang van de competitie. Roda den bosch. In die pot was den bosch werkelijk de aller aller slechtste ploeg die ik ooit op prof niveau had gezien. Een week later landen er allemaal nieuwe spelers en tjaa ere wie ere toekomt. Jordania en co haalt een vliegtuig degelijke spelers. Wij hadden destijds ton caanen, die haalde een vliegtuig stucadoors en ijsdansers die een bal niet 3x hoog konden houden
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:29
Klopt ik was ook bij die wedstrijd en onder de indruk van Engels. Verder zag ik weinig bij Roda. In de laatste wedstrijd waren er veel nieuwe jonge spelers bij Roda waarvan een paar talentvol!

Voor jou. Er is niet veel geland hoor in vergelijking met die oefenwedstrijd. Holla en Khammas kwamen met de auto naar de Vliert en Verbeek, Brouwers en Van der Steen komen met de fiets naar het stadion.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:33]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:24
Leuk man als Den Bosch terugkomt. Beter dan al die andere cluppies. Tot volgend seizoen Den Bosch.
Vind ik leuk
Patje024 +127
vrijdag 11 januari 2019 om 15:49
Fcdb heeft een goede kans sparta en twente en go ahead ook het zal de laatste speeldag pas beslist gaan worden Roda NEC en consorten gaan de nacompetitie in waar ze een goede kans maken met respectievelijk emmen, nac, de graafschap we gaan het zien ik hoop in iedere geval dat me club een betere seizoenshelft gaat draaien en dan de nacompetitie maar winnen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws