Den Bosch zet vol in op promotie: 'Eigenaar wil er alles aan doen om te helpen'

Den Bosch zet vol in op promotie: 'Eigenaar wil er alles aan doen om te helpen'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 18:52do 10-01-2019 om 18:52

FC Den Bosch zet alles op alles om dit seizoen promotie naar de Eredivisie te bewerkstelligen. De Bosschenaren zijn lijstaanvoerder in de Keuken Kampioen Divisie en trainer Wil Boessen vindt dat zijn club met een aantal versterkingen voor promotie moet gaan.

Den Bosch staat één punt voor op eerste achtervolger Go Ahead Eagles. Sparta en FC Twente, de nummer drie en vier, volgen op twee punten. "Natuurlijk is het woord promotie gevallen", zegt Boessen in gesprek met FOX Sports. "Je staat uiteindelijk op de eerste plek en de eigenaar zegt ook dat hij er alles aan wil doen om het team te ondersteunen nu we er zo dichtbij zijn. Dat gaat ook gebeuren, daar waar pijn is binnen de selectie gaan we ons versterken."

Zondag kan de ploeg van Boessen in en tegen Dordrecht de tweede periode winnen. "Ervaren jongens zoals Danny Verbeek, Danny Holla, Jens van Son en Nicolas Romat weten wat er verwacht wordt en wat er gebeurt als je wint of verliest. Jonge spelers hebben vaker een gevoel dat ze er al zijn, maar dan ben ik er wel om te zeggen dat dit pas het begin is. Ik moet alles temperen wat rondom de club gebeurt."

Plaats een reactie

J@ckpot +1096
donderdag 10 januari 2019 om 18:55
FCDB en Twente gaan promoveren.👌
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:58
Sparta wordt kampioen.
Vind ik leuk
Bromsnor +36
donderdag 10 januari 2019 om 19:08
Sparta gaat idd gewoon meedoen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:58
Ten koste van...?
Vind ik leuk
Snoun +314
donderdag 10 januari 2019 om 18:59
Jong Ajax natuurlijk!
Vind ik leuk
Lekkerjoh +696
donderdag 10 januari 2019 om 19:13
De Graafschap, en misschien Emmen NAC of pec
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:15
Twente😄
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:10
Ik denk gewoon the Eagles want die hebben de beste ploeg
Vind ik leuk
koosje +864
donderdag 10 januari 2019 om 18:56
Kampioenen .We are going up.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:57]
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:23
Lekker nieuws!!
Vind ik leuk
Jordaan +1217
donderdag 10 januari 2019 om 19:02
De druk zal ook toenemen, wie ze ook halen. Word sws spannend, ik gun ze een promotie maar het hangt van veel meer factoren af dan wat nieuwe spelers halen, al is dat natuurlijk wel een factor wat meehelpt. We gaan het zien!
Vind ik leuk
Bromsnor +36
donderdag 10 januari 2019 om 19:11
Ik durf er niet om te wedden. Ik vind Twente, Sparta en de Eagels ook heel sterk.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:33
En wij hebben een geheim wapen, Oussama Assaidi ;)
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:45
Zoals ik hieronder al aangeef. Daar is Den Bosch mee bezig😉
Vind ik leuk
Rodajc +17354
donderdag 10 januari 2019 om 20:26
Ben benieuwd, iets meer details? Pakken jullie de titel, wij de 2de periode, en dan zien we jullie volgend jaar wel in de eredivisie. Bij Twente staat er wss nog meer druk op dan bij de nacompetitieploegen uit de eredivisie dus die zie ik het niet redden. Sparta wel, Eagles twijfelgeval, NEC denk ik niet.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 20:37
Ik denk dat de Eagles het niet gaan redden. Zou het knap vinden als hun het vol gaan houden. Ze hebben een heel goed elftal alleen een mindere bank en denk dat dat bepalend is. Jullie zie ik net als NEC een goede kans maken in de nacompetitie want als je bij de eerste 9 zit speel je nacompetitie en dat moet makkelijk kunnen. Twente en Sparta zag ik altijd als favorieten daar zijn wij nu bij gekomen. Wie het gaat worden weet ik niet, zal er om gaan spannen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:52]
Vind ik leuk
L'Aigle +16
vrijdag 11 januari 2019 om 09:25
*selecteer tekst*
Ctrl + C
*zoeken naar een andere topic*
*click 'Reactie'*
Ctrl + V
Enter
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:01]
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
vrijdag 11 januari 2019 om 09:44
?
Vind ik leuk
L'Aigle +16
vrijdag 11 januari 2019 om 10:04
Je typt overal hetzelfde over de smalle selectie van kowet. Feit is dat we staan waar we staan en dat er geen enkele reden is te verwachten dat seizoenshelft 2 minder zal gaan dan seizoenshelft 1.
Uitwedstrijden, thuiswedstrijden, elke club heeft ze...
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
vrijdag 11 januari 2019 om 10:55
Klopt omdat het ook zo is, na de winterstop ga je meer te maken krijgen met schorsingen en blessures en als die niet opgevangen kunnen worden ga je punten verliezen. Hebben wij vorig seizoen ook gehad, voor de winterstop heel goed na de winterstop heel veel puntverlies. Kijk eens naar de blessures bij ons, de beste spelers in de verdediging waren er bij ons tegen jullie niet bij, Velkov en v.d Winden. Ook tegen Roda waren de ervaren spelers afwezig, Velkov, v.d Winden, Verbeek en Holla. Toch pakken we punten omdat de vervanging goed genoeg is. Jullie spits was geschorst of geblesseerd en je verliest meteen punten.
Dit is verder niet denigrerend bedoeld hoor ik vind dat jullie een uitstekend team hebben en zeker een hele goede coach.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:50
Succes tegen Go ahead. Met een zege tegen de Eagles en een gelijkspel van ons is de 2e periode voor Roda.
Gegund want jullie hebben een jong en sportief team.
Pas wel op tegen de Eagles want die hebben een benenbreker in de spits.
Vind ik leuk
Knaap 0 +0
vrijdag 11 januari 2019 om 07:19
Die speelt nauwelijks.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:23
Zoals Boessen ook aangeeft is de breedte heel belangrijk
Vind ik leuk
Jordaan +1217
donderdag 10 januari 2019 om 19:37
Zeker, maar de druk is voor vele nieuw het gaat er nu steeds meer om, daar moet je mee kunnen omgaan want de verwachtingen worden nu ook groter. We gaan het zien, wens jullie succes!
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:40
Dank je!!
Vind ik leuk
Rodajc +17354
donderdag 10 januari 2019 om 20:28
Weer eens, maar Fortuna deed iets vergelijkbaars vorig jaar. Nu zie ik Sparta Als voornaamste concurrent voor de titel, en die zijn wat stabieler dan NEC vorig jaar. Wordt nog een spannende 2de seizoenshelft en nog een spannendere nacompetitie met veel ploegen die gelijkwaardig zijn.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:03
Fc Den Bosch word kampioen, en het is ze gegund.
Vind ik leuk
Pancev +740
donderdag 10 januari 2019 om 19:15
En dan weer Panasonic strikken als shirtsponsor en zo'n fraai blauw Adidas shirt laten ontwerpen. Misschien haalt zelfs Jan van Grinsven nog wel weer z'n keepershandschoenen uit het vet.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:21
En wat dacht je van Wim van der Horst.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:28
van der Horst mochten jullie even lenen. Prima. Sparta mocht hem ook even lenen om de jeugdopleiding te helpen, nu is hij voor definitief bij ons
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:29
Mooi toch.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:32
Jan van Grinsven is ook elke dag op het stadion. Ruud van Nistelrooij zit in het stadion met zijn foundation en op het belangrijkste stoeltje zit een voetballiefhebber met visie
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 19:32]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:50
Heb je het over Boessen? ;-)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:08
Nu je het zegt is dat idd een belangrijk stoeltje.
En ook goed bezet.
Ik bedoelde Kahki
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:54
Toppie man.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:26
Dank je!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:28
Graag gedaan gozer.
Vind ik leuk
Kuip +9080
donderdag 10 januari 2019 om 19:13
fcdb 67, kom er maar in...
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:18
He kerel omdat je het vraagt. Voor jou het laatste gerucht: Den Bosch os bezig met Assaidi.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:33
hahaha mocht je willen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:24
Hey Kuip, de lampen branden nog. Nu nog jullie successen naar de Vliert.
Vind ik leuk
Malaga036 +380
donderdag 10 januari 2019 om 19:13
Almere City ja.. al zou Den Bosch toch leuk zijn als die kampioen worden.
Vind ik leuk
Beukenbv +288
donderdag 10 januari 2019 om 19:16
Ze mogen Vd Heijden ruilen tegen een lekkere Bossche bol.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:20
Nee dank je heb liever een Bossche Bol
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:30
Ik weet niet of ze kampioen worden want Sparta Go Ahead en wij maken ook een goede kans maar ik geef ze wel een goede kans op promotie, nu het rechterrijtje van de eredivisie zo slecht is dit jaar.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:35
Denk Sparta en jullie wel maar denk dat Eagles een te smalle selectie heeft om dit tot het einde vol te houden.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:40
Ja daar heb je een goed punt maar ik noemde ze puur omdat ze in de eerste helft van het seizoen zo goed gepresteerd hebben. Ik vind ook dat ze een prima trainer hebben.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:43
Ben ik het mee eens. En naast een goede trainer is hij ook erg sympathiek.
Vind ik leuk
Jan ref +540
donderdag 10 januari 2019 om 19:34
Het gaat spannend worden bovenin dat is het enige wat zeker is en niet wie er kampioen wordt
Vind ik leuk
Vb.twente +91
donderdag 10 januari 2019 om 19:37
ik dacht al wat heeft Derksen nu weer rond gebazuind maar dit komt van de club zelf .in de meeste gevallen wordt de winterkampioen niet, de , kampioen dus .
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
donderdag 10 januari 2019 om 19:51
De laatste keer dat we promoveerde waren we ook de winterkampioen. Dus als de geschiedenis zich herhaald staan we in mei na een hele lange en slechte tijd eindelijk weer op de markt.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:47
Fcdb wordt gewoon kampioen
Vind ik leuk
Cultheld +17
donderdag 10 januari 2019 om 19:49
Blijft denk ik tot het laatst spannend. onverwacht een hele leuke competitie daar in die KKD. Van mij mogen FC Twente en Sparta promoveren. Den Bosch gaat lang meedoen om de bovenste plaatsen, denk dat Go Ahead als eerste weg valt.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 20:03
Hoop voor ze dat ze niet twente achterna gaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:08]
Vind ik leuk
Vb.twente +91
donderdag 10 januari 2019 om 20:06
vertel !!! .
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:19
niet op reageren
Vind ik leuk
Jan ref +540
donderdag 10 januari 2019 om 20:33
Op die Smithsonian moet je niet reageren die loopt alleen maar te zeiken dus lekker laten gaan
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:05
wat een hilarisch figuur is dat toch👆^
Vind ik leuk
Voetbal@com +1554
donderdag 10 januari 2019 om 20:33
De graafschap en pec degraderen.
eerst dacht ik NAC maar die gaan het redden mits kali niet meer meedoet.

Den Bosch promoveert samen met de Eagles. Sparta komt nog net tekort en promoveert het volgende seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 03:41
Doe mij ook zo'n glazen bol
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:21
gelukkig zijn wij een ECHTE club , en niet van een of andere duistere oostblokker......
of we promoveren of niet het is een cultclub die dit seizoen buiten gewoon presteert met een vrijwel nieuwe selectie.
hulde mede aan john stegeman en bosvelt etc....dit seizoen is een heerlijk seizoen , en of we nou promoveren of niet....wij supporters vereren deze club......

eagle till i die.....
Vind ik leuk
Bromsnor +36
donderdag 10 januari 2019 om 23:00
Ze doen het goed idd.
Vind ik leuk
denman21 +112
donderdag 10 januari 2019 om 23:12
Stegeman heeft ook het geluk met een heel sterke selectie dit jaar. Precies op het goede moment in gestapt. Gae kon eig na vorig jaar alleen maar omhoog kijken. De selectie van vorig jaar was een drama. Dus misschien is het 10% stegeman en de rest heeft gewoon met zijn materiaal te maken.
Vind ik leuk
denman21 +112
donderdag 10 januari 2019 om 23:07
Ach ja .... zo lang het duurt.
Vind ik leuk
denman21 +112
donderdag 10 januari 2019 om 23:15
Kan me nog de oefenwedstrijd herinneren voor aanvang van de competitie. Roda den bosch. In die pot was den bosch werkelijk de aller aller slechtste ploeg die ik ooit op prof niveau had gezien. Een week later landen er allemaal nieuwe spelers en tjaa ere wie ere toekomt. Jordania en co haalt een vliegtuig degelijke spelers. Wij hadden destijds ton caanen, die haalde een vliegtuig stucadoors en ijsdansers die een bal niet 3x hoog konden houden
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:29
Klopt ik was ook bij die wedstrijd en onder de indruk van Engels. Verder zag ik weinig bij Roda. In de laatste wedstrijd waren er veel nieuwe jonge spelers bij Roda waarvan een paar talentvol!

Voor jou. Er is niet veel geland hoor in vergelijking met die oefenwedstrijd. Holla en Khammas kwamen met de auto naar de Vliert en Verbeek, Brouwers en Van der Steen komen met de fiets naar het stadion.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:33]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:24
Leuk man als Den Bosch terugkomt. Beter dan al die andere cluppies. Tot volgend seizoen Den Bosch.
Vind ik leuk
Patje024 +109
vrijdag 11 januari 2019 om 15:49
Fcdb heeft een goede kans sparta en twente en go ahead ook het zal de laatste speeldag pas beslist gaan worden Roda NEC en consorten gaan de nacompetitie in waar ze een goede kans maken met respectievelijk emmen, nac, de graafschap we gaan het zien ik hoop in iedere geval dat me club een betere seizoenshelft gaat draaien en dan de nacompetitie maar winnen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws