Veltman: 'Ik moet zeggen: ik was zenuwachtiger dan voor de Europa League-finale'

Veltman: 'Ik moet zeggen: ik was zenuwachtiger dan voor de Europa League-finale'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 13:28vr 11-01-2019 om 13:28

Joël Veltman maakte in de Verenigde Staten na ruim acht maanden zijn rentree voor Ajax. De verdediger erkent dat hij behoorlijk gespannen was voor de wedstrijd tegen Flamengo.

"Ik moet zeggen: ik was zenuwachtiger dan voor de Europa League-finale. (...) Gek om te zeggen, maar zo voelt het wel", aldus Veltman voor de camera van VTBL. "Daar staat meer druk op en hierop eigenlijk niet."

De verdediger voelde die spanning al vroeg opkomen. "Het begint al een beetje als het matchday is. Als je wakker wordt, denk je: vanavond gaat het gebeuren. Dan zit je in de bus er naartoe en begin je een beetje te malen: hoe zal die wedstrijd gaan? Ik wist nog niet wanneer ik zou spelen, dat hoorde ik pas een kwartier voor we naar buiten gingen voor de warming-up", aldus Veltman, die in de tweede helft in het veld kwam. "Hij zei: je komt erin als rechtercentraal. Daaar voel je je heel lekker bij en dat is gewoon comfortabel."

De wedstrijd tegen Flamengo eindigde uiteindelijk in 2-2. De daaropvolgende strafschoppenserie verloor Ajax, dat zaterdag in de Florida Cup ook nog in actie komt tegen Sao Paulo.

Poll

Vind jij dat een fitte Joel Veltman in de basis moet staan bij Ajax?

(4073 stemmen)

Plaats een reactie

Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 13:36
OP dit moment de perfect stand in voor de rechtsback positie, ervaring en verdedigend iets stabieler dan Maz die de rest weer beter invult.
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 13:36
Is veel beter dan maz
Vind ik leuk
Bo3007 +351
vrijdag 11 januari 2019 om 13:46
Nee, is die niet.
Veltman is helaas vrij waardeloos met aanvallen.
Als CV is het een betere optie, maar dan wel reserve op dit moment.
Maar dat wist je waarschijnlijk al want je zit alleen maar reacties uit te lokken hier ;)
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 13:56
Haha trap er dan niet in joh
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:28
Ja Hennie met "ie" dat zegt al genoeg !!! 😎
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:28]
Vind ik leuk
Jurm +1163
vrijdag 11 januari 2019 om 14:30
Tuurlijk was Veldmuis zenuwachtiger dan voor el finale, nu weet inmiddels écht iedereen dat ie niet kan voetballen.
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 15:31
Blij dat de trainers en bondscoaches er allemaal geen verstand van hebben
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 14:54
Heinnie * schele.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:57
Haha trap er dan niet in joh ! 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:26
Conclusie veltjongen IS kut , WAS kut en zal altijd bagger blijven🤣aldus bijna iedereen hier
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:29
Schaam je ! 😎
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:43
Veltman is gewoon een goede speler, maar is makkelijk om lekker iedereen na te lullen en geen eigen mening te hebben.
Gezien je negativiteit vind je waarschijnlijk ook heel het elftal van Feyenoord kut op van Persie na.

Veltman zou altijd basis staan bij jouw cluppie uit Rotterdam.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:44]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:58
Precies dit
Vind ik leuk
Bo3007 +351
vrijdag 11 januari 2019 om 14:51
Goed lezen, Veltman is bruikbaar alleen niet als 1e optie op RB op dit moment.
Niet alleen lezen wat je wil lezen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:09
Eens!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:41
Veltman is verdedigend wel weer veel beter. Maar aanvallend minder. Daarnaast is Veltman ook feller.
Wordt een moeilijk keuze voor ten Hag.
In de eredivisie zal hij wel Met Mazraoui beginnen en CL perhaps Veltman. Is wat safer
Vind ik leuk
YC93 +470
vrijdag 11 januari 2019 om 13:45
Dat zou ik juist niet doen. Ik denk dat Mazraoui zijn waarde wel heeft bewezen in de Champions League. Veltman is per wedstrijd goed voor een aantal kleine en/of grote fouten, juist tegen bijvoorbeeld een Real Madrid kunnen deze foutjes je de kop kosten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:48
Ja maar je ziet hoeveel ruimte Mazraoui weggeeft aan de tegestander. Het is zo gevaarlijk. Dan heeft hij nog geluk dat de Ligt er naast staat en soms voor hem oplost.
Maar bijv. tegen Bayern ging dat helemaal fout. (Had hij ook nog geluk dat Ribery enorm slecht speelde en weinig deed met al die ruimte.
Veltman zit daar korter op
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:51]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:53
De onderlinge duels tussen ribery en mazraoui waten juist heerlijk om te zien
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:50
Veltman na 60 minuten rood, sta je met 10 man. Vind het leuk om te zien dat je het allemaal voor Veltman opneemt. Maar zeg nu toch eerlijk joh, die kan er gewoon helemaal niks van en komen we helaas nooit meer vanaf. Blijft heel zijn leven bij Ajax voetballen een echte clubman hahaha frotter.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:52
Ik vind dat in de CL veltman niet bepaald safer is.. mazraoui speelt uitstekend in de CL niks veranderen gewoon laten staan zo..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:53]
Vind ik leuk
Robert_b89 +462
vrijdag 11 januari 2019 om 14:03
WAT SAFER ? kerel zorgt elk Europees toernooi dat hij mee doet voor problemen is het niet een cruciale fout wat leid tot een doelpunt dan wel ze gewillige rode kaarten. Enkeltje naar Groningen, Sittard, Breda of venlo.

Niks meer dan dat.
Vind ik leuk
Leozao +6094
vrijdag 11 januari 2019 om 15:19
Maz heeft aanzienlijk meer snelheid wat zeker in de CL goed uitkomt. Ook is de kans op een kaart wat minder. Zeker als Maz wat meer ervaring opdoet. Veltman in de ED in de etalage zetten indien mogelijk en aankoersen op een mooie transfer. Als Ajacied zijnde kan dat geen probbleem zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:45
Veltman maakte een goede indruk op mij. Ideaal om zo'n speler achter de hand te hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:28
Wat een grapjurk😂
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 15:29
Blij voor hem
Vind ik leuk
Ale +5230
vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
Veel slechter als Veltman worden ze al jaren niet meer gemaakt.
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 16:13
Heb en zie er toch meer dan genoeg van rondlopen.
Vind ik leuk
Ale +5230
vrijdag 11 januari 2019 om 16:32
Ja hier bij DVS33 loopt er ook 1.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:41
Hij is denk ik idd beter dan Kristensen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:36
Wens je veel succes Veltman! Veel mensen vinden je een tering lijer (valt wat voor zeggen) maarrr ik vind je een prima gozer binnen en buiten het veld. Geeft alles voor zijn club en een vechter! Ik wou dat Gdańsk zo iemand als jij had rondlopen! Toppertje🙌
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:39]
Vind ik leuk
Roeptoeter +9001
vrijdag 11 januari 2019 om 13:40
Kan Gdansk hem dan niet kopen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:42
Als Lechia Gdańsk contact zou opnemen Met Ajax.. dan zal dat alleen zijn voor een handtekening van de Ligt en de Jong👍🏼
Vind ik leuk
Roeptoeter +9001
vrijdag 11 januari 2019 om 13:47
Ik denk dat ze wel een gesigneerd shirt zullen krijgen als ze het lief vragen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:47]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:52
Stuur mij dan ook maar meteen een gesigneerd uitshirt van Dolberg.. nu we dan toch bezig zijn.
Thanks 👍🏼😂
Vind ik leuk
Twiniepsv +111
vrijdag 11 januari 2019 om 14:44
Die hebben niks te makken heel Polen niet daarom zitten jullie allen hier jammer genoeg
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
vrijdag 11 januari 2019 om 14:29
Kijk! Dat zou een droom zijn.
Vind ik leuk
hantayo +1159
zaterdag 12 januari 2019 om 10:51
Goeie reactie. Natuurlijk prima gozer. Maar de ergernis gaat over zijn voetbal. Niet iedere voetballer maakt het zo bont dat zijn naam een specifieke actie aanduidt (veldmannetje).
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 13:37
Iedereen wordt een beetje zenuwachtig als Veltman meedoet volgens mij.
Vind ik leuk
Hyena +30220
vrijdag 11 januari 2019 om 13:37
Gelul, prima stand-in voor Mazraoui. Pas wanneer ik Lamprou op het veld zie verschijnen nemen de zenuwen ernstig toe.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 13:40
Nou, Veltman heeft best wat slippertjes gemaakt.
Lamprou is idd wel erger, maar dat maakt Veltman niet meer betrouwbaar.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:46
Vond hem goed spelen moet ik eerlijk zeggen, prima backup toch?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:31
Toch heb je wel gelijk, als back up is hij zeker echt prima bruikbaar al hoop ik dat het gewoon zou blijven staan zoals het staat.. liefst 0 blessures
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:52
Nee gewoon nee! Snel wegwezen met die prutser.
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 15:37
Toch altijd een vaste waarde voor het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:39
Bij gebrek aan beter ja haha.
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 15:47
Dus goed genoeg als je de beste bent op dat moment.
Dat is dus geen prutser.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:54
Dan kijk jij wel heel erg weinig voetbal haha. Toppertje die Veltman haha.
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 15:58
Ja ik volg heel veel het voetbal, en samen met trainers en bondscoaches vind ik het zeker geen prutser.
En dan ga ik maar af op mensen die er verstand van hebben. Schreeuwers genoeg die zelf niets voorstellen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:07
Nou zal binnenkort wel een toptransfer maken dan. Lastig te houden zulke grote spelers als Ziyech, de Jong, Veltman en de Ligt.
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 16:10
Ik bedoel alleen te zeggen dat het vreemd is om een jongen met een leuke voetbal carrière een prutser te noemen. Daar doe je zo'n jongen van de club tekort mee. Heeft altijd 100% zijn best gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:12
Met veel inzet kan je nog steeds een prutser zijn haha. Ken er genoeg!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:30
Ik pak er niet 1 zak popcorn bij maar 2.. anders eet ik me vingers nog op denk ik..
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2117
vrijdag 11 januari 2019 om 13:37
*insert hier een leuk grapje over Veltman en dat ie weer op het veld staat ofzo*
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:02
Veltman is weer op het veld man...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:30
Ach .. goed gevonden 👍
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:31]
Vind ik leuk
hantayo +1159
zaterdag 12 januari 2019 om 10:54
CL finale:
Veltman velt man, rood.(mmm, niet zo goed).
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:37
Fijn dat hij weer helemaal hersteld is, zal dit seizoen geen basisplek meer hebben maar kan goed fungeren als stand-in voor De Ligt.
Vind ik leuk
pico323 +7015
vrijdag 11 januari 2019 om 13:41
succes hopelijk komt je weer op je oude niveau terug.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
vrijdag 11 januari 2019 om 14:30
Dat hopen we eerlijk gezegd niet. Want dat was niet best.
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 13:47
Benieuwd of ie weer aan spelen toe komt.
Zo ja zal het een interne wedstrijd worden wie er de meeste kaarten gaat pakken : de 2 argentijnen of de 2 nederlanders
Vind ik leuk
Bo3007 +351
vrijdag 11 januari 2019 om 14:53
Je moet wat als de competitie verder geen ruk aan is :)
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 14:59
wat mij betreft mogen ze ook weer beginnen
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 15:38
Je kan ze beter krijgen dan aannaaien!
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 15:57
joelleke bezit beide kwaliteiten dus...
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 15:59
Er is maar 1 super aannaaier, dat is met cijfers aan te tonen.
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 16:03
er kan er ook maar 1 op plek 1 staan , das ook met cijfers aan te tonen
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 16:04
33 bedoel je?
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 16:07
klopt de platte kar gaat na wedstrijddag 33 weer rollen dit jaar
Vind ik leuk
RenW +2080
vrijdag 11 januari 2019 om 16:10
Sterkte
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 16:21
dank je , dat zal ik weer nodig hebben om met al dat jong grut mee te feesten weer
Vind ik leuk
Meljai +8
vrijdag 11 januari 2019 om 17:09
haha wat ben jij een domme autist
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 13:48
Haha goede poll.

Dit is gewoon een blok aan je been, beide partijen hadden pech dat hij net geblesseerd raakte toen hij weg kon.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +152
vrijdag 11 januari 2019 om 13:52
Zonde voor de beste man zelf dat er zo op hem word afgegeven. Heeft zich altijd 100% ingezet voor Ajax. Dat het niet de allerbeste verdediger is die we hebben gehad mag duidelijk zijn. Maar ja, dan heeft die ook nogal wat concurrentie. Maar een prima gast om op de bank te hebben. Bij Ajax op de bank betekent nog steeds basisspeler bij PSV tegenwoordig ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:29
Whahahah
Vind ik leuk
GetRekt +1881
vrijdag 11 januari 2019 om 13:59
Slim om nog even die finale te benoemen. Alsof je echt kwaliteiten hebt.
Vind ik leuk
Mari +10731
vrijdag 11 januari 2019 om 14:03
Welkom terug.
Dit is ook je plek
Vind ik leuk
El Cazador +8080
vrijdag 11 januari 2019 om 14:11
Zullen we Joel eerst ruimte geven om weer ritme op te doen en zijn vorm weer terug te halen om dan vervolgens te lullen over hoe en waar!! Een ding is zeker met de verkoop van Wöbber hebben we hem hard nodig voor de rest van het seizoen!!!
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
vrijdag 11 januari 2019 om 14:18
Die andere Argentijn is toch gekomen ipv Wöber?
Of laat ik het zo zeggen, op de plaats van Blind die dan weer opschuift.
Als De Ligt of die Argentijn (Malagan of zoiets toch?) geschorst/geblesseerd is, Blind weer linie terug?
Tenminste, zo dacht ik dat dit de bedoeling was.
Anders verkoop je Wo"ber toch niet?
En wat jij ook zegt, heb je ook nog Veltman voor 2 posities achter de hand.
Vind ik leuk
Gerro +7936
vrijdag 11 januari 2019 om 14:23
Gaat heel moeilijk voor hem worden weer in de basis te komen gezien de enorme concurentie.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1554
vrijdag 11 januari 2019 om 14:44
SP-AR-TA....man man man...trachten te verkopen aan een club in de derde divisie van Engeland. Basis bij Ajax lijkt me niet meer haalbaar.
Vind ik leuk
JoeyC +3270
vrijdag 11 januari 2019 om 15:15
Die komt er niet meer in. Mazaroui is de nieuwe “held op de rechtsbackpositie”. Totdat hij ook weer afgeschreven wordt en de volgende “held” die titel / vloek overneemt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:27
Veldman brengt ongeluk voor Ajax.
Hij moet heel snel daar weg gaan.
Vind ik leuk
14forever +8874
vrijdag 11 januari 2019 om 15:38
Goed.om hem weer op het veld te zien.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:40
Ik moet zeggen: Ik ben zenuwachtiger als Veltman in het veld staat dan wanneer hij geblesseerd is
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:42
En hij is ook dom: hij beseft niet dat hij nu aan het terugkomen is, dat heel veel mensen echt niet meer op hem zitten te wachten

En zeker niet op interviews met hem, die altijd tenenkrommend zijn

Houd dan even je muil, geef geen interviews
Vind ik leuk
Malaga036 +380
vrijdag 11 januari 2019 om 15:51
Als je zenuwachtiger bent voor een oefentoernooi helftje dan voor de Europa League finale moet je eens een gesprekje aangaan met iemand die daar 800euro per uur voor vraagt.. die deense back speelt ook onhandig zeg jezus! Hij won fysiek de duels 9 van de 10x maar dan viel die daarna weer of draaide die verkeerd weg of kreeg die een overtreding tegen, dat schot was trouwens wel netjes! Liever mazzraoui daar
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 16:55
Na lang blessureleed is dat idd heel erg spannend, hoe je het gaat houden voor het eerst weer wedstrijd weerstand tegen je na al dat revalideren ... EL finale is natuurlijk spannend, maar je zit in een flow met een groep, je leeft er al wedstrijd per wedstrijd naar toe met ze alle, totaal onvergelijkbaar om na 8 maanden revalideren weer op het veld te staan. Geld speelt geen rol daarin, ik denk dat je dit echt allemaal onderschat wat een sporter doormaakt en er voor moet doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 16:56]
Vind ik leuk
Malaga036 +380
zaterdag 12 januari 2019 om 14:13
Ja dat zal niet makkelijk zijn, laten we hopen dat hij het beter doet dan voor de blessure
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:34
Aan de enquête kan men al zien dat veldje verkocht moet worden
Vind ik leuk
Muscles +1049
vrijdag 11 januari 2019 om 16:51
Veltman als perfecte stand-in als RB en evt CV. Einde seizoen mooie transfer gegund
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:56
Lang niet goed genoeg voor ons Ajax 1 . Basta.👎👎
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:12
Kom je thuis na een dag hard werken, blijken de laatste minuten van Ajax tegen Flamengo op tv te zijn. Wat zie ik als opvallendste:
Joël Veltman, vlak voor tijd een geweldige schwalbe waarbij de tegenstander een kaart krijgt aangenaaid. Ja, zelfs bij oefenwedstrijden...
En even later blijkt dat gerechtigheid nog bestaat, hij schiet niet eens op goal bij een penalty. De laatste penalty van Ajax werd overigens vééél overtuigender gemist...
En toen begon het weekend...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 18:12]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:41
Ik ben blij dat hij de blessure heeft overwonnen maar ik hoop toch echt van harte dat niemand uit de verdediging zijn basisplaats verliest aan Veltman. Als Ten Hag dat zou doen, dan is al het krediet dat hij met zoveel moeite heeft weten op te bouwen, in 1 klap helemaal weg, om nooit meer terug te komen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:28
Al die negativiteit over Veltman, veel te makkelijk. Veltman is een goeie verdediger met een over mijn lijk mentaliteit.
Vind ik leuk
Miller +33
vrijdag 11 januari 2019 om 22:14
Ik denk dat het beter is dat Veltman elders zijn carrière voortzet. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje teleurgesteld in hem hoe veel hij eist (qua basisplaats, voorheen) zonder dat echt te verdienen. Hij doet moeilijk zonder het eerst te laten zien. Na deze blessure moet je geduld hebben met hem. Nou, ik heb het niet [met hem]. Ik verwachtte oorspronkelijk veel van hem tijdens zijn eerste wedstrijden van Ajax, maar ik voelde me daarin incorrect later.

En ohja, hoe hij soms tekeer gaat op onsportieve manier op het veld... hij verliest wedstrijden voor Ajax zo onnodig, op zo een onprofessionele manier... zonde... nee, alles bij elkaar opgeteld. Ik zou hem niet graag willen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 22:16]
Vind ik leuk
Peterdv +0