Dubbel debuut bij PSV: Piroe en Pereiro helpen Eindhovenaren aan zege in Doha

Dubbel debuut bij PSV: Piroe en Pereiro helpen Eindhovenaren aan zege in Doha

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 14:52vr 11-01-2019 om 14:52

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 15:00vr 11-01-2019 om 15:00

PSV heeft tijdens het trainingskamp in Qatar een overwinning geboekt op Club Brugge. Bij de Eindhovenaren maakten de zestienjarige Mohammed Ihattaren en de achttienjarige Zakaria Aboukhlal hun officieuze debuut in de hoofdmacht.

In Doha werd de wedstrijd in drie periodes van een halfuur afgewerkt. In het eerste halfuur begon PSV in de sterkste opstelling. Daarin kreeg Erick Gutierrez, net als in de laatste wedstrijden voor de winterstop, de voorkeur boven Gaston Pereiro. Donyell Malen nam de plek in van Hirving Lozano, die wegens privéomstandigheden het trainingskamp in Qatar liet schieten.

Nadat in de eerste dertig minuten niet was gescoord, begon PSV ongewijzigd aan het tweede gedeelte van de wedstrijd. Na vijfenveertig minuten spelen maakte Ihattaren zijn officieuze debuut voor de Eindhovenaren. Hij kwam het veld in voor Gutierrez. In het tweede deel was er een kansje voor Luuk de Jong, maar de spits stond buitenspel.

Pas in het derde deel kwam de wedstrijd echt los. Een sterk gewijzigd PSV trok de wedstrijd in dat laatste halfuur naar zich toe. Op aangeven van debutant Aboukhlal tekende Joël Piroe voor de 1-0. Niet veel later verdubbelde de gretig ogende Pereiro vanaf elf meter de score. Weer een minuut later brachten de Belgen de spanning terug in de wedstrijd via een goal van voormalig PSV-jeugdspeler Hans Vanaken. Dichterbij kwamen de Belgen niet.

De Eredivisie-koploper keert zaterdag terug naar Nederland. De Eindhovenaren hervatten de competitie op zondag 20 januari met een uitwedstrijd tegen FC Emmen.

Opstelling PSV eerste en tweede deel: Zoet; Dumfries, Schwaab, Viergever, Angelino; Rosario, Guti, Hendrix; Bergwijn, De Jong en Malen.

Opstelling PSV derde deel: Room; Ramselaar, Teze, Obispo, Sadilek; Verreth, Pereiro, Mauro; Aboukhlal Piroe en Gakpo.

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 14:54
Goede eerste overwinning. Niks meer en niks minder.
Vind ik leuk
Ron83 +574
vrijdag 11 januari 2019 om 14:58
Blijft een oefenpot maar wel lekker als je hem wint.
Vind ik leuk
ReneAjax +7545
vrijdag 11 januari 2019 om 15:36
In een overvol stadion door middel van een penalty.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:47
Overvol stadion lijkt mij enigszins overdreven. Het was goed gevuld 5 mannen met lange witte jurken en 3 verdwaalde geiten. Die penalty doet niet terzake.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:02
Balen he, dat ajax verloor
Vind ik leuk
pim4ever +1080
vrijdag 11 januari 2019 om 16:21
Weer gewoon een swalbe?
Vind ik leuk
Ove +702
vrijdag 11 januari 2019 om 16:26
penalty nemen is ook een kwaliteit,die bal van Maggalan zijn ze nog aan het zoeken
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:14
Die rolde vanmorgen hier tegen het rolluik aan.
Vind ik leuk
Ove +702
vrijdag 11 januari 2019 om 19:28
Weet je het zeker? in de Everglades hebben ze ook een bal gevonden
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:59
Je kunt ook gewoon verliezen van Flamengo...


Zeg dan gewoon niets. Haha
Vind ik leuk
dhrwobo +35766
vrijdag 11 januari 2019 om 15:00
Het mooiste is dat weer 2 talenten aan de deur kloppen. Als die de stijgende lijn kunnen doortrekken, dan hoeven we niet veel flinke aankopen te doen de komende jaren, dan kunnen we rendement halen met onze opleiding. Daar is flink in geinvesteerd, dus het zou mooi zijn als het er nu uit gaat komen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:02
Daar liggen we zeker voor op de handelshuis Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:04
de handelshuis?
Vind ik leuk
dhrwobo +35766
vrijdag 11 januari 2019 om 15:08
walla de handelshuis je weet zelluf piiiiiii
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:09
niffo die handelosso is goeie neef
Vind ik leuk
UpOne +729
vrijdag 11 januari 2019 om 15:10
huts a niffooo
Vind ik leuk
Kevindo +1712
vrijdag 11 januari 2019 om 15:26
Doe normaal a niffauw
Vind ik leuk
UpOne +729
vrijdag 11 januari 2019 om 15:26
eeeeeeeeey krullende hert
Vind ik leuk
Kevindo +1712
vrijdag 11 januari 2019 om 15:27
Hahaha
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:50
Zwarte schooltaal
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:16
Betaal gewoon belasting wil je ? Moet ik ook, krijg dat gekort op mn uitkering.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:42
Waar heb jij het over? Ik betaal per jaar meer belasting als dat jij in 5 jaar bij elkaar kan sprokkelen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:58
Hahaha, daar durf ik wel om te wedden Lowieke.
Dat van die uitkering was maar een grapje he.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 04:53
O.k begrepen duidelijk goede morgen, middag, avond, het ligt er een beetje aan wanneer je mijn mailtje leest.



Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:08
Het is ochtend geworden.
Fijn weekend.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:20
Ga maar eens bij RTL nieuws zoeken daar staat het tussen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:22
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/4555096/handelshuis-ajax-een-kijkje-de-transferkeuken-van-overmars
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:06
Ajax is al jaren geen handelshuis meer ze kunnen nu al meten met de top
Vind ik leuk
UpOne +729
vrijdag 11 januari 2019 om 15:11
En dan gaan De Ligt, Ziyech en Frenkie weg. Daar gaat je kwaliteit. Dat ga je nooit meteen terughalen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:21
En zo gaat altijd bij een Nederlandse Club. Toppers in wording ( eigen jeugd of niet ) spelen max 3 jaar hier. Daarna zijn ze weg. Of ze nu van Ajax of Psv of welke club dan ook zijn.
Vind ik leuk
dhrwobo +35766
vrijdag 11 januari 2019 om 16:39
Exact reële ajacied.

Maar waar UpOne misschien op doelt, is dat die jongens wel van uitzonderlijke klasse zijn, en dat Ajax de opvolging van die drie nog niet paraat heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:46
Klopt, nu zijn het ook 3 uitzonderlijk talenten. Die lopen niet zomaar op de Toekomst of Herdgang o i.d. Je kunt iemand echt wel beter maken in een opleiding, maar dat exceptionele talent zit er altijd al in.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 15:22
Net zoals PSV nooit kwaliteit à la Bergwijn/Lozano terughaalt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:34
Lozano is toch ook gewoon zo gehaald, dat kunnen ze weer doen
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 19:45
Dat kan je ook van Frenkie en Ziyech zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:57
Vooral doen dan, ik hou je niet tegen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 22:04
Mijn punt is dat je daar wat geluk voor nodig hebt. Spelers als Sánchez, Lozano zijn normaalgesproken niet haalbaar voor Ajax en PSV.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 05:20
Geluk moet je altijd hebben en dan zit er weleens een buitenkansje bij, maar tot nu toe haast elk jaar denk ik: shit die weg die weg, ze zullen wel flink zwakker dit seizoen. En uiteindelijk komt het altijd wel goed. En nudat overmars ook eindelijk centjes uitgeeft zie ik ajax ook niet heel erg verzwakken volgend jaar. De enige club die het moeilijk gaat krijgen om sterker te worden is feyenoord zolang v geel en gio daar zitten
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zaterdag 12 januari 2019 om 11:40
Ik denk dat zowel Ajax als PSV er wel wat op achteruit gaan komende zomer.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:46
Wacht real even af kerel
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:55
Ik heb het idee dat ( niet persoonlijk) veel Psv-er er stiekum op hopen dat Ajax 2 x dik op de broek krijgt van Real.Kunnen ze het weer over , de talenten, arrogantie en beentjes op de grond hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:17
Echt niet stiekum !
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:01
Is ook beter voor het Nederlandse voetbal natuurlijk dat Ajax 2 x verliest. We hebben al zo heeeeel veel punten.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 22:01]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:37
Niet echt, schele Ajacied.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:56
Was ook sarcastisch bedoeld. En ik vind jou ook aardig. En hoe weet jij dat ik loens ? Ik kijk met mijn rechteroog in mijn linker broekzak.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:09
Als jij huilt, lopen dan de tranen over je rug ?
Vind ik leuk
Bo3007 +351
vrijdag 11 januari 2019 om 15:07
Je snapt zelf hopelijk toch ook dat die 2 talenten die op de deur kloppen uiteindelijk ook handelswaar zijn ? Of wilde je alleen even een sneer naar Ajax uitdelen?
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 15:07
Nee man, talenten van niveau De Jong/De Ligt hebben jullie niet.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:11
Die zijn er ook nog even. Zou wel verdomd lelijk zijn als zulke "grootheden" zouden vertrekken bij een mijlpaal van 5 jaar droogte, toch?
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 15:14
Komende zomer met het kampioenschap vertrekken.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:15
Pffff... Dat is onderhand wel uitgekouwd, denk je niet?
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 15:15
Zegt iemand die begint over 5 jaar niks🤦🏻‍♂️
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:18
Precies. Daarvoor zei diezelfde persoon dat het 3 jaar niets zou worden, jaartje later was er sprake van een 4e jaar zonder prijzen...

Tja, de rest mag je zelf invullen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 15:21
Wat jij wilt trolletje.
Ik houd het hierbij.
Vind ik leuk
Twiniepsv +111
vrijdag 11 januari 2019 om 15:25
Poets je tanden man
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:26
Inderdaad, ik dacht al wat ruik ik toch!? Haha
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
Verstandige beslissing. Heb je daar lang over na moeten denken?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:22
En jou reactie is fris en vernieuwend ? 😎😉😎
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:39
Welke reactie? Die wil ik wel eens lezen.

Ik geloof niet zo in nieuwe uitspraken hier op VP. Zeker niet wanneer het op discussie PSV-Ajax aankomt.

Dat zou pas een primeur zijn!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:49
De Pfff, die is onderhand wel uitgekauwd reactie.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:51
En een goede zinsopbouw valt tegenwoordig in categorie kunst.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:54
Als je me maar snapt. Want als men ( want je ben niet de enigste ) het op inhout 😉 niet kan winnen gooien we het maar op taal.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:49
Wat voor hout???
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:51
Je ziet de knipoog toch ook hoop ik ? Was een reactie op zijn "taal" opmerking.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:12
Van bos hout voor de deur, dat houdt 😉😉😉
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:18
Dan moeten ze deze transferperiode nog naar Eindhoven komen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 18:21
Eindhoven is te druk met de gemeente af te betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:56
Whahahaha hilarisch deze.
Die kende ik nog niet.
Heb jij nou echt niks beters ?
Triest.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 21:46
Dank je! Fijne dag verder!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:59
Nog een uurke. Jij ook.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:58
Jammer dat je niet 100 jaar geleden leefde, had je stoker ( stoomtrein) kunnen worden. Gaat je aardig af.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:39
Depay was een talent van dat niveau. En wie weet waar een bergeijn of Rosario nu gaat eindigen. Dus ook psv heeft zeker dat talent. Bij ajax staan ze alleen nu eenmaal wat sneller in de picture omdat ajax internationaal iets bekender is.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 16:56
Depay ben ik 100% met je eens, maar dat is het ook wel. Verder loopt PSV nog wel achter. Al zie ik ook de verbetering.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:29
Bergwijn en rosario lijken op dit moment ook de juiste stappen te maken. Dus komen in de buurt. En psv is inderdaad later gestart met de focus op de jeugd. Nu beginnen de eerste talenten aan te komen. Zoals ook te zien is aan de groep die op ttainingskamp is. Over een jaartje of 2-3 is het standaard dat er elk jaar 1 of 2 talenten aansluiten bij het 1e als echt potentiële basisspeler.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 17:33
Laten we het hopen, alleen maar goed voor Oranje.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:20
Bergwijn
Vind ik leuk
dhrwobo +35766
vrijdag 11 januari 2019 om 16:42
Is helemaal waar Mesut. Iedere club droomt van talenten als De Jong en De Ligt. Daar zijn we in Eindhoven jaloers op, eerljik is eerlijk.

Zoals jullie denk ik, los van dat frenkie en matthijs meer op gaan brengen, wel jaloers zijn op onze voorhoede. Kijk naar het elftal van het jaar, er is op bijna geen enkele plek discussie wie de beste is... frenkie, matthijs, steven, hirving, dusan, hakim, luuk... allemaal onbetwist en de beste op hun plek.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 17:01
Geen woord aan gelogen, al staan Tadic en Ziyech officieel op dezelfde posities als Lozano en Bergwijn ;-)

Maar ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens.
Vind ik leuk
jari11 +1527
vrijdag 11 januari 2019 om 15:09
De dag dat er keer een keer niet naar andere clubs gewezen gaat worden wordt een nationale feestdag.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:22
Waar komt Joel vandaan? oh jaaa Feyenoord.
Vind ik leuk
hollister +269
vrijdag 11 januari 2019 om 15:24
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 16:05]
Vind ik leuk
HJR +8312
vrijdag 11 januari 2019 om 15:24
Waarom gaat het hier over Ajax, als het een topic over een wedstrijd van PSV is?
Vind ik leuk
ReneAjax +7545
vrijdag 11 januari 2019 om 15:40
Over de wedstrijd zelf valt weinig nieuws te melden.
PSV wint door een penalty.
Vind ik leuk
HJR +8312
vrijdag 11 januari 2019 om 15:49
Het was inderdaad geen bijzonder wedstrijd maar wel leuk om vooral die jonge spelers te zien. Al denk ik niet dat Mark er veel gaat gebruiken dit seizoen. Zeker niet als basisspeler.

Ik kon er toevallig bij zijn, vanwege ´verplichtrust´ in Doha. En met 2 andere collega´s zorgde we toch voor ongeveer 3% van het totaal van de toeschouwers ;).
Vind ik leuk
Wilex +2109
vrijdag 11 januari 2019 om 15:34
Toch mooi dat het na 4 reacties alweer over Ajax gaat bij die psvers.
Vind ik leuk
Dani82 +2640
vrijdag 11 januari 2019 om 15:56
Lig je voor op de handelshuis van ajax ja?
Nou nog je splaakgeblek bij trekken, en de bankrekening en niet te vergeten de sterren op het shirt natuurlijk.
Word nog een zware klus🤭
Vind ik leuk
3Bier +11545
vrijdag 11 januari 2019 om 15:15
Vooral aanvallend heeft PSV veel aanstormend talent. Achterin en op het middenveld is het wat minder.
Die Ihattaren is wel een pareltje hoor.
Voor dit soort jongens is het wel jammer dat PSV niet zoveel wedstrijden meer speelt na de winter en dat Van Bommel nauwelijks wisselt.
Weinig kansen op minuten aangezien De Jong en Lozano niet snel gewisseld zullen worden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:42
Hij is ook nog maar 16, dus gedult. Daarbij wisselt van bommel wel en krijgt de jeugd wel kansen. Maar bij van bommel moeten ze net zoals bij cocu een meerwaarde zijn. En anders worden ze logischerwijs niet gebracht.

Een malen/sadilek/gakpo/rigo/rosario/bergwijn/piroe zijn allemaal jonge jongens die hebben gespeeld onder v bonmel
Vind ik leuk
Dani82 +2640
vrijdag 11 januari 2019 om 15:54
Ja want met talenten alleen red je het makkelijk natuurlijk. Je hebt helemaal geen oudere ervaren jongens nodig toch?
Vind ik leuk
Always PSV +14114
vrijdag 11 januari 2019 om 16:48
Vind dat het de laatste jaren er al uit komt, er breken er steeds meer door.
Vind ik leuk
Chebaisit +1444
vrijdag 11 januari 2019 om 15:28
Tegen Club Brugge 2 haha
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:17
Club Brugge 2 tegen PSV 2... wat wil je nou helemaal zeggen?

Dit soort wedstrijden hebben voor supporters geen enkele waarde, anders dan dat het leuk is om te zien dat een paar jonge gasten al een beetje mogen snuiven aan het grote werk.

Voor een trainer en spelers is het wel belangrijk. Het is even kijken hoe iedereen de feestdagen heeft doorstaan en hoe die jonge mannen zich bewegen in de groep.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +318
vrijdag 11 januari 2019 om 14:56
Hey....eigen jeugd krijgt een kans bij Van Bommel. Dat is ook goed om te zien.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:59
Dat is iets nieuws?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +318
vrijdag 11 januari 2019 om 15:05
Ik maak gewoon een opmerking...das alles dude
Vind ik leuk
dhrwobo +35766
vrijdag 11 januari 2019 om 15:07
Nee, want eigen jeugd krijgt het hele seizoen al aardig wat kansen van Van Bommel. Zo stroomden afgelopen jaren Gakpo, Malen (oke, kort bij PSV), Mauro, Obispo, Rosario, Lundqvist en Rigo door. En bovendien staan Hendrix, Zoet, Rosario en Bergwijn structureel in de basis, allen uit eigen jeugd doorgestroomd.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:09
👌
Vind ik leuk
appeltje +2448
vrijdag 11 januari 2019 om 15:21
Lundqvist ben ik het niet mee eens. Heeft welgeteld 14 minuten in de Eredivisie gemaakt, en dat was 2 jaar geleden. Heeft nog nooit in de basis van PSV 1 gestaan bij een officiele wedstrijd.

En ook Obispo heeft maar 41 minuten in het eerste gemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:25
Mooi om te zien, maar ook bij PSV kunnen er maar 11 spelen. En dan heeft het ene ralent wel geduld en het andere niet en wil weg. Welkom in "de wondere wereld "van het voetbal.
Vind ik leuk
Chebaisit +1444
vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
Malen ook
Vind ik leuk
Chebaisit +1444
vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
Rosario en Bergwijn zijn Ajax jeugd.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:38
Bergwijn was letterlijk 13 jaar oud toen hij naar PSV kwam.
Vind ik leuk
Gelukshand +150
vrijdag 11 januari 2019 om 16:05
Hij is geboren op 8 oktober 1997, hij is dus 21. Hij is vertrokken in de zomer 2014. Zomer 2018 (21) - zomer 2014 = 4 wat betekend dat hij 17 was toen hij vertrok. Frenkie is even oud en op het zelfde moment bij willem 2 vertrokken. Dus als Frenkie geen Ajax jeugd is maar willem 2 dan is Bergwijn Ajax jeugd en geen psv.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:15
Geboortedatum klopt, maar hij kwam in de zomer van 2011 naar PSV. Dus toen was Bergwijn echt nog maar 13 jaar oud. Bergwijn speelde van 2011 - 2014 in de jeugd van PSV. Kijk even op Wikipedia. Dus vergelijking met F. De Jong gaat niet op.
Vind ik leuk
Gelukshand +150
vrijdag 11 januari 2019 om 16:24
Oh dan had ik het verkeerd gelezen. Maar dan is het ook wel logisch dat hij op 21 jarige leeftijd nog bij PSV zit. Die mist gewoon Ajax jaren.
Vind ik leuk
benny-boys +1651
vrijdag 11 januari 2019 om 15:10
16 jaar...….
Vind ik leuk
BRAM046 +526
vrijdag 11 januari 2019 om 14:58
Heerlijk deze 2 talentjes , en er komt nog zoveel moois aan in Eindhoven ! Forza PSV
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:58
Wat een talenten, wat een talenten lopen er toch rond bij PSV. Teveel om op te noemen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 15:07
Grappig toch, hoe PSV’ers zich de laatste jaren precies zo gedragen als wat ze Ajacieden jaren hebben verweten :)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:30
Jazeker. En andersom, grappig om te lezen dat Ajacieden nu niets of weinig roepen over het feit dat Ajax een koopclub is (geworden). Dit terwijl men jarenlang, nee decennia lang, PSV verweet dat het een koopclub is / was. Nog eventjes en Ajax voetbalt met 9 basisspelers, hoofdzakelijk van buitenlandse afkomst, die allemaal aangekocht zijn. Het kan verkeren....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:51
En dan hierop een Psv reactie, als je maar kampioen mee word. Hoe oud/jong en waar vandaan maakt niets uit.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:11
Juist ja!
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 16:33
Onana, Mazraoui, De Ligt, Blind, Frenkie de Jong en Van de Beek hebben allemaal meerdere jaren in de jeugdopleiding van Ajax gezeten, of het nou in de jeugdelftallen was of in Jong Ajax. Verder heb je dan nog Eiting, De Wit, Bakker, Ekkelenkamp, Gravenberch en Veltman in de selectie die allemaal al jaren bij Ajax zitten en ook minuten krijgen.

Ajax heeft (eindelijk) ingezien dat het niet alleen met eigen jeugd kan doen. En in tegenstelling tot die aankopen tot 5 miljoen (breedteaankopen waarvan de kans groter is dat ze tegenvallen) kopen ze vooral duurdere spelers die er direct staan (Tadic, Blind, Ziyech). De aankopen zullen ook steeds duurder worden en uiteindelijk zullen de andere clubs niet meer mee kunnen in de koopkracht van Ajax. Dat is niet goed voor de Eredivisie, maar Ajax zal het wel moeten nastreven. Maar de jeugd zal altijd de kans blijven krijgen. Wel moet ik je meegeven dat de Dani de Wit/Eiting lichting minder is dan we gewend zijn, maar daar komt straks verandering in met de toplichting Ünevar, Brobbey etc.
Vind ik leuk
Zultkop +5969
vrijdag 11 januari 2019 om 15:37
Vooral 1 supporter van jullie club... Die hypte alles en iedereen omhoog, zelfs de grassprieten in de arena waren wereldtalenten die zeer snel door zouden breken....
Vind ik leuk
De fries +1599
vrijdag 11 januari 2019 om 14:59
Wat is er aan de hand met Mauro jr.?
Die komt dus totaal niet in de plannen voor van v Bommel ?
Is normaal gesproken toch de vervanger van Pereiro ( ipv controleur guti )?
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 16:07
Niet goed genoeg.
Vind ik leuk
De fries +1599
vrijdag 11 januari 2019 om 16:09
Ja zal wel? Maar nu speel je dus met 3 controleurs op het middenveld !
Ik vind 2 voor een topclub al veel (In Nederland )
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 16:57
Vind ik ook.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:01
We hebben zoveul goei alleen maar goei in ons warme lemke stadje!!!
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1157
vrijdag 11 januari 2019 om 15:01
PSV's B-elftal dat Club Brugge's halve 1e elftal verslaat, ik vind het knap. (Club Brugge heeft maar 5x gewisseld volgens Fox Sports, PSV 12x)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 15:23]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:04
Zegt genoeg over de Belgische league.De mls gaat ze echt inhalen.
Vind ik leuk
Chebaisit +1444
vrijdag 11 januari 2019 om 15:35
Club Brugge was ook met B Elftal met 5 wissels dus half C elftal
Vind ik leuk
HJR +8312
vrijdag 11 januari 2019 om 15:43
Moet wel zeggen dat Club Brugge, vooral de verdediging ontzettend zwak speelde. Ik ken al die jongens niet maar leek wel of die niet wisten hoe ze moesten staan verdedigend. PSV was duidelijk sterker in het begin al kwam Club soms best gevaarlijk eruit nog.

Wel goed dat PSV won, niveau liep wel erg terug in het laatste gedeelte. B elftal van PSV is duidelijk minder dan het A elftal. Wel paar talenten, maar of die ooit een stap gaan maken betwijfel ik. Wat ook niet raar is, er komen er meestal 1of 2 per seizoen, niet 5 :). Piroe, Gakpo en misschien nog Obispo

En mooie goal van Club Brugge als afsluiting. En perfect voetbal weertje.

Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:22
Zou ook gek zijn als het B elftal beter was dan het A elftal. En Van Bommel dan gewoon met het A elftal door zou gaan na de winterstop.
;-)

Je verwacht in zo'n trainingskamp dat jongens die net buiten de boot vallen zich laten zien. En dat die hele jonge gastjes vooral genieten en een beetje meekrijgen hoe het er aan toe kan gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:02
Proficiat en welkom thuis⚽️
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:03
Club Brugge werd wel even weggespeeld door psv/jong PSV.Genk is ook een betere club.
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 15:04
Allemaal leuk en aardig, maar wie won er met FIFA?
Vind ik leuk
michelhx +4033
vrijdag 11 januari 2019 om 15:10
PSV met 2-0. Althans, dat is wat ik heb gezien. Ik weet niet of er meerdere potjes zijn gespeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:04
In amsterdam zitten ze al re bibberen😀😀😀
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 15:06
Van de lach
Vind ik leuk
3Bier +11545
vrijdag 11 januari 2019 om 15:12
is ook een stuk kouder dan in Qatar
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:17
Ja psv zoekt zelf ook de warmte op dus zn warme club is het ook niet
Vind ik leuk
JoeyC +3268
vrijdag 11 januari 2019 om 15:13
Sjakiemero bibbert altijd
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:15
Ja heeft ie van de kerkhofjes overgenomen
Vind ik leuk
JoeyC +3268
vrijdag 11 januari 2019 om 15:16
Inderdaad, die bibberen niet.
Vind ik leuk
Tismewat +163
vrijdag 11 januari 2019 om 15:09
Ik moet wel zeggen dat er erg veel jeugdig talent loopt bij PSV. Denk dat die Ihattaren de allergrootste is. Als die zich blijft ontwikkelen heeft PSV ook een zilvervloot in huis van 70 miljoen of meer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 15:20]
Vind ik leuk
benny-boys +1651
vrijdag 11 januari 2019 om 15:14
Dat roepen ze in het Zuiden al weken dat Ittaharen een keer op
moet stellen en pas 16 jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:24
Ze rekenen zich weer rijk.
Vind ik leuk
Bizzy +22381
vrijdag 11 januari 2019 om 15:09
Leuk voor Mohammed Ihattaren, Zakaria Aboukhlal en Piroe. Goed om te zien dat PSV de jeugd een kans geeft. Tzt doorselecteren en daar waar nodig gericht kopen.
Vind ik leuk
Chebaisit +1444
vrijdag 11 januari 2019 om 15:37
Haha straks verliezen ze een keer dan hoor je de fans weer.
PSV geeft talenten geen kans alleen in oefenwedstrijden
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:59
Logisch toch? Kijk naar de stand. Het is echt een nek-aan-nek race tussen PSV en Ajax. Dan kun je niet zomaar gaan experimenteren. Moet je zien hoe dat uitpakte met Ajax tegen PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:10
En we denderen door!!
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 15:13
In de oefenwedstrijden mogen jullie nog heel wat doordenderen.
Vind ik leuk
Twiniepsv +111
vrijdag 11 januari 2019 om 15:18
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 16:07]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:26
Ozil je bent welkom in la.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
vrijdag 11 januari 2019 om 15:30
Die blijft mooi bij Arsenal.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:18
Hahahahahah
Vind ik leuk
John M. +4963
vrijdag 11 januari 2019 om 15:28
Er staat niks over hoe Brugge gewisseld heeft. Misschien stond PSV in het derde deel tegenover het vierde elftal van Brugge, wie weet?
Vind ik leuk
De Hout +1849
vrijdag 11 januari 2019 om 15:43
Netjes.
Vind ik leuk
Leozao +6092
vrijdag 11 januari 2019 om 15:45
Met andere woorden: het sterkste team kon niet scoren...
Vind ik leuk
stratumseind +185837
vrijdag 11 januari 2019 om 15:55
Nog 16 opeenvolgende zeges te gaan
Vind ik leuk
Leozao +6092
vrijdag 11 januari 2019 om 15:57
Daar heb je dan nog aardig wat oefenwedstrijdjes voor nodig!
Vind ik leuk
stratumseind +185837
vrijdag 11 januari 2019 om 15:58
klopt , te beginnen met emmen, de rest volgt vanzelf
Vind ik leuk
Leozao +6092
vrijdag 11 januari 2019 om 16:00
XOK, er zullen ook wel een paar ED-zeges tussen zitten.
Vind ik leuk
stratumseind +185837
vrijdag 11 januari 2019 om 16:01
zoals gezegd nog 16 op rij is al zat
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 16:09]
Vind ik leuk
Leozao +6092
vrijdag 11 januari 2019 om 16:03
OK, dan maar even duidelijker: deze oefenpotjes tellen niet mee voor de ED!
Vind ik leuk
stratumseind +185837
vrijdag 11 januari 2019 om 16:08
goh......... das jammer maar dan nog geld : nog maar 16 opeenvolgende zeges is zat.........
Vind ik leuk
Gelukshand +150
vrijdag 11 januari 2019 om 16:13
16? Verlies je de laatste wedstrijd?
Vind ik leuk
stratumseind +185837
vrijdag 11 januari 2019 om 16:20
uit az? dan zijn we nog zo zat als een aap van het feesten
Vind ik leuk
Leozao +6092
vrijdag 11 januari 2019 om 16:28
Ik wist niet dat het carnaval in Brabant zo lang duurt.... Andere feestredenen zal er voor psv-ers niet zijn
Vind ik leuk
stratumseind +185837
vrijdag 11 januari 2019 om 16:29
tja dat roepen jullie al jaren op rij , neem het niet persoonlijk maar dat neemt werkelijk niemand meer serieus
Vind ik leuk
Leozao +6092
vrijdag 11 januari 2019 om 16:30
Wees absoluut niet bang dat ik je serieus neem.... Goed weekend: ik smeer 'm.
Vind ik leuk
Gelukshand +150
vrijdag 11 januari 2019 om 16:30
Net als vorig jaar... Maar dat gebeurd dit seizoen niet. Ajax is thuis ongeslagen en dat zijn jullie niet. En tegen emmen nemen jullie niets mee naar huis, alleen teleurstelling
Vind ik leuk
stratumseind +185837
vrijdag 11 januari 2019 om 16:31
was het niet zo leuk op school deze week?
Vind ik leuk
Gelukshand +150
vrijdag 11 januari 2019 om 16:42
School? Lol daar zit ik al jaren niet meer op.
Vervelend he als je club verliest van een club die veel kleiner is dan jouw club.
Vind ik leuk
stratumseind +185837
vrijdag 11 januari 2019 om 16:49
geen idee hoe het voor je geweest is die 2 x dat jullie in 5 maanden tijd met 3-0 op je klote kregen
Vind ik leuk
Gelukshand +150
vrijdag 11 januari 2019 om 16:54
Ja lastig, maar eerste wedstrijd leverde toch niet veel op, PSV was daarna wel kampioen geworden.
En 2de tja foutje van de trainer om helemaal geen verdediger op te stellen.
Maar ik maak geen zorgen we herhalen de vorige uitslag Ajax-PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:59
Hoor die mietjes van topclubs stoer praten .
Alles door landelijke gloryhunters ,zonder die steun zijn jullie niks
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:18
boeruhhhhh
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:26
Hoe zit het eigenlijk met die jeugdopleiding van Ajax? Alleen nog maar kopen, kopen, kopen en er breekt geen jeugd meer door. Bij PSV wel, en die hebben in de winterstop nog niets gekocht. Ja ja, de jeugdopleiding van Ajax... En wij kopen wel Mexicanen, die willen graag naar Eindhoven. Gelijk hebben ze...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 16:27]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:23
Zo slecht doet PSV het dus niet in het buitenland.
Vind ik leuk
M.de jong +207
vrijdag 11 januari 2019 om 17:42
In oefenwedstrijden spelen ze best leuk om Europa, in de CL dit jaar waren het net laffe honden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:44
Nu ja, ze hadden natuurlijk geen geluk met Tottenham, Barca en een Inter. Daar kun je tegen verliezen he.
Vind ik leuk
M.de jong +207
vrijdag 11 januari 2019 om 17:48
Gaat om de instelling, hoe je een wedsrdijd in gaat met een plan. Zie Willem 2- PSV vorig jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:54
bLablablabla ouwe wijven gelul
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:25
Gefeliciflapsteerd Psv supporters. Afzender een Ajacied.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws