Wöber naar de uitgang geduwd: 'Ze zeiden dat het er niet goed uitzag voor me'

Wöber naar de uitgang geduwd: 'Ze zeiden dat het er niet goed uitzag voor me'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 10:49za 12-01-2019 om 10:49

Max Wöber kreeg van Ajax te horen dat zijn toekomst bij de Amsterdammers er niet positief uit zag. De Oostenrijkse verdediger trok daarop zijn conclusies en vertrekt naar Sevilla, waar hij verwacht meer kansen te krijgen.

Na de komst van Lisandro Magallan bevestigde Ajax dat de kansen van Wöber waren geslonken. "Hier werd mij gezegd dat het er voor mij niet goed uitziet", legt de Oostenrijkse verdediger uit bij Ajax TV. "Daarom denk ik dat ik meer perspectief heb bij Sevilla en wil ik daarheen."

"Het was een moeilijke beslissing voor me, maar ik heb de plusjes en de minnetjes tegen elkaar afgewogen", vervolgt Wöber. "Ik heb veel met Sevilla gepraat en met de trainer hier (Erik ten Hag, red.). Dan is het beter voor mij om te vertrekken. Ik verlaat deze club met een lach en een traan."

De Oostenrijker denkt dat hij bij Sevilla vaste waarde kan worden. "Ze willen met drie verdedigers spelen en ze hebben geen linksbenige centrale verdediger, dus de kans is best groot dat ik mijn kans krijg. Ik moet er natuurlijk wel voor vechten, maar ik heb een goede kans."

Poll

Gaat Wöber slagen in Spanje?

(4334 stemmen)

Plaats een reactie

Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 10:52
Wens hem veel succes!

Ben verder blij dat we Magallan erbij hebben!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2508
zaterdag 12 januari 2019 om 10:57
Gun hem het beste, denk wel dat hij het zwaar gaat krijgen aangezien als je Sevilla mag geloven nog meer aankopen aankomen. Positieve jongen en veel te simpel van de hand gedaan door Ajax! (En een raar bedrag)
Vind ik leuk
psvfan1913 +3278
zaterdag 12 januari 2019 om 11:31
Als ik een ajacied was zou ik hartstikke blij zijn met 10 miljoen. Deze gaat floppen bij Sevilla, niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Studentje +224
zaterdag 12 januari 2019 om 11:55
Hij is pas 20, doet ook al veel dingen goed. Er werd eerst over 15 miljoen gesproken. Als Ajax hem nodig had, stond hij klaar en speelde gewoon goed. Snap sowieso niet waarom ze Magallan gekocht hebben. Het is wel een typische reactie van een PSV-fan, je naam is zo biased, dat zegt al genoeg.
Vind ik leuk
psvfan1913 +3278
zaterdag 12 januari 2019 om 12:24
Ajax heeft zelf gezegd dat er geen toekomst voor hem was bij Ajax. Als hij geen toekomst heeft bij ajax, hoe zou hij dan basisspeler moeten worden bij de nummer van de la liga.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +81
zaterdag 12 januari 2019 om 13:30
Door misschien te laten zien wat voor waarde hij aan het team van Sevilla kan toevoegen?

Sevilla koopt hem toch ook niet blind?
Vind ik leuk
psvfan1913 +3278
zaterdag 12 januari 2019 om 14:27
nee maar dan kan het nog Wel een miskoop zijn
Vind ik leuk
M1GST4R40 +81
zaterdag 12 januari 2019 om 14:59
Dat kan je pas achteraf zeggen, Wober is in mijn ogen bij Ajax geen miskoop geweest. Die verkoop je meestal niet met winst.

In feite als verdediger heeft ie gedaan wat ie moest doen.
Vind ik leuk
Vowtar +5867
zaterdag 12 januari 2019 om 16:35
Een maand geleden had vrijwel iedereen Wöber een miskoop genoemd. Nu is dat ineens anders omdat Ajax een paar miljoen winst op hem maakt, maar waarom Sevilla in godsnaam zo veel neerlegt voor een speler die in zijn weinige wedstrijden in het eerste absoluut niet heeft kunnen overtuigen, is een groot raadsel.
Vind ik leuk
MN223 +1278
zaterdag 12 januari 2019 om 15:42
Inderdaad, ze kopen hem en niet Blind. Dat laatste hadden ze veel beter kunnen doen.
Vind ik leuk
Just dekler +1973
zaterdag 12 januari 2019 om 14:06
"Typische reactie van een PSV fan" dan ben je ook gewoon biased als je dat zegt. Lekker hypocriet hoor...
Vind ik leuk
Studentje +224
zaterdag 12 januari 2019 om 14:56
als je gebruikersnaam al veel verklapt, is jouw conclusie best wel fout. Ik heb niet 'ajax-fan blablabla' vermeld in mijn gebruikersnaam. Wie zegt dat ik per se een ajax-fan ben dan?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:57]
Vind ik leuk
Just dekler +1973
zaterdag 12 januari 2019 om 18:25
Ik in ieder geval niet, waar heb je het over ?

Punt dat ik maakte was dat jij hem bevooroordeeld noemt omdat het een typische PSV fan reactie is, maar dat is ook bevooroordeeld zijn wat jij doet.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 18:29]
Vind ik leuk
Studentje +224
zaterdag 12 januari 2019 om 20:36
zijn gebruikersnaam 'psvfan1913' is niet biased? Ik bedoel, als je op veel Ajax-discussies komt zijn er PSV-fans die dezelfde reacties geven. Ajax-fans bijvoorbeeld (paar voorbeelden) praten altijd over '34 kampioenschappen', of rijkere historie, 'acteur Lozano' en als spelers van PSV geblesseerd raken, dat PSV geen kans meer heeft. PSV-fans en Feyenoord-fans (paar voorbeelden) kraken volgens mij vaak Ajax-spelers af of praten dan weer over de prijzendroogte van 4 jaar. Echt een déja vu. Je kan toch echt wel concluderen dat het vooral PSV of Feyenoord-fans zijn die spelers van Ajax afkraken, om hunzelf beter te laten voelen?
Vind ik leuk
Just dekler +1973
zondag 13 januari 2019 om 03:03
Ik geef alleen maar aan dat jij zelf ook biased (bevooroordeeld) bent gezien jouw reactie.

Nu bewijs je het helemaal want jij ziet psv en feyenoord fans Ajax spelers afkraken maar schijnbaar mis jij een heleboel ajacieden die hetzelfde doen. Bevooroordeeld zoals ik al zei.....
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:04
Ik troost me dan met de gedachte dat elke PSV'er zou floppen bij Sevilla.
Vind ik leuk
tannat +15432
zaterdag 12 januari 2019 om 12:37
Maakt niet uit.
Zolang ze in Nederland maar wel telkens kampioen bliven worden.
Vind ik leuk
Clutchy +1110
zaterdag 12 januari 2019 om 12:19
Voor hem hoop ik niet dat hij gaat floppen maar ik zie het best gebeuren is wel een zware competitie
Vind ik leuk
Barry Engels +31953
zaterdag 12 januari 2019 om 13:34
Is inderdaad niet beter dan bijvoorbeeld Sven van Beek.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:41
Hahahahahahahahahahahhahaha. Het enige antwoord.
Vind ik leuk
Barry Engels +31953
zaterdag 12 januari 2019 om 13:43
Laat me raden.... je hoefde vandaag niet naar school.

Kleuter.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
Je hebt gelijk, hij is van dat niveau. Hij is niet veel en maakt altijd dezelfde fouten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:09]
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 15:28
Ja dat zal het zijn... aub. Jij hebt blijkbaar het denk vermogen van een kleuter, als je serieus verkondigt dat van Beek net zo goed is als Wober. Hij staat eerder in het rijtje Bulthuis. En ik dacht nog wel dat je zelf al een grap maakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:05
Ik moest heel erg lachen van jouw reactie, zo hard dat ze me naar het ziekenhuis hebben gebracht. Ik bleef er in maar ben nu weer bij m'n positieven. Je wordt bedankt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:07
Haha dat denk ik dus ook. En dan lees je hier reacties dat hij had moeten blijven. Wober komt tekort. En dat soort spelers moet je zelf kunnen opleiden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:28
Precies! Gewoon een prima bedrag en op tijd door geselecteerd. Vervanger hebben we al binnen, heb ook jaren meegemaakt dat dit allemaal iets stroever verliep.
Vind ik leuk
AFCA-95 +65
zaterdag 12 januari 2019 om 17:00
Idd dat denk ik ook. Het is geen slechte verdediger en is nog jong en kan dus nog veel leren maar ik zie hem niet heel snel een basisplaats veroveren. Maar gun hem wel het beste
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:08
Ik heb hier mijn twijfels bij. Hoewel de Oostenrijker verre van overtuigt heeft, zeker niet als linksback, zag ik hem tegen Bayern Munchen als CV’er wel een toppot spelen. Uiteraard maakt één zwaluw geen zomer (daarvoor en daarna was hij ruk zoals we hem kennen) maar wie weet was het verstandig geweest om Max bij Ajax nog even aan te zien kijken.
Vind ik leuk
Pimman +7693
zaterdag 12 januari 2019 om 10:58
Wöber naar de uitgang geduwd?haha dat klinkt wel heel negatief..ze hebben gewoon gezegd dat hij weinig toekomst had bij Ajax niet meer niet minder. Ik hoop dat hij het bij Sevilla gaat redden. Sowieso mooie club, mooie stad, mooi klimaat, mooie competitie..wat dát betreft niet verkeerd..succes Max!
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
zaterdag 12 januari 2019 om 11:05
Kennelijk duw je iemand naar de uitgang als je eerlijk bent :p
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 11:41
Ik vraag me wel in alle eerlijkheid af welk perspectief Schuurs dan nog heeft.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
zaterdag 12 januari 2019 om 11:43
Ik denk nog ongeveer evenveel als een maand geleden.
Bij Ajax werd niet direct gerekend op een basisplaats, dat Veltman weer fit zou worden binnen die tijd wisten ze ook en Magallan vervangt Wöber.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 11:50
Met Wober had hij volgens mij de concurrentie nog aan gekunnen.
Dat wordt nu veel lastiger.
Veltman denk ik dat die ook niet veel kans meer maakt.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
zaterdag 12 januari 2019 om 12:56
Dat klopt wel. In ieder geval makkelijker dan met magallan denk ik.
Alleen wober stond ook wel wat hoger dan hij. Dus ik denk dat er weinig verandert.
Veltman ben ik wel met je eens. Al is hij voor eredivisiebegrippen prima.
Vind ik leuk
Barry Engels +31953
zaterdag 12 januari 2019 om 13:47
Die Wober en die Veltman zijn allebei niet van het niveau dat Ajax na moet streven.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
zaterdag 12 januari 2019 om 14:34
Daarom mocht Wöber ook weg. Veltman is niet geweldig, maar ik denk dat het wel goed is om ook iets mindere oudere spelers te houden.
PSV heeft deels daardoor succes gehad de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
Barry Engels +31953
zondag 13 januari 2019 om 14:08
Wij werden er kampioen mee ;-))
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
zondag 13 januari 2019 om 16:25
Ja, ook. *Feyenoord en PSV hebben deels daardoor succes gehad. Nou blij? :p
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:57
Schuurs zal langzaamaan het vertrek van De Ligt aankomende zomer op moeten gaan vangen denk ik.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +81
zaterdag 12 januari 2019 om 13:35
Ik denk dat ze bij de technische leiding rekening houden met de toekomst.

Volgend seizoen spelen met 21 jarige Wober en 18 of 19 jarige Schuurs zien ze niet zitten.

Er is duidelijk gekozen voor een mix van jong en oud, van talent en ervaring.

Alleen bij extreme talenten gaan ze de gok wagen, maar verder wordt het een kern van ervaren spelers met daarom heen talenten.

Zoals het altijd goed gefunctioneerd heeft. En niet andersom met 9 talenten en 1 a 2 ervaren krachten.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
Goede onderbouwing en geen punt tussen te krijgen.
Dan zien ze het meer in Schuurs zitten dan in Wober.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:11
Schuurs is ook de completere verdediger. Wober is met name erg zwak aan de bal.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +81
zaterdag 12 januari 2019 om 15:03
Klopt... het is meer een pure verdediger
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:10
Schuurs komt er wel. Altijd maar dat hysterisch lopen schreeuwen.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 14:15
Wie loopt er hysterisch te schreeuwen?
En of hij er komt daar heb ik niets overgezegd😊
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Omdat je even niks van een talent hoort, betekent niet dat hij het niet redt. Bij De Jong heeft het ook lang geduurd voor hij klaar was voor Ajax 1. Ik vind het daarom onzin dat mensen zo snel conclusies trekken en zeggen dat het niks wordt.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 14:56
Ik snap je niet.
Waar roep ik dat hij het niet redt?
Ik vroeg me alleen af wat zijn toekomst perspectief is.
2 mensen reageren daar met een goede onderbouwing op en een begint over hysterisch
schreeuwen te raaskallen .
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:06
Zo vreemd vind ik het ook niet. Je zag ook dat hij moeite had om die stap naar een basisplaats te zetten.
Ik vind hem echt een topgozer maar ja, soms moet je keuzes maken en blijkbaar zien ze meer in Magallan.

Ook ik hoop dat hij het gaat maken!
Vind ik leuk
Frank0770 +77
zaterdag 12 januari 2019 om 11:46
Als je zegt dat ie waarschijnlijk niet aan spelen toekomt. Dan word je toch ook naar de uitgang geduwd? Niet dat daar iets mis mee is, dat is nu eenmaal topsport en daar worden die jongens rijkelijk voor beloond.
Vind ik leuk
Pimman +7693
zaterdag 12 januari 2019 om 11:56
Tja dit ga ik niet uitleggen ;)
Vind ik leuk
Frank0770 +77
zaterdag 12 januari 2019 om 13:27
Dan zal ik het voor jou uitleggen. Wanneer jouw werkgever aangeeft voor jou geen werk meer te hebben. Wanneer jouw vrouw aangeeft liever met een andere kerel naar bed te gaan. Wanneer jouw vriendenteam met voetbal zegt dat je gerust mag blijven, maar dat je waarschijnlijk niet meer wordt opgesteld. Natuurlijk kun je er dan voor kiezen om te blijven. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat je naar de uitgang wordt geduwd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:30]
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
zaterdag 12 januari 2019 om 21:43
Wober zal wel een te lieve jongen zijn.
Ajax wil beulen achterin hebben, die wedstrijden voor je winnen.
Dat zijn Magallan en De Ligt. Als De Ligt in de zomer weg is, heb je een vervanger nodig, dat wordt blijkbaar Schuurs en geen Wober.
Gebeurt niet vaak, maar ik hoop dat Ajax het helemaal mis heeft. Wober had ik het zeker ook gegund, alleen is de wereld tegenwoordig niet meer van gunnen, maar moge de beste winnen.
Laten we nu maar eens hopen dat de gunfactor verdwijnt en de beste ook landskampioen wordt.
Dat gezeik. We gunnen Feyenoord zo erg dat kampioenschap en we gunnen PSV zo dat landskampioenschap. Ik haat gunnen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:45]
Vind ik leuk
Frank0770 +77
zaterdag 12 januari 2019 om 21:49
Dat is dus precies wat ik in mijn eerste reactie aangeef. Dat is topsport, de beste speelt. En logisch ook.
Vind ik leuk
Fritske01 +3953
zaterdag 12 januari 2019 om 11:50
Lekker warme club
Vind ik leuk
Pimman +7693
zaterdag 12 januari 2019 om 11:52
Lekker warme reactie
Vind ik leuk
fier&koen +1893
zaterdag 12 januari 2019 om 12:26
Net een bandje wat vast zit.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:52
Och daar hebben we weer zo'n droeftoeter. Met zijn warme club gelul.
Vind ik leuk
Boefje +367
zaterdag 12 januari 2019 om 11:58
Jij ziet er warm uit.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
Dus jij hebt kritiek op de schrijfwijze van de VP reporter?😂😂😂

Sluit maar aan achterin de rij.
😜
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:16
Goede en slechte wedstrijden gespeeld, wens hem succes bij Sevilla en ben blij met Magallán een kruising tussen Jaap Stam en Sergio Ramos.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 11:19
Ja met Magallan heb je een type die we naast De Ligt nog niet hadden, ik ben er ook blij mee, ook al geloof ik wel dat Wober in potentie over het juiste niveau beschikte voor Ajax, maar dit zijn gewoon keuzes tussen verschillende type verdedigers.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
Wöber kan alleen linker CV spelen waar Magallán op meer plaatsen uit de voeten kan, toch denk ik dat Wöber zich had ontwikkelt toch vaste waarde.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
zaterdag 12 januari 2019 om 10:52
Ik blijf het een beetje een rare verkoop vinden, zeker in deze fase van het seizoen.
Vind ik leuk
RW1913 +2793
zaterdag 12 januari 2019 om 10:55
Een bankzitter, dus dat is niet vreemd. Vooral als Ajax een nieuwe verdediger bij haalt.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
zaterdag 12 januari 2019 om 10:56
Tsja, zo dik bezet in de centrale verdedigers zijn ze niet. Blind vind ik ook sterker op de plek van Schone.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:23
Dat veranderd als je veltman ook als cv behandeld. Dan zit je met de ligt magallan blind en veltman prima in de centrale verdedigers
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:06
Veltman is een CV die noodgedwongen als linksback moest spelen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
Linksback ja. Jij volgt je club echt goed.
Vind ik leuk
Mosquito +17985
zaterdag 12 januari 2019 om 13:26
Rechtsback pannenkoek.
Ben jij wel ajacied?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:06
Veltman, Schuurs, Magallán, de Ligt, Kristensen zijn er al 5, hoeveel wil jij er op stellen dan?
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
Kristensen centrale verdediger? En is Schuurs goed genoeg? Hoe komt Veltman terug? Is dat echt een optie centraal achterin?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:25
Schuurs is volgend seizoen gewoon een basisspeler, die ontwikkelt zich erg goed. Kristensen moet nog verder in zijn ontwikkeling maar denk dat die het ook wel redt. Veltman heeft zijn eerste wedstrijd gespeeld tegen Flamengo en staat ook morgen in de basis tegen Santos.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +81
zaterdag 12 januari 2019 om 15:19
Schuurs
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
zaterdag 12 januari 2019 om 11:06
Er komt een verdediger bij, twee keren ook nog terug van blessures. Dan kan er wel een af volgens mij.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
zaterdag 12 januari 2019 om 11:55
Zo zullen ze gedacht hebben ja. Maar De Ligt, Blind en Magallan zijn je cracks. Schuurs overtuigt me niet.

Is Veltman nog een serieus alternatief voor centraal achterin?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:32
Veltman heeft ervaring dus is een optie, Schuurs is erg sterk bezig staat volgend seizoen gewoon in de basis. Veltman heeft nog anderhalf jaar contract maar denkt niet als basisspeler die is voorbijgestreefd en je hebt ook nog Sinkgraven die als linksback het goed deed.
Vind ik leuk
Raptor +179
zaterdag 12 januari 2019 om 14:44
Kom op zeg. Veltman heeft nog nooit overtuigd als CV. Als Ajax voorruit wil dan moeten ze juist geen Veltman opstellen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:29
Verdedigers zat op dit moment.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
Ajax heeft goedkoper een completere CV gehaald dan Wöber, niets mis mee dus.
Vind ik leuk
RW1913 +2793
zaterdag 12 januari 2019 om 10:53
Mooie gozer, bij de verkeerde club voor hem Ajax.
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 10:55
Verkeerde trainer vooral. Toen hij net bij Ajax zat speelde hij alles tot zijn blessure en de trainerswissel.

Ten Hag zag het niet in hem. PSV uit van dit seizoen was daarvoor wel exemplarisch.
Vind ik leuk
PoepWagen +1981
zaterdag 12 januari 2019 om 10:53
Bedankt Wobertje, gaan nog wel van je horen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:51
Nouuuu denk het niet.... gaat lekker banken in Sevilla.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:42
Voor een miljoen of 4 zou ik er geen probleem mee hebben om 90 minuten naar anderen te kijken hoor.
Vind ik leuk
Vinnie J +1935
zaterdag 12 januari 2019 om 10:54
De ene houthakker voor de ander. Moet blindje zich ook zorgen gaan maken? Of veltmannetje die er ook maar bar weinig van kan? Het lijkt wel een trollenteam.
Vind ik leuk
jari11 +1532
zaterdag 12 januari 2019 om 11:02
Triest weer hoor
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:05
Waar bij jou thuis?
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zaterdag 12 januari 2019 om 11:12
Met jou als hoofd troll van dat team, Vinnetje!😜
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:45
De meeste infantiele losers zijn bijna stuk voor stuk PSV supporter, de chemische dope vloeit rijkelijk blijkbaar en tast elke werkende hersencel aan die ze hebben...tsja😜
Vind ik leuk
groninger +1829
zaterdag 12 januari 2019 om 11:15
Ach vinnietje , volgens mij zit jij in het echte trollen team.
Vind ik leuk
zwollie +8626
zaterdag 12 januari 2019 om 11:21
Oppertrol vinnietje heeft gesproken.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
zaterdag 12 januari 2019 om 12:13
Vervelend hé, zo'n grijze en grauwe zaterdag?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:43
Infantiele opmerking van zeer triest figuur
Vind ik leuk
fritsie +616
zaterdag 12 januari 2019 om 10:55
Succes kerel!!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2693
zaterdag 12 januari 2019 om 10:56
Ajax heeft gewoon genoeg mogelijkheden achterin en als je dan dik winst kunt maken door iemand te verkopen dan moet je dat gelijk doen
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 11:48
Dikke winst zal wel meevallen. 7,5 aankoop
Tekengeld?
Salaris 1 tot 1,5 miljoen .
Dus hooguit 2 miljoen .
Voor ons veel maar voor een bedrijf met een omzet boven de miljoen peanuts.😂
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 11:58
Je kunt het ook anders zien. Hij is voor 7,5 miljoen gehaald, maar werd uiteindelijk niet meer dan een invaller. Daarbij werd ook nog eens duidelijk dat toen de club hard een CV nodig had een voetballende middenvelder op zijn plek werd gezet. Normaal gesproken daalt de waarde dan of blijft het maximaal gelijk. Wöber is zelfs voor meer vertrokken.

Dat is dus winst.

En ja, hij heeft salaris gekost, maar dat had iedere speler gekost die in zijn plaats in de selectie had gezeten. Want zonder Wöber was er een ander geweest.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 12:59
Je eerste zin klopt helemaal . Je kunt het inderdaad anders zien.
Alleen dan nog is de winst bescheiden . Maar altijd beter dan verlies.
Al is het ook weer zo dat van de transfersom een gedeelte Nasr de oude club gaat.
Misschien krijgt de zaakwaarnemer en Wober zelf er nog een percentage percentage van ? Allemaal zalken die wij niet kennen.
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 13:02
Misschien als etc.

Wat wel vrij zeker weten is dat hij voor meer weggaat dan dat hij gekocht is.

Dat zie je meestal niet bij spelers die eigenlijk, als je het realistisch bekijkt, mislukt zijn.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 14:07
Of hij mislukt is zou ik niet durven zeggen. Het is net eelkevtrainer voor de groep staat en of er andere spelers gekocht worden.
Als je het zo stelt zou Blind ook bij Man U mislukt zijn. Daar was hij ook nooit onomstreden. En die hebben ze ook voor meer verkocht dan gekocht.
Persoonlijk denk ik dat je nog wel meer voorbeelden zult vinden.
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Blind ging voor 17,5 miljoen die kant op en kwam voor 16 terug...

Daarnaast speelde hij, in tegenstelling tot Wöber, ook nog eens over een twee keer zo lange periode, ruim meer dan de helft van de competitieminuten en ook nog eens vrijwel alle Europese wedstrijden voor United.

Ter vergelijking, Wöber speelde net iets meer dan 1/3 van de competitieminuten.

Mislukt is misschien wat sterk uitgedrukt en het lag zeker ook aan de trainer.

En ja, je kunt vast meer spelers vinden die ondanks dat ze nooit een vaste plek hielden toch meer waard werd. Maar dat lijken me vooral uitzonderingen op de regel.

Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 14:46
Hoe zit het met de bonussen?
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 15:01
Welke bonussen?
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 17:47
Die afgesproken zijn met dr overgang van Blind. Konden oplopen tot 20,5 miljoen.
Je hebt toch geen last van een selectief geheugen?
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 19:09
Die konden en zijn bij zijn overgang naar United ook opgelopen boven de 17,5 miljoen.

En zoals Overmars al zei, als Ajax die bonussen moet gaan betalen is dat bij dusdanige prestaties dat de club dat graag doet. Daar zitten dus gewoon kampioenschappen bij.

Je probeert er nogal wat bij te halen hè? Zaakwaarnemer van Blind misschien nog?
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 19:23
Of zou het ook al kunnen dat overwinteren ook al een bonus oplever?
Hoeveel hebben de bonussen Ajax dan opgeleverd?
Op de EL na heeft Man U niet veel gewonnen?
En die zaakwaarnemer zal ook wel geld in zijn zak gestoken hebben.
Bij Ajax zitten die lui tenslotte goed😊
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 19:25]
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 19:30
Schijnt dat er in ieder geval al een klein miljoen bovenop die 17,5 miljoen is gekomen. Bij transfers naar grotere clubs gaat het vaak niet alleen om team prestatie bonussen maar al op bonussen per individu. Bijvoorbeeld voor gespeelde wedstrijden.

En als jij denkt dat Ajax een grote bonus zou betalen bij overwintering vind ik dat prima hoor. Dat is ook waar grof geld mee verdiend is dus dat Overmars daar om zou glimlachen klopt.

Rekenwonder Overmars zei al dat Tadic en Blind hun transfer al hadden terugverdiend voor Ajax.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 20:08
Daar hoef je geen rekenwonder voor te zijn. Ik denk dat zelfs jij dat verzonnen zou kunnen hebben😂
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Wöber kan alleen maar linker CV spelen dus is te beperkt voor Ajax die meer vragen van een speler.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 14:50
Zou kunnen , Maar of Magallan dat wel kan is de vraag. Al is dat weer een veel ander type verdediger dan we hier in Nederland gewend zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:04
Magallán kan dat wel, ik kijk zuid Amerikaans voetbal daarom weet ik dus ook dat Magallán meer kan.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 17:49
Ik vond hem in de finale tegen River plate niets apart . Maar dat was maar 1 wedstrijd
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 14:14
Verder is de opleidingsvergoeding verplicht dat is dus geen als😊.

En wat zou jij doen als je werkgever het niet meer in je ziet zitten en je naar de uitgang probeert te lozen.
Ga je dan zonder problemen, blijf je zitten of probeer je er een mooie ontslagvergoeding uit te peuteren?
Zouden voetballers en hun zaakwaarnemers voor de eerste optie kiezen?
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 14:28
Ik neem hem toch niet kwalijk dat hij vertrekt? Lijkt me een prima beslissing. Als ge wordt genegeerd terwijl de enige andere echte CV in de selectie geblesseerd is terwijl je ploeg tegen de meest scorende aanval van de eredivisie moet spelen dan lijkt het me sowieso zaak verder te kijken.

En die opleidingsvergoeding is in dit geval 3%. Dat is een leuk bedrag, maar slechts ongeveer 10% van de winst tov de aankoopprijs.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 14:45
Klopt we hadden het over het feit dat iemand hier zei dat er dikke winst gemaakt werd.
Ik vind dat voor voetbalbegrippen wel meevallen. Zeker omdat het ook nog een speler van Ajax is. Daar wordt toch meer voor betaald . ( Al dan niet terecht)
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 15:05
Of het komt omdat het een speler van Ajax is maakt het niet minder winst toch?

Als hij voor 7,5 is gehaald en voor 10,5 vertrekt dan is dat vrij dikke winst toch? Haal je de opleidingsvergoeding eraf dan spreek je nog steeds over iets van 30%. Vind ik, ook voor voetbalbegrippen vrij dik voor een wisselspeler.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 18:37
Tete bracht meer op.

En je weet natuurlijk niet of Wober of zijn zaakwaarnemer ook nog geld krijgen van de transfersom?
Om maar een voorbeeld te noemen bij Sanchez ging er nog 9 miljoen van de 43 naar de zaakwaarnemers.
Dus hoe groot de winst is zal niemand weten.
En zoals ik al ergens eerder zei. Voor ons is het veel geld,voor een bedrijf met een omzet van meer dan 100 miljoen een zakcentje.
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 19:06
Tete bracht meer op? Hoe kom he daarbij? En van die 4 miljoen die daaraan verdiende moest ook moest niets naar zaakwaarnemers?

Je verhaal is niet zo sterk. ;)
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 19:20
Bij mij is 4 miljoen meer dan 3 miljoen .
De mogelijkheid dat daar geld voor de zaakwaarnemers af moest is aanwezig. Alleen er zijn 2 verschillen Wober moest weg als je het artikel leest Tete wilde weg..
En voor Tete hoeft er geen opleidingsvergoeding af.

Dus mijn verhaal ikan dan wel niet sterk zijn . Je reactie is nog zwakker.
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 19:26
Tete moest net zo erg weg als Wöber. Geen van beiden is weggestuurd en beiden kozen ze zelf om te vertrekken bij gebrek aan perspectief. In die zin moest Tete nog eerder weg omdat zijn contract ging aflopen.

Dus ook hier deugt je verhaal niet.

Ga daarnaast maar eens googelen wat de Ajax opleiding kost per jaar en hoeveel er per jaar doorbreken. Dan heb he een beetje een idee wat Tete Ajax gekost heeft.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 19:34
Komen alle opleingskosten op 1 speler neer?
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 19:36
Lees nog even terug.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 23:48
Je schrijft duidelijk " Dan heb he een beetje een idee wat Tete gekost heeft"
Je kunt dat nooit op welke speler dan ook terug voeren.
De kosten beginnen al bij de jongste en er stromen jongens in en uit . Sommige breken vroeg door andere laat. Bij sommige die al eerder weg zijn gegaan komen jaren later nog opleidingsvergoeding van binnen van andere nooit. Dus als jij nu beweert dat jij de kosten van Tete kunt bepalen hoor ik het graag van je.
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 13 januari 2019 om 07:40
“Een beetje een idee”

Ik schrijf dus niet dat het exact tot na de komma is uit te rekenen.

Maar het is zeker een goede indicatie. Misschien denk jij dat Ajax ieder jaar een paar miljoen aan opleidingsvergoedingen binnen krijgt?
Vind ik leuk
Stranger +5816
zondag 13 januari 2019 om 11:11
Ik weet niet hoeveel ze binnen krijgen. Ik weet wel dat ze de oud spelers volgen om te zorgen dat ze het binnen krijgen.

Verder is de jeugdopleiding een investering , een strategisch keuze. Dus kun en mag je het niet ( zelfs heb je een idee) naar een of meerdere spelers toerekenen. Maar dat is dus bedrijfskunde en daar is hier de tijd en de ruimte te kort boor.

Of je miet het al gevolgd hebben. Dat zou kunnen.
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 13 januari 2019 om 12:01
Zonder het een technisch verhaal te maken. Strategische keuzes, investeringen zoals een opleiding, moeten wel rendement opleveren. Anders ga je daar minder in investeren. Of juist meer als het dan ook meer oplevert.

Dat rendement wordt natuurlijk bepaald aan de hand van wat het oplevert. Dat kan in prijzen, wat geld oplevert, of in direct geld zoals transfersommen en opleidingsvergoedingen.

Talenten die tot en met de o19 bij Ajax zitten daar krijg je maximaal slechts 3% opleidingsvergoeding voor. Leuk voor een amateurclub maar niet echt serieus veel geld voor Ajax. Bij een transfer van 33 miljoen komt er 1 miljoen binnen. Die bedragen zijn er nog niet over tafel gegaan voor ex Ajax jeugd die op hun 19e moest vertrekken.
De bedragen zijn beduidend minder en meestal nog niet eens 1/10 daarvan of minder.

Ajax investeert jaarlijks meer dan 11 miljoen in de opleiding. Dat wordt echt wel teruggerekend naar aantal doorgebroken spelers hoor. Het streven daarbij is volgens mij 1 tot 2 per seizoen. Dat vindt men dus meer dan 11 miljoen per jaar waard. Of, als kever opleidingsvergoedingen afhaakt en enorm ruim rekent, 8 miljoen per jaar.

Hoe dan ook is het apart dat je een zelf opgeleide speler erbij haalt als voorbeeld van een speler die is gehaald, nooit is geslaagd en toch voor meer is vertrokken dan hij is gekomen.

Dat lijkt me namelijk een andere categorie.

Vergelijk je Tete namelijk met een andere back die wel is doorgebroken uit de jeugd, Oranje haalde en getransfereerd als basisspeler bij een topclub dan zie je bijvoorbeeld aan Karsdorp dat hij veel meer opbracht. Karsdorp en Tete zijn van gelijkwaardig niveau. Dan heeft bankzitten echt veel invloed gehad op de transfersom van Tete.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zondag 13 januari 2019 om 13:46
Zoals ik al zei om strategische keuzes uit te leggen heb je meer tijd nodig dan een zondag middag op VP;-)

Maar even heel kort door de bocht genomen. een strategische investering hoeft op zich geen geld op te leveren mag zelfs geld kosten ,als hij maar ten goede van het hele bedrijf komt.

Dat is juist met een jeugdopleiding zo. Je weet wat het kost ,maar nooit wat het oplevert. Nu heeft Ajax dat goed voor elkaar ,dus die mogen ervan uit gaan dat de jeugdopleiding ten alle tijden meer oplevert dan het kost.
Even een zijsprong .Juist daarom vind ik het vreemd dat ze in China een samenwerkingsverband gestart zijn. Daar moet juist alle kennis gedeeld worden.

Ik vraag me af waarom de ene verkochte speler in een andere categorie zou vallen dan de andere? Omdat de ene gekocht en de andere zelf opgeleid is? Volgens mij wordt daar met de verkoop geen rekening mee gehouden;-)
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 13 januari 2019 om 14:15
Om het verschil tussen aan- en verkoopbedrag vast te stellen. ;)

En als je, zoals jij beweert, niet kunt bepalen wat het opleiden van Tete heeft gekost kun je ook niet weten hoeveel winst er op hem is gemaakt. ;)

Een strategische investering die zolang doorloopt als die van Ajax moet natuurlijk wel wat opleveren, anders was Ajax er al lang mee gestopt. En of het wat oplevert kun he zien aan de hand van getallen en is geen nattevingerwerk.

Als een hoofd jeugdopleiding meer geld wil zal hij toch aan moeten kunnen geven wat hij verwacht dat het oplevert.

Vind ik leuk
Stranger +5816
zondag 13 januari 2019 om 14:26
Ik krijg heel langzaam het gevoel dat je niet precies weet wat je wilt zeggen.
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 13 januari 2019 om 14:29
Lekker simpel.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zondag 13 januari 2019 om 19:07
Als je, je eerst verdiept in de materie kunnen we discuseren . Ik heb geen zin om op een simpele zaak als een bruto winst van 3 en 4 miljoen uitgebreid uit te gaan leggen wat een strategische investering in houdt.
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 13 januari 2019 om 19:17
Je kunt het niet uitleggen dat is wat anders. Dit is bedrijfseconomisch geen moeilijk verhaal, maar je wilt er gewoon niet aan dat die opleiding wat moet opleveren omdat het anders wordt gestopt. Die rekensom hoeft niet in details, maar is globaal heel simpel.

Dan kun je net doen alsof je veel weet op het gebied van bedrijfskunde, maar dat raakt niet meer de essentie dan het gewoon met het boerenverstand bekijken.

Als Ajax 5–10 jaar lang geen noemenswaardige talenten voorbrengt die geld opleveren zal het budget voor de opleiding omlaag gaan ten faveure van het transferbudget. Zo simpel is het. Dat snapt iedere bedrijfskundige. Je kunt namelijk niet strategisch blijven investeren zonder er rendement uit te halen.

Verder is Wöber simpelweg een uitzondering op de regel en is de winst substantieel. Dat jij die kleiner probeert voor te stellen met zaakwaarnemer- of clubconstructies is prima, maar puur giswerk.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zondag 13 januari 2019 om 20:04
Vertel eens is het giswerk dat zaakwaarnemers geld krijgen van transfer sommen?
Is het giswerk dat er opleidingsvergoedingen betaald moeten worden?
Is het giswerk dat er afvloeiings bedragen betaald worden voor overbodige spelers?
Is het gis werk dat een bedrag van 4 miljoen meer is dan 3 miljoen?
Is het giswerk als iemand zegt dat er weinig aan opleidingsvergoedingen binnen komen van vroeg afgevloeide jeugdspelers en daarna in een andere post dit op 3 miljoen stelt?
Is het giswerk als iemand 3 miljoen veel vind (eenmalig ) maar elk jaar 3 miljoen weinig vind?
Ik hoop dat je nu nadenkt over wat je niet wilt zien of zelf hebt beweerd.
En over wat je zegt over strategisch investeren zou ik me eerst eens verdiepen in wat het inhoud.
Als je dat nu komende week een paar uur per dag aan besteed wil ik daar volgende week wel met je over discuseren.
Ik zal alvast een tipje van de sluier op lichten.
Met een strategisch plan , dus ook de investeringen wordt de richting voor meerdere jaren uitgezet.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 20:05]
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 13 januari 2019 om 20:21
Dat ik het op 3 miljoen zet is omdat jij het een belangrijke inkomstenbron noemt om de jeugdopleiding te legitimeren. Het is lang niet dat bedrag, en dat heb ik ook uitgelegd aan de hand van percentages, maar dat ik het op drie miljoen stelde was om te laten zien dat er dan alsnóg 8 miljoen overblijft voor 1-2 doorgebroken spelers per seizoen.

Dat je dat niet begrijpt ligt denk ik vooral aan jou.

Het is verder geen giswerk dat er hier en daar geld van transfersommen naar zaakwaarnemers gaat. Maar het is wel giswerk dat dat in dit geval een substantieel deel van die 10,5 miljoen zou zijn. Net als dat het giswerk is dat Ajax dat moet afdragen en dat dat niet door Sevilla wordt betaald. Waar in Spanje 11,5 miljoen werd gezegd hoor ik hier (Telegraaf) over 10,5. Het is giswerk maar dat verschil kan prima naar kamp Wöber zijn gegaan.

Tete geeft Ajax geld gekost. Ook dat is geen giswerk. Hem vergelijken met een identieke back ga je uit de weg, terwijl dat veel meer vergelijkbaar is dan Wöber.

Dat je buiten (eigen) jeugd niet op veel voorbeelden komt vergelijkbaar met Wöber zegt wel iets. En daarvoor hoef je echt geen bedrijfskunde gestudeerd te hebben.

Net zo min dat je dat moet hebben om te weten dat strategische investeringen ook geld op moeten leveren als je deze zo lang doortrekt als bijvoorbeeld het opleiden van jeugd.

Net zoals het strategische investeringen om
Het salaris plafond los te laten of duurdere buitenlandse spelers aan te trekken.

En ook daarvoor gaat men kijken naar het rendement. Want als beiden niet oplevert wat men voor ogen heeft dan gaat men deze ook stopzetten.

Succes met studeren komende week.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zondag 13 januari 2019 om 20:36
Waar heb ik het woord belangrijk genoemd?
Dat jij zo maar uit de losse pols 3 miljoen noemt vind ik raar.
Wat ik nog vreemder vind is dat je dat noemt omdat ik dat belangrijk( nooit gezegd) lijk te vinden? Op zich onderbouw je iets.
Verder denk ik dat als ik verder zoek zo een aantal namen zou kunnen noemen . Boerrichter schiet me zo al te binnen.
Maar zoals ik al eerder zei het ging nog steeds over het bedrag van 3 miljoen op een omzet van meer dan 100 miljoen.
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 13 januari 2019 om 21:00
3 miljoen op 100 miljoen is peanuts. Een valide punt. Net als dat 30% winst best veel is op dit soort bedragen. Wöber was namelijk relatief best duur voor Ajax. Boerrigter heb je gelijk in maar dat was typisch een goedkoop gokje. Die wel veel winst opleverde.

En “belangrijk” slaat op het feit dat je suggereert dat er van die 3 miljoen verschil tussen aan- en verkoop weinig overblijft.


En die 3 miljoen opleidingsvergoeding heb ik overdreven groot gemaakt om te laten zien dat zelfs bij dat grote bedrag nog heel veel overblijft. Ik had er ook 5 ton van kunnen maken wat veel realistischer is. Maar dan wordt mijn punt alleen maar duidelijker, terwijl ik jouw punt van die opleidingsvergoeding juist extra ruimte wilde geven. Terwijl er dan dus alsnog 8 miljoen overblijft. Het is dus om een punt te maken en niet om exacte getallen te overleggen. Die kennen we namelijk niet. Althans, je kunt bij de jaarverslagen kijken naar het resultaat vergoedingssommen en daar de transfersommen afhalen. Alleen worden die individuele transfersommen niet genoemd in het verslag en als extra inkomsten komen er ook nog doorverkoop percentages bij. Die getallen zijn allemaal volgens mij niet in detail openbaar.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zondag 13 januari 2019 om 21:14
Ik suggereerde niets . Ik reageerde op het feit dat er gezegd werd dat er dikke winst op gemaakt werd.
Ik vroeg me toen af of de extra kosten er al af waren of nog inzatten. Dat maakt namelijk een groot verschil. 30 % ben ik dan weer met je eens is dan weer een mooi percentage .
Volgens mij zou je bij een beurs genoteerd bedrijf uit het jaarverslag toch heel diep moeten kunnen gaan. En dan niet in cijfers maar wel in de toelichting.
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 13 januari 2019 om 21:22
Uit het laatste jaarverslag haal ik (en dat is toeval) 0,5 miljoen. De jaren daarvoor vind ik de opleidingsvergoeding niet terug. Of dat is omdat deze niet in noemenswaardige bedragen te benoemen of dat het anders werd benoemd weet ik niet. Heb ook geen zeeën van tijd het door te spitten.
Vind ik leuk
Stranger +5816
zondag 13 januari 2019 om 21:30
Jammer dat had ik wel gehoopt😂
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2693
zaterdag 12 januari 2019 om 12:17
Loon hoef je ook niet meer te betalen... En een speler die bijna niet speelt word niet snel meer waard
Vind ik leuk
Stranger +5816
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
Misschien krijgt hij een gedeelte van de transfersom mee als hij vertrekt?
Vind ik leuk
Mari +10731
zaterdag 12 januari 2019 om 10:57
Veel succes man
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:58
Succes jongen tis je gegund.
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 10:58
ahh het dekseltje van de snake pit gaat weer eens open

niks vrijwillig : opzouten wobertje
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:59]
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
zaterdag 12 januari 2019 om 11:07
Kun jij ook in een snake pit?
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 11:09
Proberen te negeren @Keizerout sfeer in de topics tussen alle supporters was nou net zo goed, veel inhoudelijke voetbal gesprekken zoals het hoort, laten we dat volhouden!😉🙏👊
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 11:10]
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
zaterdag 12 januari 2019 om 11:10
Thanks. Je hebt gelijk. Ik ga m'n best doen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
zaterdag 12 januari 2019 om 12:14
Je kunt het. Dat weet ik.

;)
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 11:15
ik ben meerdere keren bij jullie geweest daar in die koelkast maar ik kom er nooit meer of we moeten daar kampioen kunnen spelen
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
zaterdag 12 januari 2019 om 11:18
Dus zelfs slangen zijn niet geïnteresseerd?
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 11:22
klopt soms moet je het niet eens willen
Vind ik leuk
John Garp +3026
zaterdag 12 januari 2019 om 11:40
Bij jou krijg altijd stiekem het gevoel dat je een eigenlijk een obese 50-plussende, 'volslanke' jongedame bent, incl. het kortgeknipte, hennakapsel, wonende op 3hoog/achter in Best-Zuid ofzo.

Ook dit gekonkel is overduidelijk geelleboog, want je weet best dat Ajax van de zomer ook al bezig was met Magallan, met dezelfde implicaties voor Wobert.

En om met je eigen retorische bs te komen, Samantha, je blijft wie ik zeg dat je bent, totdat je het tegenovergestelde hebt bewezen;-)

Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 11:49
Samantha 🤣
Vind ik leuk
ArieBombarie +41741
zaterdag 12 januari 2019 om 12:20
Samantha it is. Nice!
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
Das mooi voor je , doe er wat leuks mee
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:15
Samantha is ongesteld haha
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:13
Haha hilarisch
Vind ik leuk
John Garp +3026
zaterdag 12 januari 2019 om 14:14
Heb je hier nu speciaal een accountje voor aangemaakt, Sam?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:15
Haha nee ik vind dat je hem goed op zijn plek hebt gezet. Ben het met je eens hoor.
Vind ik leuk
John Garp +3026
zaterdag 12 januari 2019 om 14:18
Ben ik blij om. Ergens ben ik ook ietwat teleurgesteld.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Waarom teleurgesteld?
Vind ik leuk
John Garp +3026
zaterdag 12 januari 2019 om 14:21
Leek even alsof Samantha'seind hier zelf een account voor had aangemaakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:23
Dan zou je wel een andere reactie krijgen.
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
zaterdag 12 januari 2019 om 11:09
Precies hetzelfde als met Isimat en zoveel anderen is gebeurd toch?
Ze kregen gewoon te horen dat ze weinig kans op speeltijd hebben en dus vertrokken ze.

Weinig snakepit aan..
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 11:14
verschil is wel dat isi het al een half jaar weet en wobertje 1 week
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
zaterdag 12 januari 2019 om 11:21
Is ook maar een voorbeeld, feit is dat voetballers die weinig kans op speeltijd hebben vaak vertrekken, en Wober hoefde niet weg, hij koos er zelf voor.

En logisch dat Wober het pas een week weet toch? Magallan is er pas net en als die niet gekomen was dan had ten Hag ook niet tegen Wober gezegd dat de kans op speeltijd nóg minder zou zijn, en was Wober nu nog Ajacied.

Het vertrek van Wober komt door de komst van Magallan, niks meer en niks minder, en al helemaal geen snakepit hahaha
Vind ik leuk
Arie Haan +1436
zaterdag 12 januari 2019 om 11:29
Commercieel wel slimmer om hem zo van de hand te doen dan een half jaar aan de grote klok hangen dat iemand niet meer echt toevoegt.. dat ben je denk ik wel met me eens?
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
Ja dat zeker
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
zaterdag 12 januari 2019 om 11:37
Hij wist ook van de Magallan activiteiten een half jaar terug, dus dan zie je dat aankomen.
Dus eerst haal je een vervanger, dan vertel je het de speler in kwestie, dat is uiterst normaal.
Wober wilde weg en dat is gelukt op korte termijn, hij had ook nog kunnen blijven maar wilde dat zelf niet.
Trainers gaan en komen, spelers gaan en komen.....en allemaal verdienen ze teveel geld ;) "arme jongens toch"
Vind ik leuk
kcim +3045
zaterdag 12 januari 2019 om 11:52
Ander verschilletje: Isi brengt nul op terwijl Sevilla 11 miljoen voor Wöber betaalt.
Ach lesje proactief doorselecteren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:40]
Vind ik leuk
LuckyLuksch +11999
zaterdag 12 januari 2019 om 11:10
Doen ze met Lozano ook als ze winst kunnen pakken.
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
nee hoor , niet op zo n tijdstip en niet op zo n manier
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 11:54
Je gedraagt je wel weer heel triest in deze discussie. Het meest trieste is nog dat je dat zelf maar al te goed weet.

Iedere club kijkt naar waar en hoe het zich kan versterken. En daardoor is er bij iedere club een andere speler het slachtoffer. Dat maakt het niet gelijk een snakepit, anders geldt dat ook voor jouw club en al die andere clubs.

Kijk het interview met Wöbertje maar eens terug. De man over wie het gaat. De man die het allemaal het beste kan beoordelen. Hij straalt een totaal ander gevoel uit dan dat jij hier probeert te creëeren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:19]
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Logisch hij is blij dat ie weg is
Vind ik leuk
2cents +57503
zaterdag 12 januari 2019 om 12:56
Als je niet blij wordt van een keuze die je zelf hebt gemaakt dan ben je niet zo slim bezig.
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 13:52
das een waarheid als een koe
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:11
Alleen de beste overleven. Wober was dat niet. Het is geen opvangcentrum zoals PSV. Waarom verklaar je anders Behech en Sainsburry?
Vind ik leuk
stratumseind +185944
zaterdag 12 januari 2019 om 11:12
klaverjassen gaat beter als je met 4 bent
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:26
Haah ge bent een goeie gast.
Vind ik leuk
fier&koen +1893
zaterdag 12 januari 2019 om 12:31
Hij gaat gewoon ergens anders heen omdat hij weinig uitzicht heeft op speeltijd is heel normaal. Dat weet jij zelf ook wel. Doe maar rustig kerel trek een biertje open ofzo en focus je lekker op clubke.
Je bent weer lekker je Ajax vriendjes aan het opzoeken haha. Eenzaam zal je nooit zijn want er is altijd wel iemand die hapt. Proost ouwe mafklappert.😉
Vind ik leuk
Emnu +6490
zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
Gelukkig gaat PSV heel anders met z’n spelers om.

Vraag maar aan ramselaar.
Vind ik leuk
ajax1973 +2357
zaterdag 12 januari 2019 om 11:00
verkeerd gebruikt vaak door ten hag een van veel fouten deze speler komt er wel
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:02
Ben bang voor hem dat hij daar in een zelfde soort situatie terecht gaat komen, wens hem het beste. Is op mij overgekomen als een rustige,positieve jongen. 😎
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:07
Tja gewogen en te licht bevonden jammer maar ja is niet anders
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:09
Sevilla geweldige stad, mooie club.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 11:11
Ben daar één keer geweest idd Sevilla is echt een mooie plek om te vertoeven!
Vind ik leuk
whdijk +669
zaterdag 12 januari 2019 om 11:11
Een warme club.
Vind ik leuk
pietprecies +9432
zaterdag 12 januari 2019 om 11:19
Zeker want naar vrienden en mensen die belangrijk voor je zijn moet je eerlijk zijn en dat is Ajax in dit geval gewoon.

Als je leest hoe Max er zelf onder is dan is hij daar blij mee.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Ik hoop dat je enorm succesvol zult worden.
Vind ik leuk
pietprecies +9432
zaterdag 12 januari 2019 om 11:16
Prima en eerlijk naar hem toe, gewoon niet aan het lijntje houden.

Ik hoop voor hem dat hij daar de kans gaat krijgen, mooie club ook, hij zal er wel gelijk moeten staan. Een paar slippertjes en ze verzinnen wel een oplossing om hem ernaast te zetten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:27
Toch mooi voor het Nederlandse voetbal om dit te horen. Een speler die meer kans heeft op spelen bij Sevilla dan bij Ajax.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
zaterdag 12 januari 2019 om 11:31
Ze hebben Wober geruild voor Magallan en geld toe gekregen, 2 x prima .
Vind ik leuk
AFP +1141
zaterdag 12 januari 2019 om 11:33
Lullig voor die jongen die altijd zijn best deed o.a. in de thuiswedstrijd tegen Bayern. Sympathieke knul, komt betrouwbaar over. Jammer, jammer. De volgende zal wel Kristensen zijn, want -poeh- Veltman is terug.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
zaterdag 12 januari 2019 om 12:10
Ik meen toch zeker te weten dat hij ( Veltman ) Joel heet, rare naam ; "poeh" , hoe kom je daar nu bij ?
Vind ik leuk
AFP +1141
zaterdag 12 januari 2019 om 12:18
Geeft niets RP, ik neem het je niet kwalijk. Laat maar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:28]
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
zaterdag 12 januari 2019 om 12:22
?
Vind ik leuk
renemar +635
zaterdag 12 januari 2019 om 11:35
Tendentieuze kop. Wat is geduwd? Er is belangstelling en hem wordt eerlijk gezegd wat zijn plek in de selectie is. Moeten ze dan zeggen dat hij echt uitzicht heeft op een basisplaats en hem vervolgens op de bank laten smoren? Ik vind hem een goede speler maar we weten niet wat AJAX verder van plan is. Vermoed dat ze al ver zijn met Vertonghen om volgend seizoen terug te komen.
Overigens een hele sympathieke gozer. Wens hem veel succes.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
zaterdag 12 januari 2019 om 11:37
triest, ach je bent tenminste bij een echt mooie club terecht gekomen.
Vind ik leuk
renemar +635
zaterdag 12 januari 2019 om 16:47
wat is daar triest aan?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:37
Krijgt ie de de kans om Lainez onder de zoden te stoppen. Succes Max!
Vind ik leuk
Sadilek +362
zaterdag 12 januari 2019 om 11:55
Kille club blijkt wel weer
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:11
Wat is er nou weer kil aan? Ze hebben een jongen van Boca gehaald die waarschijnlijk beter is. En ze hebben m netjea verteld dat er weinig uitzicht was op speeltijd. Hij heeft nu een prachtige club gevonden omdat Ajax hem niet aan t lijntje houdt. Voor alle partijen toch prima?
Vind ik leuk
Sadilek +362
zaterdag 12 januari 2019 om 12:18
1 dag eerder zeiden ze nog dat er niemand weg mag
Vind ik leuk
1313 +2882
zaterdag 12 januari 2019 om 12:47
Je bent wel overal van op de hoogte zeg, weet je zeker dat je een Psver bent?😅
Vind ik leuk
Sadilek +362
zaterdag 12 januari 2019 om 12:56
Ik ben ook geen psv er
Vind ik leuk
1313 +2882
zaterdag 12 januari 2019 om 12:57
Ahaa maar Sadilek is toch dat jonge talentje van Psv?
Vind ik leuk
Sadilek +362
zaterdag 12 januari 2019 om 13:08
Klopt
Ik ben tjech
Vind ik leuk
1313 +2882
zaterdag 12 januari 2019 om 13:10
Ahaa populaire naam dus in tjechie?
Vind ik leuk
Sadilek +362
zaterdag 12 januari 2019 om 13:34
Ook een voetballer waar volgens de experts veel van verwacht wordt
Vind ik leuk
1313 +2882
zaterdag 12 januari 2019 om 13:40
Ja we gaan het meemaken! Ben benieuwd of hij de verwachtingen waar kan maken.
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
zaterdag 12 januari 2019 om 12:43
Dat zei Isimat ook nadat psv hem er uit had gelazerd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:59
Toch vind ik dit erg jammer. Toch wel een fijne speler met een goede motivatie

Het gaat je hopelijk goed daar man
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:08
Jammer genoeg niet echt geslaagd bij Ajax, had er meer van verwacht. Veel succes bij Sevilla
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
zaterdag 12 januari 2019 om 12:16
Moeten ze bij Ajax meer doen, sneller rouleren, niet goed genoeg binnen een jaar; wegwezen. ( met winst )
Hadden ze dat maar gedaan met Younes ipv hem de hand boven het hoofd te houden, , geen rendement jaar na jaar......schade 14 miljoen !
Vind ik leuk
Xienix +129
zaterdag 12 januari 2019 om 12:26
Deze jongen is pas 20 jaar?
Daar zit toch gewoon potentie in?
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Misschien niet?
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Kwam wat te kort, kwestie van doorselecteren en winst op de transfer gepakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:06
Warme club dat 020
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:24
Zou ten Hag niet weten dat hij beter Blind had kunnen wegsturen.
Vind ik leuk
Raptor +179
zaterdag 12 januari 2019 om 14:39
Onbegrijplijk. Als straks De Ligt weggaat, wat dan? Magallan en Schuurs in het centrum met Blind als Back Up? niet erg sterk centrum dus. Ze hadden Wober beter kunnen houden.
Vind ik leuk
Elje +0
zaterdag 12 januari 2019 om 14:52
Jammer volgend jaar heb je hem nodig de Ligt weg linksback plaats vrij Blind naar t middenveld Veltman reserve ? Jammer
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:06
Wöber heeft tegen Bayern uit laten zien dat hij het zeker in zich heeft. Heeft te weinig kansen gekregen bij Ajax om vertrouwen te krijgen en wedstrijdritme op te bouwen. Ik heb meer vertrouwen in hem dan bijvoorbeeld in een man als Veltman. Succes Wöber!
Vind ik leuk
joppie +228
zaterdag 12 januari 2019 om 19:26
Als een CV had hij goed gedaan en ik twijfel niet over dat wöber het goed doet bij zijn nieuwe club
Vind ik leuk
Nbl +703
zaterdag 12 januari 2019 om 21:18
Zonde !! Zit meer in deze verdediger dan dat hij heeft kunnen laten zien .
Vind ik leuk
Klaassie +21
zaterdag 12 januari 2019 om 21:57
Jammer, maar veel succes daar! Een echte prof, nooit zeuren!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws