Wöber naar de uitgang geduwd: 'Ze zeiden dat het er niet goed uitzag voor me'

Wöber naar de uitgang geduwd: 'Ze zeiden dat het er niet goed uitzag voor me'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 10:49za 12-01-2019 om 10:49

Max Wöber kreeg van Ajax te horen dat zijn toekomst bij de Amsterdammers er niet positief uit zag. De Oostenrijkse verdediger trok daarop zijn conclusies en vertrekt naar Sevilla, waar hij verwacht meer kansen te krijgen.

Na de komst van Lisandro Magallan bevestigde Ajax dat de kansen van Wöber waren geslonken. "Hier werd mij gezegd dat het er voor mij niet goed uitziet", legt de Oostenrijkse verdediger uit bij Ajax TV. "Daarom denk ik dat ik meer perspectief heb bij Sevilla en wil ik daarheen."

"Het was een moeilijke beslissing voor me, maar ik heb de plusjes en de minnetjes tegen elkaar afgewogen", vervolgt Wöber. "Ik heb veel met Sevilla gepraat en met de trainer hier (Erik ten Hag, red.). Dan is het beter voor mij om te vertrekken. Ik verlaat deze club met een lach en een traan."

De Oostenrijker denkt dat hij bij Sevilla vaste waarde kan worden. "Ze willen met drie verdedigers spelen en ze hebben geen linksbenige centrale verdediger, dus de kans is best groot dat ik mijn kans krijg. Ik moet er natuurlijk wel voor vechten, maar ik heb een goede kans."

Poll

Gaat Wöber slagen in Spanje?

(4335 stemmen)

Plaats een reactie

Il Gordo +18357
zaterdag 12 januari 2019 om 10:52
Ik blijf het een beetje een rare verkoop vinden, zeker in deze fase van het seizoen.
Vind ik leuk
RW1913 +2934
zaterdag 12 januari 2019 om 10:55
Een bankzitter, dus dat is niet vreemd. Vooral als Ajax een nieuwe verdediger bij haalt.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
zaterdag 12 januari 2019 om 10:56
Tsja, zo dik bezet in de centrale verdedigers zijn ze niet. Blind vind ik ook sterker op de plek van Schone.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:23
Dat veranderd als je veltman ook als cv behandeld. Dan zit je met de ligt magallan blind en veltman prima in de centrale verdedigers
Vind ik leuk
#Keizerout +45592
zaterdag 12 januari 2019 om 11:06
Er komt een verdediger bij, twee keren ook nog terug van blessures. Dan kan er wel een af volgens mij.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
zaterdag 12 januari 2019 om 11:55
Zo zullen ze gedacht hebben ja. Maar De Ligt, Blind en Magallan zijn je cracks. Schuurs overtuigt me niet.

Is Veltman nog een serieus alternatief voor centraal achterin?
Vind ik leuk
RW1913 +2934
zaterdag 12 januari 2019 om 10:53
Mooie gozer, bij de verkeerde club voor hem Ajax.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 10:55
Verkeerde trainer vooral. Toen hij net bij Ajax zat speelde hij alles tot zijn blessure en de trainerswissel.

Ten Hag zag het niet in hem. PSV uit van dit seizoen was daarvoor wel exemplarisch.
Vind ik leuk
PoepWagen +2181
zaterdag 12 januari 2019 om 10:53
Bedankt Wobertje, gaan nog wel van je horen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:51
Nouuuu denk het niet.... gaat lekker banken in Sevilla.
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
zaterdag 12 januari 2019 om 10:54
De ene houthakker voor de ander. Moet blindje zich ook zorgen gaan maken? Of veltmannetje die er ook maar bar weinig van kan? Het lijkt wel een trollenteam.
Vind ik leuk
jari11 +3329
zaterdag 12 januari 2019 om 11:02
Triest weer hoor
Vind ik leuk
Ginovanni +21598
zaterdag 12 januari 2019 om 11:12
Met jou als hoofd troll van dat team, Vinnetje!😜
Vind ik leuk
groninger +1926
zaterdag 12 januari 2019 om 11:15
Ach vinnietje , volgens mij zit jij in het echte trollen team.
Vind ik leuk
zwollie +9389
zaterdag 12 januari 2019 om 11:21
Oppertrol vinnietje heeft gesproken.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
zaterdag 12 januari 2019 om 12:13
Vervelend hé, zo'n grijze en grauwe zaterdag?
Vind ik leuk
fritsie +882
zaterdag 12 januari 2019 om 10:55
Succes kerel!!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3703
zaterdag 12 januari 2019 om 10:56
Ajax heeft gewoon genoeg mogelijkheden achterin en als je dan dik winst kunt maken door iemand te verkopen dan moet je dat gelijk doen
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 11:48
Dikke winst zal wel meevallen. 7,5 aankoop
Tekengeld?
Salaris 1 tot 1,5 miljoen .
Dus hooguit 2 miljoen .
Voor ons veel maar voor een bedrijf met een omzet boven de miljoen peanuts.😂
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 11:58
Je kunt het ook anders zien. Hij is voor 7,5 miljoen gehaald, maar werd uiteindelijk niet meer dan een invaller. Daarbij werd ook nog eens duidelijk dat toen de club hard een CV nodig had een voetballende middenvelder op zijn plek werd gezet. Normaal gesproken daalt de waarde dan of blijft het maximaal gelijk. Wöber is zelfs voor meer vertrokken.

Dat is dus winst.

En ja, hij heeft salaris gekost, maar dat had iedere speler gekost die in zijn plaats in de selectie had gezeten. Want zonder Wöber was er een ander geweest.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 12:59
Je eerste zin klopt helemaal . Je kunt het inderdaad anders zien.
Alleen dan nog is de winst bescheiden . Maar altijd beter dan verlies.
Al is het ook weer zo dat van de transfersom een gedeelte Nasr de oude club gaat.
Misschien krijgt de zaakwaarnemer en Wober zelf er nog een percentage percentage van ? Allemaal zalken die wij niet kennen.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 13:02
Misschien als etc.

Wat wel vrij zeker weten is dat hij voor meer weggaat dan dat hij gekocht is.

Dat zie je meestal niet bij spelers die eigenlijk, als je het realistisch bekijkt, mislukt zijn.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 14:07
Of hij mislukt is zou ik niet durven zeggen. Het is net eelkevtrainer voor de groep staat en of er andere spelers gekocht worden.
Als je het zo stelt zou Blind ook bij Man U mislukt zijn. Daar was hij ook nooit onomstreden. En die hebben ze ook voor meer verkocht dan gekocht.
Persoonlijk denk ik dat je nog wel meer voorbeelden zult vinden.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Blind ging voor 17,5 miljoen die kant op en kwam voor 16 terug...

Daarnaast speelde hij, in tegenstelling tot Wöber, ook nog eens over een twee keer zo lange periode, ruim meer dan de helft van de competitieminuten en ook nog eens vrijwel alle Europese wedstrijden voor United.

Ter vergelijking, Wöber speelde net iets meer dan 1/3 van de competitieminuten.

Mislukt is misschien wat sterk uitgedrukt en het lag zeker ook aan de trainer.

En ja, je kunt vast meer spelers vinden die ondanks dat ze nooit een vaste plek hielden toch meer waard werd. Maar dat lijken me vooral uitzonderingen op de regel.

Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 14:46
Hoe zit het met de bonussen?
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 15:01
Welke bonussen?
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 17:47
Die afgesproken zijn met dr overgang van Blind. Konden oplopen tot 20,5 miljoen.
Je hebt toch geen last van een selectief geheugen?
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 19:09
Die konden en zijn bij zijn overgang naar United ook opgelopen boven de 17,5 miljoen.

En zoals Overmars al zei, als Ajax die bonussen moet gaan betalen is dat bij dusdanige prestaties dat de club dat graag doet. Daar zitten dus gewoon kampioenschappen bij.

Je probeert er nogal wat bij te halen hè? Zaakwaarnemer van Blind misschien nog?
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 19:23
Of zou het ook al kunnen dat overwinteren ook al een bonus oplever?
Hoeveel hebben de bonussen Ajax dan opgeleverd?
Op de EL na heeft Man U niet veel gewonnen?
En die zaakwaarnemer zal ook wel geld in zijn zak gestoken hebben.
Bij Ajax zitten die lui tenslotte goed😊
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 19:25]
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 19:30
Schijnt dat er in ieder geval al een klein miljoen bovenop die 17,5 miljoen is gekomen. Bij transfers naar grotere clubs gaat het vaak niet alleen om team prestatie bonussen maar al op bonussen per individu. Bijvoorbeeld voor gespeelde wedstrijden.

En als jij denkt dat Ajax een grote bonus zou betalen bij overwintering vind ik dat prima hoor. Dat is ook waar grof geld mee verdiend is dus dat Overmars daar om zou glimlachen klopt.

Rekenwonder Overmars zei al dat Tadic en Blind hun transfer al hadden terugverdiend voor Ajax.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 20:08
Daar hoef je geen rekenwonder voor te zijn. Ik denk dat zelfs jij dat verzonnen zou kunnen hebben😂
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 14:14
Verder is de opleidingsvergoeding verplicht dat is dus geen als😊.

En wat zou jij doen als je werkgever het niet meer in je ziet zitten en je naar de uitgang probeert te lozen.
Ga je dan zonder problemen, blijf je zitten of probeer je er een mooie ontslagvergoeding uit te peuteren?
Zouden voetballers en hun zaakwaarnemers voor de eerste optie kiezen?
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 14:28
Ik neem hem toch niet kwalijk dat hij vertrekt? Lijkt me een prima beslissing. Als ge wordt genegeerd terwijl de enige andere echte CV in de selectie geblesseerd is terwijl je ploeg tegen de meest scorende aanval van de eredivisie moet spelen dan lijkt het me sowieso zaak verder te kijken.

En die opleidingsvergoeding is in dit geval 3%. Dat is een leuk bedrag, maar slechts ongeveer 10% van de winst tov de aankoopprijs.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 14:45
Klopt we hadden het over het feit dat iemand hier zei dat er dikke winst gemaakt werd.
Ik vind dat voor voetbalbegrippen wel meevallen. Zeker omdat het ook nog een speler van Ajax is. Daar wordt toch meer voor betaald . ( Al dan niet terecht)
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 15:05
Of het komt omdat het een speler van Ajax is maakt het niet minder winst toch?

Als hij voor 7,5 is gehaald en voor 10,5 vertrekt dan is dat vrij dikke winst toch? Haal je de opleidingsvergoeding eraf dan spreek je nog steeds over iets van 30%. Vind ik, ook voor voetbalbegrippen vrij dik voor een wisselspeler.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 18:37
Tete bracht meer op.

En je weet natuurlijk niet of Wober of zijn zaakwaarnemer ook nog geld krijgen van de transfersom?
Om maar een voorbeeld te noemen bij Sanchez ging er nog 9 miljoen van de 43 naar de zaakwaarnemers.
Dus hoe groot de winst is zal niemand weten.
En zoals ik al ergens eerder zei. Voor ons is het veel geld,voor een bedrijf met een omzet van meer dan 100 miljoen een zakcentje.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 19:06
Tete bracht meer op? Hoe kom he daarbij? En van die 4 miljoen die daaraan verdiende moest ook moest niets naar zaakwaarnemers?

Je verhaal is niet zo sterk. ;)
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 19:20
Bij mij is 4 miljoen meer dan 3 miljoen .
De mogelijkheid dat daar geld voor de zaakwaarnemers af moest is aanwezig. Alleen er zijn 2 verschillen Wober moest weg als je het artikel leest Tete wilde weg..
En voor Tete hoeft er geen opleidingsvergoeding af.

Dus mijn verhaal ikan dan wel niet sterk zijn . Je reactie is nog zwakker.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 19:26
Tete moest net zo erg weg als Wöber. Geen van beiden is weggestuurd en beiden kozen ze zelf om te vertrekken bij gebrek aan perspectief. In die zin moest Tete nog eerder weg omdat zijn contract ging aflopen.

Dus ook hier deugt je verhaal niet.

Ga daarnaast maar eens googelen wat de Ajax opleiding kost per jaar en hoeveel er per jaar doorbreken. Dan heb he een beetje een idee wat Tete Ajax gekost heeft.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 19:34
Komen alle opleingskosten op 1 speler neer?
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 19:36
Lees nog even terug.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 23:48
Je schrijft duidelijk " Dan heb he een beetje een idee wat Tete gekost heeft"
Je kunt dat nooit op welke speler dan ook terug voeren.
De kosten beginnen al bij de jongste en er stromen jongens in en uit . Sommige breken vroeg door andere laat. Bij sommige die al eerder weg zijn gegaan komen jaren later nog opleidingsvergoeding van binnen van andere nooit. Dus als jij nu beweert dat jij de kosten van Tete kunt bepalen hoor ik het graag van je.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 07:40
“Een beetje een idee”

Ik schrijf dus niet dat het exact tot na de komma is uit te rekenen.

Maar het is zeker een goede indicatie. Misschien denk jij dat Ajax ieder jaar een paar miljoen aan opleidingsvergoedingen binnen krijgt?
Vind ik leuk
Stranger +6634
zondag 13 januari 2019 om 11:11
Ik weet niet hoeveel ze binnen krijgen. Ik weet wel dat ze de oud spelers volgen om te zorgen dat ze het binnen krijgen.

Verder is de jeugdopleiding een investering , een strategisch keuze. Dus kun en mag je het niet ( zelfs heb je een idee) naar een of meerdere spelers toerekenen. Maar dat is dus bedrijfskunde en daar is hier de tijd en de ruimte te kort boor.

Of je miet het al gevolgd hebben. Dat zou kunnen.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 12:01
Zonder het een technisch verhaal te maken. Strategische keuzes, investeringen zoals een opleiding, moeten wel rendement opleveren. Anders ga je daar minder in investeren. Of juist meer als het dan ook meer oplevert.

Dat rendement wordt natuurlijk bepaald aan de hand van wat het oplevert. Dat kan in prijzen, wat geld oplevert, of in direct geld zoals transfersommen en opleidingsvergoedingen.

Talenten die tot en met de o19 bij Ajax zitten daar krijg je maximaal slechts 3% opleidingsvergoeding voor. Leuk voor een amateurclub maar niet echt serieus veel geld voor Ajax. Bij een transfer van 33 miljoen komt er 1 miljoen binnen. Die bedragen zijn er nog niet over tafel gegaan voor ex Ajax jeugd die op hun 19e moest vertrekken.
De bedragen zijn beduidend minder en meestal nog niet eens 1/10 daarvan of minder.

Ajax investeert jaarlijks meer dan 11 miljoen in de opleiding. Dat wordt echt wel teruggerekend naar aantal doorgebroken spelers hoor. Het streven daarbij is volgens mij 1 tot 2 per seizoen. Dat vindt men dus meer dan 11 miljoen per jaar waard. Of, als kever opleidingsvergoedingen afhaakt en enorm ruim rekent, 8 miljoen per jaar.

Hoe dan ook is het apart dat je een zelf opgeleide speler erbij haalt als voorbeeld van een speler die is gehaald, nooit is geslaagd en toch voor meer is vertrokken dan hij is gekomen.

Dat lijkt me namelijk een andere categorie.

Vergelijk je Tete namelijk met een andere back die wel is doorgebroken uit de jeugd, Oranje haalde en getransfereerd als basisspeler bij een topclub dan zie je bijvoorbeeld aan Karsdorp dat hij veel meer opbracht. Karsdorp en Tete zijn van gelijkwaardig niveau. Dan heeft bankzitten echt veel invloed gehad op de transfersom van Tete.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zondag 13 januari 2019 om 13:46
Zoals ik al zei om strategische keuzes uit te leggen heb je meer tijd nodig dan een zondag middag op VP;-)

Maar even heel kort door de bocht genomen. een strategische investering hoeft op zich geen geld op te leveren mag zelfs geld kosten ,als hij maar ten goede van het hele bedrijf komt.

Dat is juist met een jeugdopleiding zo. Je weet wat het kost ,maar nooit wat het oplevert. Nu heeft Ajax dat goed voor elkaar ,dus die mogen ervan uit gaan dat de jeugdopleiding ten alle tijden meer oplevert dan het kost.
Even een zijsprong .Juist daarom vind ik het vreemd dat ze in China een samenwerkingsverband gestart zijn. Daar moet juist alle kennis gedeeld worden.

Ik vraag me af waarom de ene verkochte speler in een andere categorie zou vallen dan de andere? Omdat de ene gekocht en de andere zelf opgeleid is? Volgens mij wordt daar met de verkoop geen rekening mee gehouden;-)
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 14:15
Om het verschil tussen aan- en verkoopbedrag vast te stellen. ;)

En als je, zoals jij beweert, niet kunt bepalen wat het opleiden van Tete heeft gekost kun je ook niet weten hoeveel winst er op hem is gemaakt. ;)

Een strategische investering die zolang doorloopt als die van Ajax moet natuurlijk wel wat opleveren, anders was Ajax er al lang mee gestopt. En of het wat oplevert kun he zien aan de hand van getallen en is geen nattevingerwerk.

Als een hoofd jeugdopleiding meer geld wil zal hij toch aan moeten kunnen geven wat hij verwacht dat het oplevert.

Vind ik leuk
Stranger +6634
zondag 13 januari 2019 om 14:26
Ik krijg heel langzaam het gevoel dat je niet precies weet wat je wilt zeggen.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 14:29
Lekker simpel.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zondag 13 januari 2019 om 19:07
Als je, je eerst verdiept in de materie kunnen we discuseren . Ik heb geen zin om op een simpele zaak als een bruto winst van 3 en 4 miljoen uitgebreid uit te gaan leggen wat een strategische investering in houdt.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 19:17
Je kunt het niet uitleggen dat is wat anders. Dit is bedrijfseconomisch geen moeilijk verhaal, maar je wilt er gewoon niet aan dat die opleiding wat moet opleveren omdat het anders wordt gestopt. Die rekensom hoeft niet in details, maar is globaal heel simpel.

Dan kun je net doen alsof je veel weet op het gebied van bedrijfskunde, maar dat raakt niet meer de essentie dan het gewoon met het boerenverstand bekijken.

Als Ajax 5–10 jaar lang geen noemenswaardige talenten voorbrengt die geld opleveren zal het budget voor de opleiding omlaag gaan ten faveure van het transferbudget. Zo simpel is het. Dat snapt iedere bedrijfskundige. Je kunt namelijk niet strategisch blijven investeren zonder er rendement uit te halen.

Verder is Wöber simpelweg een uitzondering op de regel en is de winst substantieel. Dat jij die kleiner probeert voor te stellen met zaakwaarnemer- of clubconstructies is prima, maar puur giswerk.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zondag 13 januari 2019 om 20:04
Vertel eens is het giswerk dat zaakwaarnemers geld krijgen van transfer sommen?
Is het giswerk dat er opleidingsvergoedingen betaald moeten worden?
Is het giswerk dat er afvloeiings bedragen betaald worden voor overbodige spelers?
Is het gis werk dat een bedrag van 4 miljoen meer is dan 3 miljoen?
Is het giswerk als iemand zegt dat er weinig aan opleidingsvergoedingen binnen komen van vroeg afgevloeide jeugdspelers en daarna in een andere post dit op 3 miljoen stelt?
Is het giswerk als iemand 3 miljoen veel vind (eenmalig ) maar elk jaar 3 miljoen weinig vind?
Ik hoop dat je nu nadenkt over wat je niet wilt zien of zelf hebt beweerd.
En over wat je zegt over strategisch investeren zou ik me eerst eens verdiepen in wat het inhoud.
Als je dat nu komende week een paar uur per dag aan besteed wil ik daar volgende week wel met je over discuseren.
Ik zal alvast een tipje van de sluier op lichten.
Met een strategisch plan , dus ook de investeringen wordt de richting voor meerdere jaren uitgezet.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 20:05]
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 20:21
Dat ik het op 3 miljoen zet is omdat jij het een belangrijke inkomstenbron noemt om de jeugdopleiding te legitimeren. Het is lang niet dat bedrag, en dat heb ik ook uitgelegd aan de hand van percentages, maar dat ik het op drie miljoen stelde was om te laten zien dat er dan alsnóg 8 miljoen overblijft voor 1-2 doorgebroken spelers per seizoen.

Dat je dat niet begrijpt ligt denk ik vooral aan jou.

Het is verder geen giswerk dat er hier en daar geld van transfersommen naar zaakwaarnemers gaat. Maar het is wel giswerk dat dat in dit geval een substantieel deel van die 10,5 miljoen zou zijn. Net als dat het giswerk is dat Ajax dat moet afdragen en dat dat niet door Sevilla wordt betaald. Waar in Spanje 11,5 miljoen werd gezegd hoor ik hier (Telegraaf) over 10,5. Het is giswerk maar dat verschil kan prima naar kamp Wöber zijn gegaan.

Tete geeft Ajax geld gekost. Ook dat is geen giswerk. Hem vergelijken met een identieke back ga je uit de weg, terwijl dat veel meer vergelijkbaar is dan Wöber.

Dat je buiten (eigen) jeugd niet op veel voorbeelden komt vergelijkbaar met Wöber zegt wel iets. En daarvoor hoef je echt geen bedrijfskunde gestudeerd te hebben.

Net zo min dat je dat moet hebben om te weten dat strategische investeringen ook geld op moeten leveren als je deze zo lang doortrekt als bijvoorbeeld het opleiden van jeugd.

Net zoals het strategische investeringen om
Het salaris plafond los te laten of duurdere buitenlandse spelers aan te trekken.

En ook daarvoor gaat men kijken naar het rendement. Want als beiden niet oplevert wat men voor ogen heeft dan gaat men deze ook stopzetten.

Succes met studeren komende week.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zondag 13 januari 2019 om 20:36
Waar heb ik het woord belangrijk genoemd?
Dat jij zo maar uit de losse pols 3 miljoen noemt vind ik raar.
Wat ik nog vreemder vind is dat je dat noemt omdat ik dat belangrijk( nooit gezegd) lijk te vinden? Op zich onderbouw je iets.
Verder denk ik dat als ik verder zoek zo een aantal namen zou kunnen noemen . Boerrichter schiet me zo al te binnen.
Maar zoals ik al eerder zei het ging nog steeds over het bedrag van 3 miljoen op een omzet van meer dan 100 miljoen.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 21:00
3 miljoen op 100 miljoen is peanuts. Een valide punt. Net als dat 30% winst best veel is op dit soort bedragen. Wöber was namelijk relatief best duur voor Ajax. Boerrigter heb je gelijk in maar dat was typisch een goedkoop gokje. Die wel veel winst opleverde.

En “belangrijk” slaat op het feit dat je suggereert dat er van die 3 miljoen verschil tussen aan- en verkoop weinig overblijft.


En die 3 miljoen opleidingsvergoeding heb ik overdreven groot gemaakt om te laten zien dat zelfs bij dat grote bedrag nog heel veel overblijft. Ik had er ook 5 ton van kunnen maken wat veel realistischer is. Maar dan wordt mijn punt alleen maar duidelijker, terwijl ik jouw punt van die opleidingsvergoeding juist extra ruimte wilde geven. Terwijl er dan dus alsnog 8 miljoen overblijft. Het is dus om een punt te maken en niet om exacte getallen te overleggen. Die kennen we namelijk niet. Althans, je kunt bij de jaarverslagen kijken naar het resultaat vergoedingssommen en daar de transfersommen afhalen. Alleen worden die individuele transfersommen niet genoemd in het verslag en als extra inkomsten komen er ook nog doorverkoop percentages bij. Die getallen zijn allemaal volgens mij niet in detail openbaar.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zondag 13 januari 2019 om 21:14
Ik suggereerde niets . Ik reageerde op het feit dat er gezegd werd dat er dikke winst op gemaakt werd.
Ik vroeg me toen af of de extra kosten er al af waren of nog inzatten. Dat maakt namelijk een groot verschil. 30 % ben ik dan weer met je eens is dan weer een mooi percentage .
Volgens mij zou je bij een beurs genoteerd bedrijf uit het jaarverslag toch heel diep moeten kunnen gaan. En dan niet in cijfers maar wel in de toelichting.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 21:22
Uit het laatste jaarverslag haal ik (en dat is toeval) 0,5 miljoen. De jaren daarvoor vind ik de opleidingsvergoeding niet terug. Of dat is omdat deze niet in noemenswaardige bedragen te benoemen of dat het anders werd benoemd weet ik niet. Heb ook geen zeeën van tijd het door te spitten.
Vind ik leuk
Stranger +6634
zondag 13 januari 2019 om 21:30
Jammer dat had ik wel gehoopt😂
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3703
zaterdag 12 januari 2019 om 12:17
Loon hoef je ook niet meer te betalen... En een speler die bijna niet speelt word niet snel meer waard
Vind ik leuk
Stranger +6634
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
Misschien krijgt hij een gedeelte van de transfersom mee als hij vertrekt?
Vind ik leuk
Mari +12442
zaterdag 12 januari 2019 om 10:57
Veel succes man
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:58
Succes jongen tis je gegund.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 10:58
ahh het dekseltje van de snake pit gaat weer eens open

niks vrijwillig : opzouten wobertje
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:59]
Vind ik leuk
#Keizerout +45592
zaterdag 12 januari 2019 om 11:07
Kun jij ook in een snake pit?
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 11:15
ik ben meerdere keren bij jullie geweest daar in die koelkast maar ik kom er nooit meer of we moeten daar kampioen kunnen spelen
Vind ik leuk
#Keizerout +45592
zaterdag 12 januari 2019 om 11:18
Dus zelfs slangen zijn niet geïnteresseerd?
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 11:22
klopt soms moet je het niet eens willen
Vind ik leuk
John Garp +4754
zaterdag 12 januari 2019 om 11:40
Bij jou krijg altijd stiekem het gevoel dat je een eigenlijk een obese 50-plussende, 'volslanke' jongedame bent, incl. het kortgeknipte, hennakapsel, wonende op 3hoog/achter in Best-Zuid ofzo.

Ook dit gekonkel is overduidelijk geelleboog, want je weet best dat Ajax van de zomer ook al bezig was met Magallan, met dezelfde implicaties voor Wobert.

En om met je eigen retorische bs te komen, Samantha, je blijft wie ik zeg dat je bent, totdat je het tegenovergestelde hebt bewezen;-)

Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 11:49
Samantha 🤣
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
zaterdag 12 januari 2019 om 12:20
Samantha it is. Nice!
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
Das mooi voor je , doe er wat leuks mee
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:15
Samantha is ongesteld haha
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:13
Haha hilarisch
Vind ik leuk
John Garp +4754
zaterdag 12 januari 2019 om 14:14
Heb je hier nu speciaal een accountje voor aangemaakt, Sam?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:15
Haha nee ik vind dat je hem goed op zijn plek hebt gezet. Ben het met je eens hoor.
Vind ik leuk
John Garp +4754
zaterdag 12 januari 2019 om 14:18
Ben ik blij om. Ergens ben ik ook ietwat teleurgesteld.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Waarom teleurgesteld?
Vind ik leuk
John Garp +4754
zaterdag 12 januari 2019 om 14:21
Leek even alsof Samantha'seind hier zelf een account voor had aangemaakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:23
Dan zou je wel een andere reactie krijgen.
Vind ik leuk
AllAdIn +24832
zaterdag 12 januari 2019 om 11:09
Precies hetzelfde als met Isimat en zoveel anderen is gebeurd toch?
Ze kregen gewoon te horen dat ze weinig kans op speeltijd hebben en dus vertrokken ze.

Weinig snakepit aan..
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 11:14
verschil is wel dat isi het al een half jaar weet en wobertje 1 week
Vind ik leuk
AllAdIn +24832
zaterdag 12 januari 2019 om 11:21
Is ook maar een voorbeeld, feit is dat voetballers die weinig kans op speeltijd hebben vaak vertrekken, en Wober hoefde niet weg, hij koos er zelf voor.

En logisch dat Wober het pas een week weet toch? Magallan is er pas net en als die niet gekomen was dan had ten Hag ook niet tegen Wober gezegd dat de kans op speeltijd nóg minder zou zijn, en was Wober nu nog Ajacied.

Het vertrek van Wober komt door de komst van Magallan, niks meer en niks minder, en al helemaal geen snakepit hahaha
Vind ik leuk
Arie Haan +1411
zaterdag 12 januari 2019 om 11:29
Commercieel wel slimmer om hem zo van de hand te doen dan een half jaar aan de grote klok hangen dat iemand niet meer echt toevoegt.. dat ben je denk ik wel met me eens?
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
Ja dat zeker
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 12 januari 2019 om 11:37
Hij wist ook van de Magallan activiteiten een half jaar terug, dus dan zie je dat aankomen.
Dus eerst haal je een vervanger, dan vertel je het de speler in kwestie, dat is uiterst normaal.
Wober wilde weg en dat is gelukt op korte termijn, hij had ook nog kunnen blijven maar wilde dat zelf niet.
Trainers gaan en komen, spelers gaan en komen.....en allemaal verdienen ze teveel geld ;) "arme jongens toch"
Vind ik leuk
kcim +3103
zaterdag 12 januari 2019 om 11:52
Ander verschilletje: Isi brengt nul op terwijl Sevilla 11 miljoen voor Wöber betaalt.
Ach lesje proactief doorselecteren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:40]
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
zaterdag 12 januari 2019 om 11:10
Doen ze met Lozano ook als ze winst kunnen pakken.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
nee hoor , niet op zo n tijdstip en niet op zo n manier
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 11:54
Je gedraagt je wel weer heel triest in deze discussie. Het meest trieste is nog dat je dat zelf maar al te goed weet.

Iedere club kijkt naar waar en hoe het zich kan versterken. En daardoor is er bij iedere club een andere speler het slachtoffer. Dat maakt het niet gelijk een snakepit, anders geldt dat ook voor jouw club en al die andere clubs.

Kijk het interview met Wöbertje maar eens terug. De man over wie het gaat. De man die het allemaal het beste kan beoordelen. Hij straalt een totaal ander gevoel uit dan dat jij hier probeert te creëeren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:19]
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Logisch hij is blij dat ie weg is
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 12 januari 2019 om 12:56
Als je niet blij wordt van een keuze die je zelf hebt gemaakt dan ben je niet zo slim bezig.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 13:52
das een waarheid als een koe
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:11
Alleen de beste overleven. Wober was dat niet. Het is geen opvangcentrum zoals PSV. Waarom verklaar je anders Behech en Sainsburry?
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 11:12
klaverjassen gaat beter als je met 4 bent
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:26
Haah ge bent een goeie gast.
Vind ik leuk
fier&koen +2714
zaterdag 12 januari 2019 om 12:31
Hij gaat gewoon ergens anders heen omdat hij weinig uitzicht heeft op speeltijd is heel normaal. Dat weet jij zelf ook wel. Doe maar rustig kerel trek een biertje open ofzo en focus je lekker op clubke.
Je bent weer lekker je Ajax vriendjes aan het opzoeken haha. Eenzaam zal je nooit zijn want er is altijd wel iemand die hapt. Proost ouwe mafklappert.😉
Vind ik leuk
Emnu +7057
zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
Gelukkig gaat PSV heel anders met z’n spelers om.

Vraag maar aan ramselaar.
Vind ik leuk
ajax1973 +2376
zaterdag 12 januari 2019 om 11:00
verkeerd gebruikt vaak door ten hag een van veel fouten deze speler komt er wel
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:02
Ben bang voor hem dat hij daar in een zelfde soort situatie terecht gaat komen, wens hem het beste. Is op mij overgekomen als een rustige,positieve jongen. 😎
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:09
Sevilla geweldige stad, mooie club.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Ik hoop dat je enorm succesvol zult worden.
Vind ik leuk
pietprecies +11729
zaterdag 12 januari 2019 om 11:16
Prima en eerlijk naar hem toe, gewoon niet aan het lijntje houden.

Ik hoop voor hem dat hij daar de kans gaat krijgen, mooie club ook, hij zal er wel gelijk moeten staan. Een paar slippertjes en ze verzinnen wel een oplossing om hem ernaast te zetten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:27
Toch mooi voor het Nederlandse voetbal om dit te horen. Een speler die meer kans heeft op spelen bij Sevilla dan bij Ajax.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 12 januari 2019 om 11:31
Ze hebben Wober geruild voor Magallan en geld toe gekregen, 2 x prima .
Vind ik leuk
AFP +2929
zaterdag 12 januari 2019 om 11:33
Lullig voor die jongen die altijd zijn best deed o.a. in de thuiswedstrijd tegen Bayern. Sympathieke knul, komt betrouwbaar over. Jammer, jammer. De volgende zal wel Kristensen zijn, want -poeh- Veltman is terug.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 12 januari 2019 om 12:10
Ik meen toch zeker te weten dat hij ( Veltman ) Joel heet, rare naam ; "poeh" , hoe kom je daar nu bij ?
Vind ik leuk
AFP +2929
zaterdag 12 januari 2019 om 12:18
Geeft niets RP, ik neem het je niet kwalijk. Laat maar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:28]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 12 januari 2019 om 12:22
?
Vind ik leuk
renemar +797
zaterdag 12 januari 2019 om 11:35
Tendentieuze kop. Wat is geduwd? Er is belangstelling en hem wordt eerlijk gezegd wat zijn plek in de selectie is. Moeten ze dan zeggen dat hij echt uitzicht heeft op een basisplaats en hem vervolgens op de bank laten smoren? Ik vind hem een goede speler maar we weten niet wat AJAX verder van plan is. Vermoed dat ze al ver zijn met Vertonghen om volgend seizoen terug te komen.
Overigens een hele sympathieke gozer. Wens hem veel succes.
Vind ik leuk
Smithsonian +43283
zaterdag 12 januari 2019 om 11:37
triest, ach je bent tenminste bij een echt mooie club terecht gekomen.
Vind ik leuk
renemar +797
zaterdag 12 januari 2019 om 16:47
wat is daar triest aan?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:37
Krijgt ie de de kans om Lainez onder de zoden te stoppen. Succes Max!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:59
Toch vind ik dit erg jammer. Toch wel een fijne speler met een goede motivatie

Het gaat je hopelijk goed daar man
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:08
Jammer genoeg niet echt geslaagd bij Ajax, had er meer van verwacht. Veel succes bij Sevilla
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 12 januari 2019 om 12:16
Moeten ze bij Ajax meer doen, sneller rouleren, niet goed genoeg binnen een jaar; wegwezen. ( met winst )
Hadden ze dat maar gedaan met Younes ipv hem de hand boven het hoofd te houden, , geen rendement jaar na jaar......schade 14 miljoen !
Vind ik leuk
Xienix +159
zaterdag 12 januari 2019 om 12:26
Deze jongen is pas 20 jaar?
Daar zit toch gewoon potentie in?
Vind ik leuk
WilcoS64 +3945
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Misschien niet?
Vind ik leuk
WilcoS64 +3945
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Kwam wat te kort, kwestie van doorselecteren en winst op de transfer gepakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:06
Warme club dat 020
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:24
Zou ten Hag niet weten dat hij beter Blind had kunnen wegsturen.
Vind ik leuk
Raptor +195
zaterdag 12 januari 2019 om 14:39
Onbegrijplijk. Als straks De Ligt weggaat, wat dan? Magallan en Schuurs in het centrum met Blind als Back Up? niet erg sterk centrum dus. Ze hadden Wober beter kunnen houden.
Vind ik leuk
Elje +0
zaterdag 12 januari 2019 om 14:52
Jammer volgend jaar heb je hem nodig de Ligt weg linksback plaats vrij Blind naar t middenveld Veltman reserve ? Jammer
Vind ik leuk
Robert8592 +148
zaterdag 12 januari 2019 om 15:06
Wöber heeft tegen Bayern uit laten zien dat hij het zeker in zich heeft. Heeft te weinig kansen gekregen bij Ajax om vertrouwen te krijgen en wedstrijdritme op te bouwen. Ik heb meer vertrouwen in hem dan bijvoorbeeld in een man als Veltman. Succes Wöber!
Vind ik leuk
joppie +229
zaterdag 12 januari 2019 om 19:26
Als een CV had hij goed gedaan en ik twijfel niet over dat wöber het goed doet bij zijn nieuwe club
Vind ik leuk
Nbl +822
zaterdag 12 januari 2019 om 21:18
Zonde !! Zit meer in deze verdediger dan dat hij heeft kunnen laten zien .
Vind ik leuk
Klaassie +32
zaterdag 12 januari 2019 om 21:57
Jammer, maar veel succes daar! Een echte prof, nooit zeuren!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws