Ten Hag niet verrast: In Amerika ben ook al boos geweest op de Ajax-spelers

Ten Hag niet verrast: "In Amerika ben ook al boos geweest op de Ajax-spelers"

Gepubliceerd: vrijdag 1 februari 2019 om 13:21vr 01-02-2019 om 13:21

Erik ten Hag heeft een moeilijke week achter de rug met Ajax. De Amsterdammers verloren in de eerste twee competitiewedstrijden na de winterstop vier punten, werden afgedroogd door Feyenoord en incasseerden tien tegengoals.

Ten Hag erkent dat de slechte resultaten 'een nasleep' hebben gehad. "We zijn kritisch naar elkaar geweest en er zijn harde woorden gevallen", laat de Ajax-trainer weten op de persconferentie. "Het is een grote tegenvaller. We hebben negen goals gemaakt, maar hebben er met de bekerwedstrijd (tegen sc Heerenveen, red.) erbij elf tegen gehad. Dat is helemaal niet goed. Zelfs slecht. Het heeft alles te maken met discipline."

Helemaal verrast door de desastreuze week is Ten Hag niet. "In de voorbereiding is altijd alles crescendo. Ik denk dat we ook wel een goede voorbereiding hebben gehad, maar in Amerika ben ik in de rust ook al boos geweest op de spelers. We waren te gemakzuchtig. Dat is ook logisch, want als het goed gaat heeft iedereen de neiging om een procentje minder te doen. Alles komt dan bij elkaar. Het is niet gelukt om dat op te vangen."

Ten Hag vindt dat Ajax de knop niet heeft kunnen omzetten na de winterstop. "Klopt, maar we hebben het wel aangegeven en hebben in de aanloop naar Heerenveen laten zien waar de problemen lagen, dat we defensief lichtzinnig waren. Het is niet goed genoeg." Ajax neemt het zaterdag op tegen VVV-Venlo.

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wat wordt Ajax - VVV?

(8972 stemmen)

Plaats een reactie

Malaga036 +483
vrijdag 1 februari 2019 om 13:26
van Gaal krijgt ze wel met de benen weer op de grond
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 13:35
M.a.w. je legt de schuld bij de trainer. Weg van de minste weerstand he. Typisch. Het is natuurlijk ook een optie om die persoon(en) op het veld die het nalaten hun taken uit te voeren ernaast te zetten. Zij hebben ook hun verantwoordelijkheid. Niet alleen de manager. Ik ben wel eens benieuwd hoe hier intern naar gekeken wordt in de spelersgroep.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 13:52
Als spelers verzaken om de verantwoordelijkheid te nemen heeft dit allemaal met trainingen te maken. Het enige waar een coach niet verantwoordelijk voor is als een speler per ongeluk een blunder maakt (tenzij hij die blunder in 3 wedstrijden achter elkaar maakt).

De trainer is alleen maar eind verantwoordelijk, ik kijk er ook zijn staf op aan. En echt alles is te trainen!

Spelers voeren hun taken niet uit, waarom? Ga er dan op trainen zodat ze wel de taken kunnen uitvoeren. Hebben ze de kwaliteiten niet om de taken uit te voeren, zet er iemand anders neer of probeer de vaardigheden te verbeteren zodat ze wel die kwaliteiten hebben. Laten ze over een langere periode zien dat ze het niet kunnen, zijn ze gewoon niet goed genoeg.

Ajax 1e seizoenshelft. Verdedigend prima, zelfs erg goed. Dus nu na 3 wedstrijden kunnen ze er ineens niks meer van? De spelers hebben de kwaliteiten, dat hebben ze een half jaar lang laten zien. Aan wie ligt het dan? Aan de spelers of aan de staf.

Ja de staf, met als hoofdverantwoordelijke de trainer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 14:02]
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:07
Tuurlijk is de trainer verantwoordelijk, maar ook de directie, want iedere dwaas kon zien dat deze niet goed genoeg was.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:14
Niet mee eens. Je kan trainen wat je wilt, uiteindelijk is het de mentaliteit/karakter die bepaalt wat een speler uitvoert op het veld.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:24
Denk je dat mentaliteit niet te trainen of te stimuleren valt? Denk je dat karakter of eigenschappen niet te ontwikkelen of te sturen zijn?

Het enige wat je niet aan een persoon kunt veranderen is zijn DNA string (wellicht kun je met geavanceerde technieken hier ook iets mee doen). Al het andere is trainbaar/ontwikkel baar.
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
vrijdag 1 februari 2019 om 15:03
Opvallend is dat het wegvallen van Taglifico een grote rol speelt.
Net zoals vorig seizoen door het wegvallen van Frenkie het kampioenschap werd verloren.
Vind ik leuk
Bertus +7507
vrijdag 1 februari 2019 om 14:16
Zou niet de eerste keer zijn dat spelers een complot smeden om de coach weg te krijgen. Niet dat ik daar in deze situatie in geloof overigens. Wel sneu voor ten Hag dat hij nu toch van velen weer de zwarte Piet krijgt toegeschoven terwijl net voor de winterstop iedereen nog lovend over hem was. Wat er al niet kan veranderen in korte tijd
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
vrijdag 1 februari 2019 om 15:03
Daar lijkt het wel op.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:30
De spelersgroep is voor het grootste deel verantwoordelijk, als zij hun werk goed doen komen ze sowieso een eind verder.
Stel de manager zegt tegen blind jij gaat op 10 en tegen Tadic jij gaat cb dan kunnen beide gewoon ja zeggen en anders doen, en het ongelijk van de trainer bewijzen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29697
vrijdag 1 februari 2019 om 17:57
Zeker! Maar wat heeft LvG hiermee te maken? Die geniet momenteel van het Portugese zonnetje..
Vind ik leuk
Malaga036 +483
vrijdag 1 februari 2019 om 18:25
Nou die is erg goed met de jeugd, en er loopt kwaliteit genoeg, alleen moet het er goed uitkomen en moet dat makkelijke en arrogante eruit
Vind ik leuk
JonathanAjax +10730
vrijdag 1 februari 2019 om 13:26
Erik ten Hag ziet zoveel niet.
De man ziet zelfs niet welke spelers hij moet opstellen en al helemaal niet welke hij zou moeten wisselen als het nodig is.
Medium trainer!
Vind ik leuk
Mario 1 +2308
vrijdag 1 februari 2019 om 13:28
Hoezo , zag het al aankomen?
Als jij ze niet scherp krijgt ( zoals je zegt )
Moet je de hand in eigen boezem steken.
Daar ben jij voor aangenomen om ze scherp te krijgen.!!!
Vind ik leuk
#Keizerout +45559
vrijdag 1 februari 2019 om 13:28
En Aad maar doen alsof het allemaal heel makkelijk is. Je ziet het, zegt het en het is opgelost.
Vind ik leuk
El Cazador +8916
vrijdag 1 februari 2019 om 13:31
Hoe zo opgelost? Staan er al bekers bij in de prijzenkast!!!
Vind ik leuk
#Keizerout +45559
vrijdag 1 februari 2019 om 13:32
Nee, ik bedoel dus dat zo'n probleem niet automatisch is opgelost als je het waarneemt.
Aad doet alsof je in je vingers knipt en iedereen weer vol gas geeft.
Vind ik leuk
El Cazador +8916
vrijdag 1 februari 2019 om 13:30
Visie, durf/lef en communicatie zijn niet de sterkste punten bij Erik. Tot het einde van het seizoen krijgt hij het voordeel van de (enorme) twijfel die ik bij deze trainer heb.
Vind ik leuk
Only1nr7 +1524
vrijdag 1 februari 2019 om 13:32
Erik heeft zelf de kop boven dit item bedacht??
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 13:33
Oei, dit is nog erger ..wel boos geweest, maar het heeft niet geholpen !
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 13:35
Ah nu snap ik ook waarom Aad al voor de wedstrijd van zondag de tekortkomingen zag bij AJAX. Het verbaasde me al dat hij zelf tot die conclusie was gekomen Dat kan nooit wanneer je zo'n plAad voor je kop hebt 😎
Vind ik leuk
soccer02 +703
vrijdag 1 februari 2019 om 13:36
Waarom krijgt ten hag eigenlijk de schuld voor de 6 -2 nederlaag. Ik heb bijvoorbeeld niemand in de media gehoord, toen ajax won van benfica en gelijkspeelde tegen bayern. Hoe goed ten hag dit allemaal voor elkaar heeft gekregen en ook nog door in de cl. Toen was het "wat zijn Tadic, de ligt, blind, ziyech en de jong toch goed. Nu verliezen ze bij feyenoord met 6-2 en geen 1 van deze genoemde spelers speelde goed, maar het is allemaal de schuld vd trainer.
Vind ik leuk
El Cazador +8916
vrijdag 1 februari 2019 om 13:42
Dan ben ik een van de meest kritische fan van Ajax want ik roep het gehele seizoen dat o.a. Tadic en Ziyech beter kunnen dan wat ze laten zien, zeker als team players. Bye-the-way ben ook kritisch op EtH maar hij kan ze moeilijk ze d'r zelf in schieten, los van zijn voetbal kwaliteiten
Vind ik leuk
Vrolijkje +2077
vrijdag 1 februari 2019 om 13:39
Als je het aanziet komen en het gebeurt toch,moet je meteen ingrijpen.
En niet wederom sinkgraven brengen.
Dan ben je of een bange poeperd..of je snapt er geen reet van...

Vind ik leuk
De Haan +587
vrijdag 1 februari 2019 om 13:41
d'rop en d'rover verder waar we voor de winterstop mee bezig waren svp.

hopen op wederom een stuntje van fortuna daarnaast :) mooi voetbalweekend voor de boeg weer.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 13:44
it aint over til its over
Vind ik leuk
guusje +1432
vrijdag 1 februari 2019 om 13:45
Begin bijna weer terug te verlangen naar Marcel Keizer...........
Vind ik leuk
Bhj +2284
vrijdag 1 februari 2019 om 13:45
Die Schreuder is zo een vervelende man. Niet eens om wat hij vraagt, maar hoe hij het vraagt. Wat mij betreft snijden ze de man zijn tong eruit of zo. Waarom heeft de NOS zo een man in dienst, hij is nog erger dan Mart Smeets.

Ik zal nooit iemand slaan, Maar Joep stomp ik meteen op ze neus als ik hem ooit tegen kom. Gewoon, omdat hij het verdiend.

Daarna stel ik de vragen
Had je dit verwacht?
Zag je het niet een keer aankomen?
Hoe ga je dit de volgende keer verdedigen?
Of hoe ga je dit voorkomen? Ga je dan op een andere manier vragen stellen?
Vind ik leuk
Itsese +6206
vrijdag 1 februari 2019 om 13:46
Waar komenn alle kaboutertjes toch vandaan?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 13:59]
Vind ik leuk
ajaxdev +641
vrijdag 1 februari 2019 om 13:47
goed te horen dat ten hag het in de usa al heeft gezien. commercieel was usa blijkbaar belangrijk, sportief met jetlags enz niet verstandig. maar neem aan dat de heren elkaar en door ten hag stevig tot de orde zijn geroepen en dat er zaterdagavond weer een team staat. zo niet dan moeten degene die de kantjes eraf lopen zonder aanziens des persoon worden gewisseld. dan maak je als trainer een hoop duidelijk naar zo'n groep.
Vind ik leuk
Sanuk +3544
vrijdag 1 februari 2019 om 13:47
#Keizerin
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 13:48
Uit de ... van tante sjaan...
Vind ik leuk
Ari as +445
vrijdag 1 februari 2019 om 13:49
Poeh hee. Beangstigend. Hij is in amerika ook al boos geweest zeg.
Vind ik leuk
SuperScc +1004
vrijdag 1 februari 2019 om 13:50
Succes is een lastige factor om mee om te gaan. Frenkie speelt bij lange na niet zo goed als in zijn eerste maanden van het seizoen.
Vind ik leuk
Mario 1 +2308
vrijdag 1 februari 2019 om 14:39
Mannen , aankomend weekend zullen we zien of het kwartje is gevallen bij de spelers , zowel voor Ajax alsmede PSV..!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 13:56
Als Feyenoorder heb ik een geweldige week maar laten we hier nu niet ineens gaan doen dat VVV punten gaat pakken in Amsterdam. Het is ook echt voetbal hè 1 slechte week en er klopt helemaal niets meer van.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:02
Op Donny en nerres was hij boos, niet op hakim en tadic, wat een dwaas
Vind ik leuk
Sambal +51
vrijdag 1 februari 2019 om 14:04
Als het in de usa al aangegeven is en dan 2 wedstrijden in de ED die cruciaal zijn nog doorsuddert wordt je dus als coach niet serieus genomen en heb je geen effekt meer op de groep . Hij geeft hiermee zijn eigen tekortkoming aan ! Dus Einde oefening
Vind ik leuk
SantiagoErik +1420
vrijdag 1 februari 2019 om 14:36
Mee eens.....
Maar wie dan aan het roer?
Vind ik leuk
Sambal +51
vrijdag 1 februari 2019 om 16:45
Je ziet wat er kan gebeuren wanneer een oud (club) speler met aanzien aangesteld wordt ( Man U) dus laat Winter de klus interim maar afmaken en ga op zoek naar de opvolger voor volgend seizoen , misschien wil Schip ook nog wel een handje helpen.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:04
Alsof er ook maar 1 speler is die het boeit wat deze man wouwelt. Mis peer van jewelste.
Vind ik leuk
Hoogland +259
vrijdag 1 februari 2019 om 14:18
Verloren 4 punten ?? Of ze verloren er 5 aangezien ze er 6 hadden kunnen halen. Of 2 aangezien die tegen Feyenoord wel erg terecht was.
Vind ik leuk
VA1 +2914
vrijdag 1 februari 2019 om 14:23
Haha die Ten Hag... Hij laat zich nog door een stel journalisten als klein kind behandelen. Hoe heeft Ajax ooit met deze zwakkeling in zee kunnen gaan?!
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:25
Erik boos? Gelukkig verstaat niemand hem
Vind ik leuk
SantiagoErik +1420
vrijdag 1 februari 2019 om 14:34
Praatjes vullen geen gaatjes Ten Hag.......
Speleres met beide beentjes weer op de grond zetten en op de goede plaats zetten. En durf af en toe gerust de vedetten eens te wisselen
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1645
vrijdag 1 februari 2019 om 14:45
Ik ben in Amerika ook al boos geweest...boehoe....sjonge wat klinkt dat sneu. Net of die een paar kleuters zegt " dat mag je niet meer doen hoor"
Man pak ze eens echt hard aan. Het zijn dezelfde die steeds verzaken. Dat ziet een blinde nog.
Vind ik leuk
deltiaan +1423
vrijdag 1 februari 2019 om 14:57
gewoon een overgewardeerde trainer
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 1 februari 2019 om 15:16
Het is eigenlijk tenenkrommend , hij kan er zelf ook niks aan doen maar hij weet totaal niet wat ie moet antwoorden.
Hij kan zich geen houding geven en het is en blijft een schuchter kereltje.
Hoe je er ook tegenaan kijkt 0,0 % trainer voor een topclub
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 15:34
0-5 Dat moet toch haalbaar zijn voor VVV
Vind ik leuk
rober2704 +842
vrijdag 1 februari 2019 om 15:40
Ben je boos, pluk een roos, zet hem op je hoed dan komt alles weer goed. Volgens mij liggen alle spelers van Ajax in een deuk als Ten Hag met dat schuurstemmetje en boertjes accent boos wordt...
Vind ik leuk
hen +15
vrijdag 1 februari 2019 om 16:07
Opzouten met die prutser !!
Vind ik leuk
Justin Kees +2611
vrijdag 1 februari 2019 om 16:20
Dat kan niet hè, volgens Orakel Aad heb je niks gezien in Amerika hè? En Orakel Aad weet alles! Kijk maar op zijn Insta account...

Vind ik leuk
AFP +2928
vrijdag 1 februari 2019 om 16:51
Wat wordt toch onnodig gezeurd over Ajax. Ajax is toch niet in crisis ?
Eén wedstrijd verloren en vernederd nou en ? Dit is toch een reden om extra je best doen en proberen om alle wedstrijden te winnen en hopen dat PSV punten gaat morsen wat niet onmogelijk is. Uiteindelijk hebben PSV's tegenstanders ook hun punten hard nodig om welke reden dan ook.. En 3 punten al vast op 30.3 in de Arena terughalen. Lukt het niet dan is PSV wederom door eigen falen van Ajax zelf, de terechte kampioen en....?????
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
vrijdag 1 februari 2019 om 19:23
Oeioei, wanneer Erikje boos wordt, berg je dan maar.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 00:37
Hadden we Peter Bosz nog maar🤢
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws