Kieft hekelt 'interessantdoenerij' van Van Geel: 'Feyenoord wordt altijd derde'

Kieft hekelt 'interessantdoenerij' van Van Geel: 'Feyenoord wordt altijd derde'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 10:04za 09-02-2019 om 10:04

Wim Kieft denkt dat het aanstellen van een trainer voor Feyenoord makkelijker is dan veel mensen ervan maken. Het maakt volgens de analist niet veel uit wie er volgend seizoen voor de groep staat.

'Het is allemaal niet zo ingewikkeld als sommige trainers of directeuren doen geloven. Ze verkopen hogere algebra, maar dat slaat nergens op', schrijft Kieft in zijn column in De Telegraaf. (...) 'Spelers winnen wedstrijden en niet trainers. Maurizio Sarri opende bij Chelsea de aanval op Eden Hazard door te stellen dat de Belg zich alleen over zichzelf bekommert en geen teamspeler is. De Italiaan zegde hem in feite de wacht aan. Als Hazard zijn dag heeft, wint Sarri met Chelsea en anders niet. Wie dat niet beseft, begrijpt er niets van.'

Kieft legt uit dat Manchester United onder José Mourinho niet meer wist te overtuigen, maar dat Ole Gunnar Solskjaer er met hetzelfde spelersmateriaal weer een machine van heeft gemaakt. 'Het is allemaal zo simpel hoewel voetbalprofessoren ons anders willen doen geloven. (...) Die interessantdoenerij van Martin van Geel, dat het een hele klus is om een capabele trainer voor Feyenoord te vinden, trek ik niet.'

'Feyenoord wordt met iedere trainer altijd derde. Zoals Advocaat bij FC Utrecht nooit hoger dan de vierde plaats zal eindigen en Hiddink kampioen wordt met PSV. Feyenoord zakt heus niet weg met Henk Fraser als hoofdtrainer en John de Wolf als zijn assistent. En dat Feyenoord prijzen pakte de afgelopen jaren kwam niet door Giovanni van Bronckhorst, maar door de aanwezigheid van Dirk Kuyt en later Robin van Persie.'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Eens met Kieft?

(2431 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 9 februari 2019 om 10:07
Hij zal er vast weer moe van worden
Vind ik leuk
Roya +1760
zaterdag 9 februari 2019 om 10:09
Kan die weer op zoek naar zijn oppeppertje 😉
Vind ik leuk
Romario9 +13990
zaterdag 9 februari 2019 om 10:20
Jij gaat voor de originaliteitsprijs?
Vind ik leuk
Roya +1760
zaterdag 9 februari 2019 om 10:23
met alle PSV va Ajax discussie hier zou ik nog best kans maken vrees ik
Vind ik leuk
Ale +6150
zaterdag 9 februari 2019 om 10:29
Pfff zo sneu weer. Ze zouden jou ff een oppepper voor je kop moeten geven.
Vind ik leuk
Roya +1760
zaterdag 9 februari 2019 om 10:39
Nou nou wat een agressie gelijk joh slecht geslapen neem een lekker oppeppertje (koffie) knap je van op
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:55
Hij heeft niet geneukt vannacht denk ik ....
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:54
Volgens mij worden er hier op deze site veel ergere dingen gezegd in de zinloze discussie's elke dag , wie de beste club van Nederland is .
Pak een lijntje zou ik zeggen , dan ziet de wereld er een stuk anders uit .
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:19
Hij spreekt zichzelf ook behoorlijk tegen met zijn verhaal over ManU
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:22
Zo las ik t ook
Vind ik leuk
Roya +1760
zaterdag 9 februari 2019 om 10:08
Als een team of een deel er van het niet voor het team niet door het vuur wil gaan voor een trainer win je geen enkele wedstrijd de trainer is wel degelijk van belang
Vind ik leuk
Ryanaz +2813
zaterdag 9 februari 2019 om 10:08
Kieft wie was vorig jaar derde geworden?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:12
Google het even dan weet je het
Vind ik leuk
Ryanaz +2813
zaterdag 9 februari 2019 om 10:14
Misschien moet Kieft dat eens doen..
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:18
Waarom ? Het is niet zo dat het onthouden of weten wie elk jaar derde word iets toevoegd aan je leven .
Vind ik leuk
Ryanaz +2813
zaterdag 9 februari 2019 om 10:36
Als hij iets beweert moet hij zijn huiswerk beter doen. Als analist zijnde mag je dat verwachten;)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:56
Ik weet wel wie er vorig jaar 2e is geworden , maar daar word je hier ook dagelijks aan herinnerd
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:26
Kieft .. bedoel je toch ?
Vind ik leuk
Dr_HeverLee +1638
zaterdag 9 februari 2019 om 10:08
Hier slaat hij de spijker op z'n kop! Hulde voor de analyse.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:51
Niet mee eens.... spreek zichzelf ook nog eens tegen door Man U als voorbeeld te nemen. Dat is in mijn ogen juist het voorbeeld dat het wel uitmaakt wie er voor de groep staat.
Vind ik leuk
Itsese +6251
zaterdag 9 februari 2019 om 10:16
Mwah... Werden toch jammer genoeg kampioen. Ik denk dat ze de komende jaren wel terug in de top te vinden zijn, met een langdurig traject om Ajax van de eeuwige 2e naar eeuwige 3e te brengen! Ik zeg doen!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:50
Ik denk eerder dat ze naar AZ moeten kijken. AZ zit dichter op Feyenoord dan Feyenoord op Ajax
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:18
Ik vind Mr. Wolf (in mijn ogen de sympathiekste Feyenoorder ooit) eerder geschikt om de baan van Van geel over te nemen. Laat Fraser met assistent Kuyt maar het trainers werk doen. En van Persie als assistent van het beloften elftal en dan toetreden in de keuken kampioen divisie.

Vind ik leuk
Romario9 +13990
zaterdag 9 februari 2019 om 10:21
John de Wolf technisch directeur? Grotere onzin zullen we vandaag niet horen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:23
Poging: De Jong 75 miljoen waard.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:39
Nee.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:26
Was sarcasme. En ik zie eerder de andere genoemde personen als trainer. Maar goed ik als Ajacied heb natuurlijk geen verstand van Feyenoord zaken. Daarom geef ik alleen me mening.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
zaterdag 9 februari 2019 om 13:02
Mag toch hopen NADAT hij gestopt was als speler. Als speler was de man alles wat Feyenoord onaantrekkelijk en overhyped maakt.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:20
Natuurlijk. Een coach is niet bepalend, zijn invloed is beperkt. Een accentje hier en daar is al wat hij kan doen, iemand die niet goed in de wedstrijd zit wisselen en dan maar hopen dat het goed uitpakt, dat is alles. Voor de rest weten alle coaches in het betaald voetbal we l hoe het werkt, daar hebben ze een cursus voor gedaan.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:31
Voor een accentje kunnen ze ten Hag misschien polsen ? Of van Bommel ?
Vind ik leuk
Guzzi +711
zaterdag 9 februari 2019 om 10:21
Er zit nog een beetje wit aan zijn neus.
Vind ik leuk
RenW +5709
zaterdag 9 februari 2019 om 10:34
Knap als iemand een verslaving overwint.
Erg dat onmensen altijd het negatieve zullen benoemen!
Vind ik leuk
Guzzi +711
zaterdag 9 februari 2019 om 13:30
Slijmbal likes score,hij is er zelf aan begonnen ook.
Vind ik leuk
RenW +5709
zaterdag 9 februari 2019 om 17:13
Ja, en dat vind hij zelf niet geweldig.
Maar wie ben jij om het hier steeds te benoemen?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:04
zelf bedacht?
Vind ik leuk
kees ee +1075
zaterdag 9 februari 2019 om 10:27
. . die kieft denkt dat alleen zijn "werk" interessant is, of wat ??
Vind ik leuk
Kuip +10210
zaterdag 9 februari 2019 om 10:28
Zoals gebruikelijk kraamt Kieft weer onzin uit. Een trainer kan wel degelijk het verschil maken. Er zijn er slechts enkelen die dat kunnen. Het is wel zo dat de meeste trainers niets toevoegen, maar sommigen kunnen dat wel.
Louis van Gaal is in staat gebleken met matig materiaal topprestaties te leveren. Met AZ werd hij kampioen en met een armetierig Nederlands elftal werd hij derde op het WK.
Peter Bosz laat zijn elftallen altijd spectaculair spelen en mannen als Klopp, Nagelsmann en onze Argentijnse vriend van Atletico Madrid drukken ook hun stempel met herkenbaar voetbal volgens de visie van de coach.
Henk Fraser is een dertien in een dozijn trainer. Inderdaad, daar wordt Feyenoord gewoon weer derde mee, zoals m’n schoonmoeder ook derde wordt met Feyenoord.
Vind ik leuk
Blindsy +20416
zaterdag 9 februari 2019 om 10:58
Zou t wel n leuk idee vinden, jouw schoonmoeder in de dugout. De interviews en persconferenties zullen zeker beter worden.
Vind ik leuk
Kuip +10210
zaterdag 9 februari 2019 om 11:08
Ja toch? Dat soort trainers zijn toch cliché mannetjes. Bij van Gaal zit je soms op het puntje van je stoel als die iets zegt ( hoe dom soms ook). Maar er gebeurt wel wat.
De Frasertjes van deze wereld helpen Feyenoord niet omhoog.
Vind ik leuk
Futre +5306
zaterdag 9 februari 2019 om 10:37
Doe gewoon Gullit idd. Derde of vierde; who cares.

Ruud heeft een goede, internationale uitstraling, kan mooi kletsen en zet de poppetjes ook gewoon op de juiste plek. Feyenoord komt dan eindelijk los van dat nationale karakter.
Vind ik leuk
kees ee +1075
zaterdag 9 februari 2019 om 11:44
heel groot respect voor ruud als voetballer, . . maar als trainer heb ik liever "kuip" zijn schoonmoeder !?
Vind ik leuk
Feye1908 +9267
zaterdag 9 februari 2019 om 10:37
Dus een trainer is niet zo belangrijk? Opmerkelijk aangezien hij eind December 2018 nog het volgende liep te blaten:

“...Bovendien zijn de twee trainers er volgens Kieft niet in geslaagd om het elftal naar hun hand te zetten en is het ontslag het gevolg van de tegenvallende resultaten. "Op dat niveau moet je presteren, anders vlieg je eruit. Zonder medelijden hè. Dit zijn namelijk ook trainers die daarna een half jaar of langer hun mond houden om hun resterende salaris veilig te stellen."

Nu zijn het ineens de spelers die de wedstrijden winnen maar Mourinho en Van Gaal zijn ontslagen omdat ze niet presteerden... juist ja. Tuurlijk hieft een trainer de profs niet meer te leren voetballen maar is hij wel verantwoordelijk voor het kiezen van de juiste strategie, training intensiteit en de groep motoveren als het tegen zit. Uiteindelijk win je en verlies je met zijn alle.

https://www.google.nl/amp/s/m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp%3fuid=343458
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:09
als spelers het niet meer zien zitten in hun coach dan gaan ze slecht spelen om hem er uit te krijgen, dat hebben de Chelsea spelers en de Man U. spelers gedaan met Jose en Man U met van Gaal ook. In dat geval is het natuurlijk snel over voor de coach. Dat gebeurd vaker naar ik mag aannemen
Vind ik leuk
fer65 +411
zondag 10 februari 2019 om 06:20
Alleen Bij had dat niet door .
Vind ik leuk
bert +685
zaterdag 9 februari 2019 om 10:39
Altijd derde ? Uhh behave vorig jaar toen knalde Az ze voorbij ,kon dit jaar ook weleens gaan gebeuren.
Maar M.v geel zei we hebben een kampioenswaardig elftal......maar welk elftal zei hij niet,in geen geval het eerste nooit nooit nooit meer
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
zaterdag 9 februari 2019 om 11:21
En de jaren daarvoor werden we ook wel eens 2e of zelfs een keer 1e.
Normaal gesproken zou dit ook een kampioenswaardig elftal zijn mits alle spelers brengen wat ze normaal ook kunnen. Helaas is dit niet het geval dus dan is het niet gek dat je al zo snel afhaakt zeker gezien de kwaliteit die Ajax en PSV hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:58
Bert, vergeet Jens T. niet, die had het over zijn elftal, dat nog wel zou aanhaken bij Ajax! Over arrogantie gesproken!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:57
Het zijn inmiddels nog maar 8 puntjes.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:47
Verleden jaar 4e en nu 5 puntjes maar voor op AZ wat in vorm is. 3e is niet vanzelfsprekend meer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:59
Nog maar 8 puntjes achter nummer 2 ook, dus dat is dan ook nog te doen.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1409
zaterdag 9 februari 2019 om 10:52
Grappig dat kieft man utd als voorbeeld geeft terwijl solksear met t zelfde materiaal als mourinho man utd toch veel beter laat spelen
Vind ik leuk
Blindsy +20416
zaterdag 9 februari 2019 om 10:56
Ze kunnen ook 4e worden, Wim.
Vind ik leuk
Justin Kees +3483
zaterdag 9 februari 2019 om 11:17
Wauw! 100% raak!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:27
Je was een goede voetballer Kieft maar verstand hebben van psychologie is iets anders. Als het alleen de spelers zijn die een wedstrijd winnen, dan had Mourinho geen negatieve invloed op zijn spelers kunnen hebben. Nu er een andere trainer langs de lijn staat gaat het wel ineens goed.

Als de hele tribune achter je staat, dan voetbalt dat toch echt lekkerder dan wanneer je geen supporters steun krijgt. En zo zijn er nog meer zaken op te noemen.

Los daarvan heb je wel een punt over het aanstellen van een trainer voor Feyenoord. Van Geel doet overkomen alsof je het om een Europese topclub gaat.

Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:32
Als voetballer laat je je voeten het werk doen, daar was Kieft bekwaam in.Als analist moeten vooral de hersens het werk doen, dat gaat hem echt een stuk minder af. Voorbeelden noemen (ManU) die je eigen mening tegenspreken
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:54
Het moet toch frustrerend zijn telkens die Ajax-gelieerde berichten te (moeten) lezen terwijl je helemaal niks met die club hebt! Vandaar natuurlijk die verknipte reacties bij dit artikel. Je zou met hen bijna medelijden mee krijgen. Benieuwd wat Kieft zegt als ze onverhoopt vierde staan!
Vind ik leuk
deltiaan +1475
zaterdag 9 februari 2019 om 12:24
kieft moet niet zo dom LULLEN ,hij kan zich beter nog een lijntje snuiven
Vind ik leuk
Mjblinker +869
zaterdag 9 februari 2019 om 13:17
Solksjaer haalt met precies dezelfde spelers veel betere resultaten dan Mourinho maar de trainer is totaal onbelangrijk, aldus Kieft..., zou hij dat nou serieus zelf geloven?
Vind ik leuk
Bobo8484 +165
zaterdag 9 februari 2019 om 13:40
Kieft heeft gelijk, maar trapt een open deur in. En stel van Geel doet minder interessant omdat ze toch wel 3e worden dan beginnen we weer over het gemis van de topsport mentaliteit...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:09
Dat zei ik ook al de hele tijd
Vind ik leuk
Panna +153
zaterdag 9 februari 2019 om 16:11
Van Geel aan het roer van een zinkend schip. Begin van seizoen 26 milj. Op de bank. Volle stadions keer op keer, genoeg sponsoren, mooiste stadion.... MAAR,, selectie zonder van Persie met b spelers, geen A trainer, geen geld, bijna geen jeugd een TDer die met z'n vrouw iedere zondag op het pluche zit en verder geen enkele interesse in Feyenoord heeft. En supporters die het liefst een goede trainer hebben....
Nou het word een b trainer van Geel wil nooit een a trainer want dan komt zijn wanbeleid aan de orde. Van Geel is Feyenoord! Feyenoord supporters wordt wakker loos van Geel! Lees van Hanegem en raad van bestuur. Een zwak Feyenoord is slecht voor de Nederlandse competitie! Van Geel zal het een rotzorg zijn waar is al dat geld?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
wattenstaafje +23923
zaterdag 9 februari 2019 om 16:46
Ik weet het niet hoor Wimpie....Mourinho / Solskjaer.....slecht voorbeeld.
Altijd 3e ongeacht trainer? Niet waar.

Vind ik leuk
DeNeutrale +287
zaterdag 9 februari 2019 om 17:02
Als wij ervan uit gaan dat W. Kieft gelijk heeft, dan moeten alle andere analisten voor altijd hun mond houden. Zo vaak gehoord: Cocu maakt geen enkele speler beter; Gio maakt geen enkele speler beter! Johan Derksen voorop!
Vind ik leuk
fer65 +411
zondag 10 februari 2019 om 06:16
Honderdduizend procenten eens met KIEFT van Geel is een waardeloze vent meer wil ik niet kwijt.Dat word alleen maar bruin praterij en daar houd ik zelf ook niet van.Deze man moet zo snel alsje het licht aan en uit doet weg zijn bij feijenoord .met zijn uiterst tevreden brilletje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws