Hoofdrol voor VAR bij Utrecht - PSV: 'Met deze officials nog geen 6 cent waard'

Hoofdrol voor VAR bij Utrecht - PSV: 'Met deze officials nog geen 6 cent waard'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 18:52zo 10-02-2019 om 18:52

Zonder iets te doen, eiste de VAR zondag een hoofdrol op tijdens FC Utrecht - PSV (2-2). In de slotfase wordt Simon Gustafson onderuit gekegeld door Denzel Dumfries, maar scheidsrechter Pol van Boekel en videoref Danny Makkelie komen samen tot de conclusie dat het géén penalty is. Dat leidt tot veel onbegrip.

Plaats een reactie

Roeptoeter +12516
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Nou krijgt Van Boekel toch dezelfde behandeling die Gozybuyuk kreeg, toch??
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Ik ga er wel vanuit er is paniek er moeten zondebokken zijn en er moeten koppen rollen
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:55]
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Ik ben benieuwd waar de ajax supporters meer van balen...van de 2-2 of de niet gegeven pingel ....?
Vind ik leuk
Benniewies +4535
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Zou het op die ene punt aankomen? Ajax moet 2 x vaker winnen doelsaldo is dan in hun voordeel
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Zolang Ajax van PSV wint en verder geen punten laat liggen en PSV in Heerenveen of tegen Feyenoord 3 punten laat liggen is het gewoon nog spannend
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Niet bij 2 x 2-0 winst voor Ajax
en PSV 2 x met 1-0 verliest🙂

Niet genoeg doelpunten maken is Ajax een meester in.

De vraag is dan, heeft het niet halen van het kampioenschap in dit voorbeeld dan Lamprou, Onana of de voorhoede van Ajax gelegen, of Team Ajax??
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:46
Aan de var?
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 20:02
Conform Sjaak wel, maar goed die vergeet vvv uit en Heerenveen thuis even.

Het blijft spannend, ook bij 8 punten was niets beslist.

Blijft iedereen fit, geen vreselijke naasten gebeurtenissen etc etc.

Niks is zeker in het leven...

Helaas wel dat ene dingetje aan het einde...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:02
duidelijk var want ajax is al 8 punten geschonken door de var of heb je vvv,heereveen,heracles niet gezien
Vind ik leuk
Hvdp +1630
zondag 10 februari 2019 om 23:16
Sorry beste man maar het voorbeeld wat jij geeft is beetje bizar
Eindigt Ajax-PSV dan gelijk?
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 19:08
Als PSV grotere eindstanden neerzet en ajax wint 2x vaker dan is PSV kampioen, dus dat klopt niet
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 20:05
Ik probeerde het Benniewies andersom uit te leggen...

Doelsaldo is een “pluspunt”, terecht overigens.

Momenteel staan we 6 punten en een + voor. Dat is mooi.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:05]
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Ik heb City-Chelsea zitten kijken dus een topwedstrijd gezien.
Vind ik leuk
Itsese +5979
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Beide inderdaad gekeken:p Jezus wat werd Chelsea afgeslacht.
Vind ik leuk
Wim59 +578
zondag 10 februari 2019 om 18:59
2-2
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:01
Ik baal niet hoor jullie zijn kampioen wederom de beste!! Gefeliciteerd en proost!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:19
Ik hoop dat ajacieden het neest balen van die zaadpot van gister.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 20:06
Dat zou ik ook hopen als ik voor Ajax was, maar het lijkt anders.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:28
De meeste ajacieden rond mij in elk geval wel, net zoals de meeste psv fans die ik ken gwn normaal kunnen discussieren
Vind ik leuk
Johnny Cash +8907
zondag 10 februari 2019 om 21:03
Ik van het eigen puntverlies
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zondag 10 februari 2019 om 23:14
van die wanvertoning van hun eigen ploeg zou je zeggen toch?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Volgens mij was t makkelie die dr eerder in de wedstrijd al naast zat!
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 19:07
VBoekel doet het alleen aan 2 kanten.
Gozebuyik doet get alleen voor ajax, thats the difference.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:47
Tuurlijk, tegen 11 is het een stuk moeilijker.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1086
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Goeie beslissing. Dumfries valt, kan ie niets aan doen. 2-2 terecht.
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 18:55
😂😂😂😂
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Of ie er wat aan kan doen maakt helemaal niks uit. Hij haalt iemand onreglementair onderuit. Dat is een penalty.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Niet zoveel bombarie , he Arie 😁
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Het is elke week wat met de arbitrage . Het enige wat je er tegen kan doen is je eigen wedstrijden winnen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Hij gebruikt zijn arm dus wel opzettelijk, en dan ook nog die Dumfries die keihard loopt te schreeuwen als hij zelf onderuit word gehaald
Vind ik leuk
MeAgain +7072
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Had hem ook op de stip gelegd hoor.
Maar in de eerste helft dan met Luuk, wat vond je daarvan dan?
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Dat was ook 100% een penalty natuurlijk.
Waanzin weer.
Vind ik leuk
MeAgain +7072
zondag 10 februari 2019 om 20:08
Oke dan kan je ze tegen elkaar wegstrepen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
zondag 10 februari 2019 om 20:30
Tuurlijk niet. Compleet ander moment in de pot.
Een 1-1 is niet te vergelijken met een 3-2 in de laatste minuten.
Vind ik leuk
MeAgain +7072
zondag 10 februari 2019 om 20:57
Dan had psv missschien al voor gestaan. En voor vasthouden had hij dan ook een kaartje gekregen?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Duidelijke strafschop, daarom geeft ie hem tweede helft aan utrecht ook niet. Is gwn ongeschikt deze Pol
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 19:06
Eens Arie, ook eens dat Luuk een strafschop had moeten krijgen?

Malen had rood moeten krijgen tegen Fortuna, ook eens dat klaasjan gisteren rood had moeten krijgen?
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Ben hier overal mee eens wat je zegt
Vind ik leuk
Jozef +42697
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Gewoon vallen. Nooit een penalty dan. Lang leve de nieuwe regels....
Vind ik leuk
Bud Spencer +2662
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Jij snapt niet veel van voetbal en de spelregels...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:56]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Als ik weg glij met mn auto en ik raak wat is t ook mijn schuld. Onzin wat je zegt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Vol van achter met je hele gewicht in de knieholtes duiken van Lammers mag wel. En met je vingers iemand aanraken in een val is een strafschop. mooi verhaal
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:16
Allebei was t een pingel
Vind ik leuk
Bdog +7107
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Vind u terecht.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Hahahha het was bijna een ippon!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Het doet er niet toe of hij er iets aan kan doen of niet. Hij belet niet volgens de regels een speler een mogelijkheid te scoren. Was het niet Gustafson geweest dan had wel zijn ploeggenoot naast hem kunnen scoren. Dumfries belet dit.

Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Heb je die hand niet gezien van dumfries
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:30
De hand van God?
Briljant interview weer met Denzel
😜😜😅😅
Vind ik leuk
markie +2385
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Hierbij de meest domme reactie van het weekend. Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Neemt niet weg dat hij Gustafson hiermee een kans afneemt. En daar gaat het juist om. Had absoluut een strafschop moeten zijn.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
zondag 10 februari 2019 om 18:54
De var hoeft in deze niet ter discussie te staan.
Het zijn de scheidsrechters die dit soort beelden gewoon fout gebruiken.
Het verschil van voor de VAR is dat je nu ziet hoe waanzinnig zelfingenomen enkelen nu zijn.
Vind ik leuk
Senn +8116
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Hij durfde hem niet te geven omdat hij hem ook niet aan psv gaf in de eerst helft
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Tis elk weekend weer gezeik met die VAR, schiet nog niet echt op.
Vind ik leuk
Benniewies +4535
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Zijn idd geen kinderziektes meer
Vind ik leuk
Mr bien +5884
zondag 10 februari 2019 om 18:55
En nu janken omdat het niet in hun voordeel is.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
De scheids maakt volgens mij de beslissingen hoor... maar maakt mij niet uit :)
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Exact dit. Kappen met die onzin. Laat ons maar gewoon zeiken op de scheids. Dat waren slechte keuzes in de snelheid. Nu zijn het volstrekt onbegrijpelijke willekeurige keuzes in alle rust.
Vind ik leuk
Stack5 +3205
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Dit is het ook gewoon. Het laatste beetje begrip voor een foute beslissing is weggenomen. Nu is het onverklaarbaar en dus nog frustrerender.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Hoef je idd niet de wedstrijd voor stil te zetten, een var en een scheidsrechter kijken 600 keer die beelden terug en de en beiden zeggen geen penal.
Vind ik leuk
Benniewies +4535
zondag 10 februari 2019 om 18:55
PSVar
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Nou ik hoef geeb psvers meer te horrn over de knvb en zeist😂
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zondag 10 februari 2019 om 18:58
De knvb IN zeist zag het shirtje trekken ff door de vingers en besloot de valpartij op waarde te schatten
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Geef toch eens gewoon toe dat je alweer zwaar gezweind hebt dankzij van boekel...
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zondag 10 februari 2019 om 19:03
bull shit , eerste helft pingel bij 1-0 en bij de 2-0 een overtreding op lozano
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 19:11
Bij lozano helemaal niks aan de hand, bij luuk zou je em kunnen geven, maar dan heb je 20 pingels per wedstrijd, een penalty in blessuretijd kom je niet meer te boven..
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zondag 10 februari 2019 om 19:12
hahahaha heerlijk die frustratie
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 19:13
Bij wie??
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zondag 10 februari 2019 om 19:15
bij jullie ajacieden
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 19:19
Kerel ...volgens mij heb ik t je al eens uit proberen te leggen, maar je bent echt traag van begrip..het is maar een spelletje, ik slaap er geen sec slechter van....leuk als we winnen, jammer als t niet zo is. Maakt t ook wat makkelijker om er objectief naar te kijken..probeer t maar eens..
Vind ik leuk
Senn +8116
zondag 10 februari 2019 om 19:08
Jij vond het bij luuk zeker geen pingel?
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Had gekunt..heeft alleen niks met die overtreding van dumpries te maken...
Vind ik leuk
Senn +8116
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Ik denk dat hij hem daarom niet gaf.
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 19:24
Zou een slechte zaak zijn...ach ja het is gebeurd..you win some , you loose some..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
hahhaah als dit geen pingel is??????
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 19:11
Dat was er zeker een maar 1e helft voor Luuk ook en ook overtreding op Chucky waar zij 2-0 uit maken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Voor het shirtje trekken bij de Jong kan je een penalty geven, maar bij het moment van Lozano speelt van Overeem gewoon de bal, geen overtreding.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:47
Dat shirt trekken klopt , maar ik vond het geen overtreding. Hij speelde gewoon de bal.
Vind ik leuk
Mad Max +1086
zondag 10 februari 2019 om 18:56
PSV kampioen
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 18:56
De VAR. De ene keer zit ie mee en de andere keer zit ie tegen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Nou bij Utrecht zit t scheidsrechterskorps wel heel erg tegen hoor.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 19:23

Als de penalty wordt gegeven in de 1ste helft op Luuk dan verloopt het wedstrijdbeeld heel anders.

Dus Utrecht had ze niet tegen en niet mee.

Ons PSV had ze niet tegen en ook niet mee.

ze = het scheidsrechterkorps

Vind ik leuk
74ratje +540
zondag 10 februari 2019 om 19:47
Klopt. Dan was t 1-4 geworden.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:59
“Toevallig” dat hij jullie dan toch het vaakst mee zit...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Nou denk dat PSV onderhand ook niet mag klagen. De top wordt gewoon voorgetrokken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Dat is wat ik bedoel. Ik kan me niet herinneren wanneer hij voor het laatst tegen heeft gezeten in eindje
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 19:12
1e helft gemist? Emmen uit gemist?
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Shirtje ruilen tijdens de wedstrijd is ook geen pingel dussssssss
Vind ik leuk
Stack5 +3205
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Is ook een pingel. Alleen heeft de jong de schijn tegen omdat ie zo overdreven gaat zitten.

Desalniettemin was ook dat een pingel. VAR is gewoon kut.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1086
zondag 10 februari 2019 om 19:00
Soms zit het mee. Soms zit het tegen.
Vind ik leuk
Itsese +5979
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Dat was al zo zonder VAR:p
Vind ik leuk
Sooike1208 +5070
zondag 10 februari 2019 om 19:05
VAR is niet kut. Scheids wel! Var geeft 2x aan dat het een penalty is dus doet gewoon zijn werk.

Sommige van ons schijnen dat maar niet te begrijpen. Ook dicky niet zie ik nu weer
Vind ik leuk
Senn +8116
zondag 10 februari 2019 om 19:10
De speler van Utrecht wordt met de hand van Dumfries geraakt. Vliegt toch ook 3 meter door de lucht. Is dat dan niet overdreven?
Vind ik leuk
14forever +8997
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Jeetje.wat.een.einde.zeg. psv duidelijk gematst in de eindfase....
Vind ik leuk
Gyrosregime +2705
zondag 10 februari 2019 om 18:59
En deze Eredivisie ronde zit er weer op. Met daarin de wederopstanding van Heracles en Utrecht, en zoals iedere week de nodige VAR fouten die niet door de beugel kunnen. Al ben ik er van overtuigd dat de VAR PSV tegemoet kwam na hun eerdere fout in de wedstrijd waar ze de Jong een penalty hadden moeten geven.. laten we volgende week afspreken dat duwen, trekken, krabben, knijpen en bijten in het strafschopgebied altijd een penalty is, dan hoeft het andere team later in de wedstrijd niet tegemoet te worden gekomen door de VAR.
Vind ik leuk
Kevindo +1924
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Maar nu loopt men wel zo te zeiken over dit moment van Dumfries, maar wat gebeurt er in de eerste helft bij De Jong (penalty) en Lozano (overtreding) dan?
Vind ik leuk
kees ee +791
zondag 10 februari 2019 om 19:02
. . laat met deze officials maar gewoon weg !? var no geen 6 cent waard. var-out.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5070
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Ligt niet aan var.

Var geeft beide keren aan dat het een penalty is. 2x overruled van boekel.

Dus var doet zijn werk gewoon wéér goed. Tis ook wéér de fout van de desbetreffende scheidsrechter
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Hij struikelt en valt op de speler, dat wel.

Maar wie zegt dat het geen opzet is?

De spelregels deugen niet.
Vind ik leuk
Joee +363
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Ook al is het geen opzet, dan is het alsnog een penalty aldus de grote baas Wiedemeijer. 2 cruciale fouten van van Boekel dus.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:06
Nee hoor. Want hands is ook niet altijd hands.

Dus onzin.
Vind ik leuk
Kevinho +615
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Hij vertelt het net zelf op Fox Sports 1. Heb je een bord voor je kop?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:57
Wat maakt mij dat nou uit wat hij ervan vind?

Ik zeg, wat ik er van vind.
Vind ik leuk
Naranja +961
zondag 10 februari 2019 om 19:12
Hij haalt met zijn hand zijn benen onderuit. Altijd een penalty
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:58
Hij struikelt. Dus geen opzet.

Waarom zou onopzettelijk hands, dan geen hands zijn?
Vind ik leuk
Naranja +961
zondag 10 februari 2019 om 19:59
Hij heeft er voordeel uit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:02
Als hij niet gestruikeld was, dan had hij misschien wel gewoon de bal gehad met een tackle.
Vind ik leuk
Joee +363
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Is natuurlijk een totaal andere situatie wanneer het om hands gaat. Slaat nergens dus nergens op wat je zegt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:57
Nee hoor. Dat slaat nergens op.
Vind ik leuk
Joee +363
zondag 10 februari 2019 om 21:29
Haha jij snapt er weinig van
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:42
Als hands niet opzettelijk kan zijn, dan een valpartij ook niet. Of een botsing.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:42]
Vind ik leuk
Joee +363
zondag 10 februari 2019 om 19:03
In principe zat de VAR hier niet fout, hij heeft in beide gevallen aangegeven dat hij het het een penalty vond maar als die ongelofelijke wijsneus van een van Boekel dan eerst weigert te kijken en vervolgens wel gaat kijken met z'n ogen dicht ligt het probleem mijn inziens meer bij die van Boekel. Wat een dramatische scheidsrechter en niet alleen deze wedstrijd.
Vind ik leuk
Retweet +679
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Regels aanscherpen dan.
Vind ik leuk
repeP +2106
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Overtredingen buiten en binnen de 16 worden verschillend beoordeeld.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Ja, de ene is een vrije trap en de andere een strafschop...
Vind ik leuk
repeP +2106
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Daarom dus. Scheidsrechters lijken bang te zijn te veel strafschoppen te geven.
Vind ik leuk
yabba1000 +1319
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Zeer terecht beslissing om die pingel niet te geven. Psv veruit de beste em zelf onthouden van 2 pingels
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:08
2 😂😂😂
Vind ik leuk
Kevinho +615
zondag 10 februari 2019 om 19:08
Twee zelfs? Dan weet jij meer dan de experts.
Vind ik leuk
Retweet +679
zondag 10 februari 2019 om 19:06
2 keer uitgespeeld in 2019. 2x puntenverlies...2 keer VAR discutabele rol...
Vind ik leuk
Kevinho +615
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Dit heeft niets met de VAR te maken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:15
Klopt. Als de VAR consequent was hadden we gewonnen.
Vind ik leuk
Kevinho +615
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Waren geen fouten van de VAR. Van Boekel negeerde de adviezen van de VAR.
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Dit dus.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Het blijft wel in en in triest dat een scheidsrechter niet gestraft word als hij fouten maakt.

Een speler word ook geschorst bij een gele of rode kaart.
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Gewoon 2 pingels. Klaar. De VAR zegt dat ook 2x tegen Boekel. Maar hij weigert de 1e te geven, en ‘moet’ voor zijn gevoel dan ook de 2e weigeren. Slechte zaak. 2-0 of 1-1 de eerste helft maakt natuurlijk wel een verschil, maar Utrecht had ook gewoon een pingel moeten hebben. Dan wordt het 3-2. Wel veel strijd gezien. Mooie pot voetbal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:13
Even met me mee denken:
van Boekel ziet het vasthouden van de Jong in een spit seconde tijdens de drukte van een vol 16 meter gebied vanwege een corner.
Vervolgens zegt de VAR die het MEERDERE kan bekijken op een tv scherm dat het WEL een penalty is.
En dan zegt diezelfde scheidsrechter die het dus maar 1 keer zag dat hij het beter heeft gezien.

Is de VAR juist niet in het leven geroepen om het beter te zien.
Ik vind deze keuze van zo'n scheidsrechter ECHT zorgwekkend.
Hij zegt dus letterlijk dat het eenmalig zien tijdens een wedstrijd meer waarde heeft dan herhalingen kunnen bekijken als VAR.

En dat terwijl de scheidsrechters juist zo POSITIEF reageerde op het invoeren van de VAR omdat ze anders vaak in een split second moesten beslissen.

Nu hoeft dat niet meer en doen ze het juist wel.

ZORGWEKKEND.
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Helemaal eens. Boekel MOET (in mijn ogen) gewoon gaan kijken wanneer de VAR hem aangeeft een penalty te zien. Dat speelt denk ik ook mee bij de 2e beslissing om hem niet te geven. Hij denkt wslk, beter 2x niet, dan nu de wedstrijd beslissen met deze beslissing... maar niet best van Van Boekel dus. Al vond ik hem voor het overige niet slecht fluiten...
Vind ik leuk
Beste PSV +111
zondag 10 februari 2019 om 19:10
We kunnen heel lang gaan over praten maar we zijn t over eens dat de scheids en VAR voor beide teams slecht waren. Eerste helft 2 momenten ipv 2 0 achterstaan had minimaal 1 1 gekund en dan krijg je andere wedstrijd. En Utrecht had ook een penalty moeten krijgen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:10
De var moet de beslissing nemen doe kan zich niet laten leiden door de menigte
Vind ik leuk
wattenstaafje +23723
zondag 10 februari 2019 om 19:13
Kut VAR
Vind ik leuk
Beste PSV +111
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Daar ben ik weer...sjakkie gaat morgen lekker janken over die ene moment van Utrecht en niet over psv moment hebben...Wij gaan lekker slapen want Utrecht uit gelijkspelen is prima 6 punten en doelsaldo dus 7 punten los van de vier letters clubje BOEREN
Vind ik leuk
Bizzy +23321
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Overloze gelul over de Var. Utrecht was de mindere ploeg over 90 min en Psv speelde een bagger wedstrijd. Gelijkspel is terecht
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:15
Niks anders verwacht van van Boekel, overigens wel geluk met de Jong die werd vastegehouden.
Vind ik leuk
legasy +197
zondag 10 februari 2019 om 19:19
Heb vandaag een echte kampioen gezien,gister zeker niet
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5209
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Probleem ligt hier niet zozeer bij de VAR. Die roept hem tweemaal naar de kant. Van Boekel zit er gewoon twee keer naast.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Feit is dat je nooit zal weten wat er gebeurd zou zijn als hij Luuk wel een penalty gaf, dat zou de wedstrijd een ander beeld geven, wat daarna allemaal gebeurde werd weg gecompenseerd maar de eerste fout van de scheids was cruciaal.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1784
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Bijna alle Feyenoorders en PSV'ers telkens maar roepen KNJB, nou we hebben wederom gezien dat die ballon niet opgaat!
Hoe kun je in vredesnaam hier geen penalty voor geven?
Dat Dumfries enigszins uitglijdt speelt totaal geen rol, hij ontneemt Gustafson zo de kans om 3-2 te maken en maakt er dankbaar gebruik van op deze manier.
PSV steelt zo een punt in Utrecht en loopt onterecht uit op Ajax, garantie dat die penalty was benut heb je niet maar die kans wel groot!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:24
Helemaal eens. Onbegrijpelijk dat de Jong geen penalty krijgt. Als je zelf 9 seconde mag vasthouden.
Verschrikkelijk die VAR.
Helemaal met je eens.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Wat mij betreft laatste wedstrijd voor v Boekel
Vind ik leuk
BS +1330
zondag 10 februari 2019 om 19:29
Ben klaar met deze corrupte bende
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 19:31
Mooi dat vele het een penalty vonden mbt Dumfries en Gustafson, was ook een penalty.

(Overigens 99% kans dat Sjaak daar morgen gaat over zitten te mauwen en over het doelsaldo achterstand dankzij dat clubs altijd met 10 man konen te staan in eindhoven.)

Maar dezelfde mensen vergeten maar even de Lamprou actie tegen Lammers...

(VAR gewoon aanhouden, spel is er veel eerlijker van geworden ondanks de ophef)

O ja en beste Dicky vorige week schold je alles en iedereen uit mbt de VAR en de 1ste helft heb ik je niet gehoord...waarschijnlijk toen het voordeel genoten...
Vind ik leuk
Marco S +6563
zondag 10 februari 2019 om 19:31
Is dat scherm van Philips of zo?
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
zondag 10 februari 2019 om 19:35
Was een pingel maar dat was het bij lamprou ook. Houd op met janken mannekes.
Vind ik leuk
TheMariner +3946
zondag 10 februari 2019 om 19:39
De VAR is niet het probleem, het probleem is dat scheidsrechters spontaan nieuwe spelregels (als het regent mogen aanvallers onderuit gegleden worden in de 16) staan te verzinnen.
Het niveau is van de arbitrage is belabberd en ze marchanderen liever dan dat ze zich branden aan het geven van een strafschop aan één van de topclubs. (Lamprou, Dumfries....etc).
Vind ik leuk
NunoGomes +57
zondag 10 februari 2019 om 19:41
Als ik zo mijn werk uitvoer, dan hoef ik maandag niet meer te verschijnen!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:46
Waar blijft de scheidssponsoring van Hans Anders??
Vind ik leuk
AZ14 +199
zondag 10 februari 2019 om 19:47
Valse competitie !! KNVB gewoon maffia !!haha
Vind ik leuk
De Haan +479
zondag 10 februari 2019 om 19:48
Zuivere pingel dit ongekend dat 2 zogezegd topscheidsrechters van Nederland unaniem verzaken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:51
Wat een reacties hier, de gekleurde brillen waren weer in de aanbieding.
2 strafschoppen kun je tegen mekaar wegstrepen, 2e doelpunt psv gaat duidelijke overtreding aan vooraf, en waarom Lozano geen geel kreeg, blijft de vraag van deze week.
Maar goed, Boekel kan morgen weer koffie drinken in eindhoven, ligt in zijn achtertuin.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:53
Soms zit het tegen, soms mee. Maar iedereen kan wel tot de conclusie komen dat de VAR én niet leuker én uiteindelijk ook niet eerlijker is. Hoeveel verkeerde beslissingen moeten er nog komen? Niemand vaart hier wel bij. Sowieso ben ik geen voorstander van dit systeem. Als het al ingevoerd moet worden, dan als het ook écht kan. Laat het voetbal gewoon het voetbal blijven. Geen VAR, want zonder VAR was het prima. Er zou imo méér na de wedstrijden naar situaties kijken en bv. achteraf spelers schorsen. Wellicht dat spelers voortaan zelf nadenken als ze een onbesuisde actie gaan maken oid.
Vind ik leuk
VA1 +2665
zondag 10 februari 2019 om 19:56
Weer een hoofdrol van de VAR? Per direct afschaffen dat zooitje uit Zeist.
Vind ik leuk
Blindsy +17401
zondag 10 februari 2019 om 20:00
Ik begin mij inmiddels aardig aan die V/d Ende te ergeren. Zou gepast zijn wanneer ex-scheidsrechters de nieuwe lichting arbiters niet zo afzeiken. Zo'n geweldenaar was je zelf ook niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:02
Volgens mij staat in het artikel een ongelooflijke storende fout. Makkelie gaf juist aan dat hij er een strafschop in de overtreding van Dumfries zag. Van Boekel ging toen de beelden bekijken en kwam tot de conclusie dat het geen strafschop was. Dus niet dat beiden geen strafschop in de overtreding zagen. PSV heeft de scheidsrechter weer op de hand want een integere scheidsrechter had de gelijkmaker afgekeurd na de overtreding op Kramer moeten worden. Utrecht had ook een strafschop moeten krijgen.
Vind ik leuk
Axim +901
zondag 10 februari 2019 om 20:09
jonge jonge, maar goed dat jij niet in zeist zit hahahahaha
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:42
En een integere scheidsrechter had voor de overtreding op Lozano gefloten. Hij speelt de bal, maar ook de man en dat mag ook nog steeds niet. Maar ja, ik begrijp jouw reactie als Ajax supporter.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 05:09
Nee die loopse juffer Lozano heeft al zijn credits verspeeld. Hij valt te graag deze matennaaier net als een kleun kind.
Vind ik leuk
Smash +4014
dinsdag 12 februari 2019 om 01:34
Net zo'n matennaaier als Tadic, Veltman en Tagliafico bedoel je dus!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:23
Zo gefrustreerd mannetje met je onzinnige bijdrage.
Vind ik leuk
Smash +4014
dinsdag 12 februari 2019 om 18:11
Gefrusteerd? Says who!? Met je achterlijke reactie over Lozano.

Maar jij bent zo'n supporter van; Alles moeten kunnen zeggen, totdat er wat over je eigen club gezegd wordt.
Dus je moet wel Ajax supporter zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:33
Nooit masr dan nooit PSV supporter!
Vind ik leuk
Axim +901
zondag 10 februari 2019 om 20:08
nou nou nou , onderuitgekegeld....dat valt allemaal wel mee, dan werd Luuk zeker bijna uit de 16 gesleurd....pfffffffff
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:40
Makkelie geeft tot twee maal toe aan dat het zowel voor PSV als voor Utrecht een strafschop is. De conclusie van Van Boekel en Makkelie staan dus lijnrecht tegenover elkaar. Hoezo komen ze dan samen tot de conclusie dat het geen strafschop is?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:11
Vind dat luuk de Jong een strafschop had moeten krijgen als je iemand een shirt probeert uit te trekken emn dat dan gewoon weg wuift weet ik het ook niet meer hij had toch ook gewoon om zijn shirt kunnen vragen inplaats van zijn lijf te trekken
Vind ik leuk
Romarioo +636
zondag 10 februari 2019 om 22:45
Jongens doe normaal man
Als je vind dat Utrecht een penalty had verdient, heb je geen verstand van voetbal en kun je beter naar ballet gaan kijken
Zowel dat getrek aan de shirt van luuk als die van dumfries is te zwaar voor een penalty
Komop jullie kijken toch ook premier league
Vind ik leuk
Hvdp +1630
zondag 10 februari 2019 om 23:29
Wat mij eigenlijk beetje tegenvalt is dat er véél te weinig nadruk op wordt gelegd dat wij dankzij vanboekel een heel andere wedstrijd hebben gezien
De goedeman heeft penalties gemist , overtredingen ,gele kaarten en schwalbes
Ik voel mij als toeschouwer zwaar benadeeld door deze man
Direct schorsen!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws