Hoofdrol voor VAR bij Utrecht - PSV: 'Met deze officials nog geen 6 cent waard'

Hoofdrol voor VAR bij Utrecht - PSV: 'Met deze officials nog geen 6 cent waard'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 18:52zo 10-02-2019 om 18:52

Zonder iets te doen, eiste de VAR zondag een hoofdrol op tijdens FC Utrecht - PSV (2-2). In de slotfase wordt Simon Gustafson onderuit gekegeld door Denzel Dumfries, maar scheidsrechter Pol van Boekel en videoref Danny Makkelie komen samen tot de conclusie dat het géén penalty is. Dat leidt tot veel onbegrip.

Plaats een reactie

Roeptoeter +19394
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Nou krijgt Van Boekel toch dezelfde behandeling die Gozybuyuk kreeg, toch??
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Ik ga er wel vanuit er is paniek er moeten zondebokken zijn en er moeten koppen rollen
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:55]
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Ik ben benieuwd waar de ajax supporters meer van balen...van de 2-2 of de niet gegeven pingel ....?
Vind ik leuk
Benniewies +6181
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Zou het op die ene punt aankomen? Ajax moet 2 x vaker winnen doelsaldo is dan in hun voordeel
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Zolang Ajax van PSV wint en verder geen punten laat liggen en PSV in Heerenveen of tegen Feyenoord 3 punten laat liggen is het gewoon nog spannend
Vind ik leuk
Maan88 +6426
zondag 10 februari 2019 om 19:08
Als PSV grotere eindstanden neerzet en ajax wint 2x vaker dan is PSV kampioen, dus dat klopt niet
Vind ik leuk
Roeptoeter +19394
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Ik heb City-Chelsea zitten kijken dus een topwedstrijd gezien.
Vind ik leuk
Itsese +6273
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Beide inderdaad gekeken:p Jezus wat werd Chelsea afgeslacht.
Vind ik leuk
Wim59 +669
zondag 10 februari 2019 om 18:59
2-2
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:01
Ik baal niet hoor jullie zijn kampioen wederom de beste!! Gefeliciteerd en proost!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:19
Ik hoop dat ajacieden het neest balen van die zaadpot van gister.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10950
zondag 10 februari 2019 om 21:03
Ik van het eigen puntverlies
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Volgens mij was t makkelie die dr eerder in de wedstrijd al naast zat!
Vind ik leuk
Maan88 +6426
zondag 10 februari 2019 om 19:07
VBoekel doet het alleen aan 2 kanten.
Gozebuyik doet get alleen voor ajax, thats the difference.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1911
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Goeie beslissing. Dumfries valt, kan ie niets aan doen. 2-2 terecht.
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
zondag 10 februari 2019 om 18:55
😂😂😂😂
Vind ik leuk
ArieBombarie +43472
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Of ie er wat aan kan doen maakt helemaal niks uit. Hij haalt iemand onreglementair onderuit. Dat is een penalty.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Niet zoveel bombarie , he Arie 😁
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Het is elke week wat met de arbitrage . Het enige wat je er tegen kan doen is je eigen wedstrijden winnen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Hij gebruikt zijn arm dus wel opzettelijk, en dan ook nog die Dumfries die keihard loopt te schreeuwen als hij zelf onderuit word gehaald
Vind ik leuk
MeAgain +7180
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Had hem ook op de stip gelegd hoor.
Maar in de eerste helft dan met Luuk, wat vond je daarvan dan?
Vind ik leuk
ArieBombarie +43472
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Dat was ook 100% een penalty natuurlijk.
Waanzin weer.
Vind ik leuk
MeAgain +7180
zondag 10 februari 2019 om 20:08
Oke dan kan je ze tegen elkaar wegstrepen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43472
zondag 10 februari 2019 om 20:30
Tuurlijk niet. Compleet ander moment in de pot.
Een 1-1 is niet te vergelijken met een 3-2 in de laatste minuten.
Vind ik leuk
MeAgain +7180
zondag 10 februari 2019 om 20:57
Dan had psv missschien al voor gestaan. En voor vasthouden had hij dan ook een kaartje gekregen?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Duidelijke strafschop, daarom geeft ie hem tweede helft aan utrecht ook niet. Is gwn ongeschikt deze Pol
Vind ik leuk
Jozef +45157
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Gewoon vallen. Nooit een penalty dan. Lang leve de nieuwe regels....
Vind ik leuk
Bud Spencer +2865
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Jij snapt niet veel van voetbal en de spelregels...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:56]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Als ik weg glij met mn auto en ik raak wat is t ook mijn schuld. Onzin wat je zegt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Vol van achter met je hele gewicht in de knieholtes duiken van Lammers mag wel. En met je vingers iemand aanraken in een val is een strafschop. mooi verhaal
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:16
Allebei was t een pingel
Vind ik leuk
Bdog +7242
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Vind u terecht.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Hahahha het was bijna een ippon!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Het doet er niet toe of hij er iets aan kan doen of niet. Hij belet niet volgens de regels een speler een mogelijkheid te scoren. Was het niet Gustafson geweest dan had wel zijn ploeggenoot naast hem kunnen scoren. Dumfries belet dit.

Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Heb je die hand niet gezien van dumfries
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:30
De hand van God?
Briljant interview weer met Denzel
😜😜😅😅
Vind ik leuk
markie +3226
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Hierbij de meest domme reactie van het weekend. Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Neemt niet weg dat hij Gustafson hiermee een kans afneemt. En daar gaat het juist om. Had absoluut een strafschop moeten zijn.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43472
zondag 10 februari 2019 om 18:54
De var hoeft in deze niet ter discussie te staan.
Het zijn de scheidsrechters die dit soort beelden gewoon fout gebruiken.
Het verschil van voor de VAR is dat je nu ziet hoe waanzinnig zelfingenomen enkelen nu zijn.
Vind ik leuk
Senn +7950
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Hij durfde hem niet te geven omdat hij hem ook niet aan psv gaf in de eerst helft
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Tis elk weekend weer gezeik met die VAR, schiet nog niet echt op.
Vind ik leuk
Benniewies +6181
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Zijn idd geen kinderziektes meer
Vind ik leuk
Mr bien +9021
zondag 10 februari 2019 om 18:55
En nu janken omdat het niet in hun voordeel is.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
De scheids maakt volgens mij de beslissingen hoor... maar maakt mij niet uit :)
Vind ik leuk
Uitvak030 +407
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Exact dit. Kappen met die onzin. Laat ons maar gewoon zeiken op de scheids. Dat waren slechte keuzes in de snelheid. Nu zijn het volstrekt onbegrijpelijke willekeurige keuzes in alle rust.
Vind ik leuk
Stack5 +3270
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Dit is het ook gewoon. Het laatste beetje begrip voor een foute beslissing is weggenomen. Nu is het onverklaarbaar en dus nog frustrerender.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Hoef je idd niet de wedstrijd voor stil te zetten, een var en een scheidsrechter kijken 600 keer die beelden terug en de en beiden zeggen geen penal.
Vind ik leuk
Benniewies +6181
zondag 10 februari 2019 om 18:55
PSVar
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Nou ik hoef geeb psvers meer te horrn over de knvb en zeist😂
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
hahhaah als dit geen pingel is??????
Vind ik leuk
Maan88 +6426
zondag 10 februari 2019 om 19:11
Dat was er zeker een maar 1e helft voor Luuk ook en ook overtreding op Chucky waar zij 2-0 uit maken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Voor het shirtje trekken bij de Jong kan je een penalty geven, maar bij het moment van Lozano speelt van Overeem gewoon de bal, geen overtreding.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:47
Dat shirt trekken klopt , maar ik vond het geen overtreding. Hij speelde gewoon de bal.
Vind ik leuk
Mad Max +1289
zondag 10 februari 2019 om 18:56
PSV kampioen
Vind ik leuk
14forever +9235
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Jeetje.wat.een.einde.zeg. psv duidelijk gematst in de eindfase....
Vind ik leuk
Gyrosregime +2760
zondag 10 februari 2019 om 18:59
En deze Eredivisie ronde zit er weer op. Met daarin de wederopstanding van Heracles en Utrecht, en zoals iedere week de nodige VAR fouten die niet door de beugel kunnen. Al ben ik er van overtuigd dat de VAR PSV tegemoet kwam na hun eerdere fout in de wedstrijd waar ze de Jong een penalty hadden moeten geven.. laten we volgende week afspreken dat duwen, trekken, krabben, knijpen en bijten in het strafschopgebied altijd een penalty is, dan hoeft het andere team later in de wedstrijd niet tegemoet te worden gekomen door de VAR.
Vind ik leuk
Kevindo +2028
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Maar nu loopt men wel zo te zeiken over dit moment van Dumfries, maar wat gebeurt er in de eerste helft bij De Jong (penalty) en Lozano (overtreding) dan?
Vind ik leuk
kees ee +1085
zondag 10 februari 2019 om 19:02
. . laat met deze officials maar gewoon weg !? var no geen 6 cent waard. var-out.
Vind ik leuk
Sooike1208 +6006
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Ligt niet aan var.

Var geeft beide keren aan dat het een penalty is. 2x overruled van boekel.

Dus var doet zijn werk gewoon wéér goed. Tis ook wéér de fout van de desbetreffende scheidsrechter
Vind ik leuk
Joee +497
zondag 10 februari 2019 om 19:03
In principe zat de VAR hier niet fout, hij heeft in beide gevallen aangegeven dat hij het het een penalty vond maar als die ongelofelijke wijsneus van een van Boekel dan eerst weigert te kijken en vervolgens wel gaat kijken met z'n ogen dicht ligt het probleem mijn inziens meer bij die van Boekel. Wat een dramatische scheidsrechter en niet alleen deze wedstrijd.
Vind ik leuk
Retweet +848
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Regels aanscherpen dan.
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Overtredingen buiten en binnen de 16 worden verschillend beoordeeld.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Ja, de ene is een vrije trap en de andere een strafschop...
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Daarom dus. Scheidsrechters lijken bang te zijn te veel strafschoppen te geven.
Vind ik leuk
yabba1000 +1335
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Zeer terecht beslissing om die pingel niet te geven. Psv veruit de beste em zelf onthouden van 2 pingels
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:08
2 😂😂😂
Vind ik leuk
Kevinho +609
zondag 10 februari 2019 om 19:08
Twee zelfs? Dan weet jij meer dan de experts.
Vind ik leuk
Retweet +848
zondag 10 februari 2019 om 19:06
2 keer uitgespeeld in 2019. 2x puntenverlies...2 keer VAR discutabele rol...
Vind ik leuk
Kevinho +609
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Dit heeft niets met de VAR te maken.
Vind ik leuk
Kevinho +609
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Waren geen fouten van de VAR. Van Boekel negeerde de adviezen van de VAR.
Vind ik leuk
Werner1913 +11153
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Dit dus.
Vind ik leuk
Werner1913 +11153
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Gewoon 2 pingels. Klaar. De VAR zegt dat ook 2x tegen Boekel. Maar hij weigert de 1e te geven, en ‘moet’ voor zijn gevoel dan ook de 2e weigeren. Slechte zaak. 2-0 of 1-1 de eerste helft maakt natuurlijk wel een verschil, maar Utrecht had ook gewoon een pingel moeten hebben. Dan wordt het 3-2. Wel veel strijd gezien. Mooie pot voetbal.
Vind ik leuk
Beste PSV +371
zondag 10 februari 2019 om 19:10
We kunnen heel lang gaan over praten maar we zijn t over eens dat de scheids en VAR voor beide teams slecht waren. Eerste helft 2 momenten ipv 2 0 achterstaan had minimaal 1 1 gekund en dan krijg je andere wedstrijd. En Utrecht had ook een penalty moeten krijgen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:10
De var moet de beslissing nemen doe kan zich niet laten leiden door de menigte
Vind ik leuk
wattenstaafje +24064
zondag 10 februari 2019 om 19:13
Kut VAR
Vind ik leuk
Beste PSV +371
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Daar ben ik weer...sjakkie gaat morgen lekker janken over die ene moment van Utrecht en niet over psv moment hebben...Wij gaan lekker slapen want Utrecht uit gelijkspelen is prima 6 punten en doelsaldo dus 7 punten los van de vier letters clubje BOEREN
Vind ik leuk
Bizzy +22902
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Overloze gelul over de Var. Utrecht was de mindere ploeg over 90 min en Psv speelde een bagger wedstrijd. Gelijkspel is terecht
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:15
Niks anders verwacht van van Boekel, overigens wel geluk met de Jong die werd vastegehouden.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6112
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Probleem ligt hier niet zozeer bij de VAR. Die roept hem tweemaal naar de kant. Van Boekel zit er gewoon twee keer naast.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1125
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Feit is dat je nooit zal weten wat er gebeurd zou zijn als hij Luuk wel een penalty gaf, dat zou de wedstrijd een ander beeld geven, wat daarna allemaal gebeurde werd weg gecompenseerd maar de eerste fout van de scheids was cruciaal.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1895
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Bijna alle Feyenoorders en PSV'ers telkens maar roepen KNJB, nou we hebben wederom gezien dat die ballon niet opgaat!
Hoe kun je in vredesnaam hier geen penalty voor geven?
Dat Dumfries enigszins uitglijdt speelt totaal geen rol, hij ontneemt Gustafson zo de kans om 3-2 te maken en maakt er dankbaar gebruik van op deze manier.
PSV steelt zo een punt in Utrecht en loopt onterecht uit op Ajax, garantie dat die penalty was benut heb je niet maar die kans wel groot!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Wat mij betreft laatste wedstrijd voor v Boekel
Vind ik leuk
BS +1397
zondag 10 februari 2019 om 19:29
Ben klaar met deze corrupte bende
Vind ik leuk
Marco S +7097
zondag 10 februari 2019 om 19:31
Is dat scherm van Philips of zo?
Vind ik leuk
Smithsonian +45301
zondag 10 februari 2019 om 19:35
Was een pingel maar dat was het bij lamprou ook. Houd op met janken mannekes.
Vind ik leuk
TheMariner +4226
zondag 10 februari 2019 om 19:39
De VAR is niet het probleem, het probleem is dat scheidsrechters spontaan nieuwe spelregels (als het regent mogen aanvallers onderuit gegleden worden in de 16) staan te verzinnen.
Het niveau is van de arbitrage is belabberd en ze marchanderen liever dan dat ze zich branden aan het geven van een strafschop aan één van de topclubs. (Lamprou, Dumfries....etc).
Vind ik leuk
NunoGomes +100
zondag 10 februari 2019 om 19:41
Als ik zo mijn werk uitvoer, dan hoef ik maandag niet meer te verschijnen!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:46
Waar blijft de scheidssponsoring van Hans Anders??
Vind ik leuk
AZ14 +603
zondag 10 februari 2019 om 19:47
Valse competitie !! KNVB gewoon maffia !!haha
Vind ik leuk
De Haan +698
zondag 10 februari 2019 om 19:48
Zuivere pingel dit ongekend dat 2 zogezegd topscheidsrechters van Nederland unaniem verzaken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:53
Soms zit het tegen, soms mee. Maar iedereen kan wel tot de conclusie komen dat de VAR én niet leuker én uiteindelijk ook niet eerlijker is. Hoeveel verkeerde beslissingen moeten er nog komen? Niemand vaart hier wel bij. Sowieso ben ik geen voorstander van dit systeem. Als het al ingevoerd moet worden, dan als het ook écht kan. Laat het voetbal gewoon het voetbal blijven. Geen VAR, want zonder VAR was het prima. Er zou imo méér na de wedstrijden naar situaties kijken en bv. achteraf spelers schorsen. Wellicht dat spelers voortaan zelf nadenken als ze een onbesuisde actie gaan maken oid.
Vind ik leuk
VA1 +3138
zondag 10 februari 2019 om 19:56
Weer een hoofdrol van de VAR? Per direct afschaffen dat zooitje uit Zeist.
Vind ik leuk
Blindsy +20602
zondag 10 februari 2019 om 20:00
Ik begin mij inmiddels aardig aan die V/d Ende te ergeren. Zou gepast zijn wanneer ex-scheidsrechters de nieuwe lichting arbiters niet zo afzeiken. Zo'n geweldenaar was je zelf ook niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:02
Volgens mij staat in het artikel een ongelooflijke storende fout. Makkelie gaf juist aan dat hij er een strafschop in de overtreding van Dumfries zag. Van Boekel ging toen de beelden bekijken en kwam tot de conclusie dat het geen strafschop was. Dus niet dat beiden geen strafschop in de overtreding zagen. PSV heeft de scheidsrechter weer op de hand want een integere scheidsrechter had de gelijkmaker afgekeurd na de overtreding op Kramer moeten worden. Utrecht had ook een strafschop moeten krijgen.
Vind ik leuk
Axim +909
zondag 10 februari 2019 om 20:09
jonge jonge, maar goed dat jij niet in zeist zit hahahahaha
Vind ik leuk
Smash +4358
zondag 10 februari 2019 om 20:42
En een integere scheidsrechter had voor de overtreding op Lozano gefloten. Hij speelt de bal, maar ook de man en dat mag ook nog steeds niet. Maar ja, ik begrijp jouw reactie als Ajax supporter.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 05:09
Nee die loopse juffer Lozano heeft al zijn credits verspeeld. Hij valt te graag deze matennaaier net als een kleun kind.
Vind ik leuk
Smash +4358
dinsdag 12 februari 2019 om 01:34
Net zo'n matennaaier als Tadic, Veltman en Tagliafico bedoel je dus!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:23
Zo gefrustreerd mannetje met je onzinnige bijdrage.
Vind ik leuk
Smash +4358
dinsdag 12 februari 2019 om 18:11
Gefrusteerd? Says who!? Met je achterlijke reactie over Lozano.

Maar jij bent zo'n supporter van; Alles moeten kunnen zeggen, totdat er wat over je eigen club gezegd wordt.
Dus je moet wel Ajax supporter zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:33
Nooit masr dan nooit PSV supporter!
Vind ik leuk
Axim +909
zondag 10 februari 2019 om 20:08
nou nou nou , onderuitgekegeld....dat valt allemaal wel mee, dan werd Luuk zeker bijna uit de 16 gesleurd....pfffffffff
Vind ik leuk
Smash +4358
zondag 10 februari 2019 om 20:40
Makkelie geeft tot twee maal toe aan dat het zowel voor PSV als voor Utrecht een strafschop is. De conclusie van Van Boekel en Makkelie staan dus lijnrecht tegenover elkaar. Hoezo komen ze dan samen tot de conclusie dat het geen strafschop is?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:11
Vind dat luuk de Jong een strafschop had moeten krijgen als je iemand een shirt probeert uit te trekken emn dat dan gewoon weg wuift weet ik het ook niet meer hij had toch ook gewoon om zijn shirt kunnen vragen inplaats van zijn lijf te trekken
Vind ik leuk
Romarioo +874
zondag 10 februari 2019 om 22:45
Jongens doe normaal man
Als je vind dat Utrecht een penalty had verdient, heb je geen verstand van voetbal en kun je beter naar ballet gaan kijken
Zowel dat getrek aan de shirt van luuk als die van dumfries is te zwaar voor een penalty
Komop jullie kijken toch ook premier league
Vind ik leuk
Hvdp +2092
zondag 10 februari 2019 om 23:29
Wat mij eigenlijk beetje tegenvalt is dat er véél te weinig nadruk op wordt gelegd dat wij dankzij vanboekel een heel andere wedstrijd hebben gezien
De goedeman heeft penalties gemist , overtredingen ,gele kaarten en schwalbes
Ik voel mij als toeschouwer zwaar benadeeld door deze man
Direct schorsen!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws