Perez: 'Daarom zet ik een beetje vraagtekens bij de handelingssnelheid van Ajax'

Perez: 'Daarom zet ik een beetje vraagtekens bij de handelingssnelheid van Ajax'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 07:57ma 11-02-2019 om 07:57

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 08:02ma 11-02-2019 om 08:02

Kenneth Perez kraakt kritische noten over Ajax na de ontluisterende nederlaag bij Heracles Almelo. De analist heeft het idee dat het de Ajacieden aan handelingssnelheid ontbreekt.

"Ajax werd opgejaagd als nooit tevoren. Alleen tegen Feyenoord heb ik dat gezien en daar hebben ze heel veel moeite mee", zegt Perez bij FOX Sports. "Daarom zet ik een beetje vraagtekens bij de handelingssnelheid. Je moet sneller de oplossing zien. Aan handelingssnelheid zie je of een speler echt hogerop kan. Dat viel mij heel erg tegen."

"Zeker van de spelers die we normaal toch heel erg ophemelen", vervolgt Perez. "Ze hadden heel veel tijd nodig om zich aan te passen aan de tegenstander. En ook om de oplossing te zien, die lag iets verder weg dan zo dichtbij." De Deen zag dat Ajax volhardde in de opbouw van achteruit, waar linies juist overgeslagen moesten worden. De goal was veelzeggend. "Voor een nummer 10 is die pass al moeilijk, voor een nummer 1 al helemaal."

Kees Kwakman vreest voor Ajax in de Champions League-clash met Real Madrid van woensdag. "Die geven onder de nieuwe trainer Solari ook veel meer druk naar voren en dekken af en toe ook één-op-één door. Als Ajax dit tegen Real probeert, worden ze echt geslacht. Ze zullen af en toe de lange bal moeten spelen."

Plaats een reactie

FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:02
Het zijn een stelletje losers bij Ajax, al 5 jaar lang.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
maandag 11 februari 2019 om 08:12
Woensdag gaat Ajax beseffen wat het niveau was van de groep van PSV
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:19
PSV zat in de zwaarste poule en Ajax zat in een vrij makkelijke poule met een Bayern en Benfica uit vorm. Al die trollen hebben PSV zo gekraakt dat nu naar buiten komt dat niet PSV maar Ajax de zwakste is.
Vind ik leuk
thierryer +1974
maandag 11 februari 2019 om 10:20
In of uit vorm maakt geen zak uit meneer Wijsneus. Een topclub blijft een topclub, maar Real is daar nu het levende bewijs van en Bayern ook, die doen weer vol mee om de titel in Duitsland. Barcelona, draait weer wat minder nu en Inter is helemaal drama.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 10:56
Ik merk een beetje misgunst van jouw kant.
Ik vond als neutrale suppoerter het doodzonde dat PSV in zo'n zware poule zat en hield al 3x rekening mee met een nederlaag voor Ajax.
Jammer genoeg ging het voor PSV een paar keer net mis en verbaasde mij Ajax in alle opzichten.
Positief wel te verstaan.
Wees blij dat er een Nederlandse club toch nog iets in europa heeft laten zien wat betekenis had ipv af te zeiken.
Ik heb in ieder geval wel genoten van Ajax europees en hoop, tegen beter weten in, dat ze tegen Real prima voor de dag komen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:33
ja en maar als psv verkopen dat je het Europees zo goed gedaan hebt. je hebt je mannetje gestaan maar laten we eerlijk zijn het heeft het nederlands voetbal niks geholpen. liever 1 makkelijke poule dat je wedstrijden kan winnen dat een kut poule waar je alleen maar mee mag doen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:46
En gaan we zien hoeveel Ajax waard is in Europa
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:01
Nou voorlopig meer als PSV, wees voor het Nederlandse voetbal maar blij dat Ajax de groepsfase van de Champions League heeft overleeft want dat scheelt een berg punten voor de coëfficiëntelijst. Anders moet straks de kampioen ( wat jullie al zijn nog gefeliciteerd trouwens) ook nog 3 voorrondes spelen om tot het hoofdtoernooi te komen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:49
Ze hadden 1 tegenstander van hetzelfde niveau. Tottenham en Inter zijn toch echt een heel stuk minder als Real
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
maandag 11 februari 2019 om 09:01
Dacht jij dat Tottenham niet het hoofd kan bieden aan dit Real ? Ze staan 3e in de PL...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:09
Wanneer heeft een PL team voor het laatst de champions leaugue gewonnen?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:25
Ajax heeft ook jaren dit soort pouls gehad met barca city en psg of real dortmunt ac milan. maar toch nog derde worden in die jaren kan je van psv niet zeggen.
Vind ik leuk
repeP +2106
maandag 11 februari 2019 om 12:56
Had PSV niet slechts 2 gelijke speler behaald? Nog minder dan Feyenoord het jaar daarvoor?
Vind ik leuk
Clown123 +564
maandag 11 februari 2019 om 08:14
Zo zo. Goed verhaal! Jij krijgt een ballon.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:21
en jij 10 eurocent voor de moeite.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 08:04
Lange bal kan prima maar dan moet wel Dolberg spelen.
Huntelaar kan dat niet (meer).
En je moet een snelle buitenspeler hebben die hij dan middels een kaats weg kan sturen. Basisplaats voor Neres dus.
Ziyech naar het middenveld en Schone eruit.
Vind ik leuk
M +176
maandag 11 februari 2019 om 09:31
Zo, het was even scrollen, maar ik heb het gevonden... De 1e serieuze reactie op het artikel. En dat van iemand met Roeptoeter als naam :-)
Maar Neres moet sowieso een basisplaats hebben en Schöne mist de handelingsnelheid op dat niveau. Alleen mis je dan zijn kracht met de vrije trappen.
Maar ik weet niet of we nu nog enige kans hebben tegen Real.
Bij de loting was ik blij met Real, qua spel en vorm was dit een tegenstander waar ik Ajax qua spel en vorm op dat moment nog zo'n 40% kans gaf om door te gaan.
Nu ben ik gezakt naar 15% :-(
Vind ik leuk
Morris +23656
maandag 11 februari 2019 om 08:04
onzin weer van Perez. De man spreekt alsof hij meer prijzen heeft gewonnen dan Seedorf.

Ajax had de lange bal moeten spelen. zo moeilijk is dat niet om te bedenken maar ik vrees dat het niet mag van Ten Hag.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:05
Aah gelukkig staan de liefhebbers van Ajax weer bovenaan in een topic over Ajax. Klasse boys 👌
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
maandag 11 februari 2019 om 08:06
Ten Hag kent maar 1 spelletje.......net als Bosz een te beperkte kijk en niet creatief genoeg, is bovendien de controle over de groep volkomen kwijt.
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 08:19
Schöne is degene die het meest handelingssnelheid te kort komt. Dat roep ik al sinds de 4-1 tegen Lyon, toen het spel zo op en neer gonsde en Schöne nog naar achteren rende als het spel alweer naar voren ging en andersom. Toen hij werd vervangen door v/d Beek ging het vele malen beter.

Daarbij staat hij op een positie die cruciaal is in de opbouw en omschakeling mbt handelingssnelheid, maar ook met onnodige risico's nemen in je voortzetting.

Ook Huntelaar mist een bepaalde snelheid in zijn spel en ik snap ook niet dat hij ten koste van Dolberg (kunstgras? Real?) de voorkeur kreeg zaterdag.

Ziyech komt niet in zijn spel als Schöne onder druk gezet wordt en moet daardoor steeds meer verdedigend werk doen, waardoor hij niet dat kan doen waar hij goed in is.

Ook Tadic is minder dan voor de winterstop en ook dat werkt weer door voor bijvoorbeeld v/d Beek en Tagliafico.
Vind ik leuk
jari11 +2449
maandag 11 februari 2019 om 09:10
Blind maar het middenveld, andere verdediger naast de Ligt. Gewoon een echte rechtsback graag. En ook een echte vleugelspeler. Zo moeilijk is het niet toch?
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 09:19
Dat zal na dit seizoen ook wel veranderen.

Hopelijk is dan de opstelling: Onana; Mazraoui, …., Magallan, Tagliafico; Blind, v/d Beek, Tadic; Neres, Dolberg, Bandé.

de open plek in de verdediging zal of door Schuurs, Botman of een aankoop ingevuld moeten gaan worden.

Ook denk ik dat een Kühn, Danilo, Gravenberch en misschien ook Cerny of Nunnely zich aan zullen dienen.
Vind ik leuk
jari11 +2449
maandag 11 februari 2019 om 09:22
Ja daar zie ik wel wat in, alleen mazroaui niet meer op rechtsback.
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 09:28
Deed het op de wedstrijd tegen Feyenoord na, gewoon goed. in de Champions League een echte meerwaarde zelfs.

Kristensen is het (helaas) toch ook niet... had de hoop dat als hij een aantal wedstrijden zou spelen, het er wel uit zou komen, maar mist net dat kleine beetje extra wat een verdediger moet hebben. Beetje type Dijks, fysiek goed, maar misschien in het huidige voetbal, moet je als back niet fysiek groot zijn, niet in een voetballend team.
Vind ik leuk
jari11 +2449
maandag 11 februari 2019 om 09:32
Mazraoui mag er van mij zeker in blijven maar dan op het middenveld. Volgend jaar misschien blind, mazrouai en Vd Beek op het midddenveld? Kristensen kan helaas echt niet. Veltman en anders een nieuwe rechtsback.
Vind ik leuk
Jp02 +173
maandag 11 februari 2019 om 08:21
Tuurlijk het was niet de sterkste pot van Ajax, maar Heracles heeft verdomd goed gevoetbald en daar lees je haast niks over alleen hoe Ajax heeft gespeeld en heeft verloren.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:21]
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 08:45
Nee, je leest vooral dat het A onwaardig was, A heeft gewoon slecht gespeeld en hadden geen antwoord op het spel van H.
Volledig de verdienste van H.
Vind ik leuk
Jp02 +173
maandag 11 februari 2019 om 09:08
T gaat me vooral om het totale. Er zijn tientallen artikelen maar geen artikel dat schrijft over hoe goed Heracles heeft gepresteerd. Vandaar mijn opmerking.
Vind ik leuk
renemar +737
maandag 11 februari 2019 om 08:25
AJAX speelde belabberd maar als Perez er na deze wedstrijd achter komt dat de handelingssnelheid van de spelers te traag is zet ik vraagtekens bij zijn vermogen te analyseren. Niet zozeer inhoudelijk want het kan best zijn dat het inderdaad zo is, maar de handelingssnelheid is echt niet beter of slechter geworden dan pak 'm beet een half jaar geleden. Dan was de handelingssnelheid toen ook niet goed. Waarom zag hij dat toen dan niet?
Gewoon gemakkelijk praten n.a.v. een wanprestatie.
Als hij een kanjer in het analyseren van spelers was had hij dat toen al gezien en gezegd ondanks prima wedstrijden.
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
maandag 11 februari 2019 om 08:46
Ach ik zei t straks al in een ander topic...t zal me niet verbazen wanneer we aan t eind van de maand bovenaan staan , heel de media weer hossana spreekt over ajax. En dan hebben ze t ook allemaal allang gezien hoe goef ajax is
Vind ik leuk
renemar +737
maandag 11 februari 2019 om 10:08
De media incl. analisten, maar ook wij supporters zijn vaak opportunistisch. Neemt niet weg dat het verval vanaf januari ongekend is.
Vind ik leuk
Cappie +7690
maandag 11 februari 2019 om 08:44
Ik krijg toch stiekem wel een beetje het gevoel alsof Ajax zich heel erg goed kan motiveren voor die wedstrijden tegen Real Madrid en dat ze er allesbehalve kansloos af zullen gaan.
Misschien zelfs wel een hele mooie nipte overwinning thuis.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 11 februari 2019 om 09:07
Het is geen poulewedstrijd tegen een topper die al geplaatst is.
Real zal deze klus in Amsterdam al willen klaren met 2x een Classico net voor de return in Madrid op het programma.
Vind ik leuk
Cappie +7690
maandag 11 februari 2019 om 10:46
Nee, het is een poulewedstrijd tegen een topper die al geplaatst is. Zeg ik dat dan? Ik denk alleen dat Ajax zich best kan motiveren voor deze wedstrijd, meer dan voor Heracles uit. En nee, daar zou geen verschil in mogen zitten. Maar kijk naar Feyenoord tegen Ajax en daarna tegen Excelsior.

En ja, Real zal deze klus in Amsterdam al willen klaren. Natuurlijk, dat wil een tegenstander altijd.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 11 februari 2019 om 11:08
Nee, dat zeg je niet inderdaad.
Maar dat zijn de momenten waarop je zo'n ploeg kan verrassen. Dat wilde ik er maar mee zeggen.
Vind ik leuk
Cappie +7690
maandag 11 februari 2019 om 14:03
Klopt. Als een topploeg al geplaatst is, dan is het vaak wat makkelijker om er tegen te winnen. Nu weet Real ook wel wat ze moeten doen. Je hebt nog wel een wedstrijd om het goed te maken, maar als je met 2-0 van Ajax verliest dan krijgen ze het nog heel moeilijk.

Ik ben verder niet voor Ajax he. Alleen ik verwacht een beetje dat ze zich voor Real iets beter op kunnen laden dan voor Heracles. En dat ze niet afgeslacht zullen worden. Op zich vind ik het niet erg dat, mochten ze toch verliezen, het meer dan 0-5 wordt.
Vind ik leuk
mchollie +3599
maandag 11 februari 2019 om 09:32
Woensdag is de droom over, eigenlijk gisteren al.....
Vind ik leuk
aartstyle +1763
maandag 11 februari 2019 om 09:40
Je kan je niet altijd overal onderuit voetballen. Het is heel simpel, als de tegenstander 1 op 1 doorjaagt of zelfs 5 op 4 dan betekent dat je aan de andere kant ook 1 op 1 staat of zelfs 6 op 5 in jouw voordeel. Dan lijkt het mij handig dat je die bal gewoon naar de andere kant van het veld schiet en daar het uitvecht. Zo moeilijk is dat niet. Wat dat betreft klopt het verhaal van de analisten volledig met hun plan B. Doe dat een paar keer goed en ze stoppen vanzelf met jagen.
Vind ik leuk
Mari +11958
maandag 11 februari 2019 om 10:21
Als clubs Ajax opjagen tot bij Onana, dan moet je de lange bal spelen. ZE hebben dan te weinig man achterin. Als je dan voorhoede spelers hebt die een man kunnen uitspelen (NERES), dan win je de wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:55
Een beetje vraagteken? Dat is een punt. Een punt achter die onzin zetten dus.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:12
Perez, wanneer ga je nou eens fatsoenlijk Nederlands praten.
Vind ik leuk
carl coenr +230
maandag 11 februari 2019 om 14:10
Flikker toch op Perez, eerst konden ze alles ….. en nu kunnen ze er niets meer van...… lekker popie doen met al die andere zgn analisten die meelopen als het goed gaat
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws