Geëmotioneerde De Kogel ontvangt cheque: 'Geen woorden voor hoe mooi dit is'

Geëmotioneerde De Kogel ontvangt cheque: 'Geen woorden voor hoe mooi dit is'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 21:35ma 11-02-2019 om 21:35

Leon de Kogel is voor en tijdens het duel tussen Jong FC Utrecht en Go Ahead Eagles in het zonnetje gezet. De spits, die zowel voor de Domstedelingen als de club uit Deventer speelde, raakte vorige zomer betrokken bij een zwaar auto-ongeluk.

De Kogel kwam in financieel zwaar weer door het ongeluk en kreeg in de rust van het duel een cheque aangeboden na een door fans gehouden inzamelingsactie. Ook ontving de 27-jarige spits, die nooit meer zal kunnen voetballen door zijn ongeluk, een cadeau van Utrecht-aanvoerder Willem Janssen. "Ik heb er geen woorden voor hoe mooi dit is", zegt De Kogel tegen het Algemeen Dagblad.

"Het voelt ongelooflijk fijn om zo’n geweldige steun in de rug te krijgen van de supporters van FC Utrecht en Go Ahead Eagles, de clubs waar ik mijn mooiste tijd als voetballer heb beleefd", vervolgt de 27-jarige spits. "Dit tekent maar weer eens wat voor mooie en betrokken volksclubs dit zijn. Dat fans zo’n mooi bedrag voor me hebben ingezameld, is echt een geschenk voor me. Ik ben ze ongelooflijk dankbaar."

Plaats een reactie

Rood&wit +4437
maandag 11 februari 2019 om 21:37
Sterkte Leon! Hoop dat je volledig mag herstellen en dat je lekker met je kleine man naar het stadion komt om het mooie uuuuuuuu aan te moedigen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:39]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:46
Ik had begrepen dat een volledig herstel er zeker niet in zit. Zijn doel was weer een balletje trappen met de kids. Zou voor hem veel betekenen, snap ik maar al te goed !
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 21:48
Volledig herstel zit er niet in nee. Lijkt me vreselijk om mee te maken, zeker op zo'n jonge leeftijd.
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
maandag 11 februari 2019 om 21:50
Ik hoopt het echt voor hem. Zo zie je maar hoe belangrijk gezondheid is in het leven.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 21:40
Mooi dat ze dit doen maar was toch fijner geweest als dit bij een echte wedstrijd was gedaan. Volgensmij ging de volledige opbrengst van de kaartverkoop naar hem, maar bij Jong Utrecht zal dat geen vetpot zijn.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:44
Toch een mooie actie 😎
Vind ik leuk
HansVites +6787
maandag 11 februari 2019 om 21:56
871 toeschouwers dat zijn er niet veel inderdaad.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 21:58
Voor een oefenwedstrijd van een jeugdelftal is het nog een redelijke opkomst natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:04
Voor de Eagles was het wel serieuze business.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:16
Als Eagles deze thuis had gespeeld, had zoiets meer geld opgebracht. Maar Eagles is financieel te afhankelijk van de opbrengsten om zoiets te doen bij thuiswedstrijden denk ik.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 22:20
Utrecht ook denk ik, maar in een vol stadion zou een inzamelingsactie waarschijnlijk al volstaan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:24
Zeker weten.. Als een kleine 10.000 man 2,50 of een 5je geven heb je al een leuk bedrag.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 22:30
Lijkt me ook, al weet ik niet wat er nu is opgehaald natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:34
Of een maandloontje van Kramer
Vind ik leuk
Fred1975 +609
maandag 11 februari 2019 om 22:10
Helemaal eens Ruud. Op een maandag en een autocombi vanuit Deventer voor deze wedstrijd.
Geen ingrediënten voor veel publiek.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 22:12
Een combiregeling ook nog, als je al niet eens op eigen vervoer naar uitwedstrijden zonder thuispubliek kan zal normalisatie echt nooit gebeuren.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:46
Dat doet Utrecht wel weer goed hoor nu met de Kogel en hoe ze altijd Nesu ontvangen en David di Tommasso nooit vergeten en zijn vrouw en zoon nog steeds ontvangen dat is hartverwarmend grote klasse mag ook wel eens gezegt worden. Klasse Utrecht en supporters!
Vind ik leuk
Fred1975 +609
maandag 11 februari 2019 om 22:12
Samenwerking van Utrecht en Go Ahead. Daarom ook onbegrijpelijk dat er een autocombi was. Waarom geen vrij vervoer, dan waren er meer uit Deventer geweest
Vind ik leuk
De Goffert +961
maandag 11 februari 2019 om 21:48
En dan is je carriere in een flits voorbij😔
Mooi gebaar van de supporters van beide clubs!
Hoop voor de Kogel dat hij het een plekje kan geven en wens hem succes in het verdere leven👊🏼👊🏼
Vind ik leuk
MojoRisin +16291
maandag 11 februari 2019 om 21:50
Het is hem van harte gugund hoor.. Maar hoe is hij dan precies in financiele problemen geraakt door een ongeluk ?
Vind ik leuk
AA +54
maandag 11 februari 2019 om 21:58
Bij Utrecht weten ze al jarenlang hoe ze moeten omgaan met hun spelers. Dat is gewoonweg uniek. Schitterend stadion en sfeer en gewoon een mooie volksclub.
Vind ik leuk
HansVites +6787
maandag 11 februari 2019 om 22:00
Erg sneu voor die jongen ook zijn Spaanse club betaald hem niet door.
Vind ik leuk
AA +54
maandag 11 februari 2019 om 22:05
Vroeg me vorige week nog af waar hij speelde zodat hij naar Fortuna kon maar schrik hier van. Dat gun je niemand.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:16
Mooie actie, dikke duim voor de initiatiefnemers en deelnemers 👏🏼👏🏼👏🏼
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:25
Fantastisch gebaar👏
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:37
In ieder geval een gebaar dat door Kogel zelf enorm gewaardeerd wordt 😎
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
maandag 11 februari 2019 om 22:46
Sterkte vent!!
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
maandag 11 februari 2019 om 23:44
Zo enorm sneu voor die gozer.
Vind ik leuk
derksen +8897
maandag 11 februari 2019 om 23:53
Helaas moet ik de vraag vragen , profvoetballer betrokken bij ongeval nooit meer kunnen voetballen,als het zijn schuld niet is geweest moet gewoon tegenpartij al zijn inkomens verlies betalen jmr dat dit stuk er niks over beschreven staat
Vind ik leuk
TheMariner +4212
dinsdag 12 februari 2019 om 08:39
https://www.vi.nl/nieuws/het-heftige-verhaal-van-leon-de-kogel-over-zijn-auto-ongeluk

Zijn club UE Cornella maakt sinds het ongeluk geen salaris meer over en daarnaast reageert de verzekeringsmaatschappij van de taxichauffeur nergens op. De Kogel moest de kosten voor het ziekenhuis en de ambulancevlucht direct zelf betalen. Hij gaf daarmee zijn laatste spaargeld uit.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 08:43]
Vind ik leuk
derksen +8897
dinsdag 12 februari 2019 om 11:41
Dat is knap lullig idd maar nederlander ook geen recht op ww wia? Ja geen idee hoe met voetballers werkt
Vind ik leuk
WilcoS64 +4850
dinsdag 12 februari 2019 om 19:28
Hoor net dat Ziyech een flinke bijdrage bovenop het bedrag heeft gegeven, mooi.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 20:11