'Negatieve' ontwikkelingen in Eredivisie: 'Kleine clubs gijzelen de rest'

'Negatieve' ontwikkelingen in Eredivisie: 'Kleine clubs gijzelen de rest'

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 19:34ma 18-02-2019 om 19:34

Laatste update: maandag 18 februari 2019 om 19:40ma 18-02-2019 om 19:40

Chris Woerts houdt opnieuw een pleidooi voor een nieuwe competitieopzet in de Eredivisie. De sportmarketeer ziet dat de belangstelling afneemt door de nivellering.

Woerts sluit zich aan bij Gertjan Verbeek. "Veel voorbeeldclubs hebben enkele magere jaren gehad. Uiteindelijk krijg je dan een negatieve vicieuze cirkel. De spelers worden minder waard, sponsoren haken af en de publieke belangstelling neemt af. De begrotingen schuiven hierdoor in elkaar, met de huidige situatie in de Eredivisie als logisch gevolg", zegt hij tegen het Algemeen Dagblad.

Woerts vindt het negatief dat de middenmoot van de Eredivisie in elkaar is geschoven. "De publieke belangstelling neemt af en ik denk dat de nivellering daar een van de oorzaken van is", stelt hij. "Door de competitie naar zestien clubs terug te brengen en play-offs om het kampioenschap in te voeren, kun je deze trend keren. Hierdoor spelen meer clubs om de prijzen en wordt de Eredivisie een stuk interessanter voor sponsoren en publiek."

De voormalig commercieel directeur van de Eredivisie ziet echter dat de kleine clubs dwars liggen. "Al die kleine clubs denken aan zichzelf. Zij gijzelen de rest van de Eredivisie."

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

Ruud1987 +5924
maandag 18 februari 2019 om 19:39
Gaat toch niet gebeuren de kleine clubs gaan nooit akkoord.

Wellicht als er wat extra tv geld van de eredivisie naar de KK divisie gaat ?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:41
Waarom moet er nu weer geld naar de KKD gaan?
Vind ik leuk
Bertjes +1517
dinsdag 19 februari 2019 om 10:31
Omdat je anders je doodsvonnis tekent. Willen ze dat kleinere clubs hier eventueel mee akkoord gaan moet er ook voor gezorgd worden dat de eerste divisie aantrekkelijker wordt, dat is nu met die jong teams gewoon een gedrocht. En financieel ga je er bij degradatie zo ver op achteruit dat het toch niet heel vreemd is dat clubs die jaarlijks tegen degradatie strijden daar nooit mee akkoord gaan?

Zo lang de eerste divisie zo blijft kan ik je op een briefje meegeven dat clubs in de (lage) middenmoot en degradatiekandidaten daar nooit mee akkoord zullen gaan.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:42
Ja het beetje geld dat er al binnen komt ook nog eens afgeven aan clubs die nooit wat gaan betekenen in nederland. Top idee!
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 19:52
tja als de grote clubs die kleine clubs steeds leegroven van hun talent en de tv gelden van diezelfde clubs gebruiken om dat te doen krijg je vanzelf een nivellering in de eredivie en een gigantische schreefgroei en zie hier het resultaat en ipv die clubs te helpen moeten ze nu maar verdwijnen voor diezelfde clubs de wereld op zijn kop .
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:58]
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 20:10
Die kleine clubs roven op hun beurt de spelers ook weer van andere clubs dus niet zeuren over roven.Ik ben ook voor gewoon 18 clubs houden.Er zijn nu al teveel clubs die er niet toedoen.Met 2 clubs minder maak je dat niet anders.En hoe zie je Playoffs voor het Kampioenschap dan denk ik.De eerste 4 gaan om de titel strijden in de playoffs. Dus clubs die 20 punten achter staan kunnen opeens kampioen worden.Nee dat gaat een hoop positivisme opleveren.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 21:24
heeft niets met zeuren te maken die jongens zijn de toekomst vd kleine clubs die dan niet zitten te wachten dat hun talent al weggehaald is voordat ie uberhaupt een wedstrijd gespeeld heeft voor die club .
en de meeste daarvan verdwijnen in de grote opleidingen en hoor je nooit meer wat van .
laat alle clubs gewoon in eigen regio de jeugd opleiden dat is beter voor het nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 21:36
Ja laat alle spelers lekker bij hun eigen clubje en laat ze daar pas weggaan als ze 18 of 19 zijn.Das ongeveer wat jij bedoelt toch? O je bedoeld ze mogen wel naar Utrecht,Az,Groningen Heerenveen enzo maar niet naar Ajax,Psv en Feyenoord.Want daar sneeuwen ze onder.Kijk dan even in de Eredivisie hoeveel spelers met een Ajax,Psv of Feyenoord opleiding alsnog gewoon bij een Eredivisie club spelen.Maar dan hebben ze tenminste wel een goede opleiding gehad en kunnen ook wat.Dus dat ondersneeuwen valt wel mee.En in tweede instantie komen veel spelers er alsnog wel.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
dinsdag 19 februari 2019 om 06:50
wat een dom verhaal leer eerst lezen.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
dinsdag 19 februari 2019 om 19:36
Nee dat verhaal van jouw was slim.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
dinsdag 19 februari 2019 om 19:51
nou wil ik mezelf niet op de borst kloppen maar iig was het niet dom eerder over nagedacht zonder gekleurde bril zoals jij.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
woensdag 20 februari 2019 om 06:22
ik heb geen gekleurde bril want ik heb geen club waar ik fan van ben.En dus ook geen club die ik moet verdedigen.Als ik iets vind van een club dan zeg ik dat gewoon maakt me niet uit welke club.Maar om zoals jij zegt de grote talenten te laten waar ze vandaan komen dat vind ik nergens op slaan.Die talenten worden in de grote opleidingen echt wel beter en veel beter begeleid.
Dat kunnen kleinere clubs niet omdat ze daarvoor de mensen niet hebben.Das niets ten nadele van deze clubs en heel vaak komen de talenten als ze niet slagen ook gewoon beter ontwikkeld weer terug naar hun oude club.Dus het mes snijd aan 2 kanten voor deze clubs.Ze vangen een vergoeding en krijgen de talenten na een paar jaar weer transfervrij terug.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
woensdag 20 februari 2019 om 17:47
bij bvb een ajax zitten er honderd van dat soort talenten in de opleiding waarvan er acht en negentig het nooit gaan halen dus een betere opleiding nee wel een grotere en minder kans om je als talent te laten zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 17:48]
Vind ik leuk
Caniggia +1219
woensdag 20 februari 2019 om 19:30
Jij leest ook alleen wat je wilt lezen .Ik zeg ook niet dat ze bij Ajax slagen.Maar de opleiding is daar wel een stuk beter dan bij Utrecht ,VVV,Excelsior,Zwolle en veel meer clubs dus hun kansen om alsnog te slagen bij een kleiner club veel groter.
Vind ik leuk
Markus80 +3045
dinsdag 19 februari 2019 om 05:17
Doe dat dan ook.
Vind ik leuk
Markus80 +3045
dinsdag 19 februari 2019 om 05:16
Nee, ik weet niet waar dat idee vandaan komt. 2 clubs minder en alles is opgelost? Ja tuurlijk. Nee gewoon zelf werken voor een betere jeugdopleiding, daar kom je wat verder mee ipv. bedelen bij anderen. Anders kom je nooit ergens.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:12
Zolang als clubs als bijvoorbeeld Groningen hun topspelers voor hogere bedragen een binnenlandse transfer laten maken dan een buitenlandse, met als drogreden de concurrentie niet sterker te willen maken, gaat het in dit land niet goed komen, FC Groningen heeft bijvoorbeeld een prijskaartje van 12 miljoen aan Doan gehangen voor de top van Nederland, echter als er een buitenlandse club komt mag hij voor 8 weg, dat is ook krom natuurlijk.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 21:30
dat is onzin dat clubs meer aan nederlandse topclubs vragen buitenlandse clubs betalen gewoon beter voor die spelers wat een teken aan de wand is want dat geld hebben die grote clubs gewoon.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
dinsdag 19 februari 2019 om 19:59
zyech was ook 12 miljoen die gaat straks ook voor 40 de deur uit dus dat klagen dat ze te duur zijn slaat nergens op .
bovendien als een buitenlandse club het wel graag betalen waarom dan nog aan ajax verkopen voor minder die clubs zullen wel gek zijn.
Vind ik leuk
Markus80 +3045
dinsdag 19 februari 2019 om 05:08
Ze bieden juist wel geld om van dat verrekte kunstgras af te komen en dat is al niet goed genoeg kennelijk.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
dinsdag 19 februari 2019 om 06:52
ze bieden helemaal niets ze proberen de kleintjes te gijzelen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:57
Nee hoor ze hebben aan geboden om het eerste jaar al een potje van 8 miljoen te maken verdeeld over de top 3 en dan de komende jaren jaarlijks 3 miljoen extra te storten.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
dinsdag 19 februari 2019 om 19:54
ja in ruil voor het vasthouden aan de oneerlijke verdeling vd tv gelden en er moeten maar ff twee clubs kapot gemaakt worden.
dat is geen aanbieden maar chantage bovendien ging de discussie daar niet over.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 20:17]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 20:46
Oneerlijke verdeling van de tv gelden?

Lees het topic van de kijkcijfers nog eens en je ziet hoe oneerlijk het is verdeeld ja.
Vind ik leuk
Markus80 +3045
dinsdag 19 februari 2019 om 05:14
Ja of je zelf beter kunnen gaan voetballen of met de transfergelden beter kunnen gaan scouten. Dan heb je een wereldtrainer en die kan het ook niet met een kutteam. Waar is die jeugd? Na al die jaren zou je jezelf ook kunnen beseffen dat goede jeugd het verschil maakt in Nederland. Betere spelers komen hier echt niet in Nederland en met die jeugdspelers kun je geld genereren. Zo moeilijk is dat toch niet? Je regelt het zelf niet goed en de topclubs kunnen het oplossen voor je. Dat is wat je zegt. Lekker makkelijk gedacht.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
dinsdag 19 februari 2019 om 20:15
de topclubs hoeven niets op te lossen net zoals heracles bvb niet van het kunstgras af hoeft het enigste wat moet gebeuren is dat de tv gelden eerlijk verdeeld moeten gaan worden.
Vind ik leuk
Markus80 +3045
maandag 25 februari 2019 om 15:44
Er is gewoon een oplossing bedacht om de clubs met kunstgras volledig te vergoeden, maar Heracles houdt dat tegen met hun sponsor van kunstgras. Lijkt me al vrij nobel dat topclubs voor hen willen betalen, maar dat niet wordt aangenomen. Ja dan heb je ook geen argumenten meer.
Vind ik leuk
Koeien +3708
maandag 18 februari 2019 om 19:59
Dan moet je even verder denken. In de KKD kun je bij veel clubs amper verdienen wat je bij laagopgeleid werk in productiewerk wel kan.

In diezelfde KKD komt vanuit de nog kleinere amateurs jong talent binnengestroomd die op een leeftijd zit dat ze hun carriere moeten uitstippelen. Die keuze is niet gebaseerd op welke club ze willen terecht komen, maar op of voetbal uberhaupt de gok wel of niet waard is.

Als je dan een vrouw en evt al kinderen hebt, is de keus om voor zo'n ruksalaris te gaan ballen met het risico dat je op je 35e geen opleiding of carriere in het gewone leven kan krijgen een te groot risico. Veel potentieel talent heeft daarom de schoenen aan de wilgen gehangen.

Dat, terwijl je met een championship salaris nog 's wat leuks overhoudt als je stopt met voetballen en dat risico nog 's kan nemen.

Dus ja, ik vind het een topidee om meer te investeren in de KKD.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 20:39
Ik denk dat je dan vooral moet investeren in ze leren hoe ze dingen goed moeten doen in plaats van gewoon geld geven.
Vind ik leuk
Rodajc +18590
maandag 18 februari 2019 om 21:21
Het probleem is de nivellering, en jij wilt dat op te lossen door de verschillen nog kleiner te maken..?
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 19:39
Ik denk dat de publieke belangstelling vooral afneemt doordat Fox een prima alternatief is.
Vind ik leuk
Semmy2014 +303
maandag 18 februari 2019 om 19:42
Heb 6 jaar seizoenskaart gehad maar nu gewoon lastig met 2 kids. Fox en Ziggo op zondag vind ik nu ook prima
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 19:46
Kan ik me voorstellen. En dan hebben we het nog niet eens over de wedstrijddagen dat het weer bar en boos is. Dan lokt de warme huiskamer met de nodige versnaperingen toch ook wel. Bovendien zijn de aanvangstijdstippen ook regelmatig beroerd.
Vind ik leuk
Beste PSV +280
maandag 18 februari 2019 om 19:49
Zonde van je geld en IPTV aanschaffen voor bijna niets per jaar. Dan kan je je ziggo en fox opzeggen of alleen internet provider heb je dan nodig. Sws is super handig als je smart tv hebt
Vind ik leuk
The_best +352
maandag 18 februari 2019 om 19:55
En dan elke maand een nieuw kaartje bestellen.

Je bent sowieso altijd duurder uit dan Ziggo, Anders hadvheel de wereld het wel.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 20:12
Ik heb IPTV wel eens geprobeerd maar de beeldkwaliteit was mij veel te matig.
Vind ik leuk
Beste PSV +280
maandag 18 februari 2019 om 20:16
Het is idd geen ziggo maar heb 1 van de nieuwe iptv zonder kast en kabel thuis en moet eerlijk zeggen dat mij prima bevalt. 70 eur per jaar is niets
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 20:18
Ok, nou ik kan “het mannetje” die daar bij mij in de buurt verstand van heeft altijd even vragen natuurlijk 😉
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:43
Is bullshit, de kaartjes zijn te betalen daarnaast is live leuker, maar persoonlijk snap ik dat als je als nummer 6 tegen de nummer 11 moet en je dan ook nog eens heel slecht speelt zoals Vitesse bijvoorbeeld dat daardoor belangstelling tempert
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 19:50
Omdat jij een andere mening hebt hoeft het nog niet direct buulshit te zijn. Wat is volgens jou dan de reden dat de belangstelling afneemt wat dat is toch wel een feit.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:56
Een andere mening, je liet het als een feit overkomen dat FOX een leuk alternatief is waarom zou dat veranderen, live voetbal is er al jaren. JUIST ja omdat het voetbal slechter is dan jaren geleden.
FOX zend nu wel eens uit 10 jaar terug, wedstrijden van toen waren een stuk leuker, dat is logisch maar goed jij zal t wel beter weten dan he?
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 20:08
Rare reactie Robin. Ik begon mijn post met “ik denk dat”. Dan geef ik het dus duidelijk niet als feit aan maar als mijn mening. Heeft dus helemaal niets te maken met het beter weten maar slechts met een mening. Ik ben het zelfs eens met jouw mening dat de wedstrijden 10 jaar terug leuker waren.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:28
Laat ik zo zeggen het deed voor mij overkomen alsof je het als feit bedoelde, mijn excuses
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:48
We moeten terug naar de zwart-wit tv. Dan komen die mensen wel weer.
Of abonnementen duurder maken.
Stroomkosten in het weekend verhogen.
Gratis OV gedurende eredivisiewedstrijden en een halve seizoen kaart bij magere yoghurt.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 20:00
Ik wilde heel even een flauwe opmerking maken over kleuren tv in Friesland maar ik bedacht me op tijd meneer Veerman. In Groningen is men al begonnen om gratis busvervoer naar het stadion aan te bieden. Maar ik denk dat zowel in Groningen als in Heerenveen de kwaliteit van het geboden spel heel bepalend is voor de toeschouwersaantallen. Daarin zijn we beiden de laatste jaren bepaald niet verwend.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:54
Net andersom: Dankzij de invloed van FOX: die bepalen voor een groot deel de wedstrijd-tijden!
Op die manier worden er vaak wedstrijden gespeeld op onaantrekkelijke dagdelen.
Zaterdagavond uit, om 20.45 nog eens aftrappen... Nou, en dan mag je als Groninger, ook nog eens terug, vanuit BREDA(as zaterdag geplanned, NAC-FCG... wat een tijdstippen man..Welke mafkees bedenkt zoiets?).
Persoonlijk vind ik Vrijdagavond 20.00 ook helemaal niks.. Kom je nét terug van je werk.. haastenhaastenhaasten, met een opbeglazen gevoel van te snel eten naar het stadion, voor een wedstrijd, die 9/10x een zaadpot is...
Zondag 16.45 net zo... Sorry maar ik wil zondagsavonds lekker met mn bord op schoot om 19.00 voor Studio Sport zitten,,, en niet in de auto net terug... en de eerste 30-45 minuten missen daarom.. Waardeloos..

Enige reden dat dat gebeurt: FOX wil dat op die manier, want dan kunnen ze meer Live-wedstrijden uitzenden...-->$$$

Maar het heeft ook een flinke uitwerking op de bezoekersaantallen!

Maar daar heeft FOX maling aan, die verkopen hun abonnementjes wel zo!

de BVO's moeten dáár eens tegenin gaan en de normale tijden terug eisen!

Zaterdagavond-wedstrijdje om 18.00 is vroeg genoeg toch? Kom je bv na 8 uur nog es uit een Breda wegzetten, ben je nog n beetje op tijd terug, kan je nog op stap bv... Nu aankomende zaterdag zullen de uitfans rond half 12 uit het Rat Verlegh komen, op zn vroegst...Dan nog dik 3 uur rijden... die zijn niet voor 3 uur thuis snachts...

En denk dan eens dat je zondags,, om 16,45 van... Nou noem ze maar... Sittard, of Venlo, of Kerkrade, naar Heerenveen of Groningen toe mag of andersom... Hoe laat zijn die uitfans weer thuis? Volgende dag weer werken etc... Das geen doen toch? Op die manier wordt het dmv de wedstrijdplanning al zwaar ontmoedigd!
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 20:03
Ik ben het met je eens hoor. Het is inmiddels nostalgie maar de tijden dat er alleen op zaterdagavond om 19.30 en zondagmiddag om 14.30 gespeeld werd vond ik prachtig. Lekker alle potjes tegelijk spelen was toch wel zo mooi.
Vind ik leuk
De Kleine +126
maandag 18 februari 2019 om 20:23
Nee je zou in de KKD voetballen om 20 uur op vrijdag of maandag avond met de files dan is het niet 3 uur rijden maar 4 of 4,5 uur dat is helemaal niet gezond alleen maar omdat eredivisie op zaterdag en zondag gespeeld moet worden
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 22:13
Ik stel een engeland variant voor, Alles in weekend gepropt, veel tegelijk op normale tijden
Vind ik leuk
De Kleine +126
dinsdag 19 februari 2019 om 02:00
Ja vind ik ook en ook gewoon door voetballen met kerst en nieuwjaar dus weg met die wintertrainingskampen kost ook geld kan je weer beter salarissen betalen
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:27
100% eens!
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
maandag 18 februari 2019 om 20:07
Begrijpelijk, plus dat door fox de clubs op de raarste tijden spelen waardoor ook meer supporters niet altijd kunnen of gewoon wegblijven. Ik ga al bijna 35 jaar naar Vitesse, maar nu met al die rare tijden krijg ik steeds minder zin om te gaan. En daar komt nog het slechte voetbal en de matige inzet van die elf grof geldverdieners op het veld.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 20:16
Ik herken dat. Ik weet niet of ik op 35 jaar stadionbezoek bij de FCG uitkom maar wel een heel eind in die richting. En ik erger me enorm naast de aanvangstijdstippen aan het gedrag van de heren spelers. Geen enkele binding meer met het publiek. Ze geven de indruk ver verheven te zijn boven de fans.
Jij hebt Monnikhuizen dus nog jaren meegemaakt. Ik ben daar ook een aantal keren geweest. Stadion had wel wat allen de ontvangst door de Mobiele Eenheid was altijd zeer beroerd. Ik weet. Of dat we zelfs onze schoenen voor controle uit moesten trekken 😁
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
maandag 18 februari 2019 om 20:19
En ik heb in het verleden nog wel eens het Oosterpark bezocht. Het waren op een gegeven moment oude krakkemikkige stadions, maar ze hadden wel wat en meer sfeer. Eind jaren tachtig en begin jaren negentig waren de mooiste jaren voor mij, nu draait het vooral om geld en commercie.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 22:21
De stadionspeaker in de rust altijd daar:
"Na de wedstrijd blijven de hekken aan de Parkzijde gesloten!" :P
De broodjes warme ham van van Gelder-catering.. de super-zoute patat...

T had altijd wel charme, die oude stadionnetjes :P

Hebben ze in Volendam bv nog altijd van die houten 'meeverende' tribunes?
Heug me daar nog eens in een uitvakje gezeten te hebben met een gezellig groepje... 'EEEN WIE NIET SPRIIIII..... =beef-kraak=??!!"... Ho nee toch maar niet! hahaha

Maar het karakteristiekste vond ik altijd nog wel de 3 'fabuleuze' Dixies, net buiten het uitvak van het Zuiderpark van ADO.... 500 man ME... 400 uitfans.. en DRIE f*ckin pishokjes!!....hahahaha Ooh, 'the good old days'.

Dan kwam je nog eens met een verhaal thuis..

Tegenwoordig is het allemaal commercie idd.

Wel es bij de Arena in t uitvak geweest? Gvd zeg, denk dat je nog vriendelijker wordt behandeld bij het inchecken in de Bijlmerbajes...

Maar niet om te vitten, ik vond dat pasjes-systeem in de catering van t Gelredome ook wáárdeloos, als ik eerlijk ben.... das nu weer teruggedraaid toch? Of hebben jullie nu ook consumptiemunten ofzo?
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
dinsdag 19 februari 2019 om 05:58
Ik ga al een paar jaar niet meer naar uitwedstrijden, en in de arena ben ik gelukkig nooit geweest. Volendam was altijd leuk, voor de wedstrijd even vis halen en de kroeg in. We hebben voor de thuissupporters nu een ander pasjes systeem waarbij je ook geld dat over is terug kunt boeken. Ik weet niet hoe dat voor uitsupporters is geregeld.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
dinsdag 19 februari 2019 om 13:31
Ik herken veel in je verhaal. Het is nu anders laten we maar zeggen.......
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
maandag 18 februari 2019 om 20:29
Precies. Die Woerts prat me toch een onzin. Totaal geen podium geven, terug achter z’n bureau.. ksst
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:41
Minder clubs, prima. Maar ik vind me die playoffs toch een partij onzin. Sta je aan het eind 10 punten los en wordt je nog geen kampioen door een offday
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:55
"Een VAR-penalty".... ;P
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
maandag 18 februari 2019 om 20:31
Dat houdt de competitie juist spannend. Niet is vroegtijdig beslist, presteren tot het einde. Net Europees voetbal
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 20:31]
Vind ik leuk
Arvin +7417
maandag 18 februari 2019 om 20:55
Ja spannend. Tot je club met twintig punten voorsprong tweede wordt. Is toch niet serieus te nemen die constructie.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1380
maandag 18 februari 2019 om 21:15
Play offs nooit. Dan gaat geen mens meer naar de gewone competitie
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:49
Alles is tegenwoordig om het allemaal eerlijk te maken, dat is pure waanzin en totaal oneerlijk.
Vind ik leuk
Dommetje +3123
maandag 18 februari 2019 om 19:42
Geld kwestie meer niet .
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:43
Goede avond beste VP leden,
Na een aantal mails en vragen van trouwe vp gebruikers komen wij voor één keer met tekst en uitleg.
Het voormalig VP lid is hier niet meer welkom om de volgende redenen.
''jordaan'' / ''bluf'' is meermaals het boekje te buiten gegaan met intimiderende en seksueel getinte opmerkingen richting andere VP gebruikers.
Wij zullen vanaf vandaag strenger gaan controleren en bij het zien van onnodige provocatie volgt direct een ban.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:45
Wat jammer nou je hebt geen vinkje bij je naam. Als je iets of iemand wil neppen doe je dat maar ergens anders.
Vind ik leuk
Vamos7 +10933
maandag 18 februari 2019 om 20:10
Sommige moderators die ik heb gezien hebben niet allemaal een vinkje.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:36
Deze moderator hoort inderdaad bij het team en zulke beschuldigingen zijn dan ook niet op zijn plaats.
Vind ik leuk
Arvin +7417
maandag 18 februari 2019 om 20:57
Hij beschuldigd niemand, hij uit zijn twijfels die zeer logisch zijn gezien het feit er geen vinkje bij staat. Gewoon aangeven dat hij wél bij het team hoort was genoeg geweest als antwoord 😉
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:59
Nou.. je weet het nooit hier hoor zo random midden in een topic heb wel gekkere dingen voorbij zien komen hier. Maar ik had het verkeerd ingeschat mijn foutt.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1336
maandag 18 februari 2019 om 19:51
Dit is wel heel slecht
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 18 februari 2019 om 20:29
Ik heb een hoop van hem gezien maar sexueel getint???

Geloof niet dat jij een moderator bent.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 22:35]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:37
Hij is wel degelijk een moderator en hoort bij het team van VP,dus bij deze.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 18 februari 2019 om 20:46
Dan hoop ik oprecht dat jullie een keer woord bij daad voegen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:47
Dat komt in orde.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:40
Geef die ‘ lekker bezig VP’ ook maar een ban dan. Heeft ook sexueel getinte opmerkingen maat daar word niks aan gedaan
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:29
Bedankt Voetbal Primeur!!!
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
maandag 18 februari 2019 om 19:43
Ajax, Feyenoord en PSV moeten gewoon gaan dreigen met het opzetten van een Europese competitie onder de B-landen. Of beginnen met het daadwerkelijk onderzoeken van een BeNe liga.
Gewoon die kleine clubs laten kiezen, meedoen of afhaken.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 19:45
Volgens mij wordt het alleen maar negatiever als je 2 clubs een divisie terugzet.
Wat dacht je van creatieve manieren om het niveau in beide divisies te verhogen in plaats van tunnelvisie over het aantal clubs in de competitie.

Of gaat het toevallig heel goed met het Schotse voetbal met hun kleine competitie?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:48
Lang leve de stroperigheid van democratie!
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 19:49
weer zo een idioot.
Vind ik leuk
Enw02 +660
maandag 18 februari 2019 om 19:53
Vervelende zeurpiet die chris. Blijven zeiken om zijn zin te krijgen
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 18 februari 2019 om 19:54
Kleine clubs gaan alleen akkoord als er ook meer geld komt voor de KKD en 2e Divisie.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 20:01
kleine clubs gaan nooit accoord en terecht het zal je club maar zijn die opgeheven moet worden omdat de topclubs dat graag willen waanzin gewoon.
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 18 februari 2019 om 20:04
Denk het ook niet. Maar laat wel zien de mentaliteit van het Nederlands voetbal. Alles moet maar om de grote clubs in stand te houden. Zie de opmerkingen van ten Hag en v Bommel vd week.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 20:06
precies en zo gaat het bij de knvb ook alles voor de topclubs en de rest krijg maar de pest.
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 18 februari 2019 om 20:10
Ja, wat er ook met de VAR allemaal gebeurt kan echt niet. In twee achtereenvolgende speelrondes krijgt PSV tegen Utrecht het voordeel en Ajax tegen NAC.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 20:12
ajax en psv hebben ze wekelijks mee al va speeldag een en alles wat krom is wordt gewoon recht gepraat door die grote scheidsrechters en hun baas want alles voor de topclubs.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 20:13]
Vind ik leuk
Paulhuynh +1380
maandag 18 februari 2019 om 21:17
Competitie is prima zo. Play offs zit niemand op te wachten. Dan samen gaan met België maar dat wil ook niemand dus laten zo
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
maandag 18 februari 2019 om 19:58
Kleine clubs kunnen dit natuurlijk blijven blokkeren totdat de grote zelf actie gaan ondernemen. En dan bijvoorbeeld zelf een competitie gaan starten met grote clubs uit België. Dan hebben ze helemaal geen inkomsten meer. Tijden veranderen en ze zullen daar ook hun weg in moeten zien te vinden en daar slim op moeten gaan inspelen.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 20:05
nee dan hebben ze geen inkomsten meer hoor tv maatschappijen zijn ook totaal niet geinteresseerd in nationaal voetbal blijf maar dromen zou ik zeggen.
sterker nog de kleintjes moeten de grote gewoon gaan dwingen om de tv gelden eerlijk te verdelen en zo niet de rechten in eigen beheer te nemen moet jij eens kijken hoe lang het duurt voordat de top overstag gaat.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
maandag 18 februari 2019 om 20:12
Als je heel objectief kijkt naar hoe het nu gaat. Ajax en PSV bepalen de afgelopen jaren wie er kampioen wordt met grote verschillen tussen 1/2 en de clubs daarna. Af en toe een andere club die kampioen wordt maar dat is sporadisch. Ook dit seizoen zijn de verschillen vanaf nummer 1,2 naar 3 zeer groot. Ondanks de tegenvallende resultaten van beide. Toch is het puntenverschil nog 10. Dat is mijn inziens voldoende bewijs dat we structureel wat moeten veranderen om gewoon een top 6 te krijgen die strijden op kampioenschap. En dat gaan we niet realiseren door dwars te blijven liggen naar de grote clubs.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 20:18
en wie zijn schuld is het dat het zover gekomen is? precies van die topclubs zelf.
en hoeveel clubs spelen er jaarlijks om de titel in bvb spanje duitsland frankrijk? precies ook maar twee a drie clubs dus dat is niets raars en is ook in nederland nooit anders geweest.
10 punten verschil is ook niets nieuws gebeurd ook al dertig jaar.
dus eigenlijk wil ik hiermee zeggen dat ik je argumenten niet al te sterk vind in dit verhaal en op zijn minst betwistbaar maar zeker niet sterk genoeg om daar clubs voor op te heffen kleine clubs hebben namelijk ook bestaansrecht en zonder de kleintjes ook geen grote clubs of ze moeten iedere week tegen elkaar gaan spelen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 20:21]
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
maandag 18 februari 2019 om 20:55
Ik heb het ook niet over opheffen van clubs. Maar wel eens goed nadenken hoe je dit kan verbeteren. Ikzelf woon in een stad waar heel veel clubs zijn maar allemaal laag spelen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je beter krachten kan bundelen en daar samen sterker van gaat worden. Inplaats van 15 kleine clubs die allemaal hun eigen dingetje doen. Daarnaast vind ik juist de argumenten sterk omdat je dan zo de spanning weer terug kan brengen.
Vind ik leuk
De Kleine +126
maandag 18 februari 2019 om 20:33
Nou dat is er momenteel ook maar 1 club dus gezellig met zijn drieën
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:58
Die play offs vind ik maar onzin. Inkrimpen naar 16 teams ook. Misschien wordt het tijd dat we het feit dat we nooit meer bij de top gaan aanhaken gaan accepteren?
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
maandag 18 februari 2019 om 20:04
Gaat ook niet om de vorm maar het constructief tegenwerken heeft ook geen zin. Ga dan met elkaar zitten en kijken hoe het wel goed vorm kan worden gegeven en er weer spanning in weten te brengen.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 20:26
ik weet de oplossing wel verdeel de tv gelden eerlijk en evenredig
blijf van elkaars jeugdspelers af .
betaal goede transfersommen bij een binnenlandse transfer.
stel buitenlandse onpartijdige scheidsrechters aan.
moet jij eens kijken hoe snel het niveau omhoog gaat en dan blijven de sterkste clubs vanzelf over.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 22:34
Begin eens met het invoeren van spelers- en salarisplafonds, en betere (europese/wereldwijde) regels voor jeugdspelers internationaal contracteren. (Er bestaat zoiets als een wet tégen kinderarbeid toch? Hoezo kunnen voetballers tot 18 jaar niet gewoon verplicht worden in hun land te blijven - tenzij ze voor echt een andere reden emigreren bv..zullen altijd uitzonderingen blijven misschien)...

Maar ik denk niet dat de FIFA/UEFA dat ooit zullen doen, want dan is de hegemonie van de rijkste clubs in 1 klap doorbroken, en zijn ze hun grootste invloeden kwijt; Dan regeert het geld niet meer, maar gaat het om echt goed beleid voeren, échte kennis van zaken en voetbal hebben etc..

Kijk wat er nu bv al gebeurt soms., jonge ventjes die gelijk al miljonair moeten zijn, pleurisbult kapsones... Zit geen spatje werkmentaliteit in, dus ook geen initiatief: Zulke gastjes zullen nooit een netje ballen pakken en nog even een uurtje doortrainen met de 2e keeper bv, nope.. Doppen in, muziek aan, en terug naar luxueuze huis achter de playstation oid.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:48
Alten we eerst maar eens beginnen om een standaard opleidingsvergoeding van 10% in te stellen voor weggekaapte jeugdspelers.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:48
Laten*
Vind ik leuk
HupHolland +3850
maandag 18 februari 2019 om 19:59
Zeker op de lange termijn is het gewoon heel slecht als slechts 16 clubs deel uitmaken van de Eredivisie. Ze zouden juist van de winterstop afmoeten en naar 20 clubs toe moeten gaan.

Ajax en PSV zijn op het eind toch gewoon de sterkste teams (tenminste, je mag hopen dat 'lucky' play-offs dat niet verpesten, want het zou dodelijk voor het nederlandse voetbal zijn als een sub-topper ineen CL gaat spelen).

Ik hoorde Veltman net nog roepen meer wedstrijden te willen spelen. Dat gaat in een competitie met 16 clubs al helemaal niet gebeuren. .
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 22:36
Winterstop afschaffen: iig dat transferwindow sluiten. Er wordt alleen maar misbruik van gemaakt op allerlei verstrengelde maniertjes.

Het was oorspronkelijk bedoeld om clubs die met langdurige blessures zitten, een gelegenheid te bieden om toch een vervanger aan te trekken voor een belangrijke positie...
Maar van die ideologie is al lang, niks meer over.

In amerikaanse termen zou je zeggen 'Its F.U.B.A.R"
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:01
Edit VP:Je Caps blijven hangen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 20:45]
Vind ik leuk
De Kleine +126
maandag 18 februari 2019 om 20:34
Hij is een zakkenvuller eerste klas
Vind ik leuk
Janste +351
maandag 18 februari 2019 om 20:02
In bij de he enkele competitie is het zo spannend als in Nederland. Wat een gezeik zeg
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:03
stop maar is met de kut tijden.
weds om 16.45 of om 12.30
nee gewoon allewedstijden op zondag 14.30
Vind ik leuk
Cantona +1349
maandag 18 februari 2019 om 20:07
Nu gaat het nog om een paar "kleine" clubs, je veranderd de competitie en over een aantal jaren gaat het weer om een aantal "kleine" clubs en moet je weer de competitie aanpassen.
Het probleem ligt niet onderin de kleine competities maar in de topcompetities.
Omdat daar zoveel geld mee gemoeid is wordt het in de kleine competities gewoon minder aantrekkelijk voor sponsoren ,media, voetballers en toeschouwers.
Daarnaast hebben rijke clubs zoals Manchester City meer dan 300 spelers onder contract die dan weer voor grof geld verhuurd worden en waardoor ze dus als een soort uitzendbureau fungeren en ze nog rijker worden.
Uiteindelijk is er op den duur helemaal geen plek meer voor profclubs in Nederland en soortgelijke landen.
Je moet dus verder kijken dan Nederland en het voetbal internationaal op de schop gooien wanneer je het voetbal weer gezond wil krijgen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 18 februari 2019 om 20:09
Ga weg met dat Belgische idee.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 18 februari 2019 om 20:19
Respect voor Excelsior,klein maar fijn..
Vind ik leuk
4everfcu +5305
maandag 18 februari 2019 om 20:29
nu maar hopen niet te klein want dan kan het zomaar zijn dat die club ineens moet verdwijnen omdat anderen dat willen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 20:32]
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 18 februari 2019 om 20:33
Kunstgras clubs moeten uiteindelijk verdwijnen,en stiekem weet men bij EXc en Heracles dat hun kracht daar zit..
Vind ik leuk
De Kleine +126
maandag 18 februari 2019 om 20:35
Over 2 jaar weer op echt gras excelsior
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 18 februari 2019 om 20:38
En een nieuwe stadion..
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 20:28
Als je echt wat wil moet je een competitie samen doen met België. De beste negen clubs uit de historie van belgie en de beste 9 van Nederland. Niveau daaronder de overige clubs waardaaronder de kkd met die van België dan heb je 3 aardige niveaus en veel meer tv inkomsten. Alleen de nepgras eruit.
Vind ik leuk
Janste +351
maandag 18 februari 2019 om 20:44
Met andere woorden, clubs als vvv de graafschap enz, kunnen dus nooit meer tegen Ajax feijenoord en psv spelen? Wat denk je wat er gebeurt met de seizoenkaarten bij deze clubs? Kun je ze net zo goed direct failliet verklaren. Sponsers komen ook niet meer dan
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 20:54
Kan wel als ze promoveren naar de hoogste klasse. Maar nu hebben ze toch ook niks. En daarbij als ze meer tv geld kunnen verdienen en misschien krijgen ze wel meer sponsoren. Ik weet het ook niet hoor was maar een idee. Maar dat er wat moet gebeuren is duidelijk.
Vind ik leuk
Janste +351
maandag 18 februari 2019 om 22:59
Ik snap dat je mee denkt, maar er komen geen supporters meer als de grote 3 nooit meer in zicht komen. Ze zijn te kleinood te promoveren en daardoor komen ze ook niet veel meer op tv en dus ook minder sponsers en inkomsten
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:36
Hij zal dit vast niet serieus menen, dus ga ik er vanuit dat Chris zomaar een proefballonnetje op laat.
Er is geen ook bewijs voor dat dit echt de beste oplossing is.

Het punt is volgens mij dat de KNVB en BV Nederland op de een of andere manier niet in staat blijkt te zijn om zijn voetballers en voetballertjes naar een hoger niveau te krijgen.
Waarom lukt dat Ajax en PSV als enige nog wel redelijk tot goed en AZ en Utrecht in mindere ook en de rest niet?
Wanneer gaat Nederland om zich heen kijken zoals bij andere clubs en landen kijken hoe die dat doen en daar het beste eruit halen, kopieeren en verbeteren.
Als je terug gaat naar minder clubs maar verder niets doet aan het echt doorontwikkelen van onze talenten (en we hebben er echt heel veel) dan maakt het allemaal geen bal uit. Net zoals meer geld ook geen bal uitmaakt als je het niet positief aan kunt wenden om onze spelers beter en mooier te laten voetballen.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 18 februari 2019 om 20:49
Betere voetballertjes komen uit die streken denk ik...En dan krijg je vanzelfsprekend een hoger niveau...
Vind ik leuk
Cantona +1349
maandag 18 februari 2019 om 21:19
Andere landen kopen de jeugdspelers al heel jong in het buitenland.
Je ziet hier ook heel veel talentjes op jonge leeftijd naar Engeland gaan.
9 van de 10 halen het niet ,komen gedesillusioneerd terug en krijgen hier hun voetbalcarrière niet weer op de rails.
Zo............weer een paar talentjes naar de kloten geholpen.

Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 22:41
Na 2010 en 2014 heeft de KNVB een slordige 25 of 27 miljoen euro aan prijzengeld namens de FIFA mogen cashen... Ipv dit geld kundig en innovatief te investeren heeft men in Zeist besloten dit geld op andere manieren uit te smeren: Allereerst werd Huis ter Duin afgehuurd voor de oranje-spelers... Wellicht niet helemaal onterecht: Zeist werd verbouwd(goede investering wellicht? misschien beetje te duur?). Maar de grootste verspillingen die ze gedaan hebben zijn het populair opshowen van het Vrouwenvoetbal, en de VAR.

Alle respect voor het vrouwenvoetbal maar...nee, sorry ik, en heel veel met mij, hebben er niks mee, t lijkt wel leuk, maar het damesteam is écht niet het échte Oranje, en.. zal het ook nooit worden. Is gewoon een knetterduur populairiteits-stuntje geweest, die achteraf vooral heeft bedekt wat voor een ongelooflijk on-bekwaam bestuurder Bert van Oostveen eigenlijk was. Via een achterdeurtje, en met een erebaantje(organisatie-directeur van het Vrouwen EK in Nederland bv, kon ie zn CV nog even mee opleuken!) is hij de KNVB uitgewerkt, en sindsdien zit men met de chaos; Er zijn zga GEEN resultaten geboekt de afgelopen 15-20 jaar in Nederland, integendeel, de competities glijden steeds verder af.. en.. het geld is al zga OP!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 22:41]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:09
Flikker nou toch eens op met je playoffs, een belgen model hier in nederland zit niemand op te wachten.

Liever gewoon 18 clubs of 20 met meer wedstrijden en betere verdeling van tv gelden.
Meer samenwerking tussen de clubs met verhuur van spelers zodat de jong elftallen weer uit de jupiler league kunnen.
Als clubs meer huren van elkaar blijft er ook meer geld over om een paar gerichte aankopen te doen die wel kwaliteit toevoegen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 21:09]
Vind ik leuk
repeP +2189
maandag 18 februari 2019 om 21:20
Nergens worden de TV-gelden zo onevenredig verdeeld als in de eredivisie. Wie houdt er wie in gijzeling?
Vind ik leuk
Patje41 +1129
maandag 18 februari 2019 om 21:25
Naar wie wordt er gekeken? Juist ja
Vind ik leuk
repeP +2189
maandag 18 februari 2019 om 21:31
Nou, naar wie? De grote drie soms?

Wat denk je dat die grote drie zijn zonder de overigen? Precies, niets, nul komma nul, niente, nada.
Vind ik leuk
Gilze +1106
maandag 18 februari 2019 om 21:24
Je moet eens de mening van de Belgische supporters vragen
De play-offs zijn zwaar klote
Ze willen er zsm vanaf
Vind ik leuk
Patje41 +1129
maandag 18 februari 2019 om 21:24
Play offs voor het kampioenschap hoeft voor mij niet. De eindstand bepaald wie de kampioen is. Als er play-offs komen is er altijd de vorm en blessures/schorsingen die dat beinvloeden. Na 34 wedstrijden is er 1 de beste, lijkt me het eerlijkste
Vind ik leuk
Eddy T67 +2313
dinsdag 19 februari 2019 om 07:53
Zo is het Patje...... Het kunstmatig spannend maken willen ze. Net alsof mensen dat leuk vinden. Als wij België achterna gaan gaat voor mij de lol eraf. Verschrikkelijk is dat.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
donderdag 21 februari 2019 om 08:17
Want ?
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
maandag 18 februari 2019 om 21:28
Amen
Vind ik leuk
BT410 +398
maandag 18 februari 2019 om 21:32
Kunstgras afschaffen is een mooi begin!
Vind ik leuk
tikkietoe +6100
maandag 18 februari 2019 om 21:40
Ik dacht dat iemand in dit stuk een pleidooi zou geven tegen kunstgras, dat zelfs door 1 club tegengehouden kan worden.
Maar de competitie terugbrengen naar 16 clubs daar ben ik zelfs op tegen.
Vind ik leuk
Het Brein +4765
maandag 18 februari 2019 om 21:55
Een Excelsior zou ik als hoofd KNVB echt linea directa uit de competitie zetten! Kom maar terug als jullie geprofessionaliseerd zijn!

Dit soort clubs werken mij echt vreselijk op m'n zenuwen...het is het onkruid van onze competitie. Niet in mijn achtertuin!

Dat we überhaupt 6 clubs op kunstgras hebben geeft al aan wat voor slappe washandjes er aan de leiding staan von ons hoogste voetbalorgaan.

Terug naar 16 teams, kunstgras is vanaf 2020 verboden, accomodaties moeten een minimum capaciteit hebben van 10.000 en tv geld moet eerlijker verdeeld worden...
Vind ik leuk
munkikiii +419
maandag 18 februari 2019 om 22:32
Logisch ook dat een club aan zichzelf denkt , jij betaalt uiteindelijk niet hun onkosten toch ? Meneer woerts.
Vind ik leuk
Humberto01 +879
maandag 18 februari 2019 om 22:43
Wat heeft die Verbeek nu dan weer gezegd. Ik weet niet anders dat Verbeek een pleitbezorger was om de eredivisie zelfs groter ipv kleiner te maken. Geen 18 maar 20 clubs. De man is altijd zo principieel en eigenwijs, wat is nu dan zijn mening, is hij het met Woerts eens?
Vind ik leuk
Fcdhfc +102
maandag 18 februari 2019 om 22:49
Je kan ook zeggen gooi Ajax en PSV er uit en begin een beneliga met Brugge Anderlecht en nog meer clubs als je kampioen woord dan ga je naar de beneliga en als je degradeerd uit de beneliga ga je weer naar de eredivisie dan hebben de topclubs de tegenstand die ze willen en dan kan je de kleine clubs gewoon laten voetballen voor het kampioenschap
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 23:23
Zolang de BOBO's van kleine clubs zich belangrijker vinden dan het voetbsal zal er niets veranderen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 06:53
Zolang de groten de kleintjes klein houden door oneerlijke verdeling van de tv gelden, zal er niets veranderen!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:57
Nou ik kijk liever 1 uur naar welke ploeg dan ook dan 1 minuut naar de Graafschap.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:44
Henk je reactie gaat niet over hetgeen de discussie over gaat.
Verder lekker zelf weten waar je naar kijkt.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2364
dinsdag 19 februari 2019 om 01:00
Wat een gelul van een dronken aardbei.
Het is toch logisch dat de verschillen groter worden als de top drie 5x zoveel geld krijgt uit de tv-gelden dan de rest? Maar die vraag mag blijkbaar niet gesteld worden in de talkshows waar Gerbrands en co aanschuiven.

Meer weerstand komt er niet met minder clubs, maar met meer geld voor de rest. Zo lang Ajax en PSV 5x zoveel tv-geld krijgen dan Emmen en Fortuna zullen die clubs nooit enige weerstand kunnen bieden, los van de toch al veel hogere begroting. Maar daar wordt niet over gesproken.

16 of 18 clubs is niet het verschil dat de eredivisie sterker maakt in de breedte. Het feit dat het rechterrijtje van de eredivisie het moet doen met een spelersbudget van 2-3 miljoen wel.

Weg met het topclubfetisjisme, op naar meer gelijkheid in het betaalde voetbal. Bijvoorbeeld een gelijke verdeling van de tv-gelden zoals in de Premier League. Maar dan zijn de topclubs opeens falikant tegen... Hoe zou dat nu komen?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 06:50
Jij snapt het!! Hulde! Kon het niet beter verwoorden!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 06:48
Lul niet zo dom man, Woerts. Stom kuuken!
Vind ik leuk
ritje +628
dinsdag 19 februari 2019 om 07:45
hallo het probleem is de kunstgrasvelden! Kijk maar naar de stand in de eredivisie! dankzij het kunstgras staan zij zo hoog! Wij komen zolang oud Heracles bestuursleden HOOGMA EN JAN SMIT nooitvan het kunstgras af! Want het kunstgras is hun overlevering in de Eredivisie! mvg ritje
Vind ik leuk
Eddy T67 +2313
dinsdag 19 februari 2019 om 07:49
Als ze playoffs voor het kampioenschap en die Belgische taferelen hier gaan invoeren haak ik na ruim 45 jaar af.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws