'Hoorde dat Vitesse wéér een rechtsbuiten ging halen. Ik dacht: nu is het klaar'

'Hoorde dat Vitesse wéér een rechtsbuiten ging halen. Ik dacht: nu is het klaar'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 12:38wo 13-03-2019 om 12:38

Toen Vitesse afgelopen zomer wéér een nieuwe aanvaller aan de selectie toevoegde, wist Mitchell van Bergen voldoende. Het was voor hem tijd om te vertrekken uit Arnhem. Dat vertelt de jonge vleugelspeler in een interview met Voetbal International. 

Van Bergen had zich in de zomer juist voorgenomen om een basisplaats te veroveren bij Vitesse. "Ik hoorde dat ze wéér een nieuwe rechtsbuiten gingen halen. Toen dacht ik bij mezelf: nu is het klaar, het is tijd voor iets nieuws", blikt hij terug.

Een halfjaar eerder was concurrent Milot Rashica verkocht. Van Bergen rook z'n kans, maar Vitesse ging de markt op. "Toen dat gebeurde, dacht ik dat ik echt een kans zou krijgen, maar ze haalden gelijk Roy Beerens. Dat was een tik."

"Ik ben niet iemand die snel opgeeft en ik heb heel lang het gevoel gehad dat ik het zou halen. Maar als je elke keer concurrentie krijgt van buitenaf, wordt het wel lastig. Dat is een van de redenen dat ik er bij Vitesse niet doorheen ben gekomen."

Vitesse verkocht Van Bergen aan sc Heerenveen. Daar stond Van Bergen (19) dit seizoen 14 keer in de basis. De aanvaller scoorde zes keer. 

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 12:48
Offtopic.

Kan iemand mij vertellen waar ik op tv Parijs Nice kan zien?
Ik heb geen sporza dus daar kan ik niet naar kijken.

b.v.d.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Vaak zijn er wel livestreams,maar dat gaat via youtube vaak.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:00
Dat is vaak zeg
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Stream via nos.nl?
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
woensdag 13 maart 2019 om 12:57
Ja, daar ga ik ook op kijken. Is tenminste aangekondigd dat het daar komt.

Overigens niet de hele etappe, alleen het einde.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:58]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:55
Tirreno adriatico op eurosport1, Parijs-Nice op eurosport2
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:01
Bedankt man, dus dat wordt vanmiddag online op VP en op Eurosport 2 kijken naar Parijs Nice.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:56
Eurrosport
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:01
Jij ook bedankt voor de info.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2713
woensdag 13 maart 2019 om 13:47
Nu op eurosport
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:18
Nu op eurosport 1 de Tirreno adriatico en op 2 Parijs Nice maar dan wel met dat klote Engelse commentaar, dus dan maar naar de ploegentijdrit kijken van Tirreno adriatico op eurosport 1.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Doet het gewoon goed bij Heerenveen en is nog maar 19 jaar. Moet sowieso nog 1 a 2 jaar bij Heerenveen blijven. Denk dat hij veel potentie heeft om nog beter te worden en zich te ontwikkelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:53]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:51
Nu al beter dan Frenkie de Jong.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:51
De reden was omdat ij niet presteerde bij vitesse hij speelde echt slecht hoop dat hij zijn niveau bij heerenveen kan vasthouden
Vind ik leuk
Erik-Vites +741
woensdag 13 maart 2019 om 12:53
Echt een kans heeft hij ook niet gekregen.....
Had hem er graag bij gehad dit seizoen!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:20
Hij heeft werkelijk niets goed gedaan bij zijn invalbeurten bij vitesse dan is er ook geen reden om hem meer kansen te geven
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 13:35
Hoe kom je daar nu bij.. gaf gewoon 5 asssist in die paar minuutjes. Bivendien moet alles dan ook net goed vallen in die tijd
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:43
Hij heeft in 30 wedstrijden 4 assist gegeven versprijd over meer dan 3 seizoenen niet echt indrukwekkend...
Daarnaast speelde hij bij jong vitesse ook heel matig
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 14:44]
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 14:50
Ja maar dat waren geen hele wedstrijden. Een invalbeurt van 1 min wordt gezien als 1 wedstrijd.
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
maandag 18 maart 2019 om 17:21
Arssist dus... schop ondet de kont en hup...
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 13:36
Een echte kans is 3 tot 5 wedstrijden achter elkaar in de basis laten beginnen en dan beoordelen. En doe wedstrijden zijn er niet geweest !
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:53
Op de training bij Vitesse twee jaar lang structureel een van de zwakkere en in de wedstrijden heeft ie het bijna nooit laten zien.
Laten we niet doen alsof hij nooit kansen heeft gehad.
Hij heeft in totaal 1023 minuten in het eerste gespeeld en 0 goals gemaakt. Wel 6 assists.

Bij de beloftes in 21 wedstrijden/1681 minuten slechts 5 goals en 1 assist: is ook te mager.

Maar al met al zag het er allemaal ook zo zwakjes uit bij hem.
Ach ja.. Verhuur was misschien beter, als je ziet hoe hij het nu doet.
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
woensdag 13 maart 2019 om 13:00
Wat raar dat-ie nu dan "opeens" wel goed presteert.

Als er continue spelers van buitenaf worden gehaald voor jouw plek, werkt dat ook niet echt motiverend. Welk vertrouwen heeft men dan in je?
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 13:37
Klopt wat je zegt
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:54
Gewogen en te licht bevonden bij vitesse. Gretige speler, leuk om naar te kijken, maar had helaas te weinig redement. Leuk om te zien dat het bij Heerenveen wel lukt, succes kerel!
Vind ik leuk
Hesses +1214
woensdag 13 maart 2019 om 12:56
Logisch dat ze een aanvaller halen....Rasicha vang je niet op met n snotneus zonder ervaring...
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
woensdag 13 maart 2019 om 13:01
Aan de andere kant: dat was Rashica ook, toen-ie bij Vitesse debuteerde.
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
woensdag 13 maart 2019 om 12:57
Goh, dit verhaal is dit seizoen al minstens 3x voorbij gekomen.
Nog ff en hij gaat jullie vertellen dat hij de eerste week op broodjes knakworst is doorgekomen, omdat hij zo moest wennen aan op zichzelf zijn en niet kon koken... ;-)
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 13:33
Tich niet raar als je van de ene op andere dag uit huis gaat op die leeftijd
Vind ik leuk
Grijs +1323
woensdag 13 maart 2019 om 13:44
Wel als je een topsporter bent. Voeding is 1 van de belangrijkste aspecten van zijn werk.

Maar goed, ter zijn verdediging: de meeste voetballers zijn ook helemaal geen topsporters...
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 13:45
Nou ik neem aan dat hij naast die knakworstje ook gewoon op de cub eten heeft gehad
Vind ik leuk
Grijs +1323
woensdag 13 maart 2019 om 13:53
Als ik de hele dag gezond eet en er op het einde een halve kilo chocola ingooi, dan eet ik nog steeds niet gezond.

Verder moet ik het ook vooral niet opblazen allemaal, maar vind het wel merkwaardig en weer typerend voor het 'topsportklimaat' van het voetbal.
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 13:54
Jonge 1 knakworstje op het einde vd dag als nood een weekje lang. Waar gaat het over
Vind ik leuk
Grijs +1323
woensdag 13 maart 2019 om 14:07
Hij overleeft op 1 knakworstje de hele avond? En de andere 19 gooide hij weg?

Waar het mij om gaat is de mentaliteit. Een Kramer, Schippers of Dumoulin zouden er niet eens aan denken om 'dan maar knakworst te eten'.

Maar zoals ik al zei: voetballers zijn over het algemeen geen topsporters, dus het is ook niet erg.
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
woensdag 13 maart 2019 om 14:11
Hij is topsporter, gaat uit huis en komt niet verder dan elke dag broodjes knakworst als avondeten. Waar gaat het over? Allereerst kan hij kennelijk nog niet eens boodschappen doen, kennelijk heeft hij ook geen geld voor een maaltijd buiten de deur.

Ten tweede, hij is topsporter (zou je denken). Dus hij heeft eiwitten nodig voor herstel, zo min mogelijk vet eten en veel vitamine en licht verteerbaar eten. En dan gaat hij knakworsten eten elke avond... we hebben het niet over een studentje hè... ;-)
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
woensdag 13 maart 2019 om 18:24
Geen hansworst maar knakworst.. mit pommes dan is hij een bratwurst. Het zal mij een worst wezen wat ze eten... we hebben ook 'dikke' kleine gedrongen spitsen gehad met dikke konten.. Hennie Meijer..was er zo 1 en scoren als de beste.. Hugo Walker' daaaaaar komt dat schot'...
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
woensdag 13 maart 2019 om 13:54
Hij at thuis enkel broodjes knakworst en zal op de club wel een lunch gehad hebben. Maar dan nog... je bent toch niet hulpeloos en wereldvreemd? Er zijn kant en klare stoommaaltijden bij de supermarkt, diverse andere kant en klare maaltijden en dat joch komt niet verder dan elke dag een blik knakworsten leeggooien, alsof het een zwerver is... hahaha
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 13:56
Weet jij of zijn huis al ingericht was met magnetron ect... ?
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
woensdag 13 maart 2019 om 14:13
Boeien? Hij heeft meer geld dan de gemiddelde 19-jarige. Dat zijn toch de eerste dingen die je regelt en hij heeft toch ouders. Man, man, man... zoals jij reageert maakt het meteen begrijpelijk waarom de jeugd van tegenwoordig niets meer zelfstandig kan...
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
woensdag 13 maart 2019 om 18:26
Nou nou.. noord west bij moeder is het eten altijd best ' jongen je moet nog groeien, hier nog 2 worsten voor je met vette jus!'
Vind ik leuk
HansVites +6434
woensdag 13 maart 2019 om 19:34
Ja laten we het nog eens over Ajax en Frenkie de Jong hebben dat hebben we nog niet gehad de laatste tijd.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
woensdag 13 maart 2019 om 12:57
Van Bergen mag dus blij zijn dat hij nu bij SC Heerenveen speelt. Vitesse heeft met het halen van Roy Beerens inderdaad niet erg rekening gehouden met Van Bergen. Deze speler zou echt ook wel bij Vitesse zijn potje hebben kunnen meeblazen, bovendien, hoe oud is Roy Beerens intussen wel niet?
Vind ik leuk
Fc uuuuu +361
woensdag 13 maart 2019 om 13:01
Hij is nu 31 dus de jaren beginnen te tellen voor zijn positie.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
woensdag 13 maart 2019 om 13:07
Ja precies, in dat licht bezien heeft Vitesse volgens mij een flatertje geslagen. Als ik Vitesse was zou ik Roy proberen om te bouwen tot back, dan kan hij minstens nog een jaar langer mee dan als buitenspeler. Heeft best een goede instelling en is nog fel genoeg.
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
woensdag 13 maart 2019 om 18:20
Wat om te bouwen... renoveren. Een vrouw als rechtsbuiten? Roxanne Beerens🙈😂
Vind ik leuk
mcmodd +26975
donderdag 14 maart 2019 om 13:33
Hie lang heb je lopen zoeken om je rare opvatting ergens te plaatsen? Dit past niet op dit stukje, is ook niet leuk en slaat derhalve nergens op. Ik zou zeggen nummer 23, begin maar bij 0.
Vind ik leuk
Shelbourne +5957
woensdag 13 maart 2019 om 13:09
Bij Heerenveen doet hij toch wel aardig? Misschien dat een andere omgeving simpelweg wonderen doet in dit geval.
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 13:32
Of een betere aan pak met talenten daar in heerenveen
Vind ik leuk
Shelbourne +5957
woensdag 13 maart 2019 om 14:20
Wellicht, van Bergen werd echt gehaald als versterking. Langdurig contract, Rojas en Zeneli die vertrokken zijn dus alle ruimte voor deze jongen. Plus dat Vitesse wat geld heeft een duurdere buitenlandse aankopen heeft gedaan wellicht ten kosten van eigen jeugd. Ik hoop voor een speler als Buitink dat Vitesse wat meer geduld heeft met hem.
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 13 maart 2019 om 13:22
Nooit echt de kans gehad. Een kans krijg je als je 3 a 4 wedstrijden achter elkaar kunt beginnen en dat heeft hij niet gehad. Enkel inval beurtjes van een paar minuten. Hij speelde gewoon te weinig bij vitesse om in een goed ritme te komen. Mooi om zijn ontwikkeling nu te zien. En nog gewoon jong met voldoende potentie en talent. Veel succes mitta. Het is je gegund
Vind ik leuk
wijnsmaakt +310
woensdag 13 maart 2019 om 13:26
Je kunt beter spelers huren dan zelf opleiden. Daar zit nu net het mismanagement ban Vitesse! Vitesse moet het hebben van opleiden en doorverkopen maar Vitesse huurt en houdt zodoende 4 a 5 plaatsen bezet met huurlingen, van Hintum rot op!!!!!!!!!! Van Bergen had in dit elftal niet misstaan. Dom dom dom. Stroop de keukendivisie af naar goede talenten en contracteer daar 5-10 van. Deze kosten minder op de salarishuishouding dan de mannen van Chelsea. Er hoeven er maar twee door te breken en je zit goed.Bij doorbraak huurlingen is Chelsea het beste af. Bovendien zijn de prijzen in de koekebakkersdivisie zodanig dat je altijd je geld terug krijgt als het niets wordt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 13:26]
Vind ik leuk
Grijs +1323
woensdag 13 maart 2019 om 14:00
Financieel gezien heb je helemaal gelijk. Maar als je het sportief bekijkt dan zullen veel Chelsea-huurlingen meer brengen.

En spelers die voor Europees voetbal spelen, zijn meer waard dan spelers die tegen degradatie vechten. Dus je wil ook wel kwaliteit behouden.

4 of 5 plaatsen voor huurlingen is wel teveel
Vind ik leuk
Vak-DD +12419
woensdag 13 maart 2019 om 15:43
Er zijn te weinig talenten in Nederland. En als die er al zijn dan spelen die bij de top drie op een uitzondering na. Jongens zoals van Ginkel en Propper heb je eens in de zoveel tijd bij Vitesse. Dus moet je op zoek naar buitenlandse koopjes of huurlingen. En als je daarmee Europees voetbal haalt is dat prima.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:54
Ik ben het met je eens dat je beter eigen spelers kunt opleiden maar verder praat je onzin,

Er spelen dit seizoen 2 a 3 huurlingen in de basis waarvan odegaard een fantastische aanwinst is gebleken voor een jaartje..

Die jongens van Chelsea zijn gratis en daar betaald vitesse niks voor dus zijn ze sowieso niet duurder dan wie dan ook. Jammer is inderdaad dat je ze niet kunt verkopen.

Soweiso is met het aanstellen allach gebleken dat vitesse de Nederlandse markt niet uit het oog gaat verliezen. Mo deed aankopen als Linssen. Serero en Foor stuk voor stuk zeer gewaarde krachten

Dauda is ook gehuurd trouwens van anderlecht maar wel met optie tot koop..
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:57]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2334
woensdag 13 maart 2019 om 14:02
Van Bergen heeft in de kansen die hij kreeg gewoon niet gedaan wat hij moest doen voor een basisplek. Jammer. Maar wellicht dat het bij Heerenveen wel lukt. Over concurrentie moet je niet zeuren als prof.
Vind ik leuk
Greenwhite +379
woensdag 13 maart 2019 om 14:59
Helaas te snel verkocht. En als je twijfelt over zijn kwaliteiten? Of je nu een jaar met een jongen van 18 6e wordt of met een man van 31 5e......dan kies maar voor de jeugd.
Vind ik leuk
Vak-DD +12419
woensdag 13 maart 2019 om 15:47
De talenten die wij de laatste seizoenen hadden brachten gewoon niet genoeg en dan mag je gaan. We hebben gewoon niet elk seizoen een Propper of van Ginkel. Van Bergen kwam te kort en ging weg, Heerenveen is op dit moment een stapje lager en dat is genoeg voor hem. En dat moet je niet gaan lopen jammeren elke keer maar gewoon presteren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:49]
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
woensdag 13 maart 2019 om 18:13
Tsja.. talenten de kans geven is niet altijd aan 'TD's en trainers' besteed. Durf 's risico's te nemen. Zwemmen moet je toch ook eers leren!
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
maandag 18 maart 2019 om 17:20
Tweebenig, links en rechtelleboog handig dan heb je pas een talent in huis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws