'Volgend seizoen keer ik terug bij Feyenoord en ga ik honderd procent geven'

'Volgend seizoen keer ik terug bij Feyenoord en ga ik honderd procent geven'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 16:07do 14-03-2019 om 16:07

Renato Tapia hoopt nog altijd te slagen bij Feyenoord. De Peruviaanse middenvelder wordt momenteel verhuurd aan Willem II en neemt het dit weekend op tegen de Rotterdammers.

"Ik ben niet weggegaan met slechte emoties en ben de club dankbaar voor de kans", aldus Tapia in gesprek met RTV Rijnmond. "Ik heb dus ook geen rancune, zo zit ik niet in elkaar. Ik ga nog goed om met Van Bronckhorst en Van Geel. Volgend seizoen keer ik terug en begint het weer op nul, zoals altijd. Ik ga honderd procent geven om weer onderdeel van het team te zijn."

Tapia is het niet eens met de kritiek dat het hem weinig kon schelen dat hij onder Van Bronckhorst niet speelde. "Wat heb ik fout gedaan? Waarom speel ik niet? Daar heb ik mij meer op gericht, dan op boosheid. Lijkt het niet zo omdat ik veel lach? Ik had niet opeens meer gespeeld als de trainer mij boos ziet rondlopen, dan kies ik er voor om positief te blijven."

Tapia keert komende zomer terug in Rotterdam. Bij Feyenoord heeft hij nog een contract tot medio 2020.

Plaats een reactie

ronnieb +686
donderdag 14 maart 2019 om 16:09
Gewoon Clasie terug naar Engeland en Renato het vertrouwen geven.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:26
Aan de titel lees ik af dat hij eerst niet 100% gaf. Rare gozer.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:45
Dat is jouw interpretatie want dat staat er niet.
En in de tekst staat dat ook niet.
Vind ik leuk
Snapje? +8726
donderdag 14 maart 2019 om 17:26
Maakte 1 fout tijdens Feyenoord-Utrecht voor de beker als invaller, wat er toen vanaf de tribunes kwam geeft mij weinig hoop voor hem!
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
donderdag 14 maart 2019 om 17:47
Nou, hij maakte niet alleen n fout tegen Utrecht hoor. ...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:54
Eigenlijk is het helemaal geen fijn publiek begrijp ik.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:56
Nee, het is bij Feyenoord geen fijn publiek. Als je hoort wart ze naar hun eigen mensen roepen, Van Bronckhorst en Van Geel, dan schrik je. Ze zijn zgn "trouw", nou dat was wellicht zo, in een ver verleden, nu heeft schelden de overhand. Hoor wat ze over Clasie roepen van tijd tot tijd, hjet is treurig.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 16:57
Je vind jezelf een rare gozer omdat je alleen op de titel afgaat?
Vind ik leuk
Abelvis +1231
donderdag 14 maart 2019 om 17:09
Bij Willem II doet hij het echt meer dan prima, een van de dragende spelers. Zou hem graag langer bij ons zien spelen.
Vind ik leuk
Kaar +3115
donderdag 14 maart 2019 om 16:40
Eens.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:09
Prima voetballer voor een subtopper
Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
donderdag 14 maart 2019 om 16:12
Jij bent ook intelligent voor een ezel.
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 17:01
En jij bent zelfs heel dom voor een ezel.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
donderdag 14 maart 2019 om 18:41
Dat zou jij alleen maar kunnen zeggen als je ook een ezel bent.

Dat geloof ik direct, alleen ben je niet slim genoeg om dat oordeel te kunnen vellen.
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 20:16
Dat is natuurlijk niet waar. Iedereen, ezel of niet, is in staat om te beoordelen of jij een domme ezel bent.

If it walks like a 🦆..
Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
donderdag 14 maart 2019 om 20:18
Je bewijst steeds het tegendeel...
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
Tell me more..
Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
donderdag 14 maart 2019 om 20:24
Waarom?

Is net alsof ik schreeuw in de ruimte. Komt niet aan bij jou.

Kun je niets aan doen, maar is dus wel zonde van mijn tijd.
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 20:26
Doe je dat heel vaak? Dat je in de ruimte schreeuwt? Zoals je zelf zegt is dat vrij zinloos.. en toch doe je het.

Daarmee bewijs je wederom dat je een domme ezel bent. Dat vinden wij niet vreemd.. dat vinden wij alleen maar heel bijzonder.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:27]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:12
Feyenoord dus.
SubTOPploegie 😜
Vind ik leuk
FRChamp +1361
donderdag 14 maart 2019 om 16:16
Vervanger voor Frenkie, 86 miljoen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2784
donderdag 14 maart 2019 om 16:20
Oke dit verdiend wel een like maar puur omdat dit toch wel de grootste onzin opmerking van de dag is.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:26
Denk maar..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:26
Zoals Feyenoord.
Vind ik leuk
RM91 +155
donderdag 14 maart 2019 om 16:10
Goede instelling.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:11
Ok
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:11
Goede instelling
Vind ik leuk
Mazraoui +3190
donderdag 14 maart 2019 om 16:13
Goede instelling
Vind ik leuk
Deck010 +9833
donderdag 14 maart 2019 om 16:15
Tapia lijkt me een prima mens, alleen liet hij voetballend niet al teveel zien bij Feyenoord. Zijn beste periode in de Kuip speelde hij centrale verdediger. Was toch knap benauwd om hem te zien als laatste man steeds de acties te zien maken van een middenvelder. Hij lijkt me nu prima op zijn plek in Tilburg.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:16
Eens, maar hij werd wel 'verkeerd' gebruikt en dat deed hem geen goed leek mij... Jammer, heb het id dat hij wel beter kan...
Vind ik leuk
Deck010 +9833
donderdag 14 maart 2019 om 16:31
Klopt, alleen waren zijn laatste wedstrijden voor Feyenoord tenenkrommend slecht. Hij liep echt te wandelen met de bal en had geen enkel idee wat ie met de bal moest doen.
Vind ik leuk
Ove +2710
donderdag 14 maart 2019 om 16:43
Hij heeft genoeg kansen gehad ,en ze allemaal verprutst
Het grote probleem van Tapia is,dat hij maar in 1 tempo kan voetballen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:48
Hij heeft vooral de kans gehad op een verkeerde positie, hij is geen CV maar een middenvelder. Maar als we hem voor een goed bedrag kunnen verkopen zou ik dat zeker doen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:15
Precies zoals ik er ook over denk. Waarom zou hij in eigen land, bij de Nationale ploeg en destijds bij FC Twente wel excelleren? Omdat hij daar in een ander systeem en op een totaal andere positie werd gebruikt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:35
Eens, denk echt dat hij, mits op de juiste positie en voir langere periode, echt wel van waarde kan zijn.
Vind ik leuk
Cantonoy +55
donderdag 14 maart 2019 om 16:16
Volgend jaar 100% geven.... tja en voorgaande jaren dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:28
Die waren een 🙈
Vind ik leuk
JBB +104
donderdag 14 maart 2019 om 16:17
Bij Twente vond ik hem erg goed. Valt me toch tegen hoe het allemaal gegaan is bij hem. Misschien was het toch beter om bij twente te blijven?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:24
KKD spelen ?
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 16:32
Misschien waren dan helemaal niet gedegradeerd ;)

Maar zou wel een oplossing kunnen zijn voor volgend jaar, Twente een speler die ze wel kunnen gebruiken in ED, want zie hem geen basis halen bij Feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:50
In een ander artikel staat dat hij na Feyenoord naar een grotere competitie wil, dus hij zal niet terug willen naar Twente.
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 16:57
Dat las ik inderdaad ook na het plaatsen, maar welke club uit die grote competities zullen nu aankloppen voor hem dan, of volgend jaar als hij niet zal spelen bij Feyenoord?

Denk dat het voor hem net als Bakker van Emmen goed is dat ze het uitspreken maar dan moeten die clubs nog wel komen anders is er geen keuze te maken.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:10
Dat is waar maar hij kan wel beter dan Twente. Het zal ook geen topclub uit een grote competitie worden maar een middenmoter zie ik hem nog wel halen.
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 17:18
Zou hij ook zeker moeten kunnen alleen laat hij het te weinig zien. Bij Twente zal hij weer in de omgeving zijn waar hij het beste voetbal liet misschien zal het hem ook wel goed dan.

Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 17:07
China is een grote competitie want daar zitten behoorlijke afstanden tussen de clubs.
Vind ik leuk
COYG +8186
donderdag 14 maart 2019 om 16:18
Vreemd dat hij in dit artikel vrij positief overkomt, maar in een ander artikel staat er juist dat hij met tegenzin terug moet naar Feyenoord en liever naar een betere competitie te willen gaan...

Is dit weer een ietwat vervormd interview dat ook nog eens in delen is geknipt?

Edit: geen vervormd interview, wat ik aangaf heeft hij in goal.com verteld. Geeft nu dus twee totaal verschillende verhalen af.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 16:19]
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 16:23
Feyenoord moet komende zomer een flinke schoonmaak gaan houden, om te beginnen met de TD, van Geel is klaar bij Feyenoord maar blijft lekker aan zijn zetel plakken, schijt heb ik aan dat soort figuren die zo weinig zelfkennis hebben en zo weinig van een club houden dat ze zichzelf belangrijker vinden dan het resultaat van de club.

Gewoon wieberen, ga lekker naar NAC ofzo, daar hebben ze iemand nodig die zonder middelen toch het maximale eruit weet te halen!
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 17:00
Ah, dat is de oplossing. Een grote schoonmaak. Kun je dan meteen vertellen wie de plek van Van Geel in moet nemen?

Ik heb schijt aan figuren die vertellen wat er zogenaamd moet gebeuren zonder met echte oplossingen te komen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:00]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:17
Precies dit dus...
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 17:25
Ach gossie, meneer heeft er schijt aan.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 17:44
"schijt heb ik aan dat soort figuren die zo weinig zelfkennis hebben en zo weinig van een club houden dat ze zichzelf belangrijker vinden dan het resultaat van de club."

Ach gut, ben blijkbaar niet de enige.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:44]
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
donderdag 14 maart 2019 om 19:22
Bij Feyenoord hebben ze ook iemand nodig die zonder middelen het maximale eruit haalt.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 21:03
Ik ken wel iemand die het in de jaren 2010 t/m pakweg 2014 aardig deed.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
donderdag 14 maart 2019 om 22:52
Ik ook, maar die zit momenteel aan de andere kant van de oceaan in een stad 7.000 km hiervandaan.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 23:06
Die was toch geen TD? ;-)
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
donderdag 14 maart 2019 om 23:21
Nee maar die kon wel zonder middelen het maximale eruit halen 😜
Vind ik leuk
fer65 +333
vrijdag 15 maart 2019 om 15:35
Er lopen genoeg eigen jongens rond die verstand van zaken hebben ,maar ja alsje met een bestuur zit di3 alleen bezig is met de derde of lagere plaats houd alles op.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
donderdag 14 maart 2019 om 16:23
Prima mens, voetballend wat minder.. Wel prima instelling overigens
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:24
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 16:26]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:26
Tapia proberen in Tilburg te houden. Hij wordt hier wel gewaardeerd.
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 16:35
Zelfs als cornervlag is hij waardeloos.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 14 maart 2019 om 16:48
Dan heb je hem nog nooit zien spelen kennelijk. Bij Willem II doet hij het helemaal niet slecht, daar speelt hij doorgaans prima en ook bij Feyenoord heeft hij prima wedstrijden gespeeld. Anderen krijgen alleen meer krediet en kansen van Gio, daar lopen en liepen Amrabat, Ayoub en nog wat spelers ook tegen aan.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:52
Bij Peru speelt hij ook prima dus hij kan het inderdaad wel. Alleen past hij misschien niet in het systeem van Gio.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 14 maart 2019 om 16:56
Hij past niet in het systeem van Gio, omdat die liever spelers heeft met een Rotterdamse connectie of die uit het kampioensjaar zijn. Je kan het gewoon uittekenen, op het middenveld. Elke week hetzelfde, tenzij er een schorsing of blessure is.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 17:00
Heeft Gio een systeem? Of tactiek?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:12
Dat vraag ik me soms ook wel eens af ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:38
Renato je hoeft niet te wachten tot volgend seizoen, laat het zaterdagavond maar zien dat je een Top...(of Flop) bent.
Vind ik leuk
Kaar +3115
donderdag 14 maart 2019 om 21:01
Zaterdag hoop ik flop🤗
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:05
Verwacht ook niet anders. 🙈
Vind ik leuk
Kaar +3115
donderdag 14 maart 2019 om 21:07
Ik ben er vaak beetje huiverig voor. Ik weet nog dat Willem 2 naar de Kuip kwam waar Lamprou toen net heen was..... Zo gaat het wel vaker met oudspelers van ons😬
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:14
Feyenoord moet dat klusje kunnen klaren als Feyenoord scherp is dan word Tapia door ons middenveld gewoon uitgeschakeld. En Tapia heeft zijn kansen gehad bij Feyenoord kan beter uitkijken naar een andere club Feyenoord heeft met kokcu etc. genoeg middenvelders.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 16:43
Blijkt bij Willem II weer de prima speler te zijn die hij al was.
Waarom haalt Feijenoord steeds een speler en wil er dan iets anders van maken? Dat is toch geen beleid?
Stel spelers nu eens op in hun kracht.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 14 maart 2019 om 16:50
Het is onder Gio ook gewoonte om spelers te halen en ze vervolgens nauwelijks kansen te gunnen. Liever een gehuurde Rotterdammer in de basis, dan een aankoop. Bepaalde spelers krijgen meer krediet en mogelijkheden, dan anderen. Gio vernietigd veel kapitaal...
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:14
Jij noemt namen Justin, ik weet dat niet, misschien doet van Gastel dat wel of van Geel?
Maar feit is wel dat Berghuis met andere invulling speelt als bij AZ, Larsson moet nu linksbuiten, Clasie staat veel te diep, Haps mag niet zoveel meer opstomen.
Jij noemt Gio ... die was zelf ook een avontuurlijke speler, waarom zou hij dan als trainer dat niet willen zijn?
Maar over het probleem dat dat bestaat zijn wij het duidelijk wel eens dus. ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:32
Ik ben het compleet met Justin eens, jongens als Ayoub, Amrabat, El Hankouri, Tapia, Sinistera... Het zijn allemaal spelers die, mijns inziens, voldoende kunnen brengen om de speelwijze aantrekkelijk te maken en winstpartijen te boeken. Maar omdat er maar vast blijft worden gehouden aan "de vaste 11" en men deze jongens geen kans gunt (op een positie en in een systeem waar ze het best tot hun recht komen), zal ook nooit blijken wat voor potentie ze daadwerkelijk hebben.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:52
Tapia is een hele goede speler voor willem 11 wie weet kan hij na een of twee goede seizoenen terug keren bij feyenoord
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 17:01
Als z'n contract afloopt?
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 17:10
Hahaha ja er dan 6 miljoen voor betalen ofzo 🙈
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
donderdag 14 maart 2019 om 19:20
Willem 11 zelfs
Vind ik leuk
heur es +890
donderdag 14 maart 2019 om 17:11
Mooi dat hij terugkomt kun je Clasie een enkeltje Southampton geven, wat is die tegengevallen.

Hopen dat Vilhena verkocht word, al vraag ik me af waarheen????

Clement en Namli meenemen Jaap !
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
donderdag 14 maart 2019 om 17:17
Kijken wat japie er van vind
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
donderdag 14 maart 2019 om 17:32
Ach jezus nee. Strik erom en opzouten.
Vind ik leuk
kees ee +943
donderdag 14 maart 2019 om 17:56
. . is, denk ik, in aanleg een goede voetballer.
Vind ik leuk
Blindsy +19036
donderdag 14 maart 2019 om 17:58
Alles geven voor Feyenoord. Dat zouden er meer moeten doen.
Vind ik leuk
Dafkuh +184
donderdag 14 maart 2019 om 18:47
Hij mag gewoon terug naar wII komen als hij niet slaagt bij feyenoord
Vind ik leuk
derksen +9164
donderdag 14 maart 2019 om 19:15
Tapia heb gewoon kuipvrees want bij willem II speelt hij redelijk tot goed dat heb die bij Feyenoord nog nooit gedaan
Bij nationale elftal altijd de uitblinker
Dus duidelijk kuipvrees
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:48
Het is nog maar de vraag of je nog weer de kans krijgt hrb toch een vermoeden dat die tuinkabouter en de schapenkop kapsel weer de voorkeurs behandeling krijgt boven tapia,toornstra,ayoub,kokcu,en wat nieuwe talenten
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:57
Bij Willem ll doet hij het gewoon heel goed en loopt hij Frank en vrij te spelen en lijkt hij weer plezier te hebben in het voetbal dus gewoon niet meer terug keren naar feijenoord
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:58]
Vind ik leuk
BenikBen +117
donderdag 14 maart 2019 om 19:59
Ppff Goed voor de middenmoot meer niet.
Vind ik leuk
Patje41 +1186
donderdag 14 maart 2019 om 20:05
Dacht dat het Stan Laurel was....
Vind ik leuk
fer65 +333
donderdag 14 maart 2019 om 20:45
Je komt alleen terug om verkocht te worden je hebt gefaald.
Vind ik leuk
Isakson +284
donderdag 14 maart 2019 om 20:53
Wat doet ie op dit moment 75%¿
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:46
We bibberen al tapia!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:56
Noem mij nou es een speler die geen fouten maakt hij heeft tenminste lef in z.n speelwijze die kakkerlak choach snapt er geen reet van hij had moeten werken in primark bij de costuums afdeling
Vind ik leuk
Koenbres +2012
vrijdag 15 maart 2019 om 06:51
Gewoon in Tilburg blijven Renato, je doet het hier goed en je wordt gewaardeerd!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:13
Tsja, voor Feyenoord misschien een redelijk spelertje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws