Twentse pechvogel op de weg terug na één jaar absentie: 'Het is hem enorm gegund'

Twentse pechvogel op de weg terug na één jaar absentie: 'Het is hem enorm gegund'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 08:18vr 15-03-2019 om 08:18

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 09:05vr 15-03-2019 om 09:05

Voor FC Twente-middenvelder Haris Vuckic (foto) gloort er licht aan het einde van een lange tunnel. De 26-jarige Sloveen is herstellende van een kruisbandblessure en speelde zijn laatste wedstrijd voor de Tukkers op 4 maart 2018.

Vuckic is echter weer terug op het trainingsveld en deed volop mee aan de groepstraining. Trainer Marino Pusic hoopt dat hij dit seizoen nog een beroep kan doen op de middenvelder, vertelt hij aan TC/Tubantia. "In de voorbije dagen zag je meteen wat hij aan kwaliteit en uitstraling meebrengt. Het is hem ook enorm gegund, want Haris is een heel positieve jongen die keihard heeft gewerkt om fit te worden."

Oussama Assaidi en Rafik Zekhnini kunnen vrijdagavond weer minuten maken. Assaidi keerde onlangs terug van een zware knieblessure, maar moest het uitduel met TOP Oss aan zich voorbij laten gaan. Zekhnini liep vlak na de winterstop een spierscheuring in zijn hamstring op, maar is eerder hersteld dan verwacht. Pusic houdt overigens nog een slag om de arm. "Ze zijn fit genoeg om bij de groep te zitten, maar niet iedereen is ook al honderd procent wedstrijdfit."

FC Twente verzekerde zich in Oss van de derde periode in de Keuken Kampioen Divisie en kan tegen FC Volendam de volgende stap naar promotie zetten. De Enschdeërs hebben, met nog tien wedstrijden voor de boeg, een voorsprong van tien punten op Go Ahead Eagles.

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 08:21
Hoop dat Twente weer een subtopper wordt ! Mooie club 😁
Vind ik leuk
frhoi +1836
vrijdag 15 maart 2019 om 08:45
met zo stadion en zulke fans hoort dat wel ja.
en weer een mooie uitwedstrijd naar twente met een lekker broodje beenham.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7213
vrijdag 15 maart 2019 om 09:30
Ik hoop het ook en als tegenprestatie hoop ik dat Ajax de volgende ronde haalt ;-)
Vind ik leuk
Feeltje +92
vrijdag 15 maart 2019 om 08:26
mooi weer richting de ED! sneller dan verwacht!,
Mooi dat het binnen 1 seizoen is gelukt met ons vreemdelingen legioen!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:34
geweldige persoonlijkheid vuckic !
Vind ik leuk
Bixente +426
vrijdag 15 maart 2019 om 08:53
De Tukkers horen in de eredivisie, ja toch? ☺
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
vrijdag 15 maart 2019 om 09:11
"Trainer Marino Pusic hoopt dat hij dit seizoen nog een beroep kan doen op de middenvelder"

Je hebt 3 dagen voorsprong op de rest.
Zou lekker zeggen: Doe maar voorzichtig en zorg dat je volgens seizoen klaar bent.

Gaat namelijk net iets te vaak mis met gasten die net terug zijn van zo'n blessure.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7213
vrijdag 15 maart 2019 om 09:33
Maar als Pusic een beroep op Vuckic kan doen betekent het ook dat hij 100% wedstrijd fit is.
Misschien is hij dan toch "nodig", mocht bv een Espinoza, Smith of Brama wat pijntjes of zo hebben.
Nu moeten bv een Hölscher (nog geblesseerd) of een van de Heide het doen (invallen) waar een Twente supporter niet zo blij van wordt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
vrijdag 15 maart 2019 om 09:36
Normaal zou ik zeggen.. ja.
Maar deze gast valt al van de ene in de andere blessure en daar zou ik toch extra voorzichtig mee zijn.
Zeker niet op kunstgras opstellen.
Vind ik leuk
HanV +5495
vrijdag 15 maart 2019 om 10:47
Geblesseerd geraakt op 5 maart 2018, een dag na een thuiswedstrijd.
Aisaidi heeft zijn laatste wedstrijden voor de knie-blessure gespeeld bij Heerenveen en Vitesse.
Zekhini raakte geblesseerd thuis tegen jong Utrecht.
Holscher is geopereerd vanwege buikklachten, dus niet echt een sportblessure.
Je kunt echt ook geblesseerd raken op gras, dat zie je bij alle FC Twente-spelers. Ook vdLely had in november een dag na een thuiswedstrijd knieklachten, hij speelt sinds deze maand weer mee in de jeugd. Ook bij Ramos was de laatste gespeelde blessure een thuiswedstrijd.
Stand gras - kunstgras dus 5 - 0 (Holscher nvt).
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
vrijdag 15 maart 2019 om 11:08
Assaidi stelden ze niet eens op als ze op kunstgras moesten vorig seizoen.
Was nog een heel gedoe over toen ADO-Twente op het programma stond en het water echt aan de lippen bij Twente. Toen ging hij toch maar een keer op die rommel meedoen.

Denk je dat dat voor niks was?

Nergens stel ik dat je niet geblesseerd kan raken op echt gras. Gebeurt alleen opvallend vaak op plastic dat er knieblessures ontstaan die meteen iemand een jaar uitschakelen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:45
Natuurlijk hoopt Pusic dat, want hij vindt dat Twente in zo'n enorm zware competitie zit dat ze hem wel goed kunnen gebruiken.

Vuckic sterkte met de laatste stappen !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 12:31]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws