Til na winst op Ajax: 'Ik denk dat heel wat totootjes verpest zijn'

Til na winst op Ajax: 'Ik denk dat heel wat totootjes verpest zijn'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 09:59ma 18-03-2019 om 09:59

Guus Til kon na afloop van AZ - Ajax terugkijken op een zeer geslaagd voetbalweekend voor de Alkmaarders. De aanvallende middenvelder van AZ denkt niet dat veel mensen dit scenario hadden voorspeld. Zelf denk hij dat de weersomstandigheden AZ gunstig gezind waren.

"Vooraf zou je denken dat Feyenoord op ons kon uitlopen, want zij speelden thuis tegen Willem II en wij thuis tegen Ajax. Maar Feyenoord verloor en wij wonnen wel. Dit is het mooie van voetbal. Ik denk dat heel wat totootjes verpest zijn", aldus Til tegenover De Telegraaf.

Til had zondagochtend al wel het gevoel dat AZ erin zou slagen van Ajax te winnen. "Toen ik zag dat het zo waaide, dacht ik al dat het in ons voordeel zou kunnen werken. Wij zijn dat weer hier gewend. Als het zo waait, is het lastig om goed positiespel te spelen. Dat zag je bij Ajax, want zij willen nóg meer dan wij voetballen."

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18552
maandag 18 maart 2019 om 10:05
Of juist niet!!
Vind ik leuk
Rabarber +8954
maandag 18 maart 2019 om 10:06
Geen paniek, over 2 weken is het verschil weer 2 puntjes. Every Little thing is gonna be allright.
Vind ik leuk
AZVork +3062
maandag 18 maart 2019 om 10:08
Een beetje minder hoog van de toren blazen zal je sieren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:21
Ik geloof dat die til naast zijn schoenen loop
Vind ik leuk
Rabarber +8954
maandag 18 maart 2019 om 10:27
Jou ook, je hangt sinds gisteren wel de grote meneer uit hier maar in Amsterdam kreeg je met 5-0 op je klote en laten we over Willem 2 maar niet beginnen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:57
Moet je zo huilen jongen ...?
Vind ik leuk
AZVork +3062
maandag 18 maart 2019 om 18:50
Dat was inderdaad erg in Amsterdam ja. Kansloos was AZ. En drie keer in een seizoen van Willem 2 verliezen is ook teveel. Al vind ik dat ze een goed elftal hebben. En mag hrt een keertje na al die jaren even de grote meneer uithangen? Zie dat dagelijks terug bij bepaalde supporters. Zelfs vandaag gewoon nog.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:39
Nou ik zat er gister helaas naast🙈 had wel iets meer verwacht. Jij had een goeie zondag en ik niet.
Vind ik leuk
AZVork +3062
maandag 18 maart 2019 om 11:58
Ja inderdaad. Nu ff weekje geen eredivisie kunnen de spelers even koppie leeg bij de landen teams.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:14
Ik heb dit soort uitspraken inderdaad vaak gehoord..

Persoonlijk ben ik met Dries zijn "dit was de kampioensoverwinning" al gestopt met dit soort onzinnigheid tot het een vaststaand feit is.

Kan wel lachen om gasten als Rabarber, nodig je graag uit voor de wedstrijd en zeg zelf van te voren dat Ajax inderdaad wel zou kunnen gaan winnen. Maakt de winst deste leuker voor mij.
Vind ik leuk
Piranha73 +344
maandag 18 maart 2019 om 10:17
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:33]
Vind ik leuk
Castromann +9594
maandag 18 maart 2019 om 10:23
Maar er is nog niets beslist.
Met het 3punten systeem is een gat van 5 punten niet veel.
Ok...je kan ze idd maar alvast hebben die 5punten.
De druk ligt nu bij ajax...die moeten nu echt alles winnen.
Psv kan aan een gelijkspel in de arena genoeg hebben.
Vind ik leuk
Och jeh +2572
maandag 18 maart 2019 om 13:54
Winnen in de Arena en ze zijn kampioen!! Zou top zijn!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:53
hahaha haal jij je spul ook altijd bij de boeren jongens ?zou vragen of ze wat minder sterk spul aan je verkopen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:39
Dan ben je er nog niet hoor
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:07
Top gedaan AZ :) Vind die Til ook wel een prima gast, zit een goed koppie op.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:10
Ik vind eigenlijk dat sinds hij aanvoerder is, hij een stuk minder is gaan voetballen. Ja hij scoort de winnende tegen Ajax maar voor de rest heeft hij, in mijn ogen, weinig bijgedragen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:11
Hij is sowieso minder bepalend dan in zijn debuutseizoen. Kan de druk zijn, maar dat zou betekenen dat een stap hogerop er sowieso niet inzit, de druk word dan alleen maar groter.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:47
Hij is wel weer onderweg terug. Na winterstop een niveau hoger dan voor winterstop. Maar geldt voor alle spelers
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:47]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:07
Competitievervalsing, het waaide te hard!
Vind ik leuk
Buck Worrier +2693
maandag 18 maart 2019 om 10:08
KNJB heeft alleen het weer niet in de hand. Daarom hebben wij ook een dak.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:08
Inderdaad Til, ik hoop dat jij ook veel geld hebt verloren!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:08
Ben nog steeds 100% zeker dat wij kampioen gaan worden. Strijden op 3 fronten mee om de prijzen! WZAWZDB ❌❌❌
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
maandag 18 maart 2019 om 11:34
Wij zijn AZ, wij zijn de beste?
Vind ik leuk
Och jeh +2572
maandag 18 maart 2019 om 13:56
De teleurstelling zal alleen maar groter worden voor je de komende weken
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:09
Tsja, Ajax was wederom een drama. Op de een of andere manier is dit toch een structureel probleem de laatste jaren bij Ajax. Kan je kampioen worden, vergooien ze het altijd.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:13
Is een mentaal dingetje, ze denken gewoon dat ze wel even kampioen worden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:18
Ik denk dat het te maken heeft met de binding met de club. Wij als supporters hebben onwijs de drang om kampioen te worden na een aantal jaren van droogte, spelers als Tagliafico en Neres zijn er pas net en voelen niet de enorme drang die onder de supporters leeft.

Tevens krijg ik het idee dat veel spelers Ajax gebruiken om naar een grotere club te gaan. Seizoentje knallen en daarna lekker weg. Er staat geen team die koste wat het kost kampioen wil worden. Zo gaat het al jaren, zodra Ajax dichtbij is, vergooien ze het.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2693
maandag 18 maart 2019 om 10:42
Dit is een hele goede en heldere en juiste analyse.
Maar PSV moet daar ook last van hebben, en toch gaan zij de laatste 10 minuten pompen.
En valt die toch. Bij Ajax dan weer vaak niet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:55
Ik denk toch dat PSV minder kwaliteit heeft, maar er als team beter staat. Bij Ajax heb je veel individuele klasse, maar daardoor ook veel ego's die veel bezig zijn met een transfer. Bij Ajax kunnen ze zo'n beetje de materiaal man nog voor 30 miljoen verkopen, bij PSV wordt er toch minder getrokken aan spelers. Ajax staat sowieso nationaal als internationaal meer in de spotlights, en dan brengt (ongewenste) druk met zich mee, die er bij PSV minder is. Van Ajax wordt verwacht dat ze kampioen worden, dat is bij PSV denk ik minder, waardoor je vrijer kunt voetballen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:56]
Vind ik leuk
Buck Worrier +2693
maandag 18 maart 2019 om 11:10
Nou, PSV moet ook elk jaar de titel winnen.
Er zijn maar 2 clubs die dit als doelstelling hanteren elk seizoen. En zijn het ook verplicht om naar te handelen.
Alleen is het verschil tussen Ajax en PSV voornamelijk ook de manier waarop.
En wil Ajax Europees ook presteren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:11
En toch als PSV kampioen wordt, is het een schande van Ajax. En als Ajax kampioen wordt, is het logisch. Er is toch een hoger verwachtingspatroon bij Ajax.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2693
maandag 18 maart 2019 om 11:17
Klopt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:03
Het is goed voor het Nederlandse voetbal als PSV kampioen wordt, Ajax is volgend CL seizoen leeg gekocht
Vind ik leuk
rinirat +4197
maandag 18 maart 2019 om 10:20
Niet mee eens...
Ajax speelt al maanden 3 wedstrijden in de week... PSV slechts een AZ slechts een en dan komen er pijntjes en vermoeidheid.
Juventus zegt dan Ronaldo speelt vandaag niet.
Ajax had met jeugdspelers die fris zijn moeten starten ... een Dani de Wit bijvoorbeeld anders wordt het steeds zwaarder..
AZ was ook niet zo best maar feller dan AJAX
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:23
Dit seizoen misschien, maar vorig jaar speelde Ajax geen Europees voetbal en was het ook hetzelfde liedje. Het is de laatste jaren echt een probleem aan het worden.

En dan nog he, een B ploeg moet PEC Zwolle ook gewoon kunnen oprollen. Kwaliteit in overvloed, maar het is gewoon te nonchalant.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:24]
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
maandag 18 maart 2019 om 11:36
Kun je nagaan... En Juventus laat geen wedstrijden verzetten door te gaan huilen bij de KNVB. Wat een superclub is dat he?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:04
Heeft toch goed uitgepakt? Profiteert de top van Nederland ook gewoon van. Je kan het huilen noemen, maar als het Feyenoord had betroffen had je het waarschijnlijk ook logisch gevonden.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 12:05]
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
maandag 18 maart 2019 om 12:58
Nee, dan had ik dat zeker niet logisch gevonden.

Dit soort zaken moet je van tevoren afspreken zodat er geen (schijn van) bevoordeling is. En als het zo belangrijk is voor et Nederlandse voetbal dan had de KNVB hetzelfde mogen doen in de groepsfase voor PSV. Wie weet was die club dan ook verder gekomen en hoe goed was dat geweest voor het Nederlands voetbal?

Ik denk eerder dat het verplaatsen een voordeel voor ajax is geweest in de wedstrijd tegen Pec.Statistieken tonen aan dat vooral punten gemorst worden in de wedstrijden voorafgaand aan een CL wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:03
Statistieken zijn geen garantie... Echt een voordeel is het niet geweest voor Ajax zo blijkt (puntenverlies tegen AZ). Bij Ajax is er toch ook geen wedstrijd verplaatst in de groepsfase? Ik vind het een goede zaak, en het heeft geholpen waar meerdere Nederlandse clubs in de toekomst de vruchten van plukken. Ajax heeft sowieso al een heleboel wedstrijden meer gespeeld dan PSV, dus die ene wedstrijd die verplaatst is, is echt niet van doorslaggevend belang in de titelstrijd hoor.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
maandag 18 maart 2019 om 13:18
Statistieken zijn geen garantie maar kunnen vaak wel een trend aantonen. Dat is hier het geval.

Dat er bij Ajax ook geen wedstrijd is verplaatst is niet het punt: Als het in het belang van Nederland is om ploegen beter voor te bereiden op CL dan had de KNVB al in de groepsfase hierop in kunnen springen. PSV zat in een vreselijk zware poule. Als jouw redenering klopt hadden ze meer kans op punten gehad. Waarom gebeurde het niet?

Je geeft aan dat het heeft geholpen, maar dat blijkt nergens uit. Toon het maar aan. Ik poneer de stelling dat het eerder heeft geholpen de 3 punten tegen Pec binnen te halen omdat ze na de CL wel focus hebben op die wedstrijd en ervoor niet (zie mijn opmerking over statistieken).

En ik ben het met je eens dat het verplaatsen van die ene wedstrijd niet van doorslggevend belang is. Maar dat had het dus wel kunnen zijn.

Nog een poging?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:24
Ik denk dat je verder moet kijken dan alleen de wedstrijd tegen PEC. AZ viel in diezelfde week. Dus wellicht heeft Ajax zich meer heeft kunnen focussen op PEC, maar als gevolg daarvan dus minder op AZ (3 dagen ipv 6, plus 3 wedstrijden in een week). Denk dat je te makkelijk voorbij gaat aan het fysiek aspect. Vermoeidheid speelt een enorme rol.

Ik denk niet dat de KNVB even 12 wedstrijden uit de competitie schrapt (de groepsfase wedstrijden van zowel Ajax als PSV). Dit betrof 1 wedstrijd. Is zuur voor PEC, maar verder geen nadeel voor PSV (die wel liepen te zeiken). Maar voor PEC vind ik het ook niet triest, aangezien die eens in de twee weken aan competitie vervalsing doen met betrekking tot het kunstgras.

Dat er van tevoren afspraken gemaakt had moeten worden ben ik met je eens, want nu schept het wellicht verwarring. Maar alsnog vind ik het een goede zaak. Mag van mij vaker gedaan worden in de toekomst, voor welke club dan ook.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
maandag 18 maart 2019 om 13:30
Wij gaan het niet eens worden, maar desalniettemin een prettige discussie ;)

Vermoeidheid speelt geen rol. Barcelona doet het ook altijd (3 wedstrijden per week) en rouleert echt niet veel. Het gaat meer om de focus. Hoe krijg je de spelers opgeladen om die wedstrijd te spelen.

AZ was altijd een lastige wedstrijd geweest en ik denk dat het eerder de verdienste van AZ was dan een wanprestatie van Ajax. Vond AZ erg goed spelen, misschien wel voor het eerst tegen 1 van de 3 topploegen uit de ED. Dolberg bijvoorbeeld presteerde niets en die had toch voldoende rust gekregen? :)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:16
We hoeven het ook niet eens te worden, zolang het een normale en respectvolle discussie is, is dat prima toch? ;) En deze discussie is zeer respectvol.

De spelers van Barca zijn echter wel gewend om meerdere keren per week te spelen. Bij Ajax toch vooral talenten die dit niet gewend zijn. Kan me wel voorstellen dat je je als speler minder kan opladen voor een wedstrijd tegen PEC dan tegen Real Madrid. Maar als dat je probleem is, dan wil je simpelweg niet graag genoeg kampioen worden.

AZ speelde een goede wedstrijd, leverde strijd en liet Ajax niet voetballen. Knap van AZ, doet het uitstekend na de winterstop! Dolberg is een drama.. Al maanden. Ik vraag me sowieso af waarom Ten Hag Dolberg nog gebruikt als eerste spits (boven Huntelaar). Huntelaar speelt vaak ook ongelukkig, maar levert wel strijd en passie!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:08
Hoe kunnen ze nou moe worden? Hier wordt het hele seizoen al geroepen dat jullie bank zo sterk en de selectie zo breed is.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:28
Selectie is ook breed, maar blijkbaar toch niet sterk genoeg
Vind ik leuk
rinirat +4197
maandag 18 maart 2019 om 10:18
Echt de Luuk De jong van AZ geen bal geraakt en per ongeluk een doelpunt.
Vind ik leuk
kees ee +1078
maandag 18 maart 2019 om 10:36
. . dan gaat'ie 't nog ver schoppen !?
Vind ik leuk
Mr. Writer +588
maandag 18 maart 2019 om 10:24
Op de laatste speeldag ook zo spelen tegen PSV. De overwinning op Ajax was 110% verdiend, en in het kader van het competitie-element zou het fijn zijn om de prestaties zo door te trekken. De derde plaats is up for grabs, dus blijven presteren AZ!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:07
Op de laatste speeldag is PSV al kampioen en wint AZ
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 10:35
Toto is toch een sponsor van de KNVB?
Wellicht heeft de KNVB het wel geregeld dat AZ won. Zo dat Toto geen geld hoefde uit te keren.

Kunnen we zulke dingen gewoon niet verbieden? Het is toch gewoon simpel dat schijn partijdigheid niet in het voordeel is van de KNVB?

Ander vraagje? Waarom mag er geen reclame van andere goksites of gokbureaus worden gemaakt? Terwijl toto toch ook gokken is? Wellicht heeft dat te maken dat de aandeelhouder de staat is?
Ander vraagje waarom mag er reclame worden gemaakt voor bier en andere alcohol, terwijl tabak reclame wel wordt verboden?
Kan er niet gewoon 1 lijn worden getrokken, desnoods is het met coke gemaakt.

Wat is het toch vreemd ons landje.
Zo schijnheilig, echt triest.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:36]
Vind ik leuk
kees ee +1078
maandag 18 maart 2019 om 10:44
. . nog één !?, . . roken in een koffie-shop !?, . . binnen ??, . . nog één !?, . . geen zwarte, maar blanke knechten ??
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 10:56
Of een houden van techno feesten houden, iedereen weet dat daar pillen word gebruikt, maar toch worden zulke feesten gehouden.
Zo zijn er heel wat dingen die aangepakt kunnen worden, wat echt veel beter zou zijn.
Maar dit heeft niks met voetbal te maken.
De sponsorschap van verschillende bedrijven aan de sport wel. Want waarom mag Heineken wel sponsor van F1 zijn maar Malboro niet?
Dat zelfde geld dus ook voor voetbal, waarom mag Amstel bier Feyenoord sponsoren terwijl Malboro of Bewin niet Ajax mag sponsoren?
Hoezo?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:50
Als je AZ als winnaar had dan wordt er toch iets meer uitgekeerd :-)
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 11:06
Ja maar als er maar 2 mensen op AZ hebben ingezet. En 1000 op Ajax. Volgens mij is het dan voordedelig om dan AZ te laten winnen.
Vind ik leuk
kees ee +1078
maandag 18 maart 2019 om 10:35
niet wat hierboven staat daar kan ik me ten dele in vinden, . . maar de toto verkloot !?, . . . heerlijk !!, . . niet om de centen, maar omdat dat voetbal mooi maakt !?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:46]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:38
Krijg nog een hoop centenvan guusje til
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:56
En niet alleen totootjes 😞
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:22
Plezier hebben als je iets voor een ander kunt verpesten.....


Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 18 maart 2019 om 12:30
Guus Til kom naar huus. Oftewel doe hetzelfde geintje in de laatste speelronde nog eens aub, dan houd ik er in de toto rekening mee!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:29
Ben echt klaar met dit Ajax! Al jarenlang 2e staan en zodra het moment komt om in te halen verliezen ze! Groot mentaal probleem.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 14:13
Hulde voor AZ.

Ik zat te kijken en zag de kansen die ze hadden, elke keer veel te lang wachten en dan verkeerde keuzes maken. Ik dacht die scoren never nooit niet. Hoe die bal er dan toch inging is een godswonder, overal tussendoor.

Ajax stonden in het hoofd alle loftuitingen te lezen van de laatste weken.
Ze maken het zich niet makkelijk, steeds als PSV morst dan Ajax ook.

PSV is net zo wankel, eigenlijk moeten we de schaal geven aan de fairplay club, want geen vd 3 verdient hem.
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 21:38
Tattoos ?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:24
Nee hoor, mijn toto klopte. Dank je, Guus. Ik heb 186 euro verdiend.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws