'Je bent niet goed geïnformeerd, haha. Ik verdien echt geen Ajax-salaris'

'Je bent niet goed geïnformeerd, haha. Ik verdien echt geen Ajax-salaris'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 10:28ma 18-03-2019 om 10:28

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 10:34ma 18-03-2019 om 10:34

Oussama Assaidi staat níet voor een enorm salaris op de loonlijst bij FC Twente. Dat benadrukte de vleugelaanvaller zondag, bij talkshow De Tafel van Kees op FOX Sports. 

Dit seizoen stond de dertigjarige Assaidi nog niet één keer in de basis bij Keuken Kampioen Divisie-koploper Twente. Hij was lang geblesseerd en is nog maar net fit. Het contract van de pingelaar loopt af. "Ik ben transfervrij. Ik heb het bij FC Twente in principe uitstekend naar mijn zin. Het is een fantastische club, dus we gaan het zien", zei hij zondag.

De aangeschoven Hans Kraay confronteerde Assaidi met het feit dat hij een 'Ajax-salaris' verdient in Enschede. "Dan ben je niet goed geïnformeerd, haha. Ik heb echt geen Ajax-salaris."

Ook ontkende de voormalig aanvaller van onder meer Liverpool en sc Heerenveen dat hij de absolute grootverdiener is binnen de selectie van Twente. "Dat is honderd procent niet zo. Anders zou ik dat gewoon zeggen."

Lees ook: Assaidi 90 minuten reserve: 'Niet de afspraak, trainer heeft iets uit te leggen'

Plaats een reactie

kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 10:33
En terecht dat hij dat niet verdiend.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:33
Zou ook ridicuul zijn gezien de situatie bij Twente
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 10:39
Hoezo? Twente staat toch bovenaan? Ze gaan een prijs winnen, zeer waarschijnlijk.

Dan mag je de spelers toch waarderen?
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 10:41
Die waardering krijgen die spelers dan ook, maar deze Assaïdi heeft er echter nauwelijks aan bijgedragen.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 10:58
Maar is wel de beste speler van Twente, hij is alleen geblesseerd geweest. Anders waren ze nu al kampioen geweest, zeer waarschijnlijk.
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 11:26
Hij is inmiddels dusdanig veel geblesseerd de afgelopen jaren dat we amper weten of hij eigenlijk nog wel kan voetballen.
Of Twente dan al kampioen zou zijn geweest dat boeit niet, dat worden ze uiteindelijk toch wel.
Vind ik leuk
#Keizerout +50370
maandag 18 maart 2019 om 10:41
Jawel, maar een Ajaxsalaris is wel hoog voor de KKD.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 10:44
Daarom heeft hij dat ook niet.
Niemand trouwens bij Twente
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 11:05
Ook in de eredivisie heeft niemand een Ajax salaris.
Bij Feyenoord moet men het doen met de boekenbon en cadeau kaart van de intertoys.
Bij PSV moet het doen met gratis vlucht naar Mexico en cadeau kaart bij Philps shop en natuurlijk gratis energie, die energie rekening gaat natuurlijk om die redenen ook omhoog.
Vind ik leuk
almsend95 +314
maandag 18 maart 2019 om 11:10
Haha cadeaubon van de intertoys is het lekkere kruidje in de opmerking. Ook vergane glorie
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 11:01
Ajax salaris is voor de eredivisie ook te hoog.

Feyenoord en PSV kunnen zo'n hoog salaris plafond ook niet hebben. Ajax overigens ook niet, bij geen CL deelname had Ajax zwaar verlies geleden.

Maar Hans moest Ajax in een zin noemen anders had het geen aandacht gehad. Want als hij had gezegd dat hij de salaris van Vitesse speler had gekregen, dan was het niet in het nieuws geweest. Terwijl dat voor Twente ook te veel is.
Vind ik leuk
Deck010 +10215
maandag 18 maart 2019 om 11:52
laat alle spelers maar blij zijn met hun salaris. Ik pleit voor een prestatiesalaris, dus een laag basissalaris en bonussen verdienen als je goed hebt gepresteerd. Dan hadden de heren van de zogenaamde top 3 clubs toch een klote week gehad. Wellicht zijn ze dan minder snel moe en kunnen ze zichzelf wel opladen voor een wedstrijd.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 13:49
Men drukt dat in geld uit.
Maar support van mensen kan onbetaalbaar zijn.
Daar zou de belasting op moeten letten.
En ons dan in menselijkheid terugbetalen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:46
Inderdaad , ik ken een clup die al een tijdje geen prijs heeft gepakt en als je ziet hoe hun de pareltjes betalen voor twee wanprestaties in 1 week
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 10:56
Oh je bedoelt Liverpool zeker?
Vind ik leuk
G.Kopf +5775
maandag 18 maart 2019 om 12:18
Als ze die prijs niet winnen, was het ook wel een aardige schande.
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 10:40
@ Daarom zijn bananen krom!

Het zou toch vooral ridicuul zijn gezien zijn eigen blessuregevoelige situatie.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:41]
Vind ik leuk
Smithsonian +45221
maandag 18 maart 2019 om 10:34
Jammer dat hij zo ver weg is gezakt...
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 10:41
,zak,zak,zak,zak,zak,zak,zak
maar lekker door,door,door,
zak maar door,door,door,door
Zak,zak,zak,zak,zak,zak,zak,zak
maar lekker door,door,door,
zak maar door,door,door,door
Vind ik leuk
Roeptoeter +19234
maandag 18 maart 2019 om 10:35
Dan heeft hij iets verkeerd gedaan. Als er ergens genoeg geld was op het moment van tekenen was het daar wel.
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 10:44
Als er juist ergens op het moment van tekenen.géén geld was dan was het daar.
Vind ik leuk
RJC1960 +241
maandag 18 maart 2019 om 10:51
Als je de begroting van Twente bekijkt dan is het al niet normaal. In de ere divisie zouden ze met hun begroting nog in het linkerrijtje staan. De geldbomen groeien goed in Enschede en daar plukken ze dit jaar de vruchten van.
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 10:57
De berg schulden die de club heeft 'gespaard' is echter ook niet normaal.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 13:54
Begrijpen doe ik het ook niet nee.
Als ik 30 miljoen schuld zou hebben.
Zou ik dan spelers kunnen betalen die mij kampioen maken?

Mijn cluppie, kon de spits niet betalen, Willem II haalde hem weg en redde zich ermee, mijn cluppie speelde eerlijk en zit zonder geld in de KKD. Snappen doe ik het niet.

Wat ik wel weet is dat die vent die spelers haalt bij Twente een klasbak is, had Feijenoord die maar.
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 14:17
Als je maar de juiste afspraken maakt met de schuldeisers kan je ook met een berg schulden een succesvol elftal samenstellen, hetgeen overigens niet alleen van de centen afhangt.

Ook jouw club heeft financieel bedenkelijke perioden meegemaakt, kan ik me nog uitstekend herinneren. Waren ze blij dat de promotie tegen Roda mislukte, anders was de club failliet geweest.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 15:53
Nou nee, de kans op failissement dateert van eerder, ze hebben toen het stadion verkocht en sindsdien zit er geen rek meer in, dus moet men wel groene cijfers schrijven.

Het klopt wel dat ze geen geld hadden om het team te versterken toen met Dordt, achteraf een goede beslissing want dan krijg je zo'n jaar als NAC nu had, dat gun je niemand.
Cambuur is 1 vd gezondste clubs... niet dat je daar iets voor koopt. Dat bewijst Twente nu wel weer.
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 16:19
Er was inderdaad niet voor het eerste sprake van een mogelijk faillissement, maar er is achteraf wel degelijk bevestigd dat het maar goed was dat Cambuur tegen Roda niet promoveerde omdat dat de club gruwelijk veel geld zou gaan kosten. Er werden namelijk destijds na een aantal sportief zeer magere jaren opeens allerlei dure spelers binnengehaald zoals bijvoorbeeld de tegenwoordig als Ruud ter H. bekend staande Ruud ter Heide met beloftes van flinke salarisverhogingen bij promotie die de club helemaal niet kon waarmaken.

Tegenwoordig hebben overigens heel veel clubs de zaakjes financieel prima op een rijtje.
Cambuur is inderdaad redelijk gezond, maar als je in zo'n geval echter geen geld hebt dan kan je inderdaad niets kopen.....
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:36
Echt weer zo'n Kraay actie! Bah....wat een vervelende man blijft het ook.
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 10:38
Kan zeggen wat u wil maar Kraai geeft de tafel van Kees wel wat leven..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:45
Zo lang Kraay aanschuift ben ik niet thuis. Zit gewoon nooit op zijn mening te wachten.
Vind ik leuk
V. Gaal +8
maandag 18 maart 2019 om 11:34
@forza..Amsterdam, gewoon een vraag uit belangstelling.. Wanneer je niet op reacties of vragen van Kraay zit te wachten waarom lees je dan een compleet artikel dat voorkomt uit zijn vraag en neem je zelfs nog de moeite te reageren ?
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 13:56
Als Kraai de popi-jopie uithangt dan hoef ik hem niet.
Maar als hij als trainer praat dan mag ik hem wel.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 10:49
Maar in zijn commentatoren is hij altijd wel anti Twente.

Mooi voorbeeld Roda - Twente

Boere wordt omver gelopen in strafschop gebied en valt omslachtig.
Kraay: never nooit penalty (wat Twente overigens ook niet kreeg) want Boere valt te makkelijk.

Speler Roda krijgt klein duwtje van Drommel en valt omslachtig.
Kraay: Terechte penalty (wat Roda ook wel kreeg), een duwtje is een duwtje en dat hij makkelijk valt, tja, niet nodig maar gewoon strafschop. Moet Drommel maar niet duwen.

Ach veel meer van zulke shit komt uit zijn mond.
Vind ik leuk
RJC1960 +241
maandag 18 maart 2019 om 10:55
van Drommel heeft een probleem en dat is een gedragsprobleem. Hij heeft dit helemaal niet nodig en ja de strafschop was terecht. De situatie met Boere was ook terecht geen strafschop. Maar laten we het niet hebben over strafschoppen die terecht of onterecht aan Twente dit seizoen werden gegeven want dan zijn we nog een tijdje zoet. Het hele geven van strafschoppen wordt steeds meer een clownsact. Het beste optreden wordt voortaan beloond met een strafschop.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 11:04
Ik heb het niet over terechte of onterechte strafschoppen maar wat uit de mond van Kraay komt.
Hij vond de mogelijke strafschop van Boere onterecht (wat dus ook helemaal niet gegeven is!) omdat hij voor zo'n klein duwtje zo makkelijk valt.
Echter tegenovergestelde gebeurd vrijwel exact hetzelfde en zegt Kraay dat het ondanks gemakkelijk vallen voor zo'n klein duwtje het altijd een duw blijft dus terecht, wat Roda dus ook een strafschop opleverde.

Ik nam deze wedstrijd als voorbeeld omdat hier juist het mooiste voorbeeld was van tweestrijdeige uitspraken van Kraay!

Niets ten nadele van Roda.

Ook de verloren wedstrijd van Twente tegen jong Ajax (2-5) vond hij het van Twente een schande dat deze club met zo'n budget weggespeelt werd door de jonkies van Ajax.
Maar zonder gekheid.
Die jonkies van Ajax hebben meer gekost dan de hele selectie van twente dus waarom "met zo'n budget als Twente" erbij?
Omdat hij shit lult
Vind ik leuk
Wichie +153
maandag 18 maart 2019 om 11:04
Alle strafschoppen van Twente zijn geanalyseerd door een scheids en daar is uit gekomen dan er maar 1 onterecht was, want die was buiten de 16. Misschien vinden jullie dat je te weinig strafschoppen krijgt maar dan hoef je niet over Twente te gaan klagen. En als je er 1 krijgt mis je ook nog....
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 11:13]
Vind ik leuk
RJC1960 +241
donderdag 21 maart 2019 om 10:15
Dan heb jij de reacties van van de Ende niet mee gekregen. Maar goed Twente wordt kampioen en wij mogen hopen op een periodetitel ook al is dat een bijna onmogelijke zaak.
Vind ik leuk
diekertjedap +5454
maandag 18 maart 2019 om 11:00
laten we het nu niet over gemakkelijk gegeven pingels en fc twente in 1 zin hebben.......
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 11:06
Nee dat doe ik ook niet.
Lezen, of begrijpend lezen, is natuurlijk veel te moeilijk voor jou.
Gezien jouw nickname...................
Vind ik leuk
diekertjedap +5454
maandag 18 maart 2019 om 11:14
als ik het eerste deel van jouw nick pak en twente, dan moet je dat ook niet in 1 zin zeggen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 11:15
Mijn nick valt op mij.
Ik ben gelukkig.
Heeft niets met Twente te maken.
Maar ik zeg toch...................
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 14:00
Lucky kom op, daar kom je niet mee weg.

Het zit jullie kwa scheidsrechters nu wel erg mee, toch?
Denk terug aan het jaar van degradatie, toen was elke beslissing net verkeerd gevallen, toen was je elk duwtje de pineut. En voorin kreeg je nooit een penalty.

Dat Kraaij dan kritisch is mag toch, niemand houd van clubs die bevoordeeld worden. Twente is klasse en zelf best goed genoeg om kampioen te worden.
Proficiat met de schaal, jullie horen daar ook een trapje hoger.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 14:19
Sorry Cookee, maar ik denk dat jij mijn insteek ook niet begrijpt.

Ik heb het zuiver over Hansie.
Eerst zegt hij dat club A (in dit geval Twente) geen recht heeft op een penalty als desbetreffende speler na een lichte duw als een zwaan neer gaat, en aan de andere kant waar bijkans hetzelfde gebeurd, dat dit dan wel een terechte penalty is.
Ik ga daar niet over en weet ook wel dat het dit jaar niet tegenzat voor Twente.
Toch als de VAR er was (uitgezocht door mensen), had Twente er maar ééntje (uit Sparta) niet gekregen.
En laat dat nu net die wedstrijd zijn dat dit voor de overwinning (0-2 dan ipv 0-3) niets had uitgemaakt omdat Twente daarvoor en daarna tig kansen kreeg. M.a.w. niets aan het spelbeeld veranderde na die pingel.

Nogmaals, kijk de samenvattingen op FOX over de KKD maar na, (wat ik vrijwijl altijd doe ivm geen andere keus), Hansie heeft altijd wat te zeiken over Twente.

En nogmaals, ik heb Roda-Twente er tussen uitgehaald omdat ik vond hoe tegenstrijdig Hansie hier was.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 16:01
Hans was een vrij pittige verdediger. Als ik dan soms de penalties zie van Twente, dan denkt hij mogelijk, dan kan je als verdediger niks meer, handje op de schouder hup penal.
Ik denk dat Hans niks tegen Twente heeft maar vindt dat Twente het op eigen kracht wel kan.

Misschien hoopt Hans ook dat het weer spannender wordt als Twente wat punten morst, hij moet Fox ook verkopen.
Maar als je er zo mooi voor staat, dan mag Hans van mij alles zeggen, hij is ook geen vriend van Cambuur maar dat is hartstikke terecht... drama team.
Hans houdt vaak wel veel van clubs met inventiviteit en weinig geld die toch leuk voetbal spelen, wie weet is dat het?
Vind ik leuk
Tukkerland +3695
maandag 18 maart 2019 om 10:38
Stelt gewoon de eis wanneer hij wil spelen... Kunstgras wil die niet op spelen en je bent ook al het hele seizoen geblesseerd. We redden het wel zonder deze jankerd.
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 10:43
Fijne mens bende gij...
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 10:51
Ik vind het juist jammer dat hij niet veel speelt.

Niet op kunstgras komt mede door de medische staf die hem dat nu nog afraad.

Vorig seizoen was hij één van de weinige smaakmakers die vrijwel altijd een voldoende kreeg en vanwege zijn blessure was vrijwel elke Twente supporter in mineur.

Dus waarom jij nu weer zo antwoord vind ik als Tukker niet kloppen.
Vind ik leuk
Tukkerland +3695
maandag 18 maart 2019 om 10:57
Hij moet wel spelen ja, maar je gaat toch niet klagen in de media over speeltijd. Begrijp me niet verkeerd hij is een van mijn lieveling spelers in de selectie maar hij moet dit soort dingen gewoon niet doen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 11:13
Dat klopt dan wel weer maar hij was flink gefrustreerd omdat Pusic hem speeltijd had beloofd.
En bij rust al 4-0..................

Maar ik geef je wel gelijk dat hij dat binnenskamer had moeten houden.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 16:03
Er is een verschil tussen je mening zeggen en 'janken'.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:41
Hij zal toch wel minimaal een tonnetje opstrijken?
Vind ik leuk
Smithsonian +45221
maandag 18 maart 2019 om 10:43
Zeker wel, voor hem een zakcentje.

Zal lekker weer naar de zandbak gaan als ik hem was.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:58
Hoop dat die blijft
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:12
Hij zou de 1e zijn, die niet liegt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws