Koeman vertelt selectie over aanslag in Utrecht: Hebben voor de tv zitten kijken

Koeman vertelt selectie over aanslag in Utrecht: "Hebben voor de tv zitten kijken"

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 15:46ma 18-03-2019 om 15:46

Bondscoach Ronald Koeman heeft maandag met de selectie van het Nederlands elftal gesproken over de schietpartij in Utrecht. Maandagochtend vond er een aanslag plaats in een tram in de Domstad. "Veel spelers waren er bij binnenkomst nog niet van op de hoogte", aldus Koeman tijdens een persconferentie in Zeist.  

"Ik wist het zelf ook nog niet. Later kwam het pas echt binnen bij iedereen en dan zitten we ook wel even de televisie om te kijken wat er precies is gebeurd. De perschef heeft de spelers ook kort even toegesproken om uit te leggen wat er is gebeurd en wat dat voor gevolgen had voor de training", zei de bondscoach tegen de aanwezige pers. "Normaal is het altijd een openbare training op de eerste dag, maar nu dus niet."

De KNVB maakte eerder op de dag bekend dat de training van Oranje die voor later staat gepland, ditmaal niet toegankelijk is voor publiek. Bij de aanslag in Utrecht van maandagochtend zijn drie doden gevallen. Negen mensen raakten gewond, zo maakte de burgemeester van Utrecht zojuist bekend. 

Lees ook: Training van Oranje toch niet open voor publiek door gebeurtenissen in Utrecht

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 15:58
Sterkte voor familie en slachtoffers van deze laffe daad
Vind ik leuk
tikkietoe +6449
maandag 18 maart 2019 om 15:58
Het moet wel fijn zijn soms als voetballer helemaal in je eigen wereldje te leven.
Vind ik leuk
abraksas +2705
maandag 18 maart 2019 om 16:07
Moet idd wel fijn zijn om gewoon ook eens een tijdje geen mobieltje in je handen te hebben en ook niet voor de buis te zitten.
Vind ik leuk
Importbrabo +2458
maandag 18 maart 2019 om 16:00
Geen woorden voor wat er vandaag is gebeurd. Een beetje voorzichtigheid is niets mis mee.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:01
Alle aandacht maakt het nog groter.
Vind ik leuk
Guusman +1314
maandag 18 maart 2019 om 19:56
Verschrikkelijk dit..

stil..
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:05]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:05
Dat is zeer zeker zo.

Elke dag dat wij weer opstaan is er eentje en elk afscheid kan de laatste zijn. En dat vergeten wij nog al eens.
Vind ik leuk
Guusman +1314
maandag 18 maart 2019 om 20:14
Dat is zeker zo Wim en deze dingen zijn meestal een vervanmijnbedshow maar het kwam nu even erg dichtbij..

Dan denk je toch in eerste instantie aan je eigen geliefden en dat voelt bijna gênant
als je weet wat daar gebeurd is..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:21
De gedachte alleen al is verschrikkelijk, laat staan ...

Hou maar op.

Soms is het leven een kermis aan gedachten.

Die van mij stapt net op de fiets om te gaan trainen. En toch verwacht ik hem straks heelhuids terug.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:25]
Vind ik leuk
barry m +605
maandag 18 maart 2019 om 16:07
niet te geloven,
weer zo n maloot die het leven van anderen veel te vroeg beeindingd.
en mensen gewond maakt.

veel sterkte aan familie en vrienden van de slachtoffers.
amem
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 16:22
Walgelijk dit soort daden.
Sterkte voor alle betrokkenen!
Vind ik leuk
Cookee +12964
maandag 18 maart 2019 om 16:28
Altijd mooi als de KNVB ook laat zien in de samenleving te staan.
Bartina is een geweldige kok volgens mij en Ronald een lekkere eter.
Of is dit een oude foto?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:28]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:30
Ik kan hem wel waarderen, maar twijfel eraan of meer mensen dit kunnen waarderen nu.

Het leven is krom en kronkelig, en we kunnen daardoor niet verder kijken dan de aankomende 3 seconden.

En soms is dat maar goed ook.
Vind ik leuk
Cookee +12964
dinsdag 19 maart 2019 om 21:17
Ik vind Ronald leuker worden, hij is ontspannen en heeft humor.
Hij is duidelijk op zijn plek en das ook goed voor het team.

"Krom en kronkelig."
Maar soms ook routine... ik dacht brood uit de vriezer gehaald te hebben, maar er ligt niks in de koelkast dus dat was gisteren dus.
Ik kijk niet vooruit... ik zie het wel ... wat er uitrolt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:05
Haha. Dat klinkt bekend.

Of 10x dezelfde route rijden, en de 11e keer moet je ergens anders heen.
En dat besef je je dan een kwartier te laat. Dan zit ik lekker naar de radio te luisteren, en slaap lekker verder.
Ik denk dat Koeman de perfecte bondscoach is. Hopelijk gaat hij geen rare gedachtekronkels krijgen.

Over treinen bijv.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 00:05]
Vind ik leuk
Cookee +12964
woensdag 20 maart 2019 om 01:10
Maar hoe houdt jij die weg dan krom en kronkelig?
Mijn tip is voorkom regelmaat.

Ik zag niet zitten met Koeman, maar ineens vallen de talenten overal uit de lucht lijkt het. Die Blind/Basten zullen wel denken... shit net te vroeg gepiekt.
En Ronald stapt weer af van dat rare 5-3-2

Gekke gedachtenkronkels... nee die hebben we al gehad.
V Gaal stelde Kuyt als linksback op en Ronald heeft niet de behoefte v Gaal II te zijn hoop ik.

Die over treinen ... ik pijnig mijn hersen ... maar ik vat 'm niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:35
Koeman zei 2x keer, toen hij van club wisselde, dat er een trein voorbij kwam, waar hij wel moest instappen.

M.a.w. : Zo'n mooie kans kon hij niet laten lopen.
Dus hopelijk komt er geen trein voorbij.
Vind ik leuk
Cookee +12964
vrijdag 22 maart 2019 om 14:53
Haha, ik vat hem.

Hopelijk is hij ook voorzichtig met treinen die eraan komen. Er reed vroeger eentje die Hondekop heette, die wil je niet tegenkomen.
Heb het gister afgezet, dat rondspelen is geen zak aan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:08
Ik heb ook niet alles gezien.

David tegen Goliath.

Dat weten we wel ondertussen.
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
maandag 18 maart 2019 om 16:32
Walgelijk dit zeg. Denk eerlijk gezegd iets in de relationele sfeer omdat Kanaleneiland voor 90% uit buitenlanders bestaat. Heb wel overgens van Turkse vrienden gehoord die hem kennen dat ie vrij weinig met de ned gewoontes heeft. Heb een filmpje waar die een PowNed verslaggeefster helemaal verot scheld omdat ze er sexy bij loopt op de Oudegracht Dit soort mafkezen bezorgen ons buitenlanders die hier wel happy zijn een zeer slechte naam. Bah wat een vies peuk zeg
Vind ik leuk
Thobar +4659
maandag 18 maart 2019 om 20:10
Geen woorden meer aan vuil maken. Voor altijd opbergen in Vught (net als zijn eventuele handlangers)
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
maandag 18 maart 2019 om 20:24
Nee hoor. Ondanks dat ik het niet mag zeggen:kogel dwars door zijn hoofd. Voor de slachtoffers en geen proces kosten en tijd. Zeer goedkoop. Geen belasting geld aan verspillen. Bah zeg
Vind ik leuk
Thobar +4659
maandag 18 maart 2019 om 22:16
Nou als het toch zo moet dan maar net als vroeger op de Neude oh het Vreeburg radbraken of vierendelen alleen waar moet je het kwijt er staat nou een stadion op de plek waar ze vroeger de rotzooi die overbleef uithingen.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2691
maandag 18 maart 2019 om 17:26
Bizar nieuws. Dat is het zeker. Zeer triest voor alle betrokkene die iemand verloren bij deze schietpartij. Ik wens ze sterkte.
Vind ik leuk
Jef Stam +88
maandag 18 maart 2019 om 18:01
5 en niet 9
Vind ik leuk
+40 +416
maandag 18 maart 2019 om 18:30
Dramatische dag. Hoofdverdachte lijkt ook nog eens op Ziyech.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:47
Smakeloos om een speler te betrekken in je comment! Toon gewoon respect en laat andere zaken weg
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:26
Waar slaat dit op, +40? Stoken? Provoceren?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws