Ajax 'gestraft' door lage coëfficiënt: 'Als grote club kom je soms in problemen'

Ajax 'gestraft' door lage coëfficiënt: 'Als grote club kom je soms in problemen'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 11:09di 19-03-2019 om 11:09

Edwin van der Sar erkent dat het voor Ajax steeds lastiger is om mee te komen in de Champions League. De algemeen directeur vindt dat de Amsterdammers soms de dupe zijn van mindere prestaties van andere Nederlandse teams.

"Celtic en Ajax zijn historische clubs, maar dat is waarom het lastig is om er niet bij te zitten. Ze zien de Champions League steeds verder weglopen", aldus Van der Sar tegenover het Schotse The Herald. "Celtic heeft het de laatste paar jaar goed gedaan door de groepsfase van de Champions League te halen. Maar het is al zo'n tien jaar een stuk lastiger dat te halen."

Dat geldt volgens Van der Sar voor meer clubs. "Het wordt steeds lastiger om er te komen. Wij moesten drie voorrondes spelen. Celtic komt uit Schotland en moet zelfs vier kwalificatierondes door dit jaar. Dat is pittig."

Van der Sar vindt het niet helemaal eerlijk dat clubs als Celtic en Ajax worden 'gestraft' wegens de lage coëfficiënten van de competitie waar ze in spelen. "We willen het niveau in onze landen graag omhoog krijgen, maar soms kom je als grote club in de problemen als andere clubs zich niet kwalificeren voor de groepsfase van de Europa League of Champions League, waarna de punten worden veroordeeld over alle teams die in Europa zaten."

Lees meer over:Champions LeagueAjax

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 11:11
Naar de Bundesliga dan, opzouten.
Vind ik leuk
Youri99 +10832
dinsdag 19 maart 2019 om 11:13
Oke... Nuttige bijdrage.
Vind ik leuk
renemar +840
dinsdag 19 maart 2019 om 12:28
inderdaad. Onnozele opmerking. Dan zakt het niveau hier helemaal weg.
Vind ik leuk
voebtalie +3991
dinsdag 19 maart 2019 om 12:46
Gewoon minder clubs Europees laten spelen komende 5 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:33
Daar heb je als land of club niet heel veel over te zeggen, het aantal plaatsen wordt bepaalt door de UEFA...
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
dinsdag 19 maart 2019 om 13:18
Dat is het al.
Vind ik leuk
InternetHeld +5066
dinsdag 19 maart 2019 om 18:33
Welk niveau? Was er dan al sprake van niveau...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
Daar zitten dit stumpers op te wachten bovenaan staan en proberen te scoren, zielige figuur is het.
Vind ik leuk
The Iceman +18192
dinsdag 19 maart 2019 om 11:13
Of toch maar de UEFA Super League.
Vind ik leuk
jollyrogers +9253
dinsdag 19 maart 2019 om 11:14
dit vind ik wel arrogant van van der sar. dit jaar is het goed van hun kant, maar de afgelopen jaren hebben ze hier zelf ook aan bijgedragen. dit jaar was het van de andere clubs niet best, misschien volgend jaar beter. als ajax ook investeert in Nederlandse clubs, gaat het niveau structureel omhoog..
Vind ik leuk
The Iceman +18192
dinsdag 19 maart 2019 om 11:17
Vorig jaar was het enige jaar dat Ajax Europees echt niets liet zien. Het jaar ervoor nog 2e in de EL. Natuurlijk is dit een kinderachtige opmerking van Van der Sar, maar je kan niet zeggen dat Ajax de laatste 5 jaar per saldo heeft bijgedragen aan de daling van NL op de coëfficiëntenlijst.
Vind ik leuk
jollyrogers +9253
dinsdag 19 maart 2019 om 11:19
klopt. als je mee wilt doen in de top, zul je minimaal 2e ronde CL moeten halen. daarin zijn de afgelopen jaren alle nederlandse clubs te kort geschoten. dus om nou te gaan lopen roepen dat de andere nederlandse clubs het niet goed hebben gedaan, vind ik toch wel misplaatste arrogantie. vandaar
Vind ik leuk
thomp +84
dinsdag 19 maart 2019 om 11:37
Alleen bedoelt Edwin van der Sar hiermee dat ajax op de coëffientenlijst van clubs op plek 27 van europa staat. Per definitie hoor je dus bij de beste 32 van europa. Alleen doordat nederland als collectief (dus ook ajax) over al die 5 jaren te weinig punten pakt in europa, staan we 12de op de landenlijst. Het is erg dat landen als belgië en oostenrijk hoger staan dan nederland. Dit komt omdat zij wel met 3 van de 4 ploegen in europa speelt. Zij komen weliswaar niet vaak door de poulefases, maar pakken wel net genoeg punten met de teams die meedoen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:29
heel goed verteld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:43
Je snapt toch wel dat van der sar dan vooral doelt op de misperen tegen fc dudelange en dat soort clubjes en niet direct op een psv of feyenoord?
Vind ik leuk
Teetje +446
dinsdag 19 maart 2019 om 12:03
Inderdaad El Pistoletto, ook al zou De Graafschap of Emmen zich kwalificeren voor de Europa League, er zal in de voorrondes altijd gewonnen moeten worden van ploegen uit Luxemburg, Ierland, Kazachstan, Finland, Estland, Letland, Armenie, Azerbaijdjan en Albanië. Er is gewoon geen excuus om daar tegen te verliezen. Als je vervolgens in de laatste voorronde een keer tegen clubs uit Turkije, Portugal, Oekraïne of België moet, dan kun je verliezen, al was Heracles er wel dicht bij.
Vind ik leuk
RenW +5772
dinsdag 19 maart 2019 om 13:12
Als de waarheid nu ook al misplaatste arrogantie is.
v/d Sar zegt hier niets verkeerd, je kan het wel verkeerd lezen.
Vind ik leuk
Stranger +7053
dinsdag 19 maart 2019 om 11:27
Je vergeet de poule fase met dat Noorse ploegje. Waar ze ook niet doorgingen.
Vind ik leuk
The Iceman +18192
dinsdag 19 maart 2019 om 11:31
Met Molde in 2015/16 idd. Was ook niet best. Maar 8 punten voor de coëfficiëntenlijst is iig nog een doekje voor het bloeden.
Vind ik leuk
FcG4Ever +1236
dinsdag 19 maart 2019 om 11:40
En daarvoor hebben ze ook bijna 10 jaar lang niets gepresteerd.
Vind ik leuk
The Iceman +18192
dinsdag 19 maart 2019 om 11:52
Blijkbaar (samen met de andere clubs) genoeg om een vaste CL-plek te hebben voor de kampioen van de eredivisie.
Vind ik leuk
Dani82 +3809
dinsdag 19 maart 2019 om 11:41
Ik vind dit niet kinderachtig hoor. Gewoon realistisch...
Europees gezien blijft de rest van nederland gewoon achter
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:44
Precies, want dit is al weer de 1e keer in 13 jaar dat Ajax dat Ajax overwinterd in de CL, ze laten de rest vér achter zich.
Vind ik leuk
Dani82 +3809
dinsdag 19 maart 2019 om 13:49
Ja dat zie je nu wel hoever ze de rest achter zich laten he. In europees verband....
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:06
Dat is dit seizoen zeker het geval, kan ik niet ontkennen. Psv lootte ongunstig, Ajax iets gunstiger maar heeft gedurende dit CL seizoen laten zien dat ze echt in de kwart finale verdienen te zijn. Nu hopen dat ze de halve finale bereiken!
Vind ik leuk
Dani82 +3809
dinsdag 19 maart 2019 om 17:51
Word we een lastige klus hoor..
Maar een overwinning begint door er in te geloven hé ;)
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 12:25
Toch is het maar 1x zo geweest dat de kampioen van Nederland voorronden heeft moeten spelen (namelijk dit jaar, dat was geen enkel probleem). Als Ajax dus elk jaar kampioen zou worden dan had het maar een keer één voorronde hoeven te spelen.
Wordt je een keer 2e, dan moet je sowieso voorronden spelen als je als land niet 6e staat. Ajax heeft dan in die voorronden juist voordeel van hun goede clubcoëfficiënt, het moet gek lopen wil je niet in de 2 (7-9e) of 3 (10-15) voorronden geplaatst zijn.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 19 maart 2019 om 11:19
Komt inderdaad arrogant over. Maar als je kijkt naar de afgelopen jaren wie er de punten pakt is dat veruit het meeste door ajax. Vorig jaar was inderdaad een drama van allemaal maar verder haalt ajax veel goede resultaten (punten) laatste jaren.
Vind ik leuk
jollyrogers +9253
dinsdag 19 maart 2019 om 11:22
meer dan de rest idd, maar om echt recht van spreken te hebben hadden ze zelf ook minimaal 2e ronde van de CL moeten halen. daar zijn ze ook in gefaald. ook hebben we gewoon domme pech gehad dat clubs als GAE, pec en vitesse ineens europa league haalden, daardoor leverden we gewoon punten in
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:30
Juist en dat komt door de achterlijke play offs. Het is heel simpel; wie over het hele seizoen de meeste punten pakken die spelen europees.
Vind ik leuk
jollyrogers +9253
dinsdag 19 maart 2019 om 11:31
ja precies. geen hond zit om die play offs te wachten. gewoon de balans opmaken aan het einde en dat is t!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:33
Juist, zoals het er nu voor staat; ajax, psv, feyenoord en az europa in. De rest gaat zich maar voorbereiden op het nieuwe seizoen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:35
Helemaal mee eens. Afschaffen dit
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:36
Precies dat dus inderdaad.
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 12:28
In de drie genoemde voorbeelden zit er maar 1 die daar mee te maken heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:36
Wat bedoel je?
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 19 maart 2019 om 11:32
Ik vind een 2e plek EL redelijk gelijk aan 2e ronde CL die ze dit jaar ook nog eens hebben overleefd.

Ja klopt en dan deed PEC ook nog 's mee. Heracles ook. Leuk voor die supporters, slecht voor NL.

Maar met minder clubs in Europa krijg je meer sterke clubs in Europa en dus zou je meer punten delen door minder clubs. Maar dat gebeurd niet omdat een az, een feyenoord, een (in mindere mate) psv het laten afweten. Daar doelt vd sar op en heeft hij gewoon een punt in vind ik
Vind ik leuk
jollyrogers +9253
dinsdag 19 maart 2019 om 11:34
deels. kan niet ontkennen dat de andere clubs hebben verzaakt, maar doordat je mindere clubs in de EL krijgt, verlies je plekken, verlies je beschermde status en krijg je dus ook zwaardere lotingen. alhoewel er de afgelopen jaren ook veel clubs uit zijn gevlogen tegen mindere clubs
Vind ik leuk
Nistel +3888
dinsdag 19 maart 2019 om 12:00
'Voordeel' van dalen op de UEFA lijst is wel dat je minder zwakke ploegen Europa hoeft in te sturen, dus elk punt wat je haalt zwaarder weegt. Dat is precies de reden geweest dat lagere landen hebben kunnen opklimmen, een Oostenrijk heeft dat ook maar enkel te danken aan RB Salzburg, wat een paar jaar goed presteerde en die punten flink meetelden. Als zij als land meer teams mogen afvaardigen, zal dat ook weer flink inzakken, want de rest is ook niet zoveel soeps. Zwitserland (Basel) hetzelfde verhaal.

Je moet alleen wel zorgen als Nederland, dat je zelf tegen dat soort landen wel de punten pakt. Dus geen Rosenborg, Trencin of Osijek flaters meer.
Vind ik leuk
Lachuh +961
dinsdag 19 maart 2019 om 12:32
Dan zullen ze hier de competitie eerder moeten starten,zodat de clubs al wat wedstrijdritme hebben opgebouwd.
In die b-landen is daar de competitie al vaak bezig.
Vind ik leuk
Nistel +3888
dinsdag 19 maart 2019 om 13:12
Het zou al een hoop schelen als de officiële wedstrijden pas beginnen als de transferdeadline gepasseerd is. In elk geval de latere voorrondes. Gewoon juni+juli de transfermaanden maken, voorronde 3 sowieso niet eerder dan in week 2 van augustus plannen.
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 12:34
Toch deden Heracles en PEC het niet eens zo slecht, als je de resultaten zou noemen van clubs die het minder of een halfje meer haalden dan kom je uit op: Groningen, Twente, Vitesse, (GAE,) Ajax, PSV, Feyenoord en AZ.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 19 maart 2019 om 13:24
Niet zo slecht? Allebei direct eruit. Daarna worden wel de andere punten door het aantal clubs gedeeld dus inclusief die twee. Voor nl is dat gewoon slecht. Gelijkspelletje was voor die clubs natuurlijk niet slecht. Maar qua punten is 't drama.
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 13:44
Ach, je verwacht van de andere clubs toch meer dan van de 5e ploeg. Elk land moet het niet hebben van de zwakste ploeg. Ik vergelijk het dan ook met de andere jaren, dan maakt het niet zo uit. Voor de fans is het juist geweldig. Ik kan mij meer beelden herinneren van die wedstrijden dan van andere wedstrijden uit de voorronden van de andere Nederlandse ploegen in die jaren.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 19 maart 2019 om 14:45
Zeker waar. Vind ook dat 't probleem met bij az, vitesse en feyenoord zit tbh.

Precies voor de fans is 't mooi! Alleen jammer dat gae zonder fans richting Boedapest moest
Vind ik leuk
Markieee +1276
dinsdag 19 maart 2019 om 18:36
Az mag eigenlijk niet in dat rijtje. Die hebben voor de middelen die ze hebben, steeds bijzonder goed gepresteerd in de europa league. Beter dan feyenoord.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 19 maart 2019 om 19:57
Heb je wel gelijk in... Maar op een of andere manier verwacht ik bij az wel meer. Vind ze namelijk structureel niet minder dan feyenoord meer
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:38
Waarom noem je Vitesse in 1zin met Zwolle en de Eagles? Vitesse heeft heel vaak Europees gespeeld en speelt al jaren in de top 6. Ook een lange mindere periode gehad, maar jaren 90, en begin 2000/2003 ook altijd Europees gespeeld. Dst ze get niet altijd goed doen klopt, maar ze hebben met Basel, Anzhi(in de goede periode van Anzhi met Hiddink en Eto) Southampton al 3 clubs gehad in de Voorrondes. Southampton met een Tadic, Mane, Pelle, Wanyama, enz. Het is volkomen logisch dat ze eruir gevlogen zijn. Er zijn 4 clubs die structureel Europees moeten spelen, Ajax, Feyenoord, PSV, AZ. De 5e moet Utrecht of Vitesse zijn. Aan de ranglijst van de laatsts jaren, zou ke zeggen Vitesse. De rest heeft er überhaupt al niks te zoeken. Wel ben ik mrt je eens dat de PO afgeschaft moeteb worden. De nummer 5 moet gewoon Europa in, want die heeft het best gepresteerd.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2839
dinsdag 19 maart 2019 om 12:55
Ze zouden eigenlijk een soort coöficientielijst moeten maken voor Nederlandse clubs. Diegene die de meeste punten bij elkaar spelen en europees de meeste punten pakken zouden minimaal de EL in moeten. Met alle respect maar wat hebben een PEC en Heracles nou in Europa te zoeken...
Zal hierdoor wel weer een hoop hatertjes op mn dak krijgen maar het zou imo het beste zijn voor NL in Europa
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 14:13
Het zijn maar kleine clubjes, dus het zijn maar erg weinig fans, en het zijn dus volgens jou ook nog maar hatertjes.
Het moet niet gekker worden dat Nederland door een stel halfzachte supporters die plezier maken wordt vertegenwoordigd. Het is geen uitje in de vakantie, maar het dient het Nationaal Belang.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2839
dinsdag 19 maart 2019 om 14:29
Ik begrijp niet helemaal wat je nou bedoeld HanV. Bedoel je het sarcastisch of niet? Ik gun iedere supporter zijn pleziertje hoor. Maar als clubs als bovengenoemde Europa in gaan dan gaat dat toch ten koste van het totale Nederlandse voetbal? Als onze middenmoot een keer een leuk seizoen speelt en ze worden 4e ofzo, en ze mogen Europa in, dan kan je er vanuit gaan dat ze een keertje winnen of gelijk spelen maar er al heel snel uitliggen toch? Zelfs tegen middenmoot uit Oostenrijk, Zwitserland etc.
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 14:51
Ik zie het probleem niet, ik verwacht dat de nummer 5 snel klaar is. Net zoals de nummers 5 van Frankrijk, Portugal, België, Rusland en meestal ook Duitsland en Engeland dat zijn. Punten verwacht je meer van de toppers en de subtoppers niet van ploegen die incidenteel Europees spelen. Alles wat ze halen is meegenomen.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2839
dinsdag 19 maart 2019 om 15:56
Natuurlijk zijn die ploegen snel klaar. Maar door de clubs die kansloos ten onder gaan in een EL staan wij nu (Ajax én Psv) voorrondes te ballen, waar imo een kampioen gewoon in de CL hoort.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:41
Zonder de punten die PSV verzameld heeft zou Ajax nu niet eens CL hebben gespeeld!! En dus geen wedstrijd tegen Real en dus iets minder zelfbevlekking...
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 19 maart 2019 om 12:01
Veruit uit de meeste punten zeg ik toch. Niet de enige punten. En als je 't op mijn andere bericht bedoelde geef ik ook aan in mindere mate psv. Psv heeft gewoon meer in zijn mars dan het laat zien in Europa en dat is zonde omdat dan onze topclubs die wel punten halen via een voorronde begin augustus al vol aan de bak moeten
Vind ik leuk
mason +2417
dinsdag 19 maart 2019 om 14:21
Ik denk toch zeker dat AZ de meeste punten heeft gehaald en niet ajax Ajax heeft de laatste 2 jaar alleen punten gehaald maar stelde in meerdere jaren daarvoor zwaar teleur. Dat met een begroting 4 keer zo groot als Feyenoord. Ajax moet naar zichzelf kijken en zich kapot schamen dat zij de laatste 10 jaar alleen de laatste 2 jaar punten pakten met zo veel geld.
Vind ik leuk
Waagplein +1002
dinsdag 19 maart 2019 om 14:28
Nee, Ajax heeft veel meer punten behaald. Deels vanwege betere prestaties, maar ook omdat ze vaker CL hebben gespeeld, en wedstrijden daar leveren ook meer punten op.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 19 maart 2019 om 14:48
Punten gaan over 5 jaar:

14/15:
Ajax 14.000
AZ 0

15/16:
Ajax 6.000
AZ 3.000

16/17:
Ajax 22.000
AZ 6.000

17/18:
Ajax 1.500
AZ 0

18/19:
Ajax 21.000
AZ 1.500

Dus nee.
Vind ik leuk
Lebowski +712
dinsdag 19 maart 2019 om 23:45
Als je over de laatste 10 jaar de coëfficiëntenlijst erbij neemt zie je wat het werkelijk is: Ajax op de 21-e plaats. Staan ze hoger dus (2 plaatsten) dan over de laatste 5 jaar bekeken. Onzin dus wat je schrijft. AZ 56-e met 55.500 punten. Ajax 131.500. Da's dus een heel groot verschil Mason. Als het Seizoen 11/12 waarin AZ 16.000 punten haalde wegvalt binnenkort zitten ze sowieso in Pot-3 in de EL en wordt het alleen maar moeilijker om punten te halen voor NL. AZ moet flink aan de bak.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:45
Maar over alle hayren is het wel vooral Ajax en daar achter PSV die de punten halen. Twee jaar geleden nog een finale gespeeld. Het is misschien pijnlijk om te lezen, maar tis well waar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:58
Dus als andere clubs het verkloten in Europa en uitgeschakeld worden door f#cking 3e rangs clubs als Trencin en Kairat, moet Ajax maar meer investeren ? Jij bent echt helemaal van het padje af he ?

Het is gewoon een schande wat sommige Nederlandse clubs hebben 'gepresteerd' in Europa.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:59
Niet helemaal met jou eens. Ajax haalde twee jaar terug nog de finale van de EL. De prestaties van Ajax zijn dus voor Nederland veel beter dan de andere Nederlandse clubs bij elkaar weten te presteren
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:05
Aan Ajax heeft het niet bepaald gelegen toch? 1 jaartje niet door gekomen, maar verder wel meer dan de helft van alle Nederlandse punten bij elkaar gevoetbald de afgelopen 5 jaar. Ik snap wel dat dat zuur is, maar het is wel hoe het werkt..
Vind ik leuk
renemar +840
dinsdag 19 maart 2019 om 12:29
En de EL finale?
Vind ik leuk
renemar +840
dinsdag 19 maart 2019 om 12:30
AJAX zal het zelf vergaarde kapitaal verdelen onder de clubs. Steekje los?
Vind ik leuk
plein19 +3392
dinsdag 19 maart 2019 om 12:49
Het arrogant van jou om zo te oordleen terwijl je duidelijk de feiten niet op orde hebt. Ajax moet investeren terwijl Feyenoord nog niet van veredelde amateurs kan winnen. Hoeveel moet Ajax dan investeren.Bekijk eerst de Europese ranglijst over de laatste 10 jaren en dan zie je meteen dat Ajax recht van spreken heeft
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:09
Ik weet niet waar je die bron vandaan haalt maar Ajax heeft de afgelopen 5 jaar meer punten in Europa gehaald dan Feyenoord en PSV bij elkaar. AZ doet het meestal ook niet al te best en Utrecht en Vitesse spelen eigenlijk ook nooit Europees voetbal en als ze dat dan spelen worden ze kansloos 3e of 4e.
Vind ik leuk
Waagplein +1002
dinsdag 19 maart 2019 om 14:26
Dan kijk je AZ niet zo vaak in Europa.
2016/2017 nog gewoon door de poulefase gekomen.
Ja, daarna afgeslacht door Lyon, maar die hebben ook een budget waar AZ alleen maar van kan dromen.

Daarvoor heeft AZ vaak ook veel bereikt.

Jij baseert je mening op twee (schandalige) wedstrijden tegen Kairat.
Vind ik leuk
Lebowski +712
dinsdag 19 maart 2019 om 23:54
In 11/12 haalde AZ 16.000 punten da's echt heel veel. Zo'n jaar volgend jaar en daarbij dezelfde punten nu met Ajax en PSV scheelt al enorm veel omdat je het deelt door de ploegen die actief waren bij de start. Dan spring je zo naar plaats 9 of 10 wellicht op de landencoëfficiënt. Je moet eigenlijk 2 ploegen in de EL groepsfase hebben en liefst twee ploegen in de CL groepsfase (dat laatste is al enorm moeilijk want Ajax kan er ook uitliggen tegen ploegen als Dinamo Kiev of Benfica die op dat moment hoger staan op die lijst.)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:50]
Vind ik leuk
Waagplein +1002
woensdag 20 maart 2019 om 08:31
Daarom hoopte ik dat AZ dit jaar potten ging breken. Maar een trainer die nog met het team van vorig jaar in zijn hoofd zat zonder de sterkhouders van dat team heeft voor dit belachelijke resultaat gezorgd. Maar dat komt wel goed volgend jaar denk ik, ik denk niet dat AZ heel erg gaat veranderen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:30
Dat klopt dus niet, als je als land met 5 teams afgevaardigd bent in CL/EL worden alle punten gedurende de gehele CL/EL competitie gedeeld door 5. Ook al liggen er in de 1e ronde al 3 clubs uit.
Vind ik leuk
Lebowski +712
woensdag 20 maart 2019 om 10:48
Delen door alle clubs die actief waren inderdaad, schreef het verkeerd op.
Vind ik leuk
RenW +5772
dinsdag 19 maart 2019 om 13:09
Ajax investeren in andere clubs? Serieus?
Vind ik leuk
Markieee +1276
dinsdag 19 maart 2019 om 18:31
Niet de afgelopen jaren. 1 jaar, vorig jaar. Daarvoor en daarna is Ajax altijd de club geweest die de punten binnenhaalt.
Vind ik leuk
Pluspot +168
dinsdag 19 maart 2019 om 11:23
Goed verhaal, lekker kort!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:30
Graag! Als het ff kan. Stelt de ED trouwens helemaaaaal niks meer voor
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:34
Dan volgt niemand meer de eredivisie. Dat heb jij natuurlijk niet in de gaten he, dat Ajax de enige club is die er toe doet in het buitenland. Heerlijk die afgunst. Dat laat wel zien hoe klein jij en al die andere anti s zijn met jullie clubs
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:35
Komen ze weer aan met hun afgunst. Ga toch weg man.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:39
En of! Voor welke club ben jij als ik vragen mag? Dan weet ik wat jouw club bijdraagt aan onze prachtige competitie. Personen zoals jij hebben geen ruggengraat en totaal geen persoonlijkheid. Weten zichzelf niet goed onder woorden te brengen en komen vaak met onzin dat al eerder uitgekraamd is door een ander.

Minder haat en afgunst en meer liefde voor je eigen club. Zul je zien dat het dan ook meteen makkelijker is met ademhalen 😉
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:04
De opmerking van een loser.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:50
Als het even zou kunnen...
Vind ik leuk
RGB +2038
dinsdag 19 maart 2019 om 19:10
Nou, graag.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:11
Meer geld afdragen aan de andere teams edwin!
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1603
dinsdag 19 maart 2019 om 11:13
Of de subtop niet leegkopen Ajax, Feyenoord, PSV...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:17
Leegkopen? noem de laatste 5 aankopen van PSV Feyenoord en Ajax? van de sub-top dan eens
Vind ik leuk
guusje +1655
dinsdag 19 maart 2019 om 11:26
Ramselaar, Dumpfries, Angelino, Ryan Thomas, Sainsbury.....
Nog effe doorgaan?!?
Vind ik leuk
Senn +7950
dinsdag 19 maart 2019 om 11:47
Is dat de sub-top?
Vind ik leuk
Mazraoui +3966
dinsdag 19 maart 2019 om 11:47
Angelino was toch van City en de Nederlandse clubs waar die overige spelers van gekocht zijn leven op die transfers. Is gewoon onderdeel van het beleid. Ook de top 3 van Nederland heeft dat
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:47]
Vind ik leuk
AVDV +1641
dinsdag 19 maart 2019 om 12:42
Je noemt 2 spelers die niet eens eigendom waren van een Nederlandse club... Angelino was van Manchester City en Sainsbury van een Chinese club. Verder noem je Ryan Thomas die bij PEC speelde, niet bepaald een subtopper te noemen ;)

Vind ik leuk
HeikKiMika +247
dinsdag 19 maart 2019 om 17:06
En de helft daarvan speelt bij Ajax......
Vind ik leuk
buddha +10756
dinsdag 19 maart 2019 om 11:49
en Haps , st Juste, Ayoub, Labyad,Ziyech,Sinkgraven,
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:51
Heereveen twente de sub-top.. heel Nederlandse subtop leegekocht word geopperd en je komt met deze namen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
buddha +10756
dinsdag 19 maart 2019 om 11:56
op het moment van kopen wel ja
Vind ik leuk
jollyrogers +9253
dinsdag 19 maart 2019 om 11:17
denk als ze investeren in de eredivisie dat het niveau structureel omhoog gaat. beter voor alle topclubs
Vind ik leuk
The Iceman +18192
dinsdag 19 maart 2019 om 11:18
Bij Heerenveen moeten ze Ajax nog elke dag danken voor de transfersom voor Sulejmani.
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1603
dinsdag 19 maart 2019 om 11:20
Dat is ook wel zo.. dat was een uitzonderlijk bedrag.. maar het is een soort wisselwerking, je kunt niet altijd maar je inkopen bij de tegenstander doen. Dit moment is het van belang dat elke deelnemer punten pakt in Europa.

Maar als de buitenlandse clubs aankloppen voor een speler moeten we misschien structureel meer vragen als Nederlandse clubs..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:22]
Vind ik leuk
Artikia +344
dinsdag 19 maart 2019 om 11:38
Koopt de top 3 ze niet, dan gaan ze naar het buitenland. Op deze manier blijft de kwaliteit in ieder geval binnen Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:28
Oké, bedankt!
Vind ik leuk
AVDV +1641
dinsdag 19 maart 2019 om 12:39
Ah dus al die spelers moeten, ook al kunnen ze een hoger niveau aan, maar bij hun club blijven ipv stappen omhoog te zetten? Of moeten onze Nederlandse talenten maar meteen naar het buitenland gaan omdat ze hun eigen club ontgroeid zijn?

Wanne klets, dit gebeurd in andere competities ook.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:18
Is laatst al voorgesteld maar o.a. door Heracles vriendelijk afgeslagen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
dinsdag 19 maart 2019 om 11:27
Meer geld is gelul en de roep om meer geld is gekomen doordat er clubs zijn, die uit financiële motieven voor plastic gras kiezen. Op zich is dat gek, want als je mee wilt doen aan een voetbalcompetitie, moet je ook voldoen aan de juiste ondergrond. Anders kunnen we wel een zaalvoetbalvloer neerleggen bij wijze van..

Alles valt of staat met beleid en het is een feit dat er bij veel BVO's een matig tot slecht beleid wordt gevoerd. Niets bedrijfsmatig, alles op basis van emoties en de hang naar resultaat. Er zijn weinig clubs, die zelden in de problemen komen en die de tering naar de nering zetten.

Als je beleid voert, slim bent en investeert in de juiste zaken, dan kan je wel degelijk resultaat halen. Maar het probleem is vaak wanbeleid. Twente lag op zijn gat door wanbeleid, NAC ligt op zijn gat door wanbeleid, Roda ging op zijn gat, door wanbeleid.

Allereerst moet je goed investeren in de jeugd, want dat zijn de spelers waar je op kunt verdienen. Ten tweede moet je goed nadenken wie je haalt en waarvoor en ten derde moet je reële verwachtingen afgeven.

Neem Roda, die hebben 2 of 3 seizoenen achter elkaar karrenvrachten aan spelers gehaald in de winter. Een deel speelde niet eens en een deel van de selectie werd daardoor gepasseerd. Dan heb je dus een hele groep ontevreden spelers in je selectie...

Het is onzin dat Ajax en PSV geld moeten geven aan andere clubs. Als ze een speler uit de subtop kopen, moeten ze wel normaal aftikken. Maar dat is aan de verkopende club. Ik zeg zelf altijd, in Engeland verdienen ze godsvermogens aan tv-geld, dus die betalen meer dan anderen.

Als de top van NL voor punten zorgt in Europa en de andere clubs zich beseffen dat je punten moet halen en dat je dan niet ff 2 weken voor die belangrijke pot pas in training gaat. Dan komen de resultaten en de financiën vanzelf weer. Alles valt en staat met beleid voeren...
Vind ik leuk
Stranger +7053
dinsdag 19 maart 2019 om 11:32
Hoe kun je nu als clubs investeren in jeugd als ze door de topclubs steeds weg gehaald worden?
Vind ik leuk
Ajax.nl +1823
dinsdag 19 maart 2019 om 12:00
Doe het net als een Willem 2 bijv, gewoon een verkoop percentage pakken bij een transfer bijv. Elke team heeft ermee te maken ook de top 3 want die huilen ook als een jeugdspeler naar het buitenland gaan. Je moet het aantrekkelijk maken voor die jongens uit de regio, echt laten zien dat ze kunnen groeien bij hun Bvo in de ED of KKD. De clubs moeten samen werken en niet steeds naar andere wijzen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
dinsdag 19 maart 2019 om 12:44
Dat is een Calimero reactie en per definitie niet waar...
Vind ik leuk
Stranger +7053
dinsdag 19 maart 2019 om 17:28
Waarom is het een Calimero reactie?
Waarom is het niet waar?
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
dinsdag 19 maart 2019 om 17:33
Omdat je net doet, alsof de jeugdopleidingen overal worden leeg geplukt en dat is niet zo.

Tuurlijk worden er spelers overgenomen, maar dat gebeurd andersom ook. Het is echt niet zo dat elk talent verdwijnt en zo doe je het wel overkomen...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:43
Maar dat bedoel ik. Als ajax wat geld afdraagt zodat az vites en feyenoord zich beter kunnen voorbereiden op de el.

Ik blijf het zeggen, kijk hoe hoog belgie staat. Dat komt enkel door goede resultaten in de groepsfase en kwalificatie..
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
dinsdag 19 maart 2019 om 20:20
En de Belgen delen wel geld, wilde je zeggen? Eehh, nee...

Dus het heeft te maken met beleid. Als wij in de 3e week van juli aftrappen voor de voorronde, zijn we net 2 weken in training, moeten we nog een spits en een middenvelder kopen en hebben ze 3 oefenpotjes tegen amateurs gedaan. Gek hè, dat je de groepsfase niet haalt? Dat AZ en Feyenoord er af gingen, had niets met geld te maken, maar met niet goed voorbereid zijn...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:28
Maar je weet toch dat als je eerder een spits moeten kopen je veel meer moet betalen?

Het is een combinatie van de twee. Meer geld voor de el en een voorbereidingstoernooi (Mischien op een plek met veel nederlandse toeristen)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 21:30]
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
dinsdag 19 maart 2019 om 22:46
Onzin... je moet tijdig scouten en zsm handelen. Dat kan met goed beleid.

AZ was bezig met Johnson, doet een bod voor de voorronde en na de flater halen ze hem alsnog voor meer. Dat is gewoon slecht beleid.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:11
Maar voor de voorronde was dat mss nog meer geweest.

Ajax heeft straks 300 mln in kas. Dan kun je toch iets delen met de rest?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:12]
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
woensdag 20 maart 2019 om 09:10
Dat is toch pure bullshit? Alsof Albert Heijn geld gaat geven aan de Coöp, omdat AH veel groter is en meer winst haalt..

Absolute onzin! Of loop jij naar het duurste huis van de plaats waar je woont en gaat daar vragen of ze aub 10.000 euro op je rekening kunnen storten, zodat jij makkelijker de week doorkomt? Tenslotte hebben zij meer... hou op zeg! Iedereen moet zijn eigen broek ophouden. Zeker in voetballand. Zoek dan naar een buitenlandse investeerder..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:19
Tjsa maar dan moetwn ze drie voorrondes doorlopen. Dus sorry je vergelijkingen gaan niet op..
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
woensdag 20 maart 2019 om 17:10
Sukkel... je begrijpt er zelf niets van 😂😂

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:02
???? Als de kleine clubs geen punten halen in de el zullen we laag blijven staan en moeten de bovenste voorrondes blijven spelen
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
woensdag 20 maart 2019 om 18:43
Joh, meen je? Maar dat heeft nog steeds niets te maken met bedelen om geld bij andere clubs...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:47
Dat is een oplossing....heb jij een betere? (Beter dan ze moeten een beter beleid voeren)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:11
domme reactie weer....
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
dinsdag 19 maart 2019 om 11:12
Serieus? Wat ook helpt is om 'gewoon' kampioen te worden. Dat scheelt je weer twee voorrondes... Als je je dan zoveel beter voelt als de rest...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:12]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:12
You Are Right vds! Hopelijk kunnen we volgend jaar met z'n allen iets beter presteren! Kan niet van 1 ploeg al jaren afhangen.
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
dinsdag 19 maart 2019 om 11:15
Leuke reactie. Maar Ajax is niet de enige die de afgelopen vijf jaar de punten bij elkaar heeft gevoetbald. Wordt een beetje eentonig. Vorig jaar lagen Ajax en PSV er in de voorronde uit volgens mij. Besef nou eens dat je het inderdaad samen moet doen, zoals ook de afgelopen vijf jaar. Zonder de andere teams stonden we nu ergens op de 17e plek. En zonder Ajax stonden we waarschijnlijk 20e. Dus: je hebt elkaar nodig. Maar doe dan niet naar buiten toe alsof je het effe allemaal alleen gedaan hebt de afgelopen vijf jaar. Want dat is namelijk niet waar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:19
Dat is niet helemaal waar. De punten worden gedeeld door het aantal deelnemers. Als dan meteen 3 clubs afhaken zijn de punten verder het Europacupseizoen ook meteen veel minder waard.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:23
Hebt gelijk had iets genuanceerder gekund. Maar de insteek is dat we laatste jaren niet veel hebben gepresteerd. En ja, natuurlijk hebben andere clubs ook punten gepakt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:15
Hoe ging het je vorig jaar af dan?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:17
Net zo goed als Feyenoord, helemaal niet helaas.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:23
Dat bedoel ik....
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:31
Ah oké, sorry, was trouwens ook niet gemeen bedoeld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:20
"al jaren". Want Ajax heeft zich de afgelopen jaren elke keer weer weten te kwalificeren voor de 8e finales Champions League? Volgens mij was het PSV die 3 jaar geleden deed wat Ajax in de 8 jaar daarvoor niet lukte. En als Ajax zoveel voorrondes spelen zo vervelend vindt, dan moeten ze misschien maar weer eens kampioen worden
Vind ik leuk
AlwaysMe +2958
dinsdag 19 maart 2019 om 11:29
meer dan dit hoeft er niet gezegd te worden. Ze komen weer eens bovendrijven en krijgen meteen praatjes.
Vind ik leuk
Molletje +4141
dinsdag 19 maart 2019 om 11:45
Het jammere is dat supporters van PSV (zoals jij) zich meteen aangesproken voelen.

Kijk de afgelopen jaren...
Een Twente dat bijna failliet is, speelt Europees.
Een Utrecht verliest van een clubje uit Luxemburg.
Een Vitesse dat zijn selectie totaal niet op orde heeft moet een voorronde spelen.
Vorig seizoen, 1 grote deceptie voor het Nederlands voetbal, doordat alle clubs de voorrondes niet overleven.

Go Ahead Eagles dat een keer de "Fair play prijs" wint en Europees speelt.
Zwolle, Heracles, die door een uitschieter Europees moeten spelen en daar totaal niet op berekend zijn.

Dát soort wedstrijden zijn funest voor het Europees voetbal voor Nederlandse clubs. Daardoor spelen de kampioen en nr. 2 nu voorrondes.

Dat niet onder ogen willen zien en meteen vol in de tegenaanval gaan... Alleen maar omdat het "Ajax is" …
Vind ik leuk
AlwaysMe +2958
dinsdag 19 maart 2019 om 14:47
-
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
AlwaysMe +2958
dinsdag 19 maart 2019 om 14:51
Aangesproken voelen? Of het erg misplaatst vinden omdat Ajax nu eindelijk (na jaren niet) wat presteert in Europa?

Dit is geen constructieve kritiek die van de Sar aan het geven was, hij is met een beschuldigend vingertje aan het wijzen. Wat heeft het Nederlands voetbal daar aan? Wat zegt hij nu precies? Hij geeft niet aan dat het systeem misschien veranderd dient te worden zodat topclubs uit kleinere competities kunnen blijven aanhaken. Hij zegt niets over een andere opzet die de KNVB misschien dient aan te houden om te zorgen dat de sterkste teams Nederland vertegenwoordigen?

Nee, meneer wilt iedereen laten weten dat Ajax de dupe is van anderen. Als hij niet steeds zoveel voorrondes wilt spelen, dan moet hij eens zorgen dat er een keer een Ajax staat dat kampioen wilt worden.
Vind ik leuk
Molletje +4141
dinsdag 19 maart 2019 om 15:30
Maar hij heeft ook gewoon gelijk. Ajax (en ook PSV) zijn de dupe van het huidige coëfficiënt systeem.

Als clubs als, met alle respect, Heracles, Zwolle, Go Ahead Eagles Europees spelen en kansloos eruit vliegen, dan kost dat heel veel punten. Net als dat als Ajax, Feyenoord en PSV een onverwachte misstap maken (zoals vorig seizoen)… dat kost Nederland enorm veel punten en dus aansluiting.

Door die gekke play-offs een aantal jaren geleden, zijn er clubs Europa in gegaan, die er niet thuis hoorde.

Kan je wel zeggen dat het misplaatst is van Ajax, maar die hebben de afgelopen jaren de meeste punten gehaald voor Nederland. Zelfs met dat klote seizoen van vorig jaar.

En dat hij niet met oplossing komt, misschien moet je kijken naar wat hem gevraagd werd en dus waar hij antwoord op gaf.

Europaleague finale was trouwens ook een prestatie.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2958
woensdag 20 maart 2019 om 12:34
Mijn punt is dat het onnodig is om met vingertjes te wijzen. Hij had kritiek op dat gekke play-off systeem kunnen hebben bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1603
dinsdag 19 maart 2019 om 11:12
Top3 koopt alle goede spelers weg van de subtop in de Eredivisie daar al eens over nagedacht..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:17
En het geld en de kwaliteit blijft in de Eredivisie, weleens over nagedacht? Dat de subtop van dat geld een dozijn vage buitenlandse miskopen haalt kan de top 3 toch niks aan doen
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1603
dinsdag 19 maart 2019 om 11:23
Dat is onzin, er zijn maar weinig spelers die het eerste seizoen er meteen staan. Daar gaat wel weer een seizoen overheen en dan is de deelname van de Europa Leauge al mosterd na de maaltijd.. maar hier heeft elke club last van inderdaad.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:25]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:19
Heb je misschien we gelijk in! Maar de subtop is hier ook wel een beetje afhankelijk van geworden. De topclubs van Nederland hebben hetzelfde probleem doordat kapitaal krachtige clubs uit Europa hier weer (vaak) relatief topspelers kunnen oppikken.
Vind ik leuk
Johan59 +1272
dinsdag 19 maart 2019 om 11:14
Systeem van de punten moet op de schop. Het slaat toch nergens op dat onze drie club# worden gestaft omdat de die club uit Deventer een keer mee mag doen.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 19 maart 2019 om 11:34
En Zwolle en Almelo :P
Vind ik leuk
Raziel +146
dinsdag 19 maart 2019 om 11:14
Tja. Ik vond de oude manier van selecteren ook beter. Nu zitten we vaak met vier Spaanse, Engelse of Duitse clubs in de kwartfinale. Natuurlijk wél het beste verdienmodel.
Vind ik leuk
Strijp +14029
dinsdag 19 maart 2019 om 11:15
Dit hebben de clubs in Nederland en de KNVB zelf zo ver laten komen, met als
Toppunt het FairPlay ticket voor go ahead Engels..
Vind ik leuk
pinkelman +4473
dinsdag 19 maart 2019 om 11:15
Goed Edwin, maar als een club als AZ even iets te machtig wordt is ajax best bereid om wat jeugdtalentjes naar amsterdam te lokken, blijf dan ook daar van af wil je een sterkere competitie hebben
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
dinsdag 19 maart 2019 om 11:18
Hoho. Nu denk je wel erg ver door. Dat bedoelde Edwin nou ook weer niet... ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:28
Precies in Amsterdam staan ze ook standaard voorraan om de toptalenten weg te plukken bij andere clubs! Bazoer en Lang zijn notabene bij Feyenoord en PSV weg geplukt! De halve jeugdopleiding komt daar weg van AZ. Er is snel een samenwerking opgezet met Sparta. Als als deze clubs gewoon hun talenten zelf in kunnen zetten en verkopen krijgen hun weer meer geld om te investeren! Zo houd je de competitie sterker!

Dit alles was ooit ook zo er lag jaren lang een heren akkoord tussen de goede jeugdopleidingen, 3 keer raden wie dat heeft verbroken!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:17
Eens met vd Sar. Het verval van de Nederlandse competitie zorgt voor problemen bij de kampioen. Verder is de CL ooit bedoelt als kampioenen bal, dus is het sws vreemd dat niet iedere kampioen rechtstreeks geplaatst is.
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
dinsdag 19 maart 2019 om 11:18
Dat zou voor jullie niet uitmaken toch?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:25
In de zin van?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:39
5 jaar geen kampioen maar nog steeds praatjes alsof

Kom op zeg deze zag zelfs stevie wonder aankomen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:18
Ajax wist zich vorig jaar ook niet te plaatsen en werd uitgeschakeld door Rosenborg! Het jaar daarvoor met de finale van de UEL en dit jaar de goede prestaties in de CL moeten ook de mindere jaren uit Amsterdam verbloemen?

Sorry Van der Sar ik vind je een vreselijke goede directeur, een mooie persoonlijkheid maar hier sla je de plank volledig mis tot op het arrogante aan toe!!
Vind ik leuk
1313 +13087
dinsdag 19 maart 2019 om 11:40
Rosenborg is totaal verklaarbaar. Die wedstrijd kwam slechts een paar weken na de gebeurtenissen met Nouri. Ga er maar aan staan als jonge speler, en je maakt zoiets mee. Dit heeft ongetwijfeld meegespeeld in de koppies van die jongens. Dat kan niet anders. Dat jaar is een verloren jaar, in alle opzichten. Maar wel begrijpelijk. Jammer dat niet Ajacieden, het nog steeds over die wedstrijd hebben. Kennelijk kunnen veel mensen zich niet inbeelden, hoe ingrijpend zo'n gebeurtenis kan zijn op een jonge spelersgroep, waarvan meerdere spelers al hun hele jeugd met Nouri hebben gespeeld.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:40]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:17
Laat me beginnen met te zeggen dat ik de situatie met Nouri vreselijk vind!

Ik vind wel dat dit excuus wat je maakt te makkelijk is, Deze jongens worden op dat moment mag ik aannemen begeleid door de beste psychologen die ons land kent!

En de jaren voor die UEL finale was het toch ook bagger met Ajax in europa. Het is dat je toen als kampioen automatisch was geplaatst
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:18
Uit de eredivisie stappen per direct. Makkelijk lullen als clubs geen centen hebben en het jaar na jaar moeten afleggen tegen de miljoenen van andere clubs. Wat denk je dan? Dat een club als AZ ook maar even de kwartfinale CL moet halen zodat jullie geen voorrondes hoeven te doen? Arrogant van een club die al jaren niks wint, maar eens een keertje ver komt in de CL. Zo vind ik het ook niet eerlijk dat als je zo goed en groot en rijk bent toch verliest van AZ en zodoende kans op directe plaatsing van Feyenoord onzeker maakt. Echt zo oneerlijk. Dat is voetbal ! Slechte resultaten niet eerlijk noemen.... alsof clubs expres deze resultaten boeken. Blijkbaar is Edwin al zo in de hogere regionen belandt dat het draait om steekpenningen en geld, anders kan ik zijn uitspraak niet verklaren.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:25
Hopen op de man van telstar als bondsvoorzitter
Die gaat ten eerste het tv geld eerlijk verdelen (gewoon delen door 18 iedereen evenveel) das al stukken beter
Een ander mooi gevolg daarvan zou zijn dat Ajax zich niet meer kan veroorloven om spelers te sparen in de NLse competitie
Het eindresultaat wordt immers belangrijker
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 12:42
Ik zie hem in staat een hoed te pakken en daar de verdeelsleutel van Engeland, Duitsland, Spanje en België in te doen en er daar een gemaskerd uit te laten pakken door vdSar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:55
Okay jij denkt dus dat ie van Praag 2.0 is
Ik vind juist dat iemand die niet de oogkleppen opheeft van een topclub beter de belangen van het geheel zou kunnen “beveiligen”
Is wel nodig ook na al die jaren wanpraktijken tussen Ajax PSV en de KNVB
Een grote groep maatjes (helaas) niet dat ze geen vrienden mogen zijn maar het mag niet zo duidelijk zijn als nu
Dat de kleintjes de dupe worden ervan
Vind ik leuk
Lubje +771
dinsdag 19 maart 2019 om 11:18
Hij heeft wel gelijk. Toch zal Ajax het moeten doen met de Nederlandse eredivisie.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:19
Kampioenen van landen moeten altijd deel kunnen nemen aan CL! Zelfde geldt voor bekerwinnaar EL.. daarnaast via puntensysteem kunnen plaatsen, lijkt me fair enough!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:23
Net als vroeger. De landskampioen speelt Europa Cup 1 (CL), bekerwinnaar Europa Cup 2 en de nrs 2 tm 5 Europa Cup 3.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:25
Dat waren nog eens tijden zeg allemaal mooie toernooien en tenminste geen ploegen die met b selecties op de proppen kwamen zoals nu in de Europa league heel veel gebeurt als men een belangrijke competitiewedstrijd heeft
Ik speel vaak een toto als ik bij de sigarenboer ben en heb echt vaak me euries verloren omdat ik niet goed genoeg naar de belangen van de clubs keek(in de comp en EL)
Vind ik leuk
Roeptoeter +19270
dinsdag 19 maart 2019 om 11:22
Begin dan met een Europese competitie.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:23
Daar zijn ze zelf opvulling
Vind ik leuk
Roeptoeter +19270
dinsdag 19 maart 2019 om 11:27
Nee. Want je moet dit doen met clubs die in hetzelfde schuitje zitten. Zeg maar de teams uit de B-competitie landen. Schotse, Deense, Poolse, ploegen etc.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:34
Ja we starten meteen tien europeese competities 🤦‍♀️🤦‍♀️
Je weet zelf ook dat het plan van real bayern en arsenal al vergevorderd is
In dat concept is Ajax nog geeneens een strontvlieg
Vind ik leuk
Roeptoeter +19270
dinsdag 19 maart 2019 om 11:35
Man man man wat ben jij dom. Je moet eerst nog maar een keer lezen en dan pas reageren. Dan reageer je misschien wat minder dom. Misschien helemaal maar stoppen met reageren, dat is voor iedereen het beste.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:37
Ach gossie sta ik op je teen
Peutertje 😂
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:47
Jij praat over een tweede competitie terwijl eerste nog geeneens opgezet is

En dan noem je mij dom
Lol
Lachen met jou Einstein

Btw hoe moet ik uit jouw eerste commentaar halen dat je een b-competitie bedoelt kan geen gedachten lezen hoor
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:22
Ja dat komt doordat PSV zo slecht presteert en Feyenoord helemaal niks
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:34]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:22
En hij zegt niets over rosenborg

Wat een verassing 🙈

Deze droeftoeter wordt steeds meer voorspelbaar
Zielig had van hem geen wedstrijdje moddergooien verwacht
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:23
dit is al 20 jaar het geval. Als ajax een betere competitie wil, zal men toch echt geld moeten neer leggen. De andere clubs kunnen nu eenmaal geen geld toveren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:27]
Vind ik leuk
Hulsink +608
dinsdag 19 maart 2019 om 11:28
Van de Sar heeft een punt!
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 12:44
Heeft hij een komma vervangen?
Vind ik leuk
Hulsink +608
dinsdag 19 maart 2019 om 19:36
HanV: Ja.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:32
de kampioen van elk land moet in ieder geval altijd mee doen CHAMPIONS league en geen voor ronder hoeven spelen ! wand waar om noem je het dan CHAMPIONS LEAGUE???
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 19 maart 2019 om 11:34
Omgekeerd is dit dan niet zo solidair van Van der Sar. Het grootste deel van het Nederlandse publiek wil precies hetzelfde als hij, dat Nederland knap stijgt door inspanningen van meer clubs in de ED. Zodra Ajax speelt in dat verband staan we massaal achter die club, ook omdat dit die coëfficiëntielijst ten goede komt. Dat wordt hiermee door Sar niet voldoende gewaardeerd. Ook PSV, AZ en FC Utrecht zouden zich door al die voorronden moeten worstelen als ze in de CL mochten spelen. In andere landen is dat ook gewoon zo. Je worstelt er bovenuit door prestaties in de CL en daar hoor je een minder aantal voorronden blijkbaar mee te verdienen. Dat merk je direct als je de CL wint, dus ik zou zeggen: van der Sar, Ajax, doen jullie je uiterste best om dit te realiseren. Dat is ook goed voor de andere clubs in de ED als ze eens kampioen worden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:37]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:35
Kan arrogant klinken maar gelijk heeft hij wel.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 12:22
Nee hoor, Ajax heeft net zo vaak verzaakt met als dieptepunt vorig seizoen.
Maar ik kan me nog heel goed die wedstrijden tegen Praag, Salzburg of Wien herinneren waar ze in een dubbelstrijd niet van konden winnen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:23
Ken je historie
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 12:25
Die ken ik juist.

Of wil jij beweren dat AZ en ook Twente niet minstens 2x meer punten dan Ajax hadden gehaald in datzelfde jaar?
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 12:55
Je vergeet Rosenberg, Nice, Molde, Fenerbahce en Rostov.
Salzburg en Praag tellen niet meer mee.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 12:59
Ik had het niet over welke wel en welke niet meetellen , maar die wedstrijden stonden nog gegrift in mijn geheugen ;-)
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 13:35
De uitersten lijken mij Real en Rosenborg, Salzburg was kanslozer dan Rosenborg, maar 2x verliezen van Rosenborg is pijnlijk.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1160
dinsdag 19 maart 2019 om 11:35
Wat een grote bek. Hoeveel jaren heeft Ajax het zelf niet Europees verknald? Nu overwinteren ze een keer in de CL en ligt het ineens aan de andere clubs.
Vergeten dat Ajax zichzelf ook niet plaatste door in de voorronde uitgeschakeld te worden pas geleden?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:21
Amsterdammers hebben een selectief geheugen.
Vind ik leuk
Just Nuts +870
dinsdag 19 maart 2019 om 11:36
als Ajax wat vaker kampioen was geworden waren ze rechtstreeks geplaatst .
Afgelopen 3 jaar hebben ze 2 keer heel goed gedaan daarnaast net zo vaak ook niet.
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 19 maart 2019 om 11:37
esto dura para ser bebe !!??
Vind ik leuk
joodje007 +77
dinsdag 19 maart 2019 om 11:37
Nou het probleem ligt dat toplanden ipv 3 naar 4 extra plaatsten zijn gegaan

We een paar jaar een plek erbij kregen voor de fairplay en dat gewoon punten kost.

Ook doordat veel clubs weinig presteren europees.
Want in principe met de top 4 die we hebben horen we eigenlijk altijd minimaal groepsfase europa league te halen.
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
Dat fairplayticket heeft Nederland maar 2x gehad. De laatste keer was niet zo'n succes met Go Ahead, maar de andere keer was het een groot succes.
Dat resultaat telt allang niet meer mee, Twente in 2008 haalde met 8 punten het op een na beste resultaat van de Nederlandse clubs toen.
Zonder het fairplayticket had Nederland nu 1,05 meer gehad.
Vind ik leuk
Zilt +79
dinsdag 19 maart 2019 om 11:42
Is maar gedeelte van interview. Sar is goed bezig!
Vind ik leuk
AZVork +3074
dinsdag 19 maart 2019 om 11:45
He Edwin. Jammer dat je vergeten bent de resultaten tegen Rosenborg mee te nemen. Is weer de schuld van iedereen he.behalve van jezelf.
Vind ik leuk
Tafkaz +4785
dinsdag 19 maart 2019 om 11:47
Komt bij dat NL ook nog eens het grote "geluk" had een extra ploeg Europa in te sturen op basis van Fair Play klassement. Resultaat is 1 ronde ballen en al je NL punten door een extra ploeg delen.

Zou eigenlijk zo moeten zijn dat die extra ploeg niet werd meegenomen in de puntenverrekening, maar helaas.
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
dinsdag 19 maart 2019 om 11:48
Sjaak van de Sar of Edwin Swart....

Eerst Ten Hag afgelopen week al met zijn vergelijking dat elke Nederlander Ajax moet danken als onze lieve heer zelf.




[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:04]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2564
dinsdag 19 maart 2019 om 11:48
Tja. Niet elke eredivisieclub kan mee met dat budget van Ajax. Geef de gemiddelde eredivisie club de helft van het budget en het zal een stuk beter gaan.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 12:19
Ach Ajax haalt een keertje 2x veel punten binnen en nu is het huilen dat andere clubs verzaken?

Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat AZ en Twente minimaal 2 jaar achtereen meer ounten haalde dan Ajax.

Huilden zij ook dat het door Ajax kwam dat Nederland zo laag stond?

Achterbaks dit hoor!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:20
Ga lekker in in competitie van Israel meehobbelen.
Vind ik leuk
renemar +840
dinsdag 19 maart 2019 om 12:27
Hij heeft gelijk. Kijk naar feijenoord dit seizoen. En dan hebben we het niet over clubs als vitesse en az. Subtop in Nederland maar halen vrijwel geen punten. Psv ook magertjes. De punten die gehaald worden komen voor een groot deel op het conto van AJAX. Ze zouden het aantal behaalde punten van een club ook als criterium moeten laten meetellen. Haalt een club uit welk land dan ook een aantal punten dat boven een tantevoren vastgestelde limiet uitkomt moet die club mee kunnen doen. Ongeacht wat andere clubs uit het betreffende land doen.
Vind ik leuk
Harrie82 +4379
dinsdag 19 maart 2019 om 12:37
Zelf heb je het afgelopen jaar ook laten zitten.
Wat een huilie huilie gedrag. Draait ook eens beter dan normaal.
Maar ja had niet veel anders verwacht. Het is ze weer hoog in de bol gestegen.

Wat het meeste heeft gekost, zijn die 2 of 3x een Europese plek voor de fair play.
Dan wordt het gedeeld door meer clubs.
Hopen dat volgend seizoen weer minimaal 1 club CL speelt en dan nog 3 EL.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:45]
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
1x fair play (twente) heeft juist heel veel punten opgeleverd.
Ik geloof dat jaar het meest.
Twente overwon alle voorrondes en haalde de eindronde ten koste van die turkse club (Besiktas?)
Vind ik leuk
Harrie82 +4379
dinsdag 19 maart 2019 om 13:32
Ja maar dan moet je alles delen door een club extra en dat jaar haalde andere clubs weer veel te weinig. Dus was dat extra al weg en werd het een nadeel. En in de voorrondes tellen de punten maar voor de helft. En werd dacht ik niet alles gewonnen door Twente.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 13:38
Eénmaal gelijk thuis tegen een Finse club maar uit rechtgezet (0-5 of zoiets).
De rest in de voorronde alles gewonnen.
En tegen Besiktas de kwalificatie ronde uit 1-0 verloren en thuis 3-1 gewonnen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:39
2 clubs per land max. Niet een nummer 3 of 4 erbij
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:39
Wat een gelul. Wanneer je geen kampioen van je eigen kikkerlandje kunt worden heb je helemaal geen recht op CL plaatsing.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:42
Waarom word het nog champions league genoemd? Alleen de kampioenen van Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië zijn straks nog over en de rest mag het proberen via heel veel voorrondes. En dat terwijl de nummer 4 van bv Engeland rechtstreeks geplaatst is. Word tijd dat het echt weer een kampioenenbal word...Word het in de competities ook veel spannender. Nu zijn teams al tevreden als ze binnen de top 4 komen. Zou alleen al goed zijn voor de rest van de Europese landen als de kampioenen rechtstreeks geplaatst zijn en de nummers 2 voorrondes spelen.
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
dinsdag 19 maart 2019 om 13:51
Weg met de voetbal grenzen. Een Europese competitie per zone en divisies voor promotie en degradatie en alleen de kampioenen tegen elkaar voor het aantal plaatsen
als het aantal EU landen.
Vind ik leuk
DeNeutrale +290
dinsdag 19 maart 2019 om 12:50
Het heet Champions League, dus dan moet de vierde club van Engeland, Duitsland, Italië en Spanje niet meedoen! De kampioen van Nederland (altijd) wel!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:51]
Vind ik leuk
JoeyC +4441
dinsdag 19 maart 2019 om 12:58
Klagen, klagen, klagen, excuses, excuses, excuses, maar met een oplossing komen of een poging daartoe ho maar. Waardeloze algemeen directeur.

Daarbij heeft Ajax zelf bijgedragen aan de huidige situatie. 4 jaar op rij kampioen en 4x op rij niet overwinterd in de CL. En een paar keer van voorronde CL tot helemaal geen Europees voetbal.
Vind ik leuk
hollister +1342
dinsdag 19 maart 2019 om 14:07
Sukkeltje.. jij snapt er werkelijk helemaal niets van.. boertje of tokkie zeker?
Vind ik leuk
JoeyC +4441
dinsdag 19 maart 2019 om 14:23
Sowieso geen comazuiper.
Vind ik leuk
hollister +1342
dinsdag 19 maart 2019 om 15:09
zelfs dat betwijfel ik met zulke domme uitspraken.. wat een loser ben jij zeg
Vind ik leuk
JoeyC +4441
dinsdag 19 maart 2019 om 15:14
Beter dan een kasplantje.
Vind ik leuk
henk1952 +312
dinsdag 19 maart 2019 om 13:01
Volledig gelijk. Er moet voor elke club een clubcoefficient komen. Dan zijn clubs ook gemotiveerd om in een Europees toernooi verder te komen.
Vind ik leuk
Blindsy +20590
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
Edwin, richt je pijlen op de UEFA. Zij hebben dit gedrocht bedacht.
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1488
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
Wat een onzin! Wat ben ik blij dat psv dit soort hooghartige gedrag niet vertoonde toen ze in de 16ste finales pas na strafschoppen door atletico uitgeschakeld werden!
Vind ik leuk
timo45 +461
dinsdag 19 maart 2019 om 13:15
Hoe durft Edwin Ajax te vergelijken met Celtic. Celtic word elk jaar kampioen iets wat je van Ajax totaal niet kan zeggen..

Ajax heeft juist bijgedragen aan de slechte Europese positie door steevast uitgeschakeld te worden in de voorronden wanneer de twee plek werd behaald.

Arrogantie ten top
Vind ik leuk
hollister +1342
dinsdag 19 maart 2019 om 14:08
Nog zo n tokkie die er werkelijk niets van snapt.. maak jij je maar eens druk om je eigen cluppie.. komend jaar weer geen Europees voetbal.. plek 69 op de coefficient... sttttt.. mondje dicht is beter
Vind ik leuk
timo45 +461
dinsdag 19 maart 2019 om 15:48
Nog zon tokkie? Volgens mij is mijn mening zeer onderbouwd.

Dat kan je van jou niet zeggen volgens mij?
Vind ik leuk
leozao +2712
dinsdag 19 maart 2019 om 13:24
Eigenlijk zou het heel reeel zijn wanneer Ajax bonus-punten voor de ED zou krijgen voor hun prestaties in de CL. Heel NL zou kunnen proviteren van ons aller Ajax!
Vind ik leuk
JoeyC +4441
dinsdag 19 maart 2019 om 15:13
Als PSV dit seizoen geen punten had gepakt, dan had Nederland nog onder Oostenrijk gestaan. PSV dus ook bonuspunten voor de ED?
Vind ik leuk
leozao +2712
dinsdag 19 maart 2019 om 15:36
Alles naar ratio! Maar: wij zijn nog niet klaar in Europa!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:37]
Vind ik leuk
hollister +1342
dinsdag 19 maart 2019 om 13:36
Ajax heeft zich de laatste jaren "opgewerkt "naar de 21 e plek op de club coefficient en zelfs met een beetje geluk kunnen ze zelfs terecht komen in pot 2 mochten ze zich wederom kwalificeren voor de CL... en dat ondanks een heel matig vorig seizoen toen voor het eerste in 40 jaar Europees voetbal werd gemist... nog zo n jaar als dit en we staan gewoon bij de beste 16 teams van Europa.. de eerstvolgende Nederlandse club is PSV op plek 40
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
dinsdag 19 maart 2019 om 13:47
Het meeste idiote systeem. Hoe kan je nu de kapitaalkrachtiger clubs ( PSG, FCB etc etc) vergelijken met de kleinere voetballanden en minder competatieve competities. De dominantie van de UEFA door geld van sponsors en tv rechten is je reinste voetbal terrorisme.
Vind ik leuk
John040 +2433
dinsdag 19 maart 2019 om 13:51
Kijk ook evn naar je eigen prestaties Van Der Sar de laatste 15 jaar. Voordat je begint te janken. En hoeveel prijzen hebben jullie gehaald de laatste 5 jaar in een zwakke competitie. Wat een zwakke argumenten van een een dags vlieg
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:03
Het zou gewoon moeten zijn elke club die na de winter cl speeld, het jaar erop gewoon voor cl geplaatst zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:11
Dit heeft Ajax ook aan zichzelf te danken, want als je met veel geld wel goede spelers kunt kopen en daarmee net als PSV en soms met een andere Nederlandse club wel presteerd dan Doe jezelf als topclub jij jezelf de das om. Dus hoe beter en vaker 1 of 2 topclubs presteren hoe slechter gaat het met de andere clubs. Dus we spreker eigenlijk over een competitie vervalsing omdat de andere clubs nooit zo kunnen investeren. Dus van de Sar dan mag je vaak de beste zijn in Nederland, maar als daardoor de andere clubs onder de maat blijven drijf jij lekker gewoon mee.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:17
Bijdrage per club aan huidige Nederlandse coëfficiënt:

Ajax 43,5 %
PSV 25 %
Feyenoord 13,1 %
AZ 9,8 %
Vitesse 3,3 %
FC Utrecht 2,1 %

FC Twente, FC Groningen, PEC Zwolle, Go Ahead Eagles en Heracles Almelo bij elkaar opgeteld 3,2 %.
Vind ik leuk
Waagplein +1002
dinsdag 19 maart 2019 om 14:34
Doet AZ niet verkeerd voor een club die al 10 jaar geen CL heeft gespeeld.
*kijkt naar Feyenoord*
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6445
dinsdag 19 maart 2019 om 14:19
Door die extra voorrondes pak je dit jaar nou juist weer extra punten die je niet hebt als je meteen in de groep komt.
Ze komen weer eens relatief ver en de spreekwoordelijke arrogantie komt weer naar boven drijven
Fantastisch hoor. het komt door andere clubs. Even het eclatante succes tegen Nice en Rosenborg van vorig seizoen voor het gemak vergeten.
Vind ik leuk
grunnfan +442
dinsdag 19 maart 2019 om 14:28
Zelf de afgelopen jaren een keer uitgeschakeld door de europese grootmachten Rapid Wien, Nice, Rosenborg en FC Rostov!! Enge man geworden die VD Sar.







[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:29]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:32
Terechte opmerking van vd sar. Het moet individueel bekeken worden. Nu liften de nummers 4 uit de grote competitie mee op het succes van andere clubs waar kleinere competities het tegenovergestelde ervaren...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:10
Nu is de meetlat op basis van ranking van de landen. Als je dat voor slechts 50% doet en de andere 50% op basis van de individuele positie in de clubranking, dan is het verhaal al heel anders. De ploegen die de afgelopen jaren Europees goed hebben gepresteerd, hoeven dan geen (of minder) voorrondes te spelen, zelfs als de landenranking minder is.

Concreet zou dat kunnen betekenen dat Ajax zich rechtstreeks plaatst, PSV bijv 1 voorronde zou moeten spelen en Feyenoord 2 bij een landskampioenschap. Dit omdat Ajx de afgelopen jaren het beste heeft gepresteerd (23e met 64,5 pnt), PSV wat minder (40e met 37 pnt) en Feyenoord (70e met 22 pnt)nog minder.
Ajax
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 16:28]
Vind ik leuk
Hazelnoot +197
dinsdag 19 maart 2019 om 16:31
Weer een hoop praatjes in amsterdam. Over 2 weken de titel maar eens veiligstellen.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
dinsdag 19 maart 2019 om 16:35
Wordt tijd dat ze weer "gewoon" de landskampioenen en de nrs 2 van de topcompetitie's mee laten doen. Dat gedoe met tig voorrondes en uit sommige landen 5 clubs gaat nergens meer over. De kleine landen voetballen in principe nog voor spek en bonen mee. Zo worden de verschillen alleen maar groter en groter. Ik zit niet te wachten op kwartfinales met bv maar clubs uit 3 landen.
Vind ik leuk
NickOs +77
dinsdag 19 maart 2019 om 16:35
Ik weet niet of Van der Sar hierover mag klagen. De laatste 2 jaar doet Ajax het goed maar juist in de jaren ervoor was Ajax een van de clubs die juist punten liet liggen tegen clubs die ze op zouden moeten rollen. Beetje calimero uitspraak.
Vind ik leuk
AFP +3783
dinsdag 19 maart 2019 om 16:42
@ De algemeen directeur vindt dat de Amsterdammers soms de dupe zijn van mindere prestaties van andere Nederlandse teams.@

Was getekend Edwin van der Sar.
Vind ik leuk
hoebie60 +223
dinsdag 19 maart 2019 om 16:43
gewoon weer 2 clubs per land, dan is het voor alle gelijk.zo blijft het geld regeren en niet het voetbal
Vind ik leuk
Objectief1 +2615
dinsdag 19 maart 2019 om 17:45
Hahaha als je het niveau van andere clubs in Nederland omhoog wilt krijgen moet je er eerst voor zorgen ze niet allemaal leeg te kopen. Xd
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:50
Klopt helemaal.
Je zou eigenlijk punten naar teams moeten sturen i.p.v. landen.
Ook tijdens de competitie profiteren clubs van Ajax terwijl deze clubs juist niets hebben bereikt in Europa.
Mede een reden waarom PSV op 1 staat!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:47
Volgens mij heeft az laatste 10 jaar wel aardig geboerd
Vind ik leuk
Realist1892 +1630
dinsdag 19 maart 2019 om 21:25
Ja maar daar wil vd Sar niets van weten.
Het is maar Ajax Ajax Ajax en niets Landsbelang.
Die denken alleen aan ze eigen.
Die groot bekken moeten vooraltijd na dit seizoen geen Prijs meer pakken.
Moet je opletten als ze de KNVB Beker winnen.
Gaan ze helemaal los,er is geen 1 Club die zo walgelijk gedraagt als Ajax.
Vinden ze nog gek dat ze meer vijanden hebben dan vrienden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:44
Van de Sar , als we gaan bekijken wat eerlijk is , dan hoort Ajax en ( ook andere clubs) helemaal niet thuis in the CHAMPIONSLEAGE. Want daarvoor moet je eigenlijk inderdaad KAMPIOEN zijn .
Dus worden bepaalde clubs behoorlijk benadeeld ( o.a. Celtic ) want die spelen soms tegen de 2e of derde club van Duitsland, Frankrijk ,Spanje en kunnen die per toeval best wel eens winnen . Maar vervolgens moeten ze tegen Barcelona of real Madrid of Dortmund.
Kampioenen tegen kampioenen , Is dat wel altijd eerlijk ???
Vervolgens pakte ook van de Sar zijn Calimero pyjama en droomde dat overmars minder geld had , maar een keertje kampioen zou worden .
Zodat ze dan ECHT bij de champignons League hoorde .
Isse nie eerluk . Want zij zijn groot en wij .....
Niet doen Sar . Past niet bij een kampioen.
Vind ik leuk
hantayo +1271
dinsdag 19 maart 2019 om 21:16
kan ajax weer voorrondes spelen als ze dit jaar 2de worden?
Vind ik leuk
Realist1892 +1630
dinsdag 19 maart 2019 om 21:19
Arrogantie ten TOP.
Hij vergeet 1 ding verzorg dan ook dat je eerste wordt in de ED.
Hoef je geen 3 voorrondes te spelen Mafkees.
Gelijk een grote bek opzetten.
Van de Sar is medeverantwoordelijk.
Dat heel veel mensen Ajax haten.
Hoop voor 1 ding dat volgend seiz.Ajax de CL groepfase niet haalt.
Mij een Kut zorg dat andere Clubs voorrondes moet spelen.
Als je goed genoeg bent pak je die ook gewoon mee.
PSV ik gun jullie de aanstaande Titel.
En nog velen moge volgen.
Of een andere Club behalve die Rotters uit Amsterdam.
Ik spuw op ze Walgelijk volk.



Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:45
Van der Sar heeft gelijk. En clubs als Feyenoord ('mijn club') en destijds zeker Twente (die Europa liet lopen om voor het kampioenschap te gaan) mogen zich dit aantrekken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:36
In deze discussie wordt wel heel veel heen en weer geschreeuwd over wie de meeste punten heeft binnengehaald (ja, dat is Ajax). Maar dat is totaal niet het punt wat Van der Sar hier probeert te maken. Van der Sar noemt niet voor niets een club als Celtic als mede-voorbeeld. Hij wilt laten zien dat het moeilijk is in Europa voor een grote club in een kleine competitie (hij ziet Ajax misschien onterecht al als grote club in een kleine competitie, maar dat terzijde). In feite bedoeld hij dat het systeem aangepast moet worden zodanig dat het halen van Europees voetbal niet direct gelinkt is aan de kwaliteit van de nationale competitie, maar bijvoorbeeld aan de resultaten van de club in Europese wedstrijden. Het is natuurlijk moeilijk om zo'n systeem te verzinnen, want je kan een club die nauwelijks Europese wedstrijden speelt moeilijk ranken op basis van de Europese wedstrijden. Maar hij heeft natuurlijk wel een punt dat een grote club in een kleine competitie (zoals Celtic) nu een nadeel heeft omdat die zich nooit direct kwalificeren. Stel je voor dat Real Madrid in de competitie van Finland speelt. Die zou dan elk jaar vele kwalificatie rondes moeten overleven en daardoor zich vast af en toe niet kwalificeren. Doordat Barcelona in Spanje speelt (en altijd daar hoog eindigt) heeft het dan veel voordeel en die mist eigenlijk nooit een champions league. Dat is misschien ergens oneerlijk.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 22:37]
Vind ik leuk
repeP +2285
dinsdag 19 maart 2019 om 22:45
Kunt wel naar andere Nederlandse clubs gaan wijzen maar waarom niet de vinger op de echt zere plek leggen en het benoemen van die kul van 4 clubs uit de zogenaamd 4 grote voetballanden?
Vind ik leuk
Ray01 +168
dinsdag 19 maart 2019 om 23:38
Deels begrijpelijk.. maar niet zo klagen.. omdat als je zo goed bent kom je de voorrondes ook vaker door..
Vind ik leuk