NAC-directrice sprak zondag met Van der Gaag: 'Eerlijk gezegd een verrassing'

NAC-directrice sprak zondag met Van der Gaag: 'Eerlijk gezegd een verrassing'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 18:55di 19-03-2019 om 18:55

Nicole Edelenbos was verrast door de boodschap van Mitchell van der Gaag, die dit weekend zelf besloot om op te stappen als trainer van NAC Breda. De interim-directrice van de Eredivisie-hekkensluiter laat weten dat Van der Gaag een weldoordacht besluit heeft genomen.

NAC ging zaterdagavond in eigen huis met 0-4 onderuit tegen FC Utrecht. Een dag later vond er een gesprek plaats tussen Edelenbos en Van der Gaag. "Hij zei dat hij zichzelf niet de aangewezen persoon vond om ons de laatste acht wedstrijden te leiden. Hoe hij daar zelf onder was? Rustig, hij had er goed over nagedacht", laat de directrice weten aan Omroep Brabant.

Edelenbos had niet verwacht dat de ontmoeting uit zou draaien op een definitief afscheid. "Je kan natuurlijk alles verwachten, maar eerlijk gezegd was dit een verrassing voor mij." Over de financiële afwikkeling van het tot 2020 doorlopende contract van Van der Gaag, wil Edelenbos niets kwijt. "Over dat wat we met elkaar afgesproken hebben, doen we geen uitspraken."

NAC maakte het vertrek van Van der Gaag maandagavond wereldkundig. Dinsdagochtend schreef De Telegraaf dat Ruud Brood wordt gezien als de ideale opvolger.

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Poll

Komt NAC nog van de laatste plaats af?

(2296 stemmen)

Plaats een reactie

Donnygo +6141
dinsdag 19 maart 2019 om 18:58
Houd je eer bij eigen stap te nemen voordat meneertje die jouw de selectie gegeven heeft zijn straat wil schoonvegen.

Was verder ook niet veel eer meer te halen dus begrijp het wel.
Vind ik leuk
#Keizerout +50531
dinsdag 19 maart 2019 om 19:05
Die van de selectie is alweer weg.
Vind ik leuk
Breda83 +2264
dinsdag 19 maart 2019 om 19:13
Plus van der Gaag heeft zich gedurende de zomer én wintertransferperiode actief bemoeid met de gehaalde spelers. Wordt er beetje moe van dat mensen net doen of hij een waardeloze selectie in zijn maag gesplitst heeft gekregen; hij was er zelf bij, heeft spelers persoonlijk en telefonisch gesproken om ze te overtuigen. Dus minstens net zo schuldig aan het verval van de club als Smulders.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 19:15]
Vind ik leuk
voetbal!!! +9577
dinsdag 19 maart 2019 om 19:21
Hij straalde de afgelopen maanden ook helemaal niets meer uit.
Vind ik leuk
#Keizerout +50531
dinsdag 19 maart 2019 om 19:25
Lijkt me ook lastig als je iets op moet lossen, maar de oplossing niet weet.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9577
dinsdag 19 maart 2019 om 19:32
Is het ook, maar het minste wat je kan doen is nog een beetje hoop uitstralen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50531
dinsdag 19 maart 2019 om 19:35
Ja, je hebt wel een punt. Alleen zegt dat misschien ook wel iets over hoe radeloos hij was. Trainers stappen ook zelden zelf op.
Vind ik leuk
#Keizerout +50531
dinsdag 19 maart 2019 om 19:24
Dat ben ik niet echt met je eens. Hij zal vast input hebben gehad, maar het samenstellen van de selectie is de verantwoordelijkheid van de TD. Omdat een trainer ermee moet werken en sommige trainers echt iets toevoegen qua kijk of netwerk is het wel slim om die erbij te vragen.
Alleen Smulders was verantwoordelijk voor de selectie lijkt mij.

Volgens mij is het probleem vooral dat je vorig jaar hele leuke spelers kon huren van City en nu ineens niet meer.
Vind ik leuk
Breda83 +2264
dinsdag 19 maart 2019 om 19:30
Uiteindelijk is Smulders eindverantwoordelijk. Maar als een trainer een speler niet wil, zeker bij een club als NAC met beperkt budget, dan komt hij niet. Van der Gaag is in mei reeds gecontracteerd, en heeft zijn goedkeuring gegeven over alle gehaalde spelers. Zo liggen de feiten. Dat NAC door dat beperkte budget in de zomer en winter niet de meest aansprekende spelers heeft kunnen halen is evident. Zijn er ook teveel gekomen. Had er beter 6 minder kunnen halen en ipdv 2 of 3 echt goeie. Maar goed, dat is achteraf. Feit is wel dat Van der Gaag er geen geheel van heeft weten te maken, elke week weer met andere poppetjes op andere plekken speelde, te hard trainde ( getuige het hele hoge aantal blessures ), zijn volharding om thuis met 5 verdedigers te spelen én publiekslievelingen niet laat spelen. Dat alles maakt hem in mijn ogen dus net zo verantwoordelijk als Smulders en de eigenaren. Twee van de drie zijn nu weg, nu de laatste groep nog.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 19:38]
Vind ik leuk
#Keizerout +50531
dinsdag 19 maart 2019 om 20:31
Dat eerste vind ik een hele leuke redenering. Kan ik helemaal niks tegen in brengen.
Ik moet trouwens zeggen dat het me allemaal verbaast.
Helemaal met bijvoorbeeld Te Vrede, Rosheuvel en Van Leer die allemaal prima mee kunnen komen in de eredivisie. Kali ook.
Die 2 of 3 'goeie' zijn ook geen garantie met de bedragen die NAC betaalt.
Blessures kunnen ook pech zijn volgens mij. Ik weet niet genoeg van de blessures bij NAC dit seizoen en eigenlijk ook in het algemeen om te zeggen of het perse door het trainen komt.
De laatste twee verwijten vind ik niet terecht, maar het is duidelijk dat hij er niet in is geslaagd om met deze selectie serieus mee te doen om lijfsbehoud. En ik denk wel dat de selectie van De Graafschap op 2 of 3 spelers na minder is dan die van NAC.

Daar is hij wel verantwoordelijk voor. Ik zou dat denk ik toch scheiden van het samenstellen van de selectie.
Ik bedoel, ja, je redenering klopt. Hij zal de spelers goedgekeurd hebben. Alleen daarin ben je nog wel afhankelijk van welke spelers jij goed- of af mag keuren.
Je kunt drie keer nee zeggen, maar dat betekent niet dat Smulders de vierde keer met een hele goede linksback aan komt zetten.

Aan de andere kant, voeg 3 spelers aan de selectie toe van het niveau Angelino, Ambrose en Mari en je staat 3-6 plekken hoger. Dat bedoelde ik met dat het deels een City probleem is.
Vind ik leuk
Breda83 +2264
dinsdag 19 maart 2019 om 20:39
Ja, dat laatste is helemaal waar. Te lang gewacht op spelers van City die niet gekomen zijn. Probleem van van der Gaag is dat hij maar 1 trucje kent; degradatievoetbal spelen beheerst hij niet. En dat is wat wij nodig hadden en wat we wilden zien. Opportunistisch voetbal en hard knokken. Gelukkig zijn er anderen die wel meerdere trucjes beheersen. Dus dit seizoen proberen wat leuk voetbal te laten zien om de supporters weer aan de club te binden, en volgend jaar dezelfde trainer laten bouwen aan een nieuw elftal in de KKD.
Vind ik leuk
#Keizerout +50531
dinsdag 19 maart 2019 om 20:44
Al is dat natuurlijk ook weer makkelijk gezegd, want ook nu denk ik wel dat NAC sterker is dan De Graafschap. Of Emmen. En die zijn vrij ver uit zicht.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de term degradatievoetbal niet zo goed begrijp.
Ik bedoel, als je zo voetbalt als Ajax, alleen veel minder goed en je pakt uiteindelijk 40 punten, dan blijf je er toch in?

Ik hoop dat er iemand komt met een goede visie. Ik vond het City idee wel een leuke eigenlijk. En het werkte voor promotie, en het werkte vorig jaar, alleen dit jaar was het heel matig.
Vind ik leuk
De Mees +70
dinsdag 19 maart 2019 om 19:07
Hans Klok wordt trainer...........alleen een hoedinie act kan het Nac nog redden.
Vind ik leuk
#Keizerout +50531
dinsdag 19 maart 2019 om 19:08
De verdwijntruc van Van der Gaag is ook niet slecht.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
dinsdag 19 maart 2019 om 19:09
Ik deed ooit zo'n kaarttruc. Ik trickte Dirk om de enige kaart die volledig naar de tyfus was gekreukeld te trekken, om hem vervolgens zelf te laten schudden.

Hij was stomverbaasd (en dronken) dat ik de juiste kaart er zo kon uitvissen haha :)
Vind ik leuk
#Keizerout +50531
dinsdag 19 maart 2019 om 19:12
Haha. Toch leuk, zolang het publiek maar dronken genoeg is kun jij dus professioneel goochelaar worden. Heb je toevallig een hoge hoed en een konijn? Dan kun je morgenavond nog het podium op. Mits er genoeg drank is.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
dinsdag 19 maart 2019 om 19:51
Morgen heb ik helas geen tijd ;)

Maar ja als het publiek maar dronken genoeg is haha
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:10
Was al duidelijk bij de tafel van Kees.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:12
Verrast?? Dan heb je wat gemist, Nicole. Even om dat bord voor je hoofd heen kijken volgende keer, aub.

En graag snel de juiste persoon op jouw stoel neerzetten, die uiteindelijk geen passant zal zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:14
Het ziet er slecht uit voor hun, ik vrees dat het KKD wordt, tenzij er een wonder gebeurd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:22
Hij heeft er goed over nagedacht... jaja. Volgens mij heeft dit iets te maken met dat hij aan poedersuiker aan het ruiken was in een steegje. Niet heel verkeerd natuurlijk maar als je vanbovenaf word gefilmd en het op internet gezet word...
Vind ik leuk
Dafkuh +200
dinsdag 19 maart 2019 om 20:57
De supporters daar zijn ook niet meer net sls vroeger he.scheelt ook natuurlijk.begrijpelijke beslissing
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:27
Goh, mevrouw "uurtje factuurtje" laat zichzelf ook weer eens horen. Je had er beter aan gedaan om als de sodemieter een AD en TD te ronselen ipv af en toe als interim tekengerechtigde ergens je krabbel onder te zetten. Dan had MvdG wellicht een sparringpartner gehad waar hij met zijn problemen terecht kon. Factuurtje voor de maand maart al de deur uit Colleke? Jouw schoorsteentje moet immers ook blijven roken he.......
Vind ik leuk
Isakson +727
dinsdag 19 maart 2019 om 22:20
Alleen sterke personen durven zelf het besluit te nemen ; tis goed zo. Wat een vergelijk met MvG 😶
Vind ik leuk
Cantonoy +61
woensdag 20 maart 2019 om 06:55
Is zij niet die ene die met die andere.....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:17
waarom hebben ze id winterstop niet gewoon 10 jongens van psv en ajax gehuurd die nu in de kkd spelen voor de rest vh seizoen? geen transferkosten, geen verschrikkelijke hoge salarissen.. al dat gespaarde geld bewaren zodat je volgend jaar wel fatsoenlijk mee kan..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:08
"Een verrassing" ? Kijk eens naar een pasfoto van van der Gaag van voor dit seizoen en vergelijk die met de foto hierboven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws