Update: 'NAC heeft beet en haalt nieuwe technisch manager uit België'

Update: 'NAC heeft beet en haalt nieuwe technisch manager uit België'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 13:16wo 20-03-2019 om 13:16

Ron Jans wordt sowieso niet de nieuwe trainer van NAC Breda. Dat laat hij woensdagochtend in een korte reactie aan RTV Noord weten. Ondertussen zou NAC wél dicht bij de komst van een nieuwe technisch manager zijn. 

Eerder op de dag meldde BN/DeStem dat Jans, technisch manager van FC Groningen, door NAC gepolst isDe Parel van het Zuiden is na het vertrek van Mitchell van der Gaag op zoek naar een nieuwe trainer. 

In een eerste reactie aan RTV Noord meldt Jans dat 'als het al waar is dat ik ben benaderd, ik het niet ga doen'. De voormalig coach van onder meer PEC Zwolle, sc Heerenveen en Groningen 'vindt het belangrijk het seizoen goed af te maken bij de FC'. Jans is bezig aan zijn laatste maanden als technisch manager van Groningen. Hij verlengt zijn aflopende contract niet. 

Van Den Abbeele
In België meldt Het Nieuwsblad woensdag dat Tom Van den Abbeele op het lijstje staat van NAC. De voormalig scout van Norwich FC, Chelsea FC en PSV zou in Breda in beeld zijn om de nieuwe technisch directeur te worden. Van Den Abbeele is sinds maart 2018 General Manager Sports bij het Vlaamse STVV. 

Update 13.16: Van den Abbeele gaat inderdaad aan de slag in het Rat Verlegh Stadion. Dat meldt onder meer De Telegraaf woensdagmiddag. De 39-jarige Belg wordt 'op korte termijn' aangesteld als technisch manager van de club. Daarmee wordt Van den Abbeele de opvolger van Hans Smulders. Hij kreeg in september zijn ontslag. 

Plaats een reactie

WGW +868
woensdag 20 maart 2019 om 09:43
Wie wil wel dit zinkend schip helpen is de vraag..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:51
NAC blijft een geweldige volksclub met een geweldige achterban. Een coach die een nieuw eerste elftal vanaf de grond af aan mag gaan opbouwen vanuit de KKD. Aangezien het niet slechter kan dan dit, is er voor een trainer alleen maar winst te behalen.
Vind ik leuk
FR1908-1992 +1606
woensdag 20 maart 2019 om 09:52
Goed verhaal, dan had die vorige wel blijven zitten!
Vind ik leuk
CPP +1120
woensdag 20 maart 2019 om 10:00
Domme reactie, met een degradatie achter je naam sta je 3-0 achter. als je nu instapt met doel zo snel mogelijk weer te promoveren, ben je een held als je alsnog (kans 3%) niet degradeer. Geen druk en kan rustig werken.
Vind ik leuk
FR1908-1992 +1606
woensdag 20 maart 2019 om 10:39
Geloof je het echt zelf knul? Zo werkt het allemaal niet!! Mocht er iemand willen instappen dan doet diegene dat wel nadat ze gedegradeerd zijn.. Als het allemaal zo makkelijk was zoals jullie zeggen dan hadden ze opties in overvloed.. en hee kijk nou zelf eens, die zijn er niet
Vind ik leuk
CPP +1120
woensdag 20 maart 2019 om 11:01
Ik geloof het niet alleen, maar weet het ook. Veel contact met NAC supporters, zijn al overtuigd van degradatie en willen alleen dat club weer wordt opgebouwd met echte NAC spelers. Nu ideaal moment om in te stappen en met spelers als Damen en van Hooijdonk dit seizoen af te maken.
Vind ik leuk
FR1908-1992 +1606
woensdag 20 maart 2019 om 11:12
Laat ook maar
Vind ik leuk
CPP +1120
woensdag 20 maart 2019 om 11:24
Wordt het te inhoudelijk en te gemotiveerd?
Vind ik leuk
FR1908-1992 +1606
woensdag 20 maart 2019 om 12:03
Nee hoor maar als jij het allemaal zeker denkt te weten omdat je veel contact hebt met NAC supporters, dan kap ik er mee! Want dat heeft natuurlijk geen ene tering te maken met dat een trainer wel of niet 3-0 voor of achter komt te staan, vandaar!
Vind ik leuk
CPP +1120
donderdag 21 maart 2019 om 01:58
Deze nomineer ik echt voor de domste opmerking van de week. Waar komt die druk (3-0 achter) dan vandaan? Supporters (en clubleiding) leggen zich neer bij degradatie. Nieuwe trainer kan zonder druk bouwen aan team voor de KKD.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:59
Zo werkt het wél knulletje. Morgen of deze week komt er een trainer van buitenaf voor de komende 8 wedstrijden en ook het komend seizoen waarschijnlijk. We zeggen ook niet dat het makkelijk is, maar we komen er weer wel uit de komende jaren, is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Wij zijn NAC namelijk, een club met een grote achterban, dus geen club waar elke thuiswedstrijd 5000 man in een armzalig stadion zitten.
Vind ik leuk
meee +294
woensdag 20 maart 2019 om 13:39
haha dus jullie zijn beter dan Excelsior of Emmen, hmm daar merk ik niet zo veel van tegenwoordig. Maak je maar op voor een jaar of 5 KKD.
Vind ik leuk
Alibaba +693
woensdag 20 maart 2019 om 13:57
Daar is ook meeke weer hoor! Alleen maar lopen bleiten op Nac forums! Naar mannetje!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:35
Dus toch een k..clubje waar je elke 14 dagen zit!
Vind ik leuk
meee +294
woensdag 20 maart 2019 om 22:43
jouw club wel ja
Vind ik leuk
CPP +1120
donderdag 21 maart 2019 om 02:02
Beter is het verkeerde woord, maar NAC is wel een veel mooiere club dan b.v. Excelsior.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
woensdag 20 maart 2019 om 10:57
Aan de andere kant: veel slechter kan het niet gaan, dus heb je als TD en trainer alles te winnen. Ook in de KKD.
Vind ik leuk
FR1908-1992 +1606
woensdag 20 maart 2019 om 09:51
zal wel gestoord zijn ook!
Vind ik leuk
Bixente +482
woensdag 20 maart 2019 om 09:54
Maar allez, het is zeker en vast dat ze subiet gaan degraderen...😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:54
Waarschijnlijk molenaar
Vind ik leuk
Gijsie +2095
woensdag 20 maart 2019 om 10:02
De oud-voetballer of die nieuwe chick van Matthijs?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:12
Haha die van roda
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 10:11
Ze moeten in Breda en elders in het zuiden, PSV uitgezonderd, eens blijk geven zich te kunnen aanpassen aan de rest van de hedendaagse businesswereld anno 2019.
Het is allemaal leuk, dat gemoedelijke, een beetje managen uit de losse pols en te veel zuipen, maar daar kom je er niet mee vandaag de dag.
Welke zuidelijke clubs blijven er nog over in de ED..... ? wel opvallend !
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:47
Willem II doet het gewoon prima?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 11:00
Ik zeg ook niet dat ze het allemaal slecht doen.
Vind ik leuk
Zot Joke +652
woensdag 20 maart 2019 om 11:51
Je spreekt jezelf tegen kerel: "PSV uitgezonderd"
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 20:05
PSV is de enige topclub uit het zuiden, de rest is de armoedige middelmaat.
Vind ik leuk
Zot Joke +652
vrijdag 22 maart 2019 om 09:27
Raaskallen noemt men jouw gedragingen hier. Jouw uitspraken raken kant noch wal. Succes verder!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
vrijdag 22 maart 2019 om 10:00
Zo te zien, gezien je primitieve reactie, maak je zelf deel uit van die armoedige middelmaat ha ha dat geeft niet, want die moeten er ook zijn.
Vind ik leuk
Zot Joke +652
vrijdag 22 maart 2019 om 10:19
Whaaaaaaaaaaaaa primitieve reactie, die armoedige middelmaat....................

Maar ik gun je graag het laatste woord voor je vooringenomenheid en gezwets. Het ga je hopelijk beter in de nabije toekomst!
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
woensdag 20 maart 2019 om 10:52
Willem II, VVV en Fortuna Sittard. Den Bosch is bezig met iets moois.
Volgend seizoen kan roda ook zomaar weer een duit in het zakje doen.

Roleert al jaren joh.
Kijk in het oosten waar Eagles, NEC en Twente geregeld eredivisie speelden.

Of Cambuur in het noorden.

Sparta in het westen.

Als je MVV, RKC of Eindhoven bij het zuiden betrekt kan ik ook wel zeggen: "Wat dacht je dan van Dordrecht, Telstar bij het westen?".
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:39]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 11:00
Terecht, ze doen het niet allemaal slecht.
Vind ik leuk
Zekur +775
woensdag 20 maart 2019 om 15:32
Hij bedoelt dus te zeggen dat business doen anno 2019, dus geen zak te maken heeft met noord, west, zuid of oost, zoals jij beweert. Het heeft te maken met de mensen binnen een organisatie.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
woensdag 20 maart 2019 om 17:58
:-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:22
Toch is dit een golvende beweging. Begin jaren negentig was dit ook zo, denk dat het meer toeval is dan geologisch.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 20:09
Ik denk het niet.......ha ha
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:40
We moeten helemaal niks, we blijven hier dicht bij onze mentaliteit en koesteren onze sfeer. Kijk naar Ajax, een sfeerloze bak met 'supporters' die altijd alleen maar zeiken en klagen in een stadion waar je nog niet dood gevonden wilt worden!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 20:06
Dat is prima, gewoon gezellig houden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:42
Je bent duidelijk nooit in de Arena geweest.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
woensdag 20 maart 2019 om 17:57
Fortuna, VVV.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 20:00
Ik zeg ook niet dat er niks meer is, maar het loopt wel achteruit.....NEC zie ik ook niet meer terug komen.
Vind ik leuk
Paulus1962 +1300
woensdag 20 maart 2019 om 18:17
Als het biertje maar lekker is, we zijn snel tevreden.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 19:59
Het gaat er misschien wat te makkelijk en te gemoedelijk aan toe allemaal, dat is leuk op supporters niveau maar niet qua management.
Vind ik leuk
Paulus1962 +1300
donderdag 21 maart 2019 om 07:13
Dit hoort gewoon bij Nac, vallen en opstaan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
donderdag 21 maart 2019 om 09:10
Nou, als je daar tevreden bent, prima toch ha ha
Vind ik leuk
Bosmeister +1187
woensdag 20 maart 2019 om 10:19
Ik geef Jans groot gelijk. Het zou mij niets verbazen als hij al een goed gesprek met Van Leeuwen gehad heeft. Een nieuwe trainer moet bij NAC gewoon meteen na het huidige seizoen beginnen met een schone lei. Jans moet dat gewoon lekker bij de Tukkers doen.

Misschien Pusic naar NAC dan?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 10:46
Het ligt helemaal niet aan de Trainer.
Het ligt, als het goed fout gaat, altijd aan het management.
Zie NEC en NAC, maar ook Twente als goede voorbeelden, waar het management faalt, niet de trainer.
Bij AZ en PSV is de organisatie top en dat zie je dan ook, weke Trainer er dan ook staat.
Vind ik leuk
Bosmeister +1187
woensdag 20 maart 2019 om 11:09
Toch is het handig een goede trainer voor de groep te hebben staan. Ron Jans lijkt me de ideale trainer voor Twente. Pusic heeft, ondanks de vele kritiek die er op hem is, toch maar mooi even een team gemaakt van een bijeengeraapt zootje spelers. En meteen kampioen, als NAC hem kan krijgen mogen ze zich zeer gelukkig prijzen.

Natuurlijk moet het management goed zijn maar ik denk dat er sowieso veel te veel BVO's zijn in het Zuiden. Ondanks dat het daar dicht bevolkt kan dat natuurlijk gewoon niet. Feyenoord, Excelcior, Sparta, ADO, Den Bosch, Willem 2, NAC, Eindhoven, PSV, NAC, Oss, RKC, Helmond, Roda, MVV, Dordrecht, VVV en Fortuna. 18 stuks.. Hoe sneu ook voor de supporters denk ik dat grofweg de helft überhaupt geen bestaansrecht heeft.
Vind ik leuk
Muskeklier +250
woensdag 20 maart 2019 om 16:30
Je vergeet emmen, az, nec, vitesse, Twente, Heerenveen Utrecht cambuur....
Oja ajax ook niet.... 100miljoenen uitgeven en nog geen prijzen de afgelopen jaren!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 16:31]
Vind ik leuk
Bosmeister +1187
woensdag 20 maart 2019 om 17:33
Emmen is de enige BVO in de provincie Drenthe, ik zie dus niet in hoe die past in mijn stelling dat er in het Zuiden teveel op een kluitje zitten.

En begrijp me niet verkeerd hoor, ik gun elke supporter zijn club en zit er ook echt niet op te wachten dat er een omvalt. Ik geloof er gewoon niet in dat het nog lang zo kan, dat is alles.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:36]
Vind ik leuk
Muskeklier +250
donderdag 21 maart 2019 om 05:53
In Engeland heb je 4 meer profcompetities....

Hier in Nederland zou dat tot de 3e klasse amateurs ofzo zijn😅


Het is gewoon onzin, al is er in elke wijk een voetbalclub... Maakt toch niks uit lijkt me?!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 20:46
Natuurlijk moet je een goede Trainer hebben, maar welke goede Trainer stapt er in deze puinhoop ? ja; iemand die het moet, omdat ie thuis zit.......
Maar begin bij het begin, de top en dan werk je naar beneden, de Trainer(s) bijvoorbeeld.
Het nieuwe Management is dan ook meteen verantwoordelijk voor die keuze.
NAC gaat degraderen, moet eerst een nieuwe organisatie gaan bouwen, uit gaan van de Keuken Divisie in je plannen, geld genereren, budget op orde brengen en net als Twente terugkomen.
Soms is degraderen nodig.....
Vind ik leuk
Muskeklier +250
woensdag 20 maart 2019 om 16:27
Hetzelfde management en met Trainer vreven bleven ze er vorig jaar in......&zijn ze organisatorisch van - 10 naar +6gegaan en financieel van 15 mil schuld naar positief eigen vermogen....
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 20:02
Des te erger dat ze het zo slecht doen.........
Vind ik leuk
Muskeklier +250
donderdag 21 maart 2019 om 05:58
En daarom is diegene die daarvoor verantwoordelijk voor was, in september weg gestuurd...

De rvc komt nog aan de beurt denk ik....
Daar zit geen enkel voetbalknowhow, das een structureel probleem, waardoor de technische verantwoordelijke, alleen werkte en alles alleen kon doen...
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
donderdag 21 maart 2019 om 09:08
Het heeft gewoon tijd nodig.
Misschien wel goed, degraderen, de hele boel dan eens grondig doorlichten en een herstart maken in de Keuken Divisie.
Ik denk dat dat voor Twente ook goed is geweest......
Ik hoop dat men gaat toewerken naar een gezonde balans van ervaren mensen in het zakenleven, financiën, organisatie en tenslotte het voetbal gebeuren.
( liefst niet alleen mensen uit de regio, niet alles hoeft gemoedelijk en gezellig te verlopen altijd.........)
Vind ik leuk
Paulus1962 +1300
woensdag 20 maart 2019 om 18:19
Ajax barst de Laatste tijd ook van de prijzen, dus ook mis management.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 19:57
Dat is inderdaad op dat vlak een management kwestie bij Ajax, maar die constatering lost niets op mbt de problemen bij NAC......
Vind ik leuk
Jafio +2069
woensdag 20 maart 2019 om 11:06
Weinig kennis Pusic komt van Nac en daar zitten ze niet op te wachten.
Vind ik leuk
Bosmeister +1187
woensdag 20 maart 2019 om 11:17
"Komt van NAC"? Een half seizoen als assistent is iets heel anders dan hoofdtrainer die een eerstedivisieclub er bovenop moet gaan helpen, iets wat Pusic aantoonbaar kan. Met je kennis..
Vind ik leuk
Jafio +2069
woensdag 20 maart 2019 om 11:26
Hoorde bij clubje gudelj en lemic nee dank je
Vind ik leuk
Dafkuh +200
woensdag 20 maart 2019 om 10:35
Niemand wil naar nac.miss voor heel veel geld,supporters komen ze ook niet meer voor.was vroeger wel andrrs
Vind ik leuk
Dafkuh +200
woensdag 20 maart 2019 om 10:36
Psv en willem II zijn genoeg clibs in brabant de rest opdoeken
Vind ik leuk
Dafkuh +200
woensdag 20 maart 2019 om 10:36
Clubs
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
woensdag 20 maart 2019 om 10:55
Wat hebben Top Oss, Den Bosch, RKC, Eindhoven, Helm sport en NAC jou misdaan?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:39]
Vind ik leuk
Dafkuh +200
woensdag 20 maart 2019 om 19:50
Heb het over de eredivisie
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:30
Dat het bij nac waardeloos draait kunnen de supporters niks aan doen. Nac heeft veel meer fans en een veel grotere achterban die willem 2 nooit zal krijgen. Het stadion is eigenlijk al te klein in breda.structureel uitverkocht en dat terwijl de club verkracht word door passanten. Kan je nagaan als er wel de juiste mensen aan het roer zaten...

Nac blijft een grotere club als willem 2 ,zelfs als we degraderen. Nu nog net zoals in Tilburg wel de juiste mensen binnen halen
Vind ik leuk
Bombarda +49
woensdag 20 maart 2019 om 15:03
Dus als je meer thuissupporters trekt dan ben je een grotere club.... bijzonder....
Kijk naar de historie van Willem II tov van nac (meer prijzen behaald) Al tientallen jaren betere voetballers gekocht en opgeleid, top 3 grootste transfers van nederlandse voetballers zijn Overmars, Frenkie en Virgil en hebben één ding gemeen....hebben alle drie een verleden bij Willem II.
Meer uitsupporters gaan er mee bij Willem II (dat zijn de ECHTE die hard supporters)
Ben het ermee eens dat een club als nac veel te weinig met hun mogelijkheden doen, commercieel is het een en ander niet goed geregeld daar met zoveel sponsors en daar zijn de supporters ook schuldig aan aangezien ze behoorlijk tegendraads zijn vwb o.a. reclame in stadion. (bv geen Ledschermen geen reclame in de rust) Met authentiek zijn mis je wel een hoop geld zo.....
Hoop wel dat ze er in blijven voor de derby.
Vind ik leuk
Zekur +775
woensdag 20 maart 2019 om 15:37
Naccers hebben er een handje van hun club “groter” te noemen op basis van het aantal stoeltjes of verkochte glazen bier... kwaliteit van het beleid, scouting, voetbalspel, historie, en de klassering tellen ze dan liever niet mee.. en ze vergeten ook dat de kwalificaties “avondje nac” en “stillem II” inmiddels ook wel omgedraaid mogen worden :) sfeer bij Willem II is op en top, terwijl je in Breda tegenwoordig een speld kan horen vallen..
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:42]
Vind ik leuk
Dafkuh +200
woensdag 20 maart 2019 om 19:49
Nee je bedoelt dat de supportertjes van nak altijd een grotere mond zullen blijven houden denk ik.ook al sta je onderaan of de komende jaren kkd. Maar geeft niks hoor ik gun het alle 17.000 bierbuikjes van harte .met je grafsfeer
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:11
Hahaha hoort um inet held.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:12
Was al vrij snel bekend dat Jans niet zou komen. Zou me niet verbazen als die komend seizoen bij PEC in de dugout zit.

Als NAC wijs is zorgen ze er eerst voor dat de organisatie opnieuw wordt opgetuigd, dus AD, TD en trainer (ook in die volgorde). Dan zo snel mogelijk afscheid proberen te nemen van die aandeelhouders dus een overname proberen te bewerkstelligen en heel snel de leden van de RvC lozen met Joost "het pluche plakt zo lekker" Gielen voorop. En ga dan maar bouwen aan een stabiele toekomst. Ga voor mijn part kijken bij onze buren uit Tilburg, die hebben het tenminste fatsoenlijk voor elkaar nu. Zet godver die sentimenten aan de kant en kijk of je er iets van kan leren want zo aan blijven modderen betekent keihard de ondergang van een in potentie mooie en stabiele eredivisieclub.

En supporters, accepteer nou eens dat we allang niet meer de beste van het land zijn. Die tijd ligt achter ons.
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
woensdag 20 maart 2019 om 12:13
Ik snap niet dat NAC Van der Gaag met behoud van salaris tot na het seizoen hebben laten gaan.
Nu moeten ze een andere trainer zien te vinden en betalen om te degraderen.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
woensdag 20 maart 2019 om 12:18
Ron Jans woont prima in Drenthe, waarom dan een onmogelijke klus oppakken!!
Vind ik leuk
Donnygo +6141
woensdag 20 maart 2019 om 13:10
Netjes van Jans om dit gewoon af te maken ipv nu Groningen maar Heracles mogelijk in verlegenheid te brengen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:24
Mmm, ken de beste man niet. Wel benieuwd uit wie zijn hoge hoed hij is gekomen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19118
woensdag 20 maart 2019 om 13:25
Als Pierre het goed vind, vind ik dat ook.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
woensdag 20 maart 2019 om 15:27
Dus nou ng een goede trainer. Zet hem op NAC, ik wil mijn avondje NAC in het bezoekersvak niet kwijt.
Vind ik leuk
Dandan +0
woensdag 20 maart 2019 om 18:31
Wij ook niet 😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:45
Jeeez een technisch directeur van het niveau sint-truiden

Duidelijk aan het voorbereiden op de kkd daar 🤦‍♀️
Vind ik leuk
Dandan +0
woensdag 20 maart 2019 om 18:30
Jij hebt maar 1 zinnetje onthouden van wat je hebt gelezen over zijn verleden! De rest vergeet je ff voor het gemak. Het gaat misschien nog een paar jaar duren maar NAC gaat sterk terug komen, onthoud mijn woorden!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:37
Ik zie ze ook liever blijven hoor
Maar deze transfer vind ik niet heel erg getuigen van omhoogklimmen (om het maar zo te zeggen)
Niet dat sint truiden zo slecht is ofzo
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
Isakson +655