Van Marwijk blijft gewoon actief bij PSV: 'Ik weet hoe Mark daar over denkt'

Van Marwijk blijft gewoon actief bij PSV: 'Ik weet hoe Mark daar over denkt'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 07:43do 21-03-2019 om 07:43

Bert van Marwijk denkt dat hij met de Verenigde Arabische Emiraten het WK van 2022 kan bereiken. Dinsdag werd bekend dat Van Marwijk de nieuwe bondscoach zal zijn van het oliestaatje. De 66-jarige oefenmeester kent de regio goed.

Van Marwijk leidde Saoedi-Arabië immers ook al naar het WK van 2018. Hij was echter met Australië actief op dat eindtoernooi. "In die kwalificatie had de VAE het bijna gehaald", vertelt Van Marwijk aan De Telegraaf. "Er is volop talent en het niveau is vergelijkbaar met Saoedi-Arabië. Met dat land hebben we het uiteindelijk ook gehaald."

"Ik zal alle tijd besteden die ervoor nodig is als bondscoach", gaat de voormalig bondscoach van Oranje verder. "Net als bij Saoedi-Arabië is er de mogelijkheid om spelers voor aanvang van interlands voor langere periodes bij elkaar te roepen. Daar zal ik zeker gebruik van gaan maken."

Van Marwijk kan ondanks zijn nieuwe baan als adviseur aanblijven bij PSV. "Daar is ruimte voor in mijn functie als bondscoach. Dat valt prima te combineren. Als we die samenwerking op deze manier willen voorzetten, dan kan dat dus. Daar is nog niet over gesproken, maar ik weet wel hoe Mark erover denkt."

Poll

Denk jij dat Van Marwijk het WK gaat halen met de Verenigde Arabische Emiraten?

(291 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 21 maart 2019 om 07:48
Dat klinkt ver weg, de VAE.

De VAR klinkt veel dichterbij.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:48
Als je in zo,n land bondscoach wil worden dan ben je helemaal gestoord!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:51
Was ook wel iets voor Van Bommel.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 21:20
angst.....voor weer jaren niets.....Geert laat jou volgen..............
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 21:20]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:52
Koeman is in NL ook gewoon bondscoach. Alles kan.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5579
donderdag 21 maart 2019 om 08:03
Geld stinkt niet
Vind ik leuk
Bennamari +290
donderdag 21 maart 2019 om 09:46
Als je wat je hele carrière hebt verdiend in een jaar kan verdienen in zo'n land jaaaa dan is dat logisch dis gestoord zou het zijn als je het niet doet en voor vvv kiest
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1170
vrijdag 22 maart 2019 om 16:36
Feyenoord-fan voor altijd,
Je zit er dan warmpjes bij hoor ...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 16:37]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:43
Dan er maar niet warmpjes bij zitten, maar als je in zo,n land gaat werken dan heb je geen enkel gevoel.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1170
vrijdag 22 maart 2019 om 16:49
Baden in het zweet en zwemmen in het geld, dat voel je toch wel?
Vind ik leuk
Hoekie89 +522
donderdag 21 maart 2019 om 08:04
Van Marwijk,een echte PSV'er
Vind ik leuk
Denstrax +33
donderdag 21 maart 2019 om 08:07
Gelukkig gaat het niet om de olie dollars. Of mensenrechten. Maar om talent. Goed bezig Bert.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:35
Wat lult iedereen toch over dit soort landen, en de keuzes die mensen maken voor geld.
Als ze mij zouden vragen om de privé helipiloot van sjeik huppeldepup te worden voor een vijfvoud van mijn nu maligge salaris, deed ik dat ook meteen, Fuck die mensen rechten, ga voor financiële onafhankelijkheid.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 21:22
Zo werkt het, zelfs onze "vriend" Hakim is hier voor zijn uitkering en verdere activiteiten.........................
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
donderdag 21 maart 2019 om 09:01
Nog niet genoeg centen?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:38
Voor t geld hoeft Van Marwijk het zeker niet meer te doen, die is al 1000 x binnen. Een club waar hij dagelijks op t veld moet staan heeft hij geen zin meer in dus waarom niet een land nemen waar je daadwerkelijk iets van moet maken en het een prestatie is als je je daarmee plaatst voor de WK. Mooi avontuur lijkt me. En goed vertoeven op Dubai denk ik . Enjoy Bert
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws