Vertrek bij Bayern München optie: 'Ik ben hier niet gelukkig, ik wil meer spelen'

Vertrek bij Bayern München optie: 'Ik ben hier niet gelukkig, ik wil meer spelen'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 10:45do 21-03-2019 om 10:45

Renato Sanches lijkt een vertrek bij Bayern München te overwegen. De Portugees heeft aangegeven niet gelukkig te zijn met zijn rol bij Der Rekordmeister.

Sanches werd niet opgeroepen voor het Portugese nationale elftal en dat heeft vermoedelijk alles te maken met zijn gebrek aan speeltijd in Duitsland. De 21-jarige middenvelder lijkt op zoek te willen naar een andere werkgever. "Ik ben hier niet gelukkig", stelt hij in gesprek met Der Kicker.

In München heeft Sanches nog een contract tot medio 2021, maar het is nog maar de vraag of hij dat uitdient. "Ik werk hard, maar mag niet spelen", trekt hij een simpele conclusie. Sanches kwam dit seizoen al wel tot 21 wedstrijden, maar dat was regelmatig als invaller. De Portugees stelt nu te gaan kijken 'wat het beste voor hem is'. "Ik wil meer spelen, misschien bij een andere club. Daar moet ik me druk om maken."

Lees ook: 'Bayern München gaat uitgaverecord verpulveren en meer dan 200 miljoen uitgeven'

Poll

Verdient Renato Sanches een basisplek bij Bayern München?

(611 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 21 maart 2019 om 10:49
Gewoon hard blijven werken en niet piepen in de media. Helpt je niet en maakt je zeker niet populair.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:57
Bayern heeft veel "dezelfde" middenvelders, piepen in de media gaat er idd niet voor zorgen dat hij ineens in de basis komt te staan. Gewoon hard werken.
Vind ik leuk
Reyhan +433
donderdag 21 maart 2019 om 11:23
Makkelijk hè elkaar napraten. Alsof Renato Sanches zelf ff contact opneemt met Kicker om zijn onvrede te uiten.. 'Hard werken' vind ik zo'n dooddoener. Grootste onzin naast het zinnetje 'we moeten resultaat halen'. Als een bepaalde trainer het niet in jou ziet zitten om welke reden dan ook, kun je net zo HARD trainen als mogelijk, maar je komt er gewoon niet in, simpel. Zo werkt het helaas in het bedrijfsleven ook, kan ik je melden.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:02
Het belang van de trainer is resultaat halen, dat doe je met de beste spelers. Als je niet bij de beste spelers zit dan moet je harder werken. Dooddoener of niet, wel de waarheid. Anders maar een stapje terug doen zodat je wel een van de betere bent en kan doorontwikkelen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:22
Niet de beste spelers, maar het beste team. En als er van een 4-3-3 wordt geswitcht naar een 4-4-2 of een 5-4-1, kan het zomaar gebeuren dat de speler die in het ene systeem de ster was er in het andere systeem naast valt.

Zonder hard werken, kom je nergens, maar hard(er) werken is geen garantie voor een basisplaats.

En geen basisplaats hebben betekent niet dat je geen kwaliteiten hebt.
Vind ik leuk
Reyhan +433
donderdag 21 maart 2019 om 12:45
Als je hard werken vervangt voor "je best doen" ben ik het met je eens. Je hebt ook managers die helemaal niets hebben met hard werken. Bij hen gaat het om EFFICIËNT WERKEN. Dus jou zinnetje "zonder hard werken, kom je nergens" gaat niet altijd op.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:02
Een sporter kan een puike techniek hebben en een perfect wedstrijdinzicht. Echter daarnaast zal hij op het veld ook zijn meters moeten maken. 30 to 40 jaar geleden lag dat wellicht wat anders. maar in deze tijd ontkom je er niet aan dat je conditioneel op peil moet zijn en blijven.


Het zijn geen wasmachineverkopers en er zit ook geen garantie op.
Vind ik leuk
Reyhan +433
donderdag 21 maart 2019 om 12:38
Onzin! En ik geef je gelijk ook ff een paar voorbeelden.
- Marcelo/Isco/Navas (speelden onder Solari niet, maar zijn onder Zidane basisspeler)
- James Rodriguez (onder Heynckes steevast basisspeler, onder Kovac niet) >> Totdat Rummenigge aangaf dat hij een groot fan is van James Rodriguez. Vanaf dat moment is James ook onder Kovac basisspeler.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:40]
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
donderdag 21 maart 2019 om 11:53
Deze jongen kwam als mega talent voor 40.000.000 binnen. Maar het oogt wild en onbeholpen. T komt er niet uit. Veel rennen en weinig efficient. Helaas
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:10
Gelukkig hebben ze hun suikeroom Adidas achter de hand😉 wat eigenlijk dik en dik in triest is.
Vind ik leuk
davidben +6903
donderdag 21 maart 2019 om 12:13
Ze laten 'm niet spelen, omdat tijdens de transfer Benfica 40 miljoen aan verschillende bonussen heeft weten te bedingen.
Vind ik leuk
Reyhan +433
donderdag 21 maart 2019 om 16:26
100% zuiver verwoord!
Vind ik leuk
De Haan +698
donderdag 21 maart 2019 om 10:51
Marcie deze jongen halen!
Vind ik leuk
Olfie +5779
donderdag 21 maart 2019 om 11:55
precies haha, zal vrees ik niet willen cq niet te betalen zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
De Haan +698
donderdag 21 maart 2019 om 12:23
Haha eens. Denk wel wat in waarde gezakt maar gaat zeker niet voor minder dan 30
Vind ik leuk
Olfie +5779
donderdag 21 maart 2019 om 13:06
vergeet zijn salariseisen ook niet...
Vind ik leuk
Leedz +7984
donderdag 21 maart 2019 om 10:52
Sla je slag Marco
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:53
Nu er een aantal bij Bayern gaan vertrekken en ze willen verjongen zal deze jongen toch ook meer kansen krijgen. Of is ie niet goed genoeg voor de basis die Bayern na na wil streven ?
Vind ik leuk
Reyhan +433
donderdag 21 maart 2019 om 11:11
Simpelweg niet goed genoeg voor de basis en mijn inziens ook niet als 2e keus. Typisch zo'n speler die je in de 80ste minuut erin brengt bij een 4-0 voorsprong.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:15
Dan is het wrss indd een gevalletje niet goed genoeg en zal Bayern willen verkopen.
Vind ik leuk
Mari +13272
donderdag 21 maart 2019 om 10:54
Portugal werd Europees kampioen dankzij hem.
Ergens is er iets fout gegaan of gaat er iets fout. Deze jongen kan heel goed ballen.
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 10:57
Ook in Engeland (op huurbasis bij Swansea) geen succes. Denk dat het tussen de oren zit bij deze jongen. Too much too soon.
Vind ik leuk
Mari +13272
donderdag 21 maart 2019 om 11:04
ow, ik vond hem de betere uitvoering van Wijnaldum, die ik altijd al goed gevonden heb.
Snapte niet dat hij voor een prikkie naar PSV mocht en dat "de kenners" Fer toentertijd zo goed vonden
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 11:10
Tja, Fer hobbelt nog altijd in Wales rond. Denk niet dat die nog terugkeert in de Premier League. Alweer 29 ook. Tijd gaat dringen.
Vind ik leuk
Mari +13272
donderdag 21 maart 2019 om 11:26
Jij bent wel op de hoogte zeg.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:58
Marc ....! Kopen!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:00
Let op AJAX !!! Doen !! Twijfel is niet nodig.
Gravenberch gaat volgend jaar echt nog niet alles spelen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30183
donderdag 21 maart 2019 om 11:03
Vreemd. Bayern gaat verjongen. Voor deze jongen kan er een belangrijke rol zijn weggelegd komend seizoen. Piepen in de media gaat hem niet helpen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 11:05
Als je 21 wedstrijden de kans krijgt als invaller en je hebt nog steeds geen basisplaats, dan ben je dus nog niet goed genoeg. Dan moet je nog harder werken en het uiterste uit jezelf willen halen. Of je geeft op en gaat weg... de Bazoer methode...
Vind ik leuk
B3v3r +817
donderdag 21 maart 2019 om 11:10
Deze jongen heeft zo veel potentie, jammer dat het er niet uit komt.
Bij een subtopper in een topland zou hij weer minuten kunnen maken en later alsnog de stap. Stap van Benfica naar Bayern is toch te groot gebleken.
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 11:41
Te vroeg vooral, die stap.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:10
Iemand die kwaliteiten heeft en hard werkt ,moet je belonen en in iedergeval de kans geven zich te bewijzen ,dat kan alleen als je hem vertrouwen geeft en niet steeds weer met een reserve rol te geven
Vind ik leuk