'Als Sané er zin in heeft, kunnen we gewoon dik verliezen. Geen schande'

'Als Sané er zin in heeft, kunnen we gewoon dik verliezen. Geen schande'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 17:57do 21-03-2019 om 17:57

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 20:04do 21-03-2019 om 20:04

De kwalificatiewedstrijd tegen Wit-Rusland is voor Oranje vele malen belangrijker dan die tegen Duitsland, vindt FOX Sports-commentator Mark van Rijswijk. De verslaggever zou kunnen leven met een eventuele nederlaag tegen Die Mannschaft, laat hij weten bij Voetbalpraat.

Aangezien de nummers één en twee van de kwalificatiegroep zich plaatsen voor het EK, is het treffen met Duitsland geen 'sleutelwedstrijd', vindt Van Rijswijk. "Juist tegen Wit-Rusland is het een sleutelwedstrijd. Als je die wint en je begint goed... Je moet gewoon tweede worden, zo simpel is het."

De ploeg van bondscoach Ronald Koeman snoepte tijdens de Nations League-poulefase vier punten af van Duitsland (3-0 in Amsterdam, 2-2 in Gelsenkirchen), maar Die Mannschaft is volgens Van Rijwijk eigenlijk het betere team. "Het is niet meer de absolute top zoals vroeger. Maar als Leroy Sané er zin in heeft, dan hebben we wel een behoorlijk probleem hoor. Dan kun je er gewoon dik van verliezen en dat is geen schande", vindt de commentator. "Die andere wedstrijden (tegen Wit-Rusland, Noord-Ierland en Estland, red.) moet je winnen. Alles wat je tegen Duitsland pakt, is mooi meegenomen."

Oranje trapt donderdagavond om 20.45 uur de EK-kwalificatiereeks af in de Rotterdamse Kuip met een thuiswedstrijd tegen Wit-Rusland. Zondagavond komt Duitsland naar de Johan Cruijff Arena in Amsterdam.

Poll

Plaatst Oranje zich voor het EK 2020?

(4611 stemmen)

Plaats een reactie

Het Brein +4904
donderdag 21 maart 2019 om 18:00
Als Sané fit is..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:07
Zo, die kreeg me daar even een koek zeg!
Vind ik leuk
rexxo +16765
donderdag 21 maart 2019 om 18:50
Sane speelt gewoon, die gaat in normale doen Dumfries helemaal neuroligisch spelen, want die is uit vorm.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:59
Dumfries heeft nieuwe batterijen gekregen van koeman en gaat de beste wedstrijd van ze leven spelen laatste wedstrijden bij psv gewoon rustig aan gedaan voor oranje.
Vind ik leuk
rexxo +16765
donderdag 21 maart 2019 om 19:50
Jij vergelijkt Sane zeker met de gemiddelde linksbuiten uit de NL en andere Europesche competities.

Optimistisch moet je altijd zijn dus ik hoop dat Dumfries hem de baas is, maar ik heb er geen vertrouwen in.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 20:15
Ik vergelijk sane met sane zeg alleen dat dumfries boven zichzelf gaat uitstijgen. Hij heeft de ligt en virgil naast zich die zijn het brein die hij bij psv niet heeft
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:50
Niet eens. Dumfries zal zich herpakken. Nederland gaat zondag vrij eenvoudig winnen van Duitsland.
Vind ik leuk
rexxo +16765
donderdag 21 maart 2019 om 20:03
Edgar my man,

Ik help je het onthouden, ik juich zondag net zo hard voor Dumfries als voor de Ligt.

Maar ik ben er niet gerust op wat betreft Dumfries vs Sane, we gaan het zien.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 20:09
Ja man rexxo, een beetje vertrouwen moet je hebben. Dumfries gaat Sane denk ik naar achteren ‘duwen’.
Dumfries (en heel het Nederlands elftal) gaat er voor zorgen dat Sane niet aan aanvallen komt.
Maar ik ben het ook wel eens hoor, Dumfries is nou niet bepaald een goeie rechtsback. Aanvallend opzich nog wel redelijk, verdedigend brandhout. Ik begrijp de zorgen dan ook wel.

Zekers, we juichen bij het Nederlands elftal uiteraard voor iedereen even hard.
Vind ik leuk
Dj Storm +497
donderdag 21 maart 2019 om 20:43
😂 😂 😚
Vind ik leuk
Gijsie +2097
donderdag 21 maart 2019 om 18:07
Die heeft Dumfries wel in z'n zak, toch PSV-vrienden?



Of niet?
Vind ik leuk
la galaxy +1218
donderdag 21 maart 2019 om 18:13
Ach als dumfries mbappe en hazard in zn zak heeft dan sane ook.
Vind ik leuk
Enden +5036
donderdag 21 maart 2019 om 18:14
Of heeft Dumfries hem in zijn zak ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:27
Al pakt ie hem bij z’n zak en draait ie hem vervolgens rond en we winnen daardoor zal het me worst wezen 🤭😂
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:48
Ronaldo heeft hem al in zijn zak.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:01
Dom gelul! Elke wedstrijd in een kwalificatie is belangrijk
Vind ik leuk
Hoogland +490
donderdag 21 maart 2019 om 18:26
Zo is het, Duitsland mag blij zijn als het punten van ons af snoept. Gewoon voor de eerste plaats gaan!!
Vind ik leuk
Suomi71 +1137
donderdag 21 maart 2019 om 19:33
Tuurlijk, van Rijswijk heeft de juiste verhoudingen niet meer op een rijtje. Inmiddels is Oranje wel de favoriet tegen Duitsland. Zij moeten weer opnieuw watgaan opbouwen waar wij overduidelijk in de lift naar boven zitten. Als het team goed staat geven we relatief ook weinig weg met zulke topverdedigers. Oranje is Duitsland nu wel voorbij. Laat Sane het maar uitvechten met Van Dijk.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 19:34]
Vind ik leuk
Hoogland +490
donderdag 21 maart 2019 om 19:38
Ik zal ze zondag even naar de overwinning schreeuwen zondag 💪🏿
Vind ik leuk
tikkitrug +910
donderdag 21 maart 2019 om 18:01
Gewoon gelijk winnen!! Uit wordt stukje lastiger.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:01
Sané is waarschijnlijk geblesseerd, en bakt er toch niks van. Dumfries heeft m in zn broekzakkie
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 18:15
Volgens de berichten valt het allemaal wel mee met Sané...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:03
Makkie
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:04
Ieder punt wat je laat liggen tegen de concurrentie, maakt jou meer prooi. Zorg ervoor dat jezelf het roofdier bent en de ander verschalkt. Elke tegenstander hoort bang voor jou te zijn en niet andersom.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
donderdag 21 maart 2019 om 18:36
Niet te hoog van de toren blazen.
Die twee wedstrijden tegen duitsland waren wij Nederlanders gewoon de mindere.
Die 3-0 was erg geflatteerd en die 2-2 was gewoon mazzel dat we de laatste 10 minuten op adem mochten komen.
Nee dit stuk heeft veel realisme.
Als je maar tweede wordt, dan ben je geplaatst.
En onderschat duitsland niet hè.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:56
Als je 2e wordt ben je geplaatst, daar heb je gelijk in. maar dat houdt niet in dat we de reserves moeten opstellen of de pupillen.

Ajax had na het verlies thuis ook geen kans tegen Real Madrid. Maar toch was er inzet en strijd. met uiteindelijk een niet voor mogelijk gehouden resultaat.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
donderdag 21 maart 2019 om 21:46
Ik zeg ook nergens dat er B keus opgesteld moet worden. Ik zeg alleen effe tempeten want Duitsland is sterker an velen nu denken. Verlies tegen hun is heel normaal. Als je maar zorgt dat je tweede wordt minimaal
Vind ik leuk
jari11 +5193
donderdag 21 maart 2019 om 18:06
Toch wel jammer dat we weer zo snel tegen de Duitsers moeten, straks win je niet en is iedereen de Nations wedstrijden alweer vergeten..
Vind ik leuk
Jozef +45101
donderdag 21 maart 2019 om 18:21
Aan de andere kant: als je wint zegt dat toch wel wat...
Vind ik leuk
jari11 +5193
donderdag 21 maart 2019 om 19:15
Ja sorry ik ga altijd uit van het slechtse, ook al ben ik over het algemeen positief. 2 keer winnen zal de Duitsers pijn doen haha!
Vind ik leuk
Keuneklets +166
donderdag 21 maart 2019 om 18:07
Aber bitte mit Sane
Vind ik leuk
Romarioo +872
donderdag 21 maart 2019 om 18:10
Duitsland heeft sane wij hebben frenkieeee💪💪 en niet vergeten onze luukie
Vind ik leuk
Dani82 +3807
donderdag 21 maart 2019 om 18:17
Fuck luukie... met alle respect natuurlijk.
Doe mij memphis maar
Vind ik leuk
Bixente +482
donderdag 21 maart 2019 om 19:05
Hoe kun je met alle respect iemand f***?😂
Vind ik leuk
Dani82 +3807
donderdag 21 maart 2019 om 19:12
Gewoon zachtjes... heb je nog nooit gef.....?
Vind ik leuk
Rabarber +8767
donderdag 21 maart 2019 om 21:53
Precies Luuk is Eredivisie-niveau, meer niet.
Vind ik leuk
Dani82 +3807
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Memphis uit vorm zeiden ze😂
Vind ik leuk
abraksas +2700
donderdag 21 maart 2019 om 18:45
En van Dijk en de Ligt. Gaat echt niet makkelijk worden om tegen ons te scoren
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
donderdag 21 maart 2019 om 18:11
Doe mij dan maar met (schlag) sahne
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:13
sane heeft alleen zin bij man city , bij duitsland speelt hij 9 van de 10 keer matig
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 18:18
Het klinkt alsof Sané de nieuwe Messi is en dat is absoluut niet het geval. Ja, hij heeft buitengewone kwaliteiten en ja, hij kan heel gevaarlijk zijn. Maar vlak reus ook niet uit en ze hebben er wel meer, die wat met een bal kunnen.

Maar dat hebben wij ook en ik schat zo maar in dat Oranje meer een team is, dan de Duitsers zijn en met name hun verdediging is momenteel niet de sterkste. Alles valt of staat met de juiste inzet, de wil om te winnen en of we weer ouderwets kansen missen, of ze zakelijk afmaken...

Maar dik verliezen, omdat Sané het op zijn heupen heeft? Dat is doemdenken...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:24
Dumfries maakt gehakt van Sane
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:26
Wat een instelling joh! Wat een loser! Gewoon pakken die Duitsers.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:01
Dik van Duitsland verliezen is geen schande???
" Van Rijswijk" hadden we nog niet als commentator😂😂😂😎
/> Maar die kiezen we niet!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:51
Hou je toch je mond lafaard ! Die commentator poept in ze broek terwijl we laast gewonnen hebben en gelijk gespeeld in de nations leageu tegen de Duitsers we moeten gwn eerste worden niks tweede hoor hem dan alles wat je pakt tegen Duitsland is mooi meegenomen lijkt wel alsof hij Zit te trillen trilt voor Duitsland 🤣😂
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 18:53]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:57
Wat een dom gelul weer van Mark van Rijswijk.
Duitsland is absoluut niet afhangkelijk van alleen Sane. Nederland heeft best wel een aardige verdediging en gaat echt niet de slachtbank op als Sane er zin in heeft ...
Je kan tegen Duitsland niet je kwalificatie verkloten, wat je wel kunt doen is een lekkere stap zetten richting kwalificatie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 18:57]
Vind ik leuk
Isakson +664
donderdag 21 maart 2019 om 19:54
Ik denk 1-2
Vind ik leuk
Oohzo +240
donderdag 21 maart 2019 om 20:08
6-0
Vind ik leuk
Dj Storm +497
donderdag 21 maart 2019 om 20:45
1-5 voor de Duitsers
Vind ik leuk
Psvsg +144
vrijdag 22 maart 2019 om 03:32
Lachwekkende opmerking/mening van iemand die zogenaamd verstand heeft van voetbal.
Sane is goed maar met VVD, de Ligt en Dumfries in de verdediging zie ik hem niet 2 of 3 maal scoren. Zolang ze voorin bij Nederland wakker zijn zal hij dus alleen de wedstrijd niet beslissen, het is Messi niet.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:10
Waarom niet,moet je wel heeeel slecht presteren.
Vind ik leuk
ritje +786
vrijdag 22 maart 2019 om 08:20
hallo Ik ben benieuwd wie op SANE wordt gezet? Levensgevaarlijke speler misschien wijnaldum want die kent hem het beste? Je bent op de goede weg als je sane weet uit te schakelen? mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws