Hyballa prijst Duitse middenvelder: 'Van het niveau van Frenkie de Jong'

Hyballa prijst Duitse middenvelder: 'Van het niveau van Frenkie de Jong'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 07:31za 23-03-2019 om 07:31

Laatste update: zaterdag 23 maart 2019 om 07:37za 23-03-2019 om 07:37

Peter Hyballa prijst de beslissing van de Duitse bondscoach Joachim Löw om afscheid te nemen van het Bayern München-trio Jerôme Boateng, Mats Hummels en Thomas Müller. Volgens de voormalig trainer van NEC druist dat eigenlijk tegen het karakter van Löw in.

"Hij is nu eenmaal een beetje soft", zegt Hyballa in de Volkskrant in aanloop naar het duel met het Nederlands elftal. "Hij heeft lang vastgehouden aan de internationals, waarmee hij de wereldtitel veroverde. En gaf ze na het mislukte WK in Rusland een herkansing in de Nations League. Toen was hij plotseling de klootzak die gefaald had. Nu Löw eindelijk een nieuw beleid heeft doorgevoerd, staat iedereen op zijn achterste benen."

"Misschien zaten er rotte appels tussen de spelers, die hij uit de ploeg heeft gezet", vervolgt Hyballa. "Maar dat kun je als trainer niet zeggen en nu ruiken Müller, Hummels en Boateng bloed. Löw denkt: het is goed met jullie, ik laat zien wie de grootste piemel heeft. En dat is uiteindelijk toch de trainer."

Volgens Hyballa valt het overigens wel mee met de crisis in het Duitse voetbal. "Duitsland onder 21 jaar werd Europees kampioen en is opnieuw favoriet voor de titel. Gundogan, Sané, Reus, Kroos en doelman Neuer zijn topspelers. En ik vind middenvelder Kai Havertz van het niveau van Frenkie de Jong."

Wel hekelt Hyballa de opkomst van 'laptoptrainers' in Duitsland. "In Duitsland kun je op je 30ste een profteam coachen zonder fatsoenlijk tegen een bal te hebben getrapt. Nederland verheerlijkt de ex-prof als trainer, wij roemen de academici die alles denken te weten."

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 07:43
Wat we in Nederland dus nodig hebben, zijn ex-topspelers met 'n laptop.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:49
Voor de spelers is zo'n oortje wel handig met blauwtoet. (Toch?)
Dan hoeven Ronald en Mark geen rooksignalen meer te versturen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 07:49]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:56
Kun je ook met die briefjes stoppen. En dan droons boven t veld om de looplijnen te kunnen analyseren. We zitten weer op 1 lijn, Wim. Het wordt mooi!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:01
Ik zit net te bedenken, een laptop en oortjes ... dan heb je bijna een Playstationspelletje.

Ik zie Koeman al met die Joysticks zitten hannessen.
"Schiet dan!
Gvd .. blauw was toch schieten?"
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:03
De cirkel is dan rond. Een computerspelletje met echte mensen spelen. SF of werkelijkheid? Ik heb er al eens n film van gezien. Wim, je bent n ziener!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:05
Dan wordt een E sporter de trainer.
Haha.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:11
Wel n grote sanering in het voetbal; een hele managementlaag wereldwijd wegsnijden; dat levert n besparing op! Of willen de Raiola's dan weer meer bonussen?
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:43
Wim, je houdt verbinding via blautoet, koppelt Mathijs aan Ruud Krol en Depay aan v Persie en die kunnen hun dan via joysticks sturen... via stroomstootjes.
Of laat de supporters de spelers sturen ... gat in de markt.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:40
Ik vind ook dat de ogen open moeten voor vernieuwing en data-analyse. Maar als alle trainers dezelfde software hebben dan speelt elke team zoals de tegenstander.
Volgens analyse heeft een spits als Luuk geen zin.
Maar als je dan ziet hoe Luuk Ajax nekt dan weet je dat analyse ook kan falen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:19
En vooral de intelligentie om meer te doen met die laptop dan FIFA te spelen...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:47
Ieder land vindt zichzelf geweldig.
Iedere inwoner is trots op zijn land.
Iedereen doet maar ...

Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:44
Ik ben wereldburger, dus iedereen is mijn vriend.
Iedereen die aardig is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:01
Dat is een goed idee.
Vind ik leuk
Robert TW +571
zaterdag 23 maart 2019 om 07:56
Hij laat niet zien wie de grootste piemel heeft, maar laat eraan ruiken...
Vind ik leuk
Phoxythebest +1083
zaterdag 23 maart 2019 om 07:56
Duitsland blijft altijd een team om rekening mee te houden, ik snap het verhaal wel, Nederland had na de WK in Brazilië hetzelfde probleem, dat resulteerde in mislopen van het WK. Toen zijn we ook lang blijven vasthouden aan gasten als Sneijder, Strootman, RvP enz. Doorselecteren heet dat. Ik vind overigens Frenkie wel een niveau hoger dan die Havertz. Puur op namen staat er geen slecht Duits team, dit is ook voor hen een grote test.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:35
Welke wedstrijd kijk jij van die duitsers dan pfffff
Vind ik leuk
Phoxythebest +1083
zondag 24 maart 2019 om 21:05
Welke kijk jij? Nederland zou toch wel even winnen. Ik kijk al bijna 45 jaar voetbal ik word 53 over 6 maanden, ik weet dat Duitsers er altijd staan (afgelopen WK uitgezonderd) als het moet.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:48
Golfbewegingen beste Phoxy, het zit mee en het zit tegen.
Maar hier duurde de depressie 10 jaar dat er geen talent doorkwam.
Bij Duitsland hebben ze opvolgers al, maar die zijn iets jonger, dus duurt even, maar talent hebben ze zeker alweer.

Ik vind Frenkie veel te veel aandacht krijgen voor een bal-opbrenger.
Je laatste regel geloof ik niet zo in.
Duitsers spelen koel die denken niet zo in sentimenten, daarom zijn ze altijd zo goed en tot de laatste minuut gevaarlijk.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1083
zaterdag 23 maart 2019 om 10:09
Je bedoelt waarschijnlijk onderkoeld, de Duitse pers is zeer scherp, daarbij zijn Duitsers trots en vinden ze dat ze een naam hoog te houden hebben. Ik denk dat de druk er vol opstaat alhoewel Duitsland in deze poule zeker bij de eerste 2 moet eindigen. Over de selectie, ze zijn minder ervaren maar kunnen het iedereen knap lastig maken, ik denk dat veel afgaan op de laatste oefenwedstrijd, dat zegt mij niets, we gaan zien.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 12:54
Ik volg de DUitse pers niet zo, meestal is een deel ervan zeer kritisch. Maar ik vind dat Low krediet verdient, de man heeft ze van een machine verandert in een bijna Hollands spelend team en prachtig succes behaald.

Talenten daar spelen op hoog niveau elke week, dus die kunnen meteen mee. Oefenpotjes zeggen mij ook niks. Ook die wedstrijd waar Nederland kon counteren zegt me niks.
Duitsland zette Frenkie vast, ben benieuwd of Oranje daar een plan voor heeft.
Maar dit zijn wel mooie potjes toch? Donderdag kon ik niet aanzien dat eeuwig rondspelen, maar nu gaat het ergens om.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:34
En nu heeft hij Radicaal overal afscheid van genomen. En is het gatenkaas achterin.
En op 2 spitsen red je je lloeg niet mee d.Ligt en v.Dijk en Blind.
Stevig degelijk en speels !!
Speeltuin van de Duitsers is nog open en er zitten mama.s met pampers klaar nog !! 😂😂
Vind ik leuk
Phoxythebest +1083
zaterdag 23 maart 2019 om 09:43
Dan wordt het vast 5 of 6 - 0 als ik jou moet geloven toch? Lekker volhouden maat.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:21
Nu het in Duitsland een beetje crisis is kijken ze weer naar Nederland
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:48
Geen crisis, ze hebben de opvolgers al.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:03
Veel meningen..Veel kenners. Net Frank de Boer die het allemaal weet en geen Fuck presteert . Wel zaken vullen en janken
Vind ik leuk
Mari +13213
zaterdag 23 maart 2019 om 10:06
Eindelijk iemand die ook van mening is dat je moet verjongen.
Of die jongens nog redelijk tot goed zijn is het punt niet. dat is korte termijn.

Ik ben het oneens dat een laptoptrainer ongeschikt is.
Je kan arts worden zonder dat je in het ziekenhuis hebt gelegen.
Je kan piloot worden zonder dat je kan vliegen
Vind ik leuk
Leodinho +727
zaterdag 23 maart 2019 om 10:32
Wat een kansloos figuur die Hyballa. Totaal niets klaargespeeld bij NEC. Praat nu alsof ie ook zijn vinger in Low zijn reet stopt. Zo ga je niet met spelers om die jou wereldkampioen hebben gemaakt. Je kan ze op zijn minst op een normale manier bedanken.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:47
Oh ja . En Snijder dan ? Moest bijna janken om een afscheids wedstrijd . Wel objectief zijn
Vind ik leuk
Leodinho +727
zaterdag 23 maart 2019 om 10:57
Sneijder is op een normale manier bedankt voor de bewezen diensten toch? Zelfde geldt voor robben bijvoorbeeld. Deze snotaap zegt gewoon: ‘ Ik zal ze niet meer oproepen omdat ik ze niet nodig heb ‘. De spelers hebben dit via de pers moeten horen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:57
Nee niet via de pers vernomen...Löw heeft een persoonlijke onderhoud gevoerd met Hummels, Boateng en Müller.
Vind ik leuk
Leodinho +727
zaterdag 23 maart 2019 om 13:01
Hmm in dat geval, my bad.
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 10:53
Dat de “jong” elftallen kampioen worden, is geen garantie voor succes voor het eerste elftal. Daar weet Ajax alles van.
Vind ik leuk
HardSchot +141
zaterdag 23 maart 2019 om 10:55
""Maar dat kun je als trainer niet zeggen en nu ruiken Müller, Hummels en Boateng bloed. Löw denkt: het is goed met jullie, ik laat zien wie de grootste piemel heeft."

Groter dan Boateng?
Dat geloof ik niet...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:14
begin een beetje het gedrag Muller zat te raken ...zodra het minder gaat met Bayern of Duitsland zie je meteen de ware aard van hem
Vind ik leuk
hydrowear +42
zaterdag 23 maart 2019 om 12:43
Hoe kan hij nou deze Havertz vergelijken met F.de Jong ?? Dat is appels
met peren vergelijken. !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws