De Ligt leert van Duitsland: 'Normaal gesproken niet tegen zulke snelle spelers'

De Ligt leert van Duitsland: 'Normaal gesproken niet tegen zulke snelle spelers'

Gepubliceerd: dinsdag 26 maart 2019 om 13:59di 26-03-2019 om 13:59

Matthijs de Ligt moest in het EK-kwalificatieduel met Duitsland (2-3) in de eerste helft even wennen aan de rappe Leroy Sané. De verdediger van Oranje stelt dat hij zich na rust heeft hersteld. 

De Ligt vertelt in gesprek met Trouw dat het moeilijk is om tegen spelers als Sané te spelen. "Ik ben een centrale verdediger en sta normaal gesproken niet tegenover zulke snelle aanvallers", zegt de Ajacied. "Die staan meestal aan de zijkanten. Voor mij was het een goede test. De eerste helft was zeker niet geslaagd. Sané had echt de overhand. Maar ik denk dat ik me in de tweede helft goed herpakt heb."

Na treffers in de eerste helft van Sané en Serge Gnabry zorgde De Ligt na rust met een rake kopbal voor de aansluitingstreffer (1-2). Na de 2-2 van Memphis Depay maakte Nico Schulz vlak voor het eindsignaal de 2-3. "Dit is echt heel zonde", sprak De Ligt. "Misschien was er wel te veel jeugdig enthousiasme, dat we toch die 3-2 willen maken."

Op 6 september wordt de EK-kwalificatie vervolgd. Oranje speelt dan uit tegen Duitsland. Tussendoor komt Oranje in actie in de Nations League.

Plaats een reactie

BramJB +1287
dinsdag 26 maart 2019 om 14:02
Nou Mathijs hopelijk heb je er van geleerd anders krijg je het in de toekomst behoorlijk moeilijk!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:54
Zo lang zijn leercurve maar naar boven beweegt is dit voor een 19-jarige verdediger geen onoverkomelijk probleem.
Vind ik leuk
Koeien +4222
dinsdag 26 maart 2019 om 14:55
mja, logisch ook. In de ED heb je ook niet vleugels van het niveau van Sané.

Ik zie 'm graag bij Ajax hoor, maar hij moet wekelijks op dat niveau spelen om de groei van talent naar kant-en-klare klasbak te voltooien.

Maarre, had Dumfries niet Sané in de gaten moeten houden? Lijkt me toch taak van de back en niet de CV.
Vind ik leuk
BramJB +1287
dinsdag 26 maart 2019 om 14:57
Niet als ze met 2 spitsen spelen
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:06
Het grootste probleem is dat het Nederlandse elftal zoneverdedigimg nog steeds niet werkelijk beheerst. Maar misschien wil Koeman d'r ook niet aan 🤔
Vind ik leuk
Koeien +4222
dinsdag 26 maart 2019 om 15:11
Dan nog moet een back bijspringen. In 4-3-3 vs 4-3-3 heb je ook altijd overtal in de verdediging, een beetje vreemd om bij 2 spitsen dan wel 1 op 1 te staan.
Vind ik leuk
BramJB +1287
dinsdag 26 maart 2019 om 15:46
Klopt alleen spelen ze met 5 verdedigers. Hierdoor gaan hun backs heel hoog op dat ze een soort buitenspeler worden, en krijgt de back twee man en moet ie dus een keuze maken.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:15
Zoneverdediging dus. Ik blijf erbij. Opnames boven en veld waar Atletico speelt, dat is een golf die over het speelveld rolt. Zo ziet in de zone spelen in perfectie uit.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:06
Het is zo mooi om te zien hoe snel de Ligt z’n rug heeft gerecht tegen Duitsland. De tweede helft zat Sane in z’n zak en maakt hij ook nog een goal puur op karakter!
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2350
dinsdag 26 maart 2019 om 14:23
heel het elftal rechte zijn rug
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:20
Hij had meer moeite met Van Persie, inderdaad. Kreeg hij totaal geen vat op, hahaha!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 21:13
Dat die havenslaven nog praatjes hebben na zo’n kansloos seizoen 😂
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 21:51
Ik ken een club met 4 (binnenkort 5) kansloze seizoenen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 21:59
Bedoel je soms de club van wereld niveau die bij de laatste 8 van Europa zitten en dit jaar de treble gaan winnen?💪🏻
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 08:39
Ik ken een uitstekende psychiater. Wil je zijn adres?
Vind ik leuk
G.Kopf +5856
dinsdag 26 maart 2019 om 14:07
Beep beep!
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
dinsdag 26 maart 2019 om 14:07
Hopen dat de spits van Noord-Ierland niet al te rap is :p
Vind ik leuk
G.Kopf +5856
dinsdag 26 maart 2019 om 14:11
Staat wel in brand gaan de geruchten.
Vind ik leuk
AlecBlc +1787
dinsdag 26 maart 2019 om 15:34
Will Grigg's on fire
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:09
Als je dat zelf in de gaten hebt dan kan je stappen maken. 1e helft was waardeloos
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 14:09]
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 14:15
Kijk dit is nou een topspeler! die analyseert het perfect en verwoord het ook nog eens goed.
Daarnaast klopt het ook dat hij normaliter niet tegen dat soort spelers staat, want daar heb je een rechtsback voor.
Vind ik leuk
ErikAjax +3422
dinsdag 26 maart 2019 om 14:25
Stond daar de falende PSV-er Dumfries niet?
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 14:28
Dat klopt, maar dat is in dit artikel niet belangrijk. Het gaat hier om een speler met zelfreflectie en die niet aangeeft dat hij 90 minuten lang door Dumfries in de problemen is gebracht.
Vind ik leuk
pos +10049
dinsdag 26 maart 2019 om 14:32
Ach als het wereldtalent De Ligt al moeite heeft met snelle spelers en met uitglijden op nota bene zijn eigen grasmat wat kan je dan verwachten van een Dumfries ? De Ligt speelde gewoon een amateuristische eerste helft.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 14:33]
Vind ik leuk
ErikAjax +3422
dinsdag 26 maart 2019 om 14:34
Laat me nu ook eens een reactie uitlokken joh 😣
Vind ik leuk
pos +10049
dinsdag 26 maart 2019 om 14:52
Hehe kansloos inderdaad joh. Zo'n pindarotsje is veel leuker he. Lekker brallen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:21
verwoordt
Vind ik leuk
kees ee +1092
dinsdag 26 maart 2019 om 14:28
. . kan allemaal goedkomen hoor, . . maar bij het eerste doelpunt van onze oosterburen afgelopen zondag moest ik toch even terugdenken aan de eerste of in elk geval aan een van de eerste wedstrijden van de ligt, toen "lichtzinnig" ingrijpen ook best wel nare gevolgen had.
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 14:31
Hij gleed gewoon weg bij het aanzetten. Dat kan gebeuren.

Ook wel lekker dat de linksback van de tegenpartij 3 minuten de tijd had om een speler uit te zoeken omdat we een rechtsback hebben die de hele wedstrijd alleen maar van lijn naar lijn aan het rennen is en totaal geen idee heeft wat hij moet doen.
Vind ik leuk
Guusman +1324
dinsdag 26 maart 2019 om 17:14
Deed me denken aan die andere op links en die mag dat ook al járen.
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 19:01
Ik heb het over een domme voetballer, mag aannemen dat je niet blind bedoeld. Dat is alles behalve een domme voetballer, is alleen geen loopwonder maar verder een prima speler.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:16
Doet die ‘linksback’ van duitsland niet precies hetzelfde als de rechtsback van ons? Van lijn naar lijn rennen.
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 19:03
Ja alleen die rent alleen naar voren als Duitsland aan de bal is en gaat niet als een gek naar voor sprinten om een bal binnen te koppen zonder enige kans van slagen om dan te laat terug te zijn om de belangrijkste taak die je hebt, niet te kunnen uitvoeren . Namelijk verdedigen. Die linksback van Duitsland is maar een paar keer voorin geweest en werd steeds gevaarlijk omdat dumfries nog op de achterlijn stond bij de Duitsers.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 19:12
Volgens mij kantelde rudiger naar links en speelde duitland met linkshalf die de hele kant bespeeld. Ben verder wel eens met de verdedige kwaliteiten van dumfries. Was gewoon onder maats. Maar ook zeer lastig als iedereen 1 op 1 staat met snelheid op je af
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:31
Misschien met Lozano en Bergwijn in de spits zondag? ;)
Vind ik leuk
MojoRisin +16278
dinsdag 26 maart 2019 om 14:37
Dat zal wel gebeuren, denk dat Van Bommel De Jong laat inzakken, heeft hij vaker gedaan..
Vind ik leuk
MojoRisin +16278
dinsdag 26 maart 2019 om 14:36
Je kunt ook niet van een 19-jarige verdediger verwachten dat hij elke wedstrijd top speelt.. Zich goed herpakt in de 2e helft, dat vind ik al heel knap..
Vind ik leuk
Arvin +7874
dinsdag 26 maart 2019 om 14:59
'Op 6 september wordt de EK-kwalificatie vervolgd. Oranje speelt dan uit tegen Duitsland." huh? Weer Duitsland?
Vind ik leuk
repeP +2286
dinsdag 26 maart 2019 om 15:20
Speelde Dumphries niet rechtsback?
Vind ik leuk
Tarcotsira +1090
dinsdag 26 maart 2019 om 15:43
Normaal niet tegen zulke spelers en hij valt meteen door de mand !!
Vind ik leuk
barry m +607
dinsdag 26 maart 2019 om 15:53
ben het met je eens ( de ligt )
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:23
Blijft gewoon fout van koeman. Die te lang wacht met aanpassen aan de tegenstander. Na 20 min kun je gewoon wisselen. En elftal anders neerzetten. Rust wel gedaan pakte goed uit maar vond dit persoonlijk te lang duren. Zelfde geld sta je met rust 4-1 achter. Daarnaast kunnen spelers zelf de boel ook anders neerzetten. En mekaar duidelijkheid verschaffen. Ben alleen wel benieuwd of dat mabg en of ze echt alleen maar na de trainer moet luisteren.
Vind ik leuk
mchollie +3699
dinsdag 26 maart 2019 om 17:40
Joh, korte termijn geheugen, tegen AZ nog.
Vind ik leuk
John M. +5133
dinsdag 26 maart 2019 om 19:48
Als hij niet was uitgegleden was Sané niet aan de bal gekomen bij de 0-1. Pech gehad.
Vind ik leuk
JohanLeo +821
woensdag 27 maart 2019 om 05:46
Er gaan geruchten dat Usain Volt naar Amsterdam wordt gehaald om Matthijs de Ligt wat meer snelheid bij te laten brengen.
Bolt is al langere tijd geïnteresseerd in een voetbalcarrière en zou op zijn beurt weer veel.kunnen leren van de Ligt.
Hag zou interesse hebben om Bolt stage te laten lopen aankomende donderdag en als de licentie snel rond komt zou Usain zomaar kunnen verschijnen op het wedstrijdformulier van de wedstrijd tegen PSV.
Ziggo zou de poeplap al hebben getrokken om dit alles mogelijk te maken omdat dit werkelijk wereldnieuws zou zijn. Bolt tegen Lozano zou een prachtig affiche zijn natuurlijk en misschien honderden miljoenen guldens in het laatje brengen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws