Odegaard spreekt zich uit: Ik ben toe aan een volgende stap

Odegaard spreekt zich uit: "Ik ben toe aan een volgende stap"

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 09:06di 16-04-2019 om 09:06

Martin Odegaard hoopt na dit seizoen een stap te maken. De twintigjarige Noor lijkt bezig aan zijn laatste wedstrijden in de Eredivisie.

"Ik ben toe aan een volgende stap", zegt Odegaard in De Telegraaf. "Ik heb meer goals gemaakt en assists gegeven dan vorig seizoen. Met dank aan Slutsky, van wie ik een boel vrijheid heb gekregen. Na het seizoen ga ik een beslissing nemen, kijken waar ik mij het best kan door ontwikkelen."

Odegaard hoopt uiteindelijk actief te zijn in de Champions League. "Ook zou ik graag in een grote competitie willen voetballen. Maar ik moet ook niet te hard van stapel lopen, ik ben pas twintig. Ik heb nog wel een paar jaartjes te gaan."

Odegaard staat tot de zomer van 2021 onder contract bij Real Madrid. Vorig jaar speelde hij voor sc Heerenveen.

Lees ook: 'Ajax is een mooie club, maar ik wil er verder niet over speculeren'

Plaats een reactie

dinsdag 16 april 2019 om 09:07
Lekker naar Ajax gaan knul!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
Ja want die voetballen in een andere competitie.
Vind ik leuk
Geeltje +2111
dinsdag 16 april 2019 om 09:13
Ik zou hem graag nog in de ED willen zien, alleen Ajax heeft het geld om hem te kopen.
Vind ik leuk
Nashua +7242
dinsdag 16 april 2019 om 09:23
Hij is gewoon geen 20 miljoen waard.

Ventje & z'n vader waren hebberig en dachten dat ie met zijn 18e in de bassis van Madrid zou staan.

Hele start van carrière is fout geweest.
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
dinsdag 16 april 2019 om 09:26
had je dat ook gevonden als je m had willen verkopen?
Vind ik leuk
GaoYao +6011
dinsdag 16 april 2019 om 09:27
Hij zal wel weer bij Real voor zijn kansen gaan en op een doodlopend spoor belanden om vervolgens in de spaanse competitie verhuurd te worden aan een middenmotor. Als Isco al niet eens een basisspeler is dan zal Odegaard dit ook niet worden. Ajax zou een mooie stap voor hem zijn zodat hij zich verder kan ontwikkelen..
Vind ik leuk
Kwal +850
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Ik zie hem ook graag naar Ajax komen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:16
Een van de weinige clubs die interesse in hem hebben en CL speelt.
Vind ik leuk
PRICE +7982
dinsdag 16 april 2019 om 09:18
Lijkt Spanje te gaan worden
Vind ik leuk
guusje +1638
dinsdag 16 april 2019 om 09:22
In ieder geval wel in een grote Europese competitie. Zijn er niet zoveel in Nederland die dat doen en ver komen.............
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:17
kan me nog een aantal seizoenen geleden herinneren toen kwam ajax niet eens door de voorronde van de EL. Een zwaluw maakt nog geen zomer.
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 09:51
ja de CL
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:53
Ja dat noemen ze champions League
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
dinsdag 16 april 2019 om 10:25
Nee maar maken wel indruk op Europees niveau.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:18
Ja dit jaar wel inderdaad. Maar als hij volgend jaar bij Ajax speelt dan mag hij hopen dat ze het hoofdtoernooi halen. Ivm leegloop van het elftal.
Daarbij staat dat hij hoopt in de CL te spelen en daarnaast in een grotere competitie te spelen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:21]
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
dinsdag 16 april 2019 om 12:39
Niet alleen dit jaar ook onder Bozs en zonder de Jong maakte Ajax ook al indruk maar dan op EL niveau en dan mag je niet meer spreken van een incident.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:41]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 22:01
Ik vind het mooi dat je alleen de twee goede seizoenen kan herinneren maar ik herinner mij ook decennia lang ellendige prestaties van ajax in Europa. Seizoen 2017/2018 is snel vergeten na een goed seizoen.
Vind ik leuk
Korm +40099
dinsdag 16 april 2019 om 10:42
is wel een stap vooruit inderdaad
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:07
Nou, deze speler zie ik dus wel heel graag naar Ajax komen. Uitstekende vervanger voor Ziyech. Iemand met zoveel klasse als Ziyech is sowieos voor een Eredivisie club bijna onmogelijk te vervangen die dezelfde klasse heeft.
Met Odegaard kom je daar tenminste nog dichtbij. Lekker doen
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4797
dinsdag 16 april 2019 om 09:09
Die komt echt niet naar ajax.. heeft wel genoeg gezien in de eredivisie als ik zijn woorden lees.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:10
Kan. Maar niets is onmogelijk. Heb ook nog gehoord dat Ajax nog steeds wacht op de komst van Eto'o. Er lijkt eindelijk wat meer vaart in te komen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4797
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
Praat me even bij, voetbalt die opa nog wel?
Vind ik leuk
John Garp +5376
dinsdag 16 april 2019 om 09:19
Da's toch van een paar jaar terug, Eto'o?
Vind ik leuk
PRICE +7982
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
Sub top in Spanje
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4797
dinsdag 16 april 2019 om 09:12
Dat zie ik indd als optie nummer 1 voor hem. Valencia/sevilla om ervaring in la liga op te doen en dan terug te keren naar real.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:16
Daar komt hij ook niet aan spelen toe. T beste voor hem is echt Ajax. Die weten wel raad met spelers zoals hij.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:22]
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4797
dinsdag 16 april 2019 om 10:20
Klopt, maar zijn woorden ben wel toe aan een grotere competitie zal die niet naar ajax komen.. CL is vooralsnog geen zekerheid, ik zie hem graag komen.
Vind ik leuk
Jordtt +1638
dinsdag 16 april 2019 om 09:10
Precies, je komt er dichtbij met potentie om eroverheen te gaan. Daarvan moet je het denk ik sws beetje hebben komend jaar.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2544
dinsdag 16 april 2019 om 09:12
Odegaard is/wordt beter dan Ziyech. Veel beter.
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 09:52
ja..... goede comment voegt veel toe.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2544
dinsdag 16 april 2019 om 09:59
Net zoals die van jou?
Vind ik leuk
Eddy T67 +2544
dinsdag 16 april 2019 om 10:00
Hiermee geef ik dus aan dat als Ajax de mogelijkheid krijgt om hem vast te leggen ze dat met volle overgave zouden moeten doen.
Vind ik leuk
Pimman +11532
dinsdag 16 april 2019 om 09:19
Ödegaard zou een goede vervanger zijn voor Ziyech.. iets minder dominant maar vrijwel net zo technisch en creatief. Ik denk ook iets minder balverlies. Ajax pak die kans als hij zou willen!
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 09:34
Als hij zou willen ?
Dat is de vraag niet, hij staat bij Real Madrid onder contract.
Het is de vraag of Real hem wil verkopen en zo ja, voor hoeveel en de 2e vraag is dan of Ajax hem zou willen en de 3e vraag is of Ajax het gevraagde bedrag voir Odegaard over heeft.
Pas de 4e vraag is of Odegaard het zou willen, maar hij had al gezegd dat Ajax een mooie club is, dud dat zit wel snor.
Vind ik leuk
Pimman +11532
dinsdag 16 april 2019 om 12:29
Ik wist dat Real.hem verhuurd had aan Vitesse. Uiteraard zijn dat allemaal vragen. Maar uiteindelijk beslist een speler nog altijd waar hij naar toe wil.
Als voorbeeld; Als De Ligt niet naar Barcelona wil terwijl Barcelona en Ajax akkoord zijn gaat het feest niet door.
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 09:52
minder risico in zijn spel. dus soms wat saaier...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:08
Misschien iets voor FC Twente.
Vind ik leuk
klaasre1974 +1164
dinsdag 16 april 2019 om 09:27
Gemeente heeft nog wel geld over
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:10
Een volgende stap in Nederland is ons aller Ajax. De rest is allemaal een stapje of 2 terug.
Vind ik leuk
PRICE +7982
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
Scherp heer ⚠️📢TN 📢⚠️
Vind ik leuk
Smithsonian +45185
dinsdag 16 april 2019 om 09:12
Zou prima bij ajax passen.
Vind ik leuk
2-1 +1636
dinsdag 16 april 2019 om 09:12
Weer eentje die toe is aan een volgende stap....
Vind ik leuk
Muscles +2086
dinsdag 16 april 2019 om 09:14
Ajax is de enige club waar Odegaard nog kan groeien, ook in CL.....met Donny en Marin etc De rest heeft hij gezien. Marc is scherp
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 16 april 2019 om 09:15
Ik ben nog maar twintig.
Nee, reeds twintig.

Men wil nu wel eens zien,waarom dit als zo'n toptalent werd gezien.
Bij Heerenveen, liet hij het af en toe zien, bij Vitesse alweer wat vaker.
Maar speelt ook z'n onzichtbare potjes.

Het wordt nu wel een keer tijd.
Vind ik leuk
Nemis07 +161
dinsdag 16 april 2019 om 09:37
Hij speelt voor Vitesse geen onzichtbare potjes meer hoor, heeft zich goed ontwikkeld en is wel toe aan een volgende stap.
Vind ik leuk
ritje +787
dinsdag 16 april 2019 om 09:15
hallo Odegaard moet een keuze maken? Simpel ga naar AJAX dat is de beste club voor hem! Mits ajax hem wil hebben? Wat ik zeker zou doen , als ik Overmars was! Hij is in NED 1 van de beste spelers! En voor Ajax een goede versterking? mvg ritje
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 09:20]
Vind ik leuk
Romarioo +872
dinsdag 16 april 2019 om 09:16
1 jaartje psv kan geen kwaad goed voor je ontwikkeling
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:16
Past perfect in het team van Ajax! 20 miljoen vind ik persoonlijk wel teveel geld voor hem... Ajax heeft het geld wel en zie hem graag naar Ajax gaan!
Vind ik leuk
cody123 +46
dinsdag 16 april 2019 om 17:48
echt niet op zijn minst 35 mil.
Vind ik leuk
Siemjo +360
dinsdag 16 april 2019 om 09:28
Ajax
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 09:29]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:29
Ben nog steeds niet overtuigd dat wij nou zoveel beter worden met hem erbij als vervanger van Ziyech, zeker niet voor 20 miljoen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:31
Je gaat nooit dezelfde kwaliteit spelers terughalen die nu in het team voetballen. Bij Odegard moet je naar de toekomst kijken. Hij is nog maar 20 jaar en is al een hele goede voetballer! 20 miljoen vind ik persoonlijk ook teveel, eerder een bedrag tussen de 10-15 miljoen! Hij zou wel een goede versterking zijn naar mijn mening!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:35
Hij is in dit geval al 20 jaar, want we wilde hem al hebben toen hij 16 was en nu 4 jaar verder is de hype er af en is hij in de eredivisie nog steeds niet spectaculair.

Ik vind hem echt niks voor de toekomst en hij verdient 5 miljoen per jaar bij Real, dus ik zie het niet gebeuren.

En nogmaals, zo exceptioneel is hij dus niet, de hype is er echt vanaf, gewoon een leuk talentje uit de eredivisie, maar zeker niet 1 waar je 20 miljoen voor betaald, ZIyech was verder en beter en kostte 11 miljoen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:39
Daar moet ik je zeker gelijk in geven, de hype is er inderdaad niet meer. Maar dat neemt niet weg dat hij heel goed kan voetballen. Zeker nog niet exceptioneel, maar hij heeft zeker se potentie. In een minder team heb je mindere spelers om je heen en dan is goed voetballen moeilijker. Ajax kan jonge jongens heel goed opleiden en beter maken! Bovendien gaat Odegard dan eventueel met veel goede voetballers on zich geen voetballen en zoas Mark altijd zegt; “Tussen goede spelers kan iedereen goed spelen” ;)
Vind ik leuk
Roeptoeter +19226
dinsdag 16 april 2019 om 09:35
Niet te hard van stapel lopen, ik ben pas twintig.

Ging je daarom op je 16 al naar Madrid? Om niet te hard van stapel te lopen?
Vind ik leuk
Blueman +1122
dinsdag 16 april 2019 om 09:43
We krijgen nu weer, net als een paar jaar geleden, de dagelijkse Odegaard berichtjes als alternatief voor Frenkie?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:44
Deze jongen kan natuurlijk uitzonderlijk goed voetballen. helaas veel te vroeg naar Real Madrid gegaan. als ik hem was zou ik kijken naar een subtopper in Duitsland of Spanje. een Valencia of Gladbach lijkt me wel een club voor hem. en dan zien waar het schip strandt. en daarbij, Real kan hem natuurlijk ook niet voor altijd maar verhuren. je wilt als speler toch ook een keer vastheid hebben en weten waar je aan toe bent ipv elk jaar naar een andere club te gaan.
Vind ik leuk
leozao +2626
dinsdag 16 april 2019 om 09:53
Zou prima bij Ajax passen, maar:
1 - Hij wordt steeds beter, maar ook niet nog buitenaards
2 - Zijn prijs, zeer waarschijnlijk te hoog
3 - Zijn aspiraties, liggen niet in NL voor volgend seizoen
Vind ik leuk
cody123 +46
dinsdag 16 april 2019 om 10:11
hij is niet minder als de jong .
Vind ik leuk
leozao +2626
dinsdag 16 april 2019 om 12:59
Maar de Jong kostte ons 0 €
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:00]
Vind ik leuk
roma1900 +672
dinsdag 16 april 2019 om 10:05
Bij real gaa je niet spelen
Vind ik leuk
Bizzy +22843
dinsdag 16 april 2019 om 10:06
Verwacht dat Madrid hem verhuurd aan een spaanse middenmoot club. Prima toch
Vind ik leuk
cody123 +46
dinsdag 16 april 2019 om 10:10
is dik 40 mil waard ik let veel op hem een van de beste spelers hier hier rondlopen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:11]
Vind ik leuk
Cookee +12956
dinsdag 16 april 2019 om 18:22
Ik gok dat jij van Vitesse ben.
Vind je hem beter dan die jongen die jullie vorig jaar hadden, die snelle die acties had en scoorde? Deze jongen helpt Vitesse toch niet vooruit?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:10
Het zal zijn OF in een kleinere competitie en dan CL spelen en voor het kampioenschap OF in een grotere competitie spelen in de middenmoot. Tsja, waar kies je dan voor....
Vind ik leuk
Ajax.nl +1516
dinsdag 16 april 2019 om 10:26
Opvolger voor Ziyech en doan er dan ook graag bij. Maar 20 mil voor odegaard is veelste veel man, max 8 a 9 mil meer niet.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 10:35
Ziyech wordt voor 40 miljoen verkocht dus 20 miljoen voelen ze niet.
Vind ik leuk
leozao +2626
dinsdag 16 april 2019 om 13:01
10-12
Vind ik leuk
Cookee +12956
dinsdag 16 april 2019 om 18:20
Durft Ajax zo aanvallend te spelen?
Met Odegaard en Doan? Zou mij verbazen.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 10:34
Laatste stap voor de top is Ajax. Mooie vervanger voor Ziyech.
Vind ik leuk
Friend +400
dinsdag 16 april 2019 om 10:47
Sollicitatie richting Ajax ?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:04
Hij heeft niet laten zien waarom hij van real madrid is. Leuke speler maar niet beslissend, creatief of onvoorspelbaar. Ik vind hem de miljoenen niet waard. Technisch gezien heeft hij wel potentie, maar als hij het niet laat zien dat die potentie er in zit, dan houdt het op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 11:04]
Vind ik leuk
Cookee +12956
dinsdag 16 april 2019 om 18:18
Mee eens, hij helpt Vitesse niet bepaald vooruit. Die jongen die Vitesse vorig seizoen had wel, maar die is weg. Maar lijkt me prima als Ajax Real Madrid uit de rode cijfers haalt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 18:19]
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1474
dinsdag 16 april 2019 om 13:45
Lekker naar ons aller Ajax komen daar kan jij je prima verder ontwikkelen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
Cookee +12956
dinsdag 16 april 2019 om 18:17
"Verder ontwikkelen"

Je bedoelt zoals Zivcovics, Amrabat, Johnson, Schuurs, Scherpen, Pierie.
Vind ik leuk
fcu1997 +787
dinsdag 16 april 2019 om 13:51
Bij Vitesse tegen FC Utrecht was hij wederom de beste op het veld, het voetbal dat hij in zijn grote teen heeft was meer dan alle Vitesse & Utrecht spelers bij elkaar opgeteld. De vraag is alleen waar zijn plafond ligt. Wereldtop wordt het denk ik niet.
Vind ik leuk
Cookee +12956
dinsdag 16 april 2019 om 18:15
Hij doet wel eens een leuke actie.
Maar maakt hij Vitesse kampioen, nee.
Hij is geen Ziyech.
Vind ik leuk
dogo +217
donderdag 18 april 2019 om 11:00
Wat heeft Ziyech twente en heerenveen dan gebracht, behalve regelmatig enkele opvallende acties? Zelfs een elftal met Bony, van Ginkel en Propper heeft Vitesse het kampioenschap niet gebracht. Idiote vergelijking om dat dan wel van Odegaard te verwachten.
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 18 april 2019 om 17:01
Na ja, hij komt van Real, dan verwacht je toch iets meer.
Zoals Dicky ook al zegt hij wil vaak vooral zelf iets leuks verzinnen en als hij niks ziet, dan is er veel tijd verloren voor hij nog een keer een ander een bal gunt.
Het is een leuke voetballer, maar top nee.
Vind ik leuk
dogo +217
donderdag 18 april 2019 om 10:56
Ajax zal er aan moeten wennen dat voor clubs die opvallen in de EL of CL de inkoopprijzen ook anders liggen. Dat ze voor veel meer kunnen verkopen hebben ze al door...
Nergens zal ajax een speler als Odegaard kunnen kopen voor minder dan 20 miljoen. Zeker niet als je gaat shoppen bij Real Madrid. Na dit seizoen zal de leegloop bij ajax een mooi banksaldo hebben opgeleverd, maar om daarna enigszins op niveau te blijven zal er hier en daar duur moeten worden ingekocht. Of dat nou in Nederland, europa of zuid-amerika is.
Odegaard zou qua speler goed passen in het spel van ajax. Hij zal in Nederland minimaal hetzelfde brengen als Ziyech (met een iets minder grote bek en een prettigere houding). Hoe hij er internationaal voor staat moet je nog afwachten, maar in de recente interlands van Noorwegen tegen Spanje en Zweden heeft hij al laten zien dat ook die lat niet te hoog is voor hem.
Ajax moet dus maar hopen dat ze hem mogen kopen voor 20 miljoen. Ze moeten ook hopen dat er verder geen toppers uit Duitsland, Frankrijk, Spanje of Italie mee gaan dingen. Zelfs als er subtoppers uit Engeland mee gaan doen, dan is de keuze voor ajax niet waarschijnlijk. 20 miljoen als verkoopprijs ook niet meer..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws