Buitenspel: oud-speler ADO en Sparta graait in kassa: 'Wilde geld terugbrengen'

Buitenspel: oud-speler ADO en Sparta graait in kassa: 'Wilde geld terugbrengen'

vrijdag 19 mei 2017 om 22:59

Blessuregevallen, transfers, interviews en wedstrijdverslagen; alles vind je in de nieuwslijst van VoetbalPrimeur. In de rubriek 'Buitenspel' houden we jullie vanaf nu óók op de hoogte van de zaken die een te hoog privégehalte hebben voor de gewone nieuwslijst, maar zéker het vermelden waard zijn.

Van den Bergh opgepakt voor graai in kassa
Oud-voetballer Ricky van den Bergh (36) is donderdag aangehouden. Reden: de voormalige speler van onder meer van Heracles Almelo, Sparta en ADO Den Haag zou zestig euro uit de kassa van zijn huidige club DHC hebben gestolen. Van den Bergh is assistent-trainer bij de de Delftse club, die aangifte heeft gedaan en hem wil royeren.

Volgens de hoofdpersoon gaat het om een misverstand. Van den Bergh had iemand gevraagd speelgoed te kopen. Toen de geboren Hagenees diegene terug wil betalen, had hij geen contant geld op zak. "Ik weet dat ik niet met mijn handen aan het geld in de kassa mag zitten, maar als ik wilde pikken had ik wel de 100 euro die er in lag gepakt", reageert Van den Bergh tegenover Omroep West. "Ik weet ook dat er camera's hangen. Ik wilde het geld later die dag gewoon terugbrengen."

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 23:03
Hahahahahaha
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:07
Tja dan pak je het gewoon uit de kas zonder het aan iemand te vragen die misschien achter de bar staat...????
Vind ik leuk
Mall00t +5001
vrijdag 19 mei 2017 om 23:23
Hij stond in dit geval zelf achter de bar.
Vind ik leuk
Butsbal +4305
vrijdag 19 mei 2017 om 23:09
Ricky van den Ergh
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:13
Pikkie van den Bergh
Vind ik leuk
royco88 +3056
vrijdag 19 mei 2017 om 23:11
Ik vind helemaal mooi!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:14
Je ziet het aan zijn snoet: geen ideale schoonzoon.

Een man naar mijn hart!
Vind ik leuk
Butsbal +4305
zaterdag 20 mei 2017 om 00:17
Ik vind vrouwen leuker maar ieder zijn ding natuurlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 00:25
Ik zelf ben van de vrouwenliefde, maar gezien jouw eerdere reacties, waaruit jouw vrouwelijke trekjes bleken, meende ik en vermoedelijk meerdere VP-bezoekers, dat jij van de herenliefde bent. Dat mag.

Je zit nog in de ontkenningsfase blijkt nu of ben je bang voor de reacties in je omgeving.

Dan even googelen op correlatie.

Kop op, teelbal!
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 08:38
Hahaha...je bent op dreef ..
Of niet!
Vind ik leuk
Butsbal +4305
zaterdag 20 mei 2017 om 08:39
Doe maar zaadbal :)
We zullen het op een gelijkspelletje houden, wanneer kan ik een keertje met jou meerijden naar zo'n ontkennings-meeting ?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 08:41]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:24
ik snap dat niet. dan neem je gewoon een artikel van de telegraaf over , maar verteld er dan niet bij dat een vader het verhaal van van der bergh heeft bevestigd. is bijna een beetje zielig vp.
Vind ik leuk
Mall00t +5001
vrijdag 19 mei 2017 om 23:53
Je kan toch gewoon lezen dat het afkomstig is van Omroep West en niet De Telegraaf? Is een beetje zielig, frits pieters.
Dat die bevestiging van een vader aan het verhaal zelf niets toevoegt zul je hoogstwaarschijnlijk ook niet snappen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 23:55]
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 01:13
echt veel voeg jij anders ook niet toe.
Vind ik leuk
Mall00t +5001
zaterdag 20 mei 2017 om 01:17
Waarvan akte.
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 08:42
Maar hier gaat de club weinig kunnen doen, aangezien hij meteen heeft gezegd dat hij het terug zou zetten.
Tenminste.. volgens het wetboek van strafrecht is dit geen diefstal.
en al helemaal niet als een ander ouder het het verhaal bevestigd.
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
zaterdag 20 mei 2017 om 10:06
Dan moet je nog maar eens t wetboek van strafrecht goed doorlezen.
Natuurlijk is dit strafbaar!!
Dan had hij gewoon toestemming moeten vragen aan de kasbeheerder
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 11:33
Ik snap je wel.
Maar ik heb de letterlijke tekst uit wetboek van strafrecht geciteerd.
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
zaterdag 20 mei 2017 om 11:42
Ik heb nergens een letterlijk citaat gezien van jou.
Ik ben heel bekend hiermee :) , maar geloof me dit is gewoon diefstal, zeker als de club aangifte doet.
Dan kan Ricky lullen als brugman maar dat verandert niets aan t feit dat hij daar niks te zoeken had.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 11:43]
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 11:45
Diestal volgens het wetboek van strafrecht "Hij die een voorwerp weg neemt met oogmerk om het zichzelf wederrechtelijk toe te eigenen".
Lees het maar na

Dat hij daar niks in te zoeken had...dat ben persoonlijk met je eens
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 11:48]
Vind ik leuk
Mall00t +5001
zaterdag 20 mei 2017 om 10:22
@ T&T

Volgens het wetboek van strafrecht (art. 310) is dit gewoon diefstal. Dan had hij vooraf maar kenbaar moeten dat hij het terug zou willen geven.
Vind ik leuk
Enw02 +226
zaterdag 20 mei 2017 om 10:37
denk je dat dit de eerste keer was dan !!
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 11:32
Letterlijke bewoordingen is..de definitie van diefstal..' hij die een voorwerp weg neemt met het oogmerk om het zichzelf wederrechtelijk te toe te eigenen.'
En als hij dus zegt...' ik zou het terug zetten' en het wordt beaamd, dan is dat geen diefstal.

Dat weet ik toevallig omdat ik zelf opsporing ambtenaar was.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 11:43]
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
zaterdag 20 mei 2017 om 11:47
Hij heeft t toch weggenomen!!
Dat hij zegt dat hij t terug wilde leggen doet toch niks af aan t feit dat Ricky eerst "geleend"heeft

Blijft gewoon diefstal.

Maar we zullen t verloop van deze zaak in de gaten houden.
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 11:51
Ja... maar "met oogmerk om het zichzelf wederrechtelijk toe te eigenen" hoort ook bij het artikel.
Dus..hij zegt ' ik zou het terug leggen'.
Dan valt dat gedeelte dus weg.
En ik snap dat krom klinkt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 12:02]
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 11:52
Yes..
Of vraag maar aan @voetbal is passie.die weet meer van het wetboek van strafrecht.
Vind ik leuk
Mall00t +5001
zaterdag 20 mei 2017 om 11:53
Een opsporing ambtenaar, geen rechter dus. Enfin, wat kan mij die Ricky vd Bergh nou eigenlijk schelen?
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 11:58
Ja..maar als een opsprings ambtenaar het verkeerde artikel opneemt in proces-verbaal...wordt de zaak geseponeerd Klopt...wat kan v den Bergh ons schelen.
Haha.
;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 11:59]
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 11:37
Als hij het oogmerk had om het zichzelf wederrechtelijk toe te eigenen.
Dan wel.
Maar omdat hij het anders verklaard.
Ze kunnen misschien verduistering aandragen.
Maar echt geen diefstal.
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 20 mei 2017 om 11:39
En klinkt Krom..dat weet ik, want als je nou een portemonnee vindt en denkt bij jezelf..' mooi...dat hou ik lekker'
Dan valt dat wel onder diefstal.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:25
Tja, dit soort akkefietjes horen bij Ricki van den Bergh.. Altijd wat aan de hand.
Vind ik leuk
Vak-DD +7785
zaterdag 20 mei 2017 om 05:43
Hoe ver kun je zakken, triest.
Vind ik leuk
dezink +332
zaterdag 20 mei 2017 om 05:53
Nou nou 60 euro....foei Ricky
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
zaterdag 20 mei 2017 om 10:02
Smoesje is goed maar t praatje deugt niet :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Buitenspel: oud-speler ADO en Sparta graait in kassa: 'Wilde geld terugbrengen'