PSV niet transparant in Lozano-kwestie: 'Dat werkt niet en is ondoenlijk'

PSV niet transparant in Lozano-kwestie: 'Dat werkt niet en is ondoenlijk'

zaterdag 17 juni 2017 om 14:55

PSV had het voornemen de meest transparante club van Nederland te worden, maar nu de Hirving Lozano-verhalen al weken de ronde doen heeft de club nog altijd niet officieel gereageerd.

Algemeen directeur Toon Gerbrands laat op Twitter weten waarom een reactie van de Eindhovenaren uitblijft. 'In de transferperiode kunnen we alleen feiten melden. Dat is onze koers. Ingaan op alle geruchten werkt niet en is ondoenlijk', aldus Gerbrands.

Technisch directeur Marcel Brands hult zich al weken in stilzwijgen rond Lozano, al wilde de manager vrijdag wel iets kwijt. Aan de NOS zei hij over de vele publicaties in Mexico over een aanstaande PSV-deal: "Waar de Mexicaanse media vooraf niets over schreven, was de transfer van Héctor Moreno naar AS Roma. En hij is juist bij ons vertrokken." Ondertussen wordt ook in Nederland gemeld dat een transfer van Lozano naar PSV dichtbij is.

Plaats een reactie

zaterdag 17 juni 2017 om 15:00
Poppenkast
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:04
Pachuca wil rond de 20 miljoen euro en dat is PSV te gortig, dat is begrijpelijk want zulke bedragen zou Ajax ook niet willen betalen.
Wanneer men dan 60% van de transferrechten kan kopen kan het wellicht wel uit, Pachuca houdt dan logischerwijs 40% over.
Maar wat ik me wel af vraag is, wie heeft dan het hoogste woord bij een eventuele verkoop?
Is dat PSV door die meerderheid in percentage of is dat Pachuca die dat dan als voorwaarde hebben meegenomen?
Vind ik leuk
Artikia +584
zaterdag 17 juni 2017 om 15:09
Wat mij het meest logische lijkt is dat PSV in dat geval alles te zeggen heeft bij een eventueel verkoop. Pachuca krijgt dan simpelweg 40% van de inkomsten (of winst, maar dat denk ik niet). Dus stel PSV betaalt nu 12 miljoen voor hem (60%*20 miljoen), dan "kost" Pachuca dat op dit moment 8 miljoen. Verkoopt PSV hem dan over 2 jaar voor 30 miljoen, dan krijgt Pachuca daar 40%, ofwel 12 miljoen van. Dan heeft Pachuca dus 24 miljoen aan Lozano verdiend, in plaats van 20, zonder er wat voor te hoeven doen.
Vind ik leuk
inimini +771
zaterdag 17 juni 2017 om 15:16
Volgens mij moet men dan onderhandelen met PSV en pachuca mocht het zover komen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:56
dit lijkt op 3party ownership . Het is wel geen 3e partij maar dat wordt het wel na verkoop. volgens mij mag dit niet meer. !
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:27
Zelfde kan je vragen over Neres.
Ajax heeft 80% en sao paulo 20%.
Hij zal dus voor 20 miljoen verkocht moeten worden wil ajax quitte spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:44
nee Ajax heeft 100% van de rechten. alleen doorverkooppercentage van 20 %
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:45
waar komt dat verhaal vandaan dat Ajax Neres voor 80% gekocht heeft, dat is helemaal tegen het huidige beleid. Als er 1 club in NL is die de financiële middelen heeft dan is dat Ajax wel.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:36
Ze winnen alleen niks. Lekker allemaal op het geld zitten zonder voetbalkennis.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:06
Ik vind het een beetje een raar verhaal tot nu toe. Ook al zijn er dus idd weinig feiten bekend. Verkoop gewoon een speler en haal hem dan gewoon ipv rare constructie s

2 keer 10 miljoen of volgende jaar de rest van de rechten overnemen zou ook het overwegen waard zijn
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 15:08]
Vind ik leuk
Vp128 +157
zaterdag 17 juni 2017 om 15:06
Transparant zijn over geruchten? Wat een onzin. Breng het maar naar buiten als het rond is, Toon!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:07
Ik begrijp heel goed hoe PSV handelt, maar die Gerbrand en Brands moeten echt is stoppen met dat gedraai en gelieg. Zo ongelofelijk zielig.

Wat nou alleen feiten kunnen benoemen. Benoem dan ook echt de feiten. 'We zijn in onderhandeling'. 'We zijn geïnteresseerd'. 'We hebben geboden'. 'We hoeven hem niet'. 'We kunnen hem niet betalen'. 'We willen hem huren van City'. 'We ruilen hem voor Willems'.

Dat soort uitspraken. Dat zijn feiten.
Prima als je dat niet wil. Maar zeg dan ook niet dat je transparant wil zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:36
Je moet nooit slapende honden wakker maken, dat drijft de prijs op. Gewoon mondje dicht houden!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:40
Ook dat begrijp ik heel goed. Slim! Maar draai er dan ook niet om heen. En ga zeker niet stellen dat je zo enorm transparant wil zijn. Want dat wil je helemaal niet.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:41
Gewoon mondje dicht houden moeten ze, helemaal niks vertellen.
Vind ik leuk
United +23971
zaterdag 17 juni 2017 om 15:53
Anders krijg je bombarie ;p
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:58
Ja precies en dan is Arie er als de kippen bij :D
Vind ik leuk
reggie +260
zaterdag 17 juni 2017 om 15:51
Ze lijken wel op Overmars, Arie.
Vind ik leuk
Leffe +31
zaterdag 17 juni 2017 om 15:15
PSV is één van de weinige Nederlandse clubs die wel weet hoe het werkt in het verhitte Zuid-America,.. Zal wel een deal met Phillips komen etc (Ronaldo, Romario etc).Allemaal handel dit.,,
Vind ik leuk
Iggy +1246
zaterdag 17 juni 2017 om 16:15
Bullshit, Mexico is helemaal geen Zuid Amerika!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:37
Klopt. Het is Midden-Amerika.
Denk dat hij Latijns Amerika bedoeld.
Vind ik leuk
ihvmmdk +1378
zaterdag 17 juni 2017 om 15:18
Ik denk dat PSV hoopt Willems en Arias te verkopen, want dan kunnen ze hopelijk Lozano binnenhalen :D Er wordt daar gewoon geen beleid gevoerd.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 16:57
Laat denken aan anderen over die dat kunnen
Vind ik leuk
ihvmmdk +1378
zaterdag 17 juni 2017 om 17:32
Rustig aan opa.
Vind ik leuk
Aal +5917
zaterdag 17 juni 2017 om 15:24
Kille koude afstandelijke club geworden in Eindhoven.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:31
Het is bij PSV in ieder geval nog niet zo kil dat de trainersstaf elkaar de deur uitvecht ;)
In bepaalde zaken kan men helemaal niet transparant zijn. En dat geldt zeker voor onderhandelingen met potentiële nieuwe spelers. Want zoals ik gisteren hier al eens meldde; PSV moet alert zijn want er liggen altijd (Nederlandse) kapers op de kust...
Vind ik leuk
Aal +5917
zaterdag 17 juni 2017 om 15:40
Of belchinesen op het internet....
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 16:53
Juist ja.
Vind ik leuk
gs +160
zaterdag 17 juni 2017 om 20:48
wat een dwaas
Vind ik leuk
jaja_PSV +8110
zaterdag 17 juni 2017 om 19:50
Bij veel andere clubs ligt alles meteen op straat. In ieder geval kan je Juist stellen dat niemand zijn mond voorbij praat.
Vind ik leuk
joedelie +1042
zaterdag 17 juni 2017 om 15:31
Dat is pas een interessant figuur die Jens Brekelmans! Daar wil iedereen wel meer over weten.. Beetje onzinnig om een twitterbericht van een onbenul in het artikel te plaatsen.. Als niemand de feiten weet ( als die er al zijn) dan kan je ook inmogelijk beweren dat PSV niet transparant is..
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 15:42
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 16:00
Ajax moet gewoon interesse tonen.
Dan kunnen we direct zien uit welk hout psv gesneden is !
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 16:13
exact, en doe ook maar ff bieden op v.Ginkel...
Vind ik leuk
LFC16 +63
zaterdag 17 juni 2017 om 16:21
geen enkele club is transparant als het over transfers gaat. altijd wazig doen daar zijn ze goed in. melkglas is nog transparanter dan een directielid van een bvo. Overmars doet al heel seizoen wazig over Tete en nu Brands over deze Lozano
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 16:29
Niet ingaan op weetjes en geruchten is iets anders dan helemaal geen nieuws naar buiten brengen. Op de verkoop van Moreno na dan. Wat betreft inkomende transfers blijft het angstvallig stil van uit Eindhoven.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 17:44
Die gaat echt wel komen. Waar rook is is vuur
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:50
CHUCKY on fire morgenmiddag 17:00 Nederlandse tijd !
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 19:24
Lijkt me niks meer dan logisch. PSV zal officieel nog steeds geen zekerheid hebben.
Dan heeft het ook geen enkele nut om iets te zeggen . Als het lukt dan hoor ik het wel en zo niet dan horen we het ook vanzelf.


Het spreekwoord luid niet voor niets : Komt tijd komt Stratum......
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:19
Lijkt erop dat sommige fans van een bepaalde club bang zijn dat Lozano beter is dan hun veelbejubelde buitenspelers of vergis ik me?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 23:19
Nee,je vergist je niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV niet transparant in Lozano-kwestie: 'Dat werkt niet en is ondoenlijk'