Aanstaande miljoenendeal bij PSV biedt kansen voor concurrent: 'Als ik maar speel'

Aanstaande miljoenendeal bij PSV biedt kansen voor concurrent: 'Als ik maar speel'

zondag 16 juli 2017 om 21:21

Het naderende vertrek van Jetro Willems bij PSV biedt kansen voor Joshua Brenet. Laatstgenoemde kan zich nu mogelijk ontpoppen tot de vaste linksback van de Eindhovenaren. 

De afgelopen twee seizoenen gebruikte PSV-trainer Phillip Cocu Brenet al regelmatig op links. "Ik heb vaak op links gespeeld, ik kan er nu wel aardig uit de voeten", aldus de speler in gesprek met Omroep Brabant. Van nature is Brenet een rechtsback. "Er liggen nu kansen, die probeer ik met beide handen aan te grijpen. Als dat mijn nieuwe positie wordt, doe ik dat graag."

"Een voorkeur? Dat heb ik eigenlijk niet, als ik maar ga spelen", vervolgt de Amsterdammer. "Komend seizoen staat in het teken van veel spelen." Zondag werd bekend dat Willems afkoerst op een transfer naar Eintracht Frankfurt. De nummer elf van het afgelopen Bundesliga-seizoen betaalt ongeveer zeven miljoen euro voor de vleugelverdediger. 

Poll

Is Brenet goed genoeg om LB te staan bij PSV?

(607 stemmen)

Plaats een reactie

14forever +4514
zondag 16 juli 2017 om 21:27
Zie Brenet liever op rechts...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:00
Ik zie Brenet liever op de bank of nog liever bij Fc Groningen of zo. Kom op zeg. Dit is toch geen PSV niveau. Arme Luuk de Jong. Locadia en Brenet op links. Die hoeft vanaf die kant geen voorzet meer te verwachten
Vind ik leuk
JCJWZ +6003
maandag 17 juli 2017 om 03:17
Tja eigen jeugd van Psv
Vind ik leuk
Santi +6873
zondag 16 juli 2017 om 22:46
hahhahahahahahahhahahahahaha
Vind ik leuk
United +35257
zondag 16 juli 2017 om 23:06
Ik zie hem liever Zoet vervangen ;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:29
Supersub maar geen basismateriaal
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:30
Ik zou heel snel een nieuwe linksback kopen als ik PSV was. Deze jongen kan het niveau nooit aan.
Vind ik leuk
2cents +26839
zondag 16 juli 2017 om 21:31
Als je TD net vertelt dat PSV druk bezig is een linksback te halen, dan verwacht je toch niet serieus dat dat je nieuwe plek wordt?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:34
Brands heeft al lang aangegeven een vervanger te halen. De jeugd krijgt bij PSV namelijk geen kans (een open deur, maar wel waar).
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:48
En wie uit de jeugd heeft het niveau om in het eerste te spelen dan?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:50
Trouwens het is toch normaal dat je een concurrent voor Brenet(eigen jeugd) haalt.
Vind ik leuk
JCJWZ +6003
maandag 17 juli 2017 om 03:18
Tja wie was er eerder het kip of het ei? Zonder kans zal de jeugd ook niet kunnen aantonen dat ze het wel aankunnen.
Vind ik leuk
yuuup +3966
zondag 16 juli 2017 om 22:06
Als de jeugd beter is dan een aankoop zal Cocu echt niet nalaten om hem op te stellen hoor. PSV heeft gewoon minder toppers in de jeugd lopen. Dat geven ze zelf gewoon ook aan. Ze zijn er ook mee bezig maar dat duurt gewoon jaren.
Vind ik leuk
JCJWZ +6003
maandag 17 juli 2017 om 03:19
En de ene hoofd opleidingen na de andere loopt weg, totaal geen stabiliteit beleid te voeren zo.
Vind ik leuk
robery +965
maandag 17 juli 2017 om 07:11
Lamgeler zat er 4 jaar. L*l niet uit je nek.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:13
Precies! Ajax en Feyenoord hebben de jeugd al langer 'staan'. Ajax al van oudsher en Feyenoord min of meer gedwongen door de financiën. Langeler heeft de boel goed neergezet, het is nu aan PSV om de structuur te behouden en uit te bouwen! Uiteindelijk zullen ook bij PSV dan talenten doorkomen!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:42
Pret met Brenet!
Vind ik leuk
Woudo +909
zondag 16 juli 2017 om 21:43
Ik zou als PSV zijnde niet zo hypocriet zijn en deze jongen weg doen. Als je je e-sporter ontslaat voor in t verleden gedaane uitspraken dan deze jongen ook. Triest persoon en trieste speler ik hoop dat ze hem overal uitfluiten.
Vind ik leuk
Johan.l +1853
zondag 16 juli 2017 om 22:12
Vertel?
Vind ik leuk
Woudo +909
zondag 16 juli 2017 om 22:20
Zoek op Twitter #poemsbyjoshua of #poemsbybrenet dan snap je het wel
Vind ik leuk
Johan.l +1853
zondag 16 juli 2017 om 22:25
Wouw en daar doen ze niks tegen!? Hoe durft die, ontstaan dat kut ventje
Vind ik leuk
Woudo +909
zondag 16 juli 2017 om 22:28
Ik vind zijn uitspraken 10x erger dan die van Tony Kok om eerlijk te zijn. Maarja Brenet vertegenwoordigd marktwaarde he. PSV is mijn respect kwijt als er niets aan gedaan word.
Vind ik leuk
Libero +934
maandag 17 juli 2017 om 07:00
Wat een verschrikkelijke teksten daar zeg. Maar is dit account wel officieel van Brenet of is het iemand die zich voor doet als Brenet die hem een oor wil aan naaien?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 00:07
Je hebt helemaal gelijk... dit zijn weliswaar uitspraken van lang geleden maar zijn veel erger dan die van hun e-sporter.
Gelijke monniken, gelijke kappen
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:46
Dan moet er alsnog een linksback bij en een rechtsback, en een keeper...
Vind ik leuk
Woudo +909
zondag 16 juli 2017 om 21:47
#PoemsByJoshua
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:49
Volgens mij is brenet de snelste back uit de eredivisie, dus ik denk dat hij een kans verdient voor een basisplekkie.
Vind ik leuk
Kuip +1584
zondag 16 juli 2017 om 21:52
Precies, Brenet moet op rechts. PSV hoort gewoon een linksbenige linksback te hebben.
Vind ik leuk
pinkelman +1830
zondag 16 juli 2017 om 22:15
Eerlijk gezegd vind ik hem verdedigend beter dan Willems, ook toen hij het plekkie van hem innam tijdens zijn blessure. Goed genoeg voor een club als PSV.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 22:16]
Vind ik leuk
jaja_PSV +9842
zondag 16 juli 2017 om 22:20
Brenet heeft zich al bewezen op CL niveau.
Brenet is dus een zekerheidje en een potentiële aankoop niet.
Hij verdient nu die plek.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:51
hoop dat Brenet het hele seizoen in de Basis staat bij PSV

en dat meen ik oprecht als Ajacied,

blijf het ongelooflijk vinden dat deze speler bij een club als PSv speelt. Groningen of Roda jc, is echt zijn niveau
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:31
Dat heb ik ook met Veltman en de ligt wat een niveau zeg ! Raar he ? Kunnen gewoon niks maar staan toch in ajac1 en door de ligt gaan we niet naar het WK ! Raar he ?
Vind ik leuk
United +35257
maandag 17 juli 2017 om 00:01
Huillie huillie...
Vind ik leuk
JCJWZ +6003
maandag 17 juli 2017 om 03:21
Veltman en deLigt staan in Oranje, Brenet niet eens in de basis bij psv, of dacht je echt dat jij het beter weet dan alle bondcoaches?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:30
Klasse brandsie zo vet dit
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Aanstaande miljoenendeal bij PSV biedt kansen voor concurrent: 'Als ik maar speel'