De Ligt: En nu speel ik met twee van de drie samen: ge-wel-dig!

De Ligt: "En nu speel ik met twee van de drie samen: ge-wel-dig!"

zaterdag 12 augustus 2017 om 14:58

Matthijs de Ligt kijkt reikhalzend uit naar het bekendmaken van de Oranje-selectie voor de WK-kwalificatieduels met Frankrijk (31 augustus) en Bulgarije (3 september). De vandaag (zaterdag) achttien jaar oud geworden Ajax-verdediger hoopt dat bondscoach Dick Advocaat plek voor hem heeft.

"Een vaste international wil ik mezelf nog niet noemen, want we zitten ruim in de goede centrale verdedigers", laat de centrale verdediger weten aan De Telegraaf. "Ik ben sowieso supertrots. Van het WK 2010 heb ik alle wedstrijden gezien, álle, dus niet alleen van het Nederlands elftal. En dan stond ik daarna op het pleintje te voetballen met het idee Ik ben Sneijder, Robben of Van Persie. En nu speel ik met twee van de drie samen: ge-wel-dig!"

Hoe enthousiast De Ligt ook is over Oranje, zijn interlandcarrière tot dusver is allesbehalve succesvol. Tijdens zijn debuut tegen Bulgarije werd hij in de rust gewisseld en in de oefeninterland tegen Marokko kreeg hij na zeventig minuten spelen een rode kaart.

Poll

Verdient De Ligt een basisplaats in Oranje?

(1288 stemmen)

Plaats een reactie

Jordanees +9162
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:00
Onze toekomstige leider van Oranje!
Dat zeg ik al jaren!
Vind ik leuk
Aistern +357
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:03
Dan loop je al jaren voor lul ;)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 15:06]
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:10
Nee hoor heeft al wat interlands achter zijn naam, speelde goed in de EL finale, dus ik zei niks geks enkele jaren geleden gezien zijn ontwikkeling!!!
Vind ik leuk
Roekoe +4394
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:46
Wauw!!! Super veel verstand ervan jij. Echt heeeel erg goed van je. Kunnen we nog meer voorspellingen krijgen alsjeblieft??
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:51
Grappig jij, Sanchez voorspelde ik dat hij zich meteen zou doen laten gelden bij Ajax, een top verdediger, ik zat er niet naast. Soms komen je voorspellingen uit en soms niet, maar ik oordeel altijd op wat ik zie, veel mensen hebben al een oordeel klaar zonder iets gezien te hebben..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:54
Werk jij toevallig op de kermis met een glazen bol?
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:56
Werk jij toevallig met azijn? Zie jou alleen maar azijnzeiken hier elke dag.....
Vind ik leuk
Stranger +1789
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:05
Ik voorspelde dat Bazoer het niet zou redden.
Tot nu toe heeft hij mij nog niet teleurgesteld.
Ik dact dat Ziyech de grote man van de eredivisie zou worden toen hij naar Ajax ging .Hij heeft me wel teleurgesteld.;-)
Ik vind dat Sanchez overhypt wordt en van de Ligt moet ik nog een aantal wedstrijden zien. Tegen Nice vond ik ze overigens allebei niet sterk. Dat kan ook zijn dat er nogal wat gaten op het middenveld vielen.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:19
Als jij de ontwikkeling van Ziyech niet ziet....

Ziyech had bij Twente een vrije rol, niet veel verantwoordelijkheden, kon doen wat hij wilde, verdedigend geen taken, daarom een stap naar de grote competities was te vroeg, je moet als middenvelder meer inhoud hebben! Ziyech moest bij Ajax een meer completere middenvder worden!
Het spel bij Twente, kan natuurlijk niet vertaald worden op een hoger niveau! Dat mensen dat niet zien?
Je kan op een hoger niveau niet op die manier een vrije rol hebben en ruimtes achter je laten.

Het was aanpoten en wennen voor Ziyech, maar zie het resultaat! Verdedigend zoveel beter geworden! Als hij volgend jaar naar het buitenland gaat dan gaat hij als een meer complete middenvelder naar het buitenland!
In Europa was hij ook zo belangrijk voor Ajax, na de winterstop zagen we de meer completere middenvelder!

Die arbeid heeft hij nu achter de rug, de volgende stappen zijn nog meer gebruik van je kwaliteiten nu kan hij daar meer aan toe komen, vorig jaar was het vooral wennen zijn nieuwe rol, en daarin zagen we ook zijn kwaliteiten naar boven komen. 7 goals 11 assists, geen slechte cijfers vooral niet voor je eerste seizoen bij een topclub. Maar daarnaast, heeft hij zich enorm ontwikkeld!


En Sanchez overhypt? Hahaha!!! Hoeveel aanvallen hij eruit haalt elke wedstrijd, ja echt overhypt hoor.
Vind ik leuk
Stranger +1789
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:50
In de eredivisie ja!
In Europa?
Als je de eerste 30 en de laatste 15minuten tegen Nice zag vraag ik me af of het centrale verdedigingsduo echt zo sterk is. Maar we zullen de komende maanden zien,ook wat Ziyech betreft.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:58
Niet echt een volledig antwoord op mn Ziyech verhaal maar goed, tegen Nice ook veel goede dingen van ze gezien, zoals ook vorig jaar in Europa, maar het lijkt dat een Ajax speler 90 minuten goed moet spelen om goed bevonden te worden.
Vind ik leuk
Stranger +1789
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:11
Nee hoor dat hoeft een Ajax speler niet net zomin als welke eredivisiespelers dan ook.
Alleen als spelers overtypt worden komt daar kritiek op. Volgens mij niet meer dan logisch.
Over Ziyech kan ik kort zijn vorig jaar waren het momenten met een ervaren speler naast zich die de balans op het middenveld en het elftal hield. Dit seizoen zal hij het moeten laten zien. In de wedstrijden waar het om gaat. En dan was Ajax - Nice niet zo'n geweldige start. Maar daar zal iedereen een andere mening over hebben.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:13
Ik denk niet dat je hebt gezien wat voor ontwikkeling Ziyech heeft doorgemaakt, en overhypt sterk overdreven!
Vind ik leuk
Stranger +1789
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:25
Dat kun jij denken. Maar ik denk dat jij hem groter en belangrijker maakt dan hij is. De tijd zal het ons leren.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:36
3 jaar geleden had ik het al over hem, 3 jaar later al wat interlands gespeeld, Europees goed gespeeld was in de Finale als een van de weinige goed bij Ajax, nee mn enthousiasme 3 jaar geleden op VP was helemaal niet zo overdeven
Vind ik leuk
Stranger +1789
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:08
Ik neem aan dat je het nu over de Ligt hebt?
Vind ik leuk
JanTa48 +1556
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:29
Of misschien meer voetbalverstand in zijn l*l dan dat jij in je hele lijf hebt.
Vind ik leuk
Roekoe +4394
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:23
Amsterdammers hebben het uitgevonden toch. Zij weten alles het best. Almachtig volk
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:01
Is De Ligt niet iets van 30 centimeter groter dan Sneijder?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:09
Toen nog niet, Sneijder is gekrompen in Turkije.
Vind ik leuk
PimNEC +186
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:58
Zal wel door de duim van Yolanthe komen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:04
Haha dat is die kale plek op z'n kruin.
Vind ik leuk
John M. +3287
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:27
En in Nice wordt hij ook niet meer groter.
Vind ik leuk
chicken +6528
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:01
Een ventje van 18 verdient nooit een basisplaats, hooguit een uitverkiezing.
Vind ik leuk
United +39113
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:07
Meetrainen kan geen kwaad.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:01
Rustig aan met die jongen, geef jongens als van Dijk en de Vrij nog maar even de voorkeur tot hij echt toe is aan ook nog eens interland voetbal naast de competitie, beker en Europese wedstrijden.
Vind ik leuk
14forever +6880
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:19
Niet overbelasten....
Vind ik leuk
Foebele +35326
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:53
Precies.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:34
nog maar even? hopelijk de komende 3 jaar minimaal...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:05
Het is te hopen dat deze beste jongen zich qua snelheid nog een beetje doorontwikkeld, de slakken lopen hem voorbij en het ziet er allemaal een beetje lomp uit
Vind ik leuk
14forever +6880
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:18
Hahahahaha overdrijven is ook een vak.
Vind ik leuk
3ismo +2935
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:21
maldina en nesta stam waren ook traag! over 10jr staat de ligt tussen die rijtje! die jongen is zi compleet op zo een jonge leeftijd! en van fouten leer je maar toch houd hij zich prima staande! jou mening is gebaseerd op pure onzin!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:30
Check even de 1-1 van Genk oefenwedstrijd ...wordt hij er volledig uitgelopen, inspeelpass van hem is matig (zie tegen Nice uit)..
Vind ik leuk
3ismo +2935
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:34
dat zijn goede lessen maar heeft meer goede dingen laten zien en het is niet voor niks dat veel van die jongen onder de indruk zijn! jij weet net beter dan de echte kenners?
Vind ik leuk
royco88 +3048
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:58
Oke en jou helden hebben natuurlijk nog nooit een foutje gemaakt??
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:23
De echte helden zijn natuurlijk echte Helden, Gullit(zowel voetbal als sociaal) , Maradona en uiteraard Platini en Socrates
Vind ik leuk
royco88 +3048
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:33
Oke en die zijn er nooit uitgelopen in hun carriere?? Of nooit een slechte pass gegeven?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:46
Uiteraard wel enkel die waren positief doorslaggevend ...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:09
Matthijs wij als Ajacieden zijn trots op je!
Gewoon lekker je ding doen,door groeien progressie boeken in je spel.
Dan ben je over een paar jaar onbetwist één van de vaste CV van Oranje.!
Vind ik leuk
3ismo +2935
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:14
amen!
Vind ik leuk
14forever +6880
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:17
De Cv van oranje in de toekomst, maar nu nog ff niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:22
voor de ligt is t alleen maar goed alstie eigenlijk nu al bij oranje regelmatig aan spelen toekomt. basis plaats uitgewezen daar niet van want we hebben op dit moment betere, maar dat ie interland ervaring kan opdoen is alleen maar beter voor over een paar jaar als hij wel een vaste basisplaats zou krijgen. heb je er alleen maar profijt van.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:32
Wat een achterlijke poll. Van dijk, de vrij, hoedt en riedewald zijn alle 4 nog paar klasses beter. Laat die jongen het eerst maar is een volledig seizoen laten zien voordat hij aan oranje mag denken
Vind ik leuk
JanTa48 +1556
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:32
Een vaste basisplek in Oranje is nog teveel van het goede maar zoals hij zich nu ontwikkeld zal hij zeker 1 van de selectiespelers worden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:37
Slecht van VP om nu al over een niet-succesvolle interlandcarrière te praten bij De Ligt.
Ik zou twee wedstrijden nog niet een carrière willen noemen.

Stemmingmakerij!
Vind ik leuk
United +39113
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:00
Ik zou hem niet laten spelen maar je kan hem altijd meenemen. Dat is wel goed voor De Ligt. Maar moet gewoon geduldig zijn kans afwachten. Hij is nog jong en onervaren. Voor in Oranje is dat een risico.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 17:02]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Ligt: "En nu speel ik met twee van de drie samen: ge-wel-dig!"