Gudde vecht tegen kunstgras: 'Je kunt 27 spelers halen of een goed veld aanleggen'

Gudde vecht tegen kunstgras: 'Je kunt 27 spelers halen of een goed veld aanleggen'

woensdag 16 augustus 2017 om 12:41

Scheidend Feyenoord-directeur Eric Gudde wil af van kunstgras in de Eredivisie. Gudde laat aan Voetbal International weten dat de KNVB wat hem betreft de rubberen ondergrond mag verbieden.

"Wij vinden dat ten mínste in de Eredivisie voetbal op natuurgras gespeeld dient te worden." Het argument dat kunstgras goedkoper zou zijn dan natuurgras, wordt door de Feyenoord-directeur terzijde geschoven. "Je investeert in je speelveld, zoals je investeert in je jeugdopleiding. Wij kunnen ook speler 27 aan de selectie toevoegen, maar kiezen voor een goed veld. Richting 2020 neemt de KNVB hopelijk een besluit." De kans is overigens aanwezig dat Gudde dit besluit zelf kan nemen, aangezien hij de nieuwe directeur betaald voetbal in Zeist lijkt te worden.

Roda JC-verdediger Christian Kum is ook verre van enthousiast over kunstgras. Kum moest zondagmiddag de fel bekritiseerde rubberen mat van PEC Zwolle verlaten met een blessure. "Het veld van PEC was de slechtste kunstgrasmat waarop ik ooit heb gespeeld. Zou ik ook zeggen als ik niet geblesseerd was geraakt. Of dat laatste door het veld kwam, kun je nooit met zekerheid zeggen. Maar eerder zag je ook veel blessures op kunstgras."

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Moet kunstgras verboden worden?

(2677 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 16 augustus 2017 om 12:45
Kijk Gudde, dat zijn nog eens woorden.

Ga jij daar eens even werk van maken!
Vind ik leuk
kevinleo +1616
woensdag 16 augustus 2017 om 12:54
dan zou hij meer gedaan hebben (goeds dan) dan zijn voorgangers
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:56
Het zou sowieso een lekker begin zijn.
Vind ik leuk
< Niels > +14851
woensdag 16 augustus 2017 om 13:03
Ik voel een discussie in de thuissituatie aankomen tussen vader en zoon Gudde :) Excelsior speelt op kunstgras :)
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:17
Jammer voor ze, dat zal ze leren om ons feestje te verpesten. ;p
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:24
Scheelt dat je het feest een week later kon houden ;), incl. prachtig weer!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:25
Dat feestje pakt nooit meer iemand van mij af inderdaad.
Het was echt een geweldig om daar bij te zijn. :D
Vind ik leuk
John M. +2573
woensdag 16 augustus 2017 om 14:20
Ik denk niet dat zoon Gudde een voorstander van kunstgras is. Dat ligt er nu eenmaal bij Excelsior dus moet hij het accepteren of hij het goed vindt of niet.
Vind ik leuk
kevinleo +1616
woensdag 16 augustus 2017 om 13:04
Ik irriteer me alleen al aan hoe nep het er uit ziet, laatstaan de nadelen voor de sport zelf. Ik zat laatst bij de aftrap van de Eredivisie in het Kyocera bij ADO en je zag gewoon dat die jongens van Utrecht het heel vermoeiend vonden om daar ook op te voetballen. Waren er een aantal die met blessures van het veld liepen. Weg ermee dus!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:18
In de kliko met dat rubber!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:25
Welke aftrap ben jij geweest. Raakte ze geblesseerd door het kunstgras of door bakker?
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:31
Waarschijnlijk beide
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:34
Nou nee een scheur in je achillespees komt niet door kunstgras
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:44
Je weet het niet he
Vind ik leuk
kevinleo +1616
woensdag 16 augustus 2017 om 13:46
Niet perse door kunstgras, maar risico is gewoonweg groter.
Vind ik leuk
kevinleo +1616
woensdag 16 augustus 2017 om 13:46
Beide, ik ken de teammanager van U. Die berichte al dat ze niet zonder kleerscheuren er uit waren gekomen.
Vind ik leuk
Romario9 +4755
woensdag 16 augustus 2017 om 12:55
Hopen dat ie die geen-woorden-maar-daden mentaliteit ook meeneemt naar de KNVB.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:58
Dat denk ik wel, maar er zal wel eerst over gestemd moeten worden daar. Maar het is wel een beetje lachwekkend dat er in Nederland op het hoogste niveau op dit soort rommel word gespeeld.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:05
Het is een man met vooral weinig woorden en een hoop daden.;)

Heerlijk toch wanneer je natuurgras kunt ruiken ipv van chemische tapijt?
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 13:09]
Vind ik leuk
United FC +10080
woensdag 16 augustus 2017 om 16:43
De KNFB :D
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 18:24
Werd een keer tijd... verdorie!
Heerschappij van Ajax bij de KNVB is voorgoed voorbij.
Zeker met Gudde erbij!
Vind ik leuk
United FC +10080
woensdag 16 augustus 2017 om 19:05
:-((((((
Vind ik leuk
DubRtd +11785
donderdag 17 augustus 2017 om 16:29
Dit zou toch echt een van zijn betere daden voor Feyenoord zijn.

Gezien het grote verschil in prestaties op die zooi tussen feyenoord en Ajax denk ik dat op zijn minst 1 jaar Koeman het ene kampioenschap heeft gekost
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:56
Mee eens hoor dat er gespeeld moet worden op natuurgras, maar ik ben wel benieuwd welke 27 spelers Gudde denkt te halen voor dat bedrag! haha
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:58
Eric belt Martin wel, die kun je wel om een boodschap sturen. ;)
Vind ik leuk
BassieN +5568
woensdag 16 augustus 2017 om 12:59
Denk dat hij doelt op een 27e speler halen bij de selectie en dat dit raar is overgenomen door VP
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:48
Vergis je niet dat de Kuip een onbetaalbare grasmat heeft.;)
Vind ik leuk
United FC +10080
woensdag 16 augustus 2017 om 16:44
Je moet ergens de nummer 1 in zijn ;-)
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:29
Juist!

Krijg je natuurlijk weer een hoop gezwam over geld, maar als je geen gras in je stadion en voldoende grasvelden op je trainingscomplex kunt bekostigen dan heb je gewoon geen bestaansrecht m.b.t. de Eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:40
Precies, echt gras of naar de amateurs, kies maar.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:45
Voor mijn part in de Jupiler League verder ballen... maar niet op het hoogste plan.
Vind ik leuk
erikg +528
woensdag 16 augustus 2017 om 13:58
die rotzooi moet ok bij de amateurs verboden worden, dus niets kiezen, echt veld of ophoepelen
Vind ik leuk
076Mike +192
woensdag 16 augustus 2017 om 13:58
Er is maar 1 mooie locatie voor al die BVO kunstgrasvelden.. En dat is op de zandvlaktes waar de jeugd in Afrika op voetbalt! Oprollen, strik erom en op transport!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:00
Op de vuilhoop, zal vast lekker branden. :)
Vind ik leuk
Het Brein +1842
woensdag 16 augustus 2017 om 12:45
Natuurgras moet de norm zijn en blijven. Met een partner in natuurgras, zou de KNVB arme clubs uit de Eredivisie kunnen ondersteunen, zodat deze niet uit financieel oogunt een rubberen ondergrond overwegen...
Vind ik leuk
3ismo +2681
woensdag 16 augustus 2017 om 13:00
Zat clubs in de JL die op natuurgras voetballen en met een JL begroting! dan denk ik dat het met ED begroting ook makkelijk te doen is! geen geld voor natuurgras vind ik onzin en anderd ga je maar in een park voetballen!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:02
Mee eens. Haal 1,8 miljoen euro van de televisiegelden af en geef daarvan iedere club een ton die verplicht in het veld moet worden gestopt. Lijkt me dat je voor een ton per jaar wel een end moet komen.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:35
1 veld in het stadion en 3 op het trainingscomplex. Er zijn clubs die nu trainen in het stadion en die hebben dat complex wegbezuinigd. Kost dus wel meer dan een tonnetje...

De clubs zonder gras gebben simpelweg niets te zoeken in de hoogste voetbalafdeling van welk land dan ook!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:42
Tja, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind dat een club als Sparta wel degelijk in de Eredivisie thuis hoort, net als PEC, ADO en Roda (ook omdat het alternatief nog minder is). Ze zullen creatief moeten zijn, door bijvoorbeeld op het jeugdcomplex te gaan trainen. Ook het trainingsveld hoeven ze van mij niet te onderhouden, wat mij betreft trainen ze in de blubber. Of daar gebruiken ze kunstgras voor, mij een zorg. Die ton moeten ze in het hoofdveld stoppen, lijkt me niet al te moeilijk te controleren en dan kost het ze uiteindelijk helemaal niet zo veel.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:56
Ik zie die clubs ook graag in de Eredivisie spelen, met name ADO en Sparta, maar zonder gras moeten ze er wat mij betreft keihard uitgeknikkerd worden. NAC is ook een mooie club, maar met al die huurlingen is het ook niet wat...
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:32
Arme clubs met kunstgras hebben niets te zoeken in de Eredivisie.
Vind ik leuk
BassieN +5568
woensdag 16 augustus 2017 om 12:46
Mooi zo, schandalig dat er op dat gore kunstgras wordt gespeeld op het hoogste niveau.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:47
Dan eindigt Feyenoord of Ajax met bijna 100 punten
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:36
Dé bevestiging dat kunstgras voor competitievervalsing zorgt!
Vind ik leuk
Nistel +823
woensdag 16 augustus 2017 om 12:50
Wil hij nou speler 27 halen of 27 spelers halen? Ik word er weer eens geen wijs uit...
Vind ik leuk
rolo8679 +1115
woensdag 16 augustus 2017 om 13:01
De titel spreekt over 27 spelers en de tekst over speller nummer 27.
Bij Roda was het met Ton Caanen in ieder geval 27 spelers halen!
Vind ik leuk
DrDeef +95
woensdag 16 augustus 2017 om 13:03
Roda heeft voor dat geld in ieder geval wel 27 spelers gehaald. Die hadden heel de eredivisie van natuurgras kunnen voorzien.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:51
Helemaal mee eens, maar let op. Er zal nog wel door de sector betaald voetbal moeten worden gestemd over de komst van Gudde. Gaan al die kneuzen er weer voor liggen
Vind ik leuk
ihvmmdk +3182
woensdag 16 augustus 2017 om 12:52
Mooi
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:52
Gudde zo meteen bij de KNVB: Geen woorden, maar daden!
Vind ik leuk
Jajem +283
woensdag 16 augustus 2017 om 12:52
Weg met die bense ik plak toch ook geen apple sticker op me sony. Niks is lekker dan de verse grasgeur op zondagmiddag:)
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:55
Hier ben ik een fel voorstander van. Weg met die kunst sprieten. En laten ze dan meteen vastleggen hou lang het gras moet zijn en hoe vaak er gesproeid moet worden voor een wedstrijd om de omstandigheden zo gelijk mogelijk te maken. Bovendien OVERAL dezelfde wedstrijd bal, niet uitzonderingen bij Ajax en Feijenoord. De transfermarkt ook sluiten voor de competitie aanvang. Zo al mijn gal is eruit!! Kom op Gudde in je nieuwe rol!!!!!!
Vind ik leuk
EddyT67 +2236
woensdag 16 augustus 2017 om 12:55
Helemaal mee eens.Uitbannen dat kunstgras in de eredivisie.
Vind ik leuk
Dicky +3131
woensdag 16 augustus 2017 om 12:55
Gudde heeft makkelijk praten. Hij komt van een club die geld genoeg heeft om een mooie grasmat neer te leggen, kan onderhouden, en dan nog geld genoeg overhoudt om de Eredivisie leeg te kopen. Voor Excelsior, VVV enz geldt dit niet. Misschien is het een idee dat de top 2 en Feyenoord even wat water bij de wijn doen en de tv gelden eerlijk verdelen. Verplicht daarna maar iedere club in de Eredivisie om op gras te spelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 12:56]
Vind ik leuk
Strijp +5399
woensdag 16 augustus 2017 om 12:59
Als je geen gras kan betalen moet je niet in de eredivisie willen spelen. Een veld kost idd geld, het is een kwestie van prioriteiten stellen
Vind ik leuk
Dicky +3131
woensdag 16 augustus 2017 om 13:14
Vind ik een belachelijke stelling. Ik ben niet voor kunstgras en ik ben niet voor een club die op kunstgras speelt. Maar ik kan mij prima voorstellen dat wanneer je er voor kiest om een goedkope mat neer te leggen zodat je in ieder geval geld overhoudt om een fatsoenlijk elftal samen te stellen. Hoe hoger je eindigt hoe meer geld je binnen haalt, hoe meer je kan groeien en ga zo maar door. Ik zou ook liever 13e worden op plastic dan 17e op gras. De regels hebben destijds clubs toegestaan om op nepgras te spelen. Als ze dat nu willen veranderen dan moeten de clubs die zon mat hebben dat kunnen doen zonder dat het financieel en sportief nadelige gevolgen heeft. Guram Kashia heeft zich ook uitgesproken tegen kunstgras. Dan denk, help als Vitesse zijnde maar mee om er voor te zorgen dat die clubs van mat kunnen veranderen en het kunnen onderhouden. En wil je dat niet, hou dan gewoon op met zeiken en accepteer het gewoon.
Vind ik leuk
Strijp +5399
woensdag 16 augustus 2017 om 13:31
Mijn regionale amateur vereniging kan het naast de kunstgrasvelden zich ook veroorloven een heel seizoen lang een prachtig grasveld te hebben. Niet kunnen zal dus niet het geval zijn, niet begroten is anders
Vind ik leuk
Dicky +3131
woensdag 16 augustus 2017 om 13:39
Jouw plaatselijke amateurvereniging speelt niet in de Eredivisie. De middenmoot en degradatie kandidaten staan in de Eredivisie heel dicht bij elkaar. 1 of 2 spelers maken vaak al het verschil of je veilig in de middenmoot staat of dat je om degradatie speelt. Degraderen is niet te betalen.
Vind ik leuk
erikg +528
woensdag 16 augustus 2017 om 14:05
simpele vraag voor jou, Sparta was kunstgras, voor de dames EK werd het echt en het wordt nu weer kunst. Die financiele gevolgen voor hun werden volledig gedekt. Hoe verklaar je dat dan. Verdiep je eerst in waarom ze op kunst spelen, financieel is drogreden.
Vind ik leuk
Dicky +3131
woensdag 16 augustus 2017 om 14:23
Zo wat klink je gefrustreerd joh, doe eens kalm. Leg het maar eens rustig uit op een normale manier zodat ik niet hoef te googlen. Maar wel fatsoenlijk alstublieft anders heb ik weinig zin om een discussie over deze onzin aan te gaan.
Vind ik leuk
erikg +528
woensdag 16 augustus 2017 om 14:31
ik stel jou simpele vraag. nikks gefrustreerds aan, de vraag is gewoon, leg uit waarom Sparta ondanks dat ze echt gras hebben gekregen, toch weer naar die nepzooi gaat. De drogreden is financieel, want kunst is niet goedkoper dan echt. De KNVB heeft op een gegeven moment verplicht gesteld dat er een fatsoenlijke drainage moest komen onder de grasmatten. Om zodoende ook bij regenachtig weer een goede mat te hebben. Deze kosten zijn behoorlijk hoog. Kunstgrasonderhoud en afschrijving is per jaar hoger dan een fatsoenlijke grasmat. De groeilampen zijn via zonne energie op te wekken, dus die kosten kunnen ook laagdrempelig blijven.Maar dan blijft de vraag staan aan jou, waarom sparta dan weer nep laat leggen, ondanks dat ze 3 weken een prachtige grasmat hadden.
Vind ik leuk
Dicky +3131
woensdag 16 augustus 2017 om 14:39
Als ik jou mag geloven vanwege de drainage. Maar dan is dit toch zo op te lossen. Alle BVO's dragen eenmalig een bedrag bij zodat de bvo's een fatsoenlijke mat neer kunnen leggen met de dure drainage. Volgens jouw verhaal is het onderhoud goedkoper dus dat kunnen de clubs dan zelf bekostigen. Verdienen ze er nog wat aan ook. En alle zeikerds zijn uitgezeken.
Vind ik leuk
erikg +528
woensdag 16 augustus 2017 om 14:49
dus jij wilt dat clubs die het netjes voor elkaar hebben gaan betalen voor die clubs die verdommen geld in het veld te steken. Voorbeeld: Dus jouw collega die verdomd het een auto te kopen, maar de baas wil dit en zegt dat iedereen mee moet betalen om die auto te kopen. zou jij dat doen? Op amateur niveau nog een voorbeeld. Aanleg grasmat voor 1 veld 30000 euro. Onderhoud per jaar 15000 euro. op 10 jaar ben je dan 180000 euro kwijt. Een beetje kunstgrasveld kost minimaal 300000. Onderhoud per jaar rond de 5000 euro. op afschrijving van het veld(kunstgras gaat ongeveer 10 jaar mee) 350000 euro. Volgens mij hoef ik geen geleerde te zijn om te zien dat het 1 goedkoper is dan het ander.
Vind ik leuk
Dicky +3131
woensdag 16 augustus 2017 om 14:58
Die kunstgrasvelden zijn neergelegd op het moment dat de KNVB dit toestond. Nu willen de clubs met de KNVB er van af dus dan vind ik dat dit moet gebeuren zonder dat die clubs die zich keurig aan de regels hebben gehouden er financieel last van krijgen.
Vind ik leuk
N24 +383
woensdag 16 augustus 2017 om 13:10
Hou toch op. Voetbal speel je op gras, als je dat niet voor elkaar krijgt in je financiele huishouding: doek je armzalige club dan maar op.
Vind ik leuk
Dicky +3131
woensdag 16 augustus 2017 om 13:17
Zie mijn reactie hierboven.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:34
Feyenoord, Az, Twente en Vitesse hebben allemaal een financiële crisis gehad, maar hielden wel natuurgras. Feyenoord koos ervoor geen JL team te hebben vanwege geldgebrek. Fc Twente ging geen europees voetbal spelen.
De mat bij o.a. PEC Zwolle is toch een drama?
Vind ik leuk
Dicky +3131
woensdag 16 augustus 2017 om 13:43
Zeker een drama bij PEC. Maar je moet niet vergeten dat PEC nu juist geen financiële problemen heeft omdat het een zuinig beleid voert. Ze spelen zodoende toch in de Eredivisie zonder in de financiële problemen te komen. Dit is gewoon verstandig. Nogmaals ik ben niet voor kunstgras. Ik begrijp alleen wel dat wanneer we dit met zijn alle niet willen dat iedereen dan bij moet dragen. En niet de kleine clubs die het toch al elk seizoen zwaarder en zwaarder krijgen.
Vind ik leuk
erikg +528
woensdag 16 augustus 2017 om 14:02
wat een onzin verkondig je, kunstgras is niet goedkoper dan echt gras, vergt ook onderhoud. Als je de kosten voor echt en nep tegen elkaar wegstreept is echt goedkoper. Probleem is de drainage die 1 malig aangelegd moet worden, waar de meeste clubs toendertijd op afhaakten.
Vind ik leuk
Nistel +823
woensdag 16 augustus 2017 om 12:56
Wel grappig dat Christian Kum erover klaagt. Hij speelt namelijk zelf ook bij een club met kunstgras.
Vind ik leuk
DrDeef +95
woensdag 16 augustus 2017 om 13:14
Je kan het ook zo zien; als zelfs een speler van een kunstgrasclub er over klaagt moet die mat wel echt verschrikkelijk slecht zijn. En aan de beelden te zien had voetbal in een mijnenveld minder gevaarlijk geweest.
Vind ik leuk
Nistel +823
woensdag 16 augustus 2017 om 13:26
Daar zit wat in. Het woord knollenveld is dus niet langer voorbehouden aan echt gras! En van boerenkoolvoetbal naar Monsantovoetbal.
Vind ik leuk
Jozef +17793
woensdag 16 augustus 2017 om 12:57
Gudde for president!
Vind ik leuk
Nick Kools +11571
woensdag 16 augustus 2017 om 12:57
Nou Gudde, wees een vent en verbied die zooi voor de eredivisie!!!
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 13:03
Ja...maar die Smit...is groot voorstander van plastic veld.

Dus ...ik verwacht niet dat er iets zAl veranderen .
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 13:03]
Vind ik leuk
Libero +2275
woensdag 16 augustus 2017 om 13:10
Volgens mij heb ik daar andere geluiden over gehoord. Dus laten we hopen dat die geluiden waar zijn.
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 13:11
Ik hoop het van harte.
Vind ik leuk
Nick Kools +11571
woensdag 16 augustus 2017 om 13:13
Smit heeft niks te vertellen , zit in raad van commesarissen.
Gudde word de baas :)
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 13:15
Oohhh...nou dan komt het goed.
Met Feyenoorder aan het stuur...komt vanzelf goed.

Maar zoals ik al zei..dat wordt een cultuur shock voor de BOBO'S uit Zeist.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 14:30]
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:21
Wij weten wel hoe je uit een crisis moet komen. :D
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 13:24
Hey ...ik heb jullie net een clip gestuurd...goed kijken..daar zit ik in!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 13:39]
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:25
Ik kijk thuis even okay :D
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 13:28
Tuurlijk..is geen verplichting.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:29
Maar ik ga wel kijken, maar dan weet je dat het even duurt voor je reactie krijgt ;)
Vind ik leuk
JJD +148
woensdag 16 augustus 2017 om 13:57
Smit is weg.
Vind ik leuk
Libero +2275
woensdag 16 augustus 2017 om 12:58
Heb al eerder aangegeven dat ze de velden door de knvb moeten laten beheren. Clubs kunnen dan gezamenlijk een gelijk bedrag aan de knvb betalen die van dat geld voor een mooie prijs het onderhoud en herstel kan inkopen. Is goedkoper dan iedere club afzonderlijk.
KNVB ook verantwoordelijk stellen voor de kwaliteit van het veld dan heb je ook geen gezeur over competitievervalsing met wel of niet sproeien etc.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 13:08]
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:40
Krom gedoe, je hebt gewoon een grasveld, daar zorg je zelf goed voor en klaar... zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Vind ik leuk
Libero +2275
woensdag 16 augustus 2017 om 13:43
Ik denk dat het vooral voor de kleinere clubs prettig zou zijn als de kosten gedrukt kunnen worden. En er is niets kroms aan behalve wanneer ze er bananen op gooien.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:47
De KNVB verantwoordelijk maken voor de gradmatten van de clubs is krom, ridicuul zelfs.
Vind ik leuk
Libero +2275
woensdag 16 augustus 2017 om 13:58
Leg uit.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:03
Er valt toch niets uit te leggen? Jij vindt het een idee om de KNVB de velden te laten beheren en ik zeg dat dat krom is. Clubs moeten dat gewoon zelf doen, net als vroegàh....
Vind ik leuk
Libero +2275
woensdag 16 augustus 2017 om 17:35
Lijkt me toch niet zo moeilijk om in te zien dat wanneer je iets in grotere partij aanachaft de kosten daarvan een stuk voordeliger kan dan wanneer elke club separaat aanschaft.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 18:16
Kunnen de clubs onderling prima samen regelen. Geen bemoeienis van buitenaf, is helemaal niet nodig.
Vind ik leuk
Libero +2275
woensdag 16 augustus 2017 om 18:21
Dat is een optie
Vind ik leuk
AFC +2603
woensdag 16 augustus 2017 om 13:01
Hij heeft helemaal gelijk.. Maar hoe kan hij directeur betaald voetbal worden.. Aardige man mAar een beetje simpel.. bonenal kom je van Feyenoord af
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:04
Die rotzooi haalt het voetbal alleen maar naarbeneden, zaalvoetbal.
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 13:05
Als je kijkt naar zijn "voorganger".. dan is Gudde een stap vooruit!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 13:05]
Vind ik leuk
AFC +2603
woensdag 16 augustus 2017 om 13:07
Gudde wordt zelfs door sup uitgekotst .. Hoevaak heeft er niet een spandoek gehangen ??
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 13:09
Dat is een klein deel... overgrote gedeelte is Gudde erg dankbaar.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:42
Hij is weer goed op de hoogte he
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 13:52
Nee..dat is ook niet belangrijk...hij kan zo toch lekker zeiken!!?

Daar gaat het de meesten om...als het over Feyenoord gaat.
;-))
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 13:53]
Vind ik leuk
AFC +2603
woensdag 16 augustus 2017 om 17:18
Pphhhh Feyenoorders zijn meer met Ajax bezig dan hun eigen club.. Dat is algemeen bekend.. Fey is onze concurrentie ook niet.. Dat s alleen psv
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 17:23
Oké...maar je hebt nu dus tegen mij

En ben ik meer met Ajax bezig dan met Feyenoord!!??
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 18:32]
Vind ik leuk
Libero +2275
woensdag 16 augustus 2017 om 18:28
Bij mij ontstaat hier de indruk dat we met een nieuw accountje van wza34 te maken hebben.
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 18:31
Ja...dat zou goed mogelijk zijn...ook die kwam als een meid over.

Ik zei dat van de week nog tegen jullie!
Hahahaha
Vind ik leuk
United FC +10080
woensdag 16 augustus 2017 om 19:29
Hahaha en dat zegt de vrouw des huizes?
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 19:30
Hahahaha.

Ja!
Zucht..!

Maar je moet me wel hebben hé.
Vriend!????

;-)))))
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 19:31]
Vind ik leuk
United FC +10080
woensdag 16 augustus 2017 om 19:39
Als ik wat tegen jou zeg dan moet ik jou wel hebben he? ;-)
Vind ik leuk
T&T +9871
woensdag 16 augustus 2017 om 19:47
Hahahaha.

Ja duidelijk!
;-)))
Vind ik leuk
United FC +10080
woensdag 16 augustus 2017 om 19:54
Chefke!
Vind ik leuk
Libero +2275
woensdag 16 augustus 2017 om 18:25
Grappig, jij maakt er een dagtaak van om zoveel mogelijk stront over Feyenoord te kunnen scheppen en dan beweer jij het tegendeel.

Het merendeel reageert terwijl jij creeert.
Vind ik leuk
AFC +2603
woensdag 16 augustus 2017 om 19:19
Hum Hum tuurlijk...
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:06
Tjonge jonge, A'dam?
Vind ik leuk
Nick Kools +11571
woensdag 16 augustus 2017 om 13:20
Jouw reactie getuigt ook van een hoop simpelheid :)
Vind ik leuk
Hoogeveen +3415
woensdag 16 augustus 2017 om 13:33
Jij ziet er liever een Ajax-man? Dan heeft de KNVB straks geld op de bank en daar blijft het dan bij ;).
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:42
Na een paar jaar onder Amsterdamse navelstaarders zal deze "simpele" man een verademing voor de KNVB blijken te zijn.
Vind ik leuk
AFC +2603
woensdag 16 augustus 2017 om 17:20
Ha toch weg man.. Gudde heeft de uitstraling van een huisvader... Als deze man van Ajax kwam had je wel anders gepiept
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 18:17
Je zegt ook maar wat he....
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:02
opzouten met dat kunstgras.. ik hoop dat iedergeval de kinstgrasvelden.degraderen
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:05
Kunstgras moet verboden worden.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:08
Ligt het aan mij of zien jullie nu ook voor je hoe Gudde kunstgrassprietjes te lijf gaat? :D
Vind ik leuk
Libero +2275
maandag 21 augustus 2017 om 20:07
..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 09:08]
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 20:50
..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 16:18]
Vind ik leuk
Libero +2275
maandag 21 augustus 2017 om 21:16
..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 09:06]
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 23:36
..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 16:18]
Vind ik leuk
Libero +2275
dinsdag 22 augustus 2017 om 00:02
..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 09:07]
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 07:59
..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 16:18]
Vind ik leuk
Libero +2275
dinsdag 22 augustus 2017 om 09:05
..
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 augustus 2017 om 00:58]
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 16:19
Moet ik de link in Line openen? Heb het alleen maar op mn telefoon.
Vind ik leuk
Libero +2275
dinsdag 22 augustus 2017 om 16:25
..
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 augustus 2017 om 00:58]
Vind ik leuk
Libero +2275
dinsdag 22 augustus 2017 om 16:26
..
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 augustus 2017 om 00:58]
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:15
Gudde for president, wijze woorden.
Vind ik leuk
Drobtine +1839
woensdag 16 augustus 2017 om 13:19
Kunstgras moet verboden worden bij BVO's echter kan ik mij voorstellen dat bij amateurclubs waar geld altijd een probleem de keuze van kunstgras interessanter is. Echter zullen de meeste amateurclubs op gemeentelijke voetbalvelden spelen en deze huren. Hier zal de gemeente bijna altijd kiezen voor kunstgras omdat dit ze een flinke hoeveelheid geld scheelt aan onderhoud. Echter als ex-trainer bij een kleine amateurclub merk je dat de jeugd beter leert voertballen op een grasveld dan op een kunstgrasveld. Als je gewend ben aan kunstgras heb je veel meer balverlies als je op een hobbelig grasveld moet spelen omdat je niet gewend bent dat de bal onverwachts even omhoog kan stuiteren. Als je aan gras gewend bent dan heb je minder moeite met de balbehandeling op kunstgras. Je zult dan alleen wel de bal harder moeten raken omdat kunstgras veel meer stroopt
Vind ik leuk
Paul1982 +6334
woensdag 16 augustus 2017 om 13:28
Een betere directeur betaald voetbal kan Nedetland zich niet wensen.
Vind ik leuk
orion73 +618
woensdag 16 augustus 2017 om 13:39
Als een BVO op kunstgras wil spelen dan moeten ze lekker overschrijving aanvragen naar de amateurs.
Vind ik leuk
Dee79 +1649
woensdag 16 augustus 2017 om 14:03
"Richting 2020..."
Tuurlijk we wachten nog 3 jaar en zo'n 20 zware blessures om met een beslissing te komen...
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:25
Dat duurt idd veel te lang.Moet gelijk na dit seizoen
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:13
Dit begint er op te lijken.Nu nog "geen woorden maar daden"!
Vind ik leuk
Kuip +2429
woensdag 16 augustus 2017 om 14:21
Mensen die voorstander zijn van kunstgras, houden niet van voetbal. Echte liefhebbers voetballen op GRAS !
Vind ik leuk
defons +1124
woensdag 16 augustus 2017 om 14:22
Nou die Gudde is wat mij betreft nu al de beste directeur die de KNVB de laatste jaren heeft gehad.

Als het hem inderdaad lukt word hij gewoon de beste .
Vind ik leuk
Mass +1193
woensdag 16 augustus 2017 om 14:37
Tegen de tijd dat hij er iets van mag vinden is hij gebrainwashed, zoals elke KNVB werknemer, en pleit hij voor kunstgras. Helaas zullen we er ooit aan moeten geloven, vrees ik.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:42
Ik ben zeker (ook als pec fan) voor natuurgras. Dit betekend dat ik NIET tegen kunstgras ben.

Als je argumenten noemt als " De nederlandse jeugd (dus uiteindelijk Oranje) kan niet meer voetballen op natuurgras doordat ze alleen maar op kunstgras spelen, dan vind ik dat een goed argument om vervolgens de eredivisie op natuurgras te laten spelen.

Als je met argumenten (zoals Kum) komt met "er zijn meer blessures op kunstgras" dan kan ik je simpelweg niet serieus nemen. Het is nota bene wetenschappelijk bewezen dat dit NIET het geval is.

Dus dat.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:57
Dat schandalige veld van 'betaaldvoetbal' amateurs pec heeft al meer slachtoffers gemaakt, bv Hahn. Belachelijk dat zo'n club wordt toegestaan hierop te spelen. Als je geen geld hebt voor een tafeltennistafel kun je niet tafeltennissen en geen geld voor een grasmat dan geen voetbal, zeker niet betaald.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:57
Dat schandalige veld van 'betaaldvoetbal' amateurs pec heeft al meer slachtoffers gemaakt, bv Hahn. Belachelijk dat zo'n club wordt toegestaan hierop te spelen. Als je geen geld hebt voor een tafeltennistafel kun je niet tafeltennissen en geen geld voor een grasmat dan geen voetbal, zeker niet betaald.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 15:00
De competitie wordt al verneukt door die tweede rangsclubs met hun kunstgras en dan verdommen ze ook nog om het te sproeien. En die achterlijke knvb tolereert het.
Vind ik leuk
Degraaf +7470
woensdag 16 augustus 2017 om 15:15
Mooie uitspraak van Gudde. Gisteren waren nog veel "kenners" hier, die aangaven dat kunstgrasvelden absoluut niet verboden zouden worden als Gudde directeur betaald voetbal zou worden. Die "kenners" kunnen nu ook bij het oude vuil ;-)
Vind ik leuk
United FC +10080
woensdag 16 augustus 2017 om 16:42
Gudde for president!!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 18:21
liever gisteren dan vandaag, weg met die plastic troep.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 18:35
Het is ook competitievervalsing. NEC heeft altijd geld besteedt om een nette natuurgrasmat te onderhouden en vergelijkbare clubs als Heracles, PEC, Roda nemen om financiële redenen zo'n nepveld. Zogenaamd omdat ze het niet kunnen betalen. Maar wel ondertussen meer geld in de selectie steken dan NEC. Dat valt ook wel terug te zien in de sportieve prestaties(op Roda na) Als je geen fatsoenlijk veld kan betalen hoor je niet thuis in het betaald voetbal. En voor mensen die kunstgras blijven verdedigen heb ik 1 vraag: waarom is Nederland het enige land waar men op nepvelden speelt?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 11:17
Richting 2020... het besluit moet per direct worden genomen. Het is een grote schande dat er überhaupt nog op kunstgras wordt gespeeld!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 11:21
Maar liefst 9% neestemmers...!!! Te bizar voor woorden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 11:22]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gudde vecht tegen kunstgras: 'Je kunt 27 spelers halen of een goed veld aanleggen'