'FC Barcelona twijfelt niet langer en licht optie van 9 miljoen voor verdediger'

'FC Barcelona twijfelt niet langer en licht optie van 9 miljoen voor verdediger'

vrijdag 18 augustus 2017 om 12:54

FC Barcelona heeft de transfer van Yerry Mina afgerond. De Catalanen hebben de optie gelicht om de Colombiaanse verdediger voor negen miljoen euro over te nemen van Palmeiras, meldt het doorgaans goed ingevoerde Diario Sport.

Barça is er nog niet over uit wanneer Mina de overstap moet maken. De 22-jarige mandekker is tot eind september uitgeschakeld met een voetblessure, waardoor hij vermoedelijk in januari naar Camp Nou komt. De Spaanse grootmacht kan ook besluiten om Mina nog een heel jaar ervaring op te laten doen bij Palmeiras, al lijkt die kans niet al te groot.

Trainer Ernesto Valverde heeft behoefte aan defensieve versterkingen. Gerard Pique en Samuel Umtiti zijn onomstreden, maar daarachter is de spoeling dun. Javier Mascherano zit in een neerwaartse spiraal en Marlon wordt nog niet rijp geacht voor het grote werk. Thomas Vermaelen heeft al enige tijd geen toekomst meer bij de club.

De fans van Barça wachten ondertussen af hoe de miljoenen van Neymar worden besteed. Philippe Coutinho en Ousmane Dembélé prijken met stip bovenaan het verlanglijstje.

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 13:00
Zou Vermaelen geen goeie voor Ajax zijn?
Vind ik leuk
DubRtd +11702
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:04
Hebben de verzorgers en fysiotherapeuten niks beters te doen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:22
Nederlandse competitie fysiek een stuk minder zwaar dan Spaanse en Engelse (hoewel hij volgens mij bij Arsenal nog niet zo vaak geblesseerd was). Dus, zou wellicht toch kunnen.
Vind ik leuk
Artikia +1100
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:35
Bij Arsenal in 6 jaar tijd (2190 dagen) in totaal 528 dagen geblesseerd geweest volgens transfermarkt.nl. Bijna een kwart van zijn tijd daar geblesseerd. En dan nog te bedenken hoeveel tijd hij nodig heeft gehad om conditie en wedstrijdritme op te bouwen na al die blessures..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:37
Point taken. Ik wist het ook niet zeker. Maar ja, toch zou het kunnen dat hij fysiek de Nederlandse competitie wel aan kan. Hij heeft het in zijn eerste periode bij Ajax niet onverdienstelijk gedaan, toch?
Vind ik leuk
Artikia +1100
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:43
Zeker, ook bij Arsenal was hij een tijdje een enorm talent. In 2010 kreeg hij een blessure aan zijn achillespees, daarna is hij volgens mij nooit echt meer op niveau gekomen. Als hij fit kan blijven zou ik hem graag bij PSV zien. Maar dat is een grote "als", aangezien hij in de afgelopen 3 seizoenen in totaal 33 wedstrijden speelde. En in die 33 wedstrijden 1943 van de 2970 mogelijke minuten.
Vind ik leuk
DubRtd +11702
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:37
Hij is sinds Ajax ongeveer alleen maar geblesseerd geweest.
iedere club die hem nu nog een contract geeft en dat niet op basis van gespeelde wedstrijden doet, kunnen hun geld beter direct in het lel gooien.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:41
Van Articia begreep ik dat hij een kwart van zijn tijd bij Arsenal geblesseerd/herstellende was. Dat is inderdaad veel. Dan nog, de fysieke eisen in de Engelse competitie liggen hoger. Ajax zou hem grondig moeten testen, en mogelijk huren met optie tot koop. Ik blijf het idee niet volledig gek vinden ;-)
Vind ik leuk
DubRtd +11702
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:44
Ik als Feyenoord supporter zou het ook geen gek idee vinden als Ajax hem nam.
Want als hij dan eens speelde bij Arsenal of Barca was het ook nog eens een keer niet best.
Dat is dan weer het voordeel van al die blessures. mensen herinneren hem daarom en niet om zwakke optredens.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:46
Ah, een gezonde dosis eigenbelang :-) Nix mis mee.
Serieus, ik heb Vermaelen niet echt gevolgd in het buitenland. Dus, je zou zo maar groot gelijk kunnen hebben.
Vind ik leuk
DubRtd +11702
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:14
Altijd goed voor een kaart in de topwedstrijden, dus had zo mijn gokbelangen bij hem.
Vind ik leuk
Frenkie +2906
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:18
Als Vermaelen 1 stap zet op het kunstgras dan is hij gelijk de rest van het seizoen geblesseerd.
Vind ik leuk
Jay5713 +2371
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:05
Hij is in ieder geval ervaren, kan goed verdedigen, is een aardige opbouwer en zou een geschikte leermeester zijn voor De Ligt. Ik vraag me alleen af hoe het zit met zijn fysieke gesteldheid, zeker met het oog op kunstgras-wedstrijden maar indien fit is het zeker een versterking
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:41
Zou wel een goede zet zijn zeker voor in de eredivisie.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:01
Hahah Umtiti 'onomstreden', was goed te zien afgelopen woensdag dat dat begrip niet erg toepasselijk is voor die jongen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 13:01]
Vind ik leuk
Thobar +2138
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:18
Als die onomstreden is verklaart dat heel veel
Verdedigend niet foutloos en opbouwend een drama (denk nog eens aan de uitwedstrijd tegen Psg)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:07
Kan Barcelona niet Veltman voor 15 miljoen kopen dan zijn we daar ook van af. Ik denk overigens dat Veltman wel beter is dan die Mina.
Vind ik leuk
Stig +613
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:10
Als ze hem gratis zouden krijgen, mag hij de kleedkamer nog niet in...
Laat hem maar lekker bij Ajax, scheelt weer 12 punten per seizoen :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:18
I.p.v een heel jaar Palmeiras mag het ook een heel jaar Ajax wezen.
Vind ik leuk
JOJO +1176
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:19
Nou Brands, volgens mij kan PSV nog wel een linksbenige centrale verdediger gebruiken. Met zijn ervaring is Vermaelen uit de categorie Moreno en Guardado. En lekker dicht bij België. Met het WK in aantocht misschien niet zo'n slechte keus voor hem. En dan snel 1 van de rechtsbenige verdedigers Schwaab of Isi weg doen.

Zou toch ineens een heel andere verdediging zijn en in 1 klap een impuls voor het elftal;
Zoet - Arias, Luckassen, Vermaelen, Santos

Invallers;
Room - Brenet, Schwaab/Isi, De Wijs, Paal

Brands kijk je mee? Haha
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 13:25]
Vind ik leuk
Filip_FCU +6029
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:27
Zou heel goed zijn voor de verdediging van PSV.
Vind ik leuk
Lemon +1242
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:29
Deze jongen had eigenlijk nog ´even´ naar Ajax gemoeten als opvolger van Sanchez. Eenzelfde traject was mogelijk geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:38
Snap 't niet. Mascherano neerwaartse spiraal. Terwijl hij echt vaak genoeg bewezen te hebben goed te kunnen verdedigen. Ben op dit moment juist niet onder de indruk van die umtiti. En piqué kan heel goed zijn maar ook heel slecht.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'FC Barcelona twijfelt niet langer en licht optie van 9 miljoen voor verdediger'