Anita koploper in Engeland, Van Aken maakt indruk sinds overstap

Anita koploper in Engeland, Van Aken maakt indruk sinds overstap

woensdag 13 september 2017 om 00:00

Vurnon Anita is met Leeds United de trotse koploper van het Championship. De oud-Ajacied won dinsdagavond opnieuw met de gevallen Engelse topclub, ditmaal van Birmingham City (2-0).

Anita speelde als linksback, hield de nul en maakte de negentig minuten vol. Het was de zesde wedstrijd van de in Willemstad geboren verdediger, waarvan vijf keer als basisspeler. De van NEC overgekomen Jay-Roy Grot zat de hele wedstrijd op de bank. Leeds heeft van de eerste zeven wedstrijden vijf keer gewonnen en heeft een punt voorsprong op Cardiff City, dat hard onderuit ging bij Preston (3-0).

Yanic Wildschut is zijn basisplaats bij Norwich City kwijt. De 25-jarige buitenspeler kwam wel als invaller in het veld, maar kon niets doen aan de 0-0 stand tegen Burton Albion. Joost van Aken speelde zijn tweede wedstrijd voor Sheffield Wednesday. De deze zomer van sc Heerenveen overgenomen centrale verdediger speelde negentig minuten tegen Brentford en won (2-1). Zijn debuut, drie dagen geleden tegen Nottingham Forest (3-1), eindigde ook al in winst.

Robbin Ruiter kende een teleurstellende avond met Sunderland. The Black Cats gingen in eigen huis met 0-1 onderuit tegen Nottingham Forest. De club van Ruiter bezet een teleurstellende twintigste plaats. Het Reading van Jaap Stam kwam niet in actie.

Plaats een reactie

Frenkie +2962
woensdag 13 september 2017 om 00:05
Leeds in de PL, zou wel leuk zijn
Vind ik leuk
Jordanees +5877
woensdag 13 september 2017 om 00:15
Ja echt wel! Één van mn favoriete Engelse club, die komem echt van ver, grote club was dat. Nog wel, alleen niet meer sportief.
Zou top zijn als ze weer terugkeren.
Maar die weg is nog lang..
Vind ik leuk
JCJWZ +8060
woensdag 13 september 2017 om 03:06
Jup ook mijn favoriet, gevallen topclub net als New Castle...
Vind ik leuk
Djambo +1779
woensdag 13 september 2017 om 09:44
Grot heeft zijn laatste minuten gemaakt daar, die zijn er inmiddels wel achter dat ze een kat in de zak hebben gekocht. Kan helemaal niet voetballen, enige wat NEC dit seizoen wel goed gedaan heeft. Deze prutser voor een hoop geld verkocht.
Vind ik leuk
United FC +10531
woensdag 13 september 2017 om 00:14
Had ook wel bij Ajax kunnen voetballen!
Vind ik leuk
tollie +713
woensdag 13 september 2017 om 06:52
Gelukkig was hij verstandig:)
Vind ik leuk
Garinsha +2367
woensdag 13 september 2017 om 09:01
Dat zat ik me nou ook te bedenken.. maar helaas...
Vind ik leuk
United FC +10531
woensdag 13 september 2017 om 09:12
Had niet misstaan in Amsterdam! Een klein bijtertje.
Vind ik leuk
oke dan +3702
woensdag 13 september 2017 om 00:49
Zou mooi zijn als ze weer in de PL komen inderdaad. Zal nooit meer het onverwachte kampioenschap van 1992 vergeten. United verspeelde het toen in de laatste paar wedstrijden en Leeds met Cantona in de gelederen ging er met de titel vandoor. Het seizoen erna begon de dominantie van United toen ze Cantona overnamen van Leeds en ze de ene titel na de andere haalden.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:20
En oud FC Twente speler Klich dan? Of niet belangrijk?

Bjelland en Mokotjo bij Brentford?.... iemand????
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 01:21]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 02:08
Zijn allemaal buitenlanders, dit stukje gaat alleen over Nederlanders.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 02:40
Aha. Nou....hartstikke fijn dat ze het zo leuk doen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:13
Volgens mij bedoel je oud-PEC spelers Klich en Mokotjo ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:49
Speelt daar die Robbie Fowler nog??? :-)
Vind ik leuk
Nick Kools +11619
woensdag 13 september 2017 om 11:05
Die zit al in t bejaardentehuis :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Anita koploper in Engeland, Van Aken maakt indruk sinds overstap