PSV-debuut laat voorlopig op zich wachten: We geven geen cadeaus weg

PSV-debuut laat voorlopig op zich wachten: "We geven geen cadeaus weg"

donderdag 21 september 2017 om 07:22

PSV neemt de bekerwedstrijd tegen hoofdklasser SDC Putten uiterst serieus. Trainer Phillip Cocu is volgens het Eindhovens Dagblad van plan om zijn sterkst mogelijke opstelling te gebruiken in Putten.

Dat betekent dat Eloy Room nog even moet wachten op zijn debuut voor de hoofdmacht van PSV. "Eloy is kort bij ons en is de tweede doelman", aldus Cocu. "Bij Jong PSV heeft hij een aantal wedstrijden gekeept en dat blijft waarschijnlijk ook zo. Op het moment dat hij op de deur klopt, kan de situatie uiteraard weer veranderen." Cocu laat bovendien aan De Telegraaf weten dat hij jeugdspelers niet zomaar voor de leeuwen wil gooien. "We geven geen cadeaus weg. Spelers moeten iets afdwingen, dat begint al op de training. Ik ga wel wat wijzigen, maar geen compleet ander elftal opstellen."

Cocu is beducht voor de hoofdklasser. "Echte bekerploegen verstaan de kunst van het pieken", aldus de 46-jarige trainer. "We gaan nu spelen tegen een aantal mannen, die misschien maar een keer in hun leven de kans krijgen zo'n wedstrijd af te werken. Verder zijn we met de tegenstander niet al te veel bezig. We willen ons plaatsen en nemen zelf geen risico met spelers die met lichte klachten kampten."

De lichtgeblesseerde Steven Bergwijn, Gaston Pereiro en Santiago Arias worden vermoedelijk gespaard, terwijl Hirving Lozano nog steeds geschorst is. De bekerwedstrijd begint donderdagavond om 20.45 uur.

Plaats een reactie

Teo Smith +13796
donderdag 21 september 2017 om 07:27
Phillip je blijft een vreemde menneke.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:35
Waar zijn de tijden dat men nu met een C-team naar Putten afreisde en daar voetballes gaf. 0-12. Nee hoor...Cocu neemt deze wedstrijd uiterst serieus, geeft geen kado's weg en Room mag niet keepen. Lachwekkend. Zul je zien dat Arias of van Ginkel zijn enkel breekt. Goed gedaan Flip.
Vind ik leuk
mcmodd +12086
donderdag 21 september 2017 om 07:33
Hieruit blijkt niet bepaald veel vertrouwen in zijn spelers. Je kunt proberen vergeleken bij alle andere ED-ploegen het anders te doen, maar sinds mensenheugenis geven ED-team een aantal van hun beste spelers rust zolang de strijd gaat tegen amateurs. De spelers zullen dit onbewust meenemen in hun strijd om winst en dat gaat te vaak fout.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 07:34]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:36
Die Cocu lijkt net zo'n trekpop! Als je hem aan zijn plasseman trekt gaan de handjes de lucht in :)
Vind ik leuk
Korm +22960
donderdag 21 september 2017 om 07:56
wauw, een volwassen reactie hoor!
Vind ik leuk
Bizzy +8600
donderdag 21 september 2017 om 08:11
Dus je bent een plasseman trekker. Kan me wel iets leukers bedenken maar dat geheel ter zijde. Om te beginnen kan je ook volwassen reageren. Je ligt op ramkoers. Jammer
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 21 september 2017 om 10:11
Wat wil je ook met zo'n naam... ''Bilfred Wony''......
Vind ik leuk
JOJO +1192
donderdag 21 september 2017 om 07:47
Toch gewoon heel realistisch.
PSV heeft het de afgelopen seizoenen in Europa ook altijd heel lastig gehad tegen de kleine clubs uit het oosten.
Daarnaast heb ik gisteren een paar super mooie goals gezien van hoofdklasse teams en heeft iedereen Vitesse zich zien blameren.

Uiteindelijk heeft PSV geen dubbel programma met Europees voetbal, dus is dit handig er tussendoor te doen. En ook Cocu zal zich bedenken dat na de uitschakeling in Europa en een lastig seizoen in de competitie, de beker ook een prijs is. En overigens dit seizoen de enige prijs waardoor je rechtstreeks bent geplaatst in Europa. Kortom, de beker is dit jaar voor het eerst wellicht wel de belangrijkste prijs, als je Europees actief wilt zijn volgend jaar.
Vind ik leuk
Korm +22960
donderdag 21 september 2017 om 07:57
Zo is het! de reacties die je leest kan je uit opmaken dat PSV en Cocu het nooit goed zal doen :)
Vind ik leuk
Leeuw +3101
donderdag 21 september 2017 om 10:23
En het zijn geen PSV supporters die op die manier reageren dus eigenlijk doet het er niet toe. Gister al kunnen lezen in het ED dat sommige spelers niet zullen aantreden en Cocu met 3 a 4 andere gezichten zal spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:24]
Vind ik leuk
RedNas +2254
donderdag 21 september 2017 om 08:24
De bekerwinnaar van dit seizoen moet volgend jaar 2 voorrondes spelen voordat de poulefase van de europaleague wordt bereikt..
Vind ik leuk
Dorzon +2396
donderdag 21 september 2017 om 09:08
lozano geschorst en berghuis mag wel spelen. hoe zit dat
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:33
Is alleen maar fijn voor psv. Berghuis mist een veel belangrijkere competitiewedstrijd en lozano mist een nietszeggende amateurwedstrijd. Volgens mij heeft dat met direct rood en 2x geel te maken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:41
Heeft zoals jeroen zegt idd te maken met het feit dat berghuis 2 maal geel kreeg. Dan ben je de volgende competitiewedstrijd geschorst. Als je direct rood krijgt werkt dat door in alle NL'se officiele wedstrijden.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:17
Beste Philip, hou nu toch de eer aan jezelf en ga met sabbatical...
Dit wordt het hele seizoen tobben, tobben, tobben...
Als je tegen een amateurteam dit soort van voorbereiding nodig hebt, dan zit er iets helemaal scheef in dit PSV...
Eigenlijk om je te schamen, zou ik bijna zeggen...

Medio oktober gaat de stekker er uit en spreken sponsoren en RvC harde taal...
De Brand-sons komen dan met een verklaring:

1. om hun eigen hachje te redden,
2. een slap excuus om de situatie te duiden...

En zo ging er weer een seizoen voor PSV verloren...

Groeten uit Helmond

Jan
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:45
Hé, ik had je circulaire een tijdje gemist.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:45
komt chiel vandaag ook nog met jullie tegeltjeswijsheid of is ie naar de apotheek om hersen norit te halen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 14:31]
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 21 september 2017 om 14:30
Het lijkt wel spam...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:34
misschien hebben ze daar ook wel iets voor bij de apotheek
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 21 september 2017 om 14:44
Of bij de slijterij...
Vind ik leuk
Mo +8808
donderdag 21 september 2017 om 09:23
Haha kom op man Putten daar kan je makkelijk wat talenten tegen ingooien.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:33
Graag rosario en mauro laten spelen dan
Vind ik leuk
Markus80 +1293
donderdag 21 september 2017 om 10:18
Geheel in de lijn van psv. Geen jeugdspelers opstellen, ook niet tegen SDC Putten. Bij psv krijgt de jeugd slechts de kans als er financieel echt niets overblijft. Ze geven inderdaad geen cadeaus weg, Waarom heeft psv eigenlijk nog een jeugdopleiding?
Vind ik leuk
Leeuw +3101
donderdag 21 september 2017 om 10:25
Ben je PSV supporter dan?
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 22 september 2017 om 04:23
Nee en ik begrijp ook niet dat mensen geld betalen om naar psv te kijken. Nooit talent in het eerste elftal, altijd financiële problemen. Het is een beetje een treurig clubje.
Vind ik leuk
Leeuw +3101
vrijdag 22 september 2017 om 10:12
Haha... het zit diep manneke. PSV is de allermooiste club. Onder welke steen heb jij gelegen. De club die zovaak kampioen is geworden met topspelers als Luc Nillis, Ruud Gullit, Gerald Vanenburg, Romario, Ronaldo moet ik doorgaan?
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 22 september 2017 om 10:20
Heel leuk met de steun van Philips, maar wie hebben ze nu? Vanenburg kwam overigens van Ajax, maar toen had psv meer centjes door de steun van Philips. Ook Romario en Ronaldo zijn met die steun gehaald. Moet ik nog doorgaan?
Vind ik leuk
Leeuw +3101
vrijdag 22 september 2017 om 10:29
Ach Markus80. Ik stuur je een PSV sjaal en piyama zodat je heerlijk mee kan slapen. Deal?
Vind ik leuk
Markus80 +1293
zaterdag 23 september 2017 om 00:52
Ik denk dat ik ziek wordt in die afzichtelijke kleuren. Vreemd dat je niet ingaat op de feiten. Psv heeft in het verleden leuke spelers kunnen halen met hulp van Philips dan wel de gemeente. Nu is het financieel weer een drama. Wanneer staat psv nu eindelijk eens op eigen benen? Waarom moet er altijd een externe partij helpen?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:20
Wat een verschrikkelijke vent die COCU en wat een grote schijter
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:24
Prima zaak van cocu.
Aangezien je nog maar 2 prijzen kan pakken dit seizoen moet je er vol voor gaan.
Al die dorpsidioten die nu schreeuwen dat dit belachelijk is zijn op zeker dezelfde malloten die als eerst voorop stonden te piepen dat psv het bekertoernooi nooit serieus nam.

Bovendien heeft cocu al aangegeven dat ze de besloten training niet alleen vanwege putten doen , een paar dagen later volgt utrecht uit en daar heb je exclusief de uitloopdag op vrijdag welgeteld 1 dag voor.

Maar ja jullie kwaken er maar een eind op los. Als de technische staf vind dat de ploeg hier beter van wordt vind ik het prima . Al trainen ze wekelijks afgezonderd.

Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 21 september 2017 om 11:43
Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:46
daarom zeg ik ook : kwaak er maar een eind op los.
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 21 september 2017 om 11:48
Leek even dat je op Bluf ging lijken ;-)

Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:49
hoho .....ok voor jou is er gips he maat......
er zijn grenzen
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 11:49]
Vind ik leuk
Korm +22960
donderdag 21 september 2017 om 12:17
Leef die nog? heb hem al een tijd niet meer gezien? of heeft hij weeer een andere account?
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 21 september 2017 om 12:50
Jordanees als het goed is.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:47
inmiddels al weer meerderen zelfs
Vind ik leuk
jtodam +478
donderdag 21 september 2017 om 13:18
Cocu bewijst voor de zoveelste keer een gigantische lafaard te zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV-debuut laat voorlopig op zich wachten: "We geven geen cadeaus weg"